Naciąg masz w alternatorze, tzn górna śruba 17 popuszczasz, na dole (JEŚLI NIE WYROBIONE SA TRYBY) popuszczasz śrubę 13, oraz naciąg kluczem 22. Jeżeli nie dojedziesz, to spróbuj łomikiem naciągnąć alternator, przytrzymując dokręcaj śruby.
wiec jeśli było ok i napinacz prosto to smialo zakładaj nowa rolkę sprawdzone osobiście :) pamietaj tylko jedna nie skąp i kup dobrej firmy
Kolego oprócz pasków, może jeszcze piszczeć zacierające się koło (sprzęgiełko) sprężarki. Zwal pasek od sprężarki i sprawdź luzy na tym kole, albo spróbuj profilaktycznie prysnąć WD 40 na to koło od czoła, tylko tak, żeby płyn nie dostał sie na pasek. Zaszkodzić nie zaszkodzi, a może pomóc w zlokalizowamiu problemu. Pisze to na podstawie własnego doświadczenia....
Sprawdź pasek klinowy czy dobrze jest założony, miałem kiedyś problem z VW T4 rozkręciłem wszystko , a okazało sie ,że załozyłem pasek micro (klinowy) źle , że pompa wodna działała w innym kierunku jak dobrze przełożyłem to wróciło wszystko do normy , sprawdź może to będzie to. Jeżeli masz micro pasek klinowy .
Bezwzględnie dwubiegowy, numer VW 3A0 959 455B, bodaj czy nie z wyjściem napędu na pasek klinowy drugiego wentylatora. W moim Golfie 3 1Z z fabrycznym hakiem i klimą (automatyczną) - mam jeden elektryczny, dwubiegowy wentylator napędzający paskiem drugi wiatrak. Passat jest cięższy, więc musi mieć równe lub większe chłodzenie! Ktoś wstawił zespół chłodnicy...
Termostat działa raczej niezależnie od czujnika temperatury - więc nie sądzę, żeby przyczyną była wymiana czujnika. Jeśli obwód nie jest zapowietrzony (ani nie ma tam zamarzniętej wody) zostaje ci pompka płynu chłodniczego (albo ślizgający się pasek klinowy osprzętu) :(
Witam. Mam problem z autem, przy jechaniu stałą prędkością lub normalnym przyspieszaniu auto przerywa przy około 2000 obrotów. Ciężko mi to opisać, auto nadal przyspiesza ale lekko odpuszcza i szarpie. Przy przyspieszaniu na pełnym gazie, problem nie występuje. Ostatnio auto było u mechanika i było w nim robione sprzęgło wisko, pasek klinowy i jakaś...
Tadjan moze być to wyślizgany pasek klinowy mniałem kiedyś podobną usterkę jak pracował na wolnych obrotach to go ładował a jak dostał powyżej 2500 to pasek sie ślizgał i wogóle nie ładował akumulatora. Pozdrawiam
Pasek przeskoczył o jeden ząbek. Samochód stoi u mechanika, gdyż sam nie mam na niego czasu. Przy okazji znalazł tam kilka innych niedogodności, więc lepiej, żeby zajął się tym ktoś, kto zrobi to pewnie lepiej. Samo ustawienie paska prawidłowo, pomogło na powyższe dolegliwości, samochód pali idealnie, ale mimo wszystko sam pasek jest do wymiany. Gdyby...
Witam Koledzy prosze o pilna pomoc a mianowicie mam taki problem passacik 1.9 tdi 81kw 98 r.W czasie jazdy pekl pasek klinowy zerwal jakies kable koloru brozowego i 2 brozowo-czerwony.Pasek zalozony nowy samochod nie odpala Vag pokazuje blad 00550.Gdy pasek pekl samochod zgasl w czasie jazdy znajomy zapiol bieg i go odpalil silnik pracowal nie rowno...
a jak to sprawdzic, pasek klinowy obraca ale czy w srodku pompa jest ok to nie wiem; a moze termostat, czy jak sie juz otworzy moze sie zamknac w czasie jazdy, czy powinien juz byc otwarty az do zatrzymania auta ?????
Witam was panowie . Mam niesamowity problem z moim passatem . Zaczęło się wszystko od koła pasowego na alternatorze gdy jechałem to mi spadł pasek długo nie musiałem szukać bo gdy otworzyłem maskę od razu zobaczyłem co jest nie tak . Kupiłem koło pasowe i szybko wymieniłem gdy zakładałem pasek klinowy okazało się że napinacz jest rozwalony i się nie...
ja mam forda oriona i miałem podobny problem a mianowicie jeśli pasek klinowy napedzajacy alternator i pompe wodna ślizgał się obrotomierz wstazywał około 1 tyś lub 0. być może i vw jest podobnie. Dodano po 2 PS. na początku obrotomierz wstazywał mi około 1 tys obrotów a jak przygazowalem lub po pewnym czasie pracy silnika - pokazywał rzeczywiste obroty...
Dziękuje za wszystkie rady. spróbuje odpowiadać kolejno, termostat wymieniony, pompa wody też, czujnik pokazuje w momencie włączenia wentylatora 100*C - a tak poza tym sprawny, korek pojemnika zmieniony. A ha jeszcze takie małe pytanko bo wszędzie mi piszą i mówią że chłodnica musi być 72cm do klimatyzacji ale ja już wyciągnąłem chłodnice klimatyzacji...
Witam posiadam Psssata b3 który nie chce odpalić. W ostatnią sobotę dolałem z 5 l pierwszy raz oleju opałowego( paliwo bylo czyste , lane przez lejek z sitkiem) , bo miałem już rezerwę w zbiorniku. Przejechałem z 60 km i wróciłem do domu w niedzielę, samochód w tym czasie eksploatacjai sprawował się bez problemów a ponadto odczułem większą moc silnika...
Zluzować i zablokować napinacz, zdjąć stary pasek, założyć nowy, napiąć napinacz i gotowe
Spróbuj odpalić bez paska klinowego, zobaczysz, czy to klinowy, czy może rozrządu piszczy.
Problemem okazał się wyrobiony pasek klinowy. Po zakupie nowego i wymianie problem ustąpił. Pozdrawiam
Przyczyną może być uszkodzony regulator w alternatorze bądź wyjechane już szczotki w nim. A może po prostu słabo naciągnięty pasek klinowy. Trzeba sprawdzić czy pasek jest dobrze napięty jeżeli tak to wyciągnąć alternator sprawdzić stan szczotek jeżeli dobre to padnięty regulator. Powodzenia
A pasek napędu pompy i alternatora? Płaski, czy zwykły klinowy? Bo takie efekty robią się po wymianie paska.
Problem rozwiazany. Zawinił regulator napiecia w alternatorze i pasek klinowy. Alternator nie ladowal podczas pracy silnika i cala elektryka byla zasilana tylko z akumulatora
Jeśli do wspomagania jest pasek klinowy, wymień go. Nie patrz na stan. Przy pewnym zużyciu siada na spodzie koła i się ślizga.
Masz rację, mogli odwrotnie założyć pasek klinowy, a nagrzewnica mogła być wymieniona albo był muł w układzie i wtedy zawali chłodnicę, nagrzewnica jest wyżej.
Jakbys zlecil wymiane osobom kompetentym i znajacych się na rzeczy to pewnie bys tego postu nie zamieszczal. Niekiedy oszczednosci na poczatku sa poczatkiem sporych strat finansowych. Jezeli nie wymieniles jeszcze to wymien w warsztacie i najlepiej na ich czesciach - musisz dostac gwarancje na czesci i robocizne a nie ze pasek przeskoczy lub peknie...
witam. auto jak w temacie. strasznie piszczy po odpaleniu silnika po kilku kilometrach jak sie rozgrzeje jest ok. wnioskuje ze to pasek klinowy. mam pytanko czy pasek trzeba wymienic razem z napinaczem czy wystarczy tylko sam pasek. i jeszcze jedno czy da się w tym aucie wymienić pasek i napinacz nie zdejmując całego przodu. gdzieś czytałem że w passacie...
A w czym masz kolego "problem"? Skoro piszesz że pompa "cieknie" to chyba wiesz gdzie ona się znajduje? Na jakiej podstawie wyciągnąłeś taki wniosek ,że "ona cieknie"? Jeśli nie wiesz gdzie jest pompa to znajduje się ona w tym silniku na wysokości i po stronie 2 cylindra ,napędzana jest paskiem "klinowym"przez koło pasowe wału korbowego.Musisz zluzować...
Z tym buzzerem świetna sprawa! Ja zrobiłem z tego co miałem pod ręką. do "elektrit": dobrze pomyślane, ale jeżeli jest tak jak myślę to co ze światłami w czasie jazdy w nocy gdy nagle zerwie się pasek klinowy i alternator przestanie się kręcić? Czy światła nie zgasną? Pozdrawiam Chyba, że przekaźnik został zamontowany z somopodtrzymaniem i wyłączy się...
Hej zalalem zielony a czy to jakas roznica miedzy czerwonym a jesli tak to na czym ona polega teraz troche przejechalem ok 300km i wspomaganie dziala na wysokich obrotach a na niskich to tak samo jak na starej pompie po obrocie o 30 stopni kierownica dopiero zaczyna dzialac Czy to moze byc niewydolnosc pompy? pasek klinowy mam nowy Przeczytałem informacje...
Witam mój problem jest tego typu, że Strasznie mi świergoliło po załączeniu klimy. Rozebrałem cały przód zeby się dostać , rolka napinająca pasek miała luz więc ją wymieniłem , łożysko sprzęgiełka było ok wiec postawiłem na sprężarkę. Wykręciłem ją spuszczając przy tym czynniki chłodzące pojechałem po nową sprężarkę, zamontowałem w samochodzie podłączyłem...
założenie dwóch alternatorów to jeden problem, drugi to zrównoważenie ich.a trzeci to to że pas klinowy który założysz musi przenieść moc rzędu 2kW ze względu na : sprawność przeniesienia napędu paskiem klinowym (ok.60-85% w bardzo efektywnych napędach) oraz sprawności samego alternatora.robi się czasem tak że daje się dwa alternatory ale dwa identyczne...
Znam jeszcze jeden sposób, który miał mój dziadziu w traktorze zetor 25. Do miejsca na korbę był podstawiany statyw z rafką od motoru którą napędzał silnik elektryczny połączony za pomocą paska klinowego. Sam start wyglądał następująco: najpierw gaz na sztywno do podłogi, odprężnik do góry i włączało się silnik. Początek był taki że pasek chwilkę ślizgał...
było wszystko ładnie do puki pasek rozrządu nie zaczął gdzieś trzeć i się wyjadł co doprowadziło to przestawienia rozrządu. Sprawdzałeś stan pompy wtryskowej i koło zębate od pompy?. Bo może się okazać że sama pompa jest zatarta i ma duży luz po stronie niskiego ciśnienia, co powoduje wibracje bądź zacinanie się pompy na pasku rozrządu. Jakiś czas...
witam, nie jest potrzebne, jedynie ustaw wał w/g znaków korbowy i rozrzadu ,przekręć napinacz odwrotnie do ruchu wskazówek zegara i go zablokuj( taki kołek) oczywiście osłony, koło pasowe na wale korbowym napinacz paska klinowego , ustaw wtedy koła w/g znaków zablokuj tak jak pisałem napinacz paska rozrzadu zdejm go i zakładaj od wału korbowego zaczynając...
Panowie zdjęcia dodałem do postu i widac wyraźnie, że jeśli koło pasowe by miało 2 paski to pompa wody by leżała równolegle z 2 rowkiem ;) Czyli jeśli zamiast aluminiowego dekielka byłby rowek na pasek to byłoby idealnie. Niestety tak jak mówicie polonezy miały rozrząd na pasku, ten ma rozrząd najprawdopodobniej na łańcuszku. Rozwiązanie jakie widzę...
passat pasek klinowy pasek klinowy pasek peugeot pasek klinowy
oporność głośnik pilarka pilarka gaśnie wolnych obrotach drukarka laserowa kolorowa
Kod P1110 w Peugeot 206 2.0 HDI - przyczyny i diagnostyka Parametr gazu w piecu Termet Silver Pro 20 kW