Drążę temat od jakiegoś czasu i z tego co się orientowałem to oryginalnego sterowanego przez CAN nie ma co montować bo ma np. ochronę komponentu (wykrywa instalacje w aucie z innym VINem i się blokuje) i trzeba jechać do serwisu żeby je aktywować (albo do magika od tego). Aso podłącza webasto do kompa a komp łączy się z bazą vw i sprawdza czy nie jest...
Ludzie nabijają punkty za komentarze a nie mają podstaw wiedzy techniczej. 1. Jak najbardziej nieszczelny / dziurawy układ wydechowy powoduje spadek mocy i wzrost zużycia paliwa. W skrócie: w układzie zachodzą zjawiska falowe. Dlatego dla każdego silnika pojemność, długość układu wydechowego jest indywidualnie liczona w fabryce. Szczególnie ma to znaczenie...
Dziękuje
Wszystkie rury w dolocie łącznie z intercoolerem wyjmowałem i sprawdzałem szczelność, nie ma żadnej dziury. W momencie przyśpieszania kiedy pojawia się ten dym i zaczyna mulić nie wywala żadnych błędów. Wystarczy chwilę poczekać( z wciśniętym gazem) i po chwili przyśpieszenie wraca i aż wciska w fotel:P ...........................................
Sprzeglo dobre A tłumik i koło zapasowe? Tez dobre? Od miesiąca czasu marudzisz z tym autem, zakładając co i rusz nowy wątek. Sprzęgło dobre, Bez znaczenia dla odpalania. panewki nie obróciły się rozmawiałeś z nimi, czy jak? Bo nie chce mi się wierzyć, że zdjąłeś miskę i odkręcałeś podpory wału/korby. pompa paliwa dobra Jak wyżej. Siedzisz, piszesz...
No, stukało coś, chyba tak mi się wydaje, taki jakby metaliczny dźwięk, czy jakby szklanką o szklankę stukał, ale to na postoju, jak stałem, i to tylko co jakieś 15 sekund takie pojedyncze stuknięcie było, jakby się coś chłodziło, tak jak np. tłumik strzela, jak temperatury dostanie, to na wyłączonym silniku też na postoju, albo coś w tym stylu... Bo...
Oczywiście że najłatwiej byłoby wymienić tłumik na nowy i po sprawie, ale jak w moim przypadku to nowy oryginalny tłumik kosztuje około tyciąca złotych bo jak się dowiedziałem w zakładzie trudniącym się wymianą tłumików to ponoć do V-W nie robią zamienników. Więc jak możan to się łata, chyba że ktoś ma kasy jak lodu i moze wymieniac tłumiki raz w roku....
Witam. Postaram opisać się mój przypadek, który udało mi się samodzielnie rozwiązać. Na wstępie przepraszam za brak zdjęć, ale nerwy dawały się we znaki podczas naprawy i jakoś nie było na to ochoty :) Pojazd to VW Passat B6 z 2006 roku. A w nim ogrzewanie postojowe "standheizung" firmy Webasto, model Thermo Top V bez telestartu, tylko programowane...
Tłumik drgań skrętnych w sprzęgle (nie pamiętam czy zwykłe 1.8 ma też dwumas tak jak 1.8T ), ale takie szarpanie wskazuje że nie ma i uszkodzone mogą być tłumiki w tarczy.
Silnik drży przy odpalaniu i przy gaszeniu dlatego tłumik dotyka podwozia
Jak jest ustawiony odbój przedni pod chłodnicami? Nie dotyka w zadnym miejscu gniazda? Tłumik luźno wisi, nie jest naciągnięty nadmiernie na zadnym elastycznym mocowaniu?
A fabrycznie założony jest ten tłumik drgań? Czy się go zakłada jak wibracje są np lekko krzywa półoś?
No fakt :-) słychać glosniejsza pracę lunika a tłumika, a ten dźwięk przy obrotach 1100-1400 ale jeśli to tłumik to dlaczego tylko przy tych obrotach ?
8mm przerwa ma być. Pomiędzy napinaczem a blachą z rolki napinającej. Regulujesz napinaczem. Zakładasz pasek, napinasz tak żeby wyjąć blokadę z napinacza bez użycia siły. Popuszczasz napinacz, aż będzie przerwa 8mm.
Głośna praca to może być wszystko nawet uszkodzony tłumik "harmonijka przy silniku. Musisz ustalić źródło pochodzenia tego dźwięku. Ciężko pali -musisz ustalić przyczynę -ja miałem taką, temat długi ale warto poczytać do końca warto, zapewne znajdziesz tam odpowiedz. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Od sprawdzenia akumulatora, szczelności...
Przepustnica wyczyszczona, przepływomierz sprawdzony(tyle ile mogłem), ciśnienie na tłokach zmierzone, świece wymienione, przewody -ok, czyli wszystko musi być w porządku, ale tak nie jest. Po odpaleniu silnika (pali z dotyku) po chwili zaczyna "bić" w tłumik i nierówno pracować jakby coś było z zapłonem obroty trzyma ładnie ale czuję takie wibracje...
Albo zaczyna się rozlatywać tłumik drgań skrętnych w kole pasowym wału
czy przy wymianie rolki prowadzacej, napinajacej i pompy wody odkręca się tłumik drgań? Nie. Czy to jest wogóle fizycznie możliwe Bez problemu można wymienić nie ruszając tłumika drgań.
Układ miałeś wymieniany cały czy tylko tłumik końcowy? Tłumik jak sama nazwa wskazuje ma za zadanie wytłumienie dźwięku układu wydechowego w szczególności wyższych częstotliwości. Jak wstawisz samą rurę będzie ci to ryczało jak wół i z pewnością zyskasz zainteresowanie służb mundurowych. Powodem głośniejszej pracy może być rozwalony tłumik środkowy...
Lewe powietrze sprawdzone- nie dochodzi. Vag był z 7 razy podpinany zero blędów. Odpalałem nie dawno i odziwo ładnie cykał. Tylko dlaczego raz pracuje idealnie a raz krztusi sie. Wczesniej smierdziało nie przepaloną benzyną ale oczyściłem kostke przy aparacie zapłonowym "sama zieleń" Wtyknełem odpliłem, smród benzyny znikł ale nachodzi go dławienie...
jak Ci wyżej napisałem, zobacz czy nie zatkany tłumik a bardziej katalizator. Co szkodzi zerknąć na ustawienie rozrządu?
Napnij prawidłowo pasek rozrządu-ewentualnie tłumik drgań padł.Synchronizacja jest mocno rozjechana jak zauważył już kolega sztomel.
Tak z ciekawości. Co rozlatuje się w tych skrzyniach? Właśnie wszyscy słyszeli, tylko nikt tego nie widział. Logicznie rzecz biorąc to nie powinno nic stukać. Różnica jest jedynie odczuwalna przy puszczaniu sprzęgła. Przy sztywnym kole są odczuwalne większe "poszarpywania". Żeby to zniwelować wystarczy puszczać sprzęgło od ciut wyższych obrotów. A...
Witam. Jestem posiadaczem passata B4 VR6 1994rok 2.8 (przebieg 169000km) też z modułem "nowej generacji VR6". Miałem dokładnie taki problem z wystrzałami. Tylko UWAGA , mój pasek nie ma instalacji LPG. Dwa razy rozsadziło mi tłumik akustyczny szmerów ssania. Wybuchy były tak silne ze puszka ta pękała w strzępy... Długo szukałem przyczyny... Żaden z...
Witam !! Ostatnio mój kuzyn naprawiał golfa o podobnych objawach. Przyczyną był niedrożny ostatni tłumik wydechu. Najciekawsze było to, że wydech był wymieniany na nowy parę miesięcy wcześniej. Powodzenia przy naprawie !!
Myślę że to nie brak paliwa, a zapłonu....ponieważ po starcie on wyrzuca nie spalone paliwo przez tłumik o czym świadczy chmura i zapach, Pamiętaj, że to silnik wysokoprężny. Czyli z zapłonem samoczynnym. Nie ma czegoś takiego jak układ zapłonowy... Za prawidłową pracę silnika odpowiedzialny jest układ wtryskowy. Oczywiście jeżeli kompresja jest prawidłowa...
Będzie miał głośniejszy taki " puszkowaty" dźwięk ( tak było u mnie ).Wstawiłem w jego miejsce tłumik przelotowy ale przynajmniej z początku wiele to nie pomogło. Teraz jak z pewnością zarósł trochę sadzą jest lepiej ale może to być też moje subiektywne odczucie.
Witam serdecznie. Tak jak w temacie. Podczas jazdy na obrotach 1600-2000 odczuwalne są drania samochodu. Nie wiem od czego zacząć. Sporo czytałem na ten temat i dzisiaj sprawdzałem przeguby wewnętrzne- prawy przegub ma odczuwalny luz jak się za niego bierze ręką to "tyka" lewy zaś ma mniejszy luz. Podniosłem dzisiaj koło w samochodzie i włączyłem bieg...
Buczenie" to może niekoniecznie poprawne określenie ale podczas ruszania np. ze świateł jest taki nienaturalny i uciążliwy dla uszu hałas dochodzący wyraźnie od strony siedzenia pasażera. Jak wcisnę gwałtownie pedał gazu to najczęściej jest ten hałas przy nabieraniu obrotów a czasami nie słychać. Bym powiedział, że czym gwałtowniej nacisnę tym rzadziej...
Wracając do tematu. Nie chce krytykować ale gwizdki wkładane w tłumik to nie to samo. Szwagier zamontował do VW Passat 96r. i brzmi to bardziej jak gwizdek piłkarski. Możliwe, że trafił na taki model bo to wiadomo, rożni producenci, różne wykonanie... Jeżeli nie żal Ci pieniędzy to najlepszy efekt uzyskasz zakładając prawdziwe turbo, ale trzeba sie...
Witam Jak w temacie mój passat b5 dość głośno chodzi jak na ten silnik AFN 110km 1998r Jeżdziłem 3 autami z tymi silnikami (2x passat b5 audi a4 i audi a6) i nie bylo slychac tak silnika a u mnie chodzi jak traktor... Nawet wymieniłem tłumik srodkowy na nowy bo w starym cos latalo w srodku i myślałem ze to to (cos w nim sie urwalo i drzalo troche) ale...
Mam problem z jazdą na benzynie. Niedawno zamontowałem instalację gazową do auta i po odebraniu go z warsztatu problem już był a przed oddaniem auta do warsztatu wszystko było dobrze. Teraz kompletnie nie ma mocy na benzynie niby jak jest na luzie to wchodzi na obroty ale pod obciążeniem nie chce jechac. Jak się wciśnie gaz do oporu to zachowuje się...
kolego Tplewa wypowiadasz się za każdym razem, gdy na forum jest mowa o układzie wydechowym. Jest to dosyć żałosne mielenie słów. Wymiana kolektora na rurkowy od tego samego modelu to coś złego? Pociąga to często dalsze modyfikacje ok., ale są one wykonalne i to poprawnie. Proponuje poczytać i popróbować. Zastąpienie kata rurką w tdi (mam taki AVF PD)...
Witam. Mam problem z passatem 2000 rok 1.8 20v silnik APT. Przeszukałem już chyba wszystko i nie znalazłem odpowiedzi. Propblem pojawił się po wymianie: - rozrządu, - łańcuszka - hydraulicznego napinacza - krociec z tyłu silnika - termostat (ok 2 miesiące temu) Problem objawia się tym że auto nie ma mocy szczególnie na wolnych obrotach. Jak przełącze...
Witam wszystkich! Niedawno nabyłem tytułowego passata B3 z silnikiem 1.8 o oznaczeniu PF (107KM, wtrysk digifant). Wszystko byłoby super, gdyby nie kilka problemów najprawdopodobniej właśnie z układem wtryskowym. Silnik ma najprawdopodobniej oryginalny przebieg 196tysięcy - wnioskuję po tym, że ciągle jest oryginalny pierwszy tłumik w wybitą datą bliską...
Trudno mi powiedzieć bo wypadnięcie zapłonu czuć tylko siedząc w aucie (zadrżenie nadwozia i zliczenie w VAG-COM). Nie słyszę natomiast strzałów w tłumik czy też jakiegoś pyrkania choć nie wykluczone, że ono występuje. Sonda lambda badana VAG-COM-em pokazuje całkowitą sprawność (praktycznie żadnego zmniejszenia sprawności). Nie mam już pojęcia co może...
Panowie, czy wyjmował ktoś pierwszy element tłumika w Passacie B5 przed liftem? Jest tam katalizator i bardzo mało miejsca, by to poszło w dół. Widziałem filmik z Audi A4 B5, jak koleszka robi to od góry. Czy to jedyny sposób? Ktoś ma inny filmik? 1.9 AFN sedan
Nie ma prawa w rękach się "ruszać". Masz uwalone. Powodzenia.
Witam. Mam problem z moim Passatem b6 1.9 tdi. Od pewnego czasu z tłumika wydostaje się szaro biały dym jak jest zimny i jak rozgrzany. Wymieniłem nowy olej filtr paliwa. Byłem na komputerze ale nic nie wykazało. Co może być jeszcze przyczyną. Za podpowiedzi z góry dziękuję.
Ani silniki o mocy 140 KM i 170 KM nie posiadają serwomotoru, siłownik podciśnienia sterowany jest pneumatycznie a jedynie w 170 KM 2.0 TDI siłownik zmiennej geometrii posiada czujniki krańcowe, przy FAPie jest też róznicowy czujnik ciśnienia, czujnik temperatury gazów spalinowych i sondę lambda, serwomotor posiadają turbiny w silnikach 3.0 TDI a odnośnie...
Witam Pacjent Passat B6 2.0 FSI. Na zimnym silniku chodzi jak by miał dziurę w tłumiku. Jak już się rozgrzeje to wszystko działa jak należy. Tak jest za każdym razem rano i nie tylko. Nawet jak postoi 10-15 min dzieje się tak samo. Po chwili cisza. Co to może być? Tak jak by była nieszczelności w tłumiku i po rozgrzaniu tak jak by się uszczelnia od...
Zapomniałem dodać - poduszki sprawdzane, łącznik elastyczny tłumika też .
Niby jak? Zobacz jak zbudowane są tłumiki.
Sądze, że będzie to coś z układem wydechowym. Najprawdopodobniej zabity katalizator spalin lub tłumik końcowy. Miałem to samo w passacie TDI.
8.8 wystarczą.
Przy nieodpowiedniej mieszance i nie odpowiednim ujściu spalin może pokazywać błąd sądy lambda. Dlaczego? Przypchany tłumik, katalizator - mogą być identyczne objawy. Sprawdź ten przepływomierz - jak jest kiepski - też mogą być takie objawy.
Na jakim oleju jeździsz? Czy po zgaśnięciu i próbie rozruchu idzie dym z tłumika?
Jestem posiadaczem passata B3 sedan z 93r. Silnik to 1.8 benzyna. Chciałbym wymienić w nim tłumik na sportowy jednak niezależy mi na wzroście mocy bo jak wiadomo odczuwalne było by to i tak tylko na wysokich obrotach. Chodzi mi raczej o lekko basowy dzwięk jednak żeby nie było to przesadne chuczenie.(tak żebym mógł spokojnie w nocy wyjechac z parkingu...
korek wymieniłes na oryginalny? zobacz czy masz masełko pod korkiem, ale wlewu oleju do silnika. objaw uszk. uszczelki pod głowicą, to właśnie w/wsp. masełko, puchnące wężę chłodzenia i biały dym z tłumika.
Poduszka silnika / skrzyni do sprawdzenia. Grzechotanie pewnie ma niewiele wspólnego z trybem awaryjnym. Chyba, że to sprawka katalizatora lub tłumika.
głośny tłumik niedokręcony tłumik farba tłumik
wirowanie pdn885 pomiar impedancji wyjściowej komputer głośny pracować
router przewodowy egzamin technik informatyk
Kondensator do silnika jednofazowego 900W: dobór i parametry Niedziałające wskazówki zegarów w Toyocie Corolli E11