Może. Kolega ma rację.
Mogły zawory lekko dostać i nie ma szczelności. Sprawdź ciśnienie w cylindrach.
Wyciagnij swiece zaraz po pracy silnika i zobaacz czy jest mokra w paliwie,moze byc swieca wadliwa,cewka albo ostatecznie brak sprezania na danym cylindrze.
możesz miec wydmuchaną uszczelkę pomiędzy cylindrami wtedy też będzie taki efekt
Wykonaj oscylogramy, przebiegu iskry w momencie, gdy nie może zapalić, na wszystkich czterech cylindrach!
Nie, nawet po pełnym rozgrzaniu, czyli 90 stopni, płyn chłodniczy zgaszę i odpalę ponownie, tak samo jak na zimnym, czyli ok. 10 s i rozłącza 3. cylinder.
Sprawdź ciśnienie sprężania w cylindrach
Kompresja 13bar na każdym cylindrze
Ciśnienie zmierzone na 3 cylindrze?
wypadanie zapłonu na 4 cylindrze taki błąd rozwiązał ktoś taki problem Dodano po 50 Rozwiązałem może problem tego pegota wypadanie zapłonu na 4 cylindrze taki błąd
Chcąc sprawdzić czy ten zawór w ogóle działa podłączyłem go do akumulatora i chciałem sprawdzić czy iglica wysunie się lub podniesie, ale ona nawet nie drgnęła. Może to być przyczyną że paliwo nie dochodzi do cylindra?
Jak w temacie. Pancjent czasem pali na wszystkie cylindry czasem tylko na 3. Po próbie ruszenia (obciążenie silnika) odrazu odcina jeden cylinder. Wynik diagnostyki: Potwierdzone kody P0141-28: O2 Awaria Podgrzewacza czujnika w obwodzie (Pas 1 Czujnik 2) P0141-28: O2 Awaria Podgrzewacza czujnika w obwodzie (Pas 1 Czujnik 2) P1336-28: Peugeot: Niewypał...
Miałem kiedyś podobny przypadek w moim 3.0 v6. Po zalozeniu nowych cewek. (Stare praktycznie spalone) Przyczyna były slabodociskajace piny w kostkach. Trzeba powyjmowac piny z kostek i delikatnie je podoginac tak żeby nawet mimo drgań było połączenie.
Powinno pomóc... 1080558
Zamien wtryski np 1 z 4tym i jak blad sie przeniesie to bedziesz wiedzial ze to wina wtrysku nie wiazki czy ecu . Z predkoscia to sprawdz kostke czujnika , wiazke .
Ciśnienie sprężania na danym cylindrze, wtryskiwacz, lewe powietrze.
Jakie powinno być ciśnienie w cylindrze?
nie działaja linki (at)ElektrodaBot
Cewka jedna zespolona, wyjmij ją, wsadź w gumki 4 świece i sprawdź iskrę.
ciężko powiedzieć ponieważ minęło trochę czasu i już nie pamiętam ale złożycie na pewno nie było na poziomie 1l/1000km. Teraz mam około 0.7l na 5000km (kompresja 11bar na każdym cylindrze)
Sprawdz na początek ciśnienie na tym cylindrze
Do sprawdzenia: wariator (+ ciężar rolek w nim {Speedfight 16x13 8,4gr} i płynność ruchu ),sprzęgło odśrodkowe(może obroty nie powodują całkowitego zasprzęglenia a tym samym poślizg i brak mocy) ,pasek napędowy. Dodaj jakieś zdjęcia.
Jakby było wiadomo na który cylinder nie pali to by było łatwiej. 206 miał taką wadę, że przez spryskiwacz szyby umieszczony w masce, dostawała się woda i zalewala kostkę wtryskiwacza. Nie pamiętam, ale chyba nr 1. Powodowało to wypadanie zapłonu i pokazywało błędy związane z wtryskami
Oraz wtryskiwacz, najlepiej podmienić z innego cylindra.
Odświeżę nieco, z kolei u mnie ten błąd oznaczał przepaloną cewkę, przez co nie paliły wszystkie cylindry
Zobacz czy dochodzi sterowanie cewki na 1 i 4 cylinder.
jaki gaźnik tam założyłeś razem z tym cylindrem?
Te silniki są znane z tego typu problemów, jest cały temat o tym. Do roboty głowica, wypada gniazdo zaworowe.
Schemat ustawienia rozrządu.
Czy wiesz w jakim położeniu ma być krzywka wałka w momencie pomiaru luzu zaworowego? jeśli nie to zaprowadź konkretnie na regulację zaworów, to nie majątek. pozdr 0,20 ssący 0,40 wyd
Możesz mieć zabrudzone kanaliki olejowe, choć pisałeś że podają olej, ale mogą być jakieś zabrudzenia w oleju i przytykać, wystarczyło raz aby wałek złapał z panewką. Jeżeli wymieniasz wałek to musisz zmienić wszystkie panewki, bo ten stary ulożył się z panewkami podczas docierania. Teraz możesz sprawdzić, jeżeli nie będzie żadnych znaczących szczelin...
Pokaż zdjęcie tego uszkodzenia.
Tak czytałam, tylko jakoś w to nie wierzę. Chyba raczej w ASO ustawili wszystko jak trzeba tym bardziej że wgrywali właśnie ze względu na bład. Witam Tak jak pisałem powyżej nie sprawdziłem tego "na własnej skórze". Z drugiej strony punkt patrząc po komentarzach wydaje się w miarę wiarygodny. Czy to rozwiąże problem trudno ocenić. Dla mnie wydaje się...
Peugeot 407 1.8 benzyna niechodzi 1i2 cylinder nie ma wypadania zapłonu jest kompresja na wszystkich błędy jakie są to czek i esp
Od rozrządu. Tylko Renault ma od sprzęgła pierwszy cylinder
Na początek sprawdź ciśnienie sprężania cylindrów.
A co najlepiej tanim kosztem zrobić żeby jeszcze trochę posłużył? Albo tanio, albo dobrze... Co trzeba zrobić - już wiesz.
Jasne że tak . Napisałem to bo widziałem jak ogień wyłaził z cylindrów. Majster położył obok podłączoną listwę zapłonową.
lewe powietrze raczej nie... bo miał by podwyższone obroty... iii słychać było by ssssyczenie.. (zdejmowałem przewód od serwa), ciśnienie mierzyłem przy wsztstkich wykręconych świecach, diagnostykę robiłem.. niema błędów.. check się nie świeci, aa samochód to peugeot 206 z 2000roku bardzo dziękuję za b. szybką reakcję
Najprościej będzie najpierw zrobić balans cylindrów kompem
A kompresja na tym cylindrze jest? może tłok uległ wypaleniu przez lejący wtryskiwacz.
Ustawić poprawnie rozrząd i zmierzyć kompresje na każdym cylindrze.
na plaku chodzi równo na każdym cylindrze??
Ten po prawej jest ewidentnie przestawiony, na 1 cylindrze licząc od koła rozrządu otwiera oba zawory jednocześnie
Witam, mam problem z Peugeot 207 1.6VTI 120 KM. Po ostatniej jeździe wyskoczył check i tak jakby auto chodziło na 3 cylindry. Podpięliśmy komputer, to jest wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Gdy usuwamy błąd, auto chodzi normalnie i po chwili check wywala, wentylator się włącza i auto chodzi na 3 cylindry. Byłem u mechanika, to zmierzył mi kompresję,...
Dziękuję tym co próbowali pomóc. Po konsultacjach wysłałem sterownik do naprawy i nie wiem co zrobili bo auto śmiga jak nowe nawet pierwszy bieg wentylatora działa i w końcu można jeździć więc polecam od tego zacząć bo szkoda kasy i nerwów na daremne wymiany.
Peugeot 607 3.0 v6 nie pali na jeden cylinder kompresja jest iskra jest paliwo podaje co to może być? Uszkodzony komputer?
4-ty cylinder czyli ten od strony rozrządu. W silnikach PSA wszystko odwrotnie jak w samolocie :)
Witam. Kupiłem do Peugeot Jetforce 50 c-tech wydech Gianelli Extra v2, cylinder 50, gaźnik 12 mm. Jakie rolki i sprężyny muszą być zamontowane? Jaka dysza paliwowa?
Wypożycz gdzieś ciepłe miejsce na jedną noc
Ten w głowicy oczywiście. Ginęło ciśnienie na cylindrze
Kolega również miał podobny problem z peugeot tez nie palił na 2 cylindry i nie była to cewka tylko sterownik . Po wymianie sterownika problem ustąpił. A ciotecznej siostry szwagra wujek miał własnie uszkodzoną cewkę z takimi objawami. Zastanów się co piszesz - przeczytaj jeszcze raz pierwszy post w tym wątku, a potem wytłumacz użytkownikowi jak przy...
Możliwe, że nie pali na wszystkie cylindry.
Jakie masz błędy kiedy pojawia się kontrolka awarii ? Wypadanie zapłonu na nieznanych cylindrach
Trzeba zmierzyć "kompresję" ciśniecie na cylindrach.
Włożyłem tester i znajomy zaczął kręcić samochodem. Na wszystkich cylindrach jest ponad 12 barów
Mala uwaga, przydatna przy podmianie cewek (jesli nie wiesz) - 4 cylinder, to ten przy rozrzadzie.
Witam sprawdź ciśnienie na cylindrach.
Cos mi tu śmierdzi cienkim ciśnieniem w cylindrach...
Podmieniłem dzisiaj 2.cewki z innych aut. Bez zmiany. Czyli co ? Wypadanie zapłonów jest na tych samych cylindrach ?
Może się przycinać przepustnica dławiąca. Ewentualnie wieszać wtryskiwacz, ale wtedy silnik bardzo by stukał na tym cylindrze.
Witam. Pomiar ciśnienia na wszystkich cylindrach zrobiony?
Napisal że sprawdził Jakie wyniki pomiaru luzów? Wyklepanie powierzchni zaworu-dźwigienki ? Nie szczelność przylgni zaworu i gniazda? Przestawiony rozrząd? Podciśnienie za wysokie, więc w cylinder jest zasysane za mało powietrza , albo ma nieszczelny dolot.
Witam 1. Silnik ma dobrze pracować a nie dobrze wyglądać. Dawno kupiłeś to auto? Wypadanie zapłonu to nic dobrego. 2. Cewki i świece sprawne? 3. Wtryskiwacze sprawne? 4. Sprawdzałeś kompresję na cylindrach?
Na jakiej podstawie twierdzisz że znika sterowanie 2 wtryskiwacza? Jesteś pewny że błąd P1339 tyczy się wypadania zapłonu? Od której strony liczysz cylindry?
Jeżeli dym biały to może świadczyć o płynie z układu chłodzenia w cylindrach.
Pojedź zrobić diagnostykę na pożądnym sprzęcie u dobrego fachowca bo przyczyn podobnych obiawów może być wiele. U mnie podobne obiawy jak już pisałem występowały przez nierówną pracę silnika spowodowaną zbyt niskim ciśnieniem sprężania na dwóch cylindrach.
Zawór egr jest zaślepiony. Sprawdzę jeszcze jutro ciśnienie sprężania w cylindrach
p1336 Przyczyną jest wypadanie zapłonów,dotyczy cewka świece,przewody,a w skrajnym przypadku złe sprężanie na cylindrze.Komputer powinien wskazać którego cylindra dotyczy.
Wycięcie na klin ustalający koło zamachowe i jednocześnie pkt. zapłonu, dalej - brak kompresji/tłok nieprawidłowo zasłania okna w cylindrze.
wg. mnie nie jest jednoznaczne, że 4 wtrysk kuleje, bo to kompensacja, a może być spowodowana trzecim cylindrem - 2 wtryski do sprawdzenia (3i4 cylinder..)
No właśnie kabli nie ma jest tylko listwa z cewkami. Dziś przyjeżdza djagnosta zobaczymy co stwierdzi i dopiero zacznę naprawę. bo wymieniać po kolei to duże koszta. Mam tylko nadzieje ,że to nic powaznego. Może tak jak kolega pisze powinienem wymienić również listwę z cewkami. Dodano po 3 Po diagnostyce napiszę co pokazał komputer i co najprawdopodobniej...
Możesz zamienić miejscami, jednak najlepiej wypiąć kostkę i zobaczyć rezultat. Jak nie będzie różnicy, to masz znaleziony niedziałający cylinder. Teraz tylko pytanie co powoduje że nie pracuje ten cylinder. Przyczyną może być: - świeca, - fajka, - cewka, - wtrysk Temat dość prosty do odgadnięcia, diagnostyka komputerowa dość szybko wskaże problem.
Jak ostatnio miałem w starej Maździe taki traktor, urwał się przewód od zaworu wyprzedzenia wtryski, ale tam chodził na wszystkie cylindry, a u Ciebie ewidentnie kopci jednym, nie chodzącym cylindrem.
najpierw zobacz czy to wina uszczelki zanim ją kupisz;) Cylinder jest ok;)
Jakie ciśnienie w cylindrach i ciśnienie paliwa ?
Rozumiem że silnik 2T. Jeśli tak to jaki stosunek mieszanki, jaki olej, czy dysze były zmieniane przy zmianie cylindra na 70cc?
Panowie móżcie, iskra jest, zalewa świece, nie chce odpalić :cry:jak wtryskiwacz będzie spalony to będzie cały czas lał? Bo chwila zakręce rozrusznikiem i świece pływają zwłaszcza 1 i 4 cylinder
Mogl przeskoczyc pasek na rozrzadzie i dlatego nie pali. Jak rozrzad ok to pomiar cisnienia w cylindrach. Rozrzad był niedawno wymieniany Tymbardziej do sprawdzenia
Problem występuje zawsze na tym samym cylindrze? Przyłóż frez do przylgni wtryskiwacza i obróć go kilka razy. Będziesz wiedział czy tu jest prosto.
Zamieniłem wtryskiwacz drugi z pierwszym i jest to samo. To samo, czyli jak? Błąd pozostaje cały czas na 2 cylindrze?
świece nic do tego nie maja... Niech kolega poczyta o perypetiach z francuzami, Czasami nawet nagła zmiana temperatury (wyjazd z garażu) potrafi porobić sieczkę w elektronice wywołując załączenie trybu awaryjnego. A świece jak najbardziej, System stwierdzi, że są zużyte i będzie zmuszać użytkownika do serwisu. I słusznie. Ceramika na świecach potrafi...
jak wyglądają świece na tych cylindrach suche czy mokre?
Jeśli to v-ka Rzędówka cztery cylindry ew12 j4.
Moze być widać wode w oleju jak cos sie podzieje ale to raczej jak mechanik ogladał to by zobaczył ? Mozesz sprobować zamienić cewki pomiedzy cylindrami jesli da się przepiac sterowanie - zobaczysz czy jest dalej na tym samym cylindrze ? Można by tez pomierzyc kompresje .
Olej podany przed uruchomieniem,układ chłodzenia odpowietrzony i nie pracował po odpaleniu więcej jak 2min.. po takiej naprawie zawsze jadę żeby obieg płynu był.. i właśnie po ok.15 km spokojnej jazdy poczułem "zwalnianie", zgasł po sprzęgle i opór przy kręceniu rozrusznikiem więc jakby oczywiste.. po kilku min.odpalił normalnie ale już z ''klekotem''.Przytarty...
Srebrne coupe 99r. Tak poważnie to co jeszcze? Może ktoś ma europejski wsad licznika VDO 4 Cylindry PB.
Konwerter prawdopodobnie. I nie musi być uślizgu czy szarpania. Dodano po 4 Przenosi wibracje. W jakimś samochodzie wywoływał to na przyklad źle działający system odłączania cylindrów. Też kiedyś myślałem że to bajki.
0300 to wielokrotne wypadanie a więc i w cylindrach 1,2,3,4
Chyba najbardziej podejrzana będzie tutaj sama świeca. W tym systemie zapłonu spełnia dwie funkcje. I chyba nie może to być tylko olej silnikowy. Rozumiem, że wiesz iż pierwszy cylinder jest przy skrzyni biegów?
sprawdz wtryski cisnienie paliwa cisnienie cylindrów i zobaczymy
swiece są ok nowe
Możesz poluzować mocowanie przy cylindrze i zobaczyć efekty.
Witam, Peugeot 3008 2 1.6 THP 2018 rok. Drżenia auta na zimnym silniku, 170 tys. przebiegu. U mnie przyczyną to chyba wstępnie nierówne ciśnienie na cylindrach, chyba na 1 lub 2 jest koło 8 bar, a powinno być chyba koło 11 bar. Czy ktoś naprawiał auto z takimi przypadłościami? AI: Czy robiłeś jeszcze jakieś inne testy diagnostyczne, np. komputerową...
u mnie w passacie byl zasniedzialy bezpiecznik na lini akumulator-komputer od instalacji ktory dawal momentami slabszy sygnal. po dluzszym czasie falowanie wrocilo razem z szarpnieciami na niskich obrotach - diagnozą byla walnieta cewka na 3 cylindrze (swiece tez wymienilem na nowe) w tym przypadku podpiecie pod komputer pomoglo co wskazalo problem...
Masz rację skoro chodził i nie chodzi to coś źle poszło tylko tam nie ma co źle iść. Wałki są tak wyprofilowane, że blokady nie ma możliwości źle założyć. Jutro jeszcze raz posprawdzam sprężanie na cylindrach zobaczymy.
Równie dobrze mógł paść wtrysk LPG na 3 garze.
Trwalosc min. 100tys.km. i pewnosc zapłonu. Przy lpg masz wyższą temperature spalania, 90% ma do tego ubogo i na efekty nie trzeba czekać. Nie będzie się źle dobrana oczyszczać zacznie cylinder stukać i gotowe
Witam! A cisnienie na cylindrze sprawdzales? Pozdrawiam.Stefan.
W XUD cylindry liczy sie od kola zamachowego, jak zreszta w kazdym PSA. Jedyny wyjatek to Jumper Sofim (wloski). Pozdrawiam
cylinder peugeot ciśnienie cylinder peugeot peugeot ciśnienie cylinder
iskra regulator napiąć podgląd rejestrator wsady sterowników
karta graficzna wzmacniacz mikrofonowy
Zasilacz 12-pin a płyta główna ATX 24-pin – kompatybilność, ATX12VO, Dell, HP, adaptery Panel sterowania 8-pin do wanny z hydromasażem Balboa, Mazur SPA, PL-013, ML240 – gdzie kupić?