Trzeba zalać filtr paliwem i wysysarką pociągnij na powrocie
Makita? Weź nie żartuj :P Chyba Mann? Makita robi elektronarzędzia :P A jak pomogłem to możesz kliknąć magiczny przycisk "pomógł" :) A to może ja kliknę co trzeba? 3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.
Nie, twierdze że masz wyrobione gniazda, zużyte uszczelki i wali kompresją w układ paliwowy.
Jak przewody są OK, to być może oberwany smok, lub pęknięta gumowa harmonijka przy smoku, częsta usterka VW, wymontuj smok i sprawdź.
Zapnij kompa do roboty i wysteruj pompę paliwa.
Myślę że może być to spowodowane przez wadliwy układ paliwowy, w przypadku mojego passata po wymianie oleju i filtrów kabinowych wszystko wróciło do normy i śmiga ponownie aż miło.
Układ paliwowy nie trzyma ciśnienia po wyłączeniu silnika.
Uszkodzone gniazda pompowtryskiwaczy.
Witam Był podobny temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Jeśli wszystko wymieniałeś sprawdź jeszcze raz zawór podgrzewacza paliwa (ewentualnie wymień oring) znajduje się on na filtrze. Z tego co pamiętam podobny objaw występował z przyczyny tego zaworu.
Jest jakiś sposób na sprawdzenie głowicy pod katem pęknięć układu paliwowego. To ostatnia rzecz jaka przychodzi mi do głowy.
Ja mam podobny problem w passacie 2,5 TDI V6. Do sprawdzenia: szczelność układu paliwowego (lewe powietrze) nadciśnienie i podciśnienie, pompa wtryskowa (czy sprawna i czy szczelna)
Wygląda na zapowietrzanie układu paliwowego.
Może powietrze w układzie paliwowym.
Jedyne uszkodzenie to brak możliwości uruchomienia silnika.
Przy tym wieku i przebiegu może być wszystko. A to że coś wymieniłeś to bez znaczenia.
Nastawnika w środku nie zobaczysz. Usterka występowała w samochodach z nieszczelnym układem paliwowym.
Jeśli jest to filtr z plastikowym trójnikiem, przez który przechodzi wąż powrotny paliwa, to sprawdź czy przez znajdujące się tam o-ringi nie dostaje się powietrze. Jeśli to filtr Filtrona, to wymień na identyczny, tylko Mann-a lub Knecht-a, cała partia miała kiedyś źle wykonaną część, na którą zakłada się ten plastikowy trójnik i powodowała zapowietrzanie...
A co z adaptacją komputerową. Może trzeba rzetelnie odpowietrzyć układ paliwowy.
Zapowietrzony układ paliwowy....
Niestety ale byś się zdziwił i to bardzo.. Dlatego sprawdza się to podczas kręcenia ,czy nie ginie zasilanie ECM ,czy jest sygnał z wału itd. Ale dobra,w takim razie szukaj w układzie paliwowym.
Witam mam problem z Passat b6 1.9 TDI bluemotion 105km miesiąc temu zaczęło się problem z odpaleniem, po 5minutach kręcenia odpalił po przejechanie trasy 20kl silnik był wyłączony z 10 minut , nadal problem z odpaleniem mimo to że był ciepły silnik. Przeczyściłem pompek paliwa w zbiorniku problem ustały, I pojawił się nowy przy przekroczeniu 120kl/h...
Witam kolegę. :D Jeżeli kopci na biało to coś z układem paliwowym
sprawdziłem świece i przewody i układ paliwowy
WItaj. Zasilania do ecu wszystkie są? "podobno" to jutro będzie upał...
zacząłem tankować disel v power na shellu plus wlałem do baku srodek do czyszczenia wtrysków i układu paliwowego. objawy ustały
Najczesciej problem jest w gniazdach mocujacych pompowtryski ze wzgledu na wade konstrukcyjna . Najczesciej pomaga wymiana uszczelek na wtryskach oraz obejrzenie układu paliwowego f paliwa przewody Vacupompa . Czy nie ma wycieków
Naładuj akumulator i odpowietrz porządnie układ paliwowy i miej nadzieję, że nic więcej się nie stało. Dopiero po tych zabiegach pisz następny post.
Ciekawi mnie tylko to że jak odłącze przewód podciśnienia z EGRu to silnik pracuje równo jak by nic się nie działo czy to ma jakieś powiązanie z układem paliwowym?
Dzięki wielkie za porady! Okazało się, że po przejechaniu trasy samochód działa jak należy. Prawdopodobnie problem leżał w lekko zapowietrzonym układzie paliwowym.
Zaprogramowana Nowa pompa? Dodano po 53 Odppwietrzyles cały układ paliwowy
Możesz kolego kombinować z akumulatorem ale jestem pewien że efektów poprawy nie będzie. sprawdz zasilanie paliwa ja stawiam na nieszczelność w układzie paliwowym...
Jak błędów brak ,do spr układ paliwowy.
Moim zdaniem kąt wtrysku i pompa do regulacji. To samo miałem kilka tyg. temu z Astrą B po wymianie pompy. Źle ustawiona i objawiało się dokładnie tak samo. Odpowietrzył bym jeszcze układ paliwowy.
zapowietrzanie się układu paliwowego/niewłaściwe (zbyt niskie) ciśnienie paliwa...
To nie dymiłby na czarno. Układ paliwowy - jakie paliwa tankujesz?
...a może układ paliwowy zapowietrza się ?? Sprawdź to.
A jak zapowietrzysz układ paliwowy, to co wtedy ?
Ma pompe ale ona nie robi cisnienia, jak nie rozbierałeś to nie pisz głupot.
W instrukcji serwisowej podają że ciepłym Ale w instrukcji nie jest napisane że dymi na niebiesko. Pomiaru dokonaj na zimnym, w momencie kiedy występuje usterka. Chociaż moim skromnym zdaniem, zapowietrza Ci się układ paliwowy.
dawka też nie halo do sprawdzenia układ paliwowy, głowica - wyrobione gniazda
To teraz zanim go uruchomisz kolejny raz to przekręć kluczyk 4 razy, jak skręcasz kluczyk do pozycji off to odczekaj 5-10 sekund, dla pewności go wyciągnij żeby była większa szansa że się zresetuje informacja w komputerze że kręcił pompką. Wtedy będziesz miał jeszcze większą pewność że to coś z układem paliwowym. Jeśli ci będzie od samego początku jeździł...
Cofanie się paliwa do baku sprawdź układ paliwowy zapewne jest nieszczelny.
Sprawdź układ paliwowy, może czujnik ciśnienia paliwa.
Pompę na razie można by było wykluczyć.Moim zdaniem układ paliwowy łapie powietrze.Sprawdź czy nie ma gdzieś wycieków.Tam może być przyczyna.
Wykluczyłbym cewki - albo działają albo nie. Jeśli szarpie na niskich to najprawdopodobniej świece. Najprościej podpiąc autko pod komputer i eliminować po kolei błędy tj. wyskakujące zapłony itp. Jeśli jest identycznie na benzynie i na gazie to wykluczyłbym układ paliwowy.
nie bo cały układ paliwowy od wlewu do pompy czyściłem
Być może cofa sie paliwo i dlatego ciężej odpala po nocy. Warto było by poszukac nieszczelności w układzie paliwowym i zrobić diagnostykę testerem diagnostycznym.
Brzmi to tak jak by łapał gdzieś powietrze przez układ paliwowy i paliwo ucieka z układu jedynym wspólnym elementem jest filtr paliwa zaczął bym od przyjrzenia sie jemu i wszystkim łączeniom przewodów i filtra.
Jeśli masz problem z uruchomieniem silnika (w zimie), który dymi na biało w początkowej fazie pracy, to na początek m.in. sprawdź działanie świec żarowych. Test ten przeprowadź z wykorzystaniem próbnika wykonanego np. z żarówki o mocy min. 12 V/21 W, po zdemontowaniu "fajek" zasilania, badając każdą świecę oddzielnie. Świece żarowe uszkodzone należy...
A ustawiłeś ten nastawnik czy na pałę przykręciłeś?Układ paliwowy drożny?Rozrząd jak tam?
Okazało się że zanieczyszczony zbiornik paliwa. Jakaś maź zaklejala wtryski po wyczyszczeniu układu paliwowego łącznie z wtryskami jest wszystko w porządku. Dziękuje wszystkim za pomoc 🙂
Filtry już pół roku temu wymieniane były więc wtedy wszystko dobrze pracowało Co ma piernik do wiatraka, ja się pytam o kolor paliwa w filtrze paliwa? Tylko debil wymienia filtr na nowy nie sprawdzając tego i nie usuwa syfu z filtra. od dołu troszkę cieknie paliwo bo się poci lekko może to przez to? Tak może to być przyczyną, sam piszesz że cieknie,...
Witam. Mam pytanie jak wygląda układ paliwowy w Passat B5 z 1998r, silnik 1,9 tdi 110KM. Nie wiem jakie to oznaczenie silnika. W baku mam tylko pływak( przynajmniej tak mi się wydaje po wyciągnięciu tego). Czy po drodze do pompy wtryskowej jest jeszcze jakaś pompa paliwa? Jeśli tak to gdzie się znajduje? Jaki elementy układu elektrycznego powinienem...
Zacznij od sprawdzenia szczelności układu paliwowego. Często przewody na przelewach są winne.
Radze sprawdzić układ paliwowy. Być może nie dostaję paliwa
Mam problem z powietrzem w układzie paliwowym. Prosze o poradę jak odpowietrzyć układ. Zwłaszcza interesuje mnie odpowietrzenie pompy wtryskowej. VW Passat 1,9 TDI 1995 Dziękuję!
Witam wszystkich forumowiczów i właścicieli TDI :) Mój problem polega na tym,że auto jakoś tam się odpycha ale to nie jest to.Turbina jest po regeneracji,przepływomierz nowy bosch,zaworek n 75 zamieniony od innego passata (sprawnego). Ogólnie ciężko odpala na zimnym silniku,wszystkie filtry nowe,układ paliwowy szczelny,pojawia sie delikatny niebieski...
dziękuje, lecz to chyba coś z układem paliwowym bo potem odpala jak by był zapowietrzony
Witam mam problem z Passat b6 1.9 tdi bluemotion 105km miesiąc temu zaczęło się problem z odpaleniem, po 5minutach kręcenia odpalił po przejechanie trasy 20kl silnik był wyłączony z 10 minut , nadal problem z odpaleniem mimo to że był ciepły silnik. Przeczyściłem pompek paliwa w zbiorniku problem ustały, I pojawił się nowy przy przekroczeniu 120kl/h...
Ok spadek ciśnienia w układzie paliwowym a na ciepłym silniku tego spadku nie da się odczuć bo odpala normalnie?A czujnik engine za co odpowiada i gdzie jest umiejscowiony? Dodano po 3 A spadek ciśnienia w układzie paliwowym - pompa jak można sprawdzić?
Nie licz na to, że przy tych wartościach temperatury chłodziwa będą załączane świece żarowe - ani przed rozruchem ani po rozruchu (faza dogrzewania komór spalania jest aktywowana tylko do około 30*C). To nie one są problemem w trudnym rozruchu silnika. Sprawdź sobie kąt synchronizacji - wartość w ostatnim polu grupy 004 oznaczona jako "Synchro. angle"...
Witam, mam problem z Passatem B5 1.9 130. Otóż na zimnym pali jak strzała, a jeśli tylko dostanie temperatury około 90 stopni, gaśnie sam z siebie. Błędów żadnych, wymieniłem już czujnik położenia wału. AI: Czy sprawdzałeś stan układu paliwowego, na przykład pompę paliwa lub wtryskiwacze? Nie. AI: Czy przeprowadzałeś kontrolę układu elektrycznego, takiego...
Gdy PD kopci na szaro zaraz po odpalaniu gdy dłużej stoi. To wina za ten stan jest w układzie paliwowym. Po prostu paliwo zeszło trochę i zanim tandem nabije prawidłowe ciśnienie mija kilka obrotów a w tym czasie pompki są nie napłnione prawidłowo paliwem. Żeby był ideał to nowa tandem gniazda głowicy do weryfikacji nowe uszczelnienia pompek i tandemu...
Na postoju także silnik nie może przekroczyć 4200 obr? Jak to VAG, to pewnie jest tam przepływka? Tak na próbę, spróbuj przejechać się z odpiętą, a najlepiej byłoby wziąć komputer do auta i sprawdzić co się dzieje podczas przerywania, jakie sa parametry silnika. Wyglada to troche na problem z ukł paliwowym, który ma za mała wydajność i silnik odcina....
a swistak siedzi Siedzi bo sreberka były kradzione :) Do poprawy wartość kąta synchronizacji a jeśli objaw mimo poprawy nie ustąpi to układ paliwowy winny.
Jeżeli traci moc, a obrotomierz działa, to duża szansa na to, że układ zapłonowy jest sprawny i zasilany. W takim przypadku trzeba szukać awarii w układzie paliwowym. Taką awarią może byc brak kluczowania wtryskiwacza, ale to raczej teoretyczne.Prędzej się skłaniam ku temu, że przestaje prawidłowo pracowac pompa paliwa. Proponuję mój sposób-zamiast...
Witaj. Kiedy Ci się to dzieje? Ile masz paliwa w baku? Pompa paliwa jest przy silniku, jest wbudowana w pompe wtryskową. Należało by najpierw sprawdzić szczelność układu paliwowego? Silnik sam wchodzi na obroty gdy zaczyna mu brakować paliwa. Może być tak, że rurka którą jest zasysane paliwo z baku jest za krótka i jak masz mało paliwa w baku to przy...
Witam, akurat byłem po 4 zmianie i tankowałem auto. Omyłkowo zacząłem lać benzynę do diesla Passat 2.0 TDI CR. Na szczęście szybko się zorientowałem i wlałem tylko 1 litr. W baku miałem jeszcze lekko ponad połowę ON. Przejechałem nim ok 500m. Jeżeli byłby to starszy diesel nie obawiałbym się. Natomiast nie wiem jak wygląda sprawa z CR. Może ktoś obeznany...
Witam wszystkich, proszę o pomoc Passat B6. Po odpaleniu auta jedzie normalnie, jest moc, wszystko jest ok. Po przejechaniu kilku lub kilkunastu kilometrów silnik gaśnie podczas jazdy. Nie można go normalnie odpalić. Dopiero przy użyciu plaka odpala i znowu jedzie kilka lub kilkanaście kilometrów i to samo. Czy ktoś z was miał taki problem, lub czy...
z tego co wiem to tych wtrysków nie da się naprawić ja już próbowałem i po wydaniu grubo ponad 2000 tys musiałem nowe kupic bo z tymi po regeneracji cały czas było coś nie tak i niech ci sprawdzą czy ci sie pompa nie łuszczy (opiłki w metalu w układzie paliwowym ) bo te nowe też padną po paru tysiącach
Co mam jeszcze zrobić aby go odpalić? Proszę o pomoc. Jeśli układ paliwowy jest ''szczelny'' to sprawdź rozrząd oraz kąt. wtrysku.
Renegerowana pompa vacum kosztuje niedaleko mnie 400zł. Nie chciało ci się czytać dokładnie mojego tematu. Napraw pompę Vacum -proste demontujesz sprawdzasz czy nic nie zużyte to kupujesz uszczelnienia zestaw naprawczy 100PLN Uszkodzona to kupujesz nową -biedny dwa razy traci. Potem sprawdź stan powypryskiwawszy VCDS -a nie wymieniać i cudować z nimi....
Witam mam passata 2004 1,9tdi ten 105/110 koni. Mam problem, Samocgod odpala na zaciag, zapowietrza sie, paliwo sie cofa do pompy Czy ktos by mi pomogl Sprecyzuj czy to jest auto 105-cio czy 110-cio konne. To są dwie różne konstrukcje silnika i układu paliwowego.
Układ paliwowy nie jest zapowietrzony po wymiana filtra paliwa? Co do głowicy to chyba jest taka sama
Usterka wygląda trochę na zapowietrzony układ paliwowy. Konkretnie za pompą wtryskową przed wtryskami. Spróbuj to odpowietrzyć. Zobacz na YT jak się za to zabrać.
Faktycznie, w polifcie był 2.0 TDI 136Km Czujnik wału to inne objawy, też stawiam na problem z układem paliwowym. To, że tankujesz na Orlenie, nic nie znaczy. Co pokazał program diagnostyczny? Logi, błędy?
Jedna uwaga - wydaje mi się, że to normalne, że pompa nie włącza się po wyłączeniu działającego silnika i ponownym, szybkim, włączeniu zapłonu (ale nie silnika). Przy włączonym tylko zapłonie pompa włącza się tylko do momentu wytworzenia ciśnienia w układzie paliwowym, potem się wyłącza, jeśli w momencie włączenia zapłonu w układzie jest ciśnienie to...
W Passacie z silnikiem AJM nie ma pompy sprawdziłem instalacja elektryczna jest przystosowana ale pompy elektrycznej nie ma. Mam taki sam problem i nie ma to związku z temperaturą otoczenia jest teraz 25 stopni C i po długim staniu samochodu ciężko pali. Podejrzewam problem z zapowietrzaniem się układu paliwowego, ale jeszcze nic nie robiłem. Jak ma...
Gdy jest silnik zimy odpala bez problemu. Układ nie został wyczyszczony został wlany płyn do czyszczenia wtrysków.Praca silnika nie jest miekka jak poprzednio tylko twarda.Zbiornik paliwa nie był czyszczony wlane było tylko paliow lepszego gatunku.Załozyłem dodatkowe filterki na układzie paliwowym na doprowadzajacym i odprowadzajacym paliwo.nie sprawdzałem...
Nie tylko starszym na opale nic się nie dzieje. Znam bardzo dobrze przypadek passata na pompowtryskach który jeździ wyłącznie na opale, bez żadnych dodatków już dobre dwa lata i bez żadnych negatywnych skutków.
Kolego miałem też takie autko z silnikiem 1Z 90 KM i mnie też prześladowały na początku tj. po kupnie takie usterki jak: sporadyczne gaśnięcie silnika, wariacje kontrolek i zapalenie się kontrolek od ABS-u i poduszek. Jeśli jesteś pewien, że nie masz zapowietrzonego układu paliwowego i zabrudzonego filtra paliwa (zwróć uwagę na przezroczyste wężyki...
Witam wszystkich. Mam passata 1,6 TD i zastanawiam się jakie rozwiązanie jest lepsze czy mieszanie ON z OR w tym samym układzie paliwowym tylko dołożyć podgrzewacz, czy zastosować drugi zbiornik i elektrozawory. Do jakiej najniższej temp. otoczenia można mieszać oleje i w jakich procentach. Pozdrawiam.
http://obrazki.elektroda.pl/2944557600_1... Proszę Cię bardzo :D Co do problemu: Immo, układ paliwowy, pompowtryskiwacze, sprężanie, sterownik silnika, wiązka elektryczna i kilkadziesiąt innych powodów.
Przekaźnik znajduje się pod deską rozdzielczą patrz rys. Zmostkuj go i zobacz jaki płynie prąd ( posłuchaj czy słychać pompę ). Możesz sprawdzić ciśnienie paliwa po zmostkowaniu na listwie ( 0.8-1.2 bara ). Pozdrawiam Jack PS Sam pomiar napięcia bez obciązenia układu nic ci nie da.
przy zakupie auta czytałem różne fora i tez są wadliwe podobno ... nie wiem nie jestem fachowcem ale mój mechanik mówi że nie ma zasadniczej reguły jak ktos dobrze dba czyli olej filtry itp to podobno i 1.5 bedzie działał kolega ma passata z niezawodnym silnikiem 1 9 tdi a wymieniał w silniku cały układ paliwowy i dwumas
1.Za mała dawka 2.Kąt wtrysku-jest na necie jak się ustawia VCDS. 3.Zapowietrzanie układu paliwowego 4.Świece może są dobre ale czy jest zasilania kiedy trzeba?
cieszę się że problem był błachy.zalecam czyszczenie układu paliwowego wraz z filtrami i pompą paliwową ,bo ona wymaga pracy z benzyną. pozdrawiam i życzę szybkich sukcesów.
Wiem :) W Vectrze B mam jedną, kiedyś w Asconie miałem tez jedną A w Passacie są dwie, jedna "wyciąga" paliwo ze zbiornika a druga "wpycha" paliwo we wtryskiwacze. W każdym razie, w tym wypadku nierówna praca silnika,tracenie mocy dziwne odgłosy z pompy paliwa - miały przyczynę w odpowiednim braku ciśnienia w układzie paliwowym Może się to kiedyś komuś...
Sprawdż czujniki temperatury na silniku i sprawdż elementy sterujące pracą układu paliwowego. U mnie w VW passat ,,fachowcy" rok czasu walczyli, wymienili w efekcie parownik, sterownik, przepływomierz, filtry ,pompę paliwa, czytanie błedów i diabli wiedżą co jeszcze . Wiele wizyt mojej Żony w warsztatach pseudo mechanikerów. Sprawdziłem elementy mające...
na początek ustaw synchronizację wałka na -1 do 0 blok4 grupa 4 musisz regulować na fasolkach na kole wałka rozrządu jeźeli będzie brakowało regulacji to niestety musisz rozpinać rozrząd wszystkie bipy na poziomie minus w tych silnikach świadczą powietrze w układzie paliwowym sprawdź zaworek a na filtrze paliwa, tamtędy najczęściej dostaje się powietrze...
Witam. Po wymianie prawie całego układu paliwowego okazało się że padł komputer, choć na diagnostyce takiego błędu nie było. Dzięki wszystkim za pomoc.
Jest to możliwe ale również może zapowietrza ci się przez noc układ paliwowy , stąd ciężki rozruch po dłuższym postoju.Może też być nieszczelny zawór zwrotny w układzie paliwowym i po dłuższym postoju występuje objaw jak wyżej.Miałem to co prawda w Passacie TD ale objaw taki sam a nie trzymał zaworek w pompie wtryskowej.Pomogła naprawa "sposobem"poprzez...
Co do ogranicznika momentu na wysokich obrotach to rzeczywiście jest przesadzony ale było to celowe bo bora ma bardzo krótkie biegi ( 210km/h przy 4500 obr/min). W takim układzie co nie zostało ruszone? czasy wtrysku, wyprzedzenie, jakieś sugestie? Mam jeszcze pytanie co do modyfikacji map paliwowych. Jak poprawnie zmieniać ich wartości. dawki na osiach...
Witam! Temat dalej aktualny. Już mogę wykluczyć układ paliwowy jako źródło problemu. Po pomiarach okazało się że przez moment nie jest podawany impuls sterujący na wtryskiwacze. Czy źródłem problemu może być wadliwa praca czujnika obrotów G28???
Znalazłem, przyczyna była prozaicznie prosta jak to czasami bywa. Tym samym dziekuje koledze który sugerował sprawdzić szczelność układu. Jeden z przewodów paliwowych był nieszczelny i paliwo sie sączyło a tym samym przypuszczam łapał lewe powietrze. Po wymianie zacisku silnik chodzi idealnie. Pozdrawiam
Ty tam masz dwie pompki? Wydaje mi się że masz wstępna i vacum. Zobacz czy wstępna się odzywa i czy w ogóle coś pompuje Dodano po 2 A kto wie czy po wymianie się poprawi. Popatrz czy ci się układ paliwowy nie poci, coś nie kapie. Może się ropa cofać jeśli pompka nieszczelna Dodano po 27 Zobacz czy w filtrze oleju nie ma. Może vacum pompa być nieszczelna....
kata niema ,wyciety, na dniach załatwię blokady, sprawdze rozrząd i wałki przy okazji jak się okaże że jest ok to czepię się układu paliwowego, chociaż w logach nie wypada najgorzej, tak mi się wydaje przynajmniej
Kolego jak Ci wcześniej zasugerowano najpierw próba olejowa a w przypadku pomyślnego wyniku sprawdź świece żarowe ( o tej porze są one istotne) i czy nie zapowietrza Ci się układ paliwowy. Kiedy zmieniałeś filtr paliwa i na jakim jeździsz paliwie, bo to też ma wpływ na uruchamianie sinika.
Ja bym zaworó nie proponował ponieważ: 1.Musiałbyś go zamontować między silnikiem a filtrem co jest porażką(bardzo widoczne) jak zamontujesz przed filtrem to te silniki mało palą to na tym co mają w filtrze i w węzykach zajadą daleko. 2.To jest TD i coś mi się zdaje że tam w układzie paliwowym jest troche duże cisnienie i nie wiem czy standardowe zawory...
To jest typowy objaw W TDi pd nieszczelnego układu paliwowego. Jak pompowtryskiwacze się nie napełniają prawidłowo. Mogą to być gumki na pompkach. Może to być nieszczelność pompy tandem. Jak się jeszcze jąka po odpaleniu to na 100% to. Świece żarowe w temp powyżej + 5 C praktycznie przy zdrowym silniku Tdi PD nie grają roli.
układ paliwowy passat passat układ paliwowy odpowietrzyć układ paliwowy deutz układ paliwowy
hydrostat schemat taśma touchpad naprawa skrzynka bezpiecznik voyager
honda kierunkowskazy honda kierunkowskazy
Piaggio X8 125 2006 – brak iskry po spaleniu akumulatora, trzask przy rozruchu, diagnostyka układu zapłonowego Schemat podłączenia włącznika trójfazowego – jak podłączyć 3-fazowy wyłącznik, kolory przewodów, bezpieczeństwo