Rozwierć śrubę, wyjmij całość (amortyzator z mocowaniem wahaczy) i wymień obydwa. Wymiana jednego nie ma sensu, za chwilę zacznie pukać drugi i robota od nowa. Wiem z doświadczenia, zawsze wymieniam komplet.
Po prostu inna konstrukcja zamontuj śmiało. Najważniejsze w wielowahaczu jest aby śruby dokręcać gdy zawieszenie siedzi w pozycji neutralnej.
Czemu od razu zamiennik? Ja wiem, że nie ma zbyt dużej ilości zestawów kompletnych wahaczy, ale niektóre sklepy internetowe posiadają oryginalne części od sprawdzonych producentów - np. tu -> [url=http://www.motocentrum.pl/wahacze-v... Passat.
https://www.google.co.uk/search?q=VW+Pas... Tam masz pdf z danymi
Nie wiem jak. Jak dla mnie to nie ma nawet możliwości. Czyli nigdy tego nie robiłeś. Można wyjąć półoś bez rozpinania wahacza.
zmień mechanika bo cię oszukuje problemu szukaj w wahaczach lub w elementach stabilizatora , gałce kierowniczej
Mam pytanko? Posiadam Passata b5 i padły mi wahacze. Chcę je zakupić. Jakiej marki mi polecicie. Dzięki.
Poszukaj instrukcji w stylu "sam naprawiam" - tam powinno być wszystko ładnie opisane. Na tym forum przewijały się linki do tego, ale większość już nieaktualna - musiał byś pisać na PW do użytkowników, albo zaloguj się na forum Passat'a, tam powinni mieć sporo literatury http://forum.vw-passat.pl/
Odchyłka prędkości jednego z kół.Najfajniej sprawdzisz oscyloskopem.
Zależy który wymieniasz .Postaraj się skręcić wahacze na stare odciśnięte miejsca.W passacie prawie każdy wahacz ma regulację podczas przykręcania.Obawiam się że na oko tego profesjonalnie nie zrobisz
Trzeba opuszczać całe sanki. Wystarczy popuścić śruby mocujące i opuścić łapę o centymetr a śruba od wahacza da się bez problemu wyjąć.
Witam posiadam VW Passat B5 r.p. 1999r. i zastanawiam się nad kupnem nowego kompletu wahaczy w przedziale do 600zł. Chodzi mi oto jaką firmę polecacie jakie wahacze są według was dobre i wytrzymałe. Co jest lepsze Kraft, Mastersport, Zauber, Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje.
Niech ktoś to dobrze przejrzy i na pewno dojdzie do odpowiednich wniosków. Geometria/zbieżność na prostych kołach może wyjsc, ale przy skręcie wszystko może się rozjeżdżać. Nie raz już bywało, że ktoś odwrotnie założył wahacze (L na P), niby niemożliwe a jednak.
Sprawdź tuleje na wahaczach.
Jeżeli dobrze pamiętam to któraś z gum w wahaczu. Wymiana wahacza rozwiązała problem.
Po pewnym czasie od wymiany może też padać podpora podstukowa wahacza poprzecznego.
Wpadki konstruktorów wpadkami ale to już zaczyna być niebezpieczne :!: Końcówki kierownicze do Lanosa: http://obrazki.elektroda.pl/1610454000_1... Twardość śruby oczywiście zgodna z normami:"dziesiątka",tylko czemu urywa mi się już kolejna,dokręcana zwykłym oczkowym kluczem a po wkręceniu w imadło daje się brzeszczotem łatwiej ją przeciąć...
Miałem podobne objawy przy zużyciu tulei tylnej wahacza z przodu.
Motronic , a pomyśl że gdy przyspieszasz wahacz wykonuje ruch , i gdy puszczasz pedał gazu też wykonuje jakiś ruch . Mój kumpel miał właśnie podobny problem ale w "Audi A6" i winne były właśnie górne wahacze
Oglądałeś wahacze ?
ustaw na 0 lub przy szerszych kołach 1 zbieżny bedzie dobrze Nie prawda! Powinien być ustawiony lekko w minusie (nigdy w plusie), bo na jego miękkie tuleje w wahaczach i napędem na przód, najlepiej jest, kiedy jest w minusie. Zero to jego maksymalne ustawienie w kierunku plusa... Ile w milimetrach dla kół przednich Passat b6 / CC? A z ciekawości, to...
Polecam Volvo s60 , będziesz czuł się ,,inny,, na drodze :) . Mam s60 od 6 lat jedynie co wymieniłem to cukiereczki w przednich wahaczach
Sprawdź czy spręzyna w zawieszeniu nie jest pęknieta, oraz najlepiej porównaj jednakowość przednich amorów ze sprezynami, 3cm to znaczna róznica. Co do kąta pochylenia koła strony prawej - może być kiepskiej jakości zamiennik wahacza dolnego prostego (któregoś z/lub obu wahaczy gornych) albo skrzywiona zwrotnica - dla pewności zmierzył bym rozstaw kielichów...
kup na allegro używane jak kolega pisał co orginal to orginal i po problemie, poduszki to nie wahacze że wymienia się co chwile.
Na razie pod uwagę brałem: Audi A4 B5 1,6(16v)-1.8-2.0 VW Passat B5 1,6(16v)-1.8-2.0 Skoda Octavia I 1,6(16v)-1.8-2.0 Z tych 3 to chyba Skody bym poszukał, z silnikiem 1.6 100 koni w miarę te auto jedzie a silnik niezawodny. Nie było tam silników 1.6 16v. Zarówno 1.6 75 koni jak i 1.6 100 koni miały 8 zaworów w Octavii. Duży bagażnik i dobra odporność...
Na tylnej tulei przedniego wahacza są łezki i tym się reguluje kąt pochylenia...
No niekoniecznie mogą być uszkodzone tuleje stalowo gumowe wahacza,zwróc uwagę na to.
Błędów jeszcze nie sprawdzałem, wiem że mam uszkodzony czujnik poziomowania, ten na tylnim lewym wahaczu bo cięgno jest zerwane, tylko już wcześniej było uszkodzone a soczewki skręcały, także podejrzewam że oprócz czujnika poziomowania mam jeszcze coś uszkodzonego
Z tego co pamiętam to cieńsze są w wersji przed liftingiem, są tańsze a poza tym częściej siadają.Sprawa dotyczy wahaczy dolnych.
Zużył ci się wahacz "banan". Jeśli potrafisz coś tam odkręcać to powinieneś dać sobie rady z wymianą. Słowo kluczowe: WAHACZ LEWY PRZÓD DOLNY TYLNY PASSAT B5 ps. warto przejrzeć całe zawieszenie. Swoją drogą to musiało nieźle stukać.
Ława - masz na myśli wózek? Jak przydzwonisz w krawężnik to może Ci się zmienić kąt wyprzedzenia sworznia. Jeżeli po wymianie części zaczęło ściągać to może wina tulei w wahaczach kub samych wahaczy - jakaś tandeta. Jak wygląda kąt znoszenia?
Połowa? Za niecałe 600zł można kupić cały komplet 8 wahaczy i łączniki stabilizatora. Ale fakt, w tej cenie konkurencji nie ma i wytrzymuje długo.
Rozumiem że zawieszenie wielowahaczowe? Jeśli tak to dopóki koła nie odpadają lub tuleje tych wahaczy nie są pozrywane to nawet dość dobry diagnosta na szarpakach nic nie wyczuje, tam jeden wahacz trzyma drugi i redukuje luz. tak naprawdę sprawdzić to zawieszenie może albo naprawdę dobry mechanik na podnośniku albo zawieszenie trzeba zwyczajnie rozpiąć...
3 min w internecie: Swap VR6 ,podstawy - silnik + skrzynia z wiazką - wozek golf 3 VR6 ,przedia bekla corrado VR6 lub Passat - chłodnica np G60 z krotkim wentylatorem - połoski GTi + przeguby VR - licznik - pedały - kwestia rozwiazania zmiany biegow - kwestia hamulcow Chciałbym zamontować hamulce od tego Passata 5x100 czyli przeguby zostają od Vr,...
Może ucierpieć wszystko - zerwanie kordów w oponach (zrobią się "buły"), pogięcie felg, uszkodzenie (zerwanie) tulei wahaczy. Samych wahaczy raczej nie pognie, za mała prędkość. Ale kto wie...
po prostu weż mały młoteczek i dopukaj je. Po prostu sie poluzował. . Ten mały młoteczek to chyba do pukania się po głowie , bo chyba nie miałeś kontaktu wzrokowego z czujnikiem w VW . Najczęściej tak jest gdy wymieniasz koło, lub wahacz, czasami od pukania młotem aby wyjąć wahacz przeniosią sie drgania i poluzni sie z uchwyty czujnik abs przy kołach....
Sprawdziłbym dokładnie dolny wahacz, łożysko wspornika kolumny zawieszenia, tuleję mocowania amortyzatora oraz dla pewności układ wydechowy (plecionkę, wieszaki).
Passat B ale jakie B? Jeśli B5 to wiedz, że z przodu ma zawieszenie wielowahaczowe a 8 sztuk wahaczy swoje kosztuje.
Z tego co sie zorientowałem to do celów prywatnych nie potrzebuję licencji i tacho a w Niemczech nie ma dodatkowych opłat do 7,5T. Na take Iveco Daily 46 nie wiem dokładnie ale wejdzie chyba już passat, co do pasów to nie mogą być one zaczepiane o koła ale np. o wahacze itp.
Z Twojego opisu wnioskuje, że ktoś zmienił półoś wraz z przegubem, i jest po prostu za krótka. Jak inni przedmówcy pisali, warto porównać przeguby, aczkolwiek raczej obstawiam problem z półosią. Myślę że tu masz odpowiedz zmierz rozstaw kul z przodu i z tyłu -wyjdzie co jest grane - sprawdź poprawność zamontowania wahacza (porównaj z drugim wahaczem)....
Jeśli długo nie było tam nic ruszane to zaskoczyć cie mogą nakrętki od wydechu- przy turbinie- bo trzeba go zdjąć a często się urywaja lub jak nie nalozysz zbyt dobrze klucza to drugiej szansy nie będzie. Pamiętaj o zdemontowaniu wentylatora bo po opuszczeniu skrzyni silnik zostaje na dwóch poduszkach i kładzie się zwykle w dół strona sprzęgła i wentylator...
Może ktoś by powiedział jaki koszt wymiany całości wliczając swoje części passat b5.czyli wachacze górne dolne +łącznik stabilizatora prawa/lewa strona.
Witam mam problem z moim passatem, otóż wcześniej przy wrzucaniu 3 biegu słychać było takie głuche stuknięcie, a teraz dzieje się tak przy każdej zmianie biegu. czy jest to coś ze skrzynią biegów czy może z poduszkami? a może coś jeszcze innego. dodam że niedawno zmieniane były wahacze i przegub wewnętrzny ten od skrzyni biegów.
Zawieszenie z 80-tki typ 81 jest takie same jak w Passacie B2 Pozniejsza 80-tka ma juz inne wahacze ale z zasady zblizone konstrukcyjnie do tych w VW i rownei trwale. Inne jest za to w Audi 100 ale tu trwalosc i koszty sa wieskze poniewaz swozen niewymienialny . Natomiast koncowki drazkow sa podobne a konstrukcyjnie tak samo rozwiazane wiec ich awaryjnosc...
Jak dla mnie to grupa VW i 1,8T Audi A4 B5 98-99 albo Passat B5 przedlift albo kompakty A3 lub Golf IV Te ostatnie to będą tanie w utrzymaniu, jedynie osprzęt do turbo, itp..dwumasy ale zawieszenie, i inne bzdety to bułka z masłem. A4 czy Passat mają droższe zawieszenie, wahacze itd.. w BMW bym nie poszedł bo nie będzie łatwo znaleźć i ten silnik kiepski,...
Witam Siedzi u mnie tyl auta nie wiem co trzeba zrobić żeby byl 15cm wyżej. Co kupić? Od czego zacząć? (garaż z kanałem mam) Witać że przód był robiony, bo nowe wahacze są - może przednie sprężyny były wymienione i dlatego tak to dziwnie wygląda? http://obrazki.elektroda.pl/5056590600_1... Prosze o fachowe porady
Którego przedniego czy tylnego ? Tylny, mocowanie górne jest od strony nadkola ukryte pod plastykowym nadkolem. Przedni to już więcej zabawy należy rozłączyć kolumnę od zwrotnicy czyli co najmniej dwa górne wahacze, odkręcić dolne mocowanie od dolnego wahacza, odkręcić trzy śruby pod maską i wymontować całą kolumnę zawieszenia.
Witam ! Przy prędkości 130-140km/h kierownica auta strasznie drży, ponadto wydaje mi się że całe auto lekko się trzęsie. Zauważyłem również, że nie za każdym razem są takie objawy (co drugi raz kiedy przyspieszam), również przy lekkim skręcie kierownicą wibracje znikają. Poniżej i powyżej tych prędkości autko zachowuje się normalnie. Opony z przodu...
Zbieżność i kąty pochylenia z tyłu będą się zmieniać w zależności od obciążenia tyłu. Wartości, które masz podane, dotyczą obciążenia bez paliwa w zbiorniku i bez pasażerów. Weź też pod uwagę zmęczenie sprężyn. Regulację tylnej belki masz tylko na mocowaniu do karoserii. Regulacja polega tylko na tym, że możesz przesunąć belkę do tyłu lub do przodu....
Co do zawieszenia: wszystko zależy od sposobu użytkowania auta - mam A6 końcówka 98 r. silnik 2.4, przejechane 189 tys. km ( do 159 tys. km serwis w ASO i od tego momentu w moim posiadaniu) - w zeszłym roku wymieniłem całą górę oryginalnych wahaczy - 1 miał luz, w 2 sparciała całkowicie guma- czyli zawias wytrzymał 17 lat, dół jeszcze nie ruszany. Ojciec...
W aucie wymienione było łożysko, piasta , poduszka amorka, sworzeń, tuleje na wahaczach, końcówki, maglownica, przeguby wew i zew. nawet cały mc person był podmieniony teraz nie pojmuje twojego opisu
Zdejmujesz koło, odkręcasz nakrętkę półosi, odkręcasz wahacz, końcówkę drążka, zacisk, tarczę. Odkręcasz mocowanie amortyzatora od karoserii, wyjmujesz całą kolumnę z auta i idziesz na prasę. 45min roboty jedna strona.
No ja się nie zgodzę, w Octavii z tyłu pasażerowie siedzą jak w Passacie, w golfie trzeba podkurczać nogi, w Octavii bagażnik ma 528l w golfie 350, no to płyta może ta sama ale inaczej przekonstruowana.
Witam, zawieszenie zostało wymienione - co ważne przed zaczęciem prac nalezy wyposażyć się w narzędzia chociaż średniej półki, inaczej więcej nerw na tym zjemy niż wykonamy roboty. Jako że mam urlop, pozwoliłem sobie stworzyć krótki pdf z wymianą pokazaną na moim przykładzie (wraz ze zdjęciami) być może komuś się przyda, jako że nie ma w dziale samochodów...
Jak byłem u mechanika powiedział że luzów na zawieszeniu (wahaczach )nie ma, przejechał się autem i powiedział że tak "wybiera" już niestety dziury...nie rozumiem tego? Przecież musi być jakaś przyczyna? Passat chyba właśnie powinien lepiej znosić to niż fabia jak pisałem? Czy te 100 tyś km około ma znaczenie że więcej przejechał? Trochę mnie ta wypowiedź...
Popatrzcie Panowie na to :!: Akurat miałem w garażu aparat. Prawy dolny przedni wachacz z Passata b5 (w Audi zawieszenie podobne) urwany w czasie jazdy.Na szczęście przy 20 km/h. http://obrazki.elektroda.net/57_12454582... http://obrazki.elektroda.net/80_12454583... http://obrazki.elektroda.net/16_12454583... http://obrazki.elektroda.net/92_12454583...
Witam mam jedno pytanie, a nie chce zakładać nowego tematu... Otóż mam zamiar kupić koła 16" ET45 7J na oponach 225/55/16 czy podejdą mi bez większych problemów do Passata b5 rok 98 kombi??? Chodzi mi o to czy będą ocierać o wahacz czy coś????
Przy przebiegach które maja (realnie) to wszystkie. Popatrz sobie na koszt 1 wtryskiwacza. Czy dwumasy plus wymiana. 1.9 tdi to będą PD czyli padające wałki i rozjechane gniazda pompo-wtrysków. Stare 1.9 tdi na pompach rotacyjnych są już na złomie lub blisko im tam. Ja bym szukał golfa 5 czy octavi 2 1.6 mpi. Tylko dokładnie przyjrzał by się silnikowi...
Witam. Czy jest możliwa wymiana łożyska amortyzatora przedniego bez wykręcania go z wahacza? Nie chcę rozregulować geometrii.I drugie pytanie to do czego służy łożysko igiełkowe (oporowe) które też tam się znajduje (bynajmniej w/g opisu). Pozdrawiam.
Hmm, Mazda 3 to bardziej dla kobiet auto, ja się jeszcze zastanawiałem nad Passatem B5, ale chyba wahacze nie na nasze drogi. :D Japończyki moim zdaniem są najlepsze, oprócz blacharki.
witam podczas hamowania jest mocne bicie i stukanie w lewej przedniej czesci podwozia chyba przy kole tak mi sie zdaje bylem u mechanika sprawdzil i stwierdzil ze wahacze sa ok powiedzial mi ze to przeglub zewnetrzny czego nie jestem pewien czy to jest mozliwe prosze o porade
Trudno powiedzieć, kupić auto, a je utrzymywać i użytkować - dwie różne rzeczy. . Tu może się okazać że zaraz do wymiany wtryski/turbina/przepływomierz/wahacze czy jeszcze coś innego i robi się smutno.Inwestować trzeba w każdy nabytek - za te pieniądze wolałbym B4 w TDI - rocznikowo zbliżone, a dużo lepsze zawieszenie i elektryka
Witam, Mam pewien problem, po wymianie kompletu zawieszenia przedniego (kpl wahaczy, drążki, końcówki drążków, łączniki stabilizatora) pojawiło się ocieranie w prawym kole. Najbardziej jest to słyszalne podczas skręcania w prawo. Choć nie zawsze to słychać. Dźwięk jaki to wydaje jest mniej więcej zgodne z obrotem koła. Początkowo myślałem, że to wydają...
Wim, że u nas diesle w modzie ale mi osobiście nie pasują. Silnik ma być wolnossący w LPG bez udziwnień jak 1,6 8V SR z golfa (jak dobrze kojarzę bezkolizyjny rozrząd). Szukam młodszej alternatywy dla golfa IV, który w lubelskim ceni się wyżej niż passat B5 czy audi A4 b5. Ludziom widocznie wychodzą bokiem aluminiowe wielo-wahacze na polskich drogach....
Czy wyjaśni mi ktoś czy poza gałką może wyrobić się też drążek kierowniczy? On też ma przegub? W jakim celu? Czy tylko końcówki się wymienia? Kolejna sprawa to prosze mi napisać jaki luz jest nieporządany w wymontowanym sworzniu wahacza. Kręci się w kółko i pręt chodzi we wszystkie strony. Luzu niby niema, a mechanik mówił ze jest ostro zużyty.
witam, jezeli padnie zawieszenie w pasku i audicy stracisz trochę kasy wahacze nie są tanie jednak silnik według mnie jest lepszy niż w vectrze chociaż ludzie na cdti tak nie narzekają, do całej trójki części dostępne więc jak kolega napisał zależy od stanu technicznego i wersji jeszcze wyposazenia, mam b5 w kombi przed liftem ostatnio robiłem zawieszenie...
Tarcze jak na tani zamiennik są przyzwoitej jakości. Raz tylko zdarzyło mi sięże wentylowana była źle przetoczona i grubość jednej strony znacząco odbiegała od drugiej. Sam w passacie miałem tak dla experymentu założyłem i z moją nogą (Lekka nie jest) wytrzymały 25 tys bez bicia. A to już naprawdę sporo, po po 30 tys zimermany potrafiłem zajeździć....
No my mamy volva v40 z 1996 ze stycznia i zdaje mi się że z tyłu jest wielowahacz, tak? Gumy 195/55/15 twarde jak cholera, jakby zawiasu nie było. Miałem tez passata b5 i a4 to one miały z tyłu belkę a z przodu wielowahacz i civica z 9 któregoś to mial przód i tył chyba 4 wahacze na koło.
Kilka razy byłem na diagnostyce wszystko dobre tuleje na wahaczach wymienione niby były popenkane w kanale patrzę i nic zbytnio nie widze żeby był luz sprężyny całe jedyne czego nie jestem pewny to te łożyska na makpesronach Dodano po 11 Jest jeszcze delikatny luz na maglownicy ale wydaje mi się że to chyba nie ma aż takie dużego znaczenia
A jak masz poduszki, silentbloki czy co tam jest? Szczerze nie jestem mechanikiem i nie mam pojęcia, ale z tego co piszesz to wyglądałoby na problem z tulejkami/wahaczami? Pytanie do jakiego mechanika to oddać - czy da się to dobrze ocenić/sprawdzić na zwykłym, klasycznym podnośniku czy raczej SKP i jakaś grubsza diagnostyka? Nie chciałbym po prostu...
Vectra C diesel dwumas 2700 wahacz 450 więc ktoś chyba nie lubi autora postu. To sa normalne koszty segmentu D typu Vectra C, Passat B6 Audi A4, Mondeo, BMW E46 320d itd..to nie Seicento 900 gdzie amortyzator kosztuje 50 zł. 2,0 115 ok tylko gdzie taki silnik szukać w świeżych autach a nie 20 letnich? nie ma takich, chyba że autor ma szukać Passata...
Dobrego mechanika ze świeczką ciężko znaleźć.Liczą tylko na szybką kasę a jak naprawią to już nie jest ważne.Podam tylko jeden przykład z tego passata co kupiłem.Poprzedni właściciel kupił komplet do naprawy przedniego zawieszenia i zawiózł do mechanika po odebraniu zawieszenie przeszło przegląd bez problemu,zero luzów,tylko jak ja kupiłem zastanowiło...
Mam już od jakiegoś czasu słyszalne stukanie w przednim zawieszeniu, bardziej z prawej strony. Jest ono słyszalne tylko i włącznie przy dodawaniu gazu, nie ważne czy gwałtownie czy delikatnie, na każdym biegu, na prostej drodze, po puszczeniu gazu cisza. Początkowo byłem przekonany, że to wina jakiegoś elementu zawieszenia ale wyszło chyba na to że...
Od dłuższego czasu usiłuję ustalić przyczynę stuków dochodzących z lewej przedniej części auta. Stuki występują w trakcie wolnej jazdy po terenie pofałdowanym ale także na zakrętach, nieraz przy przy hamowaniu. Dwukrotna diagnostyka na tzw.szarpakach nie wykazała luzów w elementach zawieszenia.Do chwili obecnej wymieniono:łączniki stabilizatora,drążek...
Witam wszystkich forumowiczów. Dodlstaje już szału z moim Passatem CC mianowicie: Podczas wjechan8a w nierówność coś stuka mi w tylnym zawieszeniu. Są to takie głuche dźwięki... Zaznaczę że wymieniłem już jazma gumy na wahacza h mocowania amortyzatorów, laczniki. Amorki sprawdzone na 4 stacjach i wszędzie wynik bardzo dobry... Czy ktoś miał podobny...
Witam przygotowuje sie do małej modyfikacji golfa Mk2 a mianowicie golfik z roku 91 z silnikiem 1.3 3 drzwiowy . Mam w planach założyć gwint nowe końcówki na wahacze po prostu zawieszenie zrobić na tip top z tym nie będzie problemu mam kilka pytań może ktoś już to przerabiał i coś mi doradzi . Silnik 2.0 16v od passata i tu jest moje pierwsze pytanie...
Poduszki sprawdzę dzisiaj wieczorem jak będzie druga osoba. Jeszcze dzisiaj zauważyłem, że mam mocna obtarcia od opon na nadkolach w tych miejscach co znaczyłem. I nie wiem czy to ma cos wspólnego z tym bujaniem samochodu. Jedyne co poprzedni właściciel powiedział ze są do wymiany górne wahacze. * zdjęcie przypadkowe. http://obrazki.elektroda.pl/8376718000_1...
Panowie, ostro przesadzacie.. VW Passat B5 2002 rok to polift..do tego nie 1,6 tylko mocny diesel 1,9 tdi 130.. za higline ludzie wołają 15 tys.. A za 8 tys to można szukać z 2000 roku 1,6 golfa iv w 3 drzwiach.. Jak ktoś włożył w zawias kilka tys, do tego turbo wszystko zdrowe, płyny, rozrządy i zadbany to nie puści tanio, tanio to ma Mirek z przebiegiem...
Od 15 lat jeżdżę passatem jak w temacie. Obecnie będę wymieniał zawieszenie - po 5 latach. Wcześniejsze wymiany odbywały się co 3 lata lub już wcześniej dochodziło do stuków w zawieszeniu nawet droższych elementów zawieszenia. Podczas ostatniej wymiany postanowiłem dokładnie przeanalizować problem. Niestety żałuję że nie mam zdjęć, jednak dokładne oględziny...
Jak jeździ to nie narzeka a jak ma wymienić i usłyszy 10 wahaczy to narzeka :). Może pasek jest trochę snobski (znacznie mniej niż Audi, BMW, Mercedes) i sporo płaci się za markę ale bezawaryjność, niezawodność to dla wielu priorytet.
Tylko informacyjnie - miałem Passatem spotkanie z wysokim krawężnikiem i mechanicy podmienili wahacz na nowy. Jeździłem po tym fakcie około 6 miesięcy tj. aż do zmiany kół na zimówki i wówczas fachman stwierdził, iż mam duży luz w ułożyskowaniu prawego koła, wynikający z niedokręcenia nakrętki osi. Dokręcił nakrętkę "pneumatem" i przez tydzień miałem...
Witam, mam następujący problem, w passacie B4 Kombi 1.8 benzyna, skrzypi mi "coś" z przodu przy lewym kole. Problem pojawia się głównie po dłuższej jeździe. Sytuacja wygląda następująco: -odpalam samochód, po nocy, skręcam, wjeżdżam na progi zwalniające - cisza, auto jeździ bez zarzutu, po ujechaniu 30 km, pojawia się skrzypienie przy nierównościach...
Podjedź sobie na Staniewicką (ASO). Chłopaki za 20zł robią kompletne szarpaki. Zerknij na kanale na spód auta gdy będziesz na rolkach (rolki +20zł). To najszybsza opcja i najbardziej pewna. W której części auta i z której strony te stuki są? Komora silnika? Nadkola? Osobiście na szybcika sprawdził bym wzrokowo: poduszki zawieszenia silnika, skrzyni,...
Wyczuwam sporą dozę ironii a niepotrzebnie. Każde auto można zajeździć w jeden sezon, nawet Volkswagena. A z tymi częściami: w Niemczech na przeglądzie w serwisie (a mój byl serwisowany) wyrzuca się pewne, wyznaczone przez fabrykę części czy one są dobre czy jeszcze mogłyby "chodzić"; taki samochód jest niemal jak po zerowym przebiegu i taki udało mi...
Witam, Jestem posiadaczem passata 2001 wersja 130 koni o silniku p/d 1.9. Wymieniłem wczoraj na xennony i zastanawia mnie fakt czy można je trochę ustawić chociaż?. Druga sprawa czy istnieje jakaś regulacja prawna wobec zabronienia jazdy samochodem nie przystosowanym do korzystania ze świateł Xennon ( bez spryskiaczy i czujników na wahaczach ). Byłem...
Jak poprzednicy silnik 1.9TDI VP, osiągają imponujące przebiegi. Dostępność? Multum aut z takim silnikiem. Części bardzo dużo i w normalnych cenach. Silniki PD już gorsze w naprawie, droższe i bardziej awaryjne, ale nadal bardzo żywotne. Silniki 2.0TDI i 2.5TDI sobie daruj, bardzo awaryjne. Co do zawieszenia to zależnie od modelu, np AUDI 80 będzie...
Zaraz rozejrze się za tym sensorem. A zapytam się jeszcze czy do mojedo silnika (afn 1.9tdi 110km) będzie pasować lewa półoś od np benzyniaka czy musi być koniecznie z takiego samego silnika? Wahacz raczej taki sam? A co z intercoolerem musi być od takiego samego samochodu jak mój czy może np w passacie z takim samym silnikiem będzie taki sam intercooler?
To stało się w nocy także nie miałem kiedy. Dzisiaj podniose samochód na lewarku i bedę kręcił kołami jak nie bedzie oporu na jednym ani na 2 kole tzn że mamy grubszą impreze. Mam nadzieje że to jakiś przegub wewnętrzny bo zewnętrzne nie dawały znać że są uszkodzone. Dodano po 3 Teraz podnosiłem samochód na lewarku i wrzuciłem bieg i kręciłem kołem....
poprzednik ma rację- poszukaj stanu technicznego a nie konkretnego auta. celuj też raczej w segment małych samochodów (i tak masz drugi). ale z wolnossącym silnikiem: matiz, seicento, atos, accent, swiift, micra - tych aut bym się raczej trzymał. najlepiej od pierwszego właściciela (uwierz mi że takie się trafiają). sam miałem taki problem: szukałem...
Octavia z tych lat czyli O1 jest zbudowana na płycie podwoziowej Golfa4 / Audi A3 i wykorzystuje zarówno zawieszenie jak i zespoły napędowe Golf/A3. Reszta czyli wyposażenie , elektryka itd. jest też taka sama. Rożnica polega tylko na rodzaju nadwozia hatchback/liftbackh. Zawieszenie w O1 jest oparte na stalowych wahaczach z Macphersonem, a z tyłu na...
Witam, mam problem z moim Passatem B5 99r 110km AFN Automat, może ktoś pomoże, mianowicie całe auto drży na wolnych obrotach podczas włączenia biegu D,1,2,3 lub wsteczny, za to na luzie i parking jest ok., drżenie ustaje oraz ustaje jak już się ruszy i biegi normalnie się przełączają, gdy się zatrzymam, znowu zaczyna telepać całym autem i gdy dam na...
Jeśli nadal kogoś to interesuje, to właśnie dziś podniosłem przód auta, mały łomik do ręki i.... okazało się, że jest luz na łącznikach stabilizatora. Dwie a w sumie cztery poduszki gumowe, poprzez które dwa łączniki przykręcone są do wahaczy są cieńsze od oryginałów ok. 5-7 mm, co w sumie daje ok 12-15 mm luzu. I jeszcze jedno. Gdyby ktoś miał podobny...
Każdy dobry mechanik znajdzie wybity wahacz, zasada jest jednak taka że wymieniamy minimum pary górną lub dolną. Jeżeli wymienisz pojedynczo to za chwilę padnie ten obok teogo co został wymieniony. Niestety taki jest urok tego zawieszenia, polecam wymieniać na produkty porządnej firmy.
Tzn samochod uderzyl w kraweznik bardzo, wymienialem cale wahacze z przodu i przeguby bo az kolo bylo cofniete do tylu i musialo napewno naruszyc czujniki, dlatego wystrzelilo poduszki. Samochod byl z zagranicy sprowadzony a czy we francji, czy angli maja krawezniki bardzo wysokie:) Poduszke w fotelu juz wymienilem. Zostala mi jeszcze w kierownicy....
byłem na szarpakach amorki po 65% wszystkie Takie badanie na stacji diagnostycznej nie jest miarodajne, bo bada sprawność całego zawieszenia - sprężyny, wahaczy, amortyzatorów... osłona przegubu wewnętrznego z lewej strony jest cała ale smar wypływa tak jakby z pod opaski ( czy to może być obiaw rozlatującego sie przegubu wewnętrznego ) Tak. Generalnie...
Widzisz Kolego, w dziale "Mechanika" wszystko jest prostsze: widać złamany wahacz, widać starte klocki... w elektryce już tak nie ma. O ile samoistne usterki są w miarę przewidywalne, to to co nadziałaliście w czasie "przekładki" pozostanie nieodgadnione. Pozostaje laptopik, programik (VAG.COM czy zamiennik), "fejsik" i diagnoza: czy immobiliser wykazuje...
hmmm, czyżby Lemforder zszedł na psy w przpadku Audi??? zawiecha bardzo podobna do passatowskiej, która wg mnie jest bardzo wytrzymała. Jak pisałem wyżej - ponad 300 tys km i cały dół w ORYGINALE. Górne przednie wahacze wymienione jakieś 100 do 80tys km temu. Dzień w dzień dziura na dziurze made by dziadowski Wałbrzych.
luz na drążku sprawdzisz tak samo jak na końcówce. wsadź rękę nad wahacz, ściśnij osłonę drążka /taka harmonijka jak nie wiesz/ i wyczuj zgrubienie - miejsce połączenia drążka z przegubem. drugi majta fajerą i czujesz gdzie jest luz. jak na drążku to go wymień. ps. dodam tylko, że jeżeli nie wiesz jak się luzy sprawdza to sam nie zabieraj się za robotę...
.... Według mnie nie ma co patrzeć na przebieg, tylko na stan auta. No i masz, przecież to stwierdzenie jest już mottem tej dyskusji, wszyscy poprzednicy byli zdania że przebieg i ksiązkę to jako ciekawostkę traktować należy, tu już nie wchodzą w grę takie korekty jak z 240kkm na 180, powszechne jest cofanie z 800kkm na 180 np w takich markach jak...
Co Wy ciągle o tych wahaczach... Że niby niska trwałość, że drogo? Ok 1600zł za komplet wahaczy raz na ok 200tyś km w samochodzie, który kosztował ponad 100tyś zł. to duży wydatek? Nie wytrzyma 200tyś? Większość sprowadzanych aut ma więcej nalatane mimo to fabryczne zawieszenie. Że na polskich drogach nie wytrzyma? Bo to nie są samochody terenowe! Ludzie...
wahacz passat przedni wahacz passat sworze wahacz sworze wahacz
toyota radio zasilać suzuki wagon koszt wymiany licznika
anteny satelitarne philips poziomy pasek
Czy świeca płomieniowa wymaga paliwa? Lokalizacja włącznika w telewizorze Panasonic 2014