kolego, jeżdżę automatami juz kilka lat i powiem tak, jak masz na "D" i "3" to automat rusza Ci z dwójki jeżeli normalnie dajesz gazu, jeżeli wrzucisz "2" i delikatnie ruszysz to możliwe również ze ruszy Ci z dwójki ( mój mercedes i citroen ruszają jednak wtedy juz z jedynki i uzywają tylko dwóch pierwszych biegów, nie wiem jak Passat to robi) i oczywiscie...
Dziękuję za wsparcie i potwierdzam, że zwykła, tania (159zł) przetwornica samochodowa może uruchomić piec gazowy CO. A już myślałem, że dałem plamę... Poleciłem takie rozwiązanie bratu, który ma domek na wsi, w nim gazowy piec CO firmy City podgrzewający również w drugim zbiorniku wodę do mycia. Szadź pozrywała przewody i nie mieli już prądu ponad tydzień....
Jutro podłączę auto do komputera i wszystko przeanalizuje. Na podłączonym przepływomierzu gaz do połowy i nagle strzał zaczyna jechać normalnie przez chwile i zaraz znowu to samo. Jeszcze dzisiaj postaram się sprawdzić obejmy. :D Dodano po 2 Jeszcze sprawdziłem teraz z interfejsem bluetooth wykres pompowania turbiny na podłączonym przepływomierzu, jak...
Podłączyłem zegar i dziwne rzeczy wychodzą Na biegu jałowym od razu wskazówka idzie na 4bary! Jak dodam gazu do 2000 obr to około 6bar! Wejde jeszcze w zegary i zobacze jak temperatura sie ma ale to i tak czysto teoretycznie bo ja odpalam go na zimnym silniku i od razu wywala kontrolke temperatury wiec temperatura jest ok Zresztą z tą kontrolką ciśnienia...
To daj logi i będziemy wszystko wiedzieć. Z tych logów co dałeś jest wszytsko ok, turbo od 1700rpm ma juz 2000mbar, a przy około 2000rpm masz już maksymalna dawkę paliwa :) Może logi z drugiego biegu coś wyjaśnią.
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Pojeździsz autkiem tydzień może dwa i sam dojdziesz kiedy zmieniać biegi manualnie (praktyka zrobi swoje). A jeżeli już chcech wiedzieć od strony teoretycznej to jest tak (znalezione na Google): Umiejętne wykorzystanie możliwości blokowania poszczególnych biegów przy skrzyni automatycznej w zależności od warunków drogowych wpływa bardzo korzystnie na...
Witam, proszę o pomoc. Posiadam VW Passata - jak w temacie - kilka dni temu podczas normalnej jazdy nagle zauważyłem, iż w momencie ruszania auto nie ma mocy, wydaje się, że rusza z drugiego biegu gdyż obroty rosną, czyli silnik pracuje normalnie, a samochód powoli się toczy i trzeba solidnie przycisnąć pedał gazu, żeby jechał. Proszę o radę, co może...
Witam. Posiadam VW Passata b5 1. 8 20v. Benzyna bez gazu. Od pewnego czasu auto po odpaleniu i ruszeniu szarpie przy obrotach od 2tysiecy . Po przejechaniu 1-2km po szarpaniu nie ma śladu. Silnik łapie trochę temperaturę. Auto szarpie tylko wtedy gdy silnik jest zimny. W pierwszej kolejności wymieniłem świece i przewody. Na komputerze nie ma błędu np:...
Też mam chyba przeładowanie ale nie umiem czytać logów. Właśnie, że masz totalne niedoładowanie. Po pierwsze to przepływomierz ogranicza strasznie dawkę, spróbuj go reanimować jak jest opisywane na kilku forach - płukanie specjalnym spray'em i jeśli po kolejnym logowaniu wartości w polu 3 nie przekroczą tych z pola 2 w grupie 003 oraz wartość dawki...
Witam ponownie, Ciągle myślę, że mój passat (AFN, KOMBI) ma słabe przyspieszenie do setki, raz mam 12.9s, czasem 13.8s nie wiem może nie mam wyczutego zrywnego ruszania i szybkiej płynnej zmiany biegów :/ dzisiaj jadać do domu sam i jakieś 30-40kg bagażu zrobiłem taki oto pomiar: od 30-35km/h na dwójce gaz do dechy kręcąc do 4.2tys obr. trójka weszła...
Witam , jestem nowym użytkownikiem , posiadam passata b5 AVB 101 km i mam problem ponieważ jak jest zimny silnik pracuje równo po nagrzaniu zaczyna nierówno pracować oraz gdy rozpędzam sie począwszy od drugiego biegu do piątego zaczyna szarpać samochodem , samochód nie dymi odpala na dotyk czy jest zimny czy ciepły. jeździłem do warsztatów i każdy mówił...
Witam. Mam problem ze swoim Passatem B5 1.8 V20 B+G z 1997r. (Zwykły 125KM bez turbo) , otóż nie pracuje równo na biegu jałowy oraz gdy schodzi z obrotów są delikatne szarpnięcia w dodatku gdy chodzi na biegu jałowym telepie silnikiem pod maską że szkoda gadać (Jakby nie palił na wszystkie gary lecz PALI ). Od razu pomyślałem że to będzie jedna z najłatwiejszych...
Więc koledzy rozebrałem kasetę w mak i jest tylko jeden magnesik ten od wyświetlania biegu na gumowej maskownicy a drugiego nie widzę i nawet miejsca po nim nie widać. Domyślam się ze powinien być gdzieś w okolicy wycięcia +- bo tam na płytce znalazłem kontraktrony i nawet coś się dzieje po zbliżeniu magnesu. Podpowiedzcie gdzie powinien być ten drugi...
Byłem powtórnie u mechanika który twierdzi, że na pewno nie będzie to olej - na podstawie jego oceny jest w dobrym stanie - natomiast nadal upiera się przy sterowaniu i będzie wymieniał powtórnie sterownik na inny. Po zapięciu komputera pojawiły się błędy od sprzęgła i drugiego biegu który dział jak najbardziej OK. Po wykasowaniu i przejechaniu paru...
Sprawdzałem w bloku 3 tak jak sugerowałeś, tyle że pokazuje mi trochę kosmiczne wartości: w pkt. 2 wartość oczekiwana - około 8500 w pkt. 3 wartość rzeczywista - około 5100 Czy to normalne? Jednocześnie sprawdzałem też turbinę w bloku 11-tym, z tego co czytałem wartość w pkt. 2 powinna być równa wartości w pkt.3 a u mnie pokazuje: pkt. 2- jakieś 2150...
Na skrzyni biegów podłączone dwa przewody ,czujnik wykręcany.
To nie tranzystor, a umowne oznaczenie bloku elektroniki. Tu masz oznaczenia: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... A niżej w wątku, który przytaczasz masz wyjaśnione, jak to pracuje.
Masz skrzynię biegów ZF5HP19FL. Niestety lock-up w sprzęgle hydrokinetycznym zużyte. Sprzęgło do regeneracji.
Na zimnym czy ciepłym czy podczas rozgrzewania,na którym biegu.
Sprawdź ustawienie rozrządu i pompy. W załączniku masz instrukcje
Może wymaga regulacji linek?,albo za bardzo ciągniesz w lewo,blokadka w mechaniźmie zmiany biegów się uszkodziła i wchodzi wsteczny bez wciskania dzwigni.
Spróbuj odkręcić delikatnie tą nakrętkę na ośce wybierak i sprawdź czy nic tam nie wyrobione. Jak nie to ustaw (oczywiście sprawdź luz w układzie) linki na nowo. przesunięciem dźwigni nie zepsułeś skrzyni.
W skrzyni AG4 do 1994r sześć elektrozaworów ma rezystencję ok. 60 omów a tylko jeden nr.6 ma ok.5 omów. Elektrozawory są dostępne, gorzej z czujnikiem temperatury oleju. Do wymiany cała wiązka (cena ok. 550 zł.) lub wylutować ze starej, w której jest sprawny.
Tak jak myślałem. Wałek jest uszkodzony - odpękł kawałek, na skutek czego nie dość że masz ten element do wymiany, to jeszcze musisz wydobyć ze skrzyni jego pozostałości. http://obrazki.elektroda.net/43_12829979... I na przyszłość, tego się młotkiem i przecinakiem czy łomem nie wyrywa ze skrzyni, wkręca się dwie śruby po obwodzie i opiera o...
Dwumas i skrzynia.
Bardzo dobry olej do takiej skrzyni to 'FEBI 14738', oraz 'Petro-Canada DuraDrive MV Synthetic ATF'. Wchodzi niecałe 4litry + filtr + uszczelka miski. Klamoty znajdziesz na allegro w dobrych cenach.
Sprawdzałem teraz w etce i te numery oznaczają modele w zależności od numeru nadwozia czyli np literkę B miały modele o oznaczeniu numeru nadwozia 3B-Y000 001 aż do 3B-Y356 000 czyli z tego wynika że najlepiej było by najpierw po numerze VIN sprawdzić który z kolei twój samochód był wyprodukowany w danym roku i będziesz wiedział z jaką końcową literka...
Sprawdz błedy w silniku.
wytczki są pod osłoną lewarka biegów
Nie, nie trzeba
Witam Pękła Ci sprężyna ustalająca położenie widełek wstecznego biegu, chrobotanie masz tylko przy jeżdzie na 1-szym biegu, ponieważ przesuwka pierwszego/drugiego biegu ma na swoim obwodzie uzębienie biorące udział przekazaniu biegu wstecznego. W położeniu jedynki dochodzi do kontaktu tejże przesuwki z luznym kołem wstecznego biegu(niestabilnym bo pękła...
Błąd lock up-u czyli albo za niskie ciśnienie wytwarza pompa skrzyni albo elektrozawór albo lock up w konwerterze wadliwy. Kolokwialnie konwerter nie spina na sztywno. Jest uślizg /różnica prędkości wał korbowy -skrzynia biegów po zapięciu lock up.
Maksymalne prędkości na poszczególnych biegach.
tam jest linka , a wszystko dziala za pomoca wysprzeglika montowanego na skrzyni.uwazam ze zaciela ci sie linka w pancerzu
nie słyszalem o takim problemie, nie wiem co robic Auto należy oddać do mechanika.
WItam Mam passata b7 2012 r z przebiegiem 55 tys km. 2,0 tdi 140 km, Jeżeli chodzi o te wytarcia to mam to samo. Jestem w trakcie naprawy. Powodem wytarc jest wadliwie montowany pierścień docisku sprzegła. Pierścień docisku pęka, wygina się w stronę obudowy skrzyni biegów i po ok 1000 km powoduje jej przetarcie. Wynikiem tego jest sączenie się oleju...
A przekaznik jest sprawny? Jak na krótko na stole włączysz 1 bieg też przerywa?
Pod nogami pasażera prawa strona ,musisz odchylic cały dywanik
Z tym powinno być Tobie łatwiej. http://obrazki.elektroda.net/29_12544087... http://obrazki.elektroda.net/30_12544087... http://obrazki.elektroda.net/54_12544087... http://obrazki.elektroda.net/95_12544087...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Wygląda na coś że sprzęgłem ( pęknięty docisk ?) , ew siłownik. Skrzynia do demontażu..
Witam Sprawdź przewody do czujników olelu,jeden przy fitrze oleju drugi na z boku głowicy silnika od strony skrzyni biegów.
co do skrzyni z Twoim oznaczeniem to wcale nie tak trudno o używkę... jest ich kilka na samym Allegro, a na Ebayu kilkanaście... ale niestety są to skrzynie z samochodów z niewiadomą historią, a i większość z niemałymi przebiegami... o ile nie wszystkie... z opisu który podałeś to na 99% zatarł się przetwornik momentu obrotowego na tulejce ślizgowej...
A nie kończy się sprzęgło? efekt będzie podobny. Wsteczny nie jest synchronizowany w tej skrzyni.( na 99%)
Olej 75 W. Norma G070726A2. Ilość do zalania przy wymianie 1,7 l.
W tym wypadku powinno się wstawić tuleje korygującą lub dopasować o większej średnicy zewnętrznej. Wymagałoby to wyjęcia skrzyni co jest pracochłonne. Spróbuj może na początek wkleić orginalną tuleje na specjalny klej żywiczny, który wypełni wybite gniazdo (czasem nie super glue :) ).
Poszukaj innego mechanika, zwalaj skrzynię biegów, masz typowe objawy z usterką skrzyni w B3 / B4. Może obejdzie się bez demontażu samej skrzyni, ale łapa sprzęgła jest do wymiany na 100%.
Odkręć, zlejesz pozostałości z dyferencjału.
Pewnie. Daj VIN.
Do skrzyni wchodzi 10 litrów, przy wymianie ok. 6 litrów. Możesz zastosować Mobil LT71141, Mannol AG55, Ravenol 5/4HP lub Febi 14758.
Popatrzyłem dzisiaj i łapa oraz tuleja wyglądają dobrze żadnych śladów wybicia. Zauważyłem też że silnik lekko przerywa na 3 biegu około 2 tyś obrotów
Przetwornik prędkości skrzyni biegów-g38 brak sygnału . I ten przetwornik wymieniłeś?
Do końca, tak jak to w innych starszych modelach A80.
Niestety ale masz do regeneracji sprzęgło hydrokinetyczne, nie trzyma już lock-up.
śniedzieje wtyczka(wtyk diodowy 6cio czy ośmio pinowy nie pamietam dokładnie)przez nią idzie kilka inforacji do komputera.wtyczka znajduje sie na skrzyni od góry,okrągła czarna wtyczka i kabelek.
Piszesz ... Zmienia biegi 1-5 bez problemów i bez żadnych szarpnięć czy przeciągnięć ...... co to znaczy, przecież masz czterobiegową skrzynię AG4 (01N).
Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Będzie pasować.
Tak ma znaczenie, dzięki niemu sterownik silnika wie czy jest wciśnięty gaz czy jest bieg jałowy.
Poszukaj skrzyni biegów z passata b3 i przełóż 5ty bieg. Wystarczy dekiel ze skrzyni odkręcić i wymienić dwa koła zębate. VW stosował skrzynie z trzema rodzajami prędkości 5 tego biegu. Będzie szybszy.
Jeżeli auto nie widzie że jest na N lub P to nie pozwoli na pracę rozrusznika. Czy widać na wyświetlaczu jak zmieniasz biegi?
Jeśli słyszysz takie efekty, to sprawdź rury od przepływomierza, turbiny i interkulera, może są rozszczelnione. W przypadku gdybyś słyszał ten efekt podczas hamowania, to trzeba sprawdzić pompę wacum - rurka biegnąca do serwa może być luźna, lub uszkodzone serwo, ale objawiałoby się to słabym hamowaniem (twardy pedał). Dodaję, że sterowanie turbiną...
Wymontuj płytę zaworową, dokładnie umyj (w benzynie ekstrakcyjnej) i sprawdź elektrozawór EPC. Poruszając energicznie elektrozaworem powinno słyszeć pracę iglicy bez żadnych zacięć. https://obrazki.elektroda.pl/1421898700_...
Wskazuje na uszkodzenie sprzęgła hydrokinetycznego (konwewrtera).
Bloki danych, adaptacja to zupełnie co innego. Możesz najpierw wejść w adaptacje - kanał 00, wartość 0, zapisz a potem w bloki danych i tam odpowiedni kanał - 98, przełączyć z prawej strony na USTAWIENIA PIERWOTNE, wtedy przepustnica powinna zacząć się ruszać, odczekać z minutę, przełączyć na BLOKI DANYCH (wcześniej ten sam przycisk miał nazwę USTAW....
I autko dobrze już jeździ?
Wrzuć oryginalne pliki na Vaglog.pl bo tak się łatwiej ogląda.
Co z olejem?
Zazwyczaj element ten dostępny jest po zdemontowaniu schowka.
Nastawnik pompy do roboty.
Myślę że ciężko ci będzie kogoś znaleść, a czy naprawa samemu nie wchodzi w grę? Gdzieś był fotoporadnik jak ktoś sobie samemu naprawiał, krok po kroku, jak znajdę to wrzucę. W sumie z najtrudnueszych czynności to było wyjęcie i włożenie skrzyni. A jakie masz objawy? A raczej miałeś w oryginalnej? Ewentualnie wsadzenie manuala zostaje, w mniejszych...
Być może rozrusznik padł.Przed demontażem do sprawdzenia masa na silnik, gruby plus na rozrusznik.Dodatkowo żarówka i sprawdzamy czy z zacisku 50 leci prąd na cewkę rozrusznika.Ustawić auto na luzie.Wyłączyć bieg.
Volkswagen Passat B6 2.0 TSI, silnik pracuje nierówno na biegu jałowym, co może być przyczyną? Dodam, że gdy jadę już normalnie, jedzie.
A co na to Pan olej w skrzyni biegów.
Okazało się, że wsteczny w ogóle nie wchodzi, inne biegi bez problemu.
Dokładnie....
A jednak łącznik gumowy
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...
Najpierw sprawdź poduszki (silnik i skrzynia) i mocowanie wydechu, przecież to minuta czasu, zapewne właśnie tam masz problem. Po co mamy tworzyć naciągane teorie?
Przecież w gr 011 masz boost pressure actual (odczyt z map sensora) i specified (wartość oczekiwana przez sterownik), mają się pokrywać
Ok zasugeruje mechanikowi ale odpowietrzenie pomoglo Tobie? Czy wymienili ci na nowy dwumas?
Winna okazała się skrzynia biegów.
Odnośnie tych podciśnień, słyszałem że mają duży związek z pracą skrzyni biegów(?) Na przykładzie passata B5 fl 2005r. Może tutaj jest jakiś problem skoro jest jakaś zmiana?
Ten dźwięk może wskazywać na zatkany wydech, odkręć sondę lambda i zrób jazdę próbną.
www.vaglog.rtnet.pl
W TDI elastyczne cięgna czyli linki.
Skrzynka do wymontowania i naprawy. Kosz "A" (forward) jest uszkodzony. Pracuje on od biegu 1 do 4.
W zasadzie wystarczy 2 i 4 bieg wentylatora na jakimś przełączniku I-0-II .
Jedno jest pewne, nie ściągniesz jej to się nie dowiesz co i jak.
Passat AFN 110 to poma, a ARL pompowtryski zupełnie inne silniki to co tu pisać inny moment obrotowy skrzynia biegów.
Ja stawiałem na to, że to kontrolka informująca o konieczności zmiany biegu na wyższy, jak w starych passatach albo audi
Otwierasz maskę jak się zrobi ciemno, odpalasz, bierzesz latareczkę i świecisz. Mgłę zobaczysz ;)
A sprawdzałeś ciśnienie na rolkach
Wymiana jak przy 6 biegów
A nie lepiej kupić skrzynie ? Przy Twojej "energicznej" jeździe zapomniałeś chyba dobrze wysprzęglić i mogło dojść do uszkodzenia trybów. A jak jest z olejem w skrzyni?? Bo po rozbieranie skrzyni to nie takie proste... Może porada, Kup Pan sobie Nowe autko.... Po co pisać coś co ćię ośmiesza i pokazuje całą niewiedzę. "Lepiej milcząc wychodzić na głupka...
Rozkodowałeś skrzynię biegów ok ale podaj rok passata kod silnika sedan kombi?
ale jak zamienisz nawet bez immo to zapali na chwile i juz bedziesz wiedzial
Koledze chodziło o sprzęgło sprężarki klimatyzacji, nie sprzęgło do wciskania nogą żeby wrzucić/zmienić bieg.
Zdjęcie zapożyczone z allegro. http://obrazki.elektroda.pl/9215800300_1...
zgrzytanie drugiego biegu passat wstecznego biegu passat zgrzyt biegu
ogrzewanie podłogowe pompa przekładnia ślimakowy falownik stepper motor
zgrzewarki kondensatorowe zgrzewarki kondensatorowe
Wymiana bezpiecznika w kuchence Amica krok po kroku Wybór napędu do bramy przesuwnej: Force 2000 kg vs Nice 1000 kg