Bez problemu są dostępne zestawy rozrządu wraz z mokrym paskiem i przednim deklem silnika, który jest zintegrowany z uszczelniaczem wału. Ps. Ten mokry pasek napędza pompę oleju i wakupompę, a nie pompe wysokiego ciśnienia CR
Tak są dwa filtry, co zaś do paska oryginalny to 4CW176410200, uczciwy zamiennik to DAYCO 163750530 można kupić też GATES-a lub BANDO ceny ok. 65~85zł.Przed założeniem nowego paska należałoby sprawdzić stan tylnego sprzęgła, czy ono nie jest przyczyną rwania pasków (jeżeli talerze nie pracują płynnie nawet pas wzmacniany nie wytrzyma długo)Rozmiar paska...
Coś przekombinowałeś. RENAULT nie powinien mieć żadnej inspekcji (na szczęście). Tam powinien świecić właśnie OIL OK a po przyciśnięciu przcisku wyboru zaświeci się pasek ilości oleju (pięć lub sześć kresek). Do czasu kiedy sterownik nie pospwadza układów i włączy odczyt stanu liczników.
Coś zostało pominięte jaki kod silnika? Są wałki wyrównoważające czy pompa oleju na pasek?
Jeżeli pęknie pasek to uszkodzi zawory,oleju ok.3-litry.
A jak miło w Saabie 2.0 turbo się pasek zakłada, szczególnie jak zalany olejem:):)
Ogólnie nie było tragedii. Były spękane i zdecydowanie twardsze niż nowe, ale miały wszystkie zęby i nie wołały o pomstę do nieba jednak nie zdecydowałbym się na ich pozostawienie. Tak jak pisałem ratuje je praca ze stałym obciążeniem. I jeździły na olejach różnych producentów (od budżetowych dekoktów po renomowane balsamy), lepkość 5W30 z interwałami...
Cieknie ci z węża od pompy wody , za pompa gruby wąz. Ten czujnik co po nim scieka to czujnik cisnienia oleju. Pasek rozrządu do naciągniecia pompą wody w/g wskaznika na napinaczu. http://www.panfleks.pl/wymiana-rozrzadu-...
Tylko w mojej opinii, ja bym nie zmieniał. Pasek nie pływał w oleju. Sprawdzałbym jego stan oglądając go częściej niż zwykle.
No też musze się wziąć za pasek ale najgorsze jest to ze w tych modelach mk2 2010 rok występowały 2 rodzaje rozrządu. Pasek w oleju i pasek u góry w suchym miejscu oraz łańcuch w oleju i pasek. Mechanik powiedział ze trzeba rozebrać by sprawdzić bo po VIN niestety nie wiadomo do końca jaki rodzaj rozrządu. Nawet w kilku sklepach po VIN było ciężko ocenić...
Brakuje informacji o kodzie silnika, ale to i tak pewnie jednostka z pompą oleju napędzaną mokrym paskiem. Pasek ten z biegiem czasu lubi się dezintegrować, a jego fragmenty zapychają smok olejowy. Równie dobrze często można znaleźć fragmenty zbyt obficie naniesionej masy uszczelniającej miskę olejową.
Caddy 1.6 diesel 102 km, silnik CAYD. Przy zakupie zestawu paska rozrządu i bańki oleju (w IPARTS) doradzono mi dokupienie paska napędu pompy oleju. A przy odbiorze samochodu z serwisu dowiedziałem się, że mój silnik nie ma takiego paska, bo pompa oleju jest napędzana , cytuję, "w misie bezpośrednio z wału". ??? I teraz jestem głupi. W internecie są...
Jaki to auto ma przebieg i czy rozrzad byl juz robiony. Odkrec wlew oleju, zrob zdjecie paska i ocenimy go.
Sprawdż smarowanie garbika który współpracuje ze ślizgaczem młoteczka przerywacza Powinien być zamontowany pasek filcu który nasączony olejem ślizga się po garbiku zapobiegając szybkiemu zużyciu się ślizgacza młoteczka.
no i się okaże czy jest magik co na słuch diagnozuje Niezależnie od dźwięków, sprawdzałeś ciśnienie oleju, pasek rozrządu, układ olejowy (czy np nie zatkany 'smok')? Takie tam typowe przypadłości tego silnika...
Piciu-weź pasek papieru, zamocz w oleju i podpal,winien się palić jasnym płomieniem,jeżeli tak się pali to olej dobry. To patent Pablo, a najlepiej napisz do niego.
Tyle co wymiana rozrządu, jeżeli nowy pasek spaprany olejem to też do wymiany.
Podczas transportu przepychałeś traktorek? Może faktycznie masz mało oleju? A może pasek niedomaga?
1.2 T 145KM Dobra już wiem, że ten silnik jest na pasku, tylko czy to jest ta sama konstrukcja co to Puretech i pasek jest w oleju?
Można to zrobić bez blokad Ustawiamy GMP 1 cylindra Na górę dwa wiertła. https://obrazki.elektroda.pl/5853614900_... Ale żeby wymienić pasek pompy oleju konieczny jest demontaż miski. A pokrywę rozrządu trzeba delikatnie demontować bo jest z "papieru"
Musisz zdjąć górną pokrywę i wlać oleju maszynowego w smarowniczki (otworki w główkach korbowodów). Pasek też nie może być za mocno naciągnięty.
Nic z tego nie będzie bo pasek szlak trafił. Dziś poprawiłem zaworki , szlifowałem je i już nie puszczają powietrza. Rozwierciłem także odpowietrznik i dolałem oleju. Napiąłem pasek na maksa dobił prawie do 5Atm ,ale silnik pracował dalej ,a sprężarka stanęła. Gdy docisnąłem młotkiem pasek pompowała jeszcze lecz pasek szlak trafił. Kompresor do przeróbki...
Witam uleczył ktoś ten problem bo chętnie bym się podłączył.Mam podobny problem wymieniłem pompę oleju pasek panewki na których nie było nawet ryski.Rozmawiałem nie dawno z kolegą który powiedział że w tym silniku trzeba zobaczyć czy jest opcja kalibracji ciśnienia oleju.
Swoją drogą nie mam pojęcia z czego robią te paski Bo tam nie jest problemem pasek ani olej tylko benzyna przedostająca się do oleju i ta mikstura powoduje degradację paska
Powiem Ci, że dokręcenie tej śruby o takie parametry to pikuś. Czyli kwestia pokrętła i to takiego najlepiej na 3/4 cala i nasadki 19 dwunastokątnej też na 3/4 cala. Problem rozbija się o zablokowanie tego koła przy dokręcaniu, bo jak nie masz sprzętu do tego to zapomnij, że to zrobisz. Ta śruba jest bardzo twarda (12.9) i rozmiar też jest konkretny...
zerwany pasek klinowy i teraz pokazuje brak cisnienia oleju co sie moglo przestawic?
Jezeli pasek dobrze ustawiony, to musisz poczekac az szklanki napełnia sie olejem. Zagrzej dobrze silnik.
Byłem u mechanika.... Wyciek oleju pochodzi z wiązki elektrycznej od pompowtryskow (oring do wymiany) oraz uszczelki od pompy vacum...dodatkowo będzie wymieniona usczelka pokrywy ze względu na jej demontaż by wymienić powyższe elementy. Zastanawiam się czy przy okazji nie zerknąć na rozrzad. Ostatnia wymiana (na komplet bosch tj. pasek, rolki, pompa...
najlepszy jest 1.9D DW8 / XUD9 - tam jeśli tylko wymienisz pasek rozrządu i oleju nie zabraknie to jest wieczny, niema żadnej elektroniki tylko + do pompy wystarczy i prosty przekaźnik świec żarowych. silniki te robią bezproblemowo ponad 500tys km. mam taki w busie Boxerze, miałem w Xantii, w C15, berlingo benzyniaki 1.8 16v i 2.0 16v są też dobre,...
Też mam ten sam problem w moim Passacie B8 2015 r. Salon Polska, kupiłem go w wrześniu 2024 z przebiegiem 120 tys. zrobiłem nim już 12 tys. km. Oczywiście początkowy serwis zrobiony: oleje, filtry, rozrząd, pasek pompy oleju itp. i nie umiem sobie z tym poradzić. Wymieniłem: gruszkę, zawór N75, przewody z podciśnienia łącznie z zaworem jednokierunkowym,...
Bo jeździsz do łajz i prostaków, skoro pasek uwalony olejem to się go wymienia wraz z uszczelniaczami. Co się dziwisz później. Mam nadzieje że ci nie zepsuł głowicy pod uszczelniaczami.
A może przez pasek odkręci? Jak filtry paliwa/oleju w samochodzie w przypadku braku odpowiednich narzędzi.
Czy przypadkiem nie zalałeś paska olejem??
Panowie macie jakis pomysł ? Czy to moze puscil simering przy takiej predkosci i wypycha olej ta dziurka zeby nie polecialo na pasek ?
sławomir B. wyraźnie opisujesz objawy kontrolki ładowania, bo co ma luźny pasek do kontrolki oleju, a tobie radzę żebyś podciągnął pasek i przestanie piszczeć jak wjedziesz w kałużę, a od "różnych płynów" są inne kontrolki.
Pasek może piszczeć albo od łożyska lub od dostatnia się kropli oleju bezpośrednio na pasek. Co do kontrolki akumulatora, sprawdzaliście miernikiem napięcie ładowania akumulatora, naciąg paska klinowego ?
Sprawdź czy dobrze jest wpięta kostka elektryczna przy turbo, bo jest wrażenie że wpięta a faktycznie nie styka. Turbo jest drugie czy z tego zatartego? Jeśli się zatarł po zerwaniu paska pompy oleju to turbo też stoi bo pada pierwsze . Przerabiałem to.
Wielorowkowe do napędu osprzętu to pewnie tak jak i rozrządu warto zmienić. To guma i to guma. Przynajmniej ja tak wymieniam. Od czasu do czasu trzeba też na niego spojrzeć,bo z reguły wielorowkowe nie mają osłon i są bardziej narażone na uszkodzenia,zalania olejem itp.
Zawsze na zapłonie miałaś olej i akumulator... Nie jest to od oleju... Pasek jest ale może przeskoczył... szymitsu21 dał odpowiedź...ale nie szwagier...
Powodem zrywania paska był wyciek oleju z uszczelniacza wału ( po uszczelnieniu na razie spokój)
Witam serdecznie. Pacjent to vw caddy 1.6tdi 2012 z przebiegiem 300.000km Problem niskiego cisnienia oleju na rozgrzanym silniku. Pomiar na zimym wynosi 1.5 - 2bar Na cieplym ledwie 0.5bar. temperatura oleju ok 90°c. Problem poczatkowo wydawal sie pasek napedzajacy pompe oleju ktory sie luszczyl i zatkal smoka. Zostaly przytarte panewki na korbowodach...
Witam Remontuje silnik B&S z kosiarki Wolf Garden silnik jakieś 200cc, kosiarka brała olej, przed każdym koszeniem trzeba było dolewać oleju pod koniec sezonu zaczeła nierówno pracować a pograszała się jej praca wraz z nagrzaniem silnika. Z zamiarem remontu silnika, rozłożyłem go na części pierwsze i zauważyłem bradzo głeboką rysę wyczuwalną pod paznokciem...
odrobina oleju polanego na pasek na jakiś czas ucicha. jak bedziesz dalej smarował olejem to długo nie pochodzi :) a jak wspomniałeś jakieś 4msc temu wymieniałes pasek.
Problem wycierania się młoteczka praktycznie nie istnieje.Kiedyś modne było hasło kto smaruje ten jedzie.Zwróć uwagę iż po krzywce współpracującej z elementem przerywacza również ślizgał się zabudowany pasek filcowy który należało nasycić kilkoma kroplami oleju LUX 10 i ten pasek nasycony olejem ma za zadanie smarowanie krzywki układu zapłonowego celem...
Nie musisz od razu oddawać auta do warsztatu żeby się przekonać że to pasek rozrządu padł. Sposób jest prosty . Posadż za kierownicą kogoś , zdejmij korek wlewu oleju . Widać tam jak się przyjrzysz bodajrze dwa zawory. Pomocnik niech zakręci rozrusznikiem , a Ty patrz czy zawory chodzą . jeśli ani drgną , mimo kręcenia rozrusznikiem , no to jest zerwany...
Tak gwoli ścisłości, to w tych silnikach (EA288) są dwa paski zębate, drugi napędza pompę oleju i pracuje w jego kąpieli. Wymieniając rozrząd należy pamiętać również o jego wymianie. Droższe zestawy rozrządu zawierają tenże pasek oraz pokrywę wraz z uszczelniaczem i właśnie takie należy kupować https://obrazki.elektroda.pl/4091206600_...
Jeżeli pasek jest mokry od oleju to szybko się wykończy i narobi bałaganu. Na początek usuń tą usterkę .Poza tym sprawdź czy łożyska w alternatorze dobre.
Jeżeli jest wyciek oleju to prawdopodobnie pasek klinowy się ślizga - sprawdź i jak trzeba to wymień.
Jeździć od razu. Co ma stan oleju do wymiany rozrządu i pompy wody?
Proste pytanie co ile wymieniamy dolny pasek śmigający w oleju? http://obrazki.elektroda.pl/5013735300_1...
będę obstawiał że to na wałku rozrządu lub wału korbowego bo cały pasek jest w oleju i się ślizga napewno bo v max 80 się zrobiło i strasznie kopci
Dziwi mnie jak można źle pasek założyć. Masz jakieś zdjęcie tego paska? Można sam pasek wymienić np jak puścił simering i pasek jest mokry od oleju ale jak pasek uszkodzony jest mechanicznie to z jakiegoś powodu a on raczej nie ma się o co innego tam uszkodzić jak o inne elementy rozrządu lub o uszkodzone koła wałka lub wału.
ma byc luzny, w karetce przy otworach przez ktore przechodzi pret prowadzacy, pod filcowymi podkladkami sa tulejki z brazu, czasami sie kantuja w gniazdach w ktorych sa osadzone, filcowe podkladki powinny byc wilgotne, nasaczone olejem maszynowym ( najlepiej maszynowym ), sprawdz pasek zebaty, czasami wycieraja sie akurat w tym miejscu odpowiedzialnym...
Pompa oleju raczej nie ale ściąg paski od wspomagania i alternatora i wtedy go zapal,będziesz wiedział czy na pewno jest to pompa oleju lub napinacz pasek rozrządu.Może być też pompa od wspomagania kierownicy jak i pompa wody.
Witam. Pasek piszczałby już po uruchomieniu, a nie dopiero po wrzuceniu biegu. Coś się dzieje w skrzyni biegów. Sprawdź na początek stan oleju.
Oczywiście że warto,( ostrówek, C362) gotowe zestawy raczej drogie, najtaniej orbitrol z wózka widłowego, pompa oleju na pasek,osobiście wole z napędu rozrządu ale droższa sprawa.
Załóż podtalerzyk i energicznie nim pokręć ręką - powinien chodzić lekko i dość długo kręcić się zanim zwolni. Jeśli kręci się bez oporów to z łozyskiem jest wszystko ok. Sprawdź czy pasek się nie ślizga. Przesmaruj zwykłym olejem silnikowym syntetycznym. Jeśli nadal będzie "źle" to sprawdź fotorezystor RPP131 - ten który jest pod tarczą silnika, pada...
Co sprawdzić w pierwszej kolejności? Ceny silników na aukcjach :) Cokolwiek sprawdzałeś? Poziom oleju? Zdjąłeś pasek osprzętu i sprawdziłeś czy wszystko się kręci jak powinno? Ciśnienie oleju? Ustawienie rozrządu? Kompresje?
tak właśnie myślę zeby nic nie robić, bo za robocizne uszczelniacze + pierścienie ponad 400 zł wiec musze sie liczyć z kosztem ok 600 zł a to niezbyt wdzięczny wkład.zauważyłem ze strasznie dużo bierze na krótkich odzinkach 0k 20km...to przez zimny silnik?? a przez zle ustawiony pasek może brać olej??
Kolego zgodnie z instrukcją olej wymienia sie raz na rok lub co 15 tys. km ,Do silnika AMF wchodzi 4.2 lit. oleju a do BAY 3.8 lit. oleju. Pasek rozrządu wymiana co 4 lata lub co 90 tys. km.
I na dodatek dzielnik priorytetowy, zapewniający ciągłe zasilanie olejem orbitrola kosztem innych odbiorników. Co w przypadku T25 spowoduje brak możliwości podnoszenia podczas skręcania.
hej chłopaki mam problem z autkiem mam brak ładowania oraz palącą się kontrolkę oleju. Napiełam pasek było wszystko ok po przejechaniu 10 kil znowu zapaliły się kontrolki. A czy to może być przyczyną wstrząsu czy jest jakaś inna przyczyna tego ponieważ wpadłam kołem w dzióre i od tego czasu znowu zapaliła się kontrolka ładowania i oleju.........
To może być spowodowane różnymi przyczynami.Silnik napędu jest zwykłym silnikiem prądu stałego.Koło zamachowe jest lekkiej konstrukcji i nie zapewnia stabilności obrotów.Zacząłbym od paska napędowego,wyczyszczenia baryłki na silniku (kropla oleju na oś silnika),oczyszczenia i przesmarowania koła zamachowego.Jeśli jest wyślizgane i taśma nie przylega...
Pamiętaj że ten silnik ma pasek rozrządu.
Standardowo to masz wymianę oleju co 500h. Więc 250h to nawet za dobrze. Przy ciężkiej pracy 300-350h wystarczy. Tak silnik ma pasek. Wymiana co 5000h. Masz w komplecie z rolką. Silnik mimo że kolizyjny jest zabezpieczony przed zerwaniem. Krzywdy mu nie zrobisz.
Właśnie o to mi chodziło. Niczego nie każe. Chyba w 3 czy 4 pierwszych wynikach google na stronach branżowych motoryzacji (motoswiat itd) pisali by w tych silnikach wizualnie kontrolować stan paska bo jest łatwy wgląd przez wlew oleju. Ale nikt nie napisał jak. Liczyłem że jako specjaliści bedziecie wiedzieć. Jak ocenić, itd. Ale to forum juz od dawna...
Awaria awarią. Równolegle z wałem korbowym, przy braku oleju zacierają się łożyska wałków rozrządu. Czasami nawet szybcej zablokują silnik niż panewki wału - nikt nie zagwarantuje że pasek się "nie zmęczył".
zbyt duże ciśnienie w skrzyni korbowej odma może być zapchana lub puszczają pierścienie odmę najlepiej odkręć i wymyj a co do grzania to wymień olej wyczyść filtr oleju naciąg pasek wentylatora i umyj żeberka na cylindrach jak silnik jest zimny
Mam pytanie czy taki wyciek ropy może mieć wpływ na inne podzespoły, czy np do oleju silnikowego mogła dostać się ropa, czy może to mieć wpływ na rozrzad itd, generalnie usterkę naprawili za darmo, umyli silnik, czuć jeszcze czuć ropę ale niby za jakiś czas ma zniknąć W tym wypadku nie ma możliwośći dostania sie ropy do oleju,co do paska...nic mu nie...
Zagladnij przez korek wlewu oleju czy zawory chodzą. Może pasek rozrządu się skończył.
a może oleju niemasz lub pasek ci sie ślizga? musi byc glośniej ale nie bez przesady
ten pasek musi chodzic na oleju spelniającym norme 505.00! o lepkosci juz koledzy duzo napisali. No chyba ze nie chcesz zeby ci jezdzil. PS. mobil to dobry wybor.
Dokładnie tak samo zrobiłem, kupiłem mazdę 2 która ma 260tys i prawdopodobnie od nowości pasek rozrządu Na takich "cwaniaczków" jak ja i Ty producenci już znaleźli sposób w nowszych samochodach. Pasek rozrządu pracujący w oleju silnikowym. Choćby nie wiem z jak dobrego materiału był wykonany to wątpię że wytrzyma 200 tysięcy km. Do tego konieczność...
Witam. Zapala się kontrolka ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku przy zatrzymaniu. Wymieniłem czujnik i wymieniłem pompę na tą od nowszego modelu przeróbka na pasek i nadal się pojawia
Jest ale musisz odkrecić nóż i ściągnąć osłonę paska.
Witam !!! Szukam jakis sklepów z czesciami do Audi 80 z roku 1989 znajdujacych sie w łodzi , nie dawno nabylem taki samochód i nie wiem gdzie moga sie znajdowac jakies dobrze zaopatrzone i tanie sklepy chodzi mi dokładnie o pasek rozrzadu i filtry ( oleju i powietrza ). Za pomoc z góry dziękuje !!!
Kołem normalnie się obraca nic nie blokuje lecz zapaliły mi się kontrolki oleju
Kolego dajesz zdjęcia tabliczek jak by w tym momencie to był problem . Nie dziw się jak kompresor wygląda w opłakanym stanie , może nawet oleju niema . Zrzuć pasek i puść silnik , sprawdź opory na pompie. Niedbałość o urządzenia się mści.
Na początek trzeba sprawdzić, czy silnik nie uległ zatarciu. Jeśli silnik miał więcej niż 20000 km, to i tak potrzebny jest szlif i wymiana łożysk wału korbowego. W silnikach Piaggio chłodzonych cieczą padają wałki napędu pompy cieczy, przez co silnik mógł ulec przegrzaniu. Przy okazji po 15 lub 20 tysiącach kilometrów powinien zostać wymieniony pasek...
Mam SDI 1,7 spalanie na poziomie 4,5 l/100.Dojeżdżam codziennie do pracy 66km "tam i na zad" od 2 lat tylko wymiana oleju,filtry (pasek rozrządu po zakupie auta).Wcześniej mieliśmy TDI aż...... padła turbina, auto po tym miało moc "Poloneza".Proponuje ci SDI jeśli chcesz jeżdzić TANIO!!!
Skąd wiesz, że jest smarowanie silnika, kiedy nie znasz ciśnienia oleju? Dlaczego nie masz czujnika temperatury silnika? Jaka temperatura panuje na układzie chodzącym? Pompa płynu chłodzącego jest sprawna? Pasek klinowy odpowiednio napięty? Kąt wtrysku prawidłowy?
Witam.Temat troszkę nieelektryczny.Olej powinien być np.Dextron II.A piszczeć może luźny pasek lub luźna jest sama pompa.Ewentualnie mało oleju.
Jak zakończyła sie awaria?: Wymiana pompy (używka - wyczyszczona i wypłukana, spr. zawór zwrotny) odbywa się BEZ INGERENCJI W ROZRZĄD. Dojście od strony miski, tak, jak pisali niektórzy Panowie. Faktycznie robota na 2-3h. Ale: pierwotna awaria pompy oleju, powodowała w czasie zacinania się zaworu zwrotnego wzrost ciśnienia w komorze korbowej wału i...
Ani kierownica, ani pompa oleju nie mają wpływu. Ale po złożeniu koniecznie pokręć kluczem, nie odpalaj od razu!
Witam. Silnik dziala super i jestem zadowolony. Jednak zastanawiam sie czy przestawiony pasek rozrządu może mieć coś wspólnego z ciśnieniem oleju na wałku rozrządu. Z tego co mi się wydaje to nie/ Pompa jest chyba na wale korbowym i dopóki się obraca to ciśnienie oleju powinno być? NIezależnie od tego czy pasek przeskoczyl czy nie? Myle sie? Nawet gdyby...
Dzięki, co zrobić by móc się pozbyć alternatora? Wymontować go i założyć krótszy pasek. To co chcesz zrobić jest kompletnie bez sensu. Jeśli prąd chcesz brać tylko z akumulatorów, bez jego wytwarzania to da się tak zrobić bez najmniejszego problemu. Nawet bez żadnych przeróbek na standardowym akumulatorze przejedziesz kilkanaście km. Jeśli chcesz odciążyć...
To zacznij od ściągnięcia paska osprzętu jak kolega Pisał. Jak się nic nie zmieni to kiepska sprawa, w ogóle ten silnik głośno chpdzi, jakby ciśnienia oleju nie było. Sprawdzales poziom oleju?
Wypracowana pompa miała by odchył w drugą stronę raczej Jest dokładnie tak jak napisałeś. Łańcucha demontowaćnie musisz, ani obudowy pompy oleju. Demontujesz dolne kolo paska rozrządu. Obudowę uszczelniacza (załóż potem nowy niezależnie od wysokiej ceny). Wymontuj napinacz łańcucha (z tyłu bloku). Blokujesz pompę (wiertło 6 mm). Torx 40 - odkrecasz...
Witam. Mam problem ze świecącą kontrolką ciśnienia oleju. Samochód wyjechał z warsztatu przed weekendem 31.01.2014r. z następującymi naprawami: filtr oleju, pasek rozrządu, pasek mikro, odmy, uszczelniacz wałka , czujnik ciśnienia oleju , pompa oleju no i oczywiście kilkakrotnie wymieniany był olej, w którym znalazły się opiłki co by sugerowało zatarcie...
Klima, radio, klimatronic na off. Wszystko zbędne wyłączone. Pasek rolka nowe, rozrzad nowy, łożysko alternatora ok, sprezarki klimy też. Zastanawiam się nad pompa oleju czy ona wydawałaby taki dzwiek?
pasek jest ok. jeśli szumi łożysko w silniku to trzeba się przyzwyczaić , można spróbować zrobić dziurkę w osłonie łożyska i wlać przez strzykawkę trochę oleju, pomaga.
To koło pasowe na alternatorze to jest takie sprzęgło jednokierunkowe. Jak będzie zepsute to paskiem będzie szarpać,będzie wpadał w drgania. Te sprzęgła stosuje się w dieslach i dużych benzynach ogólnie tam gdzie występują duże momenty. Często przez awarie tego sprzęgła urywa paski. . Wolnobieżka w oryginalnym golf III? Podróż do przyszłości? Wyciek...
Kiepski olej mineralny zbyt rzadko wymieniany. Co do płukanek to ja bym doradzał częstsze wymiany niż jakieś wynalazki, bo można wypłukać razem z panewkami.
No jest tam przycisk ale niestety nie daje to nic , próbowałem nawet przytrzymać go dłużej wciśniętego ale nie gasną te kontrolki. A czy może to być spowodowane brakiem ładowania przez alternator bo chyba jest uszkodzony i może dlatego świecą te kontrolki.
Pompa oleju i pompa Vakum napęd z paska rozrządu.
trafic 1.9 d 1998 pasek spadl i sie zagotowala woda zlozylem i dolalem plynu zapalil ale cos stuka przy wlewie oleju.
No OK. Wymień pasek, przeczyść przełącznik prędkości i zaopatrz się w tarczę stroboskopową. Jeśli objaw nie ustąpi, wymiana silnika. Można też spróbować nasmarować górne łożysko ślizgowe, przez które przechodzi wałek silnika. Odrobina lekkiego oleju wpuszczona na łożysko wzdłuż osi silnika.
Zamiast przeróbki fabrycznej konstrukcji bardziej wskazane jest znalezienie przyczyny przegrzewania silnika np: pompa olejowa(złe smarowanie, nie odbiera ciepła), ślizgający się pasek klinowy napędzający pompy oleju i chłodziwa, zapchane żeberka chłodnicy itp. Leczenie objawów, a nie przyczyny jest ryzykowne. -
Witam, Zakupiłem Kia sportage 2,0crdi 2007, wymieniłem w niej rozrząd, pasek osprzętu, filtr oleju, powietrza i paliwowy. Około 3 tygodnie po wymianie i po przejechaniu około 500km samochód zgasł mi parę razy w niedługim odcinku od domu. Zaświecił sie też ESP oraz check, po zgaszeniu i włączeniu zapłonu nie ma tego problemu, dopiero jak znowu samochód...
Sprawdź poziom oleju w zbiorniczku układu wspomagania i czy pasek nie jest luźny.
pasek pompy oleju wymiana pasek pompa oleju zerwać pasek pompa oleju
power acoustik magneśnic wirnik pasek rozrząd citroen
robot humanoidalny robot humanoidalny
Kody do telewizora 32 cale We by Loewe: pilot, PIN, serwis Parowanie pilota Horizon z TV We by Loewe 32 cale