Jazda miejska w korkach oraz krótkie trasy do 10 kilometrów to właśnie dwie rzeczy, których silniki diesla nie znoszą najbardziej! Bezwzględnie należy w takim przypadku "przegonić" auto co kilka dni. Najlepiej dynamicznie na drodze szybkiego ruchu, jadąc minimum 25 kilometrów bez zatrzymywania się. A co do dymienia... Wiele zależy od tego, jak dymi...
Wszyscy (nie tylko na tym forum) mówią że silnik 2.0/115KM to stara konstrukcja. Twierdzę, że "stara, ale jara". Niema w tej chwili tak dobrych i trwałych silników benzynowych. Mam Octavię kombi z silnikiem 2.0/115 KM (AQY) kupioną jako nowa w 2000r., obecny przebieg 215000 km, żadnych kłopotów z silnikiem, spora moc, pozwalająca na bezstresową jazdę,...
do mojej pompy dochodza trzy wtyczki z kablami Na powyższe, mógłbym prosić foto - bo jakoś nie kojarzę... Co do samego problemu, to stawiam na czujnik temperatury silnika (ten za pompą tandemową)... On szwankuje :D
Posprawdzaj jeszcze szczelność tych wężyków, tylko tam szukaj usterki. Zobacz co napisał Kolega powyżej.
Na akumulatorze jest skrzyneczka. Tam są główne połączenia do sprawdzenia. Jaki kod silnika bo być może nie ten przekaźnik wymienileś? To passat.
a probowales odlaczyc akumulator? prawdopodobnie przy masce silnika powinna byc krancowka ktora po otwarciu maski kasuje lampke { przypominajaca o okresowym sprawdzeniu oleju
Zdemotuj termostat i większość wyleci.
Sprawdź koło turba jest taki krótki przewód gumowy on lubi pękać,ale sprawdź szczelność całego układu,może gdzieś chłodnica powietrza się rozszczelniła.
Podłącz dużą strzykawkę (najlepiej 100)do wężyka podciśnienia, który idzie na gruszkę przy turbinie jak będziesz zaciągał strzykawkę to dźwignia sterowania turbiny powinna swobodnie pracować i przestawiać łopatki turbiny, jeśli będzie się zacinać to może być problem z gruszką lub łopatki turbiny są już zapieczone i nie zawsze się przestawiają.
Jeśli z 2 przeciwległych otworków znajdujących się pod widocznym na fotce grzybkiem (siłownikiem podciśnieniowym uchylającym zawór EGR) wycieka olej i dodatkowo słyszysz efekty dźwiękowe uciekającego powietrza to oznacza to, że jest nieszczelność pomiędzy trzonkiem zaworu a obudową, w której się porusza i tamtędy przeciska się olej będący w dolocie...
Złe ustawienia.
Poniżej oringi. http://obrazki.elektroda.pl/5322576800_1...
Przyczyną jest oczywiście brak zasilania sterownika silnika więc skoro wyeliminowałeś przekaźnik (w celu sprawdzenia, że działa sprawnie najlepiej jest w jego miejsce zastosować zworki pomiędzy pinami 87 a 30 i jeśli dalej kontrolka świec się nie zapali to oznacza, że faktycznie przekaźnik jest sprawny) to nie pozostaje nic innego jak sprawdzić instalację...
był odłączony i to nie pomogło spróbuje tej wody święconej To był oczywiście żart ironiczny na wypowiedź kolegi. Warsztat sobie poradzi z tym problemem w pół godziny.
Kolego logi zrób i wrzuć na forum nikt nie jest wróżką , statycznie logi grupa 003,004,010,011
Ale samochód po prostu nie ma mocy, czy może wypada zapłon? Podczas jazdy też można to odczuć? Podczas jazdy nie. Tylko przy ruszaniu nie ma mocy się popchać, jak już jedzie to jedzie fajnie. Zauważyłem, że klapy w kolektorze były zablokowane, dodatkowo musiałem ściągnąć cały kolektor dolotowy, bo wężyk odmy był pęknięty, więc od razu te klapy wyczyściłem...
Witam. Mam passata 2000 rok 115 km i mam identyczny problem. Jak dziś rano zagrzał świece to odpalił na 3 garach i pomad 2000 obr. Czy doszłeś już jaka tego jest przyczyna? Ja mam zamiar wymienić uszczelniacze na pompowtryskach może to coś pomoże. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź i pomoc
Witam wiesz co było problemem u ciebie? Mam taki sam objaw i ten pólksiezyc w misce olejowej
Pomyliłem silniki. sorry
zrobię test na upg i zobaczę,wszystko wydaje się w porządku a upg/głowica sa nie pewne
Witam.Mam problem Z passatem B5 '00 1,9tdi 115km.symbol silnikaAJM.Auto podczas przyśpieszania szarpie,vag wykazał 2 uszkodzone pompowtryskiwacze1oraz3.wymontowałem je,sam je rozkręciłemi wyczyściłem końcówki papierem ściernym 2000,zamontowałem,wyregulowałem luz na wałku pośrednim i wszystkie objawy zginęły auto odzyskało 100%mocy,przestało szarpać.Niestety...
bezpiecznik
pompowtrysk
Wnioskowałem po objawach. Jak z vacum pompy może lecieć ropa? Chyba masz na myśli odstojnik w filtrze ? Podtrzymuję, że gdzieś jest nieszczelność i nie zasysa paliwa. Do tego może być przytkany smok w zbiorniku Miałem podobne objawy w tym dokładnie modelu, gdy przy filtrze paliwa zesztywniał wąż i obejma nie trzymała jak należy.
Polecam spore, wygodne i w miare ekonomiczne Volvo V40 1.8 115KM lub 2.0 136KM z fabrycznym gazem bez kombinacji.
Dokładnie - jak kolega powyżej napisał. TDI 115KM to bardzo trwały silnik, powiedział bym że najbardziej udany z TDI. Ale jednemu padnie przy 250tys km a innemu fajnie jezdzi przy przebiegu pół miliona km albo nawet 700tys. To kwestia stanu silnika i 300tys to dla tego silnika nic strasznego. A awaria zawsze moze się zdarzyć - nawet w nowiutkim silniku...
Gdyby to było immo to byś nie odpalił nawet po podaniu zasilania na pompę. http://obrazki.elektroda.pl/4281200600_1... Dolny rząd, 4 od lewej.
Mam kanał w domu z silownika nie cieknie stan płynu bez zmian a sprzeglo działało tak samo u mnie akurat chodzi ciężko więc różnicy w naciśnięciu padalu nie było ale jak nacisnalem to się zachowywał tak jak bym nic nie wcisnął
OK, dzięki. :) A co z tą kontrolką?
Termostat raz otwiera,a raz nie,chodzi oczywiście o wieki obieg. Pompa natomiast bije cały czas i dlatego się wytwarza ta piana. Dlatego też płyn nie nagrzewa się, a ciepło z nadmuchu dochodzi,bo silnik jest gorący.
Temat już co prawda stary ale może komuś się przyda. Problemem była synchronizacja wałka rozrządu.
i tylko tam jest ten zawór zwrotny w pompie w zbiorniku paliwa? Czy gdzieś jeszcze po drodze między pompą paliwa a pompowtryskami?
Zaraz Ci pokaże film który robiłem po czyszczeniu turbo, tam widać, kiedy wszystko sprawne jak chodzi grucha.
Witam cie kolego. Od jakiegoś czasu przerabiam ten sam problem i jak na razie mi się nie udało. Może ty doszłeś już co jest.
Nie widzę tu nic niepokojącego... Możesz zajrzeć w obudowie sterownika silnika, pod nim są kostki i Ciebie interesuje biała. Może być zaśniedziałą...
Podejrzewa, że spadało napięcie sygnału czujnika położenia. I ECU odczytywało to jako 0000 zamiast 0101 ja to komputer. :)
Najpierw sprawdzamy , to tak na przyszlosc. Obejrzyj zdjęcie autora.
Właśnie mój pasek tez jest z roku 99 dzięki za pomoc wymienię jeszcze te uszczelki i zobaczę
TOMANHEZ poradziłes sobie z tym przypadkiem??? Bo ja mam podobny problem (u mnie dynamiczny do ok 2.5tyś/obr dalej szrpie i nie ma mocy, na postoju odcina przy 4tyś zamiast 5) dodam ze nie miałem wymienianego wału... Dodano po 53 aaa i na VCDS żadnych błedów
Pozbyłem się problemu zapowietrzenia zbiornika ,choć nie tak jak chciałem .Otóż wsadziłem w otwór wlewu paliwa wężyk teflonowy-paliwowy o śr-8mm i długości około 70 cm i paliwo ,wlewa się bez problemu . Zbiornik ma dodatkowe odpowietrzenie ,które jest zatkane . Czekam na lepszą pogodę .
Witam, Nie napisałeś czy to benzyna czy diesel. Żaden układ paliwowy - co Ci ludzie piszą?? brak słów. A "pompo-wtryski" jak napisał autor to w benzynie występują Ambasador111?
Może ktoś miał podobny problem? Miałem w Passacie B5 1,8T podobne problemy - nieregularne skoki mocy silnika objawiające się "szarpaniem" na wyższych biegach :cry: - przyczyna: awaria tzw. przepływki - czyli czujnika przepływu powietrza :idea:
No nie jeżdżę od razu na ściągnąłem drugim do domu, później zerknę czy nie widać czegoś bo wczoraj stan płynu był tak jak był Dodano po 1 Brak oleju w płynie chłodniczym
Witam. Passat b5 130 koni,czy zwrotnica pasuje od 115 koni
w takim razie ile chcesz za stary przeplywomierz?
-hałas i stukanie pochodzące z silnika podczas włączania i wyłączania zapłonu -drgania wydobywające się z okolic silnika podczas pracy na biegu jałowym, również przenoszone na karoserię - nierówna, przerywana praca silnika - wszelkiego rodzaju hałasy i stuki wydobywające się z okolicy skrzyni biegów - szarpanie auta przy ruszaniu - brak możliwości płynnego...
A czy tam nie ma zaworka zwrotnego na filtrze paliwa?
Proszę schemat wężyków do mojego auta jeżeli można. Passat b5 115km 1.9tdi silnik ATJ
Na plaku chodzi?
No i kolega nawet ułatwił bardziej poradę. Powodzenia
rozrząd 115km przepływomierz 115km astra 115km
wkladka mikrofonu naprawa piekarnika kuchni amica mostek l293d
Firmware Update for Vortex 32 LED V32E20 TV T7335 D1032 a T7335 D1008 – zamienność czujników NTC 10kΩ Bosch Junkers