Robiłem to w a4 ale trzeba wyciągnąc nawiew
Jeżeli układ zapłonowy masz 100% sprawy, a układ zasilania odpada, bo to samo dzieje się na benzynie i gazie, pozostaje jeszcze sprawdzić ciśnienie w cylindrach. Może być też uszkodzona uszczelka pod głowicą, lub sama głowica.
No pewnie. Niedawno robiłem 1.9 TDI, w którym napinacz ustawia się na 4 mm, a po połowie przebiegu na zimno było 9 mm.
na chłodnicy w okolicy dolnego węża to włącznik wentylatora/ów, Ty musisz odłączyć czujnik 4pinowy ten do jest na króćcu wychodzącym z bloku silnika
Aku wystarczający, chyba że wyraźnie ciężko kręci. Pewnie jeszcze nie zdążyłeś wymienić przewodów wysokiego napięcia, a one przy wilgoci i zaszronieniu skutecznie unieruchamiają silniki. Często powodem jest też kopułka na której wilgoć się lubi zbierać (bo gładka) i następują przebicia WN do masy.
I pomyśleć, ze do takich ludzi trafiają passaty. Zgroza.
zaworek zwrotny na filtrze lub nieszczelna pompa
Jeśli to climatronik to trzeba sprawdzić testerem błędy i elementy wykonawcze, szczególnie klapę centralną pozycji ciepło-zimno
A diagnostyka była robiona? Czujnik temperatury chociaż sprawdzony?
Masz problem z odpalaniem na ciepło czy zimno?
Zmierz ciśnienie chińczyka.
Co to za okazja, jak silnik kuleje? W dodatku zarówno samochód, jak i silnik to wyjątkowy niewypał.
Każdy wiekowy diesel ma to do siebie że jak go odpalisz to będzie pracował nierówno i głośno. Biały dym to norma, w każdym aucie taki się wydobywa jeśli jest zimno.
Załóż przeźroczysty wężyk między filtrem a pompą tandemową i obserwuj po długim postoju czy masz paliwo czy pianę lub samo powietrze.
Listwa jest w CR a to passat po lifcie więc ma pompki. Ja obstawiam oringi na nich właśnie. Świece nic nie mają do tego, musiałoby być naprawdę zimno.
Już robiłem test z odkreconym korkiem, odpalaniem z pominięciem baku również. Ok samo odpalenie, ale później po wyłączeniu ssania są te skubania silnika do osiągnięcia temp 20-30st. To akurat może być powiązane, no i ta chmura nie spalonego paliwa.... Zagadka jest to że nie zawsze i jak już to tylko jak jest zimno.
ja mam ten sam problem ta sama instalacja gazowa ten sam samochód jeżdze z tym z rok czasu wymieniłem kupe rzeczy pompe paliwa filtr świece , czujnik cisnienia na listwie wtryskowej czujnik temperatury cieczy , tez miałem na samym początku ze jak pojeździlem na benzynie to palił ale teraz nawet jak pojeżdze na benzynie to nie odpala na zimnym jest tak...
fabryczna blokada uruchomienia - zimne luty
Tak to prawda, ale przed czyszczeniem działo się to samo. W sumie to z tego powodu czysciłem turbinę. Ogółem zauważyłem że najczęściej dzieje mi się to jak jest zimno, wilgotno.
Sprawdź ciśnienie na cylindrach jak jest bardzo zimny juz
Zlokalizuj linke w panelu od pokrętła ciepło-zimno i na jej drugim końcu jest zaczep przesłony.
A ja tak miałem w Passacie. Na zimno wchodzą, po nagrzaniu dopiero po dopasowaniu obrotów silnika gazem do prędkości i biegu. Mechanik na to 'skrzynia pada, jeździć aż się rozsypie'. Kupiłem sprzęgło, przy wymianie okazało się, że docisk zjechany i tarcza pęknięta. Teraz chodzi jak nowy.
właśnie staram się ustalić jaki jest właściwy :)
Witam. Posiadam Passata B3 1.8 Rp. Problem polega na tym, że ciężko odpala na benzynie na zimnym silniku. Jak już odpali, próbuje jechać ,wrzucam 1, puszczam sprzęgło i gaśnie, sytuacja powtarza się po kilka razy, aż się trochę zagrzeje silnik. Wymieniłem na nowe świece, przewody, kopułkę, palec, nowy niebieski czujnik, stacyjkę i nic, jak ciężko odpalał,...
Kolego prawdopodobnie czujnik temperatury do wymiany. A na gazie jak zimny chodzi dobrze? Świece kiedy wymieniałeś?
przyczyn może być wiele zawór rozprężny klapa nie reguluje ciepło zimno na pokrętle
http://forum.vw-passat.pl/threads/63183-... poczytaj. Chodzi o passata ale może pomoże Dodano po 2 Fakt nie miał by mocy, a może filtr paliwa zasyfiony...
Dam ci odpowiedz co sie dzieje bo wujaszek na wiosce i jutro zrobi tak i mi da znac i napisze co dalej dzieki.ALe jeszcze jest Problem w tym ze te pecherzyki powietrza idace od filtra palwia do pompy pojawiaja sie. dziwna przyczyna.A co do tego czujnika ten czujnik temperatury moze poprostu oszukiwac ze niby swieczki sa nagrzane a tak na prawde sa zimne...
Witam. Od kilku miesięcy borykam się z klimatyzacją w swoim Passacie. Otóż ciepłe powietrze leci tylko i wyłącznie z pierwszego nawiewu od strony pasażera. Na środkowy nawiew i nawiew kierowcy cały czas jest podawane zimne powietrze, nawet gdy temperatura ustawiona jest na maksimum. Nie ma znaczenia czy klima jest włączona czy nie. Nie ma też znaczenia...
Brak ogrzewania dopiero zaczyna coś grzać, jak podmieni się węże od nagrzewnicy na odwrót, tak jak na zdj, ale i tak nie ma szału. Czym to może być spowodowane? Zasyfiona chłodnica? Passat b5 1.8 adr z gazem, temperatura 90 stopni normalnie po przejechaniu 3 km osiąga. https://obrazki.elektroda.pl/2923138700_... Dodano po 2 Klapa od...
w mojej 22 letniej igiełce chyba przeskoczył rozrząd Nie przeskoczył rozrząd tylko masz zalany gów.... olej a rano było zimno.
Witam , chciałbym was prosić o pomoc w naprawie podświetlenia pokręteł nawiewu w Passat B3 . Podświetlenie jest tylko na pokrętle ciepło zimno a chciałbym na reszcie żeby było podświetlenie , można to jakoś zrobić ze świeciła reszta.
Chałupa chałupie nierówna bo oni mogą mieć okna z trzema a nawet 4 szybami a Ty jedynie z dwiema, chałupa może stać na innej podbudówce, mieć ocieplenie dachu i tak dalej i dalej. Wszystko może być inne. Wtedy utrata ciepła jest inna. Skąd wiesz, że nie mają tam kilku pompek wspomagających cyrkulację że tak to ujmę? Całokształt to tak, jakby wyjęte...
A przed wymianą rozrządu palił dobrze na zimno i gorąco :?: :idea: :idea:
czyżby pasek rozrządu przeskoczył o ząbek??
a jak cieply to chodzi??
Kolego polecam lekturę miesięcznika auto świat jest tam artykuł które silniki nie znoszą LPG i silnik 1,8 ADR jest na pierwszym miejscu. Specjalistyczne zakłady LPG montują instalacje która podczas przyspieszania i ciężkiej pracy dodaje odrobinę paliwa do studzenia zaworów ssących. Podejrzewam u ciebie wypalone gniazda zaworowe . Sprawdź ciśnienie cylindrów...
dodatkowo zrobiona jest "mapa palenia" w sterowniku a co Ty tam zmieniałeś w mapie palenia jak auto ma problemy z odpalaniem na zimno ... ? :roll:
Wow !!! Nie rozumiem. O co konkretnie chodzi kolego? Czy kąt wtrysku może być przyczyną?
Właśnie dzisiaj to robiłem, u mnie wiało w miarę ciepłym tylko na szybę. Wszystkie klapki były dziurawe, jedynie ta od szyba/nogi była cała bo nie ma dziur hehe. Udało się zakleić od przodu bez demontażu całego tego modułu z klapkami/nagrzewnicą. Zdjąć podszybie było prosto, założyć trochę gorzej, ale bez problemu ogólnie. Jedną klapkę od zewnątrz/wewnątrz...
ja bym mimo wszystko sprawdził ustawienie rozrządu oraz kąt synchronizacji wałków.
A w samochodzie ogrzewanie działa ? Jeżeli tak to na 100% nie jest zapowietrzony. Węże oglądałeś zaraz po jeździe ,czy samochód stał i się zagrzał, bo jak po jeździe w niskiej temperaturze to może być chłodny. Górny wąż zapewne ciepły, zagrzej auto i zostaw pracować na postoju ,wtedy sprawdź wąż, aaa i ustaw nawiew wewnątrz na zimno.
Sprawdziłem, siłownik i klapka się przerzuca od ciepłego i zimnego powietrza, klimatronik pokazuje błąd 25b klapka na nogi też się przerzuca, tylko może krańcówka nie pokazuje jej położenia z tąd błąd. Dziwi mnie tylko jedna rzecz, autko zagrzane do 90 węże do chłodnicy gorące jak chol...ra, a węże do nagrzewnicy tylko ciepłe. Czuć ciepło z ogrzewania...
Czy to B5 przed liftem czy jaki pasek. Sprawdź węże idące do nagrzewnicy wychodzą z silnika idą do góry do nagrzewnicy, obydwa powinny być mniej więcej równo gorące, jeśli jeden jest gorący a drugi zimny to masz zapchną nagrzewnice. Jeśli nagrzewnica jest dobra to może klapka mieszacza ciepło/zimno jest zawieszona. Zdemontowana klima nie ma wpływu na...
Passat ma płyte DVD (mape) a ty masz CD (mape) i musisz szukac map w formacie CD (DX) - czyli kazdy kraj osobno,
Możesz sprawdzić vagiem ciśnienie w garach. Robiłeś mu w ogóle diagnostykę nic vag nie mówi? Może Ci pompowtryski już siadają, zazwyczaj zaczyna się właśnie od ciężkiego palenia. Dziwne że przy jeździe traci moc a przy jeździe masz siwy dym z wydechu?
Jak już wyjąłeś to sprawdź punkty lutownicze (możliwe, że jest zimny lut).
Witam po krótkiej przerwie. Sytuacja wygląda następująco. Lewy wąż na podszybiu wysunąłem aż do tej dziurki, brat siedział w aucie i gazował, wylatywał płyn z bąbelkami, czasami sikło mocniej, po puszczeniu pedału gazu (czyli na wolnych) nie leci w ogóle. Po tej operacji dalej zimno w kabinie. Jeszcze co zauważyłem dziś to jak wkręci się silnik na obroty...
Mam Passata 1,9 TDI rok 1998. Pojawiaja sie coraz czesciej problemy z odpalaniem. Na poczatku raz w tygodniu-na zimno, potem juz nawet dwa razy dziennie. Przy tym strasznie kopci.
Mam ten sam problem. Przez 5 lat nie było z samochodem najmniejszego problemu, wszystko zaczęło się po wizycie w warsztacie samochodowym, ponieważ chciałem wymienić świece gdyż kontrolka pojawiła się na desce i komputer wskazał że świeca do wymiany. 2 dni później zaczął się problem z odpalaniem. Na zimno odpala bez problemu, na ciepło rzadko kiedy odpali....
Zasilania i kluczowania wtrysków identyczne? Okablowanie sprawdzone? Korba 3 cylindra nie miała przygód? Jakie ciśnienia w cylindrach , na zimno i na gorąco?
Witam Miałem ten sam probałlem w swoim passacie 1,9 tdi 2003 r słabo mi grzał lub nie grzał. Mechanik stwierdził ze mam przytkana klape w nagrzewnicy ciepło zimno. Rozebrał cały kokpit wymienił ciegło które zatykało i otwierało klape i dalej była kicha. Nastepnym krokiem było odpowietrzenie układu i wtedy wyszło co jest nie tak bo przy uzyskaniu dużej...
Wystarczy Ci licznik który będzie miał nr XXX919XXX i będzie pochodził z auta napędzanego tym samym paliwem. Można też kupić byle jakiego anglika i go przerobić oczywiście musi być z nr XXX919XXX. Jesli brak mozliwosci naprawy to zakupic o takich samych nr.i przezucic co nieco ;-) i gotowe. Przerzucisz te "co nieco" i będzie ten sam efekt w nowym liczniku.
Wielkie dzięki to była wina włącznika awaryjnych. Wdzięki za wszystko!!! Teraz jak kierunki nie działają wystarczy tylko stuknąć w włącznik i po problemie a zrobię go dopiero na wiosnę, teraz za zimno :)
a nic z temp to nie ma wspólnego może jakiś czujnik ? na zimno pali ok.
Wielkie dzięki
Nie wydaje mi się. Posiedziałem trochę na nim i odpowietrzyłem go. Zaczął grzać idealnie, aż parzyć {przedtem było ciepło ale nie miałem porównania bo jeżdżę nim dopiero tydzień}. Taka temperatura utrzymuje się dopóki nie przegonie go po autostradzie i znów ciepło zanika. Okazuje się że znów trzeba odpowietrzać i tak w kółko. Wnioskuję więc że to uszczelka...
Dobrze rozumiem że leci ciepłe a jak silnik osiągnie temperaturę to zaczyna lecieć zimne ?
Witam mam problem z Passatem. Od jakiegoś czasu przy pierwszym odpalaniu na zimno nie chciał zaskoczyć pierwszy rozruch jest taki jak by zapalał na sekunde i koniec dopiero za drugim razem normalnie odpalał. Znajomy pobudził na ,, krótko,, elektrozawór przy pompie i odpalił. Myśląc ze to jest problem wymieniłem elektrozawór lecz nie dało to efektu i...
Do klepania,czasem na zimno przez chwilę może usłyszysz ale póki będzie to tylko chwila to się nie przejmuj.
Na pb jak już troszkę cieplejszy czy gorący to chodzi równo. Jak patrze na obroty na elmie to waha sie o może kilka na minutę. Idę zaraz go odłączyć. I wieczorkiem dam znaka jak chodzi. A I mogą to być wtryski. Bo poprawiło się troszke po dolaniu siuwaxu na wtryski. Ale po wymianie lambdy I przepływomierza spamdło spalanie. Rowniej chodzi ale na zimno...
Dziś jeszcze byłem na diagnostyce no i niby wszystko ok, ciśnienie jest 'bardzo ok' , temperatura w nawiewach 13st gdzie na dworzu bylo 27. Mechanik teb mi powiedział, że temp w tych kratkach gdzie leci zimne powietrze powinno być połowa temp z nadworza. Natomiast inny powiedział, że klima 'albo działa albo nie działa' i nie ma sensu dalej jeździć po...
Jak hałasuje, to błędów może nie być. Skoro masz czym błędy pokasować, to odepnij go na próbę i odpal na zimno, jedna rzecz będzie wyeliminowana.
Instalacje reduktor mam Zavoli wtryskiwacze rok temu wymieniane Reduktor niedawno wymieniony filtry na bieżąco stało się to jak urwał mi się kabel od czujnika który się znajduje na wężu co idzie do wtryskiwaczy było coraz gorzej jak jest zimno na polu
Zmierzyłem ciśnienie oleju w silniku - zero, zero, zero. Jak przepompuję silnik wkrętarką ręcznie, to zapalam i jest wszystko ok. Czyżby zaworek w pompie nie trzymał?? I takie pytanko - tu czujnik ciśnienia jest przed filtrem czy za?? Dodano po 5 Problem rozwiązany - zmieniłem filtr oleju...
Proszę napiszcie jak znaleźć ten sterownik bo nie wiem gdzie go szukać a robi się się zimno i powoli świece żarowe by się przydały.
Filtr paliwa wymienion, ale sprawdzałem jak pisałeś na początku, ale nie wylewałem paliwa z niego. Sprawdzałem czy wszystko szczelne czy się nie zapowietrza. I tak jak wyżej pisałem jak postawie auto w garażu to pali prawie wzorowo, a ja na dworze to lipa dziś mam auto w garażu, rano nagram Ci rozruch a jutro zostawię na zewnątrz itez nagram jest zimno...
(at)robokop dobre prawi, nagrzewnica stygnie szybko bo przepływu nie ma. Ustaw na HI na środkowe kratki, wentylator na minimum i trzymaj 3 tys obrotów, powinno walić gorącym powietrzem, bo zwiększeniu obrotów wentylatora szybko zacznie lecieć zimne.
Jest jeszcze jedna opcja. Klapa ciepło zimno. Jeżeli nie działa bo połamało uchwyt od silniczka to będzie zimno. Ale najpierw info czy przewody do grodzi kabiny są gorące w obu kierunkach.
Jeśli to by była ta motka, to one zazwyczaj nie działają na zimno a po rozgrzaniu pracują poprawnie. Przynajmniej z tego co ja wiem.
Przyznaję uczciwie, że w 1,9 nie, ale w 2,0 (Passat) tak...
zmierz kompresje silnika
Jeśli nieszczelnosc to dlaczego chłodnica i Wąż za termostatem zimny?
W załączniku dodałeś zdjęcie panelu Passata. Jedź i podepnij pod VCDS - zrób normalną diagnostykę
Na zimno jak uruchomisz też już jest błąd? Czy sterownik był już naprawiany?
Jeszcze jedno zobacz czy dobrze działa czujnik ciśnienia paliwa, może ktoś wstawił tam opornik. Jak mi pokażesz taki czujnik w tym aucie oddam Ci wszystkie swoje punkty. Sheeniva, podaj ciśnienie sprężania mierzone na zimno i na ciepło.
Po pierwsze diagnoza ciśnień po drugie diagnoza vag.
Tak jak pisałem. Akumulatory jest jeszcze dobry, ale rozładowany, a testy powinno się wykonywać na "zimno". Podładuj go od czasu do czasu i obowiązkowo przed większymi mrozami.
Jak dla mnie możesz mieć problem z kompresją silnika, na zimno brakuje mu kompresji, buja się , dymi, potem olej uszczelni pierścienie i się uspokaja, dołóż do tego nie wydolne wtryski, i się wszystko poskłada i masz efekt, świece zostaw w spokoju, one i tak nie grzeją, chyba że temperatura płynu spada poniżej 5 stopni, a jak silnik w dobrej kondycji...
Przewody sprawdź między drzwiami a słupkiem.Możliwa też usterka wewnątrz zamka ,zimny lut.
Albo zimny lut
Jest już zimno jak zauważyłeś, więc świece żarowe winny grzać, a jak jest w Twoim aucie. Może mechanik nie podłączył zasilania świec. Czy kontrolka sygnalizuje grzanie świec. Sprawdź działanie świec np. z użyciem próbnika z żarówką o mocy min. 21 W. Jeden kabelek podłącz do plusa akumulatora a drugi do świecy (każdej oddzielnie) i jeśli żarówka będzie...
hmm,no głowy sobie nie dam obciać ale chyba tak.Rozkręciłem kawałek pulpitu i sprawdzałem pokrętłami ciepło-zimno i stwierdziłem że linka sie przesówa!
napewno jest gdzieś niewielki wyciek na rozgrzanym pewnie nie zobaczysz bo zdąży wyparować więc kiedy jest zimny odkręć korek i zakręć go spowrotem (chodzi o to żeby po nagrzaniu wzrosło ciśnienie w układzie - warunek to sprawny korek) . Potem zapal silnik i podgrzej go do 60-70st. jeśli gdzieś na wężach puszcza po kilku minutach powinno się zrobić...
Witam. Potrzebuję pomocy ponieważ w aucie jest słabe ogrzewanie. Nawet na przekręceniu pokrętła z temperaturą na max w aucie dalej zimno. W czym może być problem? Proszę o pomoc.
Witam, mam pytanie do posiadaczy Passata, bo ja już rozkładam ręce. Mam problem z moim 1.6 AHL 1999 r. Auto ciężko odpala, nie ważne czy zimno, czy ciepło, czy gaz, czy benzyna. A drugi objaw to odcina zapłon przy 5000. Próbowałem wymienić świece, kable, cewkę, czujniki wału jak i korbowego i rozrządu, wtryski z regulatorem i listwą ciśnienia oraz pompę...
Klapa cieplo zimno sie przestawia. Nastawy podstawowie w grupie 000 tez zeszly ladnie do zera.
na moje oko zakamieniona nagrzewnica może auto latało troche na wodzie często po wymianie płynu coś sie odrywa i zapycha nagrzewnice bo tam są cieniutkie rureczki ,dotknij powrót z nagrzewnicy czy jest gorący jeśli tak pewnie trzeba pooglądać wodziki od klapy regulacji ciepło\zimno czy sie coś zie zawiesiło lub nie złamało na moje oko usterka mechaniczna...
Tam się nie pcha palców do sztangi, a poradniki są dla noobów, którzy zamiast znaleźć i naprawić problem braku dołu, kombinują jak ominąć usterkę. Zrób log grupy 001 004 013 na początek statycznie na zimno. Turbo ustaw do pierwotnych wartości.
Witam Mam problem z ogrzewaniem, mam termotronic ale przy ustawieniu danej temp ostatnio zawsze leci zimne powietrze, jedynie przy nastawieniu na maxa jest ciepłe. Teraz jest zimno wiec trochę to przeszkadza, nie wiem co z tym robić
Chcialbym sie jeszcze dowiedziec czy istenieje mozliwosc zmodyfikowania mapy rozruchu silnika ? Wydaje mi sie ze auto ciut za dlugo kreci, chociaz znowu nie ma porownania do innego takiego samego modelu. Chwile kluczyk trzeba potrzymac nie odpala od tzw kopa. Pacjent jak wyzej fiat stilo 1.9 JTD MJ 2007. Osprzet wyglada na sprawny. Ps. Nie ma znaczenia...
Witam . Spotkał się ktoś z takim przypadkiem ,gdy passat jest zimny po odpaleniu ładnie pracuje i po chwili zaczyna szarpać do zgaśnięcia .Gdy wezmę go na obroty powyżej 12000 obrotów pracuje normalnie ,pochodzi tak chwilę i problem znika . komputer nie pokazuje żadnych usterek . wiem że trzeba popatrzeć w logi,tylko taki problem że nie ma dużo czasu...
to nie elektrozawór winny tylko reduktor,a dokładnie membramy w nim zbyt twarde. Tak masz rację nie dokładnie doczytałem że gaz idzie dopiero po włączeniu zapłonu . Jak objaw pojawia się tylko na zimnym silniku to może warto sprawdzić czy nie nazbierała się w nim parafina która na zimno zastyga i usztywnia membrany .
Nie chodzi o zimną diagnozę.
ciśnienie zdecydowanie za małe wpływ na dawkę paliwa podawaną na rozruch ma jeszcze czujnik temp.
Mam Passata B3 1,6TD z 1989r jak na zewnątrz robi się zimno to mam taką przypadłość że rozrusznik zakręci 2-3 razy wałem i będix go wyrzuca. Dzieje się tylko tak przy większych mrozach jak jest cieplej nie ma tego problemu. Można tak kręcić aż do śmierci akumulatora i nic pozostaje MPK:cry: Pomocy.
Przewody od góry te przez które jest napełniany czynnik są zimne, nie aż tak bardzo ale zimne,
A jaki kolego ma rozrusznik wpływ na palenie samochodu na zimno po okolo 10 godzinach a na cieplo po kilku godzinach?
Przecież wątków na tym forum, że diesel nie pali na zimno lub ciepło są setki i rozwiązań też (chociaż nie do końca) wystarczy poczytać (można wpisać "tdi nie pali" lub "passat nie odpala" lub podobnie)
witam Bury182 jak zimno w kabinie to doszukuj się usterki w ogrzewaniu elektrycznym PTC (diagnostyka Vcds) . Webasto ogrzewa płyn chłodniczy silnika . Czyli pośrednio ogrzewa kabinę . Pzdr
zimno immobiliser zimno mieszkaniu zimno mieszkać
excel porównać kolumna przykład sterownik turbo regulacja kosiarki
suszarka whirpool suszarka whirpool
Peiying PY0106 – demontaż obudowy wideorejestratora, ukryte śruby, zatrzaski, narzędzia Sharp LC-46LE732E – nie uruchamia się, zasilacz DPS-168CP, NAND, LED, diagnostyka