rownież bym sprawdził bicie tarcz i piast .. ostatni przypadek z zycia ... nie wyczyszczone piasty przy wymianie tarcz na nowe właśnie tak efekt dały
Witam - czy potraficie koledzy zdiagnozować wstępnie na słuch co mi tak huczy-buczy? Owe buczenie rozpoczyna się już na małej bardzo prędkości.Występuje także podczas jazdy na luzie.Odgłos przypomina ruszanie pociągu typu en-57, lub buczenie samolotu bombowca:) Załączam link do filmiku na you tube Nagranie dość wiernie oddaje rzeczywiste dźwięki.Kamera...
Zrób diagnostykę komputerem a nie będziesz błądził po całym aucie i tracił pieniądze.Wszystko co zrobiłeś do tej pory wygląda na dobry tok myślenia ale czy wymieniając czujniki jesteś na 100% pewny , że były niesprawne ( mierzyłeś oporność )? Przyczyną może też być koło polaryzacyjne w którejś z piast z kąt czujnik bierze sygnał .
Auto ma już 20 lat , jest bardzo zadbane i nawet nie wygląda, ostatnio z powodu lekkich wibracji tarcz lekko wyczuwalnych oraz skorodowanych już dosyć piast na których wiszą tarcze i jarzm na których leżą klocki (po prostu było już mniej stali ) klocki podczas jazdy podskakiwały na jarzmach. Mechanik wyświetlił mi to ze gdy tarcza bije , klocki są luźniejsze...
Jeżeli upierasz się przy osi SAM to powiem jak ja taką zrobiłem /no nie całą, bo toczył Tokarski/. Szerokość do ustalenia. Profil kwadratowy 60x60x5. Do profilu dokupione dwa pręty fi 100mm długości 100mm. Pręty na odcinku 60mm frezowane na kwadrat 50x50. Wciśnięte w profil, spawane w miejscu styku po czym nawiercony profil w czterech płaszczyznach...
Witam . Czujniki prędkości kół monitorują prędkość obrotową na kołach zębatych , które przymocowane są do piast i dlatego brak sygnału z któregoś czujnika powoduje informację o usterce układu ABS . Ten czujnik jest indukcyjny i dlatego jest odczyt prędkości kół . Jeśli twoje pomiary były wiarygodne to zalecam wymianę czujnika. Pozdrawiam.
Nie interesuje mnie info odnośnie z piastą! NIe ma takiej opcji.
Tarcza jest krzywa, przegrzała się od "trzymania" zacisku. "Trzymanie" zacisku może być spowodowane uszkodzonym przewodem elastycznym, zapieczonymi prowadnicami zacisku, i/lub krzywą piastą koła. To wszystko co powyżej napisałem sprawdź.
Dzisiaj zamieniłem koła od kolegi passata takie sam rozmiar, dalej trzęsie tak samo mocno jak na moich ;/ Nie zauważyłem żadnego brudu pomiędzy kołem a piastą
Jak jakieś wartościowe te koło to można z całą zwrotnicą wyjąć i pod prasę, albo poświęcić łożysko i z samą piastą wyrwać. Jak felga alu, to współczuję. Bodaj z felgami Opla są takie kabarety Jak kupiłem swojego Passata to miał założone Oplowskie alu, trochę huczało przy zdejmowaniu. :)
Kager to niezła firma, założ piastę SKF albo oryginał.
Może być zawleczka szersza od rowka i słabo siedzi. Mierzyłeś wogólę przegub, mają takie same wymiary? Coś kojarzę że kiedyś w czymś był podobny problem i sytuację ratowała cienka podkładka między przegubem a piastą.
A nie ma dziwnych, dźwięków przy hamowaniu przy małych prędkościach? Miałem taki przypadek w mondeo po wymianie klocków przez niechlujnego mechanika, między tarczą a piastą było pełno syfu.
Masą. Fanfara dostaje plus ( kabel czarny z żółtym szlaczkiem) i masę zapina przycisk. Nie inaczej jest w rozwiązniu z przekaźnikiem, z tą różnicą, że przekaźnik odciąża zestyk nad piastą pierownicy.
Ale obstawiam na TYŁ PASSAT B5 Dodano po 1 Skoro "musiał wyjąć" piastę.
Od momentu kupna samochodu Passat b6 mam ten sam problem, grzeje się tylne koło. Wymieniałem już tarcze, klucki, łożysko z piastą, wężyk hamulcowy i cały czas ten sam problem. Podłączali komputer i niby tam nic nie widzą i że zacisk też jest ok. Co to może być? Facet mówi że może to być problem z ABS.
No masakra :P proszę mi powiedzieć czy muszę samo łożysko wymienić czy może coś jeszcze ? to łożysko jest z piastą czy samo łożysko ? jak to wygląda ? czy uda mi się to zrobić samemu ?
VW z aluminiowymi zwrotnicami, u Ciebie są jeszcze normalne, stalowe
witam, ja mam problem taki: podczas wymiany lozyska z piastą "prawy tył' w passacie b5 98r uszkodziłem czujnik absu, kupilem nowy, zamontowałem i kontrolka cały czas sie pali. Przemierzyłem czujnik pokazuje 1200 ohm, w vagu bez problemu łaczy się ze sterownikiem, w błedach mam taki komunikat 287 Czujnik liczby obrotów tylny prawy-G44 brak osprzętu /...
Witam, mój samochód to passat b6 2007 rok. Od jakiegoś czasu słychać głośne huczenie podczas jazdy nawet na jałowym biegu. Kiedyś myślałem ze to opony ale po zmianie na zimowe nic się nie zmieniło. Podczas jazdy po łuku w prawo przestaje huczeć podczas jazdy po łuku w lewo nasila się. Gdzieś wyczytałem że to łożysko, starałem się zlokalizować z którego...
nigdy nie sprawdzałam tych jarzm czy prowadnic (jak zwał tak zwał) Dla Ciebie nie ma znaczenia jak się to nazywa a mylisz dwie różne rzeczy. Jarzmo jest przykręcone na stałe o zwrotnicy. W jarzmie poruszają się klocki. Za pomocą prowadnicy jest przymocowany zacisk do jarzma. Prowadnice trzeba za każdym razem sprawdzać czy nie są zapieczone - na prowadnicach...
Łożysko wymienia się razem z piastą koszt cześci w polsce na jedno koło to od 150 do 220zł za sztukę . [url=http://www.swistak.pl/a3785653,LOZY... np takie
Zasada jest prosta jak napisał kolega. Hamulec najazdowe trzeba przerobić tak żeby pchal tloczek pompy paliwa. Oryginalnie jest wahadło do ciuagniecia linek. Tłok hamulca pcha wahadło na swozniu A pod spodem ciągnie linek. Ja na odpowiedniej wysokości uzależnionej od skoku hamulca I pompy hamulcowe wywiercilem w wahadła otwór I polaczylem z pompa hamulca...
Tylko informacyjnie - miałem Passatem spotkanie z wysokim krawężnikiem i mechanicy podmienili wahacz na nowy. Jeździłem po tym fakcie około 6 miesięcy tj. aż do zmiany kół na zimówki i wówczas fachman stwierdził, iż mam duży luz w ułożyskowaniu prawego koła, wynikający z niedokręcenia nakrętki osi. Dokręcił nakrętkę "pneumatem" i przez tydzień miałem...
Potrzebujesz wiązkę, kompa, jak masz skrzynie z 1.8 to można zapiąc na lince, tylko sprzęgło ma mniejsze i szybciej spalisz. Czeka Cię zmiana zwrotnic, hebli z przodu, dołożenie jakiegoś stabilizatora. belka z tyłu z bębnów na tarcze to zmiana samych piast ( niepamiętam czy też czopów) i dołożenie jarzm, po za tym linki do ręcznego inne. ew można przykręcić...
Przyrząd z linku nie jest potrzebny aby wszystko prawidłowo poskładać do kupy. Wałek wydechowy blokujesz/ustawiasz tak jak do wymiany rozrządu czyli kołkiem fi 6 przechodzącym przez piastę koła zębatego do otworu w głowicy. Dla wałka ssącego nacięcie na końcu wałka od strony skrzyni biegów(to od napędu pompy Vacu) ma być równoległe z płaszczyzna dzielenia...
Pierwsze przymiarki, a zaczynamy od grubej i solidnej podstawy 2cm, Fi 55cm. http://obrazki.elektroda.pl/5574965800_1... http://obrazki.elektroda.pl/9619445900_1... Zastrzały będą zrobione ze 10mm blachy stalowej, jak na razie do przymiarki użyłem to co miałem pod ręką. http://obrazki.elektroda.pl/3030789600_1...
Cześć. Nie znam konkretnego wzoru, ale ja wspomagałem się tymi dwoma stronkami: https://www.cars-data.com/en/bmw-3-serie... Tu znajdziesz przełożenia większości popularnych skrzyń biegów stosowanych w autach, które obecnie są dostępne jako tani dawcy części. Natomiast tutaj: http://www.bokchoys.com/differential/e46... przy...
Felgi to RH ET 35 ranty poskręcane na 8.5" tak ori piasta ma 5x100 , ale tak kąbinuje ze jak bym dał piaste od czegoś innego 5x112 to bym nie potrzebował dystansu i koło schowało by się ładnie
Miałem taki przypadek, ale było to powodem ugiętej półosi. Uszkodziło mi wówczas łożysko wraz z obudową (piastą) a następnie "poszło" właśnie mocowanie półosi przy skrzyni biegów (odkręcały się i urywały śruby). Dodaję, że wcześniej tj. przed w/wym. usterką odkręcała mi się główna nakrętka osi i koło miało "bicie". Zastosowałem drugą nakrętkę (kontrę),...
Ale bzdury...coś jak Pat i Mat w filmie Parkety Najbardziej podobal mi się pomysl z rowerem z kablem do gniazdka he he... Są specjalne silniki na prąd staly wplatane w piastę kola rewerowego specjalnie do takich patentów Niestety koszt ok 1000 zl.Ja zrobilem to inaczej Silnik od ruskiej pompki do kól na 12 V nieco spreparowany bendix od Passata napędza...
Oprocz wspomnianej skrzyni będziesz jeszcze potrzebował koła zamachowego , i sprzegła , nie wiadomo jak tam będą pasowały półosie do piast. No i jeszcze montaż pedałów od manuala , przeróbka w tunelu na miejsce dżwigni zmiany biegów..... Ogólnie do ogarnięcia..... . Dodano po 3 Jeszcze taka wątpliwość co do tego czy ta skrzynia co ją masz jest w stanie...
Auto na teraz ma zwykły "linkowy" prędkościomierz, silnik diesel sterowany linką, nie jest wyposażone w ABS. Studiując tematy na elektrodzie o podłączeniu tempomatu od opla w innych autach dowiedziałem się, że serwomechanizm korzysta z oplowskiego sygnału ABS z przedniego koła. Kierując się tą lekturą pozwoliłem sobie doposażyć auto w pierścień nadawczy...
Dzięki Michał za odpowiedź, czy jeśli to byłoby łożysko to czy przy tym równocześnie powinien pojawić się luz, ruszając kołem na boki na podniesionym aucie? Czy niekoniecznie? A co sprawdzić jeśli chodzi o tarczę?
W moim pasascie ( miałem kiedyś B4) mechanicy przy wymianie chyba piast tylnych nie zainstalowali nakładki od ABS, to taki pierścień grzebieniowy dający info do czujnika o ruchu obrotowym koła ( mam go na pamiątkę w szafce w garażu choć paska miałem trzy auta temu :D ). Na jednym kole... Aby to założyć trzeba by ponownie wszystko rozebrać.. Poradziłem...
Sprawdz oporność przy we wtyku sterownika. JAk Ok to sterownik do naprawy.
Witam Serdecznie Fachowców :) mam problem z moim passatem b4 95 r 1.9 TDI 90 km Mianowicie dziś podczas jazdy wysunęła mi się półoś z lewej strony [od kierowcy ] ze skrzyni rozebrałem to i wydaje mi się ,że chyba brakuje tam zabezpieczenia wrzucam foto , ona nie trzyma sie tak jak powinna ze do końca i powinno wejść i trzymać , czy jest ktoś wstanie...
Jakie znaczenie ma automatyczna regulacja świateł w przypadku czujnika esp tylnego koła ? https://obrazki.elektroda.pl/9129418000_...
czyli piaste masz sprawna szukaj problemu w czujnik lub instalacja chyba ze to masz orginalny czujnik od pana z Craftera który ma orginalne podróbki hyhyhy
SKF VKBA1356 OPTIMAL 100098 OPTIMAL 100099 ORIGINAL 443498625A ORIGINAL 443498625D RUVILLE 5711 FAG 713 6100 30 ORIGINAL 893498625C ORIGINAL 893498625E Complex CX042 NFC EUROPE PIASTY/LOZYSKA NFB3356 NFC EUROPE PIASTY/LOZYSKA NFB3356. QUINTON HAZELL QWB733 SNR R157.11 VW Passat B5 - z silnikiem 1.9TD (110, 115, 130KM) 2.5TDI
Jaki klucz oraz rozmiar przychodzi do śruby tylnej piasty oraz tylnego jarzma z Passata B5 FL 1.9 ? Według katalogu jest to M10, ale klucz 10 jest za duży. Czy jest to błąd w katalogu ?
Zdecydowanie wymień tarcze. Zakładam że są mocno zużyte. Ja jeździłem aż do pęknięcia. Nic się nie stało, bo przeważnie tarcza pęka w miejscu fabrycznego przewężenia przy piaście i nie masz hamulca na jedno koło.Piasta się obraca a tarcza stoi zablokowana zaciskiem. Zużyte tarcze potrafią pęknąć po nagrzaniu i wjechaniu w kałużę. Opisałeś jeszcze kilka...
Cała piasta wymieniona...a co z tarczką ABS,została przełożona czy też założona nowa?Oporność powinna zawierać się w granicach 900-1200 ohmów.
tak szczęki są dobre bębny też
ET to odsadzenie felgi, a dokładniej odległość piasty od środka felgi. Jeżeli chcesz bardziej wysunąć krawędź felgi poza samochód musisz wybrać mniejsze ET. 1 mm wysunięcia to 1 ET. Jeżeli chcesz pozostawić krawędź felgi w tym samym miejscu to musisz wybrać felgę z tym samym ET, ale pod warunkiem, że będzie też o szerokości 6 cali. Jeżeli będzie szersza...
Witam, mam problem z samochodem, a mianowicie podczas jazdy przy pokonywaniu łuków słychać takie jakby buczenie/ huczenie, głos dochodzi gdzieś z przodu, wymieniłem dwie piasty, prawa i lewa, zmieniłem opony na letnie i dalej to samo, ktoś może coś podpowie co to może być? W sumie zostały tylko tarcze i klocki, ale to się nie dzieje przy hamowaniu....
B4 jest na płycie golfa III. Tematy o swapie z różnych modeli przesuwały się nie raz na forach VW. Z tego co pamiętam da się na customowych łapach, sworzniach i zwrotnicach z III, wahaczach z II. Do tego trzeba dobrać półosie i przeguby, gdzie mieli różne patenty (TDI itp). A jakbym włożył wózek z golfa 3 i reszta czyli wahacze, półosie , piasty i...
Nie dokręca się tych łożysk do oporu. Instrukcja głosi, że przy prawidłowo osadzonych i posmarowanych łożyskach dokręca się nakrętkę tak, żeby umieszczona pod nią podkładka dała się przesuwać promieniowo śrubokrętem bez tworzenia dźwigni o krawędź piasty. Luz koła powinien być niewyczuwalny. Zbyt mocno dokręcona nakrętka, to od ręki zniszczone łożyska.
Panowie i panie, może w minimalnym stopniu odbiegnę od tematu, ale przez 5 lat miałem w poldku "VECTER" z Piastowa 70Ah, teraz przełożyłem go do Passata i ciągle jestem z niego bardzo zadowolony. Właśnie odbębnia 6 zimę i to bez garażu. Wiem, słyszałem różne opinie na jego temat, ale wystarczy trochę zadbać o akumulator i powinien słuuuużyć. Odradzam...
No nie bardzo Fota cena czujnika 326 zł w serwisie VW 540 zł . Jest to czujnik 191927607A . Sprzedawca tych nowych bez kabla (na allegro) odpowiedział że próbowali i nie działa nowy czujnik za ten stary , choć jak mi się wydaje powinien , może należy go odpowiednio ustawić w otworze mocującym piasty, bo wewnątrz jak się go rozetnie jest prostokątny...
dokręcać piast piast wymiana piast fabia
ekran folia aluminiowy silnik odczepami rozbieranie pralki polar
samsung wf70f5e0w2w tablet firmware
Peugeot 106 1.4 – lokalizacja bezpieczników świateł, skrzynka, numery, amperaż Moment dokręcania śrub jarzma zacisku Mercedes W204