1210569
Długo jeszcze będziemy wałkować ten temat? Pasek do wymiany i sprawa zamknięta. Po problemie.
Proszę. http://obrazki.elektroda.net/71_12658308...
1238H7 EL PASEK POLY-V H7EL 8-10G L=1238CF39PL GENERICO
To znaczy, że jednak pasek oznaczony 1270J5 może mieć RÓŻNE długości? Niestety może się tak zdarzyć. Niektóre paski są wykonywane dla konkretnych producentów pralek i ich symbolika nie ma nic wspólnego z ich długością. Nie mam doświadczenia jeśli chodzi o pralki, ale z całym szacunkiem, już na "zdrowy rozum" wydaje mi się, że skoro pasek jest na tyle...
Pasek dayco to zwykle kupa chyba że do wysokich obciazen - dziwnie to brzmi ale ta sama firma robi paski tego samego rozmiaru ale różnej jakości. Moje ostatnie doświadczenia przemawiają za paskami Optibelt. Alternator mam nadzieję bosch (ori) bo zamienniki często mają koła które nie trzymają/klinują paska. Jeśli na rolce zostaje guma to pasek jest z...
Kolego Do napinacza wkładasz klucz płaski jeżeli dobrze pamiętam to 18 i luzujesz naciąg wyciągając pasek.
Jest to możliwe. Nowoczesne silniki potrzebują dużo energii do pracy i często w alternatorze jest impulsator, który nie zezwala na pracę silnika bez impulsów z alternatora. Poza tym od paska mogą być napędzane inny osprzęt jak pompa wspomagania hamulców, bez działania której jazda może być niebezpieczna.
Pasek wielorowkowy piszczy od jakiś 200km, po przejechaniu 5km (+\-) kiedy już silnik osiągnie swoje 90stopni piszczenie ustaje i wszystko jest dobrze. Jak ma już swoje 90 to nie piszczy. zostanie wymienione) lepiej bym nie jechał bo za duże ryzyko czy nie mam się przejmować i dojadę bez lawety? Przyczyny "piszczenia" tego paska mogą być zasadzie 3....
Pompa wody ma napęd od paska rozrządu. Więc możesz spokojnie jechać bez paska wielorowkowego. Do czasu jak prądu nie braknie. Coś ci się zatarło i stanęło. Wcześniej przecież powinieneś usłyszeć hałas. No chyba że sprzęgło na alternatorze się wysypało.
Pasek pewnie gates.Wymień choćby na włosko/chinskie dayco i po sprawie.
Jak ściągniesz pasek wielorowkowy i bedzie wszystko grać, to znaczy, że albo kolo pasowe, albo cos co napedza pasek wielorowkowy.
rolki napinacza 25Nm sprzęgła jednokierunkowego alternatora należy dokręcać momentem 80 Nm (maks. 85 Nm)
Osobiście, 5 minut bym się nie zastanawiał tylko wymieniał rozrząd. Cena części razem z pompą wody to ok 700 PLN + robocizna. Osobiście pooglądał bym założony pasek wielorowkowy - czy idzie prosto bez poprzecznych drgań. W grupie VAG dość częstym uszkodzeniem jest zużycie rolek prowadzących pasek wielorowkowy oraz zużycie podstawy napinacza paska wielorowkowego....
Pasek wielorowkowy 1230H8EL
Aleksander_01 sory za laickie pytanie: jak sprawdzić czy zatarta? Zrzucasz pasek wielorowkowy z klimy, wymuszasz zasilanie sprzęgła, kręcisz ręką za szajbkę - wot i cała filozofia.
Sprawdź napęd kołyski. Na 99% urwany pasek wielorowkowy. Częsta przypadłość tego i starszego (C25/35) modelu.
Poszukaj pasek napędowy wielorowkowy 1233 J5.
Jeżeli pasek wielorowkowy będzie za blisko którejś krawędzi koła pasowego to się może zsunąć. Powinien pracować na środku koła pasowego.
http://obrazki.elektroda.pl/5808097300_1... Tak lepiej?
Index ardo to : 416003900 lub 416004600 oczywiscie pasek wielorowkowy Pozdrawiam
Jest pasek wielorowkowy w tej pralce. Trzeba rozkręcić bok pralki i sprawdzić pasek czy się nie zerwał lub nie spadł.
Zdejmij pasek wielorowkowy i uruchom silnik na chwilę ( nie długo,bo pompa wody nie pracuje) i posłuchaj czy ustało obcieranie, jeżeli tak to któryś z osprzętów powoduje to obcieranie.
Jeśli tylko długość się zmienia, to nic się nie zmieni, nawet dystans bo liczony jest raczej na jednym z kół pasowych lub obrotów samego silnika tego nie wiem. Wiem natomiast że żeby były zmiany prędkości i tym samym dystansu, trzeba by zmieniać średnicę kół pasowych.
Wymiana rozrządu w tym silniku jest co 90tys. km. Żadnych kółek na wale się nie wymienia,tylko pasek,pompę wody, rolki i napinacz,dobrze też jest wymienić pasek wielorowkowy.
Jak odchylisz napinacz możesz go sobie zabezpieczyć tak że nie będzie naciągał paska. Bardzo ułatwia to wymianę.Wystarczy wziąść np śrubkę φ5 długości około 3 cm. Jak odciągniesz napinasz możesz przełożyć tę śrubkę przez dziurkę w przedniej częsci tak by zablokować go w pozycji odciągnietej.
zapewne jest to pasek wielorowkowy 5PK lub 6PK wiec bez problemu doatniesz, gorzej z kolem pasowym, w tej sprawie polecam szroty lub allegro.
AHF http://obrazki.elektroda.pl/2534501000_1...
Jeżeli w zbiorniku coś jest a piszczy to dolanie nic nie da, co innego gdyby w zbiorniku było pusto. Jeżeli stawiacie na pompę wspomagania to zdemontuj pasek wielorowkowy i wtedy odpal. Czasami sam pasek potrafi piszczeć - można spróbować prysnąć go WD40.
masz pasek wielorowkowy który napędza wszystko? czy dwa, trzy paski klinowe? Dodano po 1 to kup spray do pasków i popsikaj i zobaczysz czy pisk ustanie na jakiś czas
Przerabiałem podobny silnik na alternator(cena ze szrotu mniejsza niż regulator) Alternator ze szrotu to często szroty... Wyjące łożyska, kończące się szczotki czy wycięty pierścień ślizgowy a do tego często koło pasowe na pasek wielorowkowy. Nie twierdzę że to złe rozwiązanie ale na pewno nie tańsze jak nowy regulator do tej prądnicy.
Patrzyłem w dwóch katalogach i nie widzę napinacza do wersji bez klimatyzacji .
Napinacz i dwie kirunkowe = 3
Proponuję jeszcze wymianę zestawu napędu osprzętu tj: pasek wielorowkowy i napinacz oraz płyn hamulcowy. Części polecam oryginalne (ceny jak zamienniki a jakość porządna). Myślę że jak mechanik i tak będzie wymieniał płyn to niech robi uszczelkę.
Witam wszystkich. Chciałem ściągnąć pasek alternatora w Toyota Yaris I 2001 r. 1.0 chce zlokalizować gdzie występuję hałas, na pewno od strony paska, może ktoś z Was podpowie jak ściągnąć pasek wielorowkowy?. Dzięki z góry.
Minimum 14V. Sprawdź pasek klinowy, lub wielorowkowy, napinacz.
A napinacz
Rozumiem, że pod określeniem tradycyjny kryje się klinowy. A zatem z całą pewnością pasek zębaty, czyli stosowany do rozrządu. Tyle, że trudno mówić o takim samym przekroju jakop, że różne konstrukcje pasków. Pasek klinowy ma względnie małe wymagania co do jakości kół pasowych, ale ze względu na charakter pacy ma tendencje do nagrzewania i zużywania....
6KP747
Nie polecam pomp wspomagania na pasek wielorowkowy. Ile ja nerwów straciłem na ustawienie tego. Wystarczyło że pompa albo rolka napinająca ten pasek była odrobinę krzywo i od razu pasek spadał.
Demontaż zderzaka pasa wraz z chłodnicami na bok i dojście jest bezproblemowe do roboty.
Wielorowkowe do napędu osprzętu to pewnie tak jak i rozrządu warto zmienić. To guma i to guma. Przynajmniej ja tak wymieniam. Od czasu do czasu trzeba też na niego spojrzeć,bo z reguły wielorowkowe nie mają osłon i są bardziej narażone na uszkodzenia,zalania olejem itp.
Witam . Co do diagnozy przez mechanika to się zgadzam,miałem taki przypadek w Seicento. Natomiast co do kosztów to nie,jeżeli masz zamiar zajechać na złom,lub odpalić ,to zdejmij pasek wielorowkowy .Możesz zdjąć pasek ,popsikać do alternatora(od strony koła pasowego) WD lub podobny środek.Najlepiej byłoby go wyjąć i rozebrać,lecz jest to trochę zabawy...
Zobacz tu : http://www.stamar.home.pl/cgibin/shop?gc...
Witam i niech zyja specjalisci! Faktycznie istnieje taki montaz bez napinacza w silnikach DV4TD i DV6ATED4. Pasek jest specyficzny, elastyczny i wymaga narzedzi specjalnych do montazu i demontazu. W przypadku wymiany paska Peugeot zaleca noz jako narzedzie do demontazu. Pozdrowienia, Georges
1200H8 elastyczny
5PK1210 powinien pasować jeśli to model Opel Astra G 1999r. 1.6 8V z klimatyzacją.
A może być tak że przestawił się o nie wiem dwa zęby i dlatego nie chcę odpalić. Nie łudź się. Piszesz, że poza tym auto odstawione jak na wystawę to trzeba zrobić i jeździć, w twoim przypadku taniej będzie kupić drugi silnik, przełożyć rozrząd z nowym paskiem i wsadzić w budę. Z jakiego rejonu jesteś? Nagraj ten dźwięk jak pisał Decybel, to wiele...
Witam, może tym pomogę :) http://obrazki.elektroda.pl/2092651800_1...
Trzy fakty które widzę. - Czujnik temperatury jest na 4 piny, - Kolo pasowe do napędu pompy wody i alternatora jest na pasek wielorowkowy, - duża okrągla wtyczka elektryczna na wysokości glowicy. Silnik mozy być AAM, ABS, ADZ. Może też być to 1F dlatego że ten silnik też wychodzil w Passacie. 1F ma dokladnie taką samą konstyukcje jak AAM, ABS,ADZ.
A może za długi jest pasek i napinacz go nie napnie prawidłowo. Prawda ponad 100PLN trzeba dać.
heheh, szkoda tylko że w tym wątku (o dziwo) nie padła taka propozycja, bo czytając niektóre tematy to silniczek krokowy odpowiada nawet za przepalające się żarówki , piszczący pasek wielorowkowy, i inne sworznie :) w sumie to zdziwił mnie ten brak pompki wstępnej mimo położonej instalacji - czyżby nie szkoda im było przewodów i kładą wiazkę z benzyniaków?...
o ile się orientuję to w tym typie silnika w samym rozrządzie występują: pasek zębaty, rolka napinająca, rolka prowadząca i pompa wody. sugeruję wymienić wszystko -późniejszy koszt ponownego demontażu droższy od np. pompy. co do uszczelniaczy wału i wałka to jak sugeruje kolega powyżej, ale również przyda się wymienic. to pod pokrywą. zostaje pasek...
Da radę tylko pytanie po co? wymiana z 20-30zł.
No przecież to widać czy kręci wałem korbowym. Niech jedna osoba próbuje odpalić a ty patrz czy pasek klinowy/wielorowkowy się kręci/obraca/napędza alternator .
Witam, Najczestszym powodem jest zle napiety pasek (dlugosc !!!) lub uszkodzenie napinacza dynamicznego (rozumiem, ze masz napinacz dynamiczny, a nie pasek elastyczny). Pozdrawiam, Georges
Witam wszystkich. Renault Megane scenic 1 lift 2001r 1.6 16v silnik k4m 700. Po odpaleniu silnika popiskuje pasek.Czy ktoś z Was zna wymiar paska wielorowkowego występującego wtym modelu.
Jak ustawiałeś rozrząd to stary pasek był na znakach , czy przeskoczył.
Ściągnij pasek wielorowkowy i jeżeli dźwięku nie będzie to masz winowajcę :alternator, rolki pompa wody.
Pasek wielorowkowy zrzucony, dalej to samo.
Cześć, jakie były objawy? Brak reakcji czy brzęczenie? U mnie jest to drugie i zastanawiam się czy to tylko silnik z przekładnią czy tylko przekładania. Oczywiście pasek wielorowkowy się nie przemieszcza, choć delikatnie drgnie.
Amortyzator napinacza paska wielorowkowego
Tak jak pisano to był trzeci czujnik temperatury, śmieszna sprawa, puściła spinka trzymająca kabel i pasek wielorowkowy poprzecinał luźny przewód.
Masz osłonę pod silnikiem?
Aha jak jest napinacz to zawsze z wału idzie pas na napinacz idąc trasa paska w prawo potem już jest wszystko wygląda prosto. https://www.youtube.com/watch?v=qecynN1n...
Kółko pasowe alternatora do wymiany, wyślizgane ponad miarę.
Zwykle robię tak, najpewniej wciskam sprzęgło i sprawdzam różnice, potem demontaż paska wielorowkowego i znowu różnica.
U mnie zablokowany silnik szczotki centralnej - w napędzie (pasek wielorowkowy) pełno sierści psa i włosów, pomiędzy silnikiem, a trzpieniem również. Diagnoza silnik do wymiany - strary wyczyszczony jeszcze z miesiąc działał i wyzionął ducha.
https://filmy.elektroda.pl/36_1727524485... Zdjąłem osłonę i widzę, że pasek wielorowkowy z kolami się kręci, a pasek rozrządu już nie. Wał pękł, czy co? Nie znam się prawie w ogóle na mechanice samochodowej.
Wiem, że się popuszcza tą małą śrubę i wtedy reguluje się dużą. Pasek klinowy czyli " kliny" wzdłuż paska, a wielorowkowy to " rowki " wzdłuż paska, i tam jest pasek wielorowkowy. Mój brat sprawdził przekręcając go i jest ok. Dziś byłem na rybach i miałem okazję przetestować czy piszczy czy nie i nie piszczy.
Witam, problem dotyczy ciągłego poluźniania się paska wielorowkowego, gdyż śruba która reguluje wysokość alternatora w wyniku czego napina pasek nie ma solidnego oparcia. Podejrzewam że wcześniej było tam dla tej śruby specjalne wgłębienie ale teraz to miejsce jest "wyślizgane" do samej krawędzi że pod wpływem drgań śruba ciągle się ześlizguje i spada...
Witam. Co trzeba zdenontować, aby wymienić pasek wielorowkowy w Erce 2006? Czy można go przełożyć przez wentylator? Dziękuję za podpowiedzi.
Zobacz czy koło pasowe alternatora i wału korbowego nie są uszkodzone.
Juz nieaktualne.
Pasek wielorowkowy, który napędza silnik pralki "strzela". Warto sprawdzić czy nie poluzowało się koło pasowe, niestety nie ma tylnej klapy rewizyjnej i dostęp jest tylko od góry po zdjęciu pokrywy pralki. Czy pralka prawidłowo wiruje?
Zdjąć pasek wielorowkowy a potem wkładając np. śrubokręt blokujemy łopatki wirnika alternatora i sprawdzamy czy kółko się kręci. Jesli nie, to do wymiany !!!
Jaka impedancja L-N wyszła? Pasek wielorowkowy wymieniony? Tak mi przyszło do głowy, bo Norwegowie mają ostatnio problemy z pralkami, czy nie jest to kwestia pompowania w sieć niestabilnego zasilania z wiatraków albo paneli.
http://obrazki.elektroda.pl/4086130900_1... http://obrazki.elektroda.pl/4086130900_1...
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
Zwiększona temperatura sugeruje że następuje zwiększony uślizg. Myślałeś nad podwójnymi szajbami na dwa paski albo pasek wielorowkowy (6pk).
Wezwij tego, co to tak zamontował, niech odkręca. Skombinuj mały zużyty pasek wielorowkowy od mechanika samochodowego i klucz oczkowy (15-17?) i spróbuj to odkręcić bokiem do krążka.
Citroen C8 po włączeniu klimatyzacji silnik staję gasnie w sekundę jak by go kompresor blokował .Nie ma znaczenia jaka jest ilość czynnika .Wymieniony kompresor osuszacz zawór rozprężny wszystko drożne a klima nie działa. Trzymając wyższe obroty klima chłodzi ale pali się pasek wielorowkowy .Ma ktoś jakiś pomysł co może być?.
Witam Mam problem z master 2.5 dCi Rytmiczne rzężenie od strony kół zębatych ale tylko do 2 tys obrotów i nasila się jak się zagrzeją Wymieniony pasek wielorowkowy i koło pasowe Pozdrawiam
Mam tak w VW t3 i też nie znam przyczyny. Silnik 1,9 z Golfa3, altek na pasek wielorowkowy. Wskazówka obrotka widać, że najpierw się lekko "podnosi". Słychać jakby ślizganie paska. Pasek dobrze napięty, aku naładawany, efekt występuje przy każdym uruchomieniu silnika https://filmy.elektroda.pl/84_1749375796... Altek Bosch, wiadro podmienianych regulatorów,...
Napinacz paska wielorowkowego - właściwie to śruba rolki - Skoda Fabia 1.2 - czyli pochodne też z tymi silnikami - Audi A2/VW Polo itp.
Gdzie można kupić pasek wielorowkowy do napędu bębna.Pasek wumiar 1161 J5.Za informację dziekuje.[/list]
Cześć, możesz odpalić bez paska wielorowkowego . Jeśli po zdemontowaniu paska "odgłos' nadal będzie słyszalny to masz do wymiany jedną z rolek rozrządu lub napinacz, jeśli będzie cisza to alternator, wspomaganie lub klima (jesli masz).
Może to być pasek wielorowkowy, zalej inny olej silnikowy, lub silnik do wymiany.
Tak jak napisał kolega kryzđ , zdejmij boczną osłonę i wszystko będzie wiadomo. Napęd z silnika na przekładnie jest realizowany za pomocą paska wielorowkowego. Dla biegu wstecznego, jest osobny pasek.
Witam serdecznie! Posiadam rower stacjonarny Cyberbike 2. Pasek wielorowkowy podczas użytkowania został zerwany i potrzebuję zakupić drugi. Problem polega na tym, że podczas przeprowadzki został zagubiony, a ja nie zrobiłem zdjęcia :/ Czy jest jakiś rzemieślniczy sposób, żeby znaleźć możliwość dopasowania paska? Przeszukałem już wiele stron w poszukiwaniu...
Jeśli z pasekiem OEMowskim też tak samo się dzieje to być może alternator przestawia się po dokręceniu, jak sprawdzałeś że dłuższy się pasek robi po dwóch mies. jazdy?
https://obrazki.elektroda.pl/5614800600_...
Jeśli pasek nakłada się z trudem i jest bardzo napięty to nieco zmniejszyć jego naciąg poprzez regulację silnikiem. Zbyt napięty pasek może się strzępić i zrywać. Luźny silnik powodował by raczej to, że pasek by spadał. A pasek można zakupić tutaj dobierając po rozmiarze: http://sklep.stamarpoznan.pl/pl/293-pask... http://sklep.stamarpoznan.pl/pl/pasek-wi...
Przypomnę, że chodzi tylko o podanie prostej wartości odchyłki- czy dopuszczalną odchyłką od osi pracy paska 6 pk jest wartość +-0,05mm czy +-0,1mm. Większa raczej nie wchodzi w grę w silniku spalinowym. Wydawało mi się , że konstruktor wie takie rzeczy, ale jak widać pan tego nie wie, bo pomimo, że w pierwszym poście zadałam proste pytanie, to pan...
Trochę więcej inicjatywy w szukaniu [url=https://www.youtube.com/watch?v=ESJ...
Typowa sytuacja z ASO pojechałem na wymianę pasów bezpieczeństwa a oprócz pasów wymienili również pasek wielorowkowy. Jaką funkcję spełnia ten pasek i po czym poznali, że trzeba go wymienić skoro nie dawał żadnych innych dźwięków a zadaniem serwisanta była wymiana pasów bezpieczeństwa w kabinie? Czego więc szukali pod maską?
Albo przycina się "wolne koło" alternatora, zdejm pasek i sprawdź jak reaguje koło pasowe alternatora przy obrotach w przeciwnym kierunku do normalnego kierunku obrotu paska wielorowkowego, jeśli masz klimę to sprawdź jeszcze rolkę prowadzącą - lubi się wyrabiać.
Witam, muszę wymienić pasek wielorowkowy w moim aucie, z tym, że dojście "od góry" do niego jest praktycznie niemożliwe, bo brakuje miejsca żeby gdziekolwiek ręce włożyć - nie mówiąc już o manewrowaniu rękami. Jak najlepiej i najszybciej ułatwić sobie dostęp do niego i jak go zdjąć? Audi a3 1.9 TDI 2000r
Kolo pasowe walu korbowego napierdziela o ile jest ono na amortyzatorze. Wejdz pod spod auta wez mała breszke i sprobuj ruszyć kolo pasowe na boki. Te same objawy sa w transitach. Dodano po 1 Na poczatek zdejm pasek wielorowkowy. Jak jest cicho po odpaleniu to na 100 kolo pasowe
Tylko nie daj się naciągnąć na kosmiczne ceny:) Wymiana 250-400zł, części mogę dojść nawet do tysiąca...(łącznie z wymianą napędu paska wielorowkowego). Rozrząd plus pompa wody którą należałoby wymienić może zamknąć się w okolicy 500zł.
pasek wielorowkowy wymiana zerwany pasek wielorowkowy pasek wielorowkowy piszczy
prądnica pierścieniowa parametr maszynowy radio alpine schemat
Jak uzyskać miękkie i nasycone brzmienie gitary? Czerwony kwadracik z kłódką w pralce Samsung WW8NK6