Może być od cieniasa 900 cm3 z katalizatorem a jeszcze lepiej od Poloneza. Z ładowaniem sobie poradzi bez problemu tylko musiałby mieć odpowiednie przełożenie na kołach pasowych.
Jak sprawdzić ten zapłon? W "700" nie przestawisz, jest na stałe. Czujnik bez możliwości regulacji i wypust na kole pasowym silnika. Dynamiczne realizuje moduł.
U mnie nie ma stabilizatora napięcia. Co to jest? W samochodzie cc 700 alternator ma wbudowany regulator napięcia, w związku z czym podłączasz go tak: B+ bezpośrednio do akumulatora, D+ przez kontrolkę ładowania, do zasilania po stacyjce. Masa pojazdu na obudowę alternatora. I ma działać. Jakie obroty uzyskujesz na alternatorze? Jaką masz przekładnię...
Po co rozbierać starter, urwana masa pomiędzy nadwoziem a silnikiem; zaraz na kołem pasowym silnika.
A 3 ząbki na kole pasowym są.P
Dociągnąłem koło pasowe i luzu już nie ma, jest git, składać go???
Ok. Z tym mi się spierać nie chce bo to nie dotyczy obecnego tematu (ale to bzdura). Ponownie pytam, co to ma wspólnego z objawami opisanymi przez autora? Wiesz to taka gadka, panie silnik mi przerywa. Panie ale ja widzę zapocenie w okolicach koła pasowego. Panie, ale co zrobić żeby silnik nie przerywał? Panie, wymień pan uszczelniacz na początek.:D
Witam, swego czasu też cuda miałem z pracą silnika. Wymieniłem wszystkie(!) przewody podciśnieniowe i nic. Przełamany przewód czujnika zapłonu...(ten nad kółkiem pasowym) Pozdrawiam
Po raz kolejny nie widzę że napisane czy na kole pasowym są 3 ząbki.P
Takie objawy to może być wszystko (np. wałek rozrządu). Fakt faktem, cewki padają często w tych autach (sam tak miałem), nawet w ASO o tym wiedzą. Zobacz w nocy czy iskry koło cewki nie latają. I zobacz czujnik w okolicach koła pasowego - czy jest czysty, sprawny ew. czy szczelina między czujnikiem a występami na kole pasowym jest odpowiednia.
Nigdy kontrolka silnika nie zapali się w przypadku awarii lub złego działania świec. Zwróć uwagę na kostki od wtrysku i przewody podcisnieniowe czy nie są pourywane. Czujnik indukcyjny na kole pasowym daje inne efekty.
miałem podobne objawy, pomogła wymiana czujnika położenia wału korbowego (przy kole pasowym, koszt ok. 50 pln)
koło pasowe powinno mieć trzy wystajće zęby
Panowie ma ktoś patent na zablokowanie koła pasowego na wale by odkręcic śrubę na klucz 36
To jest ten moduł; widoczny na obrazku. Jak wspominałem całą charakterystyką sterowania kątem zapłonu zajmował się już on; jemu wystarczało tyle, aby dostał ciąg impulsów prostokątnych z aparatu zapłonowego. Szczeliny były cztery, każda dla swojego cylindra. Nie było by trudne zrobić cztery zęby na kole pasowym i albo zastosować hallotron albo czujnik...
Weż zobacz ten czujnik położenia wału co jest przy krawędzi koła pasowego i jego przewód oraz złączkę , może go nie chcący naruszyłeś.
Pas ślizga. Zapal silnik, niech pochodzi parę minut i go zgaś. Dotknij koła pasowego aternatora, gorące? Drugie- silnik zgaszony, złap za wentylator na alternatorze, próbuj nim obrócić. Da się tak, że nim obrócisz a nie pociągnie za sobą koła pasowego na wale silnika? Trzecie- czy jarzmo magnetyczne nie robi się gorące? Alternator wyje, wydaje ze siebie...
Niestety nie mam ksiazki przy sobie ale opowiem z pamieci. Odkrecasz zderzak przedni, jesli masz nadkola plastikowe to najpierw je musisz odkrecic zeby dostac sie do srub zderzaka. nastepni luzujesz alternator i odkrecasz srube kola pasowego, zablokujesz ja wlaczajac 4 bieg(najwyzszy) potem podstawiasz jakies naczynie pod pokrywe, bo pocieknie niewielka...
Witam,sprawdź czyjnik hala ten przy kole pasowym na wale korbowym ,mogłeś go niechcący uszkodzić przy regulacji paska .Pozdrawiam>
Nie jest toporny tylko trzeba mu dać odpowiedni sygnał. Musisz wykombinować dodatkowy czujnik do obrotomierza. Może zamontuj zwykły aparat zapłonowy i wykorzystaj jego przerywacz. Ewentualnie możesz zamontować magnes na kole pasowym i dołożyć kontrakton lub czujnik halla.
Ustawiając koło pasowe na znakach (kreska przed strzałką)masz dobrze wsadzony aparat zapłonowy,czy wówczas rozwierają się styki?.
Kolega wspomniał o alternatorze za 50 zł. z samochodu . To był dobry pomysł . Ładnie pasuje alternator od Cinquecento 700 . 12V 55A . Ma wbudowany regulator napięcia wraz z szczotko trzymaczem . Elegancko trzyma napięcie 14,4V . :| Dodano po 2 A pro po przekładni - kiedyś zakładało się kółko pasowe od poloneza i już na wolnych obrotach miał początkowe...
audi 2.5 tdi v6 głowica fiat siena palio 1.6 16v miejsce montowania alternatora( jazda po niewielkiej kałuży może skończyć się smiercią alternatora) opel astra f kombi silniczek tylnej wycieraczki bmw e39 2.5d pompa wtryskowa fiat cinquecento 700 gaźnik aisan jakość kół dwumasowych przyprawia o mdłość - nie wiem z jakich podzespołów są pradukowane ale...
Sprawdż na początek ten czujnik co jest przy kole pasowym. Urządzenie rozruchowe - czy działa poprawnie , tak na zimnym jak i na ciepłym silniku?.
Ok, dzięki jutro to skontroluje, czy mogę odkręcić czujnik (pw) oczywiście bez przesunięcia koła pasowego i go wyczyścić? i ponownie wkręcić bez żadnych konsekwencji czy wiąże się to z jakimiś ustawieniami?
Jeżeli przewód od czujnika położenia koła pasowego wysyłającego impulsy do kompa się gdzieś nie przypalił / nie przetarł, to zostaje Ci sprawdzenie właśnie paska. Nie powinien byc taki luźny.
Samochód: Fiat Cinquecento 899 cm^3 1995r. Alternator: Magneti Marelli 63320094 AA125R-14V-55A Łożyska jakie znalazłem w środku to 6201 2Z/C3 w obudowie i 6203 Z od strony koła pasowego. Czy to prawidłowe łożyska? Spodziewałem się, po po przeczytaniu forum, jakichś ...RS C3. Potrzebny jeszcze komutator i szczotki. Czy trzeba szczotki kupic razem z regulatorem...
Tu masz podłączenie pompy hydraulicznej NSZ 10 do silnika 1,5d Isuzu, ale U Ciebie możesz wykombinować podobnie. Tylko nie wiem po co WOM hydrauliczny. Różowe to koło pasowe silnika, zielone- pompa, żóte to paski klinowe.
Cewki dwubiegunowe do 126p z mechanicznym zapłonem były podłączane przez dodatkowy-specjalny przewód oporowy. Miał coś okołó 1,5 czy 1,7 Ω, tak by cały zestaw cewka + przewód miał około 3,5 - 4 Ω. Poszukaj lub zrób sobie zapłon elektroniczny sterowany przerywaczem, będziesz bardzo zadowolony. Dawno temu produkowane były do FSO 1500, 126p,...
Rezystancja czujnika położenia wału 578 -782Ω ,odległość od występów na kole pasowym 0,4 -1 mm.Rezystancja cewek pierwotne 0,495-0,805Ω ,wtórne 6660-8140Ω .Zasilanie modułu zapłonowego pin 6 - ,plus 12V , pin 10- masa.Ciągłość połączeń pomiędzy elementami układu zapłonowego ,w szczególności pomiędzy czujnikiem położenia wału i modułęm...
Ściągnij rury kolektorowe , odkręć pokrywę zaworów , ściągnij klawiaturę , wyjmij popychacze zaworowe.Odkręć zderzak potem koło pasowe zdejmij obudowę rozrządu , ustaw koła znakami do siebie odkręć duze koło , zabezpieczenie i wyjmij wałek .Montaż w odwrotnej kolejności.
"Czy ktoś wie, jakie zadania maja te trzy wypusty, który z nich wywołuje iskrę na świecy ?" To nie jest takie proste ( nie jak w skuterze ). Sam w sobie żaden wypust nie wywołuje iskry. Moduł zapłonowy Nanoplex (MED 210, MED211) oblicza kąt podawania iskry na podstawie tych wypustów. Nacięcie (wgłębienie) oznacza 0 stopni wyprzedzenia. Drugi wypust...
...a widziałeś kiedyś jak wygląda taka pompa? Po pierwsze to nic specjalnego - zwykła pompa wirnikowa, po drugie zazwyczaj częścią wymienną jest tylko dekiel z kołem pasowym i wirnikiem, a korpus pompy jest częścią bloku silnika.
Mam wstępnie do tej konstrukcji dwie uwagi a to, uważam że oś napędzająca jest mało dociążona. Siła uciągu nie zależy tylko od mocy zainstalowanej, ale zależy również od współczynnika tarcia między kołem a podłożem, który w czasie pracy będzie się zmieniał i zależy głównie od obciążenia osi napędzającej. Następną sprawą jest sposób napędu głowic, pokazany...
Ściągnij pasek alternatora i zobacz czy nie zginie ten hałas Alternator nie hałasuje bo łożyska w nim wymieniałem kilka dni temu bo wył.Myślałem też że koło pasowe trze bo na nim jest taki odstajacy kawałek i że trze o blache,ale raczej chyba jak koledzy mówią rozrząd,na tym sie chyba skupie. dzieki i pozdrawiam...
proponuje zebys wykrecil swiece zaplonowe pokrec silnikiem na kole pasowym walu korbowego moze bedzie lepiej slychac te dziwne dzwieki przy kreceniu zwroc uwage czy silnik kreci sie plynie i bez oporow
Skoro moduł, to pewnie elegant. Więc sprawdź dokładnie przewód od czujnika na kole pasowym do modułu. moduł to nanoplex i pełną jego dokumentację wraz z opisem podłączenia i sprawdzenia znajdziesz bez trudu w sieci ( w książkach od malucha i cinquecento).
Saly chyba pomylil działy i samochody. Możesz również sprawdzić moduł zapłonu. Jest na lewym nadkolu ,sprawdź czy ma zasilanie+ i masę. Jeżeli zasilanie jest w porządku to należy sprawdzić czujnik położenia walu korbowego. Czujnik ten znajduje sie nad kołem pasowym na wale korbowym. Przyda się omomierz albo lepszy oscyloskop, no i to co chłopaki napisali...
W tym maluchu zastosowano system nanoplex, znany z samochodu cinquecento 700. Więc możesz się posiłkować dokumentacją do cc. W tej wersji o zapłonie decyduje czujnik magnetoindukcyjny umieszczony przy kole pasowym. Nie pamiętam, czy wspornik tego czujnika ma możliwość regulacji. Ważna jest natomiast odległość czoła czujnika od występów (trzech) na kole...
Co do rozrusznika - prawie napewno masa. Co do pracy na jednej swiecy - sprawdz przewody wysokiego napiecia. Ten na 2 cylindrze lubi sie przepalac. Efekt - najpierw kuleje przy rozruchu a po jakims czasie pada. No i oczywiscie stan swiec. Zaplon? Ew czujnik polozenia walu (nad kolem pasowym) czasem zbierze troche brudu. Uwaga - jest mocowany na fasolkach...
Najpierw musisz zdjąć przedni zderzak.Potem poluzować arternator i zdjąc pasek klinowy.Nastepnie odkręcić koło pasowe i zdjąc pokrywe rozrządu.Następnie musisz wkręcić śrubę koła rozrządu i kręcic w prawą stronę aż pokryją ci się dwa punkty na obydwóch kołach.Wtedy odbwzpiecz blaszki na kole rozrzadu (to jest to duże koło)tak abys ich nie pourywał i...
Ja bym wstawił coś od Poloneza, pozostawiając (dając stare do nowego altka) dotychczasowe kółeczko pasowe (CC ma pasek "10", polonez - "13"). Mocowanie to nie problem: kilka podkładek, w razie potrzeby jakiś gruby płaskownik budowlany - pogłówkować! A także poczytać dział "Rolnicze", o metodach, jak wstawia się w ciągniki różne typy alternatorów.
Dowiedziałem sie właśnie, że przed cewkami jest jakiś impulsator który z koła pasowego odczytuje położenie wału korbowego i jeśli tam czegoś brakuje to cewka może "wariować". W takim przypadku jednak wygladało by to inaczej ponieważ zapłon by wariował i przypadkowo "rzucał iskre" na różne cylindry, u mnie jednak silnik chodzi tylko nie daje iskry z...
Sprawdz na poczatku jak naciagniety jest pasek klinowy. Bywa ,ze ludzie przyjezdzaja do mnie na naprawe alternatora ,a okazuje sie ,ze pasek luzny jak szmata (wbrew powszechnej opinii wcale nie musi byc slychac ,ze piszczy). Zlap za kolo pasowe alternatora i sprobuj czy da sie obrocic wzgledem paska. Po odpaleniu kontrolka gasnie gdy wzbudzi sie alternator...
Możesz zastosować czujnik halla, czujnik optyczny, zbliżeniowy. Nawet z głowicy od magnetofonu można zrobić taki czujnik. To tylko kwestia generowania impulsu zależnie od pobudzenia. Gotowe czujniki znajdziesz w autach, np w cinquecento (potem też były stosowane w maluchach z serii elx), aparatach w polonezie. A bezstykowe układy zapłonowe były stosowane...
Witam, wczoraj gdy odpaliłem auto to spod maski słychać było takie stukanie jakby coś metalowego stukało o drugi metal.. myślałem że może wiatrak alternatora albo coś o koło pasowe ale po dokładniejszym osłuchaniu okazało się że gdzieś w okolicach gaźnika, pompy i niżej.. dokładnie to się nie wyzna.. ale co najciekawsze po pewnym czasie stukanie minęło...
Zapłonu się w zasadzie nie ustawia. Na kole pasowym masz trzy wypustki i one określają moment zapłonu. Regulacje to w zasadzie kosmetyka - ustawia się odległość czujnika od występów i można na fasolkach dokonać niewielkiej korekty. Zaworów się nie reguluje. Sprawdź, czy zawory pracują.
Dane podałem za knigą: Fiat Cinquecento (ale się tego q naszukałem :) ) z wydawnictwa WKŁ. A tam na stronie 263 jest rysunek alternatorów z różnych wersji cc i podpisane: A - silnik 110 i B - silniki 700 oraz 900 Rysunek obudowy dla tych silników jest ten sam. Różne są koła pasowe, bo różne są wymiary pasków. Dane alternatorów też z tej książki.
zmniejsz odstep elektrod swiecy do 0,5mm , na sewce nie ma przebicia? sprawdz szczeline miedzy kolem pasowym a czujnikiem okolo 0,8 mm Dodano po 2 sprawdz czy nie jest poluzowana masa nadwozia na prawym nadkolu pod akumulatorem
samochód na podnośnik, zdjąć pokrywę zaworów, kręcić kołem pasowym kału korbowego (klucz 36) aż zawory na którymś z cylindrów zaczną się mijać (koniec wydechu - początek ssania tzn zawór zewnętrzny kończy się zamykać a wewnętrzny zaczyna otwierać) wtedy na drugim cylindrze (nieruchome zawory) sprawdzasz poruszając dźwigienkami czy są luzy - nie powinno...
Witam wszystkich. Mam problem z moim bobcatem (silnik kubota d722) poniewaz szybko sie zagrzewa silnik. Orginalnie wentylator tubowy mial zamontowany na kole pasowym pompy wody, ale jak twierdzi poprzedni wlasciciel nie byl wywazony i uszkodzil pompe. Pompa zostala wymieniona ale tego wentylatorka nie mozna dostac wiec zalozyl wentylator elektryczny...
Wypustka na dolnym kole rozrządu musi trafić w otwór w kole pasowym. Jak nie ma wypustki musisz ustawić na prosto jej "pozostałości" . Inaczej czujnik położenia wału źle sczytuje sygnały i silnik albo nie odpali albo będzie wariował. Koło ma siedzieć prosto, nie może "kolibać" się na boki. Co do serwisówki, to jako takiej nie ma, ale ten silnik jest...
Witam, Mam Fiata CC 700 z przebiegiem 150 tys KM. W CC zima tego roku poszla skrzynka biegow.Samochod od tego czasu stał. Jednakze chodzi mi o silnik. Gdy jeszcze samochod jezdzil brał wody jak szalony, mniejwiecej 1,5l na 100km przejechanych, szybko sie zagrzewał. Pojchałem z nim do serwisu Fiata i powiedziano mi ze woda ucieka przez nieszczelna uszczelke...
Witam. Przed wczoraj dzwoni żona do mnie, że auto stanęło tak po prostu. Zatarł się alternator. Zrobiłem regenerację, nowy pasek ale auto dalej nie odpala. Iskra skacze sobie jak chce. Napięcie do cewek dochodzi, wymieniłem nawet jedną na nową. Raz iskra jest, raz nie. Samochód nie chce w ogóle odpalać. Czy coś mogło się przy okazji popsuć. Czy ten...
i to sa wlasnie "mechanicy" tez kiedys mialem podobny problem auto zgasło i koniec jak odpalalo to jakies pojedyncze zaplony. nie wiedzialem o co chodzi w samochodzie (jeszcze wtedy) trafilem do "warsztatu" gosc popatrzyl i mowi ze to jest jego pierwszy cc byl rok 94 auto z 93 juz po gwarancji ale chcial mi pomoc i co padlo na modul. wtedy wolali za...
Witam. Posiadam na sprzedaż cały silnik od CC 900 na wtrysku. Silnik rozebrany na części, sprzedam poszczególne elementy. Przykładowe ceny: -Głowica, sprawna, zawory szczelne, do wymiany uszczelniacze: 30zł. -Pokrywa zaworów wraz z korkiem wlewu oleju- 10zł. -Tłoki wraz z korbowodami, stan dobry do wymiany wiadomo pierścienie: 10zł/szt. -Wał korbowy...
pasowe stożek koło pasowe półoś cinquecento cinquecento
sharp rozjaśniać kompaktowanie outlook wharfedale titan
bosch sms45gi01e sterownik wózka widłowego
Kod błędu P11B2 - Zwarcie do plusa w obwodzie EGR Cobra GT900 nie hamuje – diagnostyka pedału, potencjometr, firmware GT9xx_v3.1