A nie ucieka Ci płyn do silnika zacisku?
Po zamontowaniu nowego zacisku nie ruszaj ręcznym, podpompuj pedałem aż tłoczek dopchnie klocek do tarczy i odpowietrzaj zacisk, po odpowietrzeniu zaciągnij kilka razy ręczny i sprawdź kręcąc kołem
Normalnie poskładaj ten zacisk, wsuń sobie tłoczek do końca żeby ci na klocki wszedł bez problemu. Normalnie odpowietrz sobie, a potem dostosowanie klocków.
Zobacz jeszcze kabel zasilający czy jest 12V Mierząc między masą na zacisku wzmacniacza.
A co się znajduje pod tunelem środkowym ? Moduł hamulca postojowego. W passacie obwód od modułu do zacisku nie ma bezpiecznika. Co Ty mu podajesz to zasilanie modułu a nie obwód zacisku.
Co do pęknietej obudowy silniczka to pęka bo koroduje zacisk w miejscu oringu i puchnie, a jak koła się grzeją to do wyjęcia tłoczek z zacisku wymiana uszczelnienia tłoczka i wyczyszczenie rowka tam gdzie wchodzi oring uszczelniający tłoczek , też tam koroduje i zaciska tłoczek, to tyle. Potem odpowietrzyć zacisk trzeba .
Witam mam u siebie w Passacie zacisk hamulca ręcznego na 6 frezów i jest uszkodzony a mam drugi na 12 frezów czy jak założę ten na 12 frezów czy będzie chodził
Wróżę, że jednak bez wyjęcia i czyszczenia zacisków się nie obejdzie. VAG-owskie zaciski aluminiowe korodują (utleniają się) w miejscach osadzania gumek, zarówno uszczelniających jak i przeciwpyłowych, co powoduje wypychanie tych gum i blokowanie tłoczka . Do tego dochodzi korozja powierzchni tłoka. Jak się człowiek uprze to wkręci ten tłoczek do końca...
Jednak to "kowol" skoro nie wie jak cofnąć zacisk.
zacisk raczej nie daje takich efektów, raczej tarcze, co do abs, to byłoby odczuwalne drganie na perale hamulca. W jakicj okolicznościach to się pojawia?
Prowadnice jak pisałem chodzą lekko, po wyjęciu są czyste, tzn w smarze, ale nie ma na nich oznak korozji. Tłoczek był wyciągany przy wymianie tarcz, w celu wymiany gumowej osłony. Mechanik chyba by nie poskładał pordzewiałego tłoka. Zastanawia mnie fakt, że koło blokuje się bardzo po użyciu hamulca ręcznego. Stawiałbym na mechanizm ręcznego. Możliwe...
Zobacz przewody przy zaciskach.
Był już wcześniej identyczny problem z hamulcem ale autor przepadł bez wieści a szkoda bo walczyliśmy z nim z taką samą usterką przez kilka dni. Co dziwne też mu nie widział właśnie prawego zacisku.
nic sie nie stanie ale lepiej jak podjedziesz gdzies na komputer i odblokują tobie zaciski przez komputer
Uszkodzenie mechaniczne - wymień zacisk kompletny.
Witam Oczywiście zacisk 1-zasilanie stałe od akumulatora,zacisk 3-kontrola ładowania,zacisk na konektor może lub nie musi być podłączony.
Pierwszy błąd - brak połączenia elektrycznego pomiędzy sterownikiem a zaciskiem. Trzeci błąd - silnik nie dopchnął klocków do tarczy.
Ale kombinujecie. Ja zawsze daje pastę miedzianą i nigdy nie było problemów z ponownym wyjęciem zacisku.
Tak ma się obracać ale właśnie z pewnym oporem, bo gdyby lekko się obracał to byłby problem z wkręceniem tłoczka.
Don de Leon nigdy nie widziałeś takiego zacisku w passacie, ale fajnie opowiadasz.
Ustawiles reczny ?
Witam serdecznie. Sytuacja zmusza mnie do wymiany zacisków hamulcowych w moim passacie b3. Passat ma niewentylowane tarcze i nie posiada ABS i mam pytanie związane z zaciskami a mianowicie. W jakich autach były jeszcze montowane identyczne zaciski oprocz passatów b3 i b4 ?
Czy jest prąd na zacisku 30 kostki? To dla fachowców; tu raczej: "na {czerwonym}".
Witam. Tłoczki w zaciskach pracują luźno wracają, dwa przewody gumowe drożne nie spękane? Odpowietrzyć dokładnie wszystkie 4 zaciski.
Tarcza jest krzywa, przegrzała się od "trzymania" zacisku. "Trzymanie" zacisku może być spowodowane uszkodzonym przewodem elastycznym, zapieczonymi prowadnicami zacisku, i/lub krzywą piastą koła. To wszystko co powyżej napisałem sprawdź.
Witam. Mam pytanie. Czy zaciski hamulcowe, konkretnie serwomechanizmy elektrycznego hamulca postojowego będą pasowały z innego modelu, np. z audi a6? Na zdjęciach wyglądają tak samo ale co ze średnicą mocowania itp. Jeżeli ktoś przerabiał temat to proszę o informację... Pozdrawiam...
Sygnału w liczniku nie wyłączysz bez usunięcia usterki. Można jechać nawet z podłączoną drugą stroną bo i tak system nie działa.
Mówiąc dokładniej, czy można, w przypadku kupna używanego lub nowego zacisku, wkręcić tłoczek poza samochodem. Można.
dezaktywacja zacisku hamulcowego z tyłu w Passacie 2006rok.Czy jest możliwe cofnięcie tłoka w zacisku bez użycia testera.
Kolego spróbuj je odpowietrzyć jeszcze raz być może iest tam jeszcze jakaś minimalna ilość powietrza bo jak piszesz że prowadnice chodzą lekko i mechanicznie jest wszystko w porządku a przecież wymieniałeś zacisk .
nie korzystali z przyrządu do cofania tylnych tłoczków Testerem cofali zaciski.
Dźwignie od linek ręcznego wracają ?, przeważnie to jest problem w tych zaciskach
może ktoś wie jaki jest prawidłowy rozmiar tarcz w passacie b5 synhro r 97 na zaciskach ate
Najprawdopodobniej do wymiany będzie zacisk na rzeczonym kole.
Wszystkie koła? Klocki wchodziły luźno w zaciski?
W Golfie IV miałem przypadek, że klocki hamulcowe w tylnych kołach "rozsadzała" rdza tj. odklejał się materiał cierny od płytki metalowej. Narastająca rdza powodowała, że tarcze były stale hamowane i gorące. Nie wiem jakiej były one produkcji, gdyż kupiłem z takim klockami. Warto więc co pewien czas sprawdzić, czy taka usterka nie występuje, a która...
Pin 10 : zacisk W w TD (AAZ) albo sygnał obrotów ze sterownka w TDI (1Z i AFN)
a regenaracja czasami polega na wymianie łożysk i szczotek. Odkręcic zaciski alternatora i sprawdzic czy swieci
Wymień lewy zacisk ma sprawny
Mierzysz na zaciskach żarówki??????
Sprawdź wtyczkę w prawym zacisku.
Odłącz akumulator na 30 minut i naładuj go w tym czasie, podłącz ponownie i spróbuj przyciskiem zacisnąć zaciski.
Tłoczki maja pracowac płynnie tak samo jak strzemiona i klocki. Nie ma sensu wymieniac serva czy pompy.
Prawie jak z archiwum X. Strasznie mnie zmyliło to że na drugi dzień masz to samo. hmm. Bicie kierownicy przy 80km/h to może przyczyna luźno osadzonego klocka hamulcowego który pomimo tego że nie hamujesz, układa się jednym końcem tak że część jego okładziny ociera o tarczę i stąd może być to małe bicie, chociaż to bardzo dziwne że aż w kilku samochodach...
A jakie masz objawy że trzeba do sterownika zajrzeć ? rozumiem że przycisk już wymieniany był ? i sprawdzone że obudowy serwo przy zaciskach nie są pęknięte ?
Nie jest to trudne, ta strona to biblia: https://www.vwgolf.pl/porady/passat-b5-1... w skrócie, złącze niebieskie: 1 – Zacisk 15, plus 9 – Zacisk 31, masa 23 – Zacisk 30, plus 24 – Zacisk 31, masa 25 – Diagnoza własna / przewód K Tyle wystarczy do uruchomienia VCDSa i testowania ustawień wskazówek...
rzeczywiście trzeba było zdemontować skrzynię. Po prostu zrobiła się w niej dziura a szczątki które odpadły popsuły zacisk.
Być może rozrusznik padł.Przed demontażem do sprawdzenia masa na silnik, gruby plus na rozrusznik.Dodatkowo żarówka i sprawdzamy czy z zacisku 50 leci prąd na cewkę rozrusznika.Ustawić auto na luzie.Wyłączyć bieg.
Prawdopodnie zapieczony cylinderek zacisku lub prowadzenie zacisku.
Czyli że zaciski trzymają koła? Wszystkie?
Żadne koło się nie nagrzewa tylko te prawe tylne, wymienili ten wężyk z tyłu. Niby sie przejechali i nie było nagrzania a ja wsiadłem przejechałem sie po mieście i od razu nagrzane to wróciłem i on do mnie że u nich tego po wymianie nie było i zacisk też sprawdzali to że może to być pompa abs - na jedno koło? też obstawiałem że to zacisk...
Zacisk chodzi luźno w prowadnicy.
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Miałem taki przypadek w Kii Picanto. Tam była pompa hamulcowa. A zdiagnozuje sobie to tak że jak Ci złapie hamulec to popusc przewody na pompie. Jak puści to pompa, jak nie to znaczy że trzyma ciśnienie między ABS a zaciskiem.
Najpierw należy odpowietrzyć układ hamulcowy.Sprawdzić stan płynu, i czy czasami nie był dolewany jakiś inny płyn hamulcowy, nie wszystkie można mieszać. płyn jest wszystko jest hamulcy nie da sie odpowietrzyć na prawym kole da sie odpowietrzyć natomiast na lewym zacisku nie ma ciśnienia i płyn nie leci odpowietrzynik odkręcam i nic nie leci pompuje...
Jest pasat,skoda,audi i vw. Odblokowywanie oraz zablokowanie zacisków z automatycznym ustawieniem grubości klocka. Dwa kliknięcia i po robocie. Osobiście testowałem na Audi A6 2006r i na Passacie B6 2008r Dodano po 1 Aha i pamiętaj że jak zluzujesz kompem zaciski,to potem wciskasz tłoczek ręcznie ale nie wkręcasz,nie ma takiej potrzeby,po prostu robisz...
Albo przytkana nagrzewnica albo łapie obieg parownik i nie daje dalej, ściśnij zaciskiem do połowy wąż od parownika i zobacz efekt.
Czerwony z czarnym paskiem jest od zacisku W (obrotomierz), od wzbudzenia ma być niebieski. Ewentualnie czarny z niebieskim, jakbyś pomylił wtyczki przy rozruszniku, jest od światła cofania.
Spróbuj odpowietrzyć jeśli bedzie powietrze a cały układ jest szczelny to można założyc że sie dostaje powietrze przy tłoczkach zacisku. Może jeszcze być winny ABS tzn. pompa i rozdzielacz ( chyba dobrze napisałem :) )
Sprobuj wcisnac chamulec zeby wypchnac tłoczki a puzniej włacz i wyłacz chamulec reczny jesli wszysto chodzi bez oporów bład powinien zniknac ale jesli ciekł płyn to sama wymiana silniczka nic nie pomoze do wymiany zacisk
Wtyczka d/14/15,31 zaciski masy.Nie ma stałego plusa a zapłon na schemacie widzę a/9 co nie pasuje z tym opisem.
Weź spróbuj na jednym zacisku cofnąć i wypchnąć na full tłoczek tak z 10 razy. Za każdym razem posmaruj gładź przy schowanym tłoczku smarem do hamulców. Takie problemy to zwiastun wymiany całego zacisku, szczególnie Lukas dał popis bylejakości.
Zacznij drogą dedukcji. Na początek sprawdź przekaźnik świec żarowych czy przypadkiem się nie przycina później kolejno Alarm jeśli go masz Radio najlepiej na czas badań odepnij alternator odłącz zacisk B+ rozrusznik. jaki opis na skrzynce ma bezp o którym mówisz??
W moim touranie też lekko z tyłu hamulce trzymają wszystko też powymieniałem ale jest myk przy odpowietrzaniu trzeba odkręcić zaciski wsadzić coś o grubości tarczy mniej więcej a zacisk ustawić tak aby odpowietrznik był w maksymalnie największym punkcie aby żadne powietrze nie zostało i odpowietrzać spróbuj i daj znać jak poszło.
Masz zacisk W na alternatorze?
Żeby nie ustawiać kątów,odkręć półoś i wyciąg całego mcphersona ,oczywiście jeszcze musisz odkręcić końcówkę,sworzeń i zacisk hamulcowy.
Witam otoz niedawno kupilem passata b5 klocki tarcze tyl szrot wiece postanowilem zregenerowac zaciski wymienic tarcze klocki do tego lozysko bylo wywalone i kupilem 2 nowe i zalozylem podczas wymiany mimo ze auto bylo zgaszone i kluczyki wyjete zaczly sie swiecic swiatla stopu. Problem byl z odpowietrzeniem okazalo sie ze popa zostala zajechana kupilem...
Witam serdecznie. W takiej sytuacji zobacz czy nie ma dodatkowych przewodów przy zaciskach akumulatora. Pozdrawiam.
Mam pytanie odnośnie zacisku nr 30, kodowanie reflektorów zrobione wszystko działa czasem tylko światła mijania migają na ułamek sekundy.na tablicy komunikat usterka oświetlenia a w sterowniku,usterka napięcie zasilania zacisk 30 układu alarmowego przerwa B141013,bezpieczniki sprawdzone o co chodzi z tym zaciskiem ?
Nie wszystko normalnie i w logach też wyszło że wszystko jest Oki. Mówię turbo po regeneracji dawka 4.2 kat wtrysku 55 wtryski sprawdzone przepływka też nowa ubytkow paliwa nie ma zaciski nie trzymają
Chłopaki może ktoś coś podpowie doradzi itp. Posiadam przyczepke lekką SAM zarejestrowaną do 750kg. Jako, że się z nia dużo bujam chce ja przerobić żeby miała hamulce. W przyczepce jest oś na której mam możlwiośc założenia tarcz i zacisków hamulcowych od passata b4. (cały komplet hamulców mam) Także tylko założyć i hamulce na osi działają. Dodatkowo...
Błąd z opisem "niewiarygodny sygnał ". Układ odpowietrzony,zalany nowym płynem ponieważ były wymieniane oba tylne zaciski. Problem występował przed jak i po wymianie zacisków. Serwo klasyczne bez instalacji.
Na alternatorze będzie zacisk (W) i ten zacisk wykorzystywany jest w dieslach tylko do podłączania obrotomierza. Może się okazać, że nie ma tego zacisku. No i teraz sprawdziłem w swoich schematach. Niestety na dwóch schematach Passata, jakie posiadam, alternator występuje tylko z zaciskami (D+) i (B+). Nie jest pokazany zacisk (W) i dokąd on wędruje....
i oczywiście zaciski muszą chodzić płynnie ,
Prawdopodobnie brak masy na kompie. Sprawdź zaciski masowe 1, 24, 46.
Delikatnie skrzywiona tarcza, problem z zaciskiem no i sprawdź czy piasta się nadmiernie nie nagrzewa.
bardzo dzieki za pomoc jak na razie nic sie nie zmienia , ale w trakcie sprawdzania tego co mi powiedzieliscie znalazlem lekki wyciek z przewodu hamulcowego ktory odchodzi od zacisku prawego tylniego,, czy to moze byc przyczyna???
Witam mam pytanie gdzie znajduje się sterownik EPB w Passacie B6. Mam go do wymiany ponieważ przestał sterować jednym zaciskiem. Zaciski mam ok.
V30 robi 30 % z tego co jest w ulotce, w podglądaniu parametrów rzeczywistych potrafi pokazywać same bzdury, ostatnio miałem mondeo 2.0 TDCI i nie mógł z niego odczytać błędów chociaż sam po odpinałem przepływkę czujnik temperatury... a autoboss nic nie widział. Grupę VAG z reguły ogarniał chociaż nie zawsze i ostatnio nie mogłem zaadaptować elektrycznego...
Akurat w B5 łatwo jest sprawdzić czy chodzi o prąd płynący z alternatora/ rozrusznika do akumulatora (czarny, gruby kabel przy klemie +), czy prąd pobierają świece żarowe i grzałki nurnikowe po uruchomieniu silnika, ten pomiar wykonujemy na czerwonym kablu przy klemie + akumulatora Ps. 4 świece żarowe i 3 grzałki nurnikowe (również świece żarowe), każda...
Nie odpowietrzy. poprawnie.Będzie prawie dobrze ale to nie to,zacisk niestety trzeba kupić.
Chciałbym zamknąć ten temat przepraszam że tak późna wina tkwiła przy czyjniku ESP pod tylną kanapa, coś było z nim nie tak i nawet gdy samochód stał to czujni chciał go wyprowadzać z poślizgu i tym samym blokował któreś z kół... po wymianie czyjnika na nowy problem zniknął.
A co ma lekko blokujący zacisk do wypadnięcia z drogi
Pomaga zdjęcie zacisku akumulatora na 15 minut.
Sposoby na deaktywację ręcznego są 2. Po odpaleniu auta wciskam hamulec i następnie naciskam guzik od ręcznego aby go zluzować. I tu pomogłaby ta metoda. Ale jeśli jest się zapiętym w pasy i się ruszy - to ręczny sam się deaktywuje więc rozłączenie przycisku niewiele da. Należałoby chyba zaingerować już w przewody idące do silniczków zacisków.
Uważam, że to problem mechaniczny a nie elektryczny. Proponuję sprawdzić czy idzie sygnał na klapę z centralki. Podłącz małą żarówkę np 5 W/ 12 V do zacisków zamka klapy i naciśnij pilotem na zamknięcie. Powinna mrugnąć przez moment. Nie używaj miernika zwłaszcza cyfrowego. Tak sprawdzisz czy elektryczna część jest ok.
Czy chodzi kol. o przewód idący z zacisku śrubowego ,ten gruby ?
Witam w Vw passat B5 FL 1.8T z 2001 roku. Tłoczek w przednich hamulcach nie cofa się, zaciski zostały wymienione, ale dalej jest ten problem w obydwu kołach. Jak się odpowietrzy, to łapie raz w jednym, a raz w drugim.
Spoko da radę, jeśli masz na alternatorze zacisk "W". Jak nie to możesz zrobić wyprowadzenie, lub zmienić alternator. Dokładasz jeden kabel i po sprawie. Instalacja prosta jak drut. Wejdź sobie na jakieś forum passata b3-to jest takie same auto. W moim golfie 2 pasowało p&p ale silnik mam benzynowy.
Są pozakładane sprężynki na zaciskach hamulcowych? Lub same klocki stukające w zacisku, chociaż ja z czymś takim spotkałem się tylko raz.
Kolego najpierw odczytaj pamięć usterek abs. Możliwe ze pompa się zacina i cały czas otwiera zaworki (płyn wraca do zbiornika, a nie płynie do zacisku). Ale raczej sadzę że coś z serwem się dzieje popatrz dokładnie na przewody podciśnienia do serw itp.
To inaczej. Duża strzykawka od konia i od strony zacisku wtłaczaj płyn. Tylko ze zbiorniczka odciaga pomocnik 😄
Jeżeli odłączę przewód D+ od wzbudzania to alternator już nie pobiera prądu. W takim wypadku chyba raczej byłoby coś nie tak z regulatorem napięcia, czy się mylę? Alternator ładuje napięciem około 14,4V i się normalnie wzbudza. A czy nie będzie to czasem wina licznika, może ma jakieś zwarcie, że podaje napięcie na zacisk D+?
W piątek mam jechać na ponowną diagnostykę. Nie wiem czy zniknęły całkowicie czy tylko czasowo. Ale co wynika z tych błędów które właśnie mi się teraz wyświetliły? I czy moduł abs jest do wymiany? I o co chodzi z tym zaciskiem 30?
http://forum.vw-passat.pl/threads/68180-...
Uzwojenie stojanu przypadkiem nie jest już czarne i z łuszczącym się lakierem? Napięcie najlepiej mierzyć bezpośrednio na zacisku alternatora i obudowie.
A co można powiedzieć o zaworze N 75 Dodano po 55 Dlaczego "+" pojawia się na pinie 2 .Czy ktoś przełóżył przewody ? Patrząc na wtyk oryginalnego zaworu to właśnie ten "+" zaznaczony na czerwono trafia na zacisk plusowy
A masa sprawdzona? A zacisk plusowy alternatora ? Spora różnica napięć...
Nie wiem jak to jest w twoim BMW ale ja w swoim Passacie mogę rozłaczyć tą wtyczkę przy zacisku i podając bezpośredni 12V na piny mogę ruszać zaciskiem w obie strony bez komputera.
Sprawa z hamulcem ręcznym to osobna bajka, tylne zaciski zwłaszcza wałek od ręcznego do wyczyszczenia/regeneracji, można dokupić zestaw naprawczy, i sprawdź czy masz sprężyny które wracają dźwignie (od linki hamulca ręcznego) przy zaciskach.
zacisk hamulcowy passat zacisk asxsn zacisk atego
presostat pompa instrukcja serwisowa drukarki canon zmiana formatu czasu
delphi ds150e oprogramowanie delphi ds150e oprogramowanie
Schemat pompy wtryskowej Land Rover Freelander 1999 2.0 TD Czy można pospawać złamane wiertło widiowe?