Dziś wracałem do domu i postanowiłem go porządnie przegonić po dojechaniu do domu odkręcam korek wlewu płynu i fontanna z pod korka.
Więc trzeba byłoby zapytać czy pompa wody była sprawdzana, a korek w zbiorniku wyrównawczym zmieniony ?
Witam, Pękl mi wąż od zbiornika plynu chlodnicy kupiłem używany niestety ten również popękal w podobny sposob jak myslicie przyczyna lezy w starych zużytych wężach które pekaja w upał i kupić po prostu nowy orginalny czy może coś innego wysiada? Uklad byl odpowietrzony, uzywam dynangel2000. Silnik 90 stopnii gdy się rozgrzeje.
Zbrodniczek był wymieniany na nowy , szukam na allegro , google , pisze górny waz zbiornika wyrównawczego passat b5 fl i nic nie wyskakuje owszem ale nie do mojego modelu , myślałem żeby kupić taki wąż na wymiar i wstawić .
Test na CO2 i będzie odpowiedź. Czy węże chłodnicy robią się twarde? Czasem takie problemy robi korek zbiornika wyrównawczego.
Po zapaleniu silnika i odkręceniu korka wyraźnie czuć spaliny ze zbiornika wyrównawczego...
Nie odłączyłeś przypadkiem przewodu od czujnika w zbiorniczku wyrównawczym? Ogólnie to sprawdź: - ilość płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym - podłączenie czujnika - czujnik - wiązkę
Sprawdź wtyk i kable przy czujniku wody w zbiorniku wyrównawczym. Pozdrawiam.
Witam, kupiłem niedawno z Niemiec Passata b6 2.0 tdi, 2005 rocznik kod silnika BMP, na przeglądzie wszedłem z diagnostą pod auto i pod zbiornikiem wyrównawczym było widać urządzonko z osobną rurką wydechową. Nie dostałem żadnego pilota, jak upewnić się czy to jest Webasto czy dogrzewacz?
Był też taki przypadek.Kobitka uzupełniła niedobór ? płynem do spryskiwaczy-no bo pół zbiornika w passacie Dodano po 8 Ale jak to by był od spryskiwaczy ,to po odkręceniu korka na ciepłym silniku powinien być wyczuwalny zapach w/w płynu.Odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy nie ma na nim czegoś podobnego do masła,bagnet też sprawdż.
Coś mi tu pachnie uszczelką pod głowicą.To są początki złego. A masz korek odpowietrzający na chłodnicy czy na zbiorniku wyrównawczym bo nie wiem jaki układ masz.
czytając pytając oglądając każdy mówi że upg głowica Nie przerabiałem tego osobiście. Wg mnie, pisałem o tym wcześniej, że przy przedmuchu na uszczelce głowicy, przy otwartym zbiorniku wyrównawczym lub odkręconym korku na chłodnicy, po odpaleniu zimnego silnika (zamknięty termostat) poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym lub w chłodnicy pojedzie od...
Koledzy! Termostaty WAHLER sa wyposazone w otworek do odpowietrzania,wiec nie ma potrzeby nic wiercic.A Passat jest wrażliwy na cisnienie cieczy chlodzacej,jesli jest za niskie,to wskaznik "wariuje".Napisz kolego co to za autko i z jakim silniczkiem to cos wymyslimy,a zacznij od korka zbiornika wyrównawczego i kompleksowej kontroli szczelnosci.Pozdro!
Miałem podobny problem w passacie, okazało się że zapchany był cienki przewód odpowietrzający biegnący od chłodnicy do zbiornika wyrównawczego. Nie pamiętam czy w oplu jest taki przewód.
To masz samoczynnie odpowietrzający się układ czyli zalewasz układ płynem i grzejesz silnik aż do włączenia się wentylatora lub otwarcia termostatu. Wtedy układ sam się odpowietrza ż uwagi na to ze zbiornik wyrównawczy jest w najwyższym punkcie układu chłodzenia
Czasami bywa tak, że jeśli pokazuje się co jakiś czas biały dym z rury wydechowej oznaczać to może, że mamy do czynienia z mikropęknięciami w głowicy przez które dostaje się płyn chłodniczy. Do tego powinien jeszcze uciekać płyn z układu chłodniczego, co skutkuje obniżaniem się płynu w zbiorniku wyrównawczym. Pozdrawiam
Od 2 dni grzeje, nie wiem już co mam myśleć na ten temat...? Może układ się wreszcie odpowietrzył. kolega miał problem z odpowietrzeniem "paska" po zmianie płynu. Powodem był - niedrożny wężyk między górą chłodnicy a zbiornikiem wyrównawczym (takie "odbicie" z grubego węża). Po udrożniemiu wszystko OK. Pozdrawiam.
Mam jeszcze jedno pytanie , czy jak dagrzeję silnik do momentu włączenia wentylatora i gdy pokazuje mi 110 stopni dotknąłbym palcem płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym? Bo u mnie jest tak że przy nagrzanym silniku i po włączeniu wentylatora zanurzyłem na chwilę palca w płynie w zbiorniku wyrównawczym i płyn był gorący, bo to normale ale nie...
Witam ! Dzięki z zainteresowanie wszystkim, ale to chyba nie jest to ponieważ teraz zaobserwowałem pęcherzyki powietrza w zbiorniku wyrównawczym i płyn zrobił się tłusty, więc mam prawdopodobnie walniętą uszczelkę pod głowicą, aczkolwiek mogę się mylić ! Pozdrowienia !
Przewody idące do chłodnicy były ciepłe... dziwną rzeczą (dla mnie jako laika w tej kwestii) było to, iż gdy po tej trasie podniosłem maskę i sprawdziłem zbiornik wyrównawczy, okazało się że nie jest gorący.... żeby nie powiedzieć letni, a korek wlewu wydawał się być luźny...
Witam. Prawdopodobnie na 90 % puściła uszczelka pod głowicą pomiędzy kanałami woda/olej. Musisz się liczyć z regeneracja głowicy plus kupnem kpl. uszczelek głowicy. Możliwe też jest pęknięcie głowicy lub bloku ale to rzadkość. Sprawdź czy nie ma ciśnienia w zbiorniku wyrównawczym zaraz po odpaleniu silnika oraz czy płyn również nie dostaje się do oleju....
u mnie płyn ucieka z przelewu w zbiorniku wyrównawczym doleje do pełna płynu i po zrobieniu jakis 150 km z większa prędkością płyn zostaje wyrzucony ze zbiornika a jak odkręcę korek to straszne bucha powietrze. to bedzie wina korka czy tych mikro pęknięć w głowicy a może uszczelka ??
Część wszystkim. Od pewnego momentu zauważyłem że ubywa mi płynu w zbiorniku wyrównawczym. Na początku nie mogłem zlokalizować miejsca wycieku , ale w końcu się udało. Jest to otwór umieszczony na dole zbiornika wyrównawczego (przelew). Postanowiłem zmierzyć ile tego płynu ucieka i jak szybko. Na końcówkę tego otwory założyłem wężyk i wsadziłem do butelki....
trzeba sprawdzić czy termostat sie otwiera i wiatraki działaja ,potem na ciepłym test uszczelki głowicy,pompa wody czy sie kręci ,jak wszystko działa, sprawdz czy przelewa do zbiornika wyrównawczego płyn tym przewodem cienkim na zakreconym korku, czesto jest zapchany a jak bierze płyn to głowica do zwalenia
Passat B3(gaz) silnik ABS.Najpierw zaczęło mi "wyrzucać" płyn chłodzący przez zbiornik wyrównawczy.Potem po odpowietrzeniu przez kruciec tam,gdzie jest termostat.Na niskich obrotach nic się nie dzieje.Czy to już uszczelka pod głowicą czy coś innego.Jak to sprawdzić,bo mam różne opinie?
Znalazłem info w sieci, może pomoże na takie przypadki: VAG Serwis: https://www.facebook.com/VAGserwis/posts... W ciągu ostatnich kliku tygodni mieliśmy kilkanaście przypadków problemów z ogrzewaniem w takich autach jak...
Dobry wieczór, mam problem z bąbelkami pokazującymi się w zbiorniku wyrównawczym, i to problem który już występuje tak od około 50 000 km. Postaram się krótko w punktach opisać objawy: auto: Passat B7 2.0 140 km, CFFB, 248 000 km, 1. Przy przebiegu około 200 000 km, wyskoczyła mi informacja w zimie o niskim poziomie płynu chłodniczego. Jednak nie przypominałem...
heja ! przyciski 2 (ac i acmax) i tak ma być, pod zbiornikiem wyrównawczym cieczy chłodzącej 2 przekaźniki - lubią ugnić, jeśli są ok to stawiam na ubytek gazu, niestety klima jest na r12 więc układ wymaga przezbrojenia, sprężarka pewno sanden i japońskiej produkcji (jeśli jej nie zabiłeś to bardzo wytrzymała) często pęka rurka łącząca sprężarkę z kondenserem...
Czy we własnym zakresie próbowałeś usunąć usterki dot. kontrolek np. sprawdziłeś włącznik światła stopu, hamulca pomocniczego i czy sprawdziłeś poziom płynu hamulcowego. Skąd w Twoim aucie kontrolka "stopu" - zakładałeś. Czy działa Ci ABS, sprawdź przewody czujników ABS-u przy kołach. Jeśli chodzi o ogrzewanie auta, to po zmianie nagrzewnicy należało...
Witam. W styczniu tego roku miałem robioną uszczelke pod głowicą. Planowanie głowicy, sprawdzanie szczelności, docieranie zaworów, wymiana prowadnic oraz uszczelniaczy. Wszystko chodziło dobrze aż na początku sierpinia zaczęlo ubywać płynu. Niby płyn uciekał koło króćca od nagrzewnicy, dociągnąłem obiemke ale problem nie ustał. Zbagatelizowałem sprawe...
baniak to na płyn chłodniczy inaczej zbiornik wyrównawczy jest tam czujnik ale niskiego poziomu płynu a nie temp , a czujnik temperatury znajduje sie tak jak koledzy powyrzej napisali w krućcu łaczacym chłodnice z głowica cztero pinowy czarny czujnik prawdopodobnie z zółta opaską , do czujnika dokup uszczelke silikonowa koszt 3zł
Witam. Mam taki sam problem ale nie mogę znaleźć tego wężyka.Czy mógłbyś dołączyć zdjęcie w którym miejscu się znajduje? Z tego co widzę u siebie to mam wąż dolotowy i wylotowy (płynu chłodniczego) oraz od spodu prawdopodobnie jakiś czujnik z którego wychodzą przewody elektryczne. Poza tym nic innego na zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego nie...
Co do odpowietrzania- nie ma takiej potrzeby- te układy mają samoodpowietrzanie. Pozdrawiam No i tu kolega się myli. Owszem wszystkie passaty się odpowietrzają same, ale tylko w przypadku, gdy cały układ chłodzenia jest niezamulony, drożny i sprawny. Jesli cokolwiek jest chocby minimalnie niesprawne, volkswagenowski sposób na odpowietrzanie przestaje...
Ja też parę razy nie umiałem zlokalizować punktów ubytku płynu, z tym że u mnie nigdzie nic nie kapało i wszystko wyglądało na suche. Na gorącym silniku też nie wszędzie można zajrzeć. Mój sposób na takie przypadki. W moich przypadkach na zimnym silniku, wymieniałem korek na zbiorniku wyrównawczym, na korek z króćcem. Do tego króćca podłączałem sprężone...
Cześć. Temat wałkowany już wiele razy, ale rozkładam ręce - może ktoś pomoże ? Pacjent VW Passat B6 Variant 2007r silnik BMP 2.0 TDI DSG (jeżeli to komuś ma coś dać w tym przypadku). Klimatronik dwustrefowy. Brak ogrzewania w aucie - leci ledwo letnie powietrze (według wskazań czujników 4 stopnie C ) Co działo się kolejno: 1. Komputer wskazywał błąd,...
Jak tankuję do pełna to porównanie spalonego paliwa i wlanego różni się średnio o 0.5-0.7l (bak 50l) ale zdarzają się stacje gdzie wlewam więcej niż pokaże komputer i takie omijam z daleka (maja inny wzorzec litra). W Passacie (podobnie jak w innych samochodach grupy VAG) jest coś takiego jak zbiornik wyrównawczy. Ciężko jest zalać za każdym razem...
Głośna praca to może być wszystko nawet uszkodzony tłumik "harmonijka przy silniku. Musisz ustalić źródło pochodzenia tego dźwięku. Ciężko pali -musisz ustalić przyczynę -ja miałem taką, temat długi ale warto poczytać do końca warto, zapewne znajdziesz tam odpowiedz. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Od sprawdzenia akumulatora, szczelności...
Ne rozumiem waszej dywagacji. Co ma wspólnego termostat z niedogrzewaniem układu klimatronika skoro nagrzewnica w Passacie jest na tak zwanym małym obiegu i nagrzewa się przed otwarciem termostatu. Termostat otwiera się dopiero przy 87 'C. Możliwe że zapowietrzony - ale raczej nie bo to układ samo-odpowietrzający, można spróbować odpowietrzyć na przewodach...
Zwracam się ponownie z pytaniem do znawców Nie zaliczam się do znawców, ale staram sie logicznie i krytycznie myśleć. ... zaproponował połączenie przewodów do nagrzewnicy na sztywno ponieważ pod dywanikami z przodu miałem mokro Nie bardzo wiem jaki cel w tym przypadku miało zastąpienie połączenia elastycznego (przypuszczam - węże gumowe) połączeniem...
Dobra Panowie, ale nie sądzicie że powinien się dogrzać cały układ! czujniki swoja drogą ale dolny wąż bez ''wisko'' powinien być gorący a u ''polonez15'' jest zimny. Otóż to... Więc dziś zmierzę fizycznie temperaturę chłodziwa i będziemy dalej dumać :-) EDIT: temperatura w zbiorniczku oscyluje wokół 68 stopni... Zauważyłem taki myk: Zbiornik wyrównawczy...
Czytam jeszcze o odpowietrzaniu układu. jest napisane, że w automacie odpowietrza się tak jak w manualu, ok. Jednak z abs jest już inaczej. znalazłem taki oto opis. dpowietrzanie układu hamulcowego dla kół przednich Wyłączamy zapłon i wciskamy pedał hamulca kilkadziesiąt razy, pozbywając się w ten sposób ciśnienia regulacji układu ABS. Napełniamy zbiornik...
Witam, chce ogrzewać dość duży garaż (około 90m2 podzielone na 2 częsci o wysokości 3,6 m) nadmuchowo. Dlaczego nadmuch ? Garaż do weekendowego majsterkowania, więc zależy mi na szybkim nagrzaniu od 6 stopni do 20. Na codzień ogrzewane gazem do 5-6 stopni aby nic nie zamarzło. Mam już piec co 12 kW, pompę obiegową 25/60, zbiornik wyrównawczy, zawory,...
Zbiornik wyrownawczy odkrec , 2 srubki i wychyl w góre. Ew. odepnij od spodu czujnik poziomu. Zawsze wiecej miejsca.
Witam wszystkich;] Czy ktoś jest w stanie mi pomóc w odczytaniu logów? Passat B5FL 1.9TDI PD AVF. Pasek ma jakieś zagrania, jakby tracił moc, raz ciągnie fajnie ale tylko do 2 tys obrotow potem straszny muł, potem znowu przyspiesza i znowu się zastanawia i tak cały czas, jak się mu uzna;/ Wywala błędy na przemian 17964 lub 17965 ale nie zawsze. Dodam,...
Inspekcje trzeba skasować, napewno kompem można a czy manualnie tego nie wiem. Dzisiaj robiłem taki zabieg zobacz czy masz taki duży sześciokont do filtra paliwa, jakiś klucz do filtra oleju można i paskiem jest dużo miejsca po odkręceniu zbiornika wyrównawczego reszta to pestka, klucz 19 do korka oleju. Dodano po 2 Co do odpowietrzania to jeżeli wyciągniesz...
Problem dotyczy układu chłodzenia, a może to normalne, nie wiem. Przy temp. powietrza powyżej 25st. , nie zawsze, ale zaczyna mrugać mi kontrolka od temp. wody. Wyłączam silnik, odkręcam zbiornik wyrównawczy, stan wody ok, nic się nie gotuje. Jeszcze coś co zauważyłem, to wskazówka od temp. wody nieraz też wariuje, ponieważ niby zaczyna wzrastać do...
Parownik został odpięty w warsztacie, gdyż wtedy silnik funkcjonował bez zarzutu. Tak go z resztą ściągnąłem z ,,warsztatu.. z zaleceniem że mam się zgłosić z tym problemem do ,,gazownika,,. W tym czasie wymieniłem zbiornik wyrównawczy i korek, oraz kilka nieszczelności w układzie chłodzenia. Po prostu opaski na wężach były nie dokręcone, cała robota...
Można wykonać test za pomocą przyrządu LT200.2 . "Sprawdzenie wykonujemy łącząc urządzenie napełnione płynem reakcyjnym z układem chłodzenia samochodu (przez wlew do chłodnicy lub zbiorniczka wyrównawczego). Do podłączenia wykorzystujemy odpowiednie dla danego modelu adaptery lub zestaw stożków gumowych. Następnie uruchamiamy silnik i obserwujemy zachowanie...
Przeszukuje fora i nic nie znalazłem, co by mi pomogło. Dziwna sprawa pomóżcie uratować mi autko A więc, ponad miesiąc temu zaczeło cos mi się dziać ze skrzynią tzn. czasami nie wybierał mi biegu podczas jazdy, ale jak go gasiłem i odpalałem było juz dobrze. Po trzech dniach takowej jazdy, nagle zredukował mi się bieg przy predkości 140 km/h i załączył...
Nieprawidłowe działanie EGR -a mogę wykluczyć, w niedzielę odłączyłem od niego przewód podciśnienia, więc w tej chwili zaślepiony i odłączony nie działa wogóle. Choć fakt, jak ręcznie przymykałem go to dudnienie cichło, a nawet przy dużym domknięciu ustawało, no ale z tak przymkniętą przepustnicą to nigdzie bym nie pojechał. Przymierzałem się do odkręcenia...
Passat B5FL nie działa ogrzewanie. Mam ustawiony klimatronic na HI. Nie działa mi ogrzewanie. Leci zazwyczaj zimne powietrze niezależnie ile stopni ustawie na klimatronic. Jeśli ustawię na 0 to wtedy leci jeszcze zimniejsze powietrze czyli normalne. Nie wiem czy jest to nagrzewnica czy coś innego. Uruchamiam auto, auto nabiera temperaturę do 90 stopni...
Można, dzisiaj dokonałem takiej przeróbki w a4 b5 1.8 ARG, potrzebujesz do tego kolektor alu (ten duży) i ten mały + gumki łączące. Przekładasz cały osprzęt z plastikowego - czujniki, zaworki, i troszkę musisz wiązkę tą co idzie bliżej chłodnicy podciągnąć (rozciąć opaskę i delikatnie pociągnąć, bo brakuje jakieś 2cm). I nie zapomnij wyjąć rurki bagnetu,...
Heh.. a ja mam już kolejny problem z moim czerepem który oddalił mnie od pomysłu regeneracji układu paliwowego.. Mianowicie.. - pojeździłem parę dni i po raz 4 już chyba rozwalił mi plastikowy bok chłodnicy przy wężach gumowych..:(( maaaasakra... Poprzedzone to był kilku krotnym zagotowaniem się i wylaniem wody ze zbiorniczka po krótkiej przejażdżce.....
Witam temat nurtujący. Walczę już któryś dzień z kolei z passatem. Przyjechał z brakiem ogrzewania i buzującym płynem w zbiorniczku. Rósł podczas jego odkręcania. podczas jazdy delikatnej temperatura silnika 90 stopni i brak ogrzewania, kiedy dodam gazu powyżej 2000 obr i przyspieszam gwałtownie to momentalnie czuć ciepłe powietrze z nawiewu i temp....
Witam czy ktoś móglby mi wytłumaczyć dlaczego przy nieszczelnym korku lub zbiorniczku jest słabe ogrzewanie, przecież pompka chodzi i "gania" gorący płyn przez nagrzewnice, który ogrzewa się od silnika, po co jest to ciśnienie i dlaczego jest niezbędne, żeby było dobre ogrzewanie? Sprzeczaliśmy się z kolegą o to czy koniecznie musi być szczelny ten...
zbiornik wyrównawczy vaillant zbiornik wyrównawczy ciśnienie niebieski zbiornik wyrównawczy
sterownik ogrzewa postojowe automat świateł dziennych vaillant podtrzymanie
Oleo Mac 937 – gdzie nakładać pastę uszczelniającą na łączniku ssącym do cylindra? Hurom – zablokowany górny pojemnik w wyciskarce, funkcja REV, odblokowanie