wejdz zamiast globalnego w test wdlg kalkulatora i wybierz recznie sterownik
To jest blokada konfiguracji sterownika
Mam problem z brakiem komunikacji z kalkulatorem silnika (ECU) w moim Peugeot. Sprawdziłem magistralę CAN, zasilanie ECU, okablowanie i złącza, ale nadal nie działa.
Mam problem z brakiem komunikacji z kalkulatorem silnika (ECU) w moim Peugeot. Sprawdziłem bezpieczniki, przewody i magistralę CAN, ale nadal nie mogę nawiązać połączenia.
Wita. W/g potrzeby, powinno pomóc. https://obrazki.elektroda.pl/1643594800_... https://obrazki.elektroda.pl/2556503800_...
Witam Mam ten sam problem z PEUGEOTEM 2008, tzn. brak połączenia z kalkulatorem silnika. Czy ktoś spotkał się z takim problem??
Nie, odpuść lepiej diagboxem nic nie zdziałasz.
Witam wszystkich i jak w temacie. Mianowicie przy wejściu do modułu BSI, po podaniu kodu pin wyświetla się napis "nieprawidłowy kod pin" ( wpisywany kod jest na 100% prawidłowy ). Dodam jeszcze, że w kalkulatorze silnika zamiast parametrów wyświetlają się znaki zapytania. Co zrobić z tym fantem? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam sebap...
Pompa (1208) jest zasilana z tego samego bezpiecznika co kalkulator silnika (1320) z BSM (BM34). Czyli brakuje Ci zasilania z bezpiecznika F15. Jak dobrze widzę to zsilanie na bezpiecznik F15 w BSM idzie z przekaźnika R2. BSM może być uszkodzone lub brakuje mu jakiegoś zasilania. Zobacz, może jest ok a masz tylko przerwę w obwodzie na przewodzie pomiędzy...
http://obrazki.elektroda.net/23_12613276...
Zobacz czy pasują. Komunikacja pomiędzy kalkulatorem silnika a BSI idzie przez pompę ABS.
Jak by był zablokowany kalkulator silnika nie miałbyś z nim diagnozy.
Stojac twarza do silnika, z prawej strony, na obudowie termostatu. Zlaczka zielona 2-pinowa. Zanim rozbierzesz auto, zobacz jaka temperature widzi kalkulator silnika. To on wszystkim "rzadzi".
Czujnik wygląda więc na sprawny. Masz tam takie pudełko koło wiatraka ? tam powinny byćprzekaźniki załączania wiatraka (zakładam że jest dwubiegowy). Jeżeli tam OK to niestety tylko ktoś "z kompem" i test elementów wykonawczych. Bo wiatrakiem sterownik silnika ("kalkulator wtrysku" po peżotowemu) steruje.
GMV jaki, na przekaźnikach czy z elektroniką? I jakie błędy w kalkulatorze silnika?
Immo nie zgasi zapalonego auta. Masz brak komunikacji z kalkulatorem silnika i to jest przyczyną czyli brak jego zasilania, usterka w instalacji po stronie komunikacji lub uszkodzony kalkulator silnika.
Oscyloskop w rękę i sprawdzenie czy sygnał LIN wędruje po drucie. Bezpieczniki i obwody zasilania sprawdzone?
Wydaje mi się, że auto sprawuje się w porządku ale niestety nie mam porównania jakby było bez tych błędów, ponieważ auto zakupiłem już z tymi błędami.
Wymiana kalkulatora ECU silnika Peugeot 208 1.4 e-HDI Muszę podmienić niesprawny na inny używany Wszystko robię wedle instrukcji mianowicie podłączony nowy stary nowy wpisuje pin i kodowanie nieudane robione na digbox Zamiennik identyczny numerami Proszę o pomoc
A co to EDC? Po peugotowsku-kalkulator silnika.
przekaźnik wadliwy Na jakiej podstawie to stwierdziłeś? Nawet nie napisał do czego podłączył tego minusa. To że w PSF1 wysterował przekaźnik nic jeszcze nie oznacza. Nie sprawdził czy do sterownika wentylatora ten przekaźnik podał zasilanie. Kolejna sprawa że sterownik wentylatorów musi być jeszcze wysterowany z kalkulatora silnika bo inaczej nie załączy...
Temat rozwiązany: Kalkulator silnika wymieniony , zakodowany. Nowe BSI zakodowane oraz naprawiona instalacja / wymieniony COM2000 Pozdrawiam
Z tą wtyczką wszystko jest ok (tak ma być) , zobacz jaka temperature widzi kalkulator silnika.
Dziekuje tak faktycznie wpisywalem z 0 i nie pokazalo nr vin i tez nie polaczylo z kalkulatorem silnika , klimatyzacja . Sprawdze w piatek i odpisze czy dziala.
Adaptacje przepustnicy robimy PP2000 w menu kalkulator silnika tak dla wyjaśnienia.
Tak tylko on mi wskazał, że przewody 820, 821 są zwarte z masą.Ja sprawdziłem przejście i nie wykazało że kable są przerwane na to wychodzi , że napięcie nie dochodzi od bsi do kalkulatora silnika. Bsi nie ma komunikacji z kalkulatorem silnika
Ok - Schemat instalacji mam. A jak sprawdzić ten przekaźnik ?!
No to trzeba zobaczyć czemu kalkulator silnika załącza GMV.
Licznik zadziała tak czy inaczej bo musi, jedynie możesz nie mieć podciągniętego sygnału z Kalkulatora silnika. Przebieg przepisze się sam z BSI tak że nie wkładaj licznika z większym przebigiem niż sam masz.
Witam, Blad F000 sugeruje, ze nie masz wlasciwego sprzetu. P0339 - niewlasciwy sygnal predkosci obrotowej (czujnik na wale korbowym pod kolem pasowym). Inne kalkulatory odpowiadaja? +CAN OK? Zasilania kalkulatora? Pozdrawiam, Georges
Jeżeli to auto ma ESP to komunikacja pomiędzy BSI a kalkulatorem silnika jest poprzez pompę ABS. 32 pinowa wtyczka brązowa sterownika silnika - pin A1 i A2 to komunikacja z ABS. L1, L2, M1 - masa 48 pinowa czarna: M2, M3, M4 - plus z bezpiecznika F10 w BSM. Pompa ABS 47 pinowa wtyczka: Pin 12 i 13 to komunikacja z BSI. Pin 11 i 14 to komunikacja z kalkulatorem...
Ten pin idzie do kalkulatora silnika, przewód gnił we wiązce.
może ktoś wie z jakich czujników korzysta kalkulator wtrysków w silniku 1,6 16v peugeot 307. na przykład temperatura silnika, czujnik wału i co tam jeszcze. gdzieś musi być zwarcie na wilgotno, bo na sucho auto śmiga .
W komorze silnika sprawdziłem 5 punktów masowych, w kabinie 1 na lewym słupku, bezpieczniki sprawdzone.Będę nadal szukał. Jeśli ma ktoś jakiś pomysł nadal czekam na podpowiedzi. Z podziękowaniem. :cry:
Poszukam pierwszej faktury wymiany i spróbuje podjechać do ASO lecz po ostatniej przygodzie (odebranie auta z uszkodzoną turbiną) trochę strach. Ciekawe co powiedzą. Znając życie założą 4 termostat na który będę czekać tydzień. To jest termostat pilotowany przez kalkulator silnika. Moze wiec to byc wina kalkulatora. Zly program sterowania Co do programu...
mozesz podac dokladny nr bledu? czym skanowales?
Mozliwe uszkodzenie stopnia wyjsciowego kalkulatora.
Witam, poszukuje potwierdzenia informacji, czy w Samochodzie Peugeot 206 1.4 KFW z sterownikiem Sagem, piny w czarnej wtyczce od kalkulatora silnika, odpowiedzialne za sygnał z czujnika temperatury silnika oraz mase tego czujnika to D4 oraz E4? Mam problem z błędem p0118 czujnika temperatury. Dziękuję i Pozdrawiam
Dlatego zasugerowałem, aby sprawdził, czy BSI widzi kalkulator silnika jako parę. No i czy czasem w kalkulatorze silnika nie ma błędu "oczekiwanie na odpowiedź z BSI"
Mogę się mylić (mam identyczny silnik w innym peugeocie) ale silnik VTI nie ma typowego termostatu z mieszkiem który otwiera się w miarę rozgrzewania. Tutaj tzw kalkulator silnika wylicza i otwiera elektrycznie zawór na duży obieg silnika.
To sprawdź w kalkulatorze silnika czy jest zezwolenie na rozruch.
Jesli z pinami 7 i 10 wszystko w porzadku (zanika masa po wylaczeniu zaplonu), to przekaznik podwojny musi byc sklejony i zasila kalkulator.
Jaką temperaturę widzi kalkulator silnika jak jest zimny?
Ale mowisz o kalkulatorze silnika czy o BSI??bo kalkulator silnika nie ma raczej wiele wspolnego z tym tematem..
pod kalkulatorem silnika nie ma przekaznika
Może jakiś opis błędu? Zanim wymieniłeś to trzeba było sprawdzić przewody pomiędzy kalkulatorem silnika a przepływką.
Najlepszym rozwiązaniem było by założenie alarmu oryginalnego ale taki trochę kosztuje. Można też ewentualnie założyć alarm bez pilota jeśli auto posiada c.z. sterowany fabrycznym pilotem ale z tego co się orientuje to trzeba go wpisać do BSI czyli bez serwisu się nie obejdzie. :( Można też założyć alarm nie zależny od BSI z własnym pilotem ale odcięcia...
Jedyny schemat, który wygrzebałem (trochę dziwny, bo niby do TU1M ale ma grzanie świec): https://obrazki.elektroda.pl/4066979700_... 1400 : czujnik górnego martwego punktu https://obrazki.elektroda.pl/2319930000_... W nowszym liczniku z jedną kostką podłączone jest to tak: https://obrazki.elektroda.pl/6665257600_...
Oto interesujacy cie fragment schematu. 1320, to kalkulator silnika, 1522, to twoja "skrzynka". http://obrazki.elektroda.net/59_12781809... Powodzenia, Georges
Kolego po pierwsze zmierz sprężanie i wymień świece. Po drugie obserwuj podciśnienie . Po trzecie czy kalkulator silnika ma zapisane błędy?
Podczas jazdy po przekroczeniu 90km/h wyświetla się błąd ESP i samochód wchodzi w tryb awaryjny. Zdiagnozowałem go PP2000 i wyświetla ''Błąd sporadyczny brak komunikacji ESP z kalkulatorem kontroli silnika''
Może była regulowana do skopanej mapy benzyny. Mapa benzynowa wraca w tych silnikach z tego co wiem, nie widzę powodów dla których miała by nie wracać. Nie spotkałem się w PP2000 z opcją resetu wartości wyuczonych jak to jest możliwe np. w Oplach. Ale to nie znaczy że nie ma jej pod jakąś dziwacznie przetłumaczoną nazwą w "kalkulatorze silnika"
Masa na 36 i 54. Podpinałeś pod PP2000 i patrzałeś w parametry w BSI w i kalkulatorze silnika jak wygląda immo?
We wspomaganiu elektrycznym Peugeot 207/2010 błąd P1648,którego nie umiem dopasować.W parametrach uszkodzenie torque sensor.Podstawiałem 2 czujniki bez efektu. Niestety, dokumentacja nie jest w tym przypadku zbyt pomocna: https://obrazki.elektroda.pl/1122632900_... Kody błędu Sformułowanie posprzedażne kodu błędu C1209 Usterka - utrata...
...Dysponuję KTS-em, więc najnormalniej podłączyłem moduł i... nic. O co chodzi, kilkakrotnie już podłączałem 206-ki i nie było z tym problemów, a tym razem lipa..... .....Silnik 1,4 auto z 1999 roku..... Witam, Po pierwsze - auto niekoniecznie zgodne z norma EOBD (prawie na pewno niezgodne). Po drugie - jesli nie ma komunikacji, to trzeba sprawdzic...
Jeśli to silnik NFU to zaczął bym od poprawnego kalkulatora silnika i jego zamontowanie. Oraz sprawdził bym czujnik temperatury czy czasem nie przyszedł razem z kalkulatorem silnika. Czy sprawdziłeś wyzwalnie biegów wentylatora i czy działają?
Przekaźnik zapina kalkulator silnika. Zrób test ( testerem) układu antipercolate.
To wychodzi na to ze przekaznik jest ok skoro auto jezdzi "na krotko"?? Probuje zlokalizowac przekaznik od pompy ale chyba jego nie ma?? Moze macie jakies pomysly jak sprawdzic co konkretnie nei dziala?? Wydawalo mi sie pisze dosc jasno : przekaznik podwojny (brazowe ustrojstwo pod kalkulatorem silnika).
Procedura kasowania jest prosta-zdjąć zasilanie z kalkulatora silnika. .... Bzdura.
Jeżlei bezpiecznik wyjąłeś przed czasem niż klawiaturka wysłała kod zerowy ( zabezpieczający) do kalkulatora silnika to będzie palił.
Jesli nie usunales przyczyny, to nie mozesz wykasowac. Chyba, ze masz problem z kalkulatorem. Jesli usunales usterke, to fakt, ze nie wykasujesz bledow, nie bedzie wplywal na prace silnika. Bledy sie wykasuja po 50 uruchomieniach silnika. Oczywiscie, jesli nie ma juz przyczyny ich rejestracji.
Witam. Niechcący została wyczyszczona pamięć flash ecu silnika. Po podpięciu diagboxa wyświetla kalkulator silnika nieobecny. Jestem z Wrocławia, czy w okolicy ma ktoś możliwość wgrania od nowa softu do komputera. Z góry dzięki za info
Przyczyną był uwalony kalkulator, temat można zamknąć... pozdrawiam :)
Pod kalkulatorem, a co to znaczy "świece zwykłe"? Które to są niezwykłe?
Witam, chce dopisac wtryskiwacze po wymianie ecu w Peugeot 407 2.0hdi sid803. W pp2000 nie ma opcji wczytania wtryskow i w dziale kalkulatora silnika pokazuje: Wczytanie wtryskiwaczy - Niedostepny. Czy ktos wie jak to zrobic?
Uzywanego nie nie sparujesz z BSI, chyba, ze zostal "wyczyszczony" (otrzymal oprogramowanie nowego). Sparowac mozna przez "czesci zamienne/kalkulator silnika" sledzac instrukcje na ekranie.
Masa od wtrysku w momencie buczenia pompy zmierzone żarówką 1W bo nie wiem czy 5W nie zepsuje nic, 8,2V. A nie powinno być tam też te 12V? BSM ma coś z tym wspólnego czy tu rządzi sterownik tylko i wyłącznie? Sterowania masą nie będziesz miał póki sterownik silnika nie będzie widział że się silnik kręci - inaczej zalał byś silnik przed odpaleniem....
O co chodzi z ta lista kalkulatorów co kolega mi wysłał ??
Kod literowy silnika zawarty jest w nr VIN np 9HY lub 9HZ - to tak na przyszłość aby pokazać że jest kilka modeli silnika o tej samej mocy i podawanie samej mocy zbytnio nic nie daje. Co do czujnika ciśnienia to ta informacja może być w kalkulatorze silnika bo do niego podłączony jest ten czujnik a to kalkulator silnika steruje wentylatorem a nie sterownik...
Nie zrobisz tego domowym sposobem.Nie zrobia etgo nawet w serwisie.Kod jest jednorazowo wpisywany do auta,czyli bsi-komputer.Jedyny sposob to programowo "wypalenie kodu"w jednym z elementow.Najlepiej w kalkulatorze silnika.
Jest to dosc istotna informacja. Znaczy, ze masz dostep do kalkulatora i ze kalkulator nie jest zablokowany (sprawdz dla pewnosci w parametrach). Mozliwa przyczyna moze byc uszkodzenie przekaznika w BSF1 lub linii sygnalowej 1226. Sprawdzenie nie jest latwe. Przekaznik jest wyzwalany przez elektronike wewnetrzna na polecenie kalkulatora silnika. Jest...
witam, sprawdż przemiennik na wale korbowym, możliwe że jest zanieczyszczony lub uległ uszkodzeniu styk i pod wpływem temp sie rozłącza, i kalkulator nie widzi obrotów silnika, powodzenia
Kalkulator silnika steruje wiatrakami, po co więcej?
Kalkulator silnika z jakichś przyczyn włączył wiatrak. I tyle.
Koledzy, W zadnym peugeocie obrotomierz nie jest podlaczony do alternatora. W silnikach benzynowych jest podlaczony do cewki lub kalkulatora silnika, w dieslach jest czujnik na wale korbowym Pozdrawiam, Georges
przez sterownik ESP może przelatywać CAN do wspomagania. Swoją drogą, to nie wierzę że padło cokolwiek innego jak kalkulator silnika, i to też dość "naprawialna" usterka......
jedną z przyczyn jest zawsze przekaznik główny silnika (to zwykle brązowa puszka ) gdzieś blisko kalkulatora silnika lub pod nim . ----zimny lut----- powodzenia.:D
No fakt, że na kacu wstałem ;) Jak kibicujesz, to super, VF36JUHZJ21558919 2.7 HDi, a następny VF36DXFVJ21561080 to 3.0 V6. W obu przypadkach są te same kalkulatory i też full wypas, czyli aktywne wydechy i wersja sport, czyli utwardza się zawieszenie. Instalacja rozkłada się, ale dziwnie na pół samochodu, czyli można ją wymienić, ale nie chce mi się...
Witam wszystkich i uprzejmie proszę o pomoc i cenne uwagi. Auto to:: Peugeot 206 1.4benzyna , 2002r. hatchback, komputer silnika to Magneti Marelli IAW 48P2.76 , moduł zasilania BSM B2 . Problem z zasilaniem a mianowicie - brak świateł mijania ( kierunki,awaryjne , długie i postojowe oraz STOP działają i klakson też dziala) nie dziala wentylator dmuchawy,...
Uszkodzony moduł BSM - prawdopodobnie. Problem znany z innych urządzeń elektronicznych, czyli zimne luty. Czasami przerywa połączenie i rozsiewa głupie błędy po całym systemie. Głównie są to błędy komunikacji z kalkulatorem silnika itd. To dość powszechny problem w samochodach koncernu PSA. Jeden, dwa błędy mające ze sobą powiązanie mają sens, ale jeżeli...
Czyli został problem komunikacji z kalkulatorem. I dziwna sprawa bo lampka od silnika mi dzis sama zgasła!? Cuda?
Jakikolwiek programator eepromow, odczyt eepromu ze sterownika silnika, wrzucenie w kalkulator i odczyt pinu. Potem demontaż Bsi odczyt eepromu, zrobienie go na virgin i zaprogramowanie w Peugeot planet jako nowy Bsi, wpisanie Vin potem programowanie kluczy (do tego potrzebny pin aby go wyprogramowac do Bsi) potem telekodowanie Bsi i radość z działającego...
przekażnik sterujący pompą znajduje się w komorze silnika obok kalkulatora wtrysku (zasila również cewke zapłonową i kalkulator)
Coprawda mało znam się na PSA,ale wydaje mi się że siec multiplexowa nie ma zawiązku z sterownikiem silnika,a tylko body i chassis
A skąd, masz wyposażenie silnika 10 a tu jest 67.
Witam poszukuję schematu jak w temacie , auto nie zapala , brak komunikacji z kalkulatorem silnika, brak zasilania na czujniku wału , immo usunięte
• styk nr 4: wejście kalkulatora sterowania silnika. • styk nr 5: diagnostyka modułu podgrzewania . 4-Kalkulator steruje przekaźnikiem 5-sygnał czy wszystkie świece sa ok.
Prąd na pinie nr1 , masa na 5. Po co ta informacja? Przeciez nie wiadomo, jaki to silnik i czy tam jest kalkulator?
Powiem tak najlepiej podłączyć go pod komputer lub tester. Kontrolka check bez powodu się nie zapala świadczy to o tym , że kalkulator silnika zarejestrował błąd który w jakimś stopniu naprowadzi Cie na usterkę.
Diagbox-naprawa-pompa dodatku-naprawa- części zamienne ,wymiana zbiornika dodatku. Jakoś tak to było. Nie tak że sobie skasujesz z jednego "kalkulatora" tylko trzeba z pompy dodatku i silnika. Dokładnie nie pamiętam teraz jak to szło, ale jedno jest pewne że coś robisz źle.
Styk 4, pieciostykowe zlacze na skrzynce bezpiecznikow silnika, sprawdzic przejscie do elekektrozaworu sprezarki. Reszta po CANie via BSI. Zupelny brak napiecia na styku 4 przy ustawieniu max. zimno, sprawnym czujniku temp. zewn., braku powiazanych usterek w kalkulatorze klimatyzacji, BSI i PSF1 - sugeruje uszkodzenie w PSF1. Przed wymiana sprobowac...
podłącz pp włącz swiatła i wtedy zrób test właśnie na włączonym silniku i światłach to robilem.
Po przerwie świątecznej postanowiłem wrócić do tematu. Can prześwietlone i jest wszystko ok. Na krótko tez sprawdzone. Zasilania jednak tak maja że pokazuje sie na chwile i znika( czy odpala czy nie jest tak samo) Chciałem znaleść moment kiedy auto odpala i od czego to jest zależne i wyglada to tak, Wsiadam do auta przekręcać stacyjkę i w parametrach...
Witam, Korekcje nie sa szokujace. Drugi cylinger jest "mocniejszy" niz pozostale. Moze to wynikac z wydajniejszego lub zle dobranego wtryskiwacza albo z przyczyn czysto mechanicznych. Nie jest to przyczyna twoich problemow. Problem z rozruchem wynika prawdopodobnie z braku zasilania stopni mocy kalkulatora. Przyczyna moze byc kiepska masa, jak sugerowal...
250bar powinno mu wystarczyć do odpalenia. Sprawdzić na komputerze czy kalkulator silnika nie jest zablokowany, czy jest zezwolenie na start, czy widzi obroty silnika.
No to sam juz nie wiem. Moze ma to zwiazek z tym, ze pojawia sie komunikat "referencja nieznana" podczas komunikacji z kalkulatorem silnika? Jest inny sposob na sprawdzenie poprawnosci tej wartosci? Pozdr.
Może tez być tak, że kalkulator silnika widzi anomalię w obrębie czujnika temp. cieczy i awaryjnie włączył wentylator.
Czy aby tak jest? Bo zasadniczo elektrowentylator był włączany przez przekaxnik sterowny z kalkulatora silnika. Ten o którym piszesz to może być czujnik blokujący sprzęgło sprężarki klimy.
Witam! Przejeżdżając autostradą przez Kraków padł mi mój Peugeot 5008 1.6 HDI, 2014 rocznik, przebieg 135k. Nagły spadek mocy, ledwo dojechałem do pasa awaryjnego. Miałem ze sobą akurat komputer, w samochodzie wożę kable, więc podpiąłem go pod Diagboxa. Takie pokazały się błędy: Kalkulator kontroli silnika: U0140 sieć międzysystemowa CAN P0262 sterowanie...
Witam, potrzebuję porady kogoś kto się spotkał z problemem jak w temacie auto to 206 1.4HDI. Auto zgasło na postoju i już nie odpaliło. Jedyny błąd który odczytała planeta to P1505 - sterownik silnika unieruchomiony, wykrycie uderzenia airbag. Oczywiście auto nie miało żadnego dzwona po prostu zgasło. Poza tym wszystkie kalkulatory bez jakichkolwiek...
Dzięki za informacje. Byłem dzisiaj w aso i stwierdzili ze muszą zapytać o zgodę na zmiane softu w siedzibie peugeota we francji albo mogą wyłączyć mi ten błąd z kalkulatora błędów i już nigdy się nie pojawi i też nie wprowadzi silnika w stan awaryjny. Ale nie wiedzą czy taki zabieg nie przyniesie jakiś uszkodzen silnika lub osprzętu
Witam panowie mam podobny problem co opisany w temacie z tym że w peugeot 2008 1.6HDI. Wyświetla się błąd ABS i ESP a rozrusznik próbuje zakręcić ale po sekundzie go odłącza. Podpinając komputer pokazuje bład brak łączności z kalkulatorem silnika. Kolega wyżej opisał podobny problem z tym że tych szarych kabli we wtyczce do komputera jest kilka, masy...
peugeot kalkulator kalkulator peugeot kalkulator silnika
kompresor akumulator philips 32pfl podgląd rejestrator
wiertarka bułgarska philips fr985
Kierunek obrotów wirnika w prądnicy agregatu Program na Arduino do obliczania faz Księżyca