http://obrazki.elektroda.net/56_12310103... Wykręcasz z pompy śrubę oznaczoną na rysunku 17, wyciągasz podkładkę i wkręcasz ponownie, w pozycji oznaczonej kreską na kole zamachowym pompy powinna zablokować jej wirnik
Może to być przyczyna paska... powinien to być dość wysoki pisk... taki jak czasem mają niektóre auta "piszczące" podczas dodawania gazu... Pompa jest koło paska klinowego i to on ją napędza... Jest to po prawej stronie samochodu. Sama pompa wygląda tak: http://allegro.pl/item505878606_pompa_ws... http://allegro.pl/item503027361_pompa_ws...
Ogólnie nie było tragedii. Były spękane i zdecydowanie twardsze niż nowe, ale miały wszystkie zęby i nie wołały o pomstę do nieba jednak nie zdecydowałbym się na ich pozostawienie. Tak jak pisałem ratuje je praca ze stałym obciążeniem. I jeździły na olejach różnych producentów (od budżetowych dekoktów po renomowane balsamy), lepkość 5W30 z interwałami...
Witam. Mam pytanie dotyczące paska pompy wspomagania bmw e87 silnik m47. Czy tam jest jakakolwiek regulacja napięcia paska?
Proste... Pomiędzy kołami złap pasek i ściągnij go do siebie... Do siebie, czyli góra z dołem... Rozumiesz?
Bez problemu są dostępne zestawy rozrządu wraz z mokrym paskiem i przednim deklem silnika, który jest zintegrowany z uszczelniaczem wału. Ps. Ten mokry pasek napędza pompę oleju i wakupompę, a nie pompe wysokiego ciśnienia CR
Upir...ł jakiś gwint wkleił na klej i trza czekać żeby zasechł kilka dni.
Daj znać jak ci poszło. Pozdrawiam.
Witam mam mały problem z Audi 100 2,5TDI z 1993 Roku. Mianowicie chodzi o to ze po urwaniu paska rozrządu od pompy auto nie odpali. Założyłem nowy pasek po uprzednim ustawieniu wszystkich znaków i nic . Elelktryka moim zdaniem jest w porządku. Pompa raczej działa normlanie bo po odkreceniu wtryskow paliwo normlanie wylatuje. Sekcje na pompie też są...
prosze bardzo: schemat oraz Google Twoim przyjacielem jest: [url=http://www.corsa-a.pl/forum/viewtop...
gdy kręciłem kluczem podczas zakładania paska pompy wtryskowej i zablokował sie silnik nacisnołem mocniej kluczem i pasek pękł Nie wierze w to co czytam, czy ten pasek był ze starej pończochy? Ustaw WG tego.
Sprzęgielko na alternatorze.
Jak (at)Strumien pisze - zmień przełożenie napędu pompy i pasek 17, a najlepiej dwa paski, jeśli jest możliwość. Jak będzie toczył koła to niech od razu na 2 paski wytoczy.
Generalnie pompa wodna powinna być wymieniana co drugą wymianę paska, ale z doświadczenia wiem, że do drugiej wymiany paska, pompy nie wytrzymują i ciekną... Ja proponuję Ci ją od razu wymienić i będziesz spał spokojnie. Wiem tania nie jest, ale lepiej dorzucić kilka stów teraz, niż jeśli płyn namoczy pasek i albo on przeskoczy, albo zgnije i się urwie...
Źle ustawiona pompa.
Pojedynczy pasek to zbyt mało do napędu takiej pompki przy max ciśnieniu. Pozostaje albo obniżyć max ciśnienie robocze, albo nie dokręcać siłownika do pozycji skrajnych. Zauważcie że w układach "fabrycznych" rzadko gdzie poza autami pompa jest napędzana paskiem - wszędzie koła zębate i sprzęgła. W kombajnie pompę ciągną dwa paski 17 mm z dużymi kołami...
Rozrząd komplet czyli paski, rolki, napinacz i pompa wody.
Moim zdaniem nie jest to hałas od alternatora. Może on pochodzić od łożysk rolek, napinacza paska rozrządu, pompy wodnej lub pompy wspomagania (jeśli auto posiada).
Podstawą pompy trzeba ruszyć, kluczem płaskim jeśli dobrze pamiętam. "Siedemnastką" :) 3 śruby.
Tak jak pisze kolega, tylko jeszcze poluzować koło na wałku rozrządu po naciągnięciu paska dokręcasz, pompę wystarczy zablokować bolcem, po odpaleniu doregulujesz na vagu, vcdse.
To jest bardzo delikatna poprawka. VCDS pokazuje to co ''widzi'' sterownik silnika. Można to poprawić na rolce i napinaczu od paska pompy wtryskowej. Lub tradycyjnie, jak komu szybciej i wygodniej.
Nawet jak znajdę krótszy pasek to między rolką prowadzącą w dolnej części będzie kolizja pomiędzy biegnącym paskiem na pompę wspomagania. Czy dobrze myślę?
W tym modelu pompa jest napędzana paskiem wielorowkowym, a nie paskiem rozrządu. Korpus pompy służy tylko do mocowania rolek prowadzących paska rozrządu. Jak pompa nie cieknie, hałasuje i nie ma luzów to nie musisz jej wymieniać
Na filmie włączasz napisy, potem w ustawienia automatyczne tłumaczenie i język polski. Wszystkie silniki VW 2.5 TDI pięciocylindrowe, montowane w T4, LT i Volvo, ustawiane są identycznie. Tylko kąt wtrysku się zmienia w zależności od oznaczeń silnika. Pasek główny to pewnie Ci się uda wymienić, ale na pasku pompy wtryskowej polegniesz. Tego paska nie...
Co kolega uważa za dość duże, wymiana paska rozrządu, wymiana pompy wody, wymiana uszczelniacza wału czyli wymiana kompletnego rozrządu. Wymiana paska wielorowkowego i napinaczy. Kolega zamiast się cieszyć że nie uwalił tłokami w zawory narzeka że drogo a to mogło być naprawdę drogo. Jak się mylę koledzy mnie poprawią.
no ale jak rozrzad jak tam pompa jest napedzana z wałka rorzadu, a nie z paska? sprawdz czy pompa dobrze wsadzona i czy napewno sie kreci z wałkiem. czasem przewodów nie zamieniłes? pompa podajaca podaje paliwo?
nie trzeba demontowac paska rozrządu,a uszczelkę można posmarowac czymś tłustym.
od rozrzadu. pierwszy pasek alternator - drugi pasek pompa wody pompa wspomagania pasek 3 spręzarka klimatyzacji naciag rolką. z tego co pamietam tak było.. almera
Wymiana rozrządu w tym silniku jest co 90tys. km. Żadnych kółek na wale się nie wymienia,tylko pasek,pompę wody, rolki i napinacz,dobrze też jest wymienić pasek wielorowkowy.
Do 98r jest 1555 , od 98r jest 1538.
Sprawdź czy dobrze jest wpięta kostka elektryczna przy turbo, bo jest wrażenie że wpięta a faktycznie nie styka. Turbo jest drugie czy z tego zatartego? Jeśli się zatarł po zerwaniu paska pompy oleju to turbo też stoi bo pada pierwsze . Przerabiałem to.
A przyszlo ci do glowy zeby mechanik kupil czesc i ustalil jaka rolka tam idzie , czy boisz sie ze wybieze za droga opcje ?
Usterka występuje raczej tylko po dłuższym postoju, więc "w polu" raczej się nie przydarzy. Wymiana koła na pompie, paska i napinacza powinny pomóc. Pasek bez względu na przebieg trzeba okresowo wymieniać.
Na oryginalnych paskach są nadrukowane znaki które mają się pokryć ze znakami na kołach zębatych. Na dobrych nieoryginalnych paskach też powinny być znaki. Na używanych paskach znaki się ścierają. CD20 ma 2 paski zębate - rozrządu i pompy wtryskowej. Paski trzeba jeszcze odpowiednio napiąć. W tym silniku nie ma żadnych znaków na napinaczach. Jeżeli...
Tak, prędkość będzie ta sama. Jeśli pompę masz napędzaną paskami, to trzeba zmienić średnice kół, jeśli napęd jest hydrauliczny to założyć pompę o większym wydatku.
Pajero 3.2DI-D silnik, pompa wtryskowa zexel, układ rozrządu, napinacz paska klimatyzacji robiący za wspornik sprężarki klimatyzacji, no i pompa hamulcowa :D
Jeśli uszczelka jest papierowa to delikatne posmarowanie nie zaszkodzi ( ale na prawdę delikatne ) . Pasek Wszystko jedno jak założysz.
Witam Miałem ten sam problem w Suzuki okazało się że pompa siadła. Przed zdjęciem paska proponuję rozruch z podniesioną maską i powinieneś zauważyć czy ślizga się na kole pompy czy alternatora. Jorge83 ma rację z tym że alternator daje większy opór, pompa powinna chodzić leciutko.
Napinacz przy pompie na rozrządzie , czy od mikro paska do pompy wspomagania ?
530 0018 10 będzie ok Pompa też
Witam ponownie. Ustawienie ciśnienia w granicach 135bar + zastosowanie paska 17 + dodatkowego napinacza rozwiązało problem, 135bar jest to granica obciążenia dla tego paska przy pompie NSZ16 z przełożeniem 1:1. Na siłownikach jednostronnych do tura o średnicy tłoczyska 39mm podnosi 480kG co uważam za niezły wynik, zapewne po wymianie siłowników na grubsze...
Po niedzieli muszę zorganizować sobie trochę czasu i zająć się tym. Z tego, co mi wiadomo, to auto zgasło po wciągnięciu końcówki paliwa, taka wersja właściciela, ja natomiast zauważyłem rozwalony napinacz paska pompy i cały luźny pasek. Zaczynam więc od początku, zakładam pasek na pompie na jej stare znaki, i spróbuję odpalić, na płaku i podglądnąć...
Zbiornik wyrownawczy jest stosunkowo nisko, stad naczynie zamiast korka. Mozna tez podniesc cisnienie w ukladzie (przyrzad do wykryania wyciekow, na przyklad). Jest pasek i jest lancuch. Jesli wymieniasz przy 120 tys. km, nie ma problemu. Jesli wymieniasz przy 180 - 240 tys. km, lepiej wymienic wszystko, choc nie ma zadnych zalecen konstruktora na ten...
Z pasków zazwyczaj w autach jest, pasek rozrządu, pasek alternatora, pasek pompy wody? Bo w sumie paski jak obcierają to wydają dźwięki np. świadcząc że warto do nich zajrzeć A czy pompa wody i tym samym pasek od pompy wody pracują cały czas, czy dopiero jak auto się troszkę dogrzeje? Czy włączamy zimne auto i już pracuje pompa wody i pasek od niej?
Witam.Pojemność silnika2383 .Rok produkcji 1992.Jak ustawić pompę wtryskową przy wymianie paska napędu pompy wtryskowej? To jest silnik VOLKSVAGEN.
U mnie nie ma paska, pompa chodzi na kole zębatym. Dzisiaj byłem u mechanika. Stwierdził, że pompa za małe ciśnienie daje i wspomaganie chodzi na połowie mocy. Podpowie ktoś, do czego służy metalowe zwężenie na przewodzie łączącym pompę z maglownicą?
pompa wody
Pierwsze co zrób to sprawdź termostat bo to raczej na niego wskazuje, no chyba że masz zerwany pasek pompa alternator, no ale wtedy tez byś nie miał ładowania... Wymiana termostatu to 20 minut roboty, koszt t około 40 złotych. Przy dalszej takiej eksploatacji to uszkodzenie UPG pewne jak najbardziej, jeżeli już nie ucierpiała...
warto rozważyć wymianę. Czy ten pasek napędza też pompę? Nie ma co rozważać tylko wymieniać.
Zastanawiam się czy przy okazji nie zerknąć na rozrzad. Ostatnia wymiana (na komplet bosch tj. pasek, rolki, pompa wody) byla kilka lat temu i przejechalem już na nim ok. 114k. Zastanawiam się tylko : całość czy tylko pasek ... Jeżdżę Citroenem. Po przebiegu 120 k zalecona jest wymiana : paska+pompy+rolki. Tak wymieniam.
Pasek, napinacz, pompę - komplet, i masz spokojną głowę na następne 90 tysięcy.
Możliwe przyczyny to takie, że może być już nadmiernie rozciągnięty pasek napędowy: https://north.pl/karta/pasek-napedowy-el... Problem z odpływem i pompą odpływową, zbyt krótkie szczotki węglowe silnika napędowego albo niestety awaria modułu lub rozrogramowanie się modułu sterującego. W pierwszej kolejności...
Witam serdecznie. Otóż posiadam kilka sztuk pomp hydraulicznych od c330 zwykłych niewzmocnionych, między innymi PZ-18AT. Mam również pojazd własnej konstrukcji do którego kompletuję hydraulikę. Widziałem na internecie, że ludzie w pojazdach własnej konstrukcji montują na wałek takowej pompy kółko pasowe i napinają paskiem klinowym(naciąg boczny) ale...
witam ,pracowalem na tych silnikach dosyc dlugo na hamowni i wiem ze pomimo wad w silniku jesli jest wszystko dobrze zlozone i ustawione to pracuja dosyc dobrze ,wiec tak ,luzy zaworowe 0,15mm ssacy i wydech na zimnym silniku,dokladne ustawienie kola walka rozrzadu , walu korbowego i pompy wtryskowej ,przy zakladaniu paska rozrzadu nalezy uwzglednic...
Stało się napewno po wymianie rozrządu lub paska napędu pompy wtryskowej.
Robert-tam chyba zostaje wadliwa śruba.Napięcie paska pk reguluje sprężyna przy alternatorze.Pasek pompy wspomagania reguluje się podkładkami.Chociaż tam na śrubie nie powinno być kleju ale to już inna historia.
Pompę powinno się wymieniać razem z paskiem rozrządu, są magicy co wymieniają co drugi pasek . Co się dzieje z pompą że chcesz wymieniać (cieknie z niej ,hurgocze łożysko )
Jeśli pasek się ślizga to znaczy, że musisz pomyśleć nad lepszym napędem tej pompy, np. na dwa paski. Nic nie da kręcenie zaworem przelewowym w rozdzielaczu, skoro pompa staje. Widać, że przy wywrocie ma ciężej niż sterowanie pługiem. Wywrot w przyczepce nie musi chodzić szybko, więc może najłatwiej będzie założyć większy siłownik.
tam są tylko 2 talerzyki co tworzą koło pasowe żadnym sposobem nie można po mojemu napiąć tego paska,lipa totalna bo pasek luźny jak cholera
Caddy 1.6 diesel 102 km, silnik CAYD. Przy zakupie zestawu paska rozrządu i bańki oleju (w IPARTS) doradzono mi dokupienie paska napędu pompy oleju. A przy odbiorze samochodu z serwisu dowiedziałem się, że mój silnik nie ma takiego paska, bo pompa oleju jest napędzana , cytuję, "w misie bezpośrednio z wału". ??? I teraz jestem głupi. W internecie są...
Pod wirnikiem z dołu jest otwór, w razie czego ma płyn jak płynąć na blok. Tylko bardzo mnie to ciekawi że rozrząd był wymieniany 28tyś km temu. To nic, znam przypadki gdzie pompy ruville po 10 tyś wirnik pompy potrafił odpaść. Teraz zakładamy tylko zestaw conti, pompy hepu i od 2 lat nic nie wróciło na wycieki albo problemy z ogrzewaniem. U Ciebie...
Wleciała pompa na pasek .
Podczas odpalania paliwo z przelewu nie leci, czkawnie tylko z przelewu listwy w momencie jak gaśnie. W momencie jak obroty spadają chlupa paliwo z przelewu pompy wtryskowej. Pasek na pompie zęby jeszcze ma ?
Nie musisz mieć fotek! wymiana paska pompy wsp. jest po prostu intuicyjna, wystarczy to zobaczyć.
Pasek pompy wody nie był czasem zmieniany latem?? Poprawnie założony jest??
W/g katalogu, pasek i pompa wody te same, inny rodzaj napinacza (wzrokowo to widać), rolka prowadząca ma też inny nr.
Już to wszystko pozbierałem, czyściłem płyn jest i dalej nic. Htm się zrobiło tak samo jak u kolegi wojtekkie. Dodano po 2 To się stało pod koniec tamtego roku w grudniu, ale autko prawie nie było jeżdżone tylko raz na tydzień dwa po 5 km. I wymieniłem wtedy pasek, pompę wody i tak się stało. Później wymieniłem płyn od wspomagania i już była kaplica...
Witam Troche mało informacji, ale rozumiem, że fiesta jest starszej daty, klasyczny diesel. Przyczyna ciężkiego palenia tych silników jest zazwyczaj jedna - zły kąt wtrysku. Silniki te sa na to bardzo czułe. Jeżeli chodzi o regulacje to są dwa warianty, zależne od pompy. W tych silnikach były montowane dwie pompy wtryskowe: promieniowa LUCAS/ROTODIESEL...
A dlaczego spodziewałeś jakichś blokad? Jak koła wałków mają kliny, kołki, to ustawiasz na znaki na kołach. Pasek z prawej strony jest nieregulowany, po planowaniu, może się "wydłużyć". Z lewej masz napinacz i pompę, ta strona paska będzie "pasować", ale z prawej jest tylko nieregulowana rolka pośrednia. Rozumiesz, co może być po planowaniu?
Sprawną 😀 Napęd poprzez wał czy z paska?
Kolego Łukasz jest coś takiego jak wyprzedzenie zapłonu i zawory nie otwierają się w GMP. Jezu człowieku... Łukasz dobrze pisze, ale jest jeszcze inna opcja, masz przecież znak na kole pompy i na wsporniku pompy. Jeśli nie ruszasz krótkiego paska, to ustaw wałek rozrządu tak, żeby znaki na pompie się zgrywały i powinno być dobrze.
witam mam probłem z ustawieniem pompy,jak to zrobić nadmieniam:po zerwaniu paska rozrządu-wymieniony ale pompa jest z 2-strony i jak ją ustawić ?
Dla potomych - gdy odepiesz wtryskiwacze oraz zawór ciśnienia paliwa w pompie (system DELPHI, pompa z paska rozrządu) to ciśnienie paliwa, przy kręceniu rozrusznikiem MUSI iść na maks, w przypadku sprawnej pompy WC dobija do 1450-1500bar.
Może dziś, może jutro, może za rok, tego nie wie nikt. Co najwyżej stanie pompa i pasek szlag trafi.
Ustawiasz rozrząd, pompę blokujesz na wartość prawidłową dla twojego silnika, w większości 0.98, zakladasz kółko na wałek, montujesz pasek ustawiasz napinacz, dokrecasz kółko na wałku. Odpalasz samochód rozgrzewasz, sprawdzają dynamicznie ustawienie na kompie , jak nie mieści się w granicach to doregulowujesz napinaczem i rolka. Chyba by było na tyle....
Maglownica została odesłana do firmy Czy uznali tę reklamację i jak to firma ?
NSZ 10 jeden pasek nie pociągnie. U mnie napędzają ją 2x12. One też mają co robić. Nie zmienia to faktu, że faktycznie wybór tego typu pompy powinien być najrozsądniejszy. Jeden pasek napędza słabsze pompy np w TZ4K14. Tamta ma ok. 50 bar. NSZ 10 ma 160.
User 64 Nie uważnie czytałeś . To nie była tylko cewka i termostat . Wymieniłem jeszcze : świece, pasek wielorowkowy i napinacz , pompę wody , rolki paska, pompę olejową (akurat to niepotrzebnie ) prawy przedni zacisk hamulcowy , klocki przód , lewy wahacz przód , sprężyny zawieszenia przód , oba zimeringi półosi , łożysko podpory półosi ,dolne sworznie...
A to przepraszam. Ja znam inne obyczaje i niestety nie do zmiany. Maszynę użytkuje się do awarii, która oczywiście najczęściej zdarzy się w gorącym okresie. I wówczas pogoń, nerwówka, narzekanie. A maszyna na koniec sezonu staje i czeka do następnego sezonu. Często w kombajnie nawet nie wyjmuje się akumulatorów i oczywiście nie doładowuje. Kolejna ciekawostka...
Za mocno napięty pasek niestety. Słychać pompę. Tam szły dwa rodzaje, założyłeś poprawną??
Mam podobny problem, hałas również. Tylko, że u mnie jak przygazuje to robi się cicho 😐 to alternator ? Witam. U mnie problem został rozwiązany przez wymianę pompy płynu chłodzącego (zatarła się po około 90tyś.). Wymiana dosyć prosta - trzeba poluzować pasek wieloklinowy i odkręcić kilka srób mocujacych pompę (po zluzowaniu paska można sprawdzić pompę...
Paska napędu talerza nie było? Dziwne... W takim razie musi kolega dokupić.. To tak jak przy napędzie np pompy z kołami pasowymi, jak nie założysz paska to nie będzie działać, czyż nie?
A jak najlepiej połączyć w takim przypadku pompę z silnikiem w sensie na paskach czy łańcuszku ? Pompa jest prawdopodobnie od t25 lub MTZ ale nie jestem pewien miałem kiedyś taką pompę przy ciągniku sam do podnośnika i zdawała egzamin.
Koło pasowe jest nowe założone po ściągnięciu paska jest cisza więc gdzieś coś dalej za kołem paasowym. Pompa wspomagania też nowa rolka napinacza i rolka paska są ok. Pozostaje alternator napinacz pompa wody . Czy przez napinacz mogą być też takie objawy?
Tylko nie daj się naciągnąć na kosmiczne ceny:) Wymiana 250-400zł, części mogę dojść nawet do tysiąca...(łącznie z wymianą napędu paska wielorowkowego). Rozrząd plus pompa wody którą należałoby wymienić może zamknąć się w okolicy 500zł.
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
Wypadałoby wymienić i pompę wody z rozrządem. Najczęściej bywa iż po obluzowaniu i regulowaniu napięcia paska tą pompą wody zaczyna kapać woda :] i może nigdy nie przestać kapać
Wał i wałek na blokady,koła na znaki na pasku i wtedy wyjdzie gdzie będą śruby na fasolkach.O to mi chodziło.Koło pompy ma odniesienie tylko do paska więc tych fasolek zasadniczo lepiej nie ruszać.
Jeżeli masz możliwość to zdejm pasek od pompy wodnej odpal na chwile auto odkręć korek od chłodnicy i się przekonasz czy masz wywaloną uszczelkę,jeszcze mam pytanie gaz czy benzyna
pierwszy rozrzad po 100, kolejne co 60. rolki i napinacze w zaleznosci od stanu, teoretycznie dobre jakosciowo co druga wymiane paska ale nigdy nie mozna miec pewnosci ze sie nie posypie np. po 30-40kkm od wymiany... paski pomp nie wiem
qwertyuiop1000 jeżeli jeździłeś takim to powinieneś wiedzieć, że ten silnik nie posiada napinaczy paska pompy wtryskowej. Kolego damian podjedź do warsztatu.
Pompa wody.
Najlepiej to ściągnąć pasek całkowicie i wtedy zapalić silnik i zobaczyć czy nadal występuje ten dzwięk. Jeśli nie to sprawdzić DOKŁADNIE wszystkie rolki, alternator, pompa wody, kompresor klimatyzacji. Nadmienię że nie jest to zbyt przyjemna operacja ze względu na kiepski dostęp, już samo założenie paska może przysporzyć kłopot. Jeśli to pompa wody...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... tego paska na tej stronce jest obrazek
przed wymianom chodził luksus dodam że pasek rozrządu niestety pękł sprawdzałem płytki regulujące zawory nic tam się nie stało ogólnie to do niczego się tam nie dotykałem oprucz wymiany paska pompy i napinacza.
Zakładam że naprawę nie będzie przeprowadzał szewc ani krawiec tylko mechanik i to on oceni stan rolek, paska rozrządu i poprawność ustawień. Miałem już kilka przypadków zerwania paska pompy i wiem że z reguły nie robi to bałaganu ponieważ silnik wtedy momentalnie staje. Oczywiście nie mogę wykluczyć że tu nie stało się inaczej, ale ocena należy do...
Witam. Blokada wału korbowego TYLKO specjalnym trzpieniem przy kole zamachowym. Znaki do zgrania pompy na pasku rozrządu, jeśli są niewidoczne konieczny nowy pasek rozrządu.
Podstawa nie jest strasznie droga wiec jak masz modzic z klejeniem to kup nowa bo szkoda czasu na lepieja . Mogłes odrazu migomatem naspawac i wykrecic bez problemu . Co do rozrządu nie bardzo go znaczyc w dowolnym ustawieniu bo po zdjeciu paska wałek albo pompa moze ci sie przestawic z tego co pamietam sa tam ładne znaki ustaw na nie we sobie zaznacz...
Po pierwsze mogl przeskoczyc pasek,2 zle ustawiona pompa,czyli sprawdzic ustawienie paska i pompy.
Jak pompa podciekała płyn zmiękczył pasek i pokwikuje.
napinacz paska wspomagania pompy wymiana paska pompy oleju ustawienie paska pompy oleju
unitra ws304s zamek kabina naprawa skuter chiński
podłącznie awaryjne budynku elektryk kombajn
Jak naprawić czujnik NTC w zmywarce Whirlpool? Canon i-SENSYS MF752Cdw - Błąd skanowania na e-mail