Włącz wszystkie odbiorniki w samochodzie i sprawdź jakie jest wtedy ładowanie.
Jest to akumulatorek do podtrzymywania napięcia dla elektroniki auta (radio, nawigacja itp). Ładowany jest podczas pracy silnika podobnie jak ten duży. W samochodzie wytrzymuje spoko 10 lat i wymienia się go na nowy. Żadne ładowanie go już nie wskrzesi.
Jak nie podłączysz L, to alternator nie ma wzbudzenia, zaczyna ładować dopiero z magnetyzmu szczątkowego wirnika, jak pisałeś po przekroczeniu 4k rpm
Witam Panowie, mam problem z ładowaniem w Peugeot 1007. Alternator po regeneracji - podobno miał działać (samochód dostałem już po naprawie alternatora). Po podaniu napięcia +12V na pusty pin oznaczony na rysunku (przez żarówkę 5W) ładowanie zaczyna działać. Czy ktoś mógłby mi rozjaśnić kwestię załączonego schematu. Do czego mógłby służyć ten pusty...
może obrotomierz który nie działa wpływa jakoś na kontrolkę ładowania? Dziękujemy, że w końcu zdecydowałeś się nam o tym napisać.
Kontrolką ładowania steruje regulator od ładowania akumulatora. Trzeba go podmienić i sprawdzić czy problem zniknie. Taki regulator nie powinien być drogi.
Jeśli w tym Peugocie jest ten sam alternator ( jak pamiętam Valeo 150A) co w Volvo to 140-150 tyś to normą jest że pada ładowanie.
Na początek ładowanie akumulatora sprawdź.
Rób immo off a potem sprawdź ładowanie.
Prąd ładowania ok 12V NAPIĘCIE
Uszkodzony regulator napięcia, o ile pomiary są prawidłowe (temperatura).
A jakie masz to ładowanie ?
Pracą alternatora zawiaduje też BSI.
Na alternatorze masz przykręcony jeden gruby przewód i powinna być wtyczka dwupinowa z jednym cienkim przewodem. Sprawdź czy na tym cienkim przewodzie jest napięcie jak kręcisz rozrusznikiem. Na 90% problem w instalacji auta a nie w alternatorze.
Masa akumulatora, masa alternatora i sprawdzenie ładowania na krzyż + - alternator akumulator.
Kolego poradziłeś sobie z tym ładowaniem? Mam ten sam problem
Prawdopodobnie alternator do regeneracji. Co do wiązki to przewody o takim samym przekroju jak fabryczne.
to tak zwany akumulator Energi ładowany do 5 v
Dla tych którzy w przyszłości bedą chcieli podmienić silnik zapewniam ze nie ma problemu przerabiamy stare wiązki bo niektóre piny sa inaczej podłączone więc przydaje sie wiązka od dawcy żeby sprawdzić co i gdzie szło i odpalamy auto. Planeta zamówiłem dopiero po odpaleniu auta żeby radio wkodować, licznik zamienić na Kilometry i pare drobiazgów dostroic....
nie ma przekaźnika, w renault tez nie było, regulator kontrolkę wygaszał.
Pin 1 impulsy wzbudzenia generowane przez BSI, 2 -informacja o obciążeniu dla sterownika silnika (w Dieslu tego przewodu nie ma).
ogólnie rzecz biorąc sprawdzając alternator w zakładzie regeneracji bez problemu sprawdza regulator (ponoć jest nowy tylko ciekawe czy z odpowiednia komunikacją) i wykluczą alternator jest to najtanszy sposób wykluczenia najbardziej prawdopodobnej przyczyny (chyba że ma się tester com/lin ) nawet nie trzeba wyjmować alternatora tylko podłaczyc tester...
Może być uszkodzony regulator napięcia tzw szczotkotrzymacz w alternatorów. I wtedy było by ładowanie?
Peugeot 206 sw 1.4 hdi z mux
Wymiana bsi zapewne pomoże plus gruntowne sprawdzenie ładowania alternatora
A bezpieczniki sprawdziłeś? Ładowanie jest?
Nie rozumiem w czym tkwi problem?? Auto zapala poprawnie a świece grzeją troszkę dłużej to raczej nie wpływa na komfort jazdy. . .Po co się w koszty ładować skoro wszystko jest ok?
Wyczytałem na brytyjskim forum, że świecąca kontrolka ładowania świadczy o ewidentnym uszkodzeniu alternatora nawet jeśli "jeszcze" ładuje. Podczas obciążenia - światła, dmuchawa napięcie może drastycznie spadać. Polecają podmienić alternator lub co najmniej wyczyścić go, wymienić szczotki. Może jakiś dobry elektryk mógłby Ci go przemierzyć. Jak kolega...
Kaziu1991 pisałem że stacyjka ok. Ładowanie też poprawne.
sprawdź bezpieczniki ,prawdopodobnie nie masz zasilania kontrolki ładowania po załączeniu zapłonu. wtedy kontrolka zapala się dopiero przy praculącym silniku
Ciekawe, poszły 4 diody i ładował? Ktoś tu nas ładuje pod....
a ja, mimo wszystko, stawiam na brak masy silnika. Łatwo to określić, wystarczy prosty pomiar, czy na zacisku rozrusznika jest napięcie akumulatora względem masy akumulatora, a następnie względem masy silnika. Zdarza się, że taśma masy jest skorodowana w zaciskach. Nie napisałeś, czy samochód da się uruchomić "na pych". Piszesz natomiast, że pojazd...
Przez zarówkę wzbudz alternator, jak zacznie ładować to na cienkim zacisku pojawi sie +14V, i alternator zacznie ładować, sprawdz miernikiem.
Dzięki dużo mi pomogłeś acha czasem lewatywa pomaga.
kolego po pierwsze nie wolno od tak sobie odłączac akumulatora bo coś w końcu upalisz, poza tym sprobuj po podłączeniu aku poczekacok 3 minut aż się immo uzbroi i powinien zagadac bez problemu. Z tego co mi wiadomo wszystkie auta citroena/peugeota po odłączeniu aku ładują się danymi od 3 min. pozdrawiam
To ten twój boxer to taki lewus jak Gołota, tez nie ładował a po nim ładowali.
Ładowanie, masy.
Nie są podpięte równolegle, pytałem o tym w innym poście (znajdziesz także na elektrodzie w moich postach). Rozdziela je układ elektroniczny, który łączy je tylko w trakcie uruchomionego silnika i tylko wtedy aby je ładować.
Jak naładować akumulator zasilający w Peugeot 3008 Hybrid? Świeci się kontrolka ładowania.
Normalnie zachowania. Psa od 2011r ma takie sterowania alternatora. Bez obciążenia na wolnych obrotach i podczas przyspieszania/obciążenia odcina oporny alternator.
Sprawa prosta - coś nie pozwala wspomaganiu działać. Najpewniej będzie błędy odczytać i pomierzyć ładowanie.
Szczotki wymienione - ładowanie jest. Dziękuję "elektrit".
System start-stop? Akumulator sprawny? Jakie ma napięcie w spoczynku?
To winna musi być ładowarka, tym bardziej iż pojawia się komunikat ale nie ładuje.
Jak dla mnie poziom płynu chłodzącego, przynajmniej w berlingo 1.9D z 2000r tak jest.
sprawdź wyłącznik bezwładnościowy. Pin nr. 1 odpowiada za pompę paliwa. Po przekręceniu kluczyka powinno być tam 12V. Ale pamiętaj że masz odwrotnie ponumerowane piny. Patrz edit mój wcześniejszy komentarz. Sprawdź bezpiecznik pompy paliwowej. Tutaj jak sprawdzić to ustrojstwo: http://obrazki.elektroda.pl/8320083700_1... Że tak jeszcze...
Masz odpowiedź od yozka1. Zobacz jeszcze pierścienie i odpisz.
wychodzi tylko P0201, P0202 i P0204 albo P0201, P0202 i P0203 albo P0204 zależy jak mu się chce a co myślicie o tym co napisałem wcześniej że jak wolno dam gazu to jest ok a jak szybko to dojdzie do 4000 i świeci kontrolka ładowania??
Więc sprawdź te kable od akumulatora wszystkie połączenia, może być też uszkodzony akumulator, albo alternator się już "kończy". Sprawdź akumulator i ładowanie.
Witam !! mam pytanie poniewaz mam ładowanie w peugeot 19v i mi wyparował akumulator czy to wina regulatora napiecia czy gdzie indziej szukać przyczyny??? peugeot 306 95r 1,4 xr
Zmierz napięcie ładowania.
Podczas pracy silnika problem ustępuje czy dalej nic nie działa? Ładowanie jest?
Witam Zaczołbym od akumulatora test, Póżniej ładowanie sprawdz, Klemy mostki masy Pozdrawiam
brak ładowania. Powinno być koło 14V przy pracującym silniku.
Bo może nie być lądowania na wysokich obrotach, za to odpowiada wirnik Sprawdź ładowanie na wysokich obrotach jakie jest?
Sprzęgło na alternatorze? Jak włączy się wentylator zobacz czy ładowanie nie znika.
Witam, mam problem z Peugeotem 2008 z 2013r z systemem start stop. Problem polega na ciągłym błędzie ładowania akumulatora, alternator wymieniony na nowy. A problem nadal jest, ładowanie jest tylko samochód tego nie widzi. Miał ktoś taki przypadek? Błędów w komputerze nie pokazuje.
Prądu zabrakło? A dlaczego zabrakło? Bo może alternator umarł... A na poważnie sprawdź, a teraz to już naładuj akumulator, posprawdzaj masy i ładowanie...
Ładuj i jazda
Z grzaniem świec żarowych wszystko w porządku po prostu tak ma być, natomiast jeżeli chodzi o ładowanie prawdopodobnie przebija główną diodę.P
Trzeba jechać do elektryka samochodowego najpierw niech naprawi ładowanie-alternator pewnie dioda padała albo i niea. A potem się zobaczy czy trzeba wymieniać dalej coś
Witam, chciałbym mieć prąd w garażu i ładować samochód hybrydowy Peugeot 308 SW 2022 (Pojemność baterii brutto 13.2 kWh) ile kW mam wpisać w formularzu z taurona? (at)ElektrodaBot
Odnawiam temat nowozałożony akternator (choć nie nowy) wskazuje 11,5 a po zgaszebiu silnika na akumulatorze jest 12,5 czy to znaczy ,że alternator w ogóle nie ładuje?
Prądnica ma trzy cewki: 1 - zasila moduł zapłonowy CDI (AC) 2 - zapewnia ładowanie akumulatora poprzez regulator ładowania z prostownikiem 3 - zasila światła i ssanie w gażniku (AC) również poprzez regulator ale bez prostownika.
Miałem podobny przypadek w Volvo. Winny był mostek prostowniczy. Dla u Ciebie dla pewności zacząłbym od pomiaru prądu i sprawdzenia, lub podmianki samego akumulatora. Czasami, gdy aku jest uszkodzone alternator szaleje i zapala kontrolkę ładowania.
Ładuje:) Ładowanie sprawdziłem zaraz po sprawdzeniu bezpieczników.
alternator nie ładuje ;p
Jeśli żarówka świeci, to prostownik działa. Nie zawsze. Popularne teraz prostowniki mikroprocesorowe z rozpoznawaniem polaryzacji nie zaświecą żarówki. Musi się na żabkach pojawić napięcie i musi mieć ono właściwą polaryzację. Czyli jak akumulator jest rozładowany "do zera" to prostownik nie zacznie ładowania.
http://obrazki.elektroda.net/27_12637242... http://obrazki.elektroda.net/27_12637242...
A jest dysk twardy w navi RT3? Kiedyś miałem pacjenta któremu kończył się dysk w RT4 i właśnie radio zamulało przy ładowaniu.
Jestem na 99% pewny że nie masz połączenia z modułem na akumulatorze.
cisnienie oleju,ładowanie,temperatura,hamulce,
"wypoczety" ma SEM 12.6V, calkowicie rozladowany - 10.8 V Ponizej 12,4 V aku juz jest rozładowany. 10,8 V to uszkodzona cela. Pytanie co potrzebujesz zasilic? Zarówke czyli 0,2 A, czy odpalic 3 l silnik diesla, czyli 300 A. To i to ma 12 V. Jezeli masz karavan to polecam drugie aku i zrobic split charge. czyli ładowanie drugiego aku poprzez wysoko amperowy...
Zgadza sie okazało się, że alternator prawidłowo nie ładuje :) Takżę problem rozwiązany.
Czy obniżone napięcie ładowania + pobór w stanie spoczynku może wskazywać na diodę alternatora? Oczywiście, ale lampka kontroli ładowania też powinna sie ,,odezwać" w takim przypadku.
Wtyczkę ostatnio odpinałem i wyglądała w jak najlepszym porządku. Więc zrobię jak mówisz, w poniedziałek będę miał dostęp do kanału mam nadzieję, że uda mi się zlokalizować ten punkt zbiorczy mas. Bardzo dziękuję za nakierowanie. Będę informował o postępach i mam nadzieję że w końcu uda mi się znormalizować ten czas ładowania.
Po pierwsze to zainwestuj w nowy akumulator.
witam mam problem z ładowaniem akumulatora w tym samochodzie ,po przekręceniu kluczyka pali się lampka akumulator ale nie mocno tylko się żarzy a zawsze świeciła mocniej po uruchomieniu silnika nie gaśnie tylko nadal delikatnie się żarzy dziwi mnie ze jak nie ma ładowania nie pali się mocno.Mierzyłem podczas pracy silnika nap.ładowania brak niestety.Moze...
Więc tak . Ładowanie jest 14.2V na aku. W tym samochodzie jest tylko wspomaganie hydrauliczne. Wcześniej trochę błędnie napisałem na temat kontrolki ładowania. Tzn ta kontrolka gaśnie jak samochód ruszy z miejsca fizycznie . Nic się nie zmienia jeśli zwiększa obroty na postoju. Tzn silnik odpalony , ładowanie jest 14.2V , świeci ładowanie , świeci ABS...
zaświeca się economy mode activ i po paru sek. kontrolka ładowania
Ładowanie mam 14,1 - 14,2 V Alternator już też podmieniałem inny...
Tam jest też wszystko dobrze. Już nie mam pomysłów.
Rozebrałem i naprawiłem. Skończyły się szczotki, przelutowałem szczotki na inne żeby dojechać jutro do pracy i wrócić. Szukam tego regulatora ale wszędzie go brak, a nt alternatora to A 14 VI 41 a nie 35
Prąd przez takie urządzenia pobierany jest najpierw z alternatora, a jeśli to nie wystarcza to z akumulatora? Niezupełnie. Alternator i akumulator połączone są równolegle, występuje na nich takie samo napięcie. Akumulator jest ładowany jeżeli napięcie jest równe lub wyższe niż 13,8V.
Tutaj tylko braku masy/zasilania szukać. Chyba, że alternator nabroił i ładowanie poszło za wysoko. Ewentualnie palony z jakiegoś wynalazku. Raczej akumulator odwrotnie zapięty nie był, nie te byki.
Peugeot 5008 2.0 HDI rocznik 2010 Po ładowaniu alumulatora auto nie odpala. Pojawia się komunikat o "Nieprawidłowym Działaniu układu hamulcowego". Czy ktoś miał podobny problem i znalazł rozwiązanie ?
Akumulator masz stary czy założony nowy i w jaki sposób chciałem poprawić ładowanie jak pisałeś na początku?
problem z peugeot 306 1.8 benzyna na pojedynczym wtrysku rok 1996. podczas jazdy zaczęła przygasać deska rozdzielcza wraz z kontrolkami,zgasło radio,zauważyłem ze nie działa ładowanie. Jednak nie zapaliła się kontrolka ładowania,sprawdziłem,ze alternator nie ładuje i po przekręceniu kluczyka samochód odpala ale nie działają kontrolki od zapłonu,ładowania,smarowania,...
Prawdopodobnie padło ładowanie. Naładuj aku na początek i sprawdź ładowanie. Niw wazne co zmieniałeś i kiedy.
Witam koledzy. Pacjent Peugeot 3008 Hybryda 2010 rok, motor spalinowy 2,0 HDI. Poszukuję schematu sterowania alternatora hybrydowego. Nie mam ładowania akumulatora niskonapięciowego, zapewne główny też nie jest ładowany. Diagnoza nie wykazuje żadnych błędów, na wyświetlaczu tylko lakoniczny komunikat "usterka silnika".
rozbierz alternator i sprawdź diody
Jak pobór jest poniżej 50mA i ładowanie ok to problemem zostaje sam akumulator.
Kontrolka nie zapala się wogóle w żadnym wypadku. Mieżyłem napięcie na świecach i pojawia się po odpaleniu ale nie świeci przy tym kontrolka. Zauważyłem że na kluczyku w pozycji acc to jest wtedy kiedy działa radio a nie palą się kontrolki świeci lampka ładowania...
Brak ładowania..... alternator , słaby gdzieś styk , przysniedziale klemy . Sprawdź ładowanie bezpośrednio na zaciskach alternatora.
Witam serdecznie , pewnego razu rozładował mi się akumulator (centra 44ah), podczas jazdy przygasły światła , wskazówki poziomu paliwa i prędkości przestały pokazywać , auto zgasło po wrzuceniu na luz . Akumulator naładowałem i po dwóch tygodniach sytuacja powtórzyła się i za kolejne 2 tygodnie to samo, pomyślałem ,że to kres tego akumulatora i kupiłem...
Nie szukaj winy w kontrolce i liczniku - są potrzebne tylko do wzbudzenia alternatora. Jak już zacznie ładować to ten obwód nie jest do niczego potrzebny. Wymień regulator jeśli są fluktuacje napięcia i po sprawie.
Cześć, Mam problem ze swoim autem. Peugeot 206 1.4 75km benzyna 2000r. Otóż po włączeniu świateł ładowanie spada z 14.2v na 13.0-12.8v W aucie zostało zrobione: - Kompletna regeneracja alternatora (szczotki,łożysko itp) - Na stole pod obciążeniem pokazywał 14.1- 14.3v - Pasek osprzętu (dobrze naciągnięty) - Nowe klemy - Nowy akumulator - Dodatkowa masa...
Raczej wykluczone, ładowanie na poziomie 14.1V. Zastanawiam się nad wtyczką Lin tylko nie mogę jej namierzyć.
Czasami przepala się któraś dioda pomocnicza od zasilania regulatora napięcia . I wtedy są takie efekty. ładowanie jak byś miął prądnicę. Alternator ma 6 dużych diód, i 3 maleńkie może po 2 amperki. W niektórych modelach to wszystko jest zalane scalone. Ale za pomocą omomierza, czy jakiej kolwiek kontrolki można to sprawdzić, i dołączyć dodatkową diódkę...
A jakie napięcie na pokładzie? napięcie 14,2 raczej dobre ładowanie Pozdr. J.
peugeot partner ładowanie ładowanie akumulatora peugeot peugeot ładowanie akumulatora
bosch panel suszarka zamontowac silownik wariuje pokrętło
Niedziałające przyciski w Konica Minolta bizhub 250 Brak napięcia w trybie MIG, tryb MMA działa poprawnie