ponieważ nie wskazuje poprawnych wartości po wymianie skoncentruj się na samym czujniku i pomierz jego wartości,te nowe zamienniki tak nie raz mają ,że błędnie pokazuje temp.na desce.
W nocie jest kondensator 2.2 piko.
Witam A to?http://nanoforum.pl/volkswagen-passat...
Jest jeden rezystor podzielony na sekcje, wartośc rezystancji to 0,6 om, 1,2 om i 2,2 om. Popraw pisownię!
zamień miejscami (przelutuj) rezystory R1 i R2
Nr.2 to rezystor ma opór 5.62kΩ
Witam posiadam Passata B4 i spalił mi się opornik w dmuchawie czy ktoś może wie jakie wartości w Ω ma ten opornik na poszczególnych biegach .
Kondziu wie lepiej,zasilający czy sterujący jeden c..
Kiedyś naprawiałem w swoim starym pasku zegary. Stabilizator był LM7810 znaczy na 10V ale rezystora nie pamiętam. Miał jakieś kolorowe paski na sobie?
Po pierwsze to nie jest MFD tylko RNS . Sprawdź czy przy demontażu nie ścięły się rezystory smd po prawej stronie płytki od dołu . 5v na prawą gałkę jest ?
Podłącz te LEDy równolegle z ukrytą oryginalna żarówką, np. pomalowaną na czarno. :D To będzie doskonały rezystor prawidłowo obciążający układ przerywacza.
Bez zmiany kodowania,zamiast brakujących poduszek dać rezystory?
Lepszego zdjęcia nie mam ale jaka powinna być wartość tego rezystora zakładając ze to rezystor?
Co innego lampka w liczniku a co innego wzbudzenie. Tam nie masz 12V na wzbudzenie tylko 12V przez rezystor.
Rezystor? Zabrakło ?
Szukam pomocy jak naprawić rezystor szeregowy silnika dmuchawy nagrzewnicy w samochodzie passat 1.8 benz. 91rok. Może ktoś wie jakie powinny być wartości rezystorów zakresu 1,2, na trójce dmucha i na czwórce też. a jedynka i dwójka cisza. Podczas mrozów nie da się jeździć.
Pytanie dotyczy Passata B6 Variant. Czy w przełączniku, umieszczonym w mechaniźmie zatrzasku, zabudowany jest rezystor? (załącza lampkę i info o otwartym bagażniku) Pytanie podnoszę na podstawie przełącznika umieszczonego przy bębenku zamka, w którym zabudowano rezystor 180Ω. dołączam kawałek schematu.
Skoro instalacja jest ok to zrób zwarcie na wtyczce poduchy, zobacz czy opis błędu się zmieni na rezystancja za mała. Jeżeli nie to zrób zawarcie na przewodach idących do poduchy we wtyczce od sterownika poduszek. Będzie wiadomo w którym miejscu siedzi problem. Zamiast zworki można dać rezystor.
To znaczy te volkswagenowskie zawsze się wzbudzają powyżej 3000obr, a np fiatowskie z tych lat (Pandy, Punta itp) nie. Poza tym, oprócz kontrolki (Passat 99 to już dioda, nie żarówka) są w liczniku rezystory do wzbudzenia.
Analizowałem dokumentację producenta (czyt VAG) ale niestety za wielu szczegółów tam nie ma, a jedynie opisy diagnostyki a to nie o to mi chodzi. Dokumentacji samych modułów nigdzie nie znajdziesz. Jedynie pinouty, ale to co w środku to pilnie strzeżone tajemnice. Miałem na myśli to że bardzo często sterowanie żarówkami jest realizowane w postaci jednego...
Wsadz na kable rezystor 50ohm i zobacz czy na rezystorze też świruje.
Jeśli jest to 97r to otwieranie masą przez rezystor 180 Ohm. https://obrazki.elektroda.pl/5507727800_...
Po rozebraniu radia wiadomo już wszystko - spalone rezystory. Zamykam temat.
Witam wszystkich, czy ktoś z szanownych grupowiczów mógłby podzielić się ze mną informacją na temat rezystora który jest podczepiony do pływaka w baku paliwa w passacie. Interesuje mnie jaką wartość przyjmuje rezystor dla baku pustego a jaką dla pełnego zbiornika. Z tego co wygooglałem to w innych samochodach jest to przedział 1-100R. Interesuje mnie...
Zależy od koloru diod. Różne kolory = różne napięcia przewodzenia. najlepiej sobie zmierz miernikiem (do testów/pomiarów możesz podłączyć taką jedną diodę przez rezystor 1 k Ohm do akumulatora w aucie i zmierzyć napięcie). WZÓR: (12v - 3xUdiody)/np.0,03A = Twój R do tego np. 0,03A * (14,4v - 3xUdiody) = moc max twojego rezystora
Witam W przekaźniku głównym (pod maską) świec żarowch są wbudowane 2 przekaźniki, jeden bezpośrednio załącza napięcie a drugi przez rezystor dużej mocy (taka blaszka wygięta)...jak to jest załączane? Wpierw przez ten rezystor a potem bez rezystora? Dziękuję. Pzdr.
Pytasz po prostu gdzie wpiąć rezystor?
Pontuś, ten rezystor to tzw. terminator :)
Podłącz ten czujnik do auta, do jego wyjścia podłącz diodę z podłączonym szeregowo rezystorem 470 ohm, kręć rozrusznikiem i patrz czy miga dioda. Jeżeli nie to uszkodzony czujnik bądź czujnik nie widzi wałka.
Ale wtedy pokrętło chodzi inaczej, nie ma tego dryt dryt dryt..... Niekoniecznie - sam mam tylko dwa biegi w dmuchawie, a przełącznik ma wypalone styki - mechanicznie "na czuja" zachowuje się jednak normalnie. W każdym razie dla potomnych - 90% tego co pochodzi od VW (Golf, Passat, Seat) ma rezystor w tym samym miejscu, nawet wentylator jest taki sam.
Robiłem coś takiego w Ibizie i była to usterka w samym zamku jeśli nie można podnieść rygla ręcznie, podawanie prądu 'na krótko" nic nie pomoże . Odkręciłem te śrubki które było można tak by rozpołowić obudowę zamka resztę musiałem wyłamać dopiero otworzyłem drzwi. Bez dewastacji tego raczej nie otworzysz drzwi. Przynajmniej w seacie nie da się odkręcić...
.....po skasowaniu błedów wagiem nie pojawiły sie..... A jakie błędy były ?? Bo te co napisałeś nie mają nic wspólnego ze skrzynią. 17964 - ciśnienie turbosprężarki - zawór, dolot, TC uszkodzone. 18261 - ABS nieprawidłowy sygnał - przewody, rezystor, ECM. Ps. jak manetkę ustawisz w tip tronik to też nie rusza ?
Dziś wyjeżdżając z parkingu włączając się do ruch (na zimnym silniku) i mocniej mu depnąłem aż puścił chmurę dymu zaczęło trząść silnikiem i zgasł chciałem od razu go odpalić i nie mogłem aż po około 10s odpalił ale z trudem. W tedy miałem włączony rezystor na pompie. Kiedyś też mi się to zdarzyło a le na wyłączonym rezystorze.
Jak chcesz wydłużyć impuls masy to zastosuj przekaźnik z tranzystorem PNP i kondensatorem ładowanym przez rezystor. Moge prosić o schemat.. Np. w ten sposób. Zamiast trymerka możesz wstawić zwykły rezystor. http://obrazki.elektroda.net/77_12824036...
I tak zrobiłem a rezystor mam wlutować czy nie.
Masz tam zasilanie, masę i sygnał prędkości. Do sprawdzenia , który to sygnał powinna wystarczyć dioda led z rezystorem, przy kręceniu kołem ma migać. Sygnał prędkości często też był doprowadzany do radia, pin opisany na radiu GALA (przewód chyba bialy z niebieskim paskiem).
W VW golf jest tak:(dziś sprawdzałem,opornik opisany) 2R2 1R5 0R82 No ale VW ma silnik o większej mocy (8A przepływ swobodny,13 A przy zamknietych wylotach) ----------------------------------------... VW Passat,silnik nawiewu tak na oko 100-120 W-drabinka z oporników 0,4 oma 0,8 oma 1,7 oma.
komputer pokazuje czujnik tylnego lewego koła który jest sprawny podstawiałem też rezystor na postoju.
W wiązce zamka ,na jednym przewodzie zwarcie probówką do masy da jedna funkcję, zwarcie probówką przez opornik 1kOm da druga funkcje ,kolorów nie pamiętam ,ale to tylko kilka przewodów. Co to za głupoty? Do zamka idzie masa i wszystkie funkcje są realizowane oddzielnymi przewodami. W Pasku B5 były przynajmniej 3 różne kolory wiązek, więc nie zawsze...
Utlenione styki w module, bądź uszkodzony w/w element. Bez rezystora z odpiętą poduszką jaki błąd pokazuje?
Będzie tylko zimniejszy. Nie montujemy żarówek bez polskiej homologacji, chyba że do podświetlania schowka.
I wiesz może co było przyczyną tego ?? Ja natomiast na kostce mam napięcie 10.1 v wiec wydaje mi się ze wlasnie ten rezystor wentylatora nie przepuszcza odpowiednio prądu
Ja zamiast przekażników stosuję BD 140 rezystor na bazie 180 om
Dzieki za rady, ale jak wyglada sprawa z tym komputerem? Ma ktos schemat inwertera??? Przeciez tam pewno jest 1 tranzystor i ze 2 rezystory i kosztuje 12 zl.......
Alarm podaje dwie masy na sterowanie centralnym zamkiem, podłącz do nich bazy dwuch tranzystorów pnp BD 140T przez rezystory 200 om, emitery do plusa a colektory - to bedzie sterowanie plusem do dwuch skrajnych przewodó przy pompce lub do wyjścia z drzwi. Uda Ci się napewno-powodzenia.
Chyba wszystkiemu winien jest ten czujnik n króćcu chłodnicy, dzisiaj jak go wypiąłem to wentylator klimy się nie załączył, po ponownym podpięciu kostki startuje zaraz po przekręceniu na zapłon mimo wyłączonej klimy. Może ktoś powiedzieć jaki tam powinien siedzieć czujnik? Ja mam zielony taki jak w bloku silnika, dodam że sam czujnik jest na 100% sprawny....
Jest kilka czujników ptzy doborze trzeba zwracać uwagę na oznaczenie , mają też różne kolory pierścienia. O ile pamiętam to w czujniku są dwa termistory które mają po dwa styki. Podczas zmiany temp rezystancja termistorów zmienia się, infio to jest przekazywane do kontrolki z jednego i do wskaźnika z drugiego. Sprawdziłem w moim golfie to przy temp...
Mam problem ze wzbudzeniem alternatora. Ładuje dopiero po przegazowaniu. Rozwiązaniem jest poprowadzenie wzbudzenia po zapłonie przez żarówkę 5W. Mam pytanie jakim rezystorem można zastąpić tę żarówkę?
Kolego, sprawdzałeś dwa biegi na tym wentylatorze czy tylko jeden. Prawdopodobnie masz uszkodzone rezystory na pierwszym biegu. Bezpieczniki od wentylatorów sa na akumulatorze - pierwszy mały od strony skrzyni i środkowy (blaszka).
Rezystor 33k tak na 99% jeżeli dobrze pamiętam
Przekaźnik samochodowy MAH-4120 . Wszystko działa . Dodano po 1 Zastosowanie przekaźnika samochodowego MAH-4120 na każdą stronę. Do Kierunków rezystory 50w 6 Ohm aby uniknąć błędów spalonej żarówki . Wszystko działa prawidłowo .
Pytanie dość trudne do skatalogowania według wskazówek moderacji. Ale do rzeczy: Zbiorniczek płynu chłodzącego z czujnikiem od passata B5 ląduje w zupełnie innym samochodzie (bo pasuje mi kształt i musi mieć czujnik). Chciałbym w jakiś sposób wysterować tym czujnikiem kontrolkę poziomu płynu chłodzącego. Jak? Wiem (z lektury forum) że jak się w passacie...
Czyli wymiana tego sterownika na nowy załatwiłaby sprawę? Czy spróbować zasłonić szybę jak jest słońce i zobaczę czy będzie świrował? Dodano po 2 Chodzi o rezystor /opornik dmuchawy, dobrze myślę?
A gdzie ów rezystor morze być wlutowany ?
Temat można zamknąć może i nie znalazłem tych rezystorów ale zastosowanie automatu do świateł też załatwiło sprawę
Ok dzieki ze schematu mysel ze uda mi sie zamienic szyby stronami ale co z gora dol wydaj mi sie ze powinienem przelutowac rezystory czy dobrze mysle?
Tyle p... z durnym czujnikiem Jak masz jeszcze stary to podepnij go tylko do wtyczki i będziesz wiedział a jak nie masz to jakiś rezystor i będzie wszystko jasne...
Czerwono-czarny to ma Kolega zasilanie; łączy go z pozostały(mi). Zależy czy ten "obejściowy" włącznik może załączać jeden czy więcej przewodów. Jeśli jeden, można wybrać II-bieg (kolor żółty) i ten będzie "zawsze". Oto schemat: http://obrazki.elektroda.pl/6990398100_1... E9 to nieszczęsne pokrętło, V2 - wiatrak, N23 i S24 to zespół...
Witam zmieniam nagrzewnice climatronica w passacie i mam problem, ponieważ wcześniej do wentylatora wchodziło tylko dwa przewody i trzy przewody do rezystora tak zwanego jeża ,a teraz nowa wentylator nagrzewnicy ma w kostce już 6 pinów i rezystor jest już chyba w wentylatorze, nie wiem jak to podłączyć
Popatrz w ofertę Maritex'u, tam powinieneś zobaczyć m.in. diody kątowe. Moim zdaniem najlepiej zmieniać LED'y na inny kolor, ale ten sam typ. Może się zmienić wartość rezystorów użytych w szeregu z diodami LED.
Podłącz rezystorki - taki wyłącznik programowy :D
Tam musi być trymer bo trzeba go wyregulować - każdy pilot będzie miał ustawioną inną wartość. O ile pamiętam to powinien być biały czyli 10pF. Bez testera pilotów ciężko widzę ustawienie tego trymera. Rezystor nic tam nie da.
Do tego rezystor musi mieć jeszcze odpowiednią moc by się nie usmażył - np 5W. Podłączenie równoległe do żarówki.
witam, problem opisywany ale nie działa u mnie, dotyczy mrugającej czasami kontrolki wody, płyn jest, luty poprawione w zegarach, niestety czasami po 45minutach jazdy zapala mi sie ta kontrolka, sprawdziłem przy zbiorniczku, jeździłem ze zwartymi przewodami od zbiorniczka wyrównawczego przez tydzień i było ok, po podłączeniu niestety ale problem znowu...
Po odpięciu max jakie widzi to -5 stopni. Dokładnie chyba -4.7. Wiązke prześwietliłem i wszystko gra. Nie osiągalne jest uzyskanie więcej niż -5 stopni. Nawet po podstawieniiu rezystora nic a nic.
Co do lusterek, to trzeba przelutować (zamienić miejscami) rezystory R1 i R2 w przełączniku. Z fotelami nie walczyłem, nie wiem
Remote jest podpiety. Co pomoze rezystor w tym? Bo nie rozumiem.
Witam Mam problem jak w temacie. Passat B5 z klimą manualną . Posprawdzałem wszystko -dmuchawa OK,rezystor,OK,na krótko działa. Nie mam zasilania na żadnym z kabli z obu wtyczek które są wpinane do panelu.Ani tej z przełacznikami AC i obieg wewnetrzny.Ani na tym który włacza i steruje prędkością nawiewu. Teraz konkretne pytanie: Czy moduł komfortu bierze...
Możesz użyć transoptorów szczelinowych które współpracując z ruchomą przesłoną, załączą rezystory o wartościach jak wyżej podałeś :D
Co do stosowania rezystorów w VW zamiast PWM - jeśli jest Climatronic jest PWM, nawet w starym Passacie B3. Odnośnie bezpieczeństwa - jeździłem Nissanem i fordem z takimi "pilotami" i wystarczy mi. Jak już wyżej ktoś napisał - kolana działają jak rozpędzony buldożer. Nie bez powodu obecnie sporo aut ma kluczki poza kolumną kierownicy.
Własnie w tym sęk że wymieniłem nie tylko rezystor bo on jest zgrzewany i nie można go lutować żeby nie przepalić elektroniki tylko całą wtyczkę z opornikiem i elektroniką. Wcześniej działało tylko na 4tym biegu ale nie przepalało bezpiecznika. Po wymianie przepala bezpiecznik jakby rezystor był za słaby lub coś w tym stylu. Przełączając biegi nadmuchu...
A więc tak nie mam żadnego urządzenia do sterowania webastem żadnych zegarów ani pilotów.Więc mam dogrzewacz silnika który coś nie chce zemną współpracować tej zimy :) w najbliższym czasie postaram się zajrzeć na diagnostykę i zobaczę co mi powiedzą. Ale odkryłem dzisiaj pewną rzecz odnośnie tego nawiew dokładnie 1-2 nie działa a 3-4 tak i wyczytałem...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... posprawdzaj dokładnie wszystkie styki i połączenia, może po prostu rezystor jest uszkodzony
Moze ma ktoś jeszcze jakis pomysł? bo to mi wyglada na to jakby za duze napiecie na obrotomierz szlo (od 8 do 9 V) moze jakis rezystor albo cos?
jak wyciągnąć, wyczyścić bezpiecznie pływak. Nierealne tam wyciera się rezystor hybrydowy a czyszczony to on jest dobrze paliwem.
No nie wiem czy to coś da ,ale od spodu na lewej podłużnicy jest rezystor wentylatora i może on padł? A może i co innego ? A może nie wiadomo co? Brak diagnozy,brak danych auta . Nic nowego w sumie.
Może to nie chip tylko rezystor albo jakiś box. Jakiś tuner albo dobry mechanik który potrafi zrobić logi pewnie najszybciej powie coś mądrego.
a nie ma jakiegoś innego sposobu żeby to zrobić??jakoś prościej?? Załóż stare żarówki i po problemie, dołóż rezystory, ale to jakby bez sensu i nie proste, co ci radzić?
Czujnik halla (każdy) ma na wyjściu tranzystor w układzie OC, czy jego kolektor jest podciągnięty rezystorem do +5 czy +12V to już zależy od budowy wewnętrznej sterownika
Narazie nie moge sprawdzic jakim napieciem sa zasilane poniewaz jestem w trakcie ogarniania tego. Poduszka dziala a reszta nie jeszcze. O tych rezystorach to pojecia nie mam takze chyba polegne z tym tematem.
tak zrobi wszystko masz opisane gdzie podlutować rezystorki, vcp wchodzisz we flash i masz wybór sterowników
Tak jak pisze Kolega wyżej- albo serowmechanizm, albo silnik krokowy. Ewentualnie możesz pomyśleć o potencjometrze cyfrowym, zamiast sterowania potencjometrem mechanicznym- będzie dokładniej. A jeżeli chodzi tylko o dwa położenia- załóżmy, że to 0,5 i 2,5 k, to może układ, który będzie przełączał się między dwoma rezystorami o tej wartości?
18258 - Przesył magistrali danych - brak informacji z silnika. 18262 - CAN data bus, ABS - uszkodzenie. Przewody, rezystor w ECM. Do elektryka z autkiem.
witam. sprawdź w zegarach stabilizator napięcia (trzynóżkowy LM) jeśli nie pomoże musisz wyciągnąć pływak ze zbiornika. twardnieje izolacja od paliwa i czasem urywają się kable. wyciera się też ceramiczna płytka z napylonym rezystorem (przy pływaku) sprawdź też złącze przy zbiorniku
Uwalony masz rezystor dmuchawy a raczej sam bezpiecznik termiczny. Wygugluj rezystor dmuchawy i będziesz miał jasność gdzie go szukać i jak wygląda. Pozdr
Witam Czy można zamienić poduszkę w fotelu w Chevrolecie Impala na poduszkę od VW Passata (chodzi mi głównie o aspekt elektroniczny(mozliwość skasownia błędu SRS) - pomijam trudności mechaniczne(inny wtyk i mocowanie)?? Czy lepsze jest takie rozwiazanie od wlutowania rezystora?? Czy mogę "bezkarnie" (bez wystrzału poduszki) mierzyć jej rezystancję miernikiem...
Przyczyna moze byc zbyt duza czulosc wzmacniacza . Proponuje zastosowac ekranowane przewody doprowadzajace sygnal do wzmacniacza . Ponadto dobrze umasowiony musi byc sam wzmacniacz . Jezeli wzm. ma regulacje swojej czulosci sproboj go troche odczulic , a wiecej ustawic na radiu . Jezeli to nie pomoze mozesz dac jeszcze sygnal wejsciowy na wzmacniacz...
Czy może być tak że siè spaliła żarówka i nie ma wzbudzenia? Musze przegazować do 2000 tys. Obrotów dopiero ładuje. Auto to passat b5 1.9tdi. Nie może, tam nie ma żarówek tylko diody led, a za wzbudzenie odpowiadają rezystory. Szukaj przerwy na niebieskim kablu idącym do alternatora
Problem rozwiązany. Jeden z rezystorów pękł sobie. Z pewnością sam go uszkodziłem :( Nie dochodziłem od czego on jest.
co do centralnego to stawiam na moduł centralnego bo tak jak w passacie zamykanie z wkładki to jedna linia a z przycisku druga , dmuchawa to faktycznie wskazuję na rezystor który jest przy silniczku dmuchawy
Poduszek nie ma pewnie :) ja bym sie przynajmniej postarał i wlutował rezystor i skasowal crasch date ;P a abs tez pewnie jakis problem był :) pozdro
Przekaźnik pod aku wymień i sprawdź rezystor dmuchawy nawiewu czy dział na 3 nizch biegach jeśli masz manualna klima. Przy klimatronika ni ci się nie wyświetlana wyświetlaczu.?
No i moje obawy się potwierdziły mimo mojej skromnej wiedzy o samochodach :) Po włożeniu rezystora (czyli za symulowania około 90st) objawy wróciły jak na zawołanie. Proszę poradźcie coś.
Wlasnie , chcac zrobic diode, nalezałoby kupic bateryjke 3v oraz rezystor zrobić na nim spadek napięcia 0,9V Skąd taką zaroweczke 1.5V 90mA. wylutowac/wykrasc?
Na pewno dobrze mnie zrozumiałeś? Masz odpiąć istniejący od zacisku D+, dołożyć szeregowo rezystor i ten sam przewód podpiąć pod plusową klemę. Jeśli tak zrobiłeś i nic to nie daje to tylko warsztat ci zostaje.
Passat to niby po co w kondensatorze jest ten przekaznik? Rezystor na stale jest podlaczony i laduje kondensator malym pradem a przekaznik go tylko zwiera zalaczajac "duzy" prad. Z tego co uslyszalem od roznych sprzedawcow to juz dawno wycofano ze sprzedarzy kondensatory "bez elektroniki" bo bylo za duzo reklamacji i za duzo krzesania iskier :) Niestety...
Witam Pozostaje Ci dokładnie sprawdzić przerwy/ wżery no ewentualnie rezystory, półprzewodniki, w podobnych regulatorach bez tego nie udało mi się ich uruchomić, a taka naprawa przekracza wartość nowego urządzonka :P
PRzewód wzbudzenia idzie do kontrolki w liczniku.Z drugiej strony kontrolka podłączona jest pod +12V po zapłonie (linia 15), ale poprzez jakieś rezystory i diodę. Rezystory poznasz po tym, że są dosyć duże. Schematy licznika - ściągnij sobie jakąś książkę do passata b3 - tam są zazwyczaj schematy, są też schematy licznika, ale tylko elektryki, elektronika...
Ad1. Na schemacie masz 3 wersje EDC (komputera): - z jedną wtyczką 68 pinową - z dwoma wtyczkami (80 pin) - z dwoma wtyczkami (121 pin) Sam musisz sprawdzić jaki EDC jest u Ciebie w aucie. Ad2. Opcjonalny włącznik wpięty w szereg pomiędzy boxa a pompę wtryskową - pompa musi być podłączona przez boxa. Ad3. Opcjonalny włącznik Wygląda na to że włącznik...
Witam, mam pytanie odnośnie przepływki. Dzisiaj postanowiłem zobaczyc w jakim jest stanie i zabrałem się za wyciągniecie jej spod maski. Wszystko OK tylko na zdjęciach przepływek z innych źródeł widoczny jest ten drucik z rezystorem (czy termistorem), a u mnie go NIE MA!!! Jak sprawdzić Vagiem przepływke??
rezystory drutowe satel rezystory optoizolator rezystory
smart sterownik włącznik lampa stać prąd bramki tyrystora
samsung rsh5zlbg udostępnianie internetu przez telefon
Odbieranie rozmów WhatsApp na Xiaomi Redmi Note 12 Pro bez odblokowywania Wycieraczki Citroen Jumper działają tylko na szybkim biegu - przyczyny i rozwiązania