Dzień Dobry Zdejmij wtyczkę z termowłącznika (znajduje się w chłodnicy) znajdź w nim styk z napięciem i pomiędzy niego a którykolwiek inny znajdujący się we wtyczce wstaw przełącznik o sporej wytrzymałości na amperaż gdyż silnik termowentylatora bierze troszkę prądu. Powinien zaskoczyć po włączeniu jak dobry diesel na mrozie. Życzę powodzenia.
Witam. A bezpiecznik???
tam są dwa stopnie załączenia jeśli dobrze pamiętam 95 i 98 stopni w tym autku czujnik steruje bezpośrednio silnikiem wiatraka i często się psuje.
Jaki passat to jest (klimatronik czy manual) Przy załączonej klimie wentylator chłodnicy chodzi stale.
Witam. Wczoraj w moim passacie zaświecił się komunikat "stop! kuhlmittel prufen". wentylatory nie działają, temp. cały czas 90*, w środku auta czuć smród jakby jajkami . Czy ktoś miał podobną sytuację?
oki.ale ten wentylator wogole niechodzi.Sa dwa jeden od silnika a drugi od klimy i on nie dziala wogole.Czy on powinien sie zalaczyc zaraz po wlaczeniu ?
Witam!! Chciał bym na krótko sprawdzic wentylatory chłodnicy pseratti b7, kostka ma dwa grube przewody czerwony + i brązowy -, oraz cienkie żółty i zielony, od czego one są pewnie jeden to + po zapłonie a drugie to PWM, czy da sie je na krótko uruchomić https://obrazki.elektroda.pl/4708379200_...
Golf 4 + sterownik wentylatorów. Z Golfa 2 możesz wziąć - jest tam 2 zakresowy przełącznik termiczny w chłodnicy, nie trzeba przekaźnika czy sterownika. Może lepiej wymienić wisko i mieć tak jak fabryka zrobiła.
Panowie, a tam zdaje się jest sprzągło wiskozowe. Więc żadna elektronika nie ma z nim nic wspólnego. Jeli tak jest to sprzęgło do wymiany.
moduł spalony do wymiany duży wentylator .
Jeśli nawet masz o 10 cm krótszą chłodnice,nie powinno to być powodem przegrzewania.(przy twojej pojemności 1.8 Litra). Zobacz czy chłodnica nie jest zatkana!!. Co tam z termostatem??. Jak pompa pompuje??. Wentylator sprawny??. Czujnik działa??. Pozdrawiam Janusz
Nie słuchasz.Nie chce mnie się tłumaczyć.Może to ci pomoże.
rok 92 kombi
http://obrazki.elektroda.pl/2245729100_1... A taki :D. Reszta wyżej.
Nie wiem, np w corrado miałem czujnik przy kolektorze ssacym, i jak po zgaszeniu auta temp pod maską wzrastała wentylator się włączał.
Witam ponownie, nie wymieniałem na razie ani czujnika ani termostatu, jedynie przeczyściłem trochę styki czujnika i ja na razie wydaje się ok, temp 90 stopni osiąga po około 5 km i utrzymuje. Spalanie też bardzo dobre, dziwi mnie tylko że po uruchomieniu zimnego silnika od razu włącza się wentylator chłodnicy, jednak nie przeszkadza to w uzyskiwaniu...
Idzie trzeba tylko odkręcić wentylatory od chłodnicy
Podziękował, wszystko okej
włącznik temperatury w chłodnicy uszkodzoni
Nareszcie właściwa decyzja.
Witam. Jeśli chodzi o wentylator to czujnik który włącza wentylator jest dwu obwodowy. O ile dobrze pamiętam, to drugi stopień włącza się przy bardzo wysokiej temperaturze. Czujnik znajduje się najprawdopodobniej w lewym dolnym rogu chłodnicy. Powinien mieć 3 kabelki. Zdejmij kostke i zmostkuj obwody. Jeśli wentylator zakręci na obydwu obwodach, to...
Panowie, spokojnie, "czujnik załączania wentylatorów" - ustrojstwo siedzi w chłodnicy. Czujnik podwójny lub dwa pojedyncze są jeden od wskaźników a drugi info dla sterownika świec między innymi. Jeśli grzebał przy czujniku wentylatorów, w chłodnicy to nie miałoby to wpływu na świece.
Pewno ten od strony kierowcy, normalne.
w schowku w sierodku w pod deska rozdzielcza to jest angli passat Tam masz opornice od wentylatora kabinowego a tobie nie działa wentylator chłodnicy. a gdzie to jest dokladnie ta opornica co na zdjeciu wyslales Na lewej podłużnicy od spodu masz
Sprawdź co pokazuje czujnik w danych, i zobacz czy po włączeniu klimatyzacji załącza się wentylator na chłodnicy.
Wczoraj mechanik znalazł jeden przetarty kabel. Wymienił go i problem z wentylatorem minął. Pozostało tylko ogrzewanie. pozdrawiam
Proszę http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... lub tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... powodzenia
Skoro chodzi po odłączeniu czujnika to stawiam na sklejone styki przekaźnika. Niestety nie wiem gdzie się on znajduje :cry: .
Przywrócić ustawienia Pb poprzez odłączenie aku. Uruchomienie silnika i doprowadzenie do uruchomienia wentylatorów chłodnicy . Wykonanie jazdy. Pojeżdżenie na Pb. Zebranie map . Regulacja, ewentualnie naprawa gazu. Pozdrawiam.
masz tu troche danych katalogowych ----> Układ chłodzenia Ciśnienie(bar)1.3 - 1.5 Termostat otwiera się przy(°C)85 Wentylator działa przy(°C) Etap 1 / wentylator 1(°C)92 - 97 Etap 2 / wentylator 2(°C)99 - 105 może to nie problem ?
A niemógłbys bys tak czasami do 200km/h przyspieszyc i tak utrzymywac predkosc stała wówczas wentylator byłby ci niepotrzebny ;-) a tak na serio mysle ze napór powietrza które przelatuje przez chłodnice z taka predkoscia jak jezdziesz utrudnia mu rozruch i podczas załaczania jest duzy pobór pradu(pali bezpiecznik) i to jest przyczyna,czujnik temp. nie...
w pasku z silnikiem ABS są dwie prędkości wentylatora
Potrzebowałbym schemat inst. elektr. aby sprawdzić który przekaźnik jest do czujnika wentylatora chłodnicy. Passat B3 1.9 td 1992 r. Symbol silnika AAZ. Z ngóry wielkie dzięki
po pierwsze nie słyszałem żeby passat robił 1.6tdi ,a czujnika wentylatora szukaj na chłodnicy lub na wężach gumowych chłodnicy a temperatury będzie na złączu plastikowym górnego weża chłodnicy przy silniku
ok więc jutro to sprawdzę odłacze koste odniego jeśli jest zwalony to sprężarka wtedy powinna się rozłączyć ???? chciałbym jeszcze dodać że całe sterowanie dziła nawiewy się przełączają tylko właśnie sprzęgło od sprężarki nie wyłącza się i nie włączają się wentylatory od chłodnicy??
na chłodnicy w okolicy dolnego węża to włącznik wentylatora/ów, Ty musisz odłączyć czujnik 4pinowy ten do jest na króćcu wychodzącym z bloku silnika
Sterowanie wentylatora chłodnicy 1 Przerwa / zwarcie z masą Taki bląd pokazuje
Wentylator chłodnicy pracuje? Wiskoza także?
Zdejmujesz 1 klemę,czekasz 20 minut,zakładasz klemę,odpalasz auto na benzynie i niech chodzi ty niczego nie dotykasz,czekasz aż załączy się wentylator chłodnicy,gasisz.Odpalasz i jedziesz pojeździć oczywiście wszystko na benzynie.Jak już pojeździsz możesz włączyć gaz
A czy to przypadkiem nie jest włączanie wentylatorów chłodnicy z kabiny?
Witajcie Mam passata b3 1.9 td. Wentylator w chłodnicy nie startuje sam. Sprawdzałem już czujki itd. Wentylator działa podłączony bezpośrednio do aku. Chciałbym sobie zrobić włączanie w kabinie - po prostu włącz wyłącz włącznik. Jak tego dokonać? Do wentylatora podłączam +, oraz - ? Co dalej mam to zrobić na przekaźniku? Nie jestem specjalistą ale myslę...
Proszę o pomoc. Passat b5 1998r 1,9 Tdi 90KM, Wentylator chłodnicy wogóle sie nie wyłącza, nawet po wyjęciu kluczyka \ ze stacyjki, dopiero po odłączeniu akumulatora przestaje się kręcić ! Jeśli to wina czujnika to gdzie on sie znajduje i jak można się do niego dostać, jak wiecie tam ciężko jest się gdziekolwiek dostać. Jeśli nie czujnik to gdzie mogło...
mam pytanie czy w passacie vr 6 1993 rok z klimatronikiem wentylatory chłodnicy są włączone cały czas wtedy kiedy jest włączony nawiew??????????????? a kiedy wyłączymy nawiew one tez się wyłączają???????????? pytam ponieważ u mnie chodzą cały czas jak mam włączony nawiew w klimatroniku czekam na odpowiedzi
Adam zobacz bo te systemy o których mówi motronic miały dwa rodzaje wentylatorów moduły i mały wiatrak aluminiowy i plastikowy jak są pomieszane to też nie będzie ganiać to samo mają passat b6 golf 5 robiłem już taki moduł jak zdejmiesz zaślepkę to widać jak na dłoni co spalone mam gdzieś zapas tych scalaków
czy ktos wie jak wymontowac wentylator od klimy z pasata b5 1.9 tdi. czy mozna to zrobic bez demontarzu chlodnicy? wqentylator padl a na dworze cieplo...
Na stronie VAGCAT.COM jest jeszcze jeden przekaźnik od ABS, na dodatkowym panelu przekaźników, na nim są jeszcze przekaźniki od pompy paliwa oraz wentylatora chłodnicy, ale gdzie to wszystko się znajduje - nie wiem, myślę że gdzieś w środku kabiny, albo w komorze silnika. Może gdzieś w pobliżu komputera.
Klimatronik miga,prawdopodobnie mało,lub nie ma gazu. Co do wentylatora to w chłodnicy jest trzypinowy czujnik, on odpowiada za dwa biegi. Wypnij go i zobacz czy to coś zmieni,druga opcja to moduł/sterownik. Jest on w okolicy zbiorniczka spryskiwaczy.
Tu nie ma wentylatora tylko wiskozo
Jeżeli parownik jest tylko lekko zimny to przyczyna mechaniczna - mało czynnika, niewydajna sprężarka, niedziałający wentylator chłodnicy.
B4 1.9 TDI, VCDS na pewno "przeczyta" wszystkie sterowniki. Warto sprawdzić, jaką temperaturę silnika widzi ECU. Następnie, nic nie napisałeś, czy ten samochód posiada klimatyzację - wtedy może być inne sterowanie wentylatorami chłodnicy (WAŻNA INFORMACJA).
Miałem taki sam problem w passacie b5 fl winny był czujnik, który znajdował się na rurze wychodzącej z chłodnicy (rura na samym dole)
Uszkodzony wentylator chłodnicy po wymianie wszystko wróciło do normy.
Miałem identycznie w jakimś fordzie. Przyczyną był zużyty wentylator chłodnicy (szczotki). W pewnym momencie przestaje kręcić i ciśnienie idzie na ful. Usterka występuje tylko na postoju, w korkach.
..tak możesz zmostkować wyłącznik termiczny na chłodnicy wtedy musi zadziałać wentylator..ale ja bym sprawdził czy faktycznie ta wysoka temperatura jest czy czasami Ci wskaźnik nie przekłamuje bo często padają liczniki w tych modelach i wlasnie moga objawiać się w ten sposób..
vw passat b3 http://obrazki.elektroda.net/24_12634928...
Podmieniłem te kable i teraz jest znacznie lepiej korek miałem uszkodzona uszczelkę w nim i się wylewała bokiem. mam jeszcze kłopot z pompką wspomagającą chłodzenie turbo bo jest to silnik sb na króćcu przy turbo jest zamontowany czujnik ale nie ma na nim napięcia żeby uruchamiał tą pompkę elektryczną czy ktoś wie który przekaźnik i bezpiecznik jest...
Sama klima nie ma nic do rzeczy (sprzęgło pobiera max 4 ampery), ale to że przy pracującej klimatyzacji musi być załączony wentylator na skraplaczu (chłodnicy klimy). Niektóre pojazdy jak np passat b5 mają wentylatory o mocy 300 W. Oblicz sobie teraz jaki potrzebny jest do tego prąd a zrozumiesz dlaczego potrzebny jest większy akumulator oraz alternator.
Czujnik odłącz ten w chłodnicy. A elektryczny wentylatory był montowany i bez klimy.
no ok a nie wiesz może czy on się znajduje gdzies przy chłodnicy czy jak bo tam jest straszne dojście wentylatory proaktycznie wszystko zasłaniają
Wycieraczki juz zrobilem, nad bezpiecznikami byl przekaznik,(albo to jakis stabilizator?) byla w nim przerwana sciezka, zlutowalem i wycieraczki juz ame sie nie wlaczaja,. Wentylator,: przeczyscilem styki jak mi znajomy doradzil i teraz wlacza sie caly czas, ma byc dobrze:)
Witam. "nak71" przecież przez nagrzewnicę zawsze płynie płyn, niezależnie czy jest otwarty termostat. Termostat powoduje otwarcie obiegu na chłodnicę po osiągnięciu tych 87 stopni. Ja bym sprawdził cięgno od przełączania ciepło- zimno. U mnie w golfie 3 nie otwierała się przegroda- klapka i leciało zimne. A i układ sam sie odpowietrzy (jeżeli wszystko...
A na których pinach ( są 4-ry ...) Pozdr.J. 2 piny to piny cz.t.s. dla ECU, a pozostałe 2 to piny są dla wskaźnika t.s. na desce rozdzielczej, czyli niejako 2 czujniki temperatury silnika w jednym. Rezystancje też się różnią i z tego, co pamiętam, to chyba dla ECU rezystancje są prawie 2 razy wyższe w tej samej temperaturze niż dla wskaźnika temp....
W samochodach, z którymi miałem do czynienia były dwa czujniki. Jeden odpowiadał za wskazania temperatury na desce, korzystał z niego również sterownik benzynowy i on był umieszczony w bloku silnika w rejonie termostatu. Drugi sterował wentylatorem na chłodnicy i w FSO (Duży Fiat) i Polonezie umieszczony był na chłodnicy, ale już megance znajdował się...
Wentylatory maja w sobie sterownik a komunikacja idzie po CAN. Wez VAG-a i daj test elementów wykonawczych. Poszukaj tez na forum bo temat był nie raz opisany i dotyczyc tez Passata 3C
Rozebrałem to cudo , ale i tak kupiłem na szrocie wentylator od passata za 40zł jest dłuzszy ale pasuje . Tokarz za wytoczenie tulejek z brazu samosmarującego chciał wiecej.
Ten czujnik w wężu a nie w chłodnicy odpala wiatrak klimy awaryjnie jak nie domaga wiskoza! Przy 1.9 zbyteczne To po co w Passku 1.9 ten czujnik 3pinowy w chłodnicy na dole??
Witam w passacie tym zaraz po włączeniu zapłonu włącza się wentylator chłodnicy próbowałem odłączyć termiczny czujnik w chłodnicy ale wentylator cały czas kręci dopiero po wyjęciu przekażnika wentylator się wyłącza ,chciałbym nadmienić że klimatyzacja jest nie sprawna bez gazu wyświetlacz od sterowania klimą miga pokazując temp. -73stopnie. Za pomoc...
odkręcić rolkę wentylatora chłodnicy Taśmowy klucz do filtrów na kółko i klucz imbusowy, chyba m8, od tyłu.
Może poprzednikowi padł wentylator albo jego sterowanie - czujnik termiczny przy chłodnicy. Wentylator się włącza? Może czujnik jest od innego modelu. Wówczas może załączać za późno wentylator.
Witam! Ten "dziwny"czujnik przymocowany do obudowy kolektora jest to czujnik sterujacy predkoscia wentylatora na chłodnicy. Pozdarwiam
brałem to pod uwagę bo na jałowym na postoju bardzo szybko się grzeje a na mieście to już wogóle masakra myślisz że czyszczenie chłodnicy wystarczy?
Włączenie się wentylatora chłodnicy to normalka ale ta pompa? Tak na boku : passat 89' 1,8L to wtrysk ALBO "pełen" ALBO elektroniczny musisz się na jeden z nich zdecydować :D Fakt są PB i PF (no i nieszczęsny G60 :) ) zwracam honor :).
To jest sterownik wentylatorów chłodnicy i sterownik elektrosprzęgła klimatyzacji.
Nie moduł sprawdzałem sucho jak w sklepie na półce , przewody tak samo nie sa zzieleniałe pod gumą w drzwiach też nie sa przetarte. Czyżby zimne luty w zamku?? dodam że lusterka nie działaja i włącza się wentylator od chłodnicy zaraz po ruszeniu?
Zazwyczaj wentylator chłodnicy ma osobny czujnik niż wskaźnik na desce... Cała deska ma jedno zasilanie.
Przynajmniej byś podał kod silnika. Jak masz wiązkę silnikową kompletną z to tam wiele nie ma do roboty. Pedał gazu musisz podciągnąć plus stały jest jeden albo dwa grube przewody, na bezpiecznik przekaźnik świec żarowych i przekaźnik systemowy oraz stałe zasilanie na sterownik. Zasilanie po zapłonie na sterownik. Możesz podłączyć sygnał z czujnika...
A zatem czego szukasz? tylko podaj rok i kod silnika. passat td (aaz)b4 początek produkcji 1994 potrzebuje dokładny schemat podłączenia obrotomierza z zestawem wskaźników ,podłączenie rozszerzenia(dodatkowy przekaźnik pod maską) wentylatora chłodnicy,schemat wejść i wyjść skrzynki bezpiecznikowej(opis wtyczek wpinanych do niej)
Pomiary zrób jak się wylączy wentylator chłodnicy. 78C to malo i korekta w gr.13 wychodzi za duża.
Podejrzewam że skończy się wymianą mosfet-ów w wiatraku . Daj linka. Jak widziałem sterownik od Passata B6 to tam raczej do mosfet-ów się nie dostaniesz bo wszystko zalane jakimś wypełniaczem.
Po prostu włączasz klimatyzację i patrz które wiatraki pod maską chodzą. A, ok :) Myślałem że chodzi o jakieś wiatraki w we wnętrzu nadmuchu. A tu chodzi o wentylator chłodnicy klimatyzacji pod maską? Tak jak w tym filmiku poniżej? https://youtu.be/xweBLhpHmwc
Kiedyś właśnie takie EDC16U34 ,tyle, że w Audi uwaliłem MPPSem i to ori plik był obrabiany. Po wgraniu tylko wentylatory chłodnicy działały :D Na szczęście miałem full BDM z tego stera zgrany wcześniej i postawiłem na nogi.
Myślę, że trzeba patrzeć na czujnik stojąc na chłodnicy, wdole. Na silniku jest też czujnik temperatury. A co jeszcze robi klima, jeśli wentylator jej nie kręci. P.S. A wysiłki można ocenić, naciskając przyciski. Co prawda nie mam jeszcze kubka do kawy, ale może kiedyś będę .... ;) 3.1.9. Rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych,...
Licznik nie ma wpływu. Wentylator taki sam założyłeś? Wtyczkę w czujnik na chłodnicy wpiąłeś? Tam nie ma żadnej filozofii.
Widzę, że odpowiedzi nie ma żadnej (może z uwagi na stary temat - ludzie myślą, że odgrzebałem go aby posty nawalić - nie wiem...) Jestem na powolnym etapie dojścia do tego co jest nie tak. Pomaga mi w tym "grala1" z forum poprzez privy (większość informacji posiadam właśnie od niego) Więc byłem w błędzie - okazuje się, że oba wentylatory pod maską...
Kolego zrozum mnie w końcu że dla wiejącego zimna w kabinie musi być spełnionych wiele czynników, jednym z nich są pawidłowe ciśnienia , masa i temperatura gazu r134, drugim są odpowiednie nastawy klap nagrzewnicy oraz siła nadmuchu wentylatora kabiny i chłodnicy . Więc napełnij ukłąd lub jedź do warsztatu gdzie naprawiają klimatyzację a nie tylko napełniają.
Podczas jazdy pękł kruciec wody, przez co uciekło większość wody z układu chłodzenia. Szybko zauważono problem i wymieniono kruciec na nowy, zalano wody. Nie wiem jaka jest przyczyna,tego,że po wymianie temperatura wody momentalnie się podnosi powyżej 100 stopni C, wentylator w chłodnicy się nie włącza. Wcześniej było wszystko ok, przed pęknięciem krućca....
Witam szanownych forumowiczów. Mam problem ze zlokalizowaniem uszkodzenia powodującego niezałączanie wentylatora po włączeniu klimy. Sprawdziłem sam wentylator-jest dobry, sterownie z ECU również ok-przy teście załącza przekaźnik, do przekaźnika dochodzi zasilanie i jest przekazywane dalej, bezpieczniki ok. Czy w tym modelu jest jakiś zastaw przekaźników...
To ciśnienie jest od razu po włączaniu klimatyzacji czy powoli rośnie do 25? Czy w momencie włączenia klimatyzacji staruje wentylator na chłodnicy? Wiesz może jakie było ciśnienie po stornie LP? Może masz brudną dysze dławiącą.
Witam Po pierwsze z tego co się oriętuje to te silniki nie były TDI tylko TD z intercoolerem a po drugie tam są dwa czujniki tmp jeden na chłodnicy od wentylatora a drógi w głowicy lub okolicy od zegara. POZDRAWIAM
Sprawdź temperaturę silnika na zimnym i gorącym. Miałem taki problem że na zimnym pokazywał dobrze a na gorącym (wentylator chłodnicy załącza się temperatura ok. 95 stopni) pokazywał w podglądach 68 stopni C
Ja nie mówię o termowłączniku na chłodnicy bo takiego tam nie powinno być tylko o czujniku temperatury silnika a inny jest dla ECU a inny dla licznika.
Coś mi tu pachnie uszczelką pod głowicą.To są początki złego. A masz korek odpowietrzający na chłodnicy czy na zbiorniku wyrównawczym bo nie wiem jaki układ masz.
Witam, mam problem z VW Passat B6 2.0 tdi BMA z DSG. Latem auto złapało dwa razy temperaturę ponad 110°, dopiero teraz znalazłem czas żeby wziąść się za nie. Wymieniłem termostat (ktoś założył od benzyny), wymieniłem cieknącą chłodnicę, wentylatory startowały przy 70° - wymiana czujnika załatwiła problem. Z kratek nawiewu lód, rurki od nagrzewnicy zimne,...
Generalnie jest to normalny pobór prądu. W B5 miałem kiedyś problem z wentylatorami które losowa się włączały i właśnie była loteria z tym kiedy auto nie odpaliło. Które wentylatory? Chłodnicy? I co było przyczyną włączania, czujnik temperatury? Ma moduł klemy akumulatora? Nie rozumiem.
Tak, te błedy jak widać w pierwszym poscie były gdy zacząłem grzebać w bezpiecznikach i sprawdzać ciągłość przewodów. Wcześniej ich nie było. Auto miało stłuczkę i po stłuczce występował bład ze świecą ale po podłaczeniu wtyczek i naprawieniu zderzaka zniknął i bylo ok. Co do wentylatora chłodnicy to był on uszkodzony (moduł) bo stary wentylator po...
Dzięki EWID2000. Dodam i przejade się na benzynie. Sprawdziłem auto VAGIEM i stwierdziłem że oprócz kilku drobnych błędów pojawiła się dziwna rzecz. Wentylator chłodnicy chodzi a temperatura silnika to ok. 70 stopni celcjusza. Być może czujka temperaturowa jest walnięta. To by tłumaczyło duże spalanie. Pozdrawiam
Jest OK! Termowłącznik wentylatora spracowuje przy 97 sct cels., poza tym temperatura silnika będzie zawsze większa niż temp chłodnicy.
W moim Passacie temp. też idzie na full, kontrolka temp miga, ale termostat włacza wentylator. Wąż do chłodnicy jest "miękki", czyli nie ma tam dużego ciśnienia. Podobno tak mogę jeździć, a prowdopodobną przyczyną może być brak masy na wskaźnikach. mechanik sugeruje że to skutek nieumiejętnego przekręcania licznika przed sprzedażą i niechlujnego montażu...
Witam. Chłodnica egr została ominięta. Węże są twarde a wentylator się włącza bo czujnik temp. widzi wysoką temp. głowicy. Głowica została jeszcze raz wyjęta i oddana do sprawdzenia. Okazało się że jest nieszczelna. temat rozwiązany.czekam na drugą głowicę. pozdrawiam
Stałej temperatury płynu pilnuje termostat, chłodnica i wentylator. W wypadku oleju nic. Jest naturalnym że jak pałujesz to rośnie temperatura. Do ostrego upalania powinno się pomyśleć o wstawieniu podstawki pod filtr i wypuszczeniu chłodnicy oleju.
wentylator chłodnicy passat wymiana chłodnicy passat mercedes wentylator chłodnicy
tyrystorowy moduł zapłonowy schemat instrukcja lucznik pralka brzydki zapach
klimatyzacja galanz device sleep
Menu nie działa w dekoderze Skymaster - przyczyny i rozwiązania Przystosowanie świateł Acura z USA do polskich norm