Tylko twarde węże i znikający płyn chłodniczy.
Pytanie czy sam to wymienię? Jest dużo zabawy? Sam oceń https://www.youtube.com/watch?v=DDq2chxT... potrzebujesz: -króciec z oringiem -baniak płynu do chłodnic może się przydać: -oring czujnika -dwie nowe opaski zaciskowe ślimakowe na węże -Passat z temperaturą płynu 30°C-50°C
Z tego co widzę na zdjęciu to wycieka Ci płyn poprzez brok("korek" "zaślepka" otworu technologicznego w bloku silnika). Jeżeli uważasz że jesteś odpowiednio zdolny sam naprawić to możesz to zrobić sam. Po prostu wybijasz stary i wbijasz nowy koszt jest niewielki. Naprawa u mechanika może być dużo większa. Ewentualnie możesz dokładnie oczyścić w około...
Sprawdzic na klimatroniku kodem czy nagrzewa się do nominalnej pracy płyn chłodniczy
To masz przyczynę ubytku płynu,miejsce które znalazłeś jest najczęstszym miejscem wycieku płynu w silniku 1Z oraz AFN.Skoro wcześniej wymieniałeś czujniki ciśnienia,byłem pewny że i tam zaglądałeś.Podpowiedź kawasaki79 - "Proponuje ponownie jechać na kanał i staranie oglądnąć wszystkie węże czujnik temperatury itp. pozdro", jak się okazuje była podpowiedzią...
Sprawdź dywaniki w samochodzie i pod nimi - w przedniej części!
Bez związku. Płyn ma nieco opaść - kwestia tego ile masz go w zbiorniczku. Powinno być powyżej szwu.
Wogóle tego nie wlewaj, bo bardzo szybko wymienisz nagrzewnice i pompę wody, taniej wyjdzie kupić nowa chłodnice wody.
Płyn chłodniczy doprowadza do silnika.Z tyłu silnika.
Zdemotuj termostat i większość wyleci.
Trzeba sprawdzić przełaczając na ciepłe,następnie klapę ręczne na ciepłe. Wydaje mi się że na tym lewym.
napewno jest gdzieś niewielki wyciek na rozgrzanym pewnie nie zobaczysz bo zdąży wyparować więc kiedy jest zimny odkręć korek i zakręć go spowrotem (chodzi o to żeby po nagrzaniu wzrosło ciśnienie w układzie - warunek to sprawny korek) . Potem zapal silnik i podgrzej go do 60-70st. jeśli gdzieś na wężach puszcza po kilku minutach powinno się zrobić...
Wszystko właśnie zostało zrobione z dbałością o szczegóły:(
Wykonaj testy ciśnieniowe układu chłodzenia na zimnym i gorącym silniku. Może to tylko korek na zbiorniczku się uszkodził i zbyt wcześnie upuszcza ciśnienie, a wraz z nim płyn. Pojedź na warsztat/mechanika, który posiada odpowiedni sprzęt (nie kosztuje wiele) i zdiagnozuje to w 15 minut ;) .
1. Nie posiada korka 2. Odpowietrzy się samodzielnie, zalewasz płyn otwarty wlew płynu i gdy uchyli się termostat uzupelniasz płyn. 3. Pompa jest mechaniczna a elektryczna wspomaga przepływ płynu przez chłodnice EGR. Możesz uruchomić ją z pozycji testera diagnostycznego.
SZTOMEL Czy można zmienić w vag-com parametry włączania podgrzewacza płynu
Witam. Proszę o pomoc, niedawno wymieniłem uszczelkę pod głowicą, w samochodzie VW Passat B5 1.6 AHL. Samochód pracuje równo, lecz co trzeci dzień zauważam ubytki płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym. Dodam, że wymieniłem króciec za blokiem silnika na nowy. Zauważyłem, że przy przegazowaniu silnika na większe obroty, przy dociskaniu węża głównego...
Witam Wg passat 1.8T 170km wersja USA 2003r. W moim aucie problem wycieku płynu chłodniczego przeszedł już przez kilku mechaników, lecz usterka w dalszym ciągu pozostaje nienaprawiona. Pierwszy mechanik wymienił zbiornik na płyn chłodniczy razem z rurkami, drugi - rozrząd wraz z pompą, i ostatni - termostat. Olej czysty. Często jak stoję w korku to...
Witam. Jeżeli jest poprawa to co to oznacza ?? Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego ??
Zły odczyt powodował, że wentylator nie włączał się, a płyn się gotował, dlatego wybijało.
Na dzień dobry zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową . Później sprawdź płyn chłodniczy na obecność CO2.
Też się dziwię, ale jest to czysty, klarowny różowy płyn.
Witam, zdjęcie nr 1, przewód wymień, zaślep ten drugi otwór, możesz za chwilę nie mieć wspomagania hamulca. Pewnie tyle kosztuje ten podgrzewacz gazu(poszukaj jeszcze może znajdziesz taniej), a do wymiany był jak gaz uciekał bokiem.
Nie musi mieć związku z olejem.Mogło przedmuchać uszczelkę tylko do płynu chłodniczego.
Sprawdź opaski na wężach wodnych przy parowniku i trójnikach czy nie są luźne bo tam też często lubi uciekać płyn chłodniczy.
A czy ubywa płynu chłodniczego ?
Ile cm płynu lub mm może się podnieść płyn po nagrzaniu silnika? 🤔
Wszystko byłoby fajnie z tym podawaniem powietrza, gdyby nie to, że passat b5 ma zamki elektryczne... :)
Ewidentnie, jeśli są tłuste to tylko u wyłącznie płyn chłodniczy.
Tak jest płyn chłodniczy. Możesz spróbować przed i za zaworem zacisnąć szczypcami przewód dzięki temu nie wycieknie albo podstawić miskę i wlać z powrotem do zbiorniczka wyrównawczego płynu.
Na szybko możesz zrobić tak że przed nastepnym odpaleniem silnika odłacz wtyczkę od czujnik temperatury płynu chłodniczego I sprawdź czy będzie jakaś poprawa
Szukaj na wszystkich wężach od chłodzenia czy przypadkiem któraś opaska nie jest poluzowana, najczęściej przy parowniku lub na trójnikach.
Miał by, przynajmniej ABS powinien się zaświecić, ale być może w tym przypadku on i z ładowaniem świecił :D Jakieś 4 miesiące temu pomagałem takiemu kierowcy z odpaleniem auta (stara, bardzo stara honda). Też był zdziwiony, jak go zapytałem, gdzie ma Pan pasek do alternatora? Ale ani kontrolki, ani wskaźnik temperatury i wylewający się płyn chłodniczy...
Sprawdziłbym czy płynu chłodniczego nie ubywa. Spalany płyn chłodniczy może mieć podobny zapach.
Korek ze zbiornika płynu chłodzącego ??
Szkoda, że nie podałeś co to za pojazd i czy ma chłodnicę recyrkulacji spalin. Płyn się nie gotuje tylko bomblują w nim gorące gazy spalinowe albo z powodu uwalonej uszczelki pod głowicą lub nieszczelności chłodnicy spalin systemu EGR.
Wlej śmiało :)
Porównywałeś poziom oleju przy odpalonym silniku i przy zgaszonym? Patrzyłeś czy np. nie przedostaje się do płynu chłodniczego?
Passat b6 2.0fsi nie widać wycieków z chłodnicy rozrząd wymieniony komp. Dodano po 3 przy zamkniętym płyn jest ok dopiero gdy otworzę zaczyna buzować. Auto trzyma temp.nagrzewa się normalnie też daje ciepło jak powinno .
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx...
Passat B5FL nie działa ogrzewanie. Mam ustawiony klimatronic na HI. Nie działa mi ogrzewanie. Leci zazwyczaj zimne powietrze niezależnie ile stopni ustawie na klimatronic. Jeśli ustawię na 0 to wtedy leci jeszcze zimniejsze powietrze czyli normalne. Nie wiem czy jest to nagrzewnica czy coś innego. Uruchamiam auto, auto nabiera temperaturę do 90 stopni...
Wymien termostat na początek ;)
Pomocy z Passatem B5. Poziom płynu chłodniczego był już poniżej minimalnej kreski więc dolałem Borygo różowego. Od tego momentu wskazówka temperatury się waha od 80 do 90 stopni. Wcześniej cały czas na rozgrzanym silniku była na 90 stopniach. Co jest grane?
Witam dzisiaj w Niemczech kupiłem uszczelniacz do chłodnic jak się okazało potem a nie płyn do chłodnicy. U mnie w samochodzie miałem płyn chłodniczy w chłodnicy koloru pomarańczowego a to co kupiłem był koloru zielonego i miałem minimum i dolałem do maximum tego uszczelniacza do chłodnic zielonego. I tu moje zapytanie czy nic się nie stanie jeśli wlałem...
Odepnij czujnik temperatury płynu chłodniczego i zobacz czy jest lepiej .
Pytam, czy w zbiorniczku podczas pracy siknika górnym wężem przelewa się płyn.
Tylko pamiętaj że jak rozgrzejesz silnik paliwo na powrocie za pomp tandem będzie miało 70-90 max 95 C (prawie tyle co temp. płynu chłodniczego).
Poziom płynu prawidłowy, wtyczka na zbiorniku podpięta? W zbiorniku jest czujnik który sprawdza poziom. Gdy jest zbyt niski lub licznik nie widzi czujnika to objawy są jak u Ciebie.
Ok 600zł rozrząd wraz z pompą wody, robota ok 250zł, płyn chłodniczy ok 60zł.
Może zaciąga ci płyn chłodniczy po rozgrzaniu?
Chociażby znacznie zwiększone HC
Witam. Płyn chłodniczy ubywa? Jak wygląda miarka od oleju?
Ja miałem ten sam problem w moim passacie. Co dwa tygodnie musiałem dolewać ok.1/2 litra płynu chłodzącego. Wreszcie dopatrzyłem się pęknięcia plastykowego króćca wody zamocowanego do głowicy. Znajdziesz go umiejscowinego zaraz za pompą wtryskową. Trudno wypatrzyć ten wyciek, bo jak silnik chodzi na biegu jałowym to prawie nic nie widać. Dopiero po...
Witam. Pisze z prośbą o radę i rozwiązanie problemu a mianowicie mam Passata b5 1.9tdi 115 km. Zauważyłem od jakiegoś czasu jak jadę samochodem i na climatronicu jest ustawiona temperatura 19-20 stopni to płynu chłodzącego nie ubywa ale jak tylko zwiększ temperaturę na 22 stopni to ubywa mi płyn. Z góry dziękuję.
Witam Wszystkich. Mam pytanie. A mianowicie posiadam Passata 1.9 TDI 101km AVB . Mój problem polega łapaniu temperatury płynu chłodniczego przy temperaturze -5< . Po przejechaniu 20km po wioskach nie łapie 90°(normalna jazda) po piłowaniu na 3-4 może i by złapał. Co może być wada termostat jest nowy i dalej to samo. Czy może byc uszkodzona wiskoza?
Jasnowidzem nikt nie jest na tym forum ale wygląda na uszczelkę pod głowicą,jeżeli kopci na biało to na cylindry się dostaje płyn chłodniczy.
Dokładnie tak miałem. Sprawdź najpierw czy ją masz czy ktoś już jej wcześniej nie usunął.
Olej zawsze jest bardziej rozgrzany niz płyn,głowica ,zawory i natrysk na denka. 120 st.c. to nic szczególnego.
no napisz cos
Ten dzwięk powoduje płyn chłodniczy przepływający przez nagrzewnicę,
Wiecie Termostat był sprawdzony bo puszcza normalnie obieg tak jak powinien, to że to jest temp 105 to jest nowością, nigdy tak nie podchodziło, a jak zakręce korek wlewu to wytwarza sie ciśnienie, zapowietrza sie i wtedy wywala mi calutki płyn, a tak to tylko gdzieś sobie gdzieś wykapuje (tak podejrzewam - albo paruje) i co jakiś czas tylko musze dolewać....
aha, to dzieki za podniesienie na duchu :)
Witam. Co tydzień muszę dolewać płyn chłodniczy, bo ubywa z zbiorniczka. W wstępnym analizie szukania wycieków, robienia testu nie zmienił koloru, zbiorniczek czysty, nie widać żadnych wycieków. Co może być przyczyną?
Były sprawdzane korekty i jakaś diagnostyka? niebieski kolor sugeruje olej, biały nadmiar paliwa bądź spalanie płynu chłodniczego.
czy ktoś mi może napisać nr katalkogowy czujnik temperatury płynu chłodniczego do passata kombi 2001r 1,9tdi 130km avf. Z góry dzieki i sorry za wcięcie. pozdro
Przecież koledzy Ci piszą, nie szukaj spalin tylko oparów płynu chłodniczego, masz gdzieś wyciek, albo jakiś "moto orzeł" założył Ci filtr kabinowy zalany tym ustrojstwem. Co jeszcze w tym temacie?
To ze są bąbelki to nie świadczy ze padła uszczelka pod głowicą... Uszczelka ma wiele objawów. W moim aucie na ścianach zbiornika osadzało się coś w postaci "masełka". Po zmianie płynu wszystko wróciło do normy. Wiec jeżeli ci ubywa i jest mokro w okolicach zbiorniczka to proponuje sprawdzić szczelność zbiornika oraz węży. I wymienić płyn. A co do falownia...
Volkswagen Passat b6 1.9 TDI. Kiedy silnik osiągnie temperaturę 90° C z nawiewu zamiast gorącego powietrza leci zimne. AI: Czy sprawdzałeś ustawienia i działanie systemu klimatyzacji? Czy jest ustawiony na ogrzewanie i czy działa poprawnie? system na pewno sprawny ponieważ do momentu osiągnięcia danej temp. dmuchało ciepłym powietrzem AI: Czy sprawdziłeś...
Witam. Mam problem otóż wymieniłem licznik z obrotomierzem w Vw Passat b3 1,9d i wszystko jest OK, tylko coś się porąbało w liczniku i świeci (nie mruga) czerwona kontrolka poziomu płynu chłodniczego. Wszystkie luty poprawione. Co może być przyczyną? Za odpowiedz z góry dziękuję.
Masz majonez na korku, podejrzewam że problem może być z uszczelką głowicy . Płynu chłodniczego nie ubywa.
Poziom płynu chłodniczego masz w normie?
Może to być uszkodzona głowica , przez którą dostaje się płyn chłodniczy do cylindra lub uszczelka .
Witaj, Z góry przepraszam za brak pl liter ale ich nie posiadam angielski windows. Tak naprawdę, to nie ma w tym nic trudnego: Odkręcasz elementy, które będą utrudniały dostęp do króćca, czyli przewód filtra powietrza, pisze to z głowy ostatnio wymieniałem taki króciec w 2.0, następnie podstawiasz pod spod auta coś, do czego złapiesz płyn chłodniczy,...
Witaj wygląda na to że gdzieś jest nie szczelność i bierze płyn chłodniczy. Sprawdź czy na korku wlewu oleju lub na bagnecie nie ma białego płynu.
Witam. Spada temperatura silnika nawet do minimum i po jakimś czasie wzrasta do 90 stopni, wentylator chodzi. Poziom płynu chłodniczego max, co wymienić?
Układ chłodzenia może być zapowietrzony albo zatkany. Sprawdź, czy w zbiorniku płynu nie pojawiło się coś brunatnego (olej), na korku wlewu oleju czy nie ma białego osadu (o konsystencji śmietany), oraz czy po nagrzaniu silnika węże z płynem chłodniczym można swobodnie ściskać, czy są pod dużym ciśnieniem. Oczywiście w zbiorniku jest płyn chłodniczy,...
W przypadku ścierającego się klina odpięcie czujnika temperatury pomaga. W sumie tam nie ma klina tylko podcięcie na wale, ale się wyklepuje i efekt jest jak przy klinie. Biały dym w dieslu to późny zapłon, nie grzejące świece, brak kompresji albo płyn chłodniczy.
Czasami bywa tak, że jeśli pokazuje się co jakiś czas biały dym z rury wydechowej oznaczać to może, że mamy do czynienia z mikropęknięciami w głowicy przez które dostaje się płyn chłodniczy. Do tego powinien jeszcze uciekać płyn z układu chłodniczego, co skutkuje obniżaniem się płynu w zbiorniku wyrównawczym. Pozdrawiam
Reduktor jest szczelny. Nieszczelna i zużyta jest gumowa membrana, która puszcza gaz tak więc wymień reduktor, uzupełnij ewentualne ubytku płynu chłodniczego, odpowietrz układ chłodzenia i ciesz się jazdą. Jakie masz w ogóle graty od LPG pod maską? Reduktor, wtryskiwacze? Ile kilometrów zrobione na instalacji?
Uszczelka pod głowicą się kończy - jest już pęknięta i płyny sie mieszają. Głowica do góry, planowanie i nowa uszczelka. Do tego świerzy olej i cały płyn w układzie chłodzenia.
No nie jeżdżę od razu na ściągnąłem drugim do domu, później zerknę czy nie widać czegoś bo wczoraj stan płynu był tak jak był Dodano po 1 Brak oleju w płynie chłodniczym
Sprawdź wskazania czujnika temperatury płynu chłodniczego - od temperatury sterownik ustala dawki rozruchowe. Możesz też na próbę odpiąć wtyczkę od niego czy się coś poprawi.
Przebieg to 260 tyś. Km. Wymieniany był czujnik temperatury płynu chłodniczego. Jak sprawdzić czy paliwo się cofa?
witam Bury182 jak zimno w kabinie to doszukuj się usterki w ogrzewaniu elektrycznym PTC (diagnostyka Vcds) . Webasto ogrzewa płyn chłodniczy silnika . Czyli pośrednio ogrzewa kabinę . Pzdr
Witam. Auto odebrane od mechanika, uszczelka pod głowicą wymieniona jak i również wszystkie uszczelniacze. Autko teraz chodzi bardzo dobrze ( od czasu kiedy go mam nie chodził tak równo i stabilnie :)). Wniosek- wszystkie problemy z nierówną pracą i skakaniem obrotów spowodowane było uszczelką. Jeżeli chodzi o problemy z pompą abs to jak na dzień dzisiejszy...
Co dokładnie było zrobione. Kto robił diagnostykę, Ty czy mechanik. Jak wygląda płyn chłodniczy. Wtryski do kontroli itd. https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
chyba że płyn chłodniczy dostaje się do silnika, przyczyna może być uszczelka pod głowicą
Po wymianie turbiny oraz bloku silnika ( okazało się że blok jest pęknięty i płyn chłodniczy dostaje się do oleju) wszystko jest poprawne .
Proszę o szybką odpowiedź Tak na szybko to masz przechlapane.... A tak naprawdę to niby jak ci pomóc, czyścić, czyścić aż do skutku i jeszcze jedno, opis "passat 1.9 TDI" to trochę za mało.....
Wątpię abyś zrobił 50km bez płynu chłodniczego! A do tego wskaźnik pokazywał prawidłową wartość. Może cały płyn ze zbiorniczka wyrównawczego?
Jakiś czas temu opisywałem w jednym z tematów na tym forum tester płynu hamulcowego. Jako że zajmuje się motoryzacją i udzielam się w dziale "Samochody Serwis" postanowiłem przybliżyć Wam kolejne urządzenie które może przydać się w przydomowym garażu. Urządzenie które zaprezentuje poniżej to refraktometr - będzie to optyczny, spotykane są również refraktometry...
Witam. Wczoraj wymiemiałem rozrząd w moim passacie. Zauważyłem lekki wyciek płynu chłodniczego w okolicach pompy wody. Okazało się że 1 gwint jest zerwany. Moje pytanie brzmi jakim momentem powinna być dokręcona pompa do kadłuba silnika - nie chcę uszkodzić pozostałych gwintów. Drugie pytanie jak naprawić zerwany gwint ? Którą metodę polecacie : Zaklejenie...
Witam. Świeżo zakupiony Passat B5 FL, 2.5 V6 TDI. Chcę zamontować ogrzewanie postojowe Thermo Top C, ale niestety, w poprzednim Passacie zamontowałem pod zbiorniczkiem płynu chłodniczego, tu jak wiadomo miejsca nie ma. Kolejne miejsce to lewy róg zderzaka, ale tam i po drugiej stronie mam intercoolery... Pytanie za sto punktów - gdzie założyć piec?...
jeśli płyn chłodniczy pomieszał się o olejem skrzyni to wskazuje na uszkodzoną chłodnicę. wymiennik ciepła do sprawdzenia
Jakiej temperatury? Płynu chłodniczego czy zewnętrznej? Jak zewnętrznej, to powinno być przyczyną. Sprawdź czujnik.
co to jest nastawnik i nastawy Sprawdź czy masz płyn do spryskiwaczy, poziom oleju w silniku i poziom płynu chłodniczego a potem jedź do warsztatu.
Najprościej po uruchomieniu silnika( jak jest zimny) sprawdzasz czy przewód/odma od silnika do chłodnicy jest tak samo ciepła jak przewód ogrzewający parownik , jeśli odma będzie miała taką samą temp wina termostatu, jeżeli termostat działa poprawnie to spróbuj podłączyć parownik szeregowo i wtedy nie ma możliwości żeby nie przeszło przez nagrzewnice,...
Sprawdź drożność nagrzewnicy w dwóch aspektach: przedmuchu powietrza - czy nie jest zanieczyszczona przepływu płynu chłodniczego - może jest przytkana lub zapowietrzona. Pozdr.J.
Nie masz się co martwić uszczelką (Ja jeździłem do momentu, aż mi się piana zaczęła zbierać w zbiorniczku wyrównawczym i oczywiście płyn chłodniczy znikał) mam podobny silnik w passacie b3, stawiam również na trójnik, mój również pękł i lało się po bloku (Po wymianie uszczelki)
Po dłuższej jeździe jest normalny kolor. A czy to może być przyczyna dostającego się na tłok płynu chłodniczego?? bo jeden mechanik mi tak powiedział.
wyciek płyn chłodniczy passat wyrzuca płyn chłodniczy mercedes płyn chłodniczy
mikrofon tracer łączyć cewka zapłonowy żarówka specjalistyczna
139fmb schemat zgrzewarka ogniw schemat
Mitsubishi Pajero Sport I 2.5 TDI – lokalizacja sterownika silnika ECU 4D56 EDC Regulacja progu startu grzania w przepływowych ogrzewaczach wody – Stiebel-Eltron, Kospel, czujniki przepływu