Sprawdż czy alternator ma rolkę z łożyskiem kierunkowym . Jesli ma to zobacz czy nie jest zapieczone tzn. powinno sie w jedną stronę ruszac z całym wirnikiem a w drugą sama rolka. Jeśli nie puszcza to jest zapieczone i ono powoduje drgania paska PK . Koszt rolki ok. 250 zł .Mechanik żeby wymienic musi mieć specjalny klucz o 33 zębach. Miałeś rację...
Wiem, że się popuszcza tą małą śrubę i wtedy reguluje się dużą. Pasek klinowy czyli " kliny" wzdłuż paska, a wielorowkowy to " rowki " wzdłuż paska, i tam jest pasek wielorowkowy. Mój brat sprawdził przekręcając go i jest ok. Dziś byłem na rybach i miałem okazję przetestować czy piszczy czy nie i nie piszczy.
Witam Państwa! Około dwóch miesięcy temu miałem wymieniany kompletny rozrząd i pasek od alternatora. Pasek z tego co wiem, jest o 3 mm dłuższy niż oryginał. Kłopot polega na tym, że za każdym razem kiedy uruchamiam silnik, pasek się ślizga wydając przy tym świst budzący wszystkich sąsiadów:) Czasami piszczy nawet przez pierwsze kilkaset metrów jazdy,...
BARDZO PROSZE O POMOC CZY MOŻE KTOŚ MI WYTUMACZYĆ JAK ZAŁOŻYĆ PASEK PRZY AUDI A4 NAPĘDZAJĄCY ALTERNATOR I WIATRAK DO CHŁODNICY POTRZEBÓJE RYSUNKU JAK TEN PASEK ZAŁOŻYĆ. PARDZO PROSZE O POMOC BO MAM KSIĄŻKĘ ALE PO NIEMIECKU I TAM NIE MA RYSUNKÓW.DZIĘKUJE Proszę uzupełnić i poprawić treść postu, oraz tytuł tematu, lub trafi on do kosza. Regulamin, p.10.9,...
Zapewne masz uszkodzony napinacz paska wieloklinowego - to ten po prawej ze sprężyną - jest napewno pochylony na bok - ostatnio to przerabiałem - niestety nie obejdzie się bez demontażu całego ''Pyska" Powodzenia!!!
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z piszczącym paskiem od alternatora. Pasek piszczy zawsze przy obrotach rzędu 600/min. Jeśli lekko przygazuję i obroty utrzymam na poziomie 1000/min pasek od razu przestaje piszczeć. Przypuszczam co to może być, ale chciałbym się upewnić. Zaznaczam, że wszystkie paski były wymienione 3 miesiące temu na nowe. W momencie...
Witam, wczoraj wieczorem wpadłem w poślizg i wpadłem prawym bokiem w zaspy ze śniegiem z dosyć duża prędkością. Odpadła mi dolna osłona silnika i zerwał się pasek przy alternatorze. Przestało mi działać wspomaganie, alternator i pompa wody. Czy pompa wody i pompa wspomagania ładowana jest tym samym paskiem czy to może coś jeszcze ucierpiało w tym zderzeniu?
Olej spod klawiatury szmacil pasek. Wymiana uszczelki i usuniecie wycieku pomoglo. Dzieki wszystkim za pomoc
Witam, do wymiany pasek wielorowkowy alternatora silnika 1,9 tdi AFN, poszukuję momentów dokręcania : 1)sprzęgła jednokierunkowego alternatora 2)rolki napinacza w/w paska /nie całego napinacza/
Już problem rozwiązany, pojechałem do mechanika i jest wszystko zrobione. Napinacz jest na sprężynie i wystarczyło kluczem 15 złapać za śrubę i podciągnąć napinacz a druga osoba musi założyć pasek klinowy.
założyłem do wspomagania i klimy taki jaki był czyli 1180pk5 do alternatora poszedł 10x950 ponieważ mam wrażenie że lepiej tam pasuje
Podobnie jest w VW T4. Pompa wody. Zobacz przy wymontowaniu czy nie trzeba będzie rozrządu zdejmować. W VW jest taki mały myk, że zdejmuje się pompę, alternator i jeszcze podstawę pompy i nie trzeba rozpinać rozrządu, trochę więcej roboty ale nie trzeba ustawiać potem nic.
daro31ie Jak byś spostrzegł, właśnie pytam bo mam inny napinacz. Widzę że andrzej20001 wskazał opcję którą rozważałem. A pytam o takie błahostki gdyż z tym napinaczem pierwszy raz się spotykam,nie nowego na miejscu w sklepach zatem jak zepsuję to będzie klops. Dodano po 15 Ok pasek zszedł bez problemu lecz napotkałem nowy problem ale to chyba na inny...
Tak, zerwany pasek zanim wypadnie potrafi narobić niezłego zamieszania w komorze silnika.
Nie masz gwintu w obudowie alternatora i stąd problemy. Bierzesz dowolną śrubę M8 i przelekasz tak aby wystawała poza obudowę alternatora i można było dać nakrętkę tzw samokontrujacą. Teoretycznie powinna być to śruba twarda tj min 10.9 ale będzie trudniej taką kupić więc kup coś w budowlanym będą mieć na miejscu
Witam.ja troszkę z innej beczki, ale może ktoś podpowie. Mianowicie zerwało nam pasek w citroen C5 2.0 b 2003r. Założyliśmy nowy,parę dni chodziło dzisiejszego dnia odpalamy autko i celem szybszego odparowania szyb włączyliśmy klimę. Pasek znowu ścina. Dodam że najpierw klima próbowała się kilka razy załączyć ale bez skutku
Witajcie, nie znam się na mechanice za dobrze i mam problem. Mianowicie jestem użytkownikiem Citroena C3 1.4 HDI 2005 r i przedwczoraj zerwał mi się pasek klinowy alternatora. Auto zgasło mi tuż przed domem, bo akumulator się rozładował, więc dopchałem go na posesję, wyciągnąłem akumulator i zamknąłem. Po czterech godzinach ładowania akumulatora na...
20719013 to jest oryginalny pasek , od nowości !
Zdejmij pasek z alternatora i uruchom silnik, sprawdzisz w ten sposób czy te zakłocenia faktycznie od alternatora a nie np. od układu zapłonowego samochodu. Kup radio z filtrem ANL/NB :P
Tylko pamietaj abyś w pierwszej kolejności "zluzował" koło napinające pasek napędu alternatora a dopiero potem zaczął "demontować" alternator. Pozdrawiam!
Widziałem kiedyś auto, gdzie po odpaleniu silnika prędkościomierz od razu skakał na 20 km/h. W miarę dodawania gazu wartość rosła, działał jak obrotomierz. Długo nie można było dojść o co biega. W końcu okazało się, że po zdjęciu paska z alternatora problem znika. Jedna z diod musiała być uwalona, bo jak auto podpięto pod oscyloskop to napięcie oscylowało...
Sprawdź napięcie na alternatorze, bo może to być problem z przewodem plusowym do alternatora albo masowym do silnika. I jeszcze sprawdź naciąg paska napędu alternatora.
Witaj Piszczy Ci najprawdopodobniej pasek z alternatora. Gdyby zapiszczał pasek rozrządu to byś dalej nie pojechał gdyż tłoki powyginały by zawory. Pozdrawiam
Jechałem samochodem ze 30km/h i rozsypalo sie kółko od alternatorai zerwał sie pasek od alternatora przebil osłone od rozrządu i przerwał pasek rozrządu.
,,Zaniedbanie rozrządu to ciężki grzech kierowcy,, - zgadzam się w 100%. Jednak w moim przypadku było inaczej i bardzo pechowo. Zaniedbanie wymiany paska napędu alternatora w KANGOO 1,4. Potem wszystko potoczyło się lawinowo i bardzo szybko. Efekt końcowy - wszystkie zawory do wymiany ( wyraźnie odbite ślady kontaktu wszystkich zaworów na denkach wszystkich...
Akumulator możesz podłączyć równolegle taki, jaki sobie życzysz. Wszystko zależy od tego, jaki będzie bilans energetyczny instalacji. Jeśli sprzęt zamontowany w aucie będzie brał więcej energii, niż jest jej w stanie wyprodukować alternator, to na nic zda się nawet największej pojemności akumulator (oczywiście biorąc pod uwagę to, że silnik pracuje...
Mam podobny problem,wracający z Poznania zaczął być słyszalny dźwięk delikatny pisk pomyślałem że to pasek po ok 5 km delikatnie zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora,zjechałem na pobocze zgasiłem silnik i stwierdziłem że pasek od alternatora a ni pasek od pompy wody nie ma dużego luzu,odruchowo sprawdziłem połączenia na alternatorze i było wszystko...
Witam, posiadam nissana primere rocznik 1997, model p11, 90 KM. Ostatnio miałem awarie paska od alternatora którą postanowiłem sam naprawić. Uznałem że wymiana paska to prosta sprawa, ale to nie istotne. Problem pojawił się podczas odkręcania napinacza. Kiedy odkręcałem śrubę od napinacza, kluczem dotknąłem masy alternator(tak mi się wydaje że to masa,...
Ludziska! Mam problem. Na postoju, przy włączonej klimatyzacji, światłach, po załączeniu dmuchawy silnika (tutaj problem staje się najbardziej widoczny), ew. z lub bez grzania tyłka napięcie ładowania spada z 14.2 do 13-12,5V. Wymieniany był kabel główny ładowania, napinacz paska osprzętu (alternator na osprzęcie), pasek klinowy, a sam akumulator również...
Witam. Mam problem z peugeot 508 hybryda 2013r, HDI. Samochód podczas jazdy po paru kilometrach zgasł. Błędy w sterowniku hybrydy były od paska alternatora, samego alternatora i silnika/napędu hybrydowego Diagboxem zresetowałem wymianę paska i alternatora, auto odpaliło, ładowanie jest, ale zostaje na desce usterka silnika, po minucie ładowanie idzie...
Kontrola paska w sposób opisany przez kolegę ANDREW751 była stosowana w grupie VW . W innych markach inne pomiary i kontrole. Nie ma zunifikowanych metod. Kolega LOS_SANDALOS kupił miernik jaki co do zasady jest stosowany w RENAULT do kontroli naciągu pasków rozrządu i pasków agregatów (alternator,kompresor klimy, wspomaganie kierownicy). Do każdego...
sprawdź napięcie na alternatorze i na aku na wolnych obrotach i pod obciążeniem, a następnie porównaj, sprawdź naciąg paska od alternatora, zobacz czy przewody od alternatora nie są zaśniedziałe, posprawdzaj masy. ostatnio czytałem podobny wątek na forum opla corsy albo seata leona, nie pamiętam dokładnie. Pozdrawiam
Witam Kolegow! Padl mi regler w alternatorze (bosch 120A). Napiecie skacze od 10V do 18V (prawdopodobnie cos z diodami tez jest). Popalilo zarowki z przodu i z tylu. Pasek od alternatora poszarpany (2 rowki pekly). Pytanie czy regenerowac alternator czy kupic uzywke od passata b6 tyle ze 140A i przelozyc tylko sprzegielko (zdaje sie ma inny rozmiar)....
Pomysł z paskiem dosyć ciekawy ale ostatnio z kolegami przy okazji porównywaliśmy sprawność paska vs łańcucha i naprawdę łańcuch jest najlepszym rozwiązaniem... Wał kardana też nie jest lepszy pod tym względem od łańcucha jednak jego bez obsługowość jest idealna... A co do pasków to owszem najlepszy jest z rozrządu i tu proponuje abyś popytał w warsztatach...
Witam.Po naprawie alternatora wystąpił problem z odpaleniem auta(opel astra 1,4 1992r).Po kilku próbach odpalił,ale pracował nierówno, a najciekawsze jest to,że po zdjęciu paska z alternatora niema problemu z rozruchem i pracą silnika. Czy jest możliwe żeby alternator powodował problem ?
Witam serdecznie, jakiś czas temu założyłem tu temat o padających alternatorach właśnie w tym silniku. od wymiany regulatora w alternatorze minęło prawie 35tyś. Niedawno na forum pytałem się ile mogę przejechać bez ładowania... W dzisiejszy słoneczny dzień jadę sobie po mieście i przy ruszaniu ze świateł usłyszałem dziwny dźwięk i od razu zapaliła się...
Dziękuję za symbole łożysk,zaraz po świętach zabieram się za wymianę. Oglądałem alternator z kanału i jak do tej pory jest cały, chociaż i tak wszystko okaże się po jego wyjęciu. Ostatnio naciągałem pasek od alternatora i chyba nie jest tak strasznie trudno go wyjąć (tak myślę) , acha jeszcze pytanie ... czy przy okazji wymienić szczotki tz. szczotkotrzymacz,...
Może pytanie głupie ale czy pasek napędu alternatora jest prawidłowo napięty? Może łapie poślizg i stąd spadek napięcia pod odciążeniem. I może kilka wiadomości na temat akumulatora - wiek, pojemność, stan wizualny
Kolego stypic nie pisz takich głupot! Zastanów się dobrze zanim coś napiszesz! Żaden silnik o poj. 899 Fiata nie ma żadnego paska rozrządu ,przypuszczalnie masz silnik Fire o poj.1000 lub 1100 ,które to mają właśnie paski rozrządu. Pozdrawiam! Chyba że masz na myśli pasek napędu alternatora?
Z kirovca mam pompe hydrauliki - rurki jak do centralnego !!!! i To mnie przerosło więc nie chcę nic z tego potwora. Pozatym jezdziłem bez paska i alternatora i świateł. :) I przeżyłem.
Alternator od stara,bizona(kombajnu) A120E 28V40A powinien dać radę (no i trochę przeróbki,dłuższe paski).
Czy jest możliwość wymiany paska klinowego wraz z napinaczem bez demontażu przodu, jak tak to proszę o opis jak to zrobić. Jeżeli posiada klime i osłone silnika ;ściągamy osłonę silnika ściągamy pasek napędu sprężarki klimy.Następnie śćiągamy pasek napędu alternatora odkręcamy wentylator chłodnicy odkręcamy napinacz.Montaż w odwrotnej kolejności.Przodu...
Samo naciągniecie paska to może nic nie dać ,auto nie odpala więc może się przestawił rozrząd . Sprawdzę wtryskiwacze czy to są krótkie siknięcia paliwa bo jak leja cały czas to dodatkowa coś z dawkowaniem paliwa przez komputer . Dodano po 5 sprawdzę czy się zgadzają oznaczenia na rozrządzie a potem ustawie rozrząd i naciągnę pasek napinaczami ,1 cm...
Podczas jazdy nagle coś zaczęło lekko śmierdzieć, a podświetlenie zegarów obrotomierza itp zaczęło mocniej świecić niż zwykle. Po wciśnięciu sprzęgła i przy gazowaniu zapiszczał pasek od alternatora i wszytko wróciło do normy... Macie jakieś pomysły?? Ładowanie sprawdzałem jest ok.
Strzelił mi pasek rozrządu podczas rozruchu. Niewiem czy nie doszło do skrzywienia popychaczy zaworów, w każdym razie nie było żadnego zgrzytu, poprostu strzelił pasek i Renia zaniemówiła. Odkręciłem obudowę, wywaliłem parcha, wymontowalem pasek od alternatora i przystąpiłem do odkręcenia koła pasowego wału korbowego..jednak w tym momencie przyszla...
Pasek,koło alternatora, lub za duże koło. Dlatego słabo ładuje na wolnych.
Witam. Czy ktoś posiada rozrysowany schemat założenia tego paska do alternatora i mógłby udostępnić na forum? Ewentualnie napisać, jak do tego się zabrać. Będę wdzięczna za odpowiedzi.
Takiej informacji udzielili w sklepie: dwa łożyska wewnętrzne i łożysko ze sprzęgiełkiem na pasek. A alternator Bosha ma inny numer 028 903 028E i zewnętrznie jest podobny do Valeo
Witam. Panowie jak poprawnie założyć pasek na alternator, naciąg, klimatyzację itd. Auto to Renault Megane Scenic 1996 r. motor 2.0 ben/gaz 8 zaworów. Prosiłbym o jakiś schemat oraz jaki jest nr na pasku. Pozdrawiam i proszę o szybką podpowiedź.
No ale czemu nie ładuje, przeciez pasek kręci alternatorem. To wg mnie jeśli takie cos zaistnieje to powinno odrazu na blacie mi sie zaświecić czerwona kontrolka, ze koniec jazdy. A tak wygląda że wszystko ok a dopiero miernik pokazuje że nie. A ile km da rade przejechać?
witam mam problem z moim reno pękł pasek od alternatora i wkręcił się w pasek rozrządu panowie mechanicy wszystko wymienili sprawdzili wszystko niby ok ale auto nie pali zapala na plaku i nic więcej bardzo prosze o pomoc
Jedyny element mocno powiązany z temperaturą, to pompa wody (po za nagrzewającymi się samoistnie padniętymi łożyskami). Ściągnij pasek , zakręć alternatorem, pompą, posprawdzaj, czy któreś z nich nie ma luzu.
RA2 6D poszedł od razu. Przygazówki nie robią na napięciu wrażenia i brak pulsowania - dużo lepiej od oryginału. Tylko faktycznie - na wolnych obrotach cudu nie ma - dobre ładowanie zaczyna się od 1200 obrotów ( na trasie no problem ale w korku - kto wie - auto sporo jeździ po Wawie a jak tam jest na drogach - wiadomo). Jako że nominalne wolne to 900,...
tak kolo jest zaspawane po usunięciu tych blaszek i przylutowania stojana bezpośrednio przestał działać system rozruchu silnika sprawdziłem na aucie pod maska jak zgaśnie silnik i ma być ponowny rozruch szarpnie 3x paskiem (kołem alternatora) w ułamek sekundy i nic, kilka razy próbowałem za każdym razem tak samo
Problem rozwiązany, wina paska od alternatora, który się ślizgał przy obciążeniu odbiornikami. Dzięki za pomoc ;) Nie ma sprawy, to my mamy prośbę - podaj napięcia ładowania jednego i drugiego akumulatora oraz jakie napięcie wychodzi z alternatora.
Chciałbym się za to sam zabrać, jednak słyszałem plotki, że niestety trzeba rozbierać w niej cały przód, żeby cokolwiek zdziałać Nie trzeba , skoro masz kanał to opanujesz to bez rozbierania czegokolwiek . Największy problem to dopasować torx t60 do napinacza żeby szło go zluzować od dołu. Jak już pozbędziesz się paska z alternatora to odkręcasz 2...
Witam! W Citroenie C4 MK1 nie ma kontrolki ładowania :-) W przypadku gdy zerwie się pasek od alternatora pojawi się kontrolka SERVICE i komunikat na komputerze pokładowym informującym o braku ładowania :-) Pozdrawiam.
Witam. Wczoraj przyjechał gostek Mazdą 6, 2006 r, diesel ze świecącą kontrolką ładowania. Otwieram maskę a tu pasek i sprzęgło alternatora leżą na osłonie. Alternator wstawiany około 3 miesięcy temu, sprzęgiełko w idealnym stanie. Moja praca ograniczyła się do nakręcenia sprzęgła na wałek oraz zamontowaniu paska. Czynności przeprowadziłem nie demontując...
Ten regulator nie jest do tego alternatora. Takie alternatory były w "dużym fiacie" i "żuku". W żuku było kółko do szerszego paska. W starszych fiatach nie było diod wzbudzenia. Jeżeli masz miernik to ustaw go na test diod i zrób pomiar w obuch kierunkach pomiędzy wyjściem 15 i 30 alternatora. wtedy będziemy wiedzieć jaki regulator do tego dobrać.
Nie miałem do czynienia z tym samochodem, ale jeżeli nie ma napinacza to poluzuj śruby alternatora. Pod jedną ze śrub jest naciąg paska. Jak odkręcisz naciąg to alternator opadnie i wówczas ściągasz pasek. Dodano po 3 Tutaj masz filmik. Może pomoże.
Kolego ,metodę na kciuka to polecam stosować tylko na pasku "pomocniczym" ,czyt. do alternatora. Przy braku przyrządu można sprawdzić naciąg paska rozrządu ( w niektórych silnikach) poprzez próbe przekręcenia go o kąt 90 st. Ale zaznaczam że najodpowiedniejszym i wskazanym jest przyrząd ponieważ ma wtedy kolega najbardziej wiarygodne wskazanie napięcia...
Można wyrazić moment obrotowy na pasku alternatora w kW okazało się, że można. Nu tak w czym problem? Nie można. Zadaje proste pytania ile zużyłeś kW na 100 km. Najlepiej by było gdyby to były kW w gniazdku na liczniku. Czy możesz mi przyniesc ze sklepu 30 minut wódki? Niczego nie mylę bo na tym się nie znam. I to jest kwintesencja twoich możliwości....
Witam. Mam gdzieś stary regulator. Trzeba go tylko poszukać. Ale wydaje mi się kolego BANANvanDYK że to taki archaik jak na swoja datę produkcji. Dodam tylko że w drugim aucie Punto II 1,2 8V i problematycznym wspomaganiem kierownicy na elektryce. Co jakiś spadek to wywalało owe wspomaganie. Pomogło przeczyszczenie styków na trasie alternator ->akumulator...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności w zakresie budowy urządzeń mechanicznych napędzanych...
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Witam! Sprzęgiełko na alternatorze można sprawdzic obserwując jego zachowanie w momencie rozruchu i gaszenia silnika. Lub demontując pasek osprzętu z alternatora i kręcąc dynamicznie ręką sprzegiełkiem raz w strone w ktorą napędza go pasek a raz w przeciwną. Kręcąc w przeciwną strone wirnik alternatora nie powinien sie obracac. Sprzęgiełko z tego co...
Witam Pomocne Dusze.Mam pytanie odnośnie napinacza paska co goni alternator i pompe wspomagania.Motor X1,6... pasek szeroki no i rolka równiez lecz pasek dzisiaj mi spadł,ale załozyłem spowrotem i zauwazyłem że koło napinacza stoi krzywo,i teraz mam pytanie czy jest to rozbierane i czy mozna samemu wymienic łozysko czy tez jest jakiś ZONK ukryty w postaci...
Musisz zrozumieć, że niestety błądzisz. Człowieku, alternator z malucha ma taką moc (ok. 500 - 600 W), że na pewno ci wystarczy. Przyczyna twojego niezadowolenia tkwi w czym innym - pisałem o tym w poście ALTERNATOR-SEICENTO. Rozwiązanie jest jedno - wymienić koło pasowe na alternatorze na mniejsze - o jakieś 1 - 1.5 cm na średnicy, o ile takie załatwisz,...
Witam. Kolega Los_sandalos dobrze i prosto wytłumaczył.Pasek klinowy przenosi napęd na wszystkie urządzenia które napędza za pomocą tarcia a sprawność jego zależy od właściwego jego naprężenia.Im luźniejszy tym sprawność przenoszenia napędu mniejsza a prócz tego następuje jego szybkie zużycie któremu często towarzyszy podczas gwałtownego dodawania gazu...
Tadjan moze być to wyślizgany pasek klinowy mniałem kiedyś podobną usterkę jak pracował na wolnych obrotach to go ładował a jak dostał powyżej 2500 to pasek sie ślizgał i wogóle nie ładował akumulatora. Pozdrawiam
Witam. Chciałbym zasięgnąć opinii kolegów, czy mój tok rozumowania jest poprawny :) Otóż, chodzi o Astrę I F 1998 r, 1.4, benzyna, kombi. Wczoraj podczas jazdy nagle zaczął mi piszczeć pasek alternatora. Niby nic wielkiego - czasem się zdarza, zwłaszcza jak jest wilgotno. Ale tym razem inaczej - po pierwsze mimo lekkiego "przygazowania" pasek nie przestał...
Ta Lapa nie pasuje do tego alternatora. Sprężyna jest do napinania paska, gdzie u ciebie jest napinacz?
Witam. Po internecie krąży mnóstwo projektów, gdzie alternator napędzany silnikiem elektrycznym/spalinowym służy jako spawarka MMA/tig/mig. Wpadłem na pomysł, żeby napędzać alternator silnikiem 3 faz 3KW. Silnik będzie miał podwójną ciężką szajbę (prawie 6kg) na dwa paski. Alternator mam od Mercedesa 190A chłodzony cieczą. Mam też palnik MIG, podajnik,...
Witam, Jako, że jest to mój pierwszy post, a wiedza ma na tematy mechaniczne jest prawie zerowa to będzie to ciężki dla mnie temat. Informacje podstawowe: Posiadam bmw e46 320 ci coupe 1999 r. Dwa dni temu pękł mi pasek klinowy napędzający pompę wspomagania i alternator. Powodem było padnięte łożysko na alternatorze które dosłownie się zatrzymało przez...
czuje ulge, ze wiem juz co to. jest tylko maly problem. Jestem laikiem i nie mam pojecia co oznacza "zwarta faza w stojanie". Czy mozna to jakos naprawic (wymienic). Czy to duze koszta?? Elektrit'cie czyli nie brac sie za lozyska?? Elektryk powiedzial, ze lozyska sa b. dobre wiec to nie to. P.S. a sorki juz doczytalem w poscie stalowki. Ale czy wymiana...
Alternator od FSO do C 330 (9 diodowy) Ponieważ jest to jeszcze popularny temat postanowiłem opisać szerzej jak to zrobiłem. Napęd Pasek klinowy o długości 1270 mm a nie 1250 jak dla prądnicy. Swobodnie się zakłada i napina. Alternator 1. Sprawdzamy alternator elektrycznie. 2. Zakładamy nowe łożyska dobrej firmy, ze zwiększonym luzem, czyli indeksem...
Zrobione. Motronic pisał pas ślizga. Pas od alternatora był napięty aż woda z jaj pryskała. Tylko że nikt nie wpadł na to, aby podciągnąć pas od wentylatora, przez który alternator otrzymuje napęd. Znów wywaliłem alternator, by zawieźć go na stół, bo nie wzbudzał mi się już nawet na krótko. Myślałem że od tych kombinacji już szlag trafił którąś diodę,...
Oceń stan napinacza, bo może on być powodem drgań. Zwróć uwagę na ewentualny hałas uszkodzonego łożyska np. w napinaczu i alternatorze. Warto przyjrzeć się kołom pasowym (rolkom), czy pracują w jednej osi, bo nawet niewielkie ich obluzowanie może powodować drganie paska. Jeśli w Twoim aucie pasek ten napędza również agregat klimy, to sprawdź, czy nie...
Witam, czy do zdjęcia alternatora z XP 1.6 hdi z klimatyzacją jest możliwe wyjęcie alternatora od góry? Z tego co się dowiedziałem alternator ma 4 śruby. Czy prócz pompy wspomagania/dolotu i węży do IC/paska jest coś wymagane do demontażu? Dostęp do śrub od góry widzę, że jest ok. natomiast jak wygląda sprawa od spodu? Wydaję mi się, że 1 śruba to rolka,...
Sprawa dotyczy Espero, rzecz się stała po wymianie paska rozrządu - pewnie przypadek bo nie widac zwiazku jednego z drugim. Tyle tylko, ze stukali w alternator w celu naciagnięcia paska alternatora. PS. kolego Czapski, nie fantazjuj zbyt bardzo, dział dotyczy usterk samochodowych a nie motocyklowych lub czołgowych. Kontrolka hamulca na desce jest jedna...
Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora, oraz między zaciskiem plusowym a masą alternatora. Jeśli wynik ten sam szukaj usterki w alternatorze. Jeśli alternator jest rozebrany sprawdź stan pierścieni na wirniku, oraz opór uzwojenia wzbudzenia (końce przyłączone są do pierścieni). Nie może być również przejścia między uzwojeniem wzbudzenia a wirnikiem!...
Mam do włożenia osłonę plastikową na pasek alternatora . Jak to tam włożyć obmyślałem się i nijak nie pasuje.
Jestem uczniem w kierunku mechanik poj. sam. i zajmuje się vw i audi, lecz ostatnio sprowadziłem sobie Renault Espace z 1997r. z 2l silnikiem benzynowym. Mam problem, bo muszę wymontować alternator, ale od góry silnika nie widać żadnego napinacza paska (jak to jest w większości aut). I proszę o jakiś schemat prowadzenia paska i sposób wymontowania alternatora....
Witam wszystkich zainteresowanych moim tematem. Przedmiotem problemu jest Mondeo MK.III TDCI 130KM z 2002r a dokładnie pasek osprzętu, który piszczy , huczy, brzęczy i jest bardzo uciążliwy po wymianie rolek prowadzących oraz napinacza problem nie zniknął. Po dłuższej obserwacji zauważyłem że koło pasowe sprężarki klimatyzacji zatrzymuję się co jakiś...
Jak alternator na wolnych obrotach bez obciążenia daje napięcie 14V to nie jest tak tragicznie. Powinno być 14,4V Eeee tam. Chyba żaden samochód tak nie ma. Vw w standardzie miały ładowanie w okolicach 14-14.2V i było dobrze. To górna granica ładowania - przyjmiecie w końcu do wiadomości, że jeśli napięcie na klemach w trakcie pracy silnika zawiera...
Witam szanowne grono. Zacznę szczegółowo od początku moich problemów. Pacjent: Laguna 2 Grandtour 1,6 16v 107km, 2001r. Około miesiąc temu zaczęły się problemy z alternatorem. Na zimnym silniku po odpaleniu ładowanie wynosiło 14,4v, jednakże gdy tylko stawałem gdzieś na chwilę (przykładowo do sklepu) i ponownie odpalałem na ciepłym silniku, alternator...
A nie wydaje Ci się że taki samochód ma jakąś kontrolkę ładowania lub co lepsze ma komunikator o uszkodzeniu alternatora. W niektórych nowszych autach (dla polski to nowsze to te po 2000 roku produkcji) nie ma klasycznej żaróweczki dla alternatora i nawet jak spadnie pasek to dopiero przy 11.5V zapala sie na zegarach informacja o uszkodzonym akumulatorze....
zabepieczenie paska i napinacza.
do sklepu się idzie z typem alternatywki a piszczenie to może tylko pasek - no chyba że ten samochód ma przelatane 300kkm
Może łożyska alternatora? Wywal pasek, i na chwilkę odpal bez alternatora. Jeśli nie będzie piszczeć, no to na pewno alternator. Pokręć min ręcznie, zobacz jak się kręci, lekko, czy czuć opór albo luz.
Z gory przepraszam za przydlugi post, ale do rzeczy. Otoz podczas jazdy moim Seicento 900 (rocznik 2000) zauwazylem ze podswietlenie wskaznikow stopniowo robi sie coraz slabsze, podobnie jak jasnosc swiatel. Do tego zazyla sie delikatnie kontrolka ladowania akumulatora. Gdy dojechalem na miejsce, zgasilem i odpalilem ponownie samochod wydawalo sie ze...
Ale żeś wymyślił. Przecież to sprzęgło z kołem dwumasowym ma wytłumić drgania silnika diesla, dodatkowo do wytłumienia drgań paska w większość samochodów masz wulkanizowane koło pasowe. Chyba kolega mnie źle zrozumiał, nie chodziło mi o sprzęgło i koło dwumasowe silnika, tylko o koło pasowe dwumasowe, z którego pasek wieloklinowy bierze napęd na dodatkowy...
Witam masz pod maską strasznie ciasno bardzo trudno jest tam założyć 2 altek. poza tym 2 kontrolka do wzbudzenia ,dodatkowe kable.Ale najgorsze jest napęd paskiem a nie masz jeszcze 1 wolnego koła pasowego :sm37: . i to jest trudne choć czego się nie robi dla Miusic :D.Będzie więcej palił i na wolnych obr.duże obciążenie na silnik.
Sama reakcja alternatora jest prawidłowa pod warunkiem, że celem jest tylko test od jakiej prędkości obrotowej alternator zaczyna ładować i przy jakiej najmniejszej przestaje. To od jakiej prędkości alternator zaczyna ładowanie jest zależne od jego konstrukcji i materiałów i zwykle zaczyna się się od 1000 obr/min lub wyższej. Dodam tylko, że mam na...
Zacznij od sprawdzenia prawidłowości napięcia paska alternatora. Pasek też może mieć poślizg i nadawać się do wymiany.
Dzień dobry! Na wyświetlaczu wyświetla mi akumulator z podpisem alternator. Stało się to gdy rozleciała się rolka napinacza paska. Ładowanie ok 28V. Ładowanie jest w porządku tylko w żaden sposób nie mogę wykasować. W dodatku komputer diagnostyczny Texa wykrył następujący błąd i nie wiem czego on dotyczy. proszę o pomoc. zdjęcia w załączniku. pozdrawiam!
Problem w tym, że ten samochód nie posiada obrotomierza, a przewód czerwony z BRĄZOWYM ( nie czarnym ) paskiem idzie do styku wzbudzania alternatora. Wiem to stąd, ponieważ jak robię wzbudzenie na krótko, to alternator ładuje ( kontrolka nadal świeci ). Zmierzone miernikiem. Dziś zauważyłem podczas jazdy, że na wertepach kontrolka momentami przygasa...
Odłącz od szczotkotrzymacza przewód z mostka, wchodzi za plastikową obudowę alternatora i dodatkowym kabelkiem połącz wolny styk na szczotkotrzymaczu z plusem na alternatorze Świetny pomysł, odpalenie alternatora na maxa z pominięciem regulatora. Gratuluję. Maluchy tak mają. Jedynym rozwiązaniem jest zwiększenie obrotów alternatora na jałowym. Ale...
A ja to się zastanawiam, czy nie łomocze mu koło zmiennych faz rozrządu. Chyba nigdy nie słyszałeś . :-? TM85 - oddaj wreszcie ten alternator do naprawy - skoro jesteś 101% pewny że to on , bo coraz ciekawsze teorie się tu pojawiają - myślę że w tym co pisze "kortbis" jest ziarenko prawdy :wink: Przychodzą mi jeszcze do głowy luźne rolki paska akcesoriów...
Witam, Post będzie trochę długi, ale chce opisać problem dokładnie bo jest dość dziwny. Szukałem podobnych tematów, ale nigdzie nie był opisany identyczny problem jaki mam. Samochód Golf 4 1.4 16V 2001 rok. Problem z ładowaniem występuje tylko na biegu jałowym przy bardzo dużym obciążeniu odbiornikami. Napięcie mierzone zawsze na alternatorze. W porównaniu...