https://obrazki.elektroda.pl/1727860100_... Tam filozofii nie ma. Z walu na napinacz podstawowa zasada https://youtu.be/1-uzdpxxrFg?si=3gH5D5Sj...
Witam i niech zyja specjalisci! Faktycznie istnieje taki montaz bez napinacza w silnikach DV4TD i DV6ATED4. Pasek jest specyficzny, elastyczny i wymaga narzedzi specjalnych do montazu i demontazu. W przypadku wymiany paska Peugeot zaleca noz jako narzedzie do demontazu. Pozdrowienia, Georges
Napinacz i dwie kirunkowe = 3
Wybierz sobie. Jeśli masz rolkę mimośrodową i napinacz, dokonujesz napięcia wstępnego mimośrodem, dokręcasz śrubę, następnie wyciągasz zabezpieczenie z napinacza które zwalnia go i napina pasek.
6PK1198 - bez klimy 6PK1862 - z klima. Pozdrawiam, Georges
Rok 2001 Chyba będzie najlepiej jak zaprowadzi do mechanika quote] Tak podejrzewałem że z początku produkcji,tam szyściły się bsi przy słabym aku i od sprawdzenia jego należy zacząć. Szukaj raczej dobrego elektronika samochodowego w okolicy. Pozdr.
Przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (czyli w lewo).
http://obrazki.elektroda.net/9_124518889... Bezwzględnie oba paski do wymiany, ale jak mówisz, że pękł wałek rozrządu, to zawory na pewno krzywe
Normalnie silnik tej klasy przeżywa od 20 do 50 tys. Wg mnie zabijesz się z tym silnikiem...
Zbiornik wyrownawczy jest stosunkowo nisko, stad naczynie zamiast korka. Mozna tez podniesc cisnienie w ukladzie (przyrzad do wykryania wyciekow, na przyklad). Jest pasek i jest lancuch. Jesli wymieniasz przy 120 tys. km, nie ma problemu. Jesli wymieniasz przy 180 - 240 tys. km, lepiej wymienic wszystko, choc nie ma zadnych zalecen konstruktora na ten...
Regula przy zakupie samochodu jest zawsze ta sama czyli nie wierz w to co mowi sprzedajacy. Na zdrowy rozsadek mozna sobie tylko policzyc ile taka osoba musialaby dolozyc zeby wymienic wszystkie rzeczy eksploatacyjne i dochodzi sie do wniosku ze sprzedaje auto za darmo. W twoim przypadku najpierw bym wymienil pasek rozrzadu po zakupie bo wydac 300zl...
Tylko taki mam http://obrazki.elektroda.pl/7876866500_1...
Zacznij od obejrzenia co się dzieje z czujnikiem położenia wału i tarczą koła fonicznego. W tam samochodzie czujnik jest zaraz za kołem pasowym nad prawą półosią a koło foniczne (pierścień magnetyczny) na tarczy przynitowanej do koła zębatego paska rozrządu na wale
200Hz jak wiesz na czym ustawić
Adaptacja akumulatora oraz adaptacja wymiany paska pomocniczego.
Blokujesz wał wałki i tyle. Jak się boisz to dodatkowo zaznacz sobie koła pisakiem przed zdjęciem starego paska ale to tylko w celach orientacyjnych bo składaj na blokady. Blokady załóż na starym pasku ewentualnie poluzujesz napinacz jak Ci któraś nie będzie minimalnie pasowała.
Co poprzedni właściciel zrobił z tamtym kołem, to nie mam pojęcia, tak samo jak kontaktu z nim.
Ja bym o to zapytał w ASO Peugeota. Przy paskach rozrządu nie tylko przebieg jest istotny, ale również wiek. U mnie w megance było 120 tys. km lub 6 lat, a zależności co pierwsze nastąpiło.
dzięki
Pękł mi pasek na rozrządzie To jest fizycznie niemożliwe, żeby w dieslu po zerwaniu paska nic się nie stało
Peugeot 307 cc 2.0 16V 2006 140 schemat wymiany paska rozrzadu
Wypadało by sprawdzić, co jeszcze strzeliło przy okazji paska - no chyba, że była głowica zdjęta...
Jest klin ale to jest tzw pływający klin. W kole pasowym paska rozrządu na wale jest szerszy otwór niż klin. Przez to można przesunąć wał w stosunku do wałka. Tam wystarczy kilka wierteł zamiast blokad. Wał blokuje się poprzez zablokowanie koła zamachowego. Z tego co pamiętam to otwór na blokadę jest pod rozrusznikiem. Najlepiej wyjść rozrusznik - niecałe...
Na przejechane 280 tys., ale chodził idealnie do końca
Panowie, Potwierdzam rozwiązanie o którym pisałem wcześniej. Kroki do naprawy: 1. Sprawdzić kod silnika nabity na bloku i porównać z kodem zaszytym w VIN (znaki od 6 do 8) - w moim przypadku HNZ czyli silnik typu HN01 (HNY to 130KM, ma oznaczenie bodajże HN02 a w późniejszych latach HN05). Jeżeli kod VIN nie gra z kodem silnika to jest problem - trzeba...
To masz dobrze zablokowane + czujnik naciągu paska powinien być. Teraz znalazłem dodatkowe potwierdzenie : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
ja przy wymianie paska uczulam klientów że najlepiej wymienić po 70/80 tys. tak dla własnego spokoju
Te koła się rozlatują, a czy podczas demontażu, niezbędnego do wymiany paska rozrządu, w warsztacie mu "pomogli", to już ciężko powiedzieć.
zapomnij ze podejdziesz z elm do tego auta i cos zrobisz... ogarnij kogos z diagboxem, ten samochod nawet z zerwanym paskiem osprzetu nie bedzie chodzil, bledow wysypie choinke a ktos to musi zinterpretowac. musisz zczytac ECU, BSI, i dwa moduly napedu hybrydowego Sprawdz tez czy pasek osprzetu jest caly, raz mialem taka akcje ze pekl idealnie naa alternatorze...
Zacząć od tego by silnik bez paska i nawet bez wariatora wkrecal się w obroty praktycznie równo z manetką. Potem to już proste. Złożyć jak należy i musi jeździć
Witam jak wykręcić 3 światło stop w Peugeot 3008 2010r? Jakie tam są diody (typ)? Na początku nie świeciły mi 1,3,4,5 dioda a teraz już wszystkie. Jak ktoś ma jakieś zdjęcia paska z lekami to bardzo proszę pokazać Dzięki za pomoc.
Witam To element tłumika drgań paska rozrządu. NIE występuje w przyrodzie oddzielnie - wyłącznie z całym kołem wałka (jest z nim zwulaknizowane). Prawdopodobnie (bez twojego VIN-u trzeba wróżyć :( ) potrzebujesz koło zębate wałka o numerze "0000 0805J4" Niestety ASO sobie za to śpiewa 244 zł brutto :( Jeśli chcesz dokładniejsze dane - polecam stronę...
Myślicie że od listopada auto jest nie sprawne?
W 206 byla tylko pierwsza wersja DW10 (90KM). Nie ma tam zadnych trudnosci z wymiana paska i nie trzeba zadnych przyrzadow "specjalnych". Dwa kolki wystarcza. Problem jest gdzie indziej. Autor tematu szuka filmow instruktazowych, z czego wynika, ze nie o tym zielonego pojecia. Lepiej bedzie, jesli powierzy naprawe fachowcowi. Pozdrawiam, Georges
Tak.
Proszę sam sobie sprawdz
Pozostaje koło wału , może mieć bicie.
A można to jakoś inaczej ominąc,bez wizyty u elektryka?? Dlaczego nie moge odpalic auta??
Możliwe że rozsypało się łożysko pompy CR na czole, co się może stać? A wszystko, od zabrudzenia opiłkami wtrysków które trzeba będzie regenerować, po zerwanie paska i poważne uszkodzenie silnika, a może nic się nie stać, decyzja należy do Ciebie, jeśli cieknie z przodu pompy, czyli od koła, i ON idzie na pasek rozrządu, obstawiam tą drugą opcje, nie...
Dokładnie chodzi o tą rolkę u góry. Nad napinaczem. Nad osią wału z alternatorem. Bliżej koła pompy wspomagania. Tylko z tego co widzę to chyba też jest napinacz. Proszę o potwierdzenie.
Koło wałka rozrządu na znak a pierwszy cylinder silnika w położeniu ZZ i będzie Ok. Na wszelki wypadek po założeniu paska nie uruchamiaj silnika tylko nim pokręć za pomocą klucza za wał korbowy ( wykręć świece żeby było lżej obracać) - jak będzie coś nie tak to w pewnym momencie się zablokuje - ale nie będzie demolki- wykonać jakieś 8 pełnych obrotów....
Witam. Mam problem z moja 406 tka z 2002 r z silnikem 2.0 HDI bez pompy niskiego cisnienia w zbiorniku .Wszystko zaczelo sie od strzepiacego paska klinowego, ktorego czesci dostaly sie pod obudowe paska rozrzadu i pasek pekl. Wymiana glowicy, nowy rozrzad, pasek klinowy z naminaczem i auto jezdzilo przez rok. No i w tym roku pasek klinowy znowu zaczal...
Witam. Amator. Problemy to.1 przy 130km/H przechodzi w tryb awaryjny.2. czuć spaliny z nawiewu. 3. Parują szyby.4.Dziwne metaliczne jakby dźwięki z paska na wolnych ibrotach. proszę o możliwe przyczyny tych problemów. Możliwa 1 przyczyną wszystkich ?
Mam skuter Peugeot vivacity 50 I jak odpalam to pochwili coś zaczyna trzeć strzelać koło paska napędu co to może być bo niewiem ?
Na znanym portalu aukcyjnym wpisz "napinacz paska 607 2.7 hdi". Ostatnią ofertą jest sama rolka.
Witam Trudno doradzić coś konkretnego bo zmywacz powinien być dobrany pod konkretną farbę i jednocześnie nie naruszyć klaru. Można też spróbować delikatnie prze-polerować auto i usunąć tą farbę z odrobiną klaru.
Jaki masz problem? Wystarczy zablokowac wal, zalozyc klucz odpowiedniej dlugosci i odkrecic srube, jak kazda inna (w lewo, na wypadek watpliwosci).
Dla mnie to jest normalne. Jaki ma przebieg? . Te motory są mało problemowe. Awarii ulegają tylko membrany w pokrywie zawarów ,ale to objawia się piszczeniem i błedami mieszanki oraz czasami napinacz paska multi przy wiekszych przebiegach.
Resztki paska napędowego powędrowały ku rozrządowi, jutro poskładam wszystko i powinno śmigać, dzięki panowie, do zamknięcia
chodzi o schemat montażu paska rozrządu a dokładnie w którą stronę obracać napinacz paska czy zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy przeciwnie z góry dzięki za informacje.
peugeot napinacz paska napinacz paska peugeot wymiana paska peugeot
mosfet bateria laptop wymiana grzałki pralka odbiornik dwukanałowy
Naprawa przełącznika zakresów UM-Z3 – czyszczenie, regeneracja, zamienniki Czujniki temperatury z interfejsem RS485 - wybór i zastosowanie