Może. Kolega ma rację.
Mogły zawory lekko dostać i nie ma szczelności. Sprawdź ciśnienie w cylindrach.
Wyciagnij swiece zaraz po pracy silnika i zobaacz czy jest mokra w paliwie,moze byc swieca wadliwa,cewka albo ostatecznie brak sprezania na danym cylindrze.
możesz miec wydmuchaną uszczelkę pomiędzy cylindrami wtedy też będzie taki efekt
Wykonaj oscylogramy, przebiegu iskry w momencie, gdy nie może zapalić, na wszystkich czterech cylindrach!
Nie, nawet po pełnym rozgrzaniu, czyli 90 stopni, płyn chłodniczy zgaszę i odpalę ponownie, tak samo jak na zimnym, czyli ok. 10 s i rozłącza 3. cylinder.
Sprawdź ciśnienie sprężania w cylindrach
Kompresja 13bar na każdym cylindrze
wypadanie zapłonu na 4 cylindrze taki błąd rozwiązał ktoś taki problem Dodano po 50 Rozwiązałem może problem tego pegota wypadanie zapłonu na 4 cylindrze taki błąd
Ciśnienie zmierzone na 3 cylindrze?
Chcąc sprawdzić czy ten zawór w ogóle działa podłączyłem go do akumulatora i chciałem sprawdzić czy iglica wysunie się lub podniesie, ale ona nawet nie drgnęła. Może to być przyczyną że paliwo nie dochodzi do cylindra?
Miałem kiedyś podobny przypadek w moim 3.0 v6. Po zalozeniu nowych cewek. (Stare praktycznie spalone) Przyczyna były slabodociskajace piny w kostkach. Trzeba powyjmowac piny z kostek i delikatnie je podoginac tak żeby nawet mimo drgań było połączenie.
Jak w temacie. Pancjent czasem pali na wszystkie cylindry czasem tylko na 3. Po próbie ruszenia (obciążenie silnika) odrazu odcina jeden cylinder. Wynik diagnostyki: Potwierdzone kody P0141-28: O2 Awaria Podgrzewacza czujnika w obwodzie (Pas 1 Czujnik 2) P0141-28: O2 Awaria Podgrzewacza czujnika w obwodzie (Pas 1 Czujnik 2) P1336-28: Peugeot: Niewypał...
Powinno pomóc... 1080558
Zamien wtryski np 1 z 4tym i jak blad sie przeniesie to bedziesz wiedzial ze to wina wtrysku nie wiazki czy ecu . Z predkoscia to sprawdz kostke czujnika , wiazke .
Ciśnienie sprężania na danym cylindrze, wtryskiwacz, lewe powietrze.
Jakie powinno być ciśnienie w cylindrze?
Cewka jedna zespolona, wyjmij ją, wsadź w gumki 4 świece i sprawdź iskrę.
nie działaja linki (at)ElektrodaBot
ciężko powiedzieć ponieważ minęło trochę czasu i już nie pamiętam ale złożycie na pewno nie było na poziomie 1l/1000km. Teraz mam około 0.7l na 5000km (kompresja 11bar na każdym cylindrze)
Sprawdz na początek ciśnienie na tym cylindrze
Do sprawdzenia: wariator (+ ciężar rolek w nim {Speedfight 16x13 8,4gr} i płynność ruchu ),sprzęgło odśrodkowe(może obroty nie powodują całkowitego zasprzęglenia a tym samym poślizg i brak mocy) ,pasek napędowy. Dodaj jakieś zdjęcia.
Jakby było wiadomo na który cylinder nie pali to by było łatwiej. 206 miał taką wadę, że przez spryskiwacz szyby umieszczony w masce, dostawała się woda i zalewala kostkę wtryskiwacza. Nie pamiętam, ale chyba nr 1. Powodowało to wypadanie zapłonu i pokazywało błędy związane z wtryskami
Zapłon wypada po nagrzaniu silnika czy bez znaczenia? Na biegu jałowym czy pod obciążeniem ?
Zobacz czy dochodzi sterowanie cewki na 1 i 4 cylinder.
jaki gaźnik tam założyłeś razem z tym cylindrem?
Odświeżę nieco, z kolei u mnie ten błąd oznaczał przepaloną cewkę, przez co nie paliły wszystkie cylindry
Schemat ustawienia rozrządu.
Te silniki są znane z tego typu problemów, jest cały temat o tym. Do roboty głowica, wypada gniazdo zaworowe.
Czy wiesz w jakim położeniu ma być krzywka wałka w momencie pomiaru luzu zaworowego? jeśli nie to zaprowadź konkretnie na regulację zaworów, to nie majątek. pozdr 0,20 ssący 0,40 wyd
Możesz mieć zabrudzone kanaliki olejowe, choć pisałeś że podają olej, ale mogą być jakieś zabrudzenia w oleju i przytykać, wystarczyło raz aby wałek złapał z panewką. Jeżeli wymieniasz wałek to musisz zmienić wszystkie panewki, bo ten stary ulożył się z panewkami podczas docierania. Teraz możesz sprawdzić, jeżeli nie będzie żadnych znaczących szczelin...
Pokaż zdjęcie tego uszkodzenia.
Tak czytałam, tylko jakoś w to nie wierzę. Chyba raczej w ASO ustawili wszystko jak trzeba tym bardziej że wgrywali właśnie ze względu na bład. Witam Tak jak pisałem powyżej nie sprawdziłem tego "na własnej skórze". Z drugiej strony punkt patrząc po komentarzach wydaje się w miarę wiarygodny. Czy to rozwiąże problem trudno ocenić. Dla mnie wydaje się...
Peugeot 407 1.8 benzyna niechodzi 1i2 cylinder nie ma wypadania zapłonu jest kompresja na wszystkich błędy jakie są to czek i esp
Od rozrządu. Tylko Renault ma od sprzęgła pierwszy cylinder
Przewody się psują choć dobry sterownik LPG powinien to wykryć. Druga sprawa że rzadko ale zdarza się uszkodzenie sterownika LPG. Wiesz jak sprawdzić który konkretnie cylinder nie palii zamienić wtryskiwacz LPG z innym i sprawdzić czy dalej nie pali ten sam.
A co najlepiej tanim kosztem zrobić żeby jeszcze trochę posłużył? Albo tanio, albo dobrze... Co trzeba zrobić - już wiesz.
Na początek sprawdź ciśnienie sprężania cylindrów.
lewe powietrze raczej nie... bo miał by podwyższone obroty... iii słychać było by ssssyczenie.. (zdejmowałem przewód od serwa), ciśnienie mierzyłem przy wsztstkich wykręconych świecach, diagnostykę robiłem.. niema błędów.. check się nie świeci, aa samochód to peugeot 206 z 2000roku bardzo dziękuję za b. szybką reakcję
Jasne że tak . Napisałem to bo widziałem jak ogień wyłaził z cylindrów. Majster położył obok podłączoną listwę zapłonową.
Najprościej będzie najpierw zrobić balans cylindrów kompem
A kompresja na tym cylindrze jest? może tłok uległ wypaleniu przez lejący wtryskiwacz.
Ustawić poprawnie rozrząd i zmierzyć kompresje na każdym cylindrze.
Ten po prawej jest ewidentnie przestawiony, na 1 cylindrze licząc od koła rozrządu otwiera oba zawory jednocześnie
na plaku chodzi równo na każdym cylindrze??
4-ty cylinder czyli ten od strony rozrządu. W silnikach PSA wszystko odwrotnie jak w samolocie :)
Peugeot 607 3.0 v6 nie pali na jeden cylinder kompresja jest iskra jest paliwo podaje co to może być? Uszkodzony komputer?
Dziękuję tym co próbowali pomóc. Po konsultacjach wysłałem sterownik do naprawy i nie wiem co zrobili bo auto śmiga jak nowe nawet pierwszy bieg wentylatora działa i w końcu można jeździć więc polecam od tego zacząć bo szkoda kasy i nerwów na daremne wymiany.
Witam, mam problem z Peugeot 207 1.6VTI 120 KM. Po ostatniej jeździe wyskoczył check i tak jakby auto chodziło na 3 cylindry. Podpięliśmy komputer, to jest wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Gdy usuwamy błąd, auto chodzi normalnie i po chwili check wywala, wentylator się włącza i auto chodzi na 3 cylindry. Byłem u mechanika, to zmierzył mi kompresję,...
Wypożycz gdzieś ciepłe miejsce na jedną noc
Ten w głowicy oczywiście. Ginęło ciśnienie na cylindrze
Kolega również miał podobny problem z peugeot tez nie palił na 2 cylindry i nie była to cewka tylko sterownik . Po wymianie sterownika problem ustąpił. A ciotecznej siostry szwagra wujek miał własnie uszkodzoną cewkę z takimi objawami. Zastanów się co piszesz - przeczytaj jeszcze raz pierwszy post w tym wątku, a potem wytłumacz użytkownikowi jak przy...
Możliwe, że nie pali na wszystkie cylindry.
Jakie masz błędy kiedy pojawia się kontrolka awarii ? Wypadanie zapłonu na nieznanych cylindrach
Witam. Kupiłem do Peugeot Jetforce 50 c-tech wydech Gianelli Extra v2, cylinder 50, gaźnik 12 mm. Jakie rolki i sprężyny muszą być zamontowane? Jaka dysza paliwowa?
Trzeba zmierzyć "kompresję" ciśniecie na cylindrach.
Mala uwaga, przydatna przy podmianie cewek (jesli nie wiesz) - 4 cylinder, to ten przy rozrzadzie.
Witam sprawdź ciśnienie na cylindrach.
Cos mi tu śmierdzi cienkim ciśnieniem w cylindrach...
Włożyłem tester i znajomy zaczął kręcić samochodem. Na wszystkich cylindrach jest ponad 12 barów
Może się przycinać przepustnica dławiąca. Ewentualnie wieszać wtryskiwacz, ale wtedy silnik bardzo by stukał na tym cylindrze.
Podmieniłem dzisiaj 2.cewki z innych aut. Bez zmiany. Czyli co ? Wypadanie zapłonów jest na tych samych cylindrach ?
Napisal że sprawdził Jakie wyniki pomiaru luzów? Wyklepanie powierzchni zaworu-dźwigienki ? Nie szczelność przylgni zaworu i gniazda? Przestawiony rozrząd? Podciśnienie za wysokie, więc w cylinder jest zasysane za mało powietrza , albo ma nieszczelny dolot.
Witam. Pomiar ciśnienia na wszystkich cylindrach zrobiony?
Na jakiej podstawie twierdzisz że znika sterowanie 2 wtryskiwacza? Jesteś pewny że błąd P1339 tyczy się wypadania zapłonu? Od której strony liczysz cylindry?
Witam 1. Silnik ma dobrze pracować a nie dobrze wyglądać. Dawno kupiłeś to auto? Wypadanie zapłonu to nic dobrego. 2. Cewki i świece sprawne? 3. Wtryskiwacze sprawne? 4. Sprawdzałeś kompresję na cylindrach?
Jeżeli dym biały to może świadczyć o płynie z układu chłodzenia w cylindrach.
Pojedź zrobić diagnostykę na pożądnym sprzęcie u dobrego fachowca bo przyczyn podobnych obiawów może być wiele. U mnie podobne obiawy jak już pisałem występowały przez nierówną pracę silnika spowodowaną zbyt niskim ciśnieniem sprężania na dwóch cylindrach.
Zawór egr jest zaślepiony. Sprawdzę jeszcze jutro ciśnienie sprężania w cylindrach
Wycięcie na klin ustalający koło zamachowe i jednocześnie pkt. zapłonu, dalej - brak kompresji/tłok nieprawidłowo zasłania okna w cylindrze.
wg. mnie nie jest jednoznaczne, że 4 wtrysk kuleje, bo to kompensacja, a może być spowodowana trzecim cylindrem - 2 wtryski do sprawdzenia (3i4 cylinder..)
p1336 Przyczyną jest wypadanie zapłonów,dotyczy cewka świece,przewody,a w skrajnym przypadku złe sprężanie na cylindrze.Komputer powinien wskazać którego cylindra dotyczy.
No właśnie kabli nie ma jest tylko listwa z cewkami. Dziś przyjeżdza djagnosta zobaczymy co stwierdzi i dopiero zacznę naprawę. bo wymieniać po kolei to duże koszta. Mam tylko nadzieje ,że to nic powaznego. Może tak jak kolega pisze powinienem wymienić również listwę z cewkami. Dodano po 3 Po diagnostyce napiszę co pokazał komputer i co najprawdopodobniej...
Możesz zamienić miejscami, jednak najlepiej wypiąć kostkę i zobaczyć rezultat. Jak nie będzie różnicy, to masz znaleziony niedziałający cylinder. Teraz tylko pytanie co powoduje że nie pracuje ten cylinder. Przyczyną może być: - świeca, - fajka, - cewka, - wtrysk Temat dość prosty do odgadnięcia, diagnostyka komputerowa dość szybko wskaże problem.
Jak ostatnio miałem w starej Maździe taki traktor, urwał się przewód od zaworu wyprzedzenia wtryski, ale tam chodził na wszystkie cylindry, a u Ciebie ewidentnie kopci jednym, nie chodzącym cylindrem.
Jakie ciśnienie w cylindrach i ciśnienie paliwa ?
najpierw zobacz czy to wina uszczelki zanim ją kupisz;) Cylinder jest ok;)
Panowie móżcie, iskra jest, zalewa świece, nie chce odpalić :cry:jak wtryskiwacz będzie spalony to będzie cały czas lał? Bo chwila zakręce rozrusznikiem i świece pływają zwłaszcza 1 i 4 cylinder
Mogl przeskoczyc pasek na rozrzadzie i dlatego nie pali. Jak rozrzad ok to pomiar cisnienia w cylindrach. Rozrzad był niedawno wymieniany Tymbardziej do sprawdzenia
Rozumiem że silnik 2T. Jeśli tak to jaki stosunek mieszanki, jaki olej, czy dysze były zmieniane przy zmianie cylindra na 70cc?
Zamieniłem wtryskiwacz drugi z pierwszym i jest to samo. To samo, czyli jak? Błąd pozostaje cały czas na 2 cylindrze?
Problem występuje zawsze na tym samym cylindrze? Przyłóż frez do przylgni wtryskiwacza i obróć go kilka razy. Będziesz wiedział czy tu jest prosto.
jak wyglądają świece na tych cylindrach suche czy mokre?
Moze być widać wode w oleju jak cos sie podzieje ale to raczej jak mechanik ogladał to by zobaczył ? Mozesz sprobować zamienić cewki pomiedzy cylindrami jesli da się przepiac sterowanie - zobaczysz czy jest dalej na tym samym cylindrze ? Można by tez pomierzyc kompresje .
świece nic do tego nie maja... Niech kolega poczyta o perypetiach z francuzami, Czasami nawet nagła zmiana temperatury (wyjazd z garażu) potrafi porobić sieczkę w elektronice wywołując załączenie trybu awaryjnego. A świece jak najbardziej, System stwierdzi, że są zużyte i będzie zmuszać użytkownika do serwisu. I słusznie. Ceramika na świecach potrafi...
Srebrne coupe 99r. Tak poważnie to co jeszcze? Może ktoś ma europejski wsad licznika VDO 4 Cylindry PB.
Jeśli to v-ka Rzędówka cztery cylindry ew12 j4.
Olej podany przed uruchomieniem,układ chłodzenia odpowietrzony i nie pracował po odpaleniu więcej jak 2min.. po takiej naprawie zawsze jadę żeby obieg płynu był.. i właśnie po ok.15 km spokojnej jazdy poczułem "zwalnianie", zgasł po sprzęgle i opór przy kręceniu rozrusznikiem więc jakby oczywiste.. po kilku min.odpalił normalnie ale już z ''klekotem''.Przytarty...
0300 to wielokrotne wypadanie a więc i w cylindrach 1,2,3,4
sprawdz wtryski cisnienie paliwa cisnienie cylindrów i zobaczymy
swiece są ok nowe
Chyba najbardziej podejrzana będzie tutaj sama świeca. W tym systemie zapłonu spełnia dwie funkcje. I chyba nie może to być tylko olej silnikowy. Rozumiem, że wiesz iż pierwszy cylinder jest przy skrzyni biegów?
Konwerter prawdopodobnie. I nie musi być uślizgu czy szarpania. Dodano po 4 Przenosi wibracje. W jakimś samochodzie wywoływał to na przyklad źle działający system odłączania cylindrów. Też kiedyś myślałem że to bajki.
Możesz poluzować mocowanie przy cylindrze i zobaczyć efekty.
Mieszanka gazu z powietrzem stawia dla iskry większy opór jak mieszanka powietrza z paliwem, jeśli jest niedomaganie w układzie WN to najszybciej ujawnią się na LPG, świece, jeśli nie świece to zespół cewek. Na gazie można ustawić 10-20% mniejszą przerwę jak zalecana "serwisowa" do danego auta. Wymiana świec też częściej jak na Pb, gaz jest kapryśny...
Witam! A cisnienie na cylindrze sprawdzales? Pozdrawiam.Stefan.
Masz rację skoro chodził i nie chodzi to coś źle poszło tylko tam nie ma co źle iść. Wałki są tak wyprofilowane, że blokady nie ma możliwości źle założyć. Jutro jeszcze raz posprawdzam sprężanie na cylindrach zobaczymy.
W XUD cylindry liczy sie od kola zamachowego, jak zreszta w kazdym PSA. Jedyny wyjatek to Jumper Sofim (wloski). Pozdrawiam
I znów namieszało się. Chyba drogą korespondencyjną nie ma szans na naprawę. Zmierzaliśmy do wniosku, że popychacze podwieszają się np w związku z brakiem odpływu lub zbyt dużym dławieniem dla cylindra nr 3. Czyli, że większa gęstość oleju pogarsza sprawę. Tymczasem dowiadujemy się, że wymiana pompy coś poprawiła. Chyba nie wymiana na gorszą? W kontekście...
u mnie w passacie byl zasniedzialy bezpiecznik na lini akumulator-komputer od instalacji ktory dawal momentami slabszy sygnal. po dluzszym czasie falowanie wrocilo razem z szarpnieciami na niskich obrotach - diagnozą byla walnieta cewka na 3 cylindrze (swiece tez wymienilem na nowe) w tym przypadku podpiecie pod komputer pomoglo co wskazalo problem...
cylinder peugeot ciśnienie cylinder peugeot peugeot ciśnienie cylinder
instalacja elektryczny master fujifilm instrukcja serwonapęd instrukcja
Peugeot 308 – niedziałające spryskiwacze przedniej i tylnej szyby, bezpieczniki, pompka, BSM Daewoo GDA 1400i – opinie, parametry, wady i zalety agregatu inwerterowego 1 kW