i naprawdę nikt nic nie wie?
Witam. Czy ktoś umie powiedzieć jakie są różnice w epprom pomiędzy wsadem do licznika 847 wersji manual a automat. Trafił mi się licznik z automatu i zastanawiam się czy podejdzie do niego wsad od wersji zwykłej a jeśli tak to czy ma ktoś możliwość poratowania takim wsadem? Ewentualnie które kodowanie się zmienia pomiędzy tymi wersjami?
wczoraj zrobiłem to: --> to z forum o podobnym temacie, moje auto: 1,9 TDI 130KM AVF tiptronic "Musisz przeprowadzić adaptację czujnika. Zrób dokładnie po kolei tą procedurę. Jak masz wszystko sprawne i czujnik kąta skrętu ustawiony na żółtą kropkę to zakodujesz na 100%. Kierownica ustawiona na wprost +-5stopni 1. 03 ABS 2. 11 LOGIN 09557 <--...
Może się przyda: https://a4-klub.pl/topic/120166-b5-apr-k...
Bezproblemowa robota łatwo znaleść odpowiednie przewody.
Auto kiedyś w swoim życiu przeszło zmianę na manualną skrzynię 6-biegową wg naklejki w bagażniku fabrycznie był to automat EYF 5-biegowy. VCDSem potwierdziłem, że przyciski na multifunkcji i on/off na manetce działają poprawnie, do wtyczki ECU na pin 66 dochodzi 12V po wciśnięciu sprzęgła, mimo to w blokach pomiarowych widoczny jest sygnał ze sprzęgła,...
Witam. Od dluzszego czasu planuje zakup: Mondeo MK5 , passat b8 lub insignia B , wszystko w kombi i w dieslu 2.0 oraz najlepiej manual (lepiej czuje auto). Pytanie do Was oraz mechanikow... ktore z tych auto jest trwalsze silnikowo oraz jest latwiejsze w eksploatacji (wymiana rozrzadu itp, ,,przyjazne,, dla mechanika , ze tak zapytam. Opel ma dodatkowy...
Albo był automat a jest manual i trzeba wyregulować.
Ręce opadają... Tak chcem przekodować skrzynie biegów żeby samochód mniej palił........... Machnełem się przy pisaniu..... Potrzebuje jeszcze schemat obwodu rozrusznika i trochę informacji na temat jak przerobić ten właśnie obwód bo tam trzeba przy przekaźniku pogrzebać.
witam . Mam na tapecie passata B6(3C) i problem polega na tym ze zniknęło zasilanie na zapalniczki i podgrzewanie foteli . Pomierzyłem sobie napięcia na odpowiednich bezpiecznikach w skrzynce po lewej stronie deski i mam 0V , otworzyłem sobie skrzynkę i z tyłu na zasilaniu tych bezpieczników (gruby czarno żółty kabel) też go nie ma. Pytanie skąd ten...
Witam. Posiadam Passata jak w tytule. Jakiś czas temu były straszne ulewy i drogi pozalewane, mimo tego przejechałem. W trakcie jazdy po zalanych drogach zapalił mi się akku dwukrotnie, mimo tego wszystko grało. Po przedstawieniu auta i ok. 2h przerwy musiałem pilnie wyjechać i tu zaczął się problem. A mianowicie przy odpaleniu bez problemu auto zaczęło...
Jeśli jest sterownik zakodowany na automat a masz manual skrzynię to będzie więcej palił, będzie turbo później wstawało. Podaj jakie masz kodowanie i więcej szczegółów o aucie/.
witam. mam taki problem. mam passata z 2003 roku 1.9 tdi 131km z uszkodzona automatyczna skrzynia biegow. zdecydowalem sie wymienic ta skrzynie na manualna. mechanika to nie byl problem. schody sie zaczely gdy auto po przelozeniu nie chce odpalic. posiadam vcds 10.6 i za bardzo nie wiem jak za to sie zabrac. moze ma ktos jakis pomysl jak to zrobic,...
Ja nie znalazłem 00005 w ecu jest 1 manual , 2 automat i 3 napęd quatro. W ESP dopasuj kodowanie do auta wg. linku wyżej.
podaj jaki motor, szy manual czy automat i czy ma MFA, podeśle Ci schemacik jak znajdę
Do czego ci to kodowanie. Jeżeli manual to 00002, jeżeli automat to 00001.
Pamiętaj że nie da się ich programować po kablu jak coś. Powinien ruszyć AHF to bliźniak Passata AFN ale czasami bywa różnie Musisz sprawdzić możliwe kodowania sterownika. manual - automat itd .. niektóre stery z tego co pamiętam miały pojedyncze grupy map i nie dawało się ich przekodować ... ale już nie pamiętam jak to było w 018 Octawia 38906018 AM,BR,GN...
130 a 101 różni się osprzętem tylko na zewnątrz i jak się to przełoży lata jak orginał. Pomijam tu że 130 ma inne tłoki czy sworznie tłokowe średnice, sam silnik zewnętrznie taki sam i będzie chodził ale manual ma inne odsadzenie na końcu wału dłuższe, bo koło jest grubsze, a automat ma cienkie koło i mniejsze odsadzenie na wale oraz tulejkę na wale,...
co do ABS to na pewno cos nie tak proponuje zrobić diagnozę. co do tego pierwszego to jeśli to automat to jesteś kamikadze, a jeśli manual to jak masz wlać jakieś badziewie to lepiej nic nie rób. dobry oil polecam. pozdrooo
Mam paska od czterech lat w automacie jest to1.9 tdi 110 km AFN skrzynia 4-ro biegowa do tej pory chodził dobrze i nagle zginęły wszystkie biegi a stało się to tak najpierw trochę czasami szarpał przy ruszaniu póżniej przy hamowaniu gasł jak manual na biegu a ostatnio ruszyłem do tyłu zahamowałem i go zdusiło dałem luz odpaliłem i już po biegach wszystkie...
Ja wam powiem, że mam samochód i z automatem i manualem. Automat to Ford mondeo 1.8 115KM "checzbek" czy jakoś tak a drugi to Passat kombi 1.8 chyba z 90KM i różnice są takie, że w passacie zmieniam biegi już kiedy silnik osiągnie 2000 obrotów, w automacie zmienia się kiedy osiągnie już 2500obr czy nawet więcej aby dobrze przyspieszyć w mieście, na...
Jeśli chcesz mieć pociechę z tego auta na dłużej proponuję wymianę całej wiązki komory silnika i w całym samochodzie oraz pod deską. Czas jaki poświęcisz na wymianę będzie tali sam jak na przerobienie starej wiązki a może nawet krótszy. Przy przerabianiu starej będziesz kable niektóre wycinał a inne dokładał. Dodatkowo do wymiany sterownik silnika....
Transit 2 napisał: Pokaż mi w którym aucie nie ma szarpania podczas gwałtownego naciśnięcia pedału przyśpieszenia do podłogi!!! W sprawnym. No faktycznie w nowym aucie z salonu, co muszę przyznać tutaj Twoją rację, ale na pewno nie w używanych auta, bo raz, jakość oleju po przebiegu, drugie: stopień użytkowania auta, trzecie: części zamienne zawsze...
No tak, ale zapiekły by się wtryskiwacze od odpalenia auta jeden raz na gazie ? Pasiak był odpalany tylko na benzynie 98Supreme ze Statoila i przełączany na gaz z automatu po przekroczeniu 3400rpm latem a od połowy września manual od odpalenia do osiągnięcia min. 50 stopni temp. silnika na benzynie i dopiero automat i przełączenie na LPG. dodatkowo...
witam mam Paska B6, 130KM, tiptronic z 01r jakies 2 m-ce temu z takiego parcianego trojnika wyleciał mi czarny,plastikowy przewód o średnicy ok 2-3mm /podcisnienia powietrza zdaje się/...samochód jechał wtedy max 40km/h i co dziwne hamulce byly tak "twarde" jakby nie dzialalo wogole servo... jakos dowloklem sie do serwisu, mechanik włożył ten przewód...
Panowie ja caly czas wpisuje login 09597 tylko tu zapomnialem dodac zero. Takze albo ktos wymienil sterownik i nie pasuje kod z tabliczki PR albo sterownik jest wysypany albo ktorys inny sterownik sieje jak to jest wszystko polaczone.. powtarzam login i haslo wpisuje z zerami z przodu!!!!! Dodano po 2 Login 09597. Kodowanie 04295 i od razu kalibracja...
licznik jeżeli będą cie wkurzać ikonki P R D itp później jak go wymienisz to adaptacja immo zmiana przebiegu i można zmienić kodowanie sterownika na skrzynie manualna. Nie wiem jak ze stacyjką bo w automacie jest chyba linka która blokuje lewarek. Zamiast dwumasa można włożyć jednomas z audi 80 tdi 1Z albo pierwszych passatów b5 tdi 90ps.
Juz poradziła sobie temat zamknięty
jak sprawdzić kodowanie silnika? a z tej strony mam wybrać skrzynie manualną, ale nadal nie wiem jak o zrobić, to jest pierwsza moja taka operacja i nie wiem jak to ugryźć. Może ktoś mniej więcej krok po kroku powiedzieć jak to zrobić?
Witam, Posiadam Passata jak w temacie B5 FL (3B6) 1.8T 2001r. Poprzedni właściciel wymieniał skrzynię z automatu na manual, ale nie podłączył światła cofania. Z tego co się doczytałem to powinna pozostać po automacie wtyczka 10 pin (do której nożna wpiąć czujnik wstecznego od manuala), jednak nie udało się jej znaleźć pod samochodem - być może ktoś...
Witam mam passata b5 i mam problem z światłem wsteczym kupiłem paska i nie ma swiatla wstecznego była skrzynia automat przez poprzedniego właściciela została wymieniona na skrzynie manual 5 biegów patrzyłem do czujnika wstecznego i jest ale nie ma żadnej kostki żeby podpiąć da się to jakoś naprawić
Zwarcie i padł przekaznik od odpalania po wymianie na nowy pali normalnie.
Nie ma .Róznica jest z czujnikiem poziomu lub bez
w ile celujesz? jaka dmuchawka tam jest? manual czy automat?
Co do mechaniki to nie pomogę, natomiast sterownik silnika to żaden problem bo automat ma swój sterownik więc silnik nie będzie zgłaszał usterki. Pozostaje kwestia odpowiedniego przepięcia kabli pozycjonera aby uruchomić rozrusznik i przepięcia kabli wstecznego do włącznika na skrzyni manualnej
Oczywiście, że pompy wtryskowe się różnią. Do automatu przeznaczona jest pompa tzw. "jedenastka" dużo wydajniejsza od tej do manuala (tam jest pompa "dziesiątka"). Potrzebujesz pompy o nr 038 130 107 J a zapewne włożono Ci o numerze 038 130 107 D . Istotna jest właśnie ta ostatnia literka w numerze.
czy to manual czy automat?
Ogólnie passata bym się nie tknął ale może napisz jaka cena?
Była robiona zmiana kodowania czy wgrany inny soft?
Witam jakie przewody mam podłączyć do czujnika cofania po wymianie skrzyni multitronika do manuala
Jak sprawa z Passatem się potoczyła? Ja licząc koszty i wartość mojego tyłkowozu zrobiłem swapa na manual. Pracy 3 dni na spokojnie. Automat to super sprawa ale nie w takich autach z tymi przebiegami.
ok a co byscie dalej robili? spawali, naprawiali, wymontowali i zmienili na manual, wywalili do Wisły?
Numer definiuje z jakiego samochodu pochodzi licznik: benzyna/ on; manual/automat; km/h/ mile; predkość max itp. W passacie b5 były liczniki z CAN i bez CAN. Cześć rzeczy da się przeprogramować kablem, ale nie wszystko. Jeśli masz VCDS/ vag-com podepnij i odczytaj numer licznika, będziesz wiedział czego szukać, może nie masz jakiegoś nietypowego modelu...
Rocznik jest 95' tyle że nie TDI, a oryginalnie jest 1.8 Pb ADZ automat (teraz manual) a i nie jest to Golf tylko Passat, zawsze podaje jako Golf, bo technologia ta sama, ale model bardziej rozpoznawalny i zawsze więcej info można uzyskać.
np. 401B jest manual. P.S może te pompy niby uszkodzone to tak naprawdę są sprawne, a wina leży w nie do końca umiejętnej zmianie automat->manual czyli ominięciu operacji z ecu?
zamiana skrzyni z automatu na manuala (a i odwrotnie też) nie jest ani takie łatwe ani przyjemne; a tym samym Nie jest tanie... no i dochodzi do tego, kto Ci to będzie robił i jak się do tego przyłoży... jeśli już robić takie "coś" to najlepiej mieć "dawcę" w całości z którego będziesz przekładał wszystkie potrzebne elementy do zmiany przeniesienia...
Poza tym powiedz kiedy te objawy występują. Na jałowym biegu czy podczas jazdy? Jaką masz skrzynię biegów automat czy manual? Jeżeli podczas jazdy to może być zła zbieżność.
W tym samym modelu ale z silnikiem benzynowym kodowanie 5 to zwykły automat, natomiast skrzynia DSG to 6. Niestety to wszystko co Ci mogę zaoferować. Spróbuj może pójdzie.
Witam! Problem dotyczy Passata z 2002r, silnik 2.0 Benzyna, 85 kW, kod silnika AZM. Panowie w aucie została przełożona skrzynia biegów automat na manual. Zrobione odpalanie, prędkościomierz, światła cofania. Przekodowane: CAN Gateway (z 00006 na 00004) i sterownik ABS (Bosch 5.7). Problem to zrobienie kodowania sterownika silnika pod skrzynię manualną(...
Kabel biało niebieski jest na pin 39 Dodano po 11 flowgarage stawiam Ci flaszkę, męczyłem się z tym chyba 4 dni i nie mogłem dojść, pin 33 zdał egzamin wszystko chodzi, jeszcze jedno pytanie mam. Bo ja zmieniałem z automatu na manual i teraz na liczniku mryga mi cały czas kontrolka od świec. Na kompie mi wyskakuje, że włącznik światła stopu wiesz może...
manual passat passat manual passat automat
prądniczka tacho amica diagnostyka wtrysków delphi portos rolety
sterowanie bramy przesuwnej sterowanie bramy przesuwnej
Odpowietrzanie układu paliwowego Peugeot 206 1.4 HDi Trudności z odpalaniem Peugeot 206 1.4 HDi po wymianie układu paliwowego