Witam! Mam takie dodatkowe pytanie. Jak zablokować wał?? Do pompy jest taki "kołek" do zaworów wystarczy jakiś płaskownik, a wał?? A wał na znak.Nie ma w tym silniku blokady wału.
To można sprawdzić endoskopem.
Jak wygląda rozrząd? znaki ,pasek ,napięcie paska?
ten wymiar masz podany do odpowiedniego naprężenia paska rozrządu przy montażu
Dokładnie tak. Dodatkowo ten błąd lambdy może wskazywać na przestawiony rozrząd. Może klin ścięty na wale, może przeskoczony pasek. Tak czy owak raczej usterka mechaniczna napędu rozrządu.
Ten pasek rozrządu wymieniałeś sam?
sanmar: wał na gmp - otwór w obudowie sprzęgła, znak "0" zgrany ze strzałką, pompa na bolcu " na godz. jak się nie mylę 2. a wałek rozrządu... no właśnie. i tu do endriu się też tyczy. wałek blokujesz listwą, ale przed montażem nowego paska luzujesz koło pasowe, bo jest płynne, naciągasz pasek i dopiero wteddy dokręcasz to koło. inne ustawianie to takie...
trzeba wymienic pasek rozrzadu, kola no i napinacz
A głowice zerwałes?
Znaki z tego co mi wiadomo służą do ustawiania przy wymianie paska , fakt , parę miesięcy temu był wymieniany pasek rozrządu ale po wymianie nic się nie działo , dopiero po wymianie czujników.
witam . prosilbylm o schemat paska wieloklinowego vw sharan 1.9tdi 90km 98r. AHU. poniewaz kupilem auto bez sprezarki klimy do kupilem ja i teraz nie wiem jak zalozyc pasek poniewaz byl krotszy zalozony dziekuje z gory pozdrawiam.
Miałem tak kilka razy, szczególnie jak pasek jest biały od środka. Ustaw na 4 mm i zostaw. Ewentualnie wyślij oficjalne zapytanie do producenta paska. Na pewno nie zmniejszaj napięcia paska.
a oto opisik Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Oznaczenia na kole napędowym / kole przekładni pośredniczącej i kole zamachowym / korpusie sprzęgła zgadzają się. Osłona z tworzywa sztucznego paska zębatego. Zwracać uwagę na to, by pasowała pozycja na godzinę 12. Osłona metalowa paska zębatego. Zwracać uwagę na to, by pozycja na godzinę...
Tylko bardzo mnie to ciekawi że rozrząd był wymieniany 28tyś km temu... Jeśli tak jest zaprojektowany to dobrze bo znam przypadek kolegi w sharanie któremu zalało i urwało pasek. Tak zrobię przed wymianą.
Powyżej +5°C temperatury cieczy chłodzącej świece nie grzeją. Tak jak kolega "adam7009" napisał powodem jest raczej kąt wtrysku - za póżny . Po założeniu głowicy i paska rozrządu trzeba sprawdzić kąt wtrysku. Nie radze przestawiać " o jeden ząb " wału korbowego bo będzie głowica znowu do remontu !!! Można spróbować ustawić kąt wtrysku ale tu jest pytanie...
Pompa wymieniona. Zdejmowałem razem z obudową. Przekonała mnie wizja urwanej śrubki. Na szczęście wszystkie małe śrubki wyszły bez problemu. Pompa wspomagania nie przeszkadza, trzeba ją poluzować tylko po to żeby zdjąć pasek. Największy koszmar to ściągnięcie tych cieńszych węży z pompy. A śrubkę w kształcie T znalazłem luźno leżącą na wsporniku.
Wymieniam rozrząd w sharanie 1.9TDI 110PS. Na allegro wszystkie komplety składają się z paska, napinacza (2) i malutkiej rolki (1). Natomiast ja rozebrałem auto dopiero do połowy i już widzę, że u mnie jest jeszcze co najmniej jedna rolka duża (3 na rysunku). I teraz nie wiem w końcu z ilu rolek powinien składać się kompletny rozrząd do tego silnika?...
Sory że tak późno odpowiadam .Przyczyną problemu był urwany wirnik pompy głównej.Pompa została wymieniona i wszystko wróciło do normy.Szkoda tylko że musiałem czekać tak długo za wolnym terminem u mechanika(pompa zasilana z paska rozrządu)mieszkam w zagłębiu sprowadzanych aut.Temat uważam za zamknięty
Cięgno masz równolegle czy prostopadle do osi wirnika turbiny? Jak równolegle to masz zwykły zawór upustowy a jak prostopadle to zmienna geometria. Podaj najlepiej kod silnika i rocznik. Kod jest na naklejce na obudowie paska rozrządu i na naklejce w bagażniku pod klapką do wymiany żarówek.
Silnik AUY, lub BVK - potrzebujesz: pompę wody, pasek rozrządu, rolkę prowadzącą i napinacz. Napinaczy masz dwa rodzaje albo zwykły mechaniczny, albo hydrauliczny. Co do firm prod. w/w części, to było opisywane z milion razy... Kupisz sobie zestaw Gates-a, czy SKF i na pewno będzie ok.
[quote="xawer"]takie rozwarzania nie prowadzą do niczego....może to może tamto...po prostu sprawdzcie....turbina??może zamiast turbiny po prostu przewód podciśnieniowy....nie prościej wżiąść manometr i sprawdzić?....jakie jest podciśnienie??? ...jeżeli po zgaszeniu silnika następuje poprawa to raczej nie wskazuje na problem turbiny/doładowania ale na...
no ok.. ale pozwolisz, ze zapytam, co to ma do rzeczy? w tym momencie mówimy o zmianie kąta statycznego wtrysku. wyszedł ze jest zły, bo jakieś 30tyś km temu, mechanik wymieniał pasek rozrządu i podkreślam, ze , możliwe ze popuscił pompe zeby było mu łatwiej zmienic pasek, nie zwracając potem na kąt wtrysku, bo nawet nie miał jak, bo nie ma komputera...
U mnie kłopoty z odpalaniem powoli narastały. Kiedyś palił na dotyk a potem co raz gorzej a na samym końcu dosłownie trzeba było go piłować żeby zapalił -zawsze zapalał po tym długim kręceniu. No i po podpięciu pod komputer okazało się, że rozrząd zmienia swe wartości, a to dlatego, że napinacz gazowy paska rozrządu już całkowicie pad i go nie naciągał,...
Osobiscie znam kilka takich przypadków gdzie wymieniono same stopki i silniki te pracują do dzisiaj. Kumpel palił T3 1,6 diesel na zaciąg i zerwał pasek rozrządu, później przy składaniu pękły stopki też na 2 i 3 cylindrze. Stopki były dokręcane równomiernie na odkręconej głowicy. Prawdopodobnie stopki zostały uszkodzone w czasie kolizji zaworów z tłokami....
Dziś rano padł mi rozrusznik, więc chcąc/nie chcąc musiałem go odpalić "na pych" Dwa razy odpalił za trzecim razem gdy miałem jechać wykręcić rozrysznik przestał odpalać nawet pchając. Obroty na obrotomierzu dochodziły do tysiąca a on nic :cry: Czego to może być wina. W najgorszym przypadku będe musiał rozkręcić i sprawdzić ustawienie paska rozrządu....
Ja miałem ciemny climatronik po wymianie paska rozrządu przez mechaniorów. Nie przypięli wiązki przewodów biegnącej jakoś pod przednik zderzakiem, wiązka się ocierała o koło paska, w końcu izolacja się przetarła i zwracie. No ale najpierw musiałem dojść do tej przyczyny.
Witam. Problem polega na tym że po przekroczeniu 2000 obr/min auto wyrażnie słabnie i obroty dochodzą tylko do 4500 obr/min .Jazda nie przekraczająca 2000 obr/min nie powoduje żadnych objawów .Po przeskanowaniu testerem diagnostycznym wyskakuje błąd {020C}jest to błąd czujnika spalania stukowego, po skasowaniu błędu i po przekroczeniu tych 2000 obr/min...
wszystko wymienione ; płyn układu chłodzenia, olej w silniku i filtr, kompletny rozrząd ( tzn pasek, pompa wody, tłumik drgań, rolka i napinacz), pasek i kółko alternatora, no i oczywiście filtry : powietrza, kabinowy i paliwa. jest jeszcze taki mały filterek znajdujący sie pod podszybiem za filtrem powietrza, ale nie wiem do czego służy i czy się go...
Witam, to zrobiłeś reklamę, jednak jechać na dobrej opinii to podstawa, a teraz z drugiej strony medalu - poprawka ustawień rozrządu wiązała się z wymianą kompletnego rozrządu wpis z 31.03.2010r? - czyli wymiana pompy wody, paska, napinacza, rolki prowadzącej, rolki napinającej, śruby na wale? nie? to znaczy że jeździłeś ileś tam km i dobry mechanik...
Popróbuje w poniedziałek i dam znać co i jak ale jak na razie trochę się uspokoiło A co do poduszek do w Galaxy Sharan i Alhambra tak jest Ogólnie mówiąc jestem zadowolony skończyły się problemy z cewkami kablami WN instalacją gazową sondą lambda i droższymi przeglądami i częstym tankowaniem Jeszcze wymienię olej i pasek rozrządu bo nie pamiętam kiedy...
Witam no jak kolega sugerował jest przyczyna założył gazownik kabelki poprzez rurkę metalową były naprężone i w końcu się przetarły i powaliły centralkę brc ciekawe czy komp benzynowy żyje bo to kabelki od wtrysków benzyny jeszcze przywrócę połączenia i chwila prawdy czy odpali na benzynce.Dzięki i pozdrawiam. Więc tak połączyć nie trzeba bo kabelki...
Obecnie zarówno diesel i gaz wyjdą Ci podobnie - w żadnym wypadku, Kolega z Sharanem nie umie widocznie jeździć - kilka dziesiąt różnych aut, wyjazdy po całej Europie wschodniej i zachodniej, auta do 3,5 tony czyli też busy, łącznie 800 tys km przejechanych, paliwo licze zawsze na karteczce i dlugopisik w lapce , ja robię ok 950 do 1000 km na jednym...
Witam! Posiadam VW Sharana 98r 1,9TDI, 90km. Od jakiegoś czasu (podczas chłodniejszych dni) mam problem z odpaleniem samochodu. Świece sprawdzałem, rozrząd filtry i wszystkie paski powymieniane. Auto posiadam od pół roku i jak do tej pory nie miałem z nim żadnych problemów. Auto ma przejechane 200ty km. Gdy silnik jest zimny muszę go kręcić przez jakiś...
Panowie Powiem tak Kod Silnika to BNZ z tego co poczytałem w tym silniku powinno być przy 150 tys km wymienione wolne koło alternatora i elastyczna tuleja sprzęgająca ,a auto ma przejechane sporo więcej, no i zapewne nie było to zrobione,co poszło nie wiem!!! były trzaski od dłuższego czasu podejrzewałem że któryś cylinder że się przycina, ok miesiąca...
rozrządu sharan pasek sharan sharan pasek
integra zmiana czasu centrali punto klakson przetwornica buczy
pralka indesit innex pralka indesit innex
Siła dokręcania zbiornika pralki Bosch - wartości Nm Błąd 4,50000570 przy instalacji BattleEye w GTA V