Witam..Chciałbym się dowiedzieć od was jak to jest z wymianą tulei w perkinsie 3p.Mam w starym zetorze silnik chyba z tarpana i muszę go wyremontować troche się zastanawiałem czy podstawowe elementy bedą pasować ale jednak to licencja.Główną bolączką jest wkładanie tulei jak poczytałem na internecie...
Witam...Przy remoncie starego typu perkinsa 3p (chyba był kiedyś w tarpanie) napotkałem problem .Otóż przy uszczelnieniu wału od strony sprzęgła jest obudowa uszczelnienia na sznur typu(pókarterek)trochę objechane.Ale nie rozumiem jednego ,pierścienie oporowe muszą być przed i za wypustką na wale a obudowa...
"30" jest słabsza mechanicznie, krótsza i mniej funkcjonalna jak mi się zdaje. Standardowo skrzynia c360 plus "flansza", bądź MF. Te silniki nawet w Tarpanach jeździły.
Koledzy pomijając żagiel z planteki tarpana, dlaczego właśnie ludzie sie uchciwili na perkinsy zamiast wkładać niewyjące wkłady tylniego mostu z zetora, na skośnych zębach.
Te silniki niczym się praktycznie nie różnią- silniki. Różnice wynikają z różnych ustawień pomp wtryskowych, w wyniku tego zmienia się moc silnika. Te silniki stosowane do c-360-3p mają coś koło 47 km, te drugie np. stosowane w tarpanach 38 km. :D Silniki się nie różnią tylko ustawienie pompy wtryskowej.
Poczytaj to: Silnik w Mf , ursusie i wózku (GPW) ten sam różnica tylko w mocy, w wózkach (nie wiem czy wszystkich ) była pompa wtryskowa tłoczkowa i inne rurki do wtryskiwaczy. Silnik ten był też w tarpanie.
Czy aby nie jeździłeś wcześniej C 360? Typowym błędem po takiej zamianie jest to że "60 można jeździć na wolnych obrotach a Perkins potrzebuje przynajmniej 1500 obr/min a przy większym obciążeniu więcej. Mam silnik w ustawieniu z Tarpana- 39 kW, większe obroty i nie ma możliwości dymienia na czarno....
Witam.Jeśli to masz u siebie na placu,to teoretycznie nikt się nie powinien przyczepić,chociaż....różnie to w Polsce bywa,mogą się przyczepić,że paliwo nie przeznaczone do spalania w silnikach,tylko w piecach itp... Perkinsa kiedyś miałem,w Tarpanie,skubany smok na wszystkim jeździł (nafta,olej trafo,opał...
Zapewniam kolegę że nie. Nie spotkałem żuka z silnikiem Perkinsa - te trafiały się w Tarpanach. W żukach były silniki 4C90 prod Andoria z rzędową pompą wtryskową Motorpal, smarowaną olejem identycznym z silnikowym (10W/40 półsyntetyczny lub syntetyczny) w ilości 0,25 dm3.
Widziałem TARPAN'a z silnikiem PERKINS, jednakże skrzynia biegów pochodziła z samochodu osobowego marki FSO Polonez, może tutaj też podejdzie?
Tarpan, to co silnik przecież ma Perkinsa 3P, więc to nie silnik samochodowy lecz ciągnikowy. Silnik czy w tarpanie czy w c-360-3p, to to samo. Stara polska myśl technologiczna założyć silnik od ciągnika do samochodu. Tarpan nie krącił powyżej 3000 obr/min, przy czym moment miał niezły 150 Nm przy 1200obr/min....
szukaj silnika perkins 3.152 to jest to samo. W "bułgarach" żukach, tarpanach itp. tid. Z doświadczenia wiem, że lepiej zrobić remont a nie "remont" i masz spokój na długie lata. Pozdrawiam
No i tutaj się z kolegą nie zgodzę. Miałem Perkinsa w Tarpanie (39 kW) i założone najtańsze końcówki jakie były. Po tym że się uspokaja po nagrzaniu bardziej uszczelki pod wtryskiwaczami. Łatwo sprawdzić- pędzelek i płyn do mycia naczyń.