Programy podają też skręcenie paska 90st w najdłuższym odcinku.
Już nie ważne. Przeskoczył pasek rozrządu.
Na filmie włączasz napisy, potem w ustawienia automatyczne tłumaczenie i język polski. Wszystkie silniki VW 2.5 TDI pięciocylindrowe, montowane w T4, LT i Volvo, ustawiane są identycznie. Tylko kąt wtrysku się zmienia w zależności od oznaczeń silnika. Pasek główny to pewnie Ci się uda wymienić, ale na pasku pompy wtryskowej polegniesz. Tego paska nie...
załuż pasek tak jak ci napiszę zdejmujesz pokrywę zaworów i bierzesz obracasz wałek rozrządu tak aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym tłoku były do góry wtedy na końcu wałka rozrządu blokujesz go płaskownikiem 4,5mm pompę wtryskową blokujesz trzpieniem fi 16mma wał korbowy ustawiasz w okienku w skrzyni biegów będziesz tam miał trzy kreski dwie małe...
Uszkodzony czop przedni wału korbowego
czyli jednym słowe pasek rozrządu musze wymienić???
Albo przeciągnięta śruba, albo za mocno ściągnięte paski.
Stało się napewno po wymianie rozrządu lub paska napędu pompy wtryskowej.
Kolego Łukasz jest coś takiego jak wyprzedzenie zapłonu i zawory nie otwierają się w GMP. Jezu człowieku... Łukasz dobrze pisze, ale jest jeszcze inna opcja, masz przecież znak na kole pompy i na wsporniku pompy. Jeśli nie ruszasz krótkiego paska, to ustaw wałek rozrządu tak, żeby znaki na pompie się zgrywały i powinno być dobrze.
Witam! Czy to jest ten silnik co ma oddzielny pasek do pompy wtryskowej tak jak w T4?
Za silnikiem 2.4 przemawia. Wyższa kultura pracy, lepsze przyspieszenie Przeciw większe zużycie paliwa, ale nie wiele. Wyższe koszty obsługi , ilość olej,u wymiana paska rozrządu. regeneracja pompy,wtryskiwaczy.Koszty ubezpieczenia.
Jak byś nie mógł się dopatrzyć gdzie są znaki, to na kole pasowym wału jest nacięcie od strony silnika które ma się pokrywać z kropką lub kreską na osłonię paska. Gdzieś pomiędzy kołem a pompą wspomagania. Na wałku znak jest z tyłu koła i trzeba patrzeć przez okienko w osłonie zaraz przy pokrywie glowicy, bez latarki, mini lusterka lub dobrej kamerki...
Te "prostowanie wałka rozrządu" wprawiło mnie w osłupienie. Niedawno robiłem VW T4 2.5 TDI w którym zerwał się pasek i wałek rozrządu był w trzech częściach. Jeżeli wałek by się wygiął, to góra głowicy byłaby zmasakrowana- powyrywane łożyskowania. Sprawdziłbym regulatory luzu zaworowego. Może się zawieszają.
Teraz to dobrze zakręciłeś.:) Pompa ma koło na klinie i nic tam nie przestawisz. Ustawia się kołem na wałku rozrządu.
kolego wkładasz płetwe w wałek rozrządu patrzysz na znak 0 na skrzyni biegów,ustawiasz pompę na znaki, wyciągasz płetwe,zakładasz koło pasowe wałka rozrządu i dokręcasz śróbe palcami tak aby koło obracało się na wałku ale nie napędzało go zakładasz pasek,napinasz go ale znaki na pompie i wale muszą się zgadzać i dopiero dociągasz koło wałka rozrządu.
Np. na nalepce na obudowie paska rozrządu, tabliczce znamionowej pojazdu itd.
Jeszcze jedna obserwacja: po włączeniu grupy 000, słychać obniżenie obrotów silnika albo równości pracy Tak ma być, komputer blokuje dynamiczną regulację kąta wtrysku. Aha, u ciebie powinieneś ustawić kąt na 45-55. Tyle że u ciebie reguluje się to albo luzując koło na wałku rozrządu (od strony paska pompy wtryskowej) i kręcąc kołem, albo manewrując...
Koło pasowe w jakim stanie?
A bez zegara sie nie da? Jeszcze jedno wtryskiwacz sterujący w t4 2.5tdi ACV jest na 4 cylindrze patrząc od rozrządu a na 2 od paska pompy paliwowej?
Podobnie jest w VW T4. Pompa wody. Zobacz przy wymontowaniu czy nie trzeba będzie rozrządu zdejmować. To nie jest T4 i nie trzeba zdejmować rozrządu.
Obok wlewu oleju do silnika, pod rurą powietrza co idzie z przepływki do turbo masz białą nalepkę na osłonie paska rozrządu (tę białą nalepkę widać na Twojej fotce) - odczytaj z niej symbol silnika - przynajmniej będzie wiadomo czym jeździsz. Zgadza się T5 , tam jest turbo z wastegate a N75 jest zaraz pod N18 z przodu nad zbiorniczkiem wyrównawczym...
Sprawdzić rozrząd i wydech.Miałem kilka przypadków zaklejenia katalizatora.
Sam użytkuje T4 i polecam Ci udanie sie do serwisu fabrycznego na podstawie numeru silnika i nadwozia podadzą Ci potrzebne informacje . Z doświadczenia wiem ,że rożnica cenowa za pasek rozrządu oryginalny a podróbką jest ok 40 zł wiec warto jednak założyc oryginał i wymienić uszczelniacze koszt trzech ok 50 zł.
Napiszę fachowo. T4 ma stosunkowo często problemy z rozrusznikiem. Gdy się grzeje to czas remont. Duży pobór prądu powoduje dodatkowe trudności przy pierwszym uruchomieniu. Tak jak pisze Kolega T5 stawiam na rozrusznik. Dlatego "na pych" jest łatwiej chociaż to źle zapychać diesla. T4 mam pięć lat trzeci raz regeneruję rozrusznik we własnym zakładzie....
Zbyt mało danych pozostaje nam tylko strzelać. Ktoś mocno splanował głowicę ale nie opuścił gniazd zaworowych i złożył na starą grubości uszczelki. Jeśli koła paska rozrządu na klinie i mocne zebrana głowica (ponad wymiar graniczny) = przestawienia rozrządu. Potencjalnych przyczyn jest dużo dużo więcej.
sprawa rozwiązana przeskoczył pasek rozrządu, żle ustawiony był zapłon,(dziwne ale niedawno go ustawiali w warsztacie) i rozrusznik był padnięty, kręcił ale trzepał iskrami i kradł prąd :D
Miałem podobny problem. U mnie przyczyną była żle dokręcona po wymianie paska rozrządu śruba trzymająca koło zębate na wale głównym {poluzowana} i przestawił się rozrząd. Początkowo kopcił niewiele ale po pewnym czasie nie dało się już jeżdzić.
Witam.Zerwał się pasek zębaty w transporterze t4 2.5tdi i nie wiem jak ustawić koło zębate wałka rozrządu.Pompe ustawiłem na znak i zablokowałem,ale dalej mam problem.proszę o pomoc
czy jest to w jakiś sposób do zdiagnozowania. Z drugiej strony pasek wywiera na pompę stałe obciążenia ustawione poprzez stałe napięcie rolki napinającej , koło jest na wałku zaś wałek jest w łożysku.co za tym idzie łożysko musiało by mieć luz wyczuwalny. czy tak jeśli się mylę proszę mnie poprawić
Jeżeli kolega jezdzi na 5 biegu poniżej 2000 obr to tak dlugo silnik takiej jazdy nie wytrzyma .Silnik VW jest bardzo uczulony na jazde poniżej 2000 obr ,bardzo szybko traci moc więc należy szybko redukować biegi ,minimum dla 4 biegu to 1800 obr Jezdiłem takim 2,4 i wiem jak szybko traci moc .po prostu inaczej nie można tym silnikiem jezdzić .obecnie...
Śróbami regulujesz naciąg paska. Kółko z wałka i tak musisz zdjąć, żeby zablokować wałek rozrządu. Do ustawienia kąta wtrysku potrzebny czujnik zegarowy. A jak chcesz robić na markery, to zmień forum na takie dla druciarzy he he
Witam. Mam problem z T4. Przy od ok. 3000 obrotów w górę słychać piszczenie podobne do pisku ślizgającego się paska, najlepiej słyszalne podczas jazdy. napewno nie jest to pasek klinowy ani wielorowkowy bo po zdjęciu obu piszczy dalej. Podejrzenie padło na rozrząd więc został wymieniony przy okazji pompa oleju i panewki na wałku pośrednim niestety coś...
Pasek taki sam jak rozrządu bardziej ;) Gdy pompa będzie miała już dość duży przebieg to po zapowietrzeniu może słabiej zaciągać paliwo. Ja bym spróbował najpierw odpalić na "plaku" ewentualnie na zaciąg ,powinien dać jakikolwiek znak życia,jeżeli to tylko zapowietrzenie pompy
Witam Próbowałem sprawdzić ustawienie rozrządu w Transporterze T4 98 rok silnik Aet, niestety ani z przodu ani z tyłu koła na walku brak znaków, wziernik jest ale nie znalazłem żadnego znaku, obserwowane kamerką endoskopową, pełny obrót koła i nic, ktoś zaznaczył pisakiem na kole i obudowie, po ustawieniu OT na kole zamachowym znaki markerem przesunięte...
Witam. Czy ktoś z was ma doświadczenie z pompą wtryskową VW T4 2.4d. Po regeneracji pompy silnik ciężko odpala a jak już zaskoczy to falują obroty, kopci i nie ma mocy, gaśnie po zdjęciu nogi z gazu. Zauważyłem, że znak OT na kole pasowym i kole zamachowym ma różnice 1 zęba. Czy to możliwe, skoro są na jednym wałku? A pasek rozrządu nie był ściągany,...
Dawka ustawiona w tej chwili na 3,6, próbowałem też ponad 4 ale auto ponoć wciąż mniej dynamiczne Aby zwiększyć dawkę ustawiasz na 3. Wiem , miałem 2,8 ale już zaczął się trzepać dlatego zacząłem zmniejszać . Tak jak jest na 3.6 to na słuch chodzi fajnie. Nie jeździłem tym autem przed naprawą więc nie mam porównania jak było wcześniej. Faktycznie teraz...
Dzięki, że odpisałeś. Ten egzemplarz T4 jest już u mnie od kilkunastu lat. (Za 4 lata żółte tablice). Myślałem, że chip w kluczyku, który na co dzień używam, padł ze starości, ale użyłem wszystkich zapasowych kluczyków i cały czas to samo. Na plaku chodzi aż miło. Wszystkie pięć przewodów od wtrysków poluzowane i na żadnym nie tryska. Paliwko do samej...
Witam, chciałem się pochwalić swoim nowym osiągnięciem w starym transporterze mianowicie zmieniłem silnik z ABL na AFN. To vw i to vw to 1.9 i to 1.9, ale to tylko tak piknie wygląda w głowie poszedłem na łatwiznę i nie montowałem komputera pedału liczników itd dawca było passeratti 110km. Na wstępie silnik jest zupełnie inny. Brakuje miejsc na śruby...
Masz na myśli koło zębate rozrządu? Tak. Dokładnie to. Pompa na czujnik zegarowy 0,55mm. Nawet elsa wyraźnie mówi, że kąt ustawia się tylko i wyłącznie na czujnik. Jeżeli na wykresie jest poza zakresem, szukasz przyczyny, a nie zmieniasz kąt. Wyjmij zawór regulacji kąta i sprawdź Czy nie jest zapchany. Cały czas nie wiemy, czy pompa jest sprawna. Tylko...
Nareszcie mi się udało. Miałeś recje grzestv cała procedura jest podobna, tylko w UNI-CHECK'u nie jest dokładnie opisana. Dynamiczny początek wtrysku musi wynosić ok. 50. Dla zainteresowanych zamieszczam opis Kiedy regulować: Po naprawie lub zamontowaniu pompy oraz regulacji faz rozrządu. Warunki regulacji: Silnik na biegu jałowym, termostat musi zacząć...
Po początku twojego posta wynikało by że się zapowietrza układ paliwowy lub rozszczelniła pompy wtryskowej. Lecz reszta Twojej wypowiedzi troszkę mnie skołowała. Sprawdź na początek ustawienia paska rozrządu, czy pompa wtryskowa podaje paliwo i zwal z jeden wąż za turbiną i oceń ilość oleju w układzie dolotowym. To na początek. I wymień filtr paliwa...
Mam t4 z 1994 z POLICJI z instalacją :D podtlenku LPG :D 2.0 benzyna. Nie zamienię go za nic. Jest świetny i niezawodny. Ma przeleciane 2 350 000 km i jest zaj... Ciąga lawetę i dementuję pogłoski o spalaniu. Mój mieści się na pusto bez lawety w 10 LPG, laweta pusta 12 pełna 16 litrów. Spokojnie poradził sobie z boxerem MAXEM na lawecie, i ostatnio...
Witam Państwa... Dawno nie odzywałem się bo od pół roku zapomniałem o moim problemie ale od początku. 6 miesiecy zakupiłem cały zestaw do wymiany rozrządu tzn - (paski, rolki, pompe, amortyzator napiecia paska klinowego). Szykowełem sie do pełnej wymiany (niestety napięte terminy letnie u mechaników uniemożliwiały mi to). W pewnym czasie zaczęłem zauważać,...
Re: AUTO-MAR: Gratuluję kolego trafienie w 10 śruba wału zupełnie można wykręcić palcami zastanawia mnie czemu ta zębatka nie wyjechała z silnika razem z kołem pasowym i mnie nie wyprzedziła jak robią to nie kiedy kołpaki, dla mnie szok macher ruszał kołem pasowym jak były napięte paski stwierdził że nie ma nic luzu, po zdjęciu pasków ruch za koło pasowe...
Witam pacjent t4 2.5benzyna 1996, robiłem remont silnika odpaliłem silnik chodził ładnie palił wkrecal się na obroty itp,jedynie nie miałem założonego paska wielorowkowego, i przy dodaniu gazu zaczyna piszczec i mrygac kontrolka od oleju mimo że smarowanie było, czasami ta kontrolka oleju się przycinala tak samo i od ladowania gdy stuknolem w licznik...
pasek rozrządu pasek rozrzadu pasek rozrządu zerwany pasek rozrządu zerwał
wymiana ekranu dotykowego pomiar elektryczny częsty transit drzwi pilot
wózek widłowy linde błędy skrzynia biegów scania zgrzyta
Wsad EEPROM 25Q20 dla Sharp QPWBXF915WJN2 Przykłady kodów RS232 do sterowania projektorami Epson, BenQ, NEC