wejdz zamiast globalnego w test wdlg kalkulatora i wybierz recznie sterownik
To jest blokada konfiguracji sterownika
Wita. W/g potrzeby, powinno pomóc. https://obrazki.elektroda.pl/1643594800_... https://obrazki.elektroda.pl/2556503800_...
Witam Mam ten sam problem z PEUGEOTEM 2008, tzn. brak połączenia z kalkulatorem silnika. Czy ktoś spotkał się z takim problem??
Nie, odpuść lepiej diagboxem nic nie zdziałasz.
Witam wszystkich i jak w temacie. Mianowicie przy wejściu do modułu BSI, po podaniu kodu pin wyświetla się napis "nieprawidłowy kod pin" ( wpisywany kod jest na 100% prawidłowy ). Dodam jeszcze, że w kalkulatorze silnika zamiast parametrów wyświetlają się znaki zapytania. Co zrobić z tym fantem? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam sebap...
Pompa (1208) jest zasilana z tego samego bezpiecznika co kalkulator silnika (1320) z BSM (BM34). Czyli brakuje Ci zasilania z bezpiecznika F15. Jak dobrze widzę to zsilanie na bezpiecznik F15 w BSM idzie z przekaźnika R2. BSM może być uszkodzone lub brakuje mu jakiegoś zasilania. Zobacz, może jest ok a masz tylko przerwę w obwodzie na przewodzie pomiędzy...
Zobacz czy pasują. Komunikacja pomiędzy kalkulatorem silnika a BSI idzie przez pompę ABS.
http://obrazki.elektroda.net/23_12613276...
Jak by był zablokowany kalkulator silnika nie miałbyś z nim diagnozy.
Stojac twarza do silnika, z prawej strony, na obudowie termostatu. Zlaczka zielona 2-pinowa. Zanim rozbierzesz auto, zobacz jaka temperature widzi kalkulator silnika. To on wszystkim "rzadzi".
Czujnik wygląda więc na sprawny. Masz tam takie pudełko koło wiatraka ? tam powinny byćprzekaźniki załączania wiatraka (zakładam że jest dwubiegowy). Jeżeli tam OK to niestety tylko ktoś "z kompem" i test elementów wykonawczych. Bo wiatrakiem sterownik silnika ("kalkulator wtrysku" po peżotowemu) steruje.
GMV jaki, na przekaźnikach czy z elektroniką? I jakie błędy w kalkulatorze silnika?
Oscyloskop w rękę i sprawdzenie czy sygnał LIN wędruje po drucie. Bezpieczniki i obwody zasilania sprawdzone?
Wydaje mi się, że auto sprawuje się w porządku ale niestety nie mam porównania jakby było bez tych błędów, ponieważ auto zakupiłem już z tymi błędami.
Immo nie zgasi zapalonego auta. Masz brak komunikacji z kalkulatorem silnika i to jest przyczyną czyli brak jego zasilania, usterka w instalacji po stronie komunikacji lub uszkodzony kalkulator silnika.
przekaźnik wadliwy Na jakiej podstawie to stwierdziłeś? Nawet nie napisał do czego podłączył tego minusa. To że w PSF1 wysterował przekaźnik nic jeszcze nie oznacza. Nie sprawdził czy do sterownika wentylatora ten przekaźnik podał zasilanie. Kolejna sprawa że sterownik wentylatorów musi być jeszcze wysterowany z kalkulatora silnika bo inaczej nie załączy...
Można by posprawdzać zasilania ECU i ciągłość lini diagnostycznej, podaj więcej danych auta to ci podam pinout sterownika.
A co to EDC? Po peugotowsku-kalkulator silnika.
Temat rozwiązany: Kalkulator silnika wymieniony , zakodowany. Nowe BSI zakodowane oraz naprawiona instalacja / wymieniony COM2000 Pozdrawiam
Wymiana kalkulatora ECU silnika Peugeot 208 1.4 e-HDI Muszę podmienić niesprawny na inny używany Wszystko robię wedle instrukcji mianowicie podłączony nowy stary nowy wpisuje pin i kodowanie nieudane robione na digbox Zamiennik identyczny numerami Proszę o pomoc
Z tą wtyczką wszystko jest ok (tak ma być) , zobacz jaka temperature widzi kalkulator silnika.
Adaptacje przepustnicy robimy PP2000 w menu kalkulator silnika tak dla wyjaśnienia.
Dziekuje tak faktycznie wpisywalem z 0 i nie pokazalo nr vin i tez nie polaczylo z kalkulatorem silnika , klimatyzacja . Sprawdze w piatek i odpisze czy dziala.
Ok - Schemat instalacji mam. A jak sprawdzić ten przekaźnik ?!
Tak tylko on mi wskazał, że przewody 820, 821 są zwarte z masą.Ja sprawdziłem przejście i nie wykazało że kable są przerwane na to wychodzi , że napięcie nie dochodzi od bsi do kalkulatora silnika. Bsi nie ma komunikacji z kalkulatorem silnika
Licznik zadziała tak czy inaczej bo musi, jedynie możesz nie mieć podciągniętego sygnału z Kalkulatora silnika. Przebieg przepisze się sam z BSI tak że nie wkładaj licznika z większym przebigiem niż sam masz.
No to trzeba zobaczyć czemu kalkulator silnika załącza GMV.
Witam, Blad F000 sugeruje, ze nie masz wlasciwego sprzetu. P0339 - niewlasciwy sygnal predkosci obrotowej (czujnik na wale korbowym pod kolem pasowym). Inne kalkulatory odpowiadaja? +CAN OK? Zasilania kalkulatora? Pozdrawiam, Georges
Jeżeli to auto ma ESP to komunikacja pomiędzy BSI a kalkulatorem silnika jest poprzez pompę ABS. 32 pinowa wtyczka brązowa sterownika silnika - pin A1 i A2 to komunikacja z ABS. L1, L2, M1 - masa 48 pinowa czarna: M2, M3, M4 - plus z bezpiecznika F10 w BSM. Pompa ABS 47 pinowa wtyczka: Pin 12 i 13 to komunikacja z BSI. Pin 11 i 14 to komunikacja z kalkulatorem...
Mozliwe uszkodzenie stopnia wyjsciowego kalkulatora.
może ktoś wie z jakich czujników korzysta kalkulator wtrysków w silniku 1,6 16v peugeot 307. na przykład temperatura silnika, czujnik wału i co tam jeszcze. gdzieś musi być zwarcie na wilgotno, bo na sucho auto śmiga .
Poszukam pierwszej faktury wymiany i spróbuje podjechać do ASO lecz po ostatniej przygodzie (odebranie auta z uszkodzoną turbiną) trochę strach. Ciekawe co powiedzą. Znając życie założą 4 termostat na który będę czekać tydzień. To jest termostat pilotowany przez kalkulator silnika. Moze wiec to byc wina kalkulatora. Zly program sterowania Co do programu...
Ten pin idzie do kalkulatora silnika, przewód gnił we wiązce.
mozesz podac dokladny nr bledu? czym skanowales?
...Dysponuję KTS-em, więc najnormalniej podłączyłem moduł i... nic. O co chodzi, kilkakrotnie już podłączałem 206-ki i nie było z tym problemów, a tym razem lipa..... .....Silnik 1,4 auto z 1999 roku..... Witam, Po pierwsze - auto niekoniecznie zgodne z norma EOBD (prawie na pewno niezgodne). Po drugie - jesli nie ma komunikacji, to trzeba sprawdzic...
Jesli z pinami 7 i 10 wszystko w porzadku (zanika masa po wylaczeniu zaplonu), to przekaznik podwojny musi byc sklejony i zasila kalkulator.
Dlatego zasugerowałem, aby sprawdził, czy BSI widzi kalkulator silnika jako parę. No i czy czasem w kalkulatorze silnika nie ma błędu "oczekiwanie na odpowiedź z BSI"
Witam, poszukuje potwierdzenia informacji, czy w Samochodzie Peugeot 206 1.4 KFW z sterownikiem Sagem, piny w czarnej wtyczce od kalkulatora silnika, odpowiedzialne za sygnał z czujnika temperatury silnika oraz mase tego czujnika to D4 oraz E4? Mam problem z błędem p0118 czujnika temperatury. Dziękuję i Pozdrawiam
Mogę się mylić (mam identyczny silnik w innym peugeocie) ale silnik VTI nie ma typowego termostatu z mieszkiem który otwiera się w miarę rozgrzewania. Tutaj tzw kalkulator silnika wylicza i otwiera elektrycznie zawór na duży obieg silnika.
To sprawdź w kalkulatorze silnika czy jest zezwolenie na rozruch.
pod kalkulatorem silnika nie ma przekaznika
Najlepszym rozwiązaniem było by założenie alarmu oryginalnego ale taki trochę kosztuje. Można też ewentualnie założyć alarm bez pilota jeśli auto posiada c.z. sterowany fabrycznym pilotem ale z tego co się orientuje to trzeba go wpisać do BSI czyli bez serwisu się nie obejdzie. :( Można też założyć alarm nie zależny od BSI z własnym pilotem ale odcięcia...
Jaką temperaturę widzi kalkulator silnika jak jest zimny?
Może jakiś opis błędu? Zanim wymieniłeś to trzeba było sprawdzić przewody pomiędzy kalkulatorem silnika a przepływką.
Podczas jazdy po przekroczeniu 90km/h wyświetla się błąd ESP i samochód wchodzi w tryb awaryjny. Zdiagnozowałem go PP2000 i wyświetla ''Błąd sporadyczny brak komunikacji ESP z kalkulatorem kontroli silnika''
Ale mowisz o kalkulatorze silnika czy o BSI??bo kalkulator silnika nie ma raczej wiele wspolnego z tym tematem..
Oto interesujacy cie fragment schematu. 1320, to kalkulator silnika, 1522, to twoja "skrzynka". http://obrazki.elektroda.net/59_12781809... Powodzenia, Georges
Jedyny schemat, który wygrzebałem (trochę dziwny, bo niby do TU1M ale ma grzanie świec): https://obrazki.elektroda.pl/4066979700_... 1400 : czujnik górnego martwego punktu https://obrazki.elektroda.pl/2319930000_... W nowszym liczniku z jedną kostką podłączone jest to tak: https://obrazki.elektroda.pl/6665257600_...
Kolego po pierwsze zmierz sprężanie i wymień świece. Po drugie obserwuj podciśnienie . Po trzecie czy kalkulator silnika ma zapisane błędy?
Masa na 36 i 54. Podpinałeś pod PP2000 i patrzałeś w parametry w BSI w i kalkulatorze silnika jak wygląda immo?
Może była regulowana do skopanej mapy benzyny. Mapa benzynowa wraca w tych silnikach z tego co wiem, nie widzę powodów dla których miała by nie wracać. Nie spotkałem się w PP2000 z opcją resetu wartości wyuczonych jak to jest możliwe np. w Oplach. Ale to nie znaczy że nie ma jej pod jakąś dziwacznie przetłumaczoną nazwą w "kalkulatorze silnika"
Przyczyną był uwalony kalkulator, temat można zamknąć... pozdrawiam :)
Kod literowy silnika zawarty jest w nr VIN np 9HY lub 9HZ - to tak na przyszłość aby pokazać że jest kilka modeli silnika o tej samej mocy i podawanie samej mocy zbytnio nic nie daje. Co do czujnika ciśnienia to ta informacja może być w kalkulatorze silnika bo do niego podłączony jest ten czujnik a to kalkulator silnika steruje wentylatorem a nie sterownik...
Jesli nie usunales przyczyny, to nie mozesz wykasowac. Chyba, ze masz problem z kalkulatorem. Jesli usunales usterke, to fakt, ze nie wykasujesz bledow, nie bedzie wplywal na prace silnika. Bledy sie wykasuja po 50 uruchomieniach silnika. Oczywiscie, jesli nie ma juz przyczyny ich rejestracji.
Witam. Niechcący została wyczyszczona pamięć flash ecu silnika. Po podpięciu diagboxa wyświetla kalkulator silnika nieobecny. Jestem z Wrocławia, czy w okolicy ma ktoś możliwość wgrania od nowa softu do komputera. Z góry dzięki za info
Przekaźnik zapina kalkulator silnika. Zrób test ( testerem) układu antipercolate.
Pod kalkulatorem, a co to znaczy "świece zwykłe"? Które to są niezwykłe?
Jeżlei bezpiecznik wyjąłeś przed czasem niż klawiaturka wysłała kod zerowy ( zabezpieczający) do kalkulatora silnika to będzie palił.
Uszkodzony moduł BSM - prawdopodobnie. Problem znany z innych urządzeń elektronicznych, czyli zimne luty. Czasami przerywa połączenie i rozsiewa głupie błędy po całym systemie. Głównie są to błędy komunikacji z kalkulatorem silnika itd. To dość powszechny problem w samochodach koncernu PSA. Jeden, dwa błędy mające ze sobą powiązanie mają sens, ale jeżeli...
Uzywanego nie nie sparujesz z BSI, chyba, ze zostal "wyczyszczony" (otrzymal oprogramowanie nowego). Sparowac mozna przez "czesci zamienne/kalkulator silnika" sledzac instrukcje na ekranie.
Procedura kasowania jest prosta-zdjąć zasilanie z kalkulatora silnika. .... Bzdura.
O co chodzi z ta lista kalkulatorów co kolega mi wysłał ??
Cześć wszystkim. Mam pytanie dotyczące oświetlenia nastrojowego w Peugeot 208 II z 2020 roku w wersji GT Line z silnikiem 1.2 PureTech. Chodzi mi o oświetlenie ambient, to które jest w listwach deski rozdzielczej i w listwach drzwi, w którym można zmieniać kolor. U mnie nie działa. Jest aktywowane w systemie. Próbowałem dezaktywować, aktywować na nowo,...
Witam, chce dopisac wtryskiwacze po wymianie ecu w Peugeot 407 2.0hdi sid803. W pp2000 nie ma opcji wczytania wtryskow i w dziale kalkulatora silnika pokazuje: Wczytanie wtryskiwaczy - Niedostepny. Czy ktos wie jak to zrobic?
To wychodzi na to ze przekaznik jest ok skoro auto jezdzi "na krotko"?? Probuje zlokalizowac przekaznik od pompy ale chyba jego nie ma?? Moze macie jakies pomysly jak sprawdzic co konkretnie nei dziala?? Wydawalo mi sie pisze dosc jasno : przekaznik podwojny (brazowe ustrojstwo pod kalkulatorem silnika).
Jeśli to silnik NFU to zaczął bym od poprawnego kalkulatora silnika i jego zamontowanie. Oraz sprawdził bym czujnik temperatury czy czasem nie przyszedł razem z kalkulatorem silnika. Czy sprawdziłeś wyzwalnie biegów wentylatora i czy działają?
Masa od wtrysku w momencie buczenia pompy zmierzone żarówką 1W bo nie wiem czy 5W nie zepsuje nic, 8,2V. A nie powinno być tam też te 12V? BSM ma coś z tym wspólnego czy tu rządzi sterownik tylko i wyłącznie? Sterowania masą nie będziesz miał póki sterownik silnika nie będzie widział że się silnik kręci - inaczej zalał byś silnik przed odpaleniem....
witam, sprawdż przemiennik na wale korbowym, możliwe że jest zanieczyszczony lub uległ uszkodzeniu styk i pod wpływem temp sie rozłącza, i kalkulator nie widzi obrotów silnika, powodzenia
Kalkulator silnika z jakichś przyczyn włączył wiatrak. I tyle.
podłącz pp włącz swiatła i wtedy zrób test właśnie na włączonym silniku i światłach to robilem.
Koledzy, W zadnym peugeocie obrotomierz nie jest podlaczony do alternatora. W silnikach benzynowych jest podlaczony do cewki lub kalkulatora silnika, w dieslach jest czujnik na wale korbowym Pozdrawiam, Georges
Kalkulator silnika steruje wiatrakami, po co więcej?
Nie zrobisz tego domowym sposobem.Nie zrobia etgo nawet w serwisie.Kod jest jednorazowo wpisywany do auta,czyli bsi-komputer.Jedyny sposob to programowo "wypalenie kodu"w jednym z elementow.Najlepiej w kalkulatorze silnika.
przez sterownik ESP może przelatywać CAN do wspomagania. Swoją drogą, to nie wierzę że padło cokolwiek innego jak kalkulator silnika, i to też dość "naprawialna" usterka......
Prąd na pinie nr1 , masa na 5. Po co ta informacja? Przeciez nie wiadomo, jaki to silnik i czy tam jest kalkulator?
Czyli został problem komunikacji z kalkulatorem. I dziwna sprawa bo lampka od silnika mi dzis sama zgasła!? Cuda?
Jest to dosc istotna informacja. Znaczy, ze masz dostep do kalkulatora i ze kalkulator nie jest zablokowany (sprawdz dla pewnosci w parametrach). Mozliwa przyczyna moze byc uszkodzenie przekaznika w BSF1 lub linii sygnalowej 1226. Sprawdzenie nie jest latwe. Przekaznik jest wyzwalany przez elektronike wewnetrzna na polecenie kalkulatora silnika. Jest...
Witam poszukuję schematu jak w temacie , auto nie zapala , brak komunikacji z kalkulatorem silnika, brak zasilania na czujniku wału , immo usunięte
jedną z przyczyn jest zawsze przekaznik główny silnika (to zwykle brązowa puszka ) gdzieś blisko kalkulatora silnika lub pod nim . ----zimny lut----- powodzenia.:D
Witam panowie mam podobny problem co opisany w temacie z tym że w peugeot 2008 1.6HDI. Wyświetla się błąd ABS i ESP a rozrusznik próbuje zakręcić ale po sekundzie go odłącza. Podpinając komputer pokazuje bład brak łączności z kalkulatorem silnika. Kolega wyżej opisał podobny problem z tym że tych szarych kabli we wtyczce do komputera jest kilka, masy...
Coprawda mało znam się na PSA,ale wydaje mi się że siec multiplexowa nie ma zawiązku z sterownikiem silnika,a tylko body i chassis
A skąd, masz wyposażenie silnika 10 a tu jest 67.
We wspomaganiu elektrycznym Peugeot 207/2010 błąd P1648,którego nie umiem dopasować.W parametrach uszkodzenie torque sensor.Podstawiałem 2 czujniki bez efektu. Niestety, dokumentacja nie jest w tym przypadku zbyt pomocna: https://obrazki.elektroda.pl/1122632900_... Kody błędu Sformułowanie posprzedażne kodu błędu C1209 Usterka - utrata...
Witam wszystkich i uprzejmie proszę o pomoc i cenne uwagi. Auto to:: Peugeot 206 1.4benzyna , 2002r. hatchback, komputer silnika to Magneti Marelli IAW 48P2.76 , moduł zasilania BSM B2 . Problem z zasilaniem a mianowicie - brak świateł mijania ( kierunki,awaryjne , długie i postojowe oraz STOP działają i klakson też dziala) nie dziala wentylator dmuchawy,...
Powiem tak najlepiej podłączyć go pod komputer lub tester. Kontrolka check bez powodu się nie zapala świadczy to o tym , że kalkulator silnika zarejestrował błąd który w jakimś stopniu naprowadzi Cie na usterkę.
Jakikolwiek programator eepromow, odczyt eepromu ze sterownika silnika, wrzucenie w kalkulator i odczyt pinu. Potem demontaż Bsi odczyt eepromu, zrobienie go na virgin i zaprogramowanie w Peugeot planet jako nowy Bsi, wpisanie Vin potem programowanie kluczy (do tego potrzebny pin aby go wyprogramowac do Bsi) potem telekodowanie Bsi i radość z działającego...
I tu jest chyba sedno problemu. przy odłaczonym czujniku napiecie miedzy pinami 1 i 3 jest koło 12 V i takie tez wychodzi bezposrednio z kalkulatora ( sprawdzone) wiec zwarcie w instalacji odpada. Dodano po 3 Witam ponownie Linia sygnałowa tego czujnika jest ciągła. Napiecie zasilania niestety około 12 V i wychodzi juz z komputerka. Teraz pytanie czy...
przekażnik sterujący pompą znajduje się w komorze silnika obok kalkulatora wtrysku (zasila również cewke zapłonową i kalkulator)
Diagbox-naprawa-pompa dodatku-naprawa- części zamienne ,wymiana zbiornika dodatku. Jakoś tak to było. Nie tak że sobie skasujesz z jednego "kalkulatora" tylko trzeba z pompy dodatku i silnika. Dokładnie nie pamiętam teraz jak to szło, ale jedno jest pewne że coś robisz źle.
Styk 4, pieciostykowe zlacze na skrzynce bezpiecznikow silnika, sprawdzic przejscie do elekektrozaworu sprezarki. Reszta po CANie via BSI. Zupelny brak napiecia na styku 4 przy ustawieniu max. zimno, sprawnym czujniku temp. zewn., braku powiazanych usterek w kalkulatorze klimatyzacji, BSI i PSF1 - sugeruje uszkodzenie w PSF1. Przed wymiana sprobowac...
No fakt, że na kacu wstałem ;) Jak kibicujesz, to super, VF36JUHZJ21558919 2.7 HDi, a następny VF36DXFVJ21561080 to 3.0 V6. W obu przypadkach są te same kalkulatory i też full wypas, czyli aktywne wydechy i wersja sport, czyli utwardza się zawieszenie. Instalacja rozkłada się, ale dziwnie na pół samochodu, czyli można ją wymienić, ale nie chce mi się...
witam. Peugeot 3008 2010r THP 1.6 16v 156km pokazały mi się trzy błędy: * Kalkulator sterujący silnikiem- stały błąd. Sterowanie termostatu Zwarcie do plusa -kod błędu kalkulatora P0599 * Kalkulator sterujący silnikiem- Błąd przejściowy. Wykrycie znacznego spalania skokowego Nieokreślony -kod błędu kalkulatora P1385 * Kalkulator sterujący silnikiem-...
• styk nr 4: wejście kalkulatora sterowania silnika. • styk nr 5: diagnostyka modułu podgrzewania . 4-Kalkulator steruje przekaźnikiem 5-sygnał czy wszystkie świece sa ok.
250bar powinno mu wystarczyć do odpalenia. Sprawdzić na komputerze czy kalkulator silnika nie jest zablokowany, czy jest zezwolenie na start, czy widzi obroty silnika.
Może tez być tak, że kalkulator silnika widzi anomalię w obrębie czujnika temp. cieczy i awaryjnie włączył wentylator.
Po przerwie świątecznej postanowiłem wrócić do tematu. Can prześwietlone i jest wszystko ok. Na krótko tez sprawdzone. Zasilania jednak tak maja że pokazuje sie na chwile i znika( czy odpala czy nie jest tak samo) Chciałem znaleść moment kiedy auto odpala i od czego to jest zależne i wyglada to tak, Wsiadam do auta przekręcać stacyjkę i w parametrach...
Sprawdziliśmy przewody od czujnika korka wlewu do kalkulatora pin 4 i12. Są dobre, w dobrym stanie jest również sam moduł i złącze. zmierzyliśmy opór na czujniku korka: przy założonym korku = 30Ω przy wyjętym korku = 15Ω w obydwu przypadkach komunikat z KTS brzmi- korek nieobecny rozpięcie wiązki czujnika daje komunikat - przerwa w obwodzie...
Czy aby tak jest? Bo zasadniczo elektrowentylator był włączany przez przekaxnik sterowny z kalkulatora silnika. Ten o którym piszesz to może być czujnik blokujący sprzęgło sprężarki klimy.
Sprawdź kostkę czujnika temperatury, u mnie w 607 był identyczny objaw, dodatkowo wentylator chłodnicy pracował wtedy na max, po wyczyszczeniu styków wróciło do normy. Choć i tak mam czujnik do wymiany, ponieważ w pp2000 pokazuje 118C a na zegarach 90C i cały czas jeden błąd: Kalkulator sterujący silnikiem - Błąd przejściowy. Sygnał czujnika temperatury...
peugeot kalkulator kalkulator peugeot kalkulator silnik
serwonapęd instrukcja honda civic alarm centralny cabletech ustawić
Kenwood KDC-W3037 – strojenie radia, ustawienia tuner FM/AM, zapamiętywanie stacji Sayona SHT1148-BT Low Sound Issue: Diagnosis Tips