Z klimą 5PK1750, bez klimy 5PK1110. Myślę, że w sklepie bez problemu poradziliby sobie bez tych informacji.
Nie wiem dokładnie czy to to, ale może komuś się przyda.
Tak sprawdza się, przez krótki okres czasu pracowałem w Bosch Service i taka metoda była na porządku dziennym praktykowana.
Jeżeli odpalisz bez paska to po jeżeli 1-2 minucie temperatura nie będzie groźnie wzrastać to można jechać. Ja swoją Megane z 2001 roku po zerwaniu paska jechałem nocą po Warszawie kilkanaście km do miejsca garażowania pilnie obserwując wskaźnik temperatury silnika. Rano zajechałem jeszcze kilka km do mechanika. Założył pasek i w drogę.
Koło wolnobieżne alternatora, albo rozpada się tłumik drgań skrętnych w kole pasowym wału korbowego
http://obrazki.elektroda.net/57_12894025... Leń.
Napisałem, że regenerowałem. Akurat w megane iii 1.5 jest bardzo dobry dostęp do alternatora. A łożysko jest za pierścieniami.
Wszystko jest dobrze, jeśli zgrałeś znaki pasek > koła to wsio pasuje.
Ściągnij pasek osprzętu i sprawdź
Jeżeli pasek z bendiksa będzie dłuższy o jeden ząb, nadal będzie pasować. W tym wypadku po jego zwinięciu do kształtu koła będzie ono miało średnicę większą o długość dodatkowego zęba. Jest więc możliwe dopasowanie. Zostało zadane kilka pytań, na które nie odpowiedziałeś. Między innymi było też pytanie o to, czy są różne koła do tego silnika. Odnośnie...
Jak pasek nie założony i wyjmiesz blokady, wałki przestawią się o parę stopni. Jak pasek założony i wyjmiesz blokadę mają zachować pozycję.
To jest blokada kół zębatych bo tam nie ma klinów i np przy wymianie na nowe wałki zablokował byś wałki na blokady z tyłu głowicy ale przy skręcaniu koła na śrubach na zdjęciu obciążenie skrętu mogło by pójść na pasek rozrządu. Blokada trzyma koła na miejscu więc zęby na pasku są bezpieczne...
Jak blokuje się koło pompy i staje pasek to musi śię ślizgać na wale albo pasek albo jest tam na dole koło "z wkładką "z gumy.
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Nie ma manuala. Schemat rozrządu? Spójrz na nowy pasek i będziesz wszystko wiedział. Śruby pokryw korbowodów: 25Nm + 110° ± 10 Śruby głowicy wstępnie 30Nm, następnie 230° ± 6 Koło zamachowe: 45Nm + 50° ± 5 Nie mogę znaleźć momentu do panewek głównych.
Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
Lepsza jest finlandia :D , to nie ma nic do rzeczy, kolego a rolki wymieniłeś? pasek żle leży nie jest powierzchnia prostopadła do osi rolek i kół pasowych i dlatego zjeżdza, powodzenia.
Proponuję jeszcze wymianę zestawu napędu osprzętu tj: pasek wielorowkowy i napinacz oraz płyn hamulcowy. Części polecam oryginalne (ceny jak zamienniki a jakość porządna). Myślę że jak mechanik i tak będzie wymieniał płyn to niech robi uszczelkę.
jak kupisz nowy pasek masz na pudełku rysunek Dodano po 4 w silnikach dizla ta śruba na wale powinna być wkrecona na specjalny klej do śrub.
Zależy co rozumiesz przez "porządny sprzęt", bo to bardzo subiektywne pojęcie. W tym budżecie rozejrzyj się za Fiatem Punto I, silniki dobrze znoszą gaz i atechnicznych właścicieli, a naprawy nie zrujnują. Oczywiście, naprawy będą, po zakupie wymiana rozrządu, filtrów i płynów to niezbędne minimum, ale rozrząd do silników FIRE (benzynowe montowane w...
Dzięki za odpowiedź. Zdjęcie jest zrobione z maksymalnego możliwego zbliżenia lepiej się już nie da tym aparatem, którym dysponuję, ale na zdjęciu bardzo dobrze widać maleńkie spękania powstałe na wierzchniej stronie paska i o to konkretnie chodzi, żeby ktoś bardziej doświadczony ode mnie określił, czy to już jest całkowity szmelc, czy jeszcze pociągnie...
Sprawdź czy masz zamontowany pasek 5PK czy 6PK. Ma być 5PK, na kole alternatora pierwszy rowek od obudowy wolny.
Spradz sobie czy jest założony dobry pasek, bo w renówkach koła mają 5 rowków a pasek ma być 4 pk lub jeden mniej. musisz dokładnie to psprawdzać bo w reno jest to dziwnie zaprojektowane... pozdrawiam
Owszem, pasek PK potrafi namieszać, nie tylko pompa wtryskowa mogła się przestawić. Proponuje sprawdzić ustawienie rozrządu.
To zobacz " na pieszo" , czy masz iskrę ( organoleptycznie) , i czy wtryskiwacze mają impuls. ( Dioda 12 V we wtyk). Bo na razie nic. To auto rzuciło palenie od razu? Coś było robione? Ta dioda immo żyła? Bo za chwilę się okaże że pasek strzelił i kręci silnikiem ale ...
Może to pasi ? http://obrazki.elektroda.pl/4418399100_1... tamto wyżej to pasek nierządu :D
Mocno napinał pasek klinowy? Pozdrawiam.
Pasek jeśli jest w linii z kołami to nawet rowków nie potrzebuje do utrzymania się .
Piszczy wysprzęglik w renault Megane 2 1.6 16v . 2004r Przy odpalaniu na zimnym słychać piszczenie najpierw myślałem że to pasek pk. Lecz na 99 procent jest to łożysko wysprzeglika . Piszczy gównie nas wciśniętym pedale . Samochód mam od niedawna . Biegi płynie wchodzą sprzęgło też ładnie łapie . Jakieś rady ktoś ma ? Na razie nie będę wymieniał. Czy...
witam, witam posiadam renault scenic 1.6 16v z 99 roku. Ostatnio zerwał mi się pasek rozrządu. Po wymianie niezbednych części zaobserwowałem następujące problemy z skrzynią biegów: - auto po ruszeniu zmienia bieg przy 50 kmh a później nie zmienia więcej - nie reaguje na nagłe naciśnieęcie pedału gazu w celu redukcji biegu -po przejechaniu jakis 10 minut...
A wody na pasek chlapnąłeś?
Może masz za bardzo napięty pasek rozrządu.
Ciężko będzie na odległość.Dolot możesz sprawdzić jak i filtr powietrza ale może jednak pasek osprzętu?
Jest 1typ 1,6 . KZF do wymiany bo nie dojezdzi do drugiej wymiany, tak samo jak płyn chłodniczy, i pasek osprzętu.
czujnik położenia wału i czujnik położenia wałków wymienione. A czy może być tak,że np. o ząbek jest przekoszony pasek rozrządu? Co do logów ,po podłączeniu komputera zupelnie nic,pusto.
http://obrazki.elektroda.pl/7890755200_1... Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji. W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy. Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A. Problemem było kolo pasowe , ale orginalne...
Jak nie znasz tego silnika to za rozrząd lepiej się nie zabieraj. Opcja druga- poczytaj treściwie w sieci o rozrządzie w tym silniku, zaopatrz się w blokady i dopiero po tym pruj rozrząd. Dodano po 1 Po kupnie samochodu chcę wymienić pasek rozrządu Wymienia się komplet (pasek, rolka,napinacz, pompa) nie sam pasek.
Czy jeżeli w tym samochodzie pęknie pasek rozrządu to zawory będą się wyginać ?
Rozrząd ma gdzieś 40 tys. przebiegu, za wcześnie na wymianę. Nie za wcześnie. Ja też kiedyś myślałem podobnie i po zrzuceniu głowicy, wymianie uszczelki w Megane 1 założyłem ten sam pasek. Nie miał 30 000 km. Założyłem stary pasek i zrobiłem niecałe 1500 km jak się zerwał. Narobiłem sobie tylko dużych kosztów, a chciałem zaoszczędzić. Nie warto. Wymień...
jak słychac pisk to pasek z alternatorem proste , jak zimny to piszczy napiac i bedzie działał i dawał prad:)
Generalnie na przyszłość, to producent przy tym silniku zaleca przy wymianie rozrządu, wymianę paska osprzętu z napinaczem i rolkami. W razie czego pasek osprzętu wchodzi pod pasek rozrządu i robi się ogólna masakra.
witam, niestety nie rowiązałem tematu , a na pewno nie tak jak bym chciał... mianowicie ta belka , łącznik czy jak by zwał zgniła całkiem . jeździłem chwilę bez a strzelił mi w megane pasek rozrządu i musiałem sprzedać w takim stanie..
a moze pasek klinowy
No tak zdjety pasek mam i zablokowany wał i chodzi mi o ustawienie pompy i wałek zaworów bo nie znaczylem sam cychów bo przeskoczył mi pasek o dwa ząbki
Problem z wytworzeniem prawidłowego ciśnienia w momencie włączenia kompresora klimatyzacji powoduję zablokowanie układu klimatyzacji, w celu zabezpieczenia silnika przed uszkodzeniami z powodu np. stojącego kompresora , co mogłoby spowodować postrzępienia paska napędu akcesoriów i dostanie się strzępów pod pasek rozrządu co skutkuje wielkim BUUMM !!!...
Pasek kupiłeś właściwy?Pierwszy i czwarty tłok w górze, krzywki wałka rozrządu na czwartym (tym od skrzyni)cylindrze patrzą w górę.Kabli nie pomieszałeś?
Jak ma iskrę, to czujnik wału odpada, czyta obroty. Zobacz czy pasek napędu osprzętu sie nie wystrzępił, w tych silnikach uwielbia to robić i wkręca się pod pasek rozrządu
Nie zgodzę się. Silnik jest praktycznie identyczny z 1.6 HDi 8v ma zmniejszona średnicę tłoka w porównaniu do 1.6 TDCi (HDi) ktory był w focusach przed liftem. 1.5 Eco blue który mam w nowszym focusie to zupełnie inna konstrukcja. Z rozrządem to jest taki motyw że pasek wycierał plastikowa rolkę napinacza i potrafił przeskoczyć. Nowe rozrzady mają już...
Popieram kolegę MokroServis. Przed podjęciem jalichkolwiek kroków (czy zawory sięmijajączy nie) trzeba przeprowadzić szczelność cylindrów, żeby nie zrobić większych szkód niż powstały. Jeśli będzie OK,można założyć pasek i spróbować odpalić.
megane pasek megane wymiana pasek pasek alternator megane
volvo silnika elm327 kasować błąd podłączamy amperomierz
unifi zasilacz gigaworks g550w
RCD wybija na zewnętrznych lampach LED – jak zabezpieczyć obwód, selektywność, RCBO, Schneider, Hager Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 LPG/Benzyna – szarpanie, nierówne obroty, twardy pedał gazu, trudny rozruch