witam proponuje założyć czujnik ciśnienia i temperatury oleju silnik hdi nalezy faktycznie wyłaczać w momencie gdy spadnie temperatura olej ale jezeli jedzemy 200km z predkością 120-140km/h trasą to temp oleju siega ok 90-100 stopni ale wiadomo ze jak dojezdzamy do pkt docelowego to jakiś czaś jedziemy z nizsza predkościa a w tym czasie olej stygnie...
witam. Peugeot 3008 2010r THP 1.6 16v 156km pokazały mi się trzy błędy: * Kalkulator sterujący silnikiem- stały błąd. Sterowanie termostatu Zwarcie do plusa -kod błędu kalkulatora P0599 * Kalkulator sterujący silnikiem- Błąd przejściowy. Wykrycie znacznego spalania skokowego Nieokreślony -kod błędu kalkulatora P1385 * Kalkulator sterujący silnikiem-...
10bar na wysokim i 2 na niskim? Wentylator chodzić nie będzie chłodzić też nie będzie. Obstawiam błąd podczas serwisu.
W paru modelach po zmianie chłodnicy odpowietrzenie układu odbywało sie poprzez odkręcenie korka w zbiorniku wyrównawczym,i pozostawienie odpalonego auta na wolnych obrotach do ok 2-3 załączeń wentylatora.Układ odpowietrzał się wtedy automatycznie.Pełne otwarcie termostatu jest przy ok 100 c,95 to jeszcze nie pełne lecz prawidłowe dla silnika.Nagrzej...
Po odsysaniu będzie widać ile było. Np. przy 200g klima się włączy ale już chłodzić nie będzie.
Jutro sprawdze przewody i jak starczy mi czasu to postaram się obejrzeć pływak tylko pewnie trzeba będzie zdjąć zbiornik a klima działała w czasie jazdy żona zaczęła coś majstrować i przestała chłodzić ale zacznę od naj prostszego i pojadę sprawdzić czynnik czy przypadkiem nie jest go za mało
a czy ten wentylator załączy się by chłodzić silnik po nagrzaniu silnika?
witam, szukam pomocy. od dwóch lat meczę się z klimatyzacją w Peugeocie 308, wcześniej działała super i można było zamarznąć w aucie. Byłem już w dwóch ASO Peugeot i kilku innych warsztatach i nikt nie wie co jest grane. Dwa lata temu zaczęła słabo chłodzić klimatyzacja ciśnienia były ok, i szczelność też ok. aż w końcu zatarła się sprężarka i całkowicie...
Witam Wszystkich ponownie problem do zamknięcia, a to co było nie tak to spalony bezpiecznik wentylatora, w chwili kiedy nei działa wentylator nie chłodzi auta. Wszystko teraz dziaął super stop się nie pali Rada dla wszystkich jeśli klima nie chce chłodzić a jest nabita sprawdzcie wentylator Pozdrawiam.
Witam ponownie Nie kończyłem tematu ponieważ nie miałem kiedy zajechać z tą klimą żeby ktoś mi konkretny zobaczył co się dzieje.Teraz są duże upały i dziś postanowiłem uruchomić klimę na chwilę,ku mojemu zdziwieniu klima chodzi i się nie rozłącza.Działała przez 25 minut prawidłowo tak jak ma działać,nie rozumiem dlaczego wcześniej po uruchomieniu chłodziło...
Może czynnka masz za mało, chłodzić będzie ale słabo.Sprawdź czujniki od ciśnienia czy są dobre. Sprawdź wszystkie bezpieczniki także związane z nawiewem
Witam, mam autko jak w tytule i mam następujący problem: Układ napełniony, sprężarka i wentylator klimy się załącza, a klima nie chłodzi. Na sprężarkę powinno przychodzić napięcie na zawór(nie na elektromagnes, gdyż ten działa) a nie przychodzi, jak podam 12v to sprężarka zaczyna robić ciśnienie, a co za tym idzie chłodzić Jak widzicie rozpoznałem co...
witam, rozumiem że climatronik, jaki masz oddczyt temp zewnetrznej, jak ten czujnik padnie to potrafi niegrzać lub chłodzić w zależności jaki podaje odczyt zewnetrzny czujnik , wydajność dobiera w zalezności od temp zewnetrznej , ostatnio robiłem takie ćóś :) , czujka zewnetrzna pokazała +65 to dawał max chłodem a na dworku było +3 :), klient przyjechał...
Witam ponownie ! Bardzo dziękuję za szybką pomoc. Odpowiadając na Wasze pytanie, informuję, że jest to silnik 1.6 HDI z FAP - rok produkcji - listopad 2006. Rozumiem, że wentylator musi chodzić tzn. chłodzić silnik tak podczas jazdy jak też i po jej zakończeniu. W takim przekonaniu tkwiłem aż do ubiegłego tygodnia kiedy to samochód nigdy nie sprawiał...
witam, spadek nie powinien być większy niż 10,7v jak jest 12,5V, mozliwe że masz pośniedziałe styki w kostkach, albo aku dobiega końca swych dni hehe, po wyłączeniu zapłonu powinno to napięcie wrócić do 12,5V i czas powrotu jest miarą dobra aku, około 30s jak tak nie jest to kiszka,(czas powrotu zależy od temp. min. otoczenia), pompka pracuje więc musisz...
Sprężarka jest dobra, wyczyściłem zawór rozprężny w myjce ultradźwiękowej i lp spadło do normy 2,5 bar hp 8 bar. regulacje zaworu trochę wykręciłem. jedna rzecz mnie zastanawia: układ zaczął chłodzić dopiero przy 0,47 kg czynnika. książka podaje 0,66 kg. przy książkowej ilości LP 4 bar hp 8 bar i nie było efektu zimna. Co możne być przyczyna takiego...
W bsi wpinasz 16 pinowa zielona kostke,13 pin z niej idzie na sprezarke,przesledz do ktorego przekaznika w BSI idzie sciezka z pinu 13 zielnej kostki,(bedzie jakos obok kostki z tego co pamietam)zeby go wymienic trzeba wyciac kawalek kratki wentylacyjnej bsi ktora jest nad przekaznikiem,zreszta sam zobaczysz.Pozdrawiam
Jeśli wentylator startuje po chwili na maxa to dzieje się to w dwóch przypadkach-brak odczytu ciśnienia klimy, odczytu temperatury silnika(tryb awaryjny wentylatora) lub zbyt wysokie ciśnienie w klimie, od 16-17barów
Skutery PEUGEOT SPEEDFIGHT były chłodzone cieczą, ale były też wersje z powietrzem. Aprilla też miała niektóre modele z cieczą. Ogólnie to szukaj silników z dopiskiem "LC"
Tak, wszystko jest ok. Jeździć i dbać, dobry olej, filtry co max.10 tysięcy, płyn chłodzący nie woda .
W 307 nie trzeba wyjmować deski. Ściągasz plastik przy nogach kierowcy i wymieniasz oringi. Jest pełno filmów na jutubie, wprawdzie nie po polsku, ale co widzisz to widzisz. Korek chłodnicy nie ma nic do wycieku z okolic nagrzewnicy.
Ciśnienie LP i HP podaj podczas pracy na postoju. Układ drożny i szczelny ? PP2000 i pokaż pomiary i błędy.
WYgląda na zapchaną chłodnice .
Potwierdzam że sterownik w tym czasie włącza ogrzewanie lusterek oraz tylnej szyby... Diodę mam zamontowaną i wiem w którym momencie to następuje. Możesz zaobserwować jeszcze wzrost temperatury płynu chłodzącego oraz oleju...
Hydrauliczne pompy wspomagania pracują cały czas. Są smarowane i chłodzone olejem , który tłoczą.
Czy czujnik temperatury silnika jest zintegrowany z obudową termostatu? Nie mogę namierzyć czujnika, który mierzy temperaturę płynu chłodzącego?
Witam. Mam dokładnie te same objawy co kolega. Dodam tylko że odpowietrzyłem układ i nic sie nie zmieniło. Płyn mam na poziomie maksymalnym. Po odpaleniu silnika na biegu jałowym po chwilce płyn spada poniżej normy i zapala się kontrolka STOP. Jak przegazuje troszkę to płyn wraca do poprzedniej ilości a kontrolka gaśnie po kilkunastu minutkach znowu...
Wszystko zależy od tego w którym miejscu poszła uszczelka. Nie masz tam oleistego syfu w zbiorniku wyrównawczym, tudzież masełka w misce olejowej? Czy w zbiorniku wyrównawczym wyczuwalny jest zapach spalin?Jeśli to uszczelka to problem będzie się tylko pogłębiał.
Proszę bardzo http://obrazki.elektroda.net/71_12570130...
A może raczysz podać co to za błąd powraca? Czym robisz diagnozę? Załączone wentylatory na maxa oznaczają jakaś krytyczna wartość/awarie gdzie sterownik by uchronić silnik próbuje go chłodzić.
Panowie, podpinam się pod temat 508 2.0 HDi Hybrid4. Nie ma napięcia na przewodach od zaworu na sprężarce klimatyzacji. Dziś odebrałem auto od mechanika, który stwierdził, że do wymiany jest BSM. Sprężarka się załącza, słychać cyknięcie, ale nie chłodzi. Jeśli podajesz prąd bezpośrednio na bezpiecznik, klima zaczyna chłodzić.
I dlatego wypalanie FAPa w pojazdach PSA powinno się przeprowadzać podczas próby drogowej, nie na postoju. Przepływające z duża prędkością powietrze chłodzi katalizator, podłogę i układ wydechowy.
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej Przepustnica czy nie jest brudna chodzi w pełnym zakresie?
Klima napewno nie grzeje bo nie ma takiej funkcji. Jak już to przestawia Ci się klapa od mieszalnika i dlatego tak jest. Trzeba podejrzeć w parametrach jak są ustawione klapy kiedy masz efekt grzania. I jakiegoś czujnika temperatury wewnętrznej jeśli występuje.
Bo po co ma mi tam grzać jak klimy mogę używać na minimum kiedy temp na zewnątrz bardzo dodatnia. Po ustawieniu temperatury na minimum powietrze jest kierowane z pominięciem nagrzewnicy, bezpośrednio na parownik więc gorąca nagrzewnica niczego nie ogrzewa
Jak dla mnie poziom płynu chłodzącego, przynajmniej w berlingo 1.9D z 2000r tak jest.
Masz czujnik poziomu płynu chłodzącego?
Witam. Mam taki problem z peugeotem 307 sw 2.0 Hdi : autoklima ustawiona na 14 stopni chłodzi ok. ale gdy podniosę temperaturę do 15-stu , grzeje jak szalona . Nadmieniam , że wentylator chłodnicy jest wymieniony , czynnik chłodniczy jest,szczelność układu ok.
Uszczelka była robiona 8 miesięcy temu, a tydzień temu były wymienione simeringi rozrządu, bo puszczały olej, ale dymiło już wcześniej. Oleju nie pobiera ani płynu chłodzącego.
Wymieniłem płyn chłodzący, olej, wszystkie filtry A termostat w obiegu płynu chłodzącego?
W głowicy może być śrubka mosiężna na imbus do odpowietrzania lub jak jest czujnik temperatury wkręcony do głowicy wysoko to można nim odpowietrzyć. Może błąd jest we wskazaniach temperatury? Czy turbina jest chłodzona cieczą?
Wymienić korek zbiorniczka płynu chłodzącego
Po pierwsze to zainwestuj w nowy akumulator.
Wracając do tematu. Wymieniłem czujnik - komunikatu brak. Rozebrałem stary czujnik, a w środku pełno płynu chłodzącego i stąd co chwila komunikat o błędzie.
Ta kontrolka wskazuje na niski poziom płynu chłodzącego, jeżeli płyn jest a ona świeci, być może masz uszkodzony czujnik poziomu płynu.
Sprawdz czujnik temperatury płynu chłodzącego
Ale po podpięciu OBD2, który łączy się z telefonem, na aplikacji pokazuje, że temperatura płynu waha się w okolicach 80-83 stopni. Dwa tygodnie temu wymieniłem czujnik, ale wartości zegara nie wróciły do normy. Wymieniony czujnik obarczony jest dużym błędem pomiarowym. Odczytując wynik pomiaru w kabinie od wskazań termometru odjąć ok. 20 st. C, aby...
Witam. Normalnie i w skrocie Elektrozawór odpowietrzania płynu chłodzącego: Zasilanie = Zamknięty elektrozawór ( Brak przepływu płynu chłodzącego ) Brak zasilania = Otwarty elektrozawór ( Obieg płynu chłodzącego )
czujnik temperatury płynu chłodzącego
Chłodzenie.
schemat chłodzić peugeot peugeot układ chłodzić peugeot płyn chłodzić silnik
router dwr116 dławik indukcyjność rysunek pompa
Moment dokręcania panewek wału korbowego BMW N63B44 Mercedes W211 2.1 CDI – ciśnienie paliwa w listwie po zgaszeniu silnika, OM646, common-rail