Prawdopodobnie nastawnik dawki (quanity adjuster) w pompie. Jest o tym duzo na forum, znajdziesz nawet instrukcje czyszczenia. Zacznij jednak od podlaczenia i sczytania bledow, zaoszczedzisz na wymianach zbednych czesci i czasie.
Filtr paliwa lub pompa za niskie ciśnieniena szynie.
Makita? Weź nie żartuj :P Chyba Mann? Makita robi elektronarzędzia :P A jak pomogłem to możesz kliknąć magiczny przycisk "pomógł" :) A to może ja kliknę co trzeba? 3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.
Symbol silnika to pierwsze litery w numerze silnika - powinny być gdzieś wybite na silniku. Ale najprościej sprawdzić w (starym bo w nowych chyba już ni ma) w dowodzie rejestracyjnym. Np. RLxxxxxxxxxxxxx
Tylko ten szlam to może być okładzina cierna ze sprzęgła lock up.
Pompowtrysk do wymiany
Albo wtryskiwacze się zalepiają i zanim tłoczek się rozrusza to nierówno dawkuje gaz z tond te szarpanie. Lub reduktor jest przepompowany i silnik jest zalewany gazem do czasu wyrównania ciśnienia i też z tego powodu może szarpać.
Popatrzyłem dzisiaj i łapa oraz tuleja wyglądają dobrze żadnych śladów wybicia. Zauważyłem też że silnik lekko przerywa na 3 biegu około 2 tyś obrotów
na obu ZAVOLI pojedzie.
Twoje podejście do problemu bardzo mi się podoba bo zarówno podałeś kod odczytanego błędu jak również wykonałeś i wkleiłeś istotne logi dynamiczne i to się chwali. Odpisuję zatem z miłą chęcią : to nie jest tryb awaryjny lecz zwyczajnie sterownik silnika zgubił sygnał z przepływki co spowodowało totalne zmniejszenie mocy silnika i o ile od 2260 obrotów...
Jeżeli masz w programie 1,5 bara to rzeczywiste doładowanie jest na poziomie 0,5 bara. Sprawdz połączenia turbo - intercooler, na wzrok, czy nie jest gdzieś zalane olejem, albo rozpiete, i na słuch czy nie gwizdze przy gazowaniu na postoju. Sprawdz też zawór egr czy jest szczelny i katalizator czy nie zapchany. Sprawdz czy układ sterowania turbo jest...
Nastawnik pompy do roboty.
Twoje oznaczenie silnika to AAZ nie AAO, źle odczytałeś. Znajdź dobrego mechanika niech sprawdzi ustawienie rozrządu, moment wtrysku i dawkę może gdzieś jest potrzebna korekta.
Witam. Przepraszam za odkopanie tematu. Problem się rozwiązał bo mam to samo.
przykre ale wygląda na pompe
Cześć kolego. Rozwiązałeś może problem z tym szarpaniem passata ? Bo mam identyczny problem i w tym samym modelu.
Może się np. zapowietrzać lub zwyczajnie brakuje paliwa przez zapchany filtr czy sito w baku.
A sprawdzałeś ciśnienie na rolkach
Mowilem ze to przeplywomierz ! Ale mozesz sie nei cieszyc dlugo , komputer sie raczej nie przestawil , byc mzoe akurat u Ciebie nie bylo styku , ale sadze ze raczej cos sie zmienilo w przeplywomierzu przy ejgo czujniku termicznym , byc moze jak dostal zimne powietrze bez swojego zasilania czyli nie grzejac , to schlodzil sie do niskiej temperatury i...
Witam. Kolego mam identyczny problem z Passatem jak ty mam paska 97r 1.6 + gaz sekwencja i dzisiaj zaczął tracić moc,strzelać,szarpać i na postoju drga nim. Powiedz co u Twojego było nie tak? Z góry dzięki. Renata
Witam. Mam Passata 2003 1,9tdi, a problem to że słyszę minimalne syczenie i przy szybkim rozpędzaniu na 2-3-4 i 5 biegu przy niskich obrotach szarpie, a jeśli przeciągnę na biegach na duże obroty, to jest ok i powyżej 100km/h jest już ok. Przy wolnym rozpędzaniu jest wszystko ok. Dodam, że moc jest też ok. Co może być przyczyną, proszę o pomoc.
chodzi ci o zawór n75? to jest sprawy właśnie
Za komplet na jedną pompkę (Boscha) zapłaciłem 30 zł w lokalnym sklepie motoryzacyjnym. Wydaje mi się że są uniwersalne bo nikt nie pytał mnie o model passata. Założyłem i jest ok.
Witam kolegę, a więc winna za te obiawy jest pewna część w liczniku, nie wiem jak ona się prawidłowo nazywa, impulsator, czy jakoś tak, ale to coś:-D odczytuje prędkość auta i podaje dane do ECU. Kolega nie bawił się w naprawę tego, tylko wymienił cały licznik, wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam i powodzenia. Proszę o punkt jeśli pomogłem;-) .
Panie szymian1234 , skrzynia AG4 (01N) inaczej pracuje niż ZF5HP19FL, a taką ma bklosik . Sprzęgło hydrokinetyczne ma duże znaczenie przy szarpaniu z 2 na 3, ponieważ w ZF przy zmianie biegu właśnie z dwójki na trójkę lock-up (w sprzęgle) przejmuje rolę prowadzącą. Sprzęgło hydrokinetyczne nie jest nie zniszczalne, psuje się jak każdy mechanizm wykonany...
Na parametry nie patrzyłem
Najprawdopodobniej zacina się geometria turbosprężarki vgt. Setki odpowiedzi w internecie jak to naprawić
Witam.A jak kompresja?
Witam i doszedles ładu co było przyczyną tego szarpania silnikiem nie równej pracy
Raz poduszki silnika do kontroli. Wtryski szwankują. Zawory do kontroli. Kwestia jaki olej silnikowy - za gęsty i dopiero po rozgrzaniu uzyskuje właściwości smarne jeśli tak to ma ogromny wpływ na szarpanie.
To że silnik na postoju pracuje równo nie znaczy, że jest ok i nie będzie szarpań w trakcie jazdy. Opisz dokładniej to szarpanie.
Witam proszę o pomoc bo już nie mam sił do mojego paska. Jeździł normalnie co prawda nie miał mocy tyle co powinien. Po regeneracji turbiny było lepiej czuć było to za łączenie turbiny jednak po około miesiącu już nie było tego czuć (turbina bije) zauważyłem również że wolniej schodzi z obrotów. Jednak kolejny problem się pojawił zauważyłem że od czasu...
Problem nie zginie.
Chodzi mi o pamięć błędów w sterowniku. Skasuj na zimnym, doprowadź do szarpania i wtedy odczytaj. Inaczej się nie da.
Wymieniłem czujnik położenia wału i przestało szarpać.
Prawdopodobnie nastawnik dawki powodem szarpania jest
Do czegoś doszedłem. Jak wykręciłem kilka obrotów śrubą regulacyjną w regulatorze ciśnienia to silnik przestał szarpać przy niskich obrotach ale za to wolne obroty przy gorącym silniku zaczęły "pływać". Ale jest już jakiś postęp. Będę szukał informacji na tema tego regulatora. "Adamek", masz taki sam silnik co ja więc objawy jakie były u mnie mogą mieć...
nastawnik naprawiony problem rozwiązany
najlepiej zrobic diagnostyke,szkoda czasu na szukanie usterki bez testera,zacznij od filtra paliwa,zalecam tylko oryginal,podroby plataja czesto figle...jezyk na max docie zmienisz tylko za pomoca testera
rozumiem że wtryski bezpośrednie nie były zamieniane?
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... 5 i 6 post
skoro mruga świeca żarowa to proponował bym diagnostykę komputerową, sprawdzić czujnik położenia wału i zawór n108, chociaż dla mnie to bardziej jak by się coś działo w samym nastawniku pompy. Sprawdził bym jeszcze wiązkę od pompy dużą kość i tą małą na której jest elab i zawór n108, zawór powinien mieć oporności pomiędzy pinem 2 i 3 ok od 12 do 20...
Szarpanie pojawia się jedynie, gdy olej się podgrzeje. Nigdy jak jest zimny. Mam jeszcze nadzieję, że to nic poważnego...
Ja bym się jednak przyjrzał temu EGR. Najlepiej tymczasowo go zaślep, w tym silniku jest to w miarę na wierzchu. Miałem dwa AVFy i nie miałem podobnych problemów. Jeśli wtryski ok, to ja bym szukał w osprzęcie recyrkulacji spalin, ew. doladowanie. Nikt Ci nie grzebał w sterowniku silnika ? ( tzn. tuning itp ) ? Jeśli tak to mam oryginały do tych modeli...
A umnie passat tdi szarpał i znalazłem uszkodzoną poduszkę przy skrzni biegów 5 dych i po sprawie objawy były bardzo podobne dotych opisanych. Kiedys też nie miał mocy to znalazłem nieszczelność w "interkulerze" dziura że pies z budą by przelazł a gdy silnik nie pracował to nic nie było widac bo rozsczelniał się na zaprasowaniu dopiero podanie niewielkiego...
To sprawdź co jest winą szarpań. Czy układ zapłonowy czy uklad zasilania w paliwo.
Witam, od pewnego czasu mam problem z moim passatem, auto przy zmianie biegu szarpie, najbardziej odczuwalne jest to na 2,3,4 biegu, w momencie szarpniecia wystepuje "falowanie obrotów", ciężko jest to opisać dlatego tez dodam filmik, najbardziej widoczne jest to w 44 sekundzie filmu: http://youtu.be/Lqy6B4Geeek
Wgrany był gotowiec
po zgaszeniu nagle zaczyna szarpać Do sprawdzenia instalacja zapłonowa - Kable z fajkami, aparat zapłonowy, cewka, moduł, czy co tam masz, bo nie podałeś modelu silnika.
nie pisałeś czy wymieniałeś filtry: paliwa i powietrza, może paliwo? Sprawdź najpierw to , dla mechanika zdążysz jeszcze zapłacić :) Na niższych biegach masz mniejsze przełożenie i szybciej wchodzi na obroty, zwłaszcza jak przyciśniesz gazu - to i nie czuć szarpania.
Przytarta geometria.
Ja stawiam,że zaciąga lewe powietrze,od tego zacznij.
Tylko chyba po ustawieniu bez podpięcia pod VAG-a i skasowaniu błedu i tak będzie 5tyś obrotów? A co z szarpanie? Ma to jakiś wpływ?
zacząłem się bawić z tubą, podpiąłem pod pasy bezpieczeństwa, ale samochód znów zaczął szarpać i ledwo jechać. Może zadzwoń do elektryka samochodowego zanim spalisz całą budę albo wysadzisz jakie poduchy.
Witam, może elektryczna pompa paliwa (w zbiorniku) szwankuje. Czy jest problem z uruchamianiem silnika?
Z tego co napisales niebardzo da sie wywnioskowac bo przyczyn moze byc wiele. Rozumiem ze filterek gazu byl wymieniony Jak stara jest instalacja? Czy parownik jest cieply? Czy szarpie w calym zakresie obrotow? Czy podczas jazdy testowej z gazownikiem tez szarpalo? Jaka jest elektronika?
Dziękuje za liczne pomocne rady, bez nich bym sobię nie poradził. A więc kolejnego dnia odpalił jak trzeba. Po całym dniu stania również. Tematu nie zamykam poczekam kilka dni, ale na razie mu przeszło samo z siebie.
Wywaliło by zapewne jakiś błąd, a błędów brak.
Rozwiązał sie problem z szarpaniem? W czym był ten problem?
Pompę możesz bez problemu ustawić na czujnik zegarowy, kontroluje się z poziomu testera. Co do reszty,określ czy włącza cylinder, czy wtryskiwacz. Może też hydraulika podpierać zawory, wtedy ginie kompresja.
ok dzięki za odpowiedz. A tak że już męczę temat to nie wiecie kto coś takiego robi w trójmieście lub w okolicach. Nie chce się natknąć na takiego samego partacza jak ten co mówił że te szarpania to od sprzęgła
Na 99% znalazłem przyczynę tego szarpania, okazało sie ze to sonda, wymieniłem ja i narazie jest ok!!!
Jaki silnik?
Sprawdź zasilanie na sterowniku od skrzyni.
Podaj kod silnika.
To sie kolego przejedz takim samochodem ( z przestawionymi kątam) i luknij w lusterko wsteczne! Pozatym jako mechanik powinieneś wiedziec jak zachowuje się silnik kiedy nie spali dawki paliwa
Bez fizycznego kontaktu z pojazdem można jedynie domniemać, co to za powód, dla którego tak się dzieje. Problem jest w tym, że auto może mieć niekoniecznie jeden temat, odpowiedzialny, za powyższe objawy. Na początek trzeba rozgraniczyć, czy to silnik, czy skrzynia biegów, czy oba podzespoły jednocześnie. Tak jak sugerujesz rozpoczynamy diagnozę od...
Silnik pojemnosc moc ?
Zobacz czy żaby nie pływają w sterowniku.
zawór raz działa a raz nie Musi działać skoro masz błąd związany z nim, to go wymień. Wpisz w wyszukiwarkę zawór N75 i zobaczysz że objawy są identyczne przy jego uszkodzeniu- nieprawidłowej pracy.
Mam Passata 93r.Problem mój polega na tym że przy szybkim naciskaniu pedału gazu są szarpania ,przy powolnym tego nie ma. Jest to silnik 2l pełny wtrysk. :?:
Wyklucz wpierw złą pracę układu zapłonowego.
No ale np. zbyt małego poziomu oleju to nie zczyta niczym...
Wykluczyłeś nieszczelność w układzie dolotowym powietrza ? Będą podobne objawy.
Witam , mam passata B6 2005 r., 2.0 tdi , 140 km , 8v , manualna skrzynia 6-cio biegowa , przebieg ok. 115000km.. Od kupna (wrzesień 2008 ) na 2 biegu , przy 2000 tys. obrotów dostaje "czkawki" tzn. przerwie - szarpnie i jedzie dalej. Nie jest to regularne , jak naciśnie mu się w "dechę" jest ok . Tata mechanik wymienił już nawet wszystkie pompo wtryskiwacze...
Od kiedy tak się dzieje i co było wcześniej ?A jak jest na rozgrzanym i zimnym silniku ? Ew. po przejechaniu kilkudziesięciu km i rozgrzaniu skrzyni biegów ? Szukaj np. w dolocie powietrza ew. silnik krokowy. Ostrzeżenie. Pisanie bzdur, to nie tutaj! 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe...
Witam mam problem ze swoim paskiem mianowicie autko odpala za każdym razem bezproblemowo ale często szarpie na na postoju na wolnych obrotach. Byłem u trzech mechaników i nikt nic nie zdjagnozował konkretnie. Od razu mówie że za każdym razem podłanczali pod komputer i nic nie wykazywało. Stało się tak z tego co zauważyłem jak przyszły mrozy, teraz jak...
Passat jak w temacie troszkę kaprysi. Czasami w trakcie jazdy zaczyna szarpać tracić moc. Zdarzają się także nierówne obroty. Może ktoś podpowie. Dorzucam logi do przeglądnięcia.
A gdzie diagnostyka? Dane z komputera podczas jazdy bo sprawdzenie na komputerze błędów to nie diagnostyka.
witam, byłem u mechanika i okazało sie że pompowtryskiwacze były rozregulowne, więc dlatego mi tak ten samochód szarpał
To to samo jakby w bendzynie VW świeciło EPC..... :D
Sprawdź poduszki skrzyni biegów.
witam wszystkich, mam problem z asb w vw passat b5 110ps. mianowicie przy zimnym silniku auto po przejechani kilkuset metrow wchodzi na obroty ok2500-3000 tak jakby nie ciagnal na zadnym biegu potem nastepuje szarpniecie i przelacza normalnie. czytalem niektore wypowiedzi ze moze zmienic olej ale nie wszyscy sa zgodni czy to pomoze czy zaszkodzi. komputer...
Tłumik drgań skrętnych w sprzęgle (nie pamiętam czy zwykłe 1.8 ma też dwumas tak jak 1.8T ), ale takie szarpanie wskazuje że nie ma i uszkodzone mogą być tłumiki w tarczy.
A jaki konkretnie błąd? sprawdzałeś na wiki ross-tech?
Jest bardzo napięty i nawet nie drgnie przy szarpaniu. Fotel do wymiany?
Świece i przewody zmieniane?
Witam. Posiadam passata b5 1.9 tdi 115km z 1999 roku od poczatku zimy mam problem z silnikiem mianowicie Po odpaleniu samochodu po dluzszym postoju silnik chodzi normalnie po przejechaniu 2-5 km silnik zaczyna szarpać przy przyspieszaniu trzęsie całą budą, silnik pracuje nierówno i problem jest ciagły. Czasem podczas skretu na parking osiedlowy zdarzało...
Pozbyłem się problemu... sprzedając samochód :)
filtr powietrza, filtr paliwa
mam
Witam szanownych kolegów ja też mam taki problem tyle że mój pali na dotyk moc idealna tyle że jak przekroczę prędkość 120km/h i puszcze tylko gas samochód zaczyna mi szarpać byłem na diagnostyce i zero błędów wymieniłem poduszki pod silnikiem i agr i dalej to samo. Czy mógł by mi ktoś pomóc.
Witam, tez to walkowalem na fotrum,mialem identyczne obiawy , okazalo sie ze zapiekly sie wewnetrzne przegoby (przy skrzyni biegow), passat B4 19TDi
Ciśnij ten zawór egr. Na bank stoi otwarty. Na jałowym chodzi dobrze, tylko podczas przyśpieszania brak mocy, może szarpać i czarny dym?
Diagnostyki nie robiłem bo nie za bardzo wiem jak, sprawdzałem tylko błędy i nie było żadnego... Dodano po 2 Dodam jeszcze że, dzisiaj rano nie dość że nie miał mocy to jeszcze szarpał
Napisz co było przyczyną?
OOK,DZIEKI ZA RADE,dzisiaj jade do mechanika i powiem mu o tym.napisze pozniej co i jak.pozdr
No właśnie komputer pokazuje dużo błędów ale nie można ich wykasowac. Wszystko niby podłączone. Auto odpala na chwilę zaczyna szarpać i gaśnie
Mozliwe jest .
Jedź na Shell albo BP. U mnie było to samo. Nie twierdze,że mają złe paliwo ale musi być jakiś dodatek. W lecie tankuje na Orlenie i nic się nie dzieje. Pierwsze 5 kilometrów strasznie szarpało mi silnikiem.
passat 130km szarpać vivaro szarpać multitronic szarpać
zamiennik tda7560 toyota corolla żarówki urwany kabel cewki
najlepszy router parametry silnika elektrycznego
Migająca czerwona kontrolka w młotowiertarce Milwaukee - jak zresetować? Zawieszanie komputera na "Verify DMI Pool Data" - przyczyny i rozwiązania