Po co kombinujesz napisałem - źle usunięty fap niczego więcej nie wymyślisz.
Jak raz chodzi dobrze, raz źle - może być EGR, ale ja bym zerknął też do katalizatora.
We francuzach nie ma za bardzo co patrzeć na kolory. Przewody mają swoje numery i nimi trzeba się sugerować.
Instalacja LPG do kontroli i korekt: mocno ubogo albo mocno bogato w mieszance.
Najbardziej prawdopodobne jest że zamarzł tłumnik. Zbiera się w nim zaskakująco dużo wody, jeżdząc na krótkich odcinkach. Wywierć w nim otworek w najniższym miejscu i wstaw auto do ciepłego garażu na całą noc. Bez katalizatora będzie chodził dużo głosniej, silnik będzie pracował nie zwariuje od tego.
Możesz uszkodzić katalizator.
Być może sonda kończy żywot.Przy sprawnym kacie napięcie na drugiej sondzie raczej około 0.6-08v.Oczywiście po nagrzaniu,wykres w miarę plaski.Po dodaniu gazu i puszczeniu spadek na obu do zera.Czas "wstawiania" sond mówi wiele o całym układzie.
Jak skończyła się naprawa ? Co było problemem?
Wkleiłem CI pare linków wyżej można poczytać. PS. (at)SzymonMeganeII W benzynie nie ma DPFu. Jak już to katalizator.
Skonczyl sie eolys w zbiorniczku. Pozrawiam
Diesel? Przypadkiem nie brakuje płynu do katalizatora?
temat zrobiony przyczyną awarii nie był katalizator
Dzisiaj pojawilo mi sie to samo , "P20E8 00 Pressure of the urea fluid". Czy ktos probowal wylaczyc adblue ? Jest sporo ogloszen w sieci , gdzie pisza ze mozna to zrobic ... Bo wyglada ze inna opcja to tylko wymiana calego zbiornika z pompa za 4k ... UPDATE : Ma DCM 6.2 i podobno nie da sie wylaczyc adblue tylko. Trzeba wyciac wszystko wlacznie z katalizatorem...
tak mam mozliwosc wjechania do garazu , a jak to nie pomoze to co dalej ? wyciąc katalizator
Na poczatek zmien paliwo.
Skoro masz w opisie nicka elektro-mech sam to po co pytasz? toć to podstawowe pytanie z tego typu wiedzy? kat ma neutralizować tlenki C iN jak go wytniesz to nie ma neutralizacji na dwutlenki ,jak masz drugą sonde to pokaże że kat niesprawny jak jej nie masz to braku kat komp nie pokaże :D , skoro nie słuchasz kolego co piszą inni by przywrócić sprawność...
Rurka jest przykręcona obok podstawy filtra oleju . Bez demontaży katalizatora chyba się nie da.
Katalizator zapchany
Hej. Mam taki sam problem jak kolega cygan32 i mam pytanko, co zrobiłeś z tym katalizatorem?
Sprawdź wiązkę przewodów od wtrysków do ECU , jeśli przewody sprawne to rozbierz ECU i posprawdzaj czy nie ma zimnych lutów. Idź gdzie indziej doradzać - każesz laikowi sprawdzać zimne luty w sterowniku, gdzie za PCB robi folia na aluminiowej płycie. Usterka jest najprawdopodobniej standardowa - uszkodzona cewka zapłonowa - nie będą palić obydwa cylindry...
Witam na forum, posiadam Peugeot 307 1.6 benzyna, 2004 rok. Mam nieduży problem, ale nawet skomplikowany. Auto ma problem z obrotami od 1000 do 1500, ma skoki obrotów. Jak daję gazu równo i chcę utrzymać mu np. 1200 obrotów, to sobie zmienia na 1800 lub spada do 800. Od 2000 tys. pracuje normalnie. Teraz zapaliła mi się informacja, że problem z katalizatorem....
Od sondy lambda i katalizatora
Witam, sprawdź katalizator, pozdrawiam.
Witaj Moim zdaniem to również jest zapchany katalizator sprawdź czy dmucha z rury wydechowej jeśli nie to rozłącz układ przed katalizatorem i sprawdź czy zapali
Witam. Czy zasilanie grzałki sondy lambda w Peugeot 206 1,4l przed katalizatorem jest impulsowe czy stałe?
I dlatego wypalanie FAPa w pojazdach PSA powinno się przeprowadzać podczas próby drogowej, nie na postoju. Przepływające z duża prędkością powietrze chłodzi katalizator, podłogę i układ wydechowy.
Błąd katalizatora jak wynika z opisu lub któraś sonda nie działa poprawnie. Trzeba podejrzeć wartości z sond w czasie rzeczywistym ale sądzę że to koniec katalizatora.
Po 2 tygodniach użerania się z autem, sprawdzeniu auta przez specjalistę, któremu w komputerze wyświetlało, że to problem z katalizatorem, zadzwoniłem jeszcze do ASO Peugeot i tam dowiedziałem się, żeby wymienić świece i cewki. Po zakupie i wymianie świec błąd katalizatora zniknął, samochód przestał szarpać i kontrolka check engine też zniknęła.
zapala sie na wyswietlaczu katalizator a nie zwrocilem uwagi czy cos pisze ale mozliwe
Katalizator był nowy?
Obstawiam że zaczęło się od przestawienia rozrządu a reszta to tego efekty. Wymień rozrząd i sondę a katalizator możesz wydłubać lub założyć "zamiennik" ale ja tego nie pisałem.
A jak z drożnością katalizatora?
W Berlingo z tym silnikiem wydech musiałem odkręcić, ale tylko przy katalizatorze.
obie są ważne, chyba bardziej narażona na uszkodzenia jest ta przed katalizatorem i od niej zacznij
No ale przecież to normalne że mam zapchany nie jest normalne usterka jest zweryfikowana?
Na początek sprawdź co pokazuje sonda przed i za katalizatorem.
Jak kat czerwony to do wyciecia zapchany jest pewnie sie syfu nasypalo jkiegos albo nalalo przy sciaganiu glowicy
Wyciąłem katalizator to był problem
a jak droznosc wydechu i sprawnosc katalizatora?
Tak może być w MKI ale słyszałem że w MKII trzeba rozkręcać katalizator.
Problemem okazał sie uszkodzony katalizator.
witam ja mam znowu komunikat że mieszanka za uboga peugeot 107 , zamiennik katalizatora i tylko jedna sonda przed katalizatorem i się zastanawiam jakby zastosować taki układ jak na schemacie od kolegi ale bez rezystora , tylko sam kondensator , żeby podbił średnie napięcie ?
Jakim wkładzie, katalizatora??
Po wymianie dwoch sond lambda i katalizatora po problemie
Zastanawiam się co się stanie jak uruchomię silnik. Może się spali. Tego nie jest dużo. Z tego co wiem mocznik wstrzykiwany jest bezpośrednio do katalizatora ?
Sprawdzić skład spalin analizatorem. To wcale nie musi oznaczać awarii katalizatora czy DPF. Problemem może być nawet nie domknięty egr czy uszkodzona lambda.
odczytaj błedy silnika.
Walniete dwa wtryskiwacze i dlatego miales spalanie poza silnikiem czyli w katalizatorze.
Co do wydechu to wykręć tylko sondę, spaliny tam ujdą. W te mrozy ogólnie był problem z zamarzniętymi katalizatorami, zwłaszcza w pojazdach które większość tras robią na krótkich odcinkach i katalizator nie rozgrzał się na tyle aby skroplona woda odparowała.
Hej. Właśnie pożegnałam się z focusem z którego miesiąc temu wycięli mi katalizator. Obecnego peugeota chciałabym zabezpieczyć przez potencjalną kradzieżą tej części, jak i całości. Doradźcie mi jako znający się na tym jaki alarm powinnam zamontować w peugeot 206. Ja się totalnie nie znam na tym jaki powinien być, ale mam znajomego który potrafi zamontować....
A dzisiaj poziom płynu sprawdzałeś? Proponuję to zrobić przez korek katalizatora.
Motronic ma rację , takie objawy może dawać niesprawna sonda diagnostyczna za katalizatorem.
Pompa powietrza wtórnego do rozgrzania katalizatora. Tylko w benzynie. W 1.9 nie ma tego bezpiecznika w ogóle.
Wszystko się zrobi jeśli się potrafi. Ty raczej nie potrafisz więc tak, oddaj do mechanika.
Zakręć gaz może auto pracuje na dwóch paliwach.Ewentualnie zatkany katalizator.
1. Nie powinno go ubić, lecz przyjrzał bym się temu dymkowi. 2. Wycinają katalizatory i nic nie modyfikują w sofcie. W przypadku DPF wycinają ze sterownika i z wydechu. 3. Nie, katalizator w tym modelu nie ma czujników.
Zbyt wysoka wartość ciśnienia paliwa a właściwie jego skoki to typowy objaw uszkodzonej pompy HP. Co do wentylatora chłodnicy to przy błędach mających wpływ na skład mieszanki np. wypadanie zapłonów, w trybie awaryjnym włącza się wentylator w celu ochrony katalizatora przed przegrzaniem.
brak błędów w OBD2 Bo pewnie gaziarze druciarze ustawili ich kasowanie. Powinien być co najmniej błąd dotyczący skuteczności katalizatora.
Jeżeli to się okaże to chyba imprezę zrobie 😁 Tyle walki... w zasadzie już się poddałem. No ale nie dzielmy skóry na niedźwiedziu. Bardzo dziękuję za wskazówkę. Dam oczywiście znać jak zbadam ten temat. A jeszcze ostatnie pytanie dla porównania jaki miałeś przebieg auta przy tych objawach? U mnie problem występował już na 130kk przebiegu dlatego...
Produktem spalania LPG jest m.in. woda. To normalne, że instalacja LPG wykańcza katalizator (a reszta układu wydechowego rdzewieje). Nie ma sensu wkładać nowego bo też długo na nim nie pojeździsz. Ja mam zamiast katalizatora jakąś tam strumienicę za 50 czy 100zł i jest OK.
grzeje sie katalizator skoro go zalewa?
Nie wiem przy jakich obrotach robiłeś pomiar napięcia na sonndach, ale wskazują na ubogą miesznkę. Dobrze by było gdyby Ci się udało zrobić pomiar w czasie jazdy i powstawania problemu(wystarczy z sondy przed katalizatorem).
Jak w temacie. Pancjent czasem pali na wszystkie cylindry czasem tylko na 3. Po próbie ruszenia (obciążenie silnika) odrazu odcina jeden cylinder. Wynik diagnostyki: Potwierdzone kody P0141-28: O2 Awaria Podgrzewacza czujnika w obwodzie (Pas 1 Czujnik 2) P0141-28: O2 Awaria Podgrzewacza czujnika w obwodzie (Pas 1 Czujnik 2) P1336-28: Peugeot: Niewypał...
Musisz nabyć emulator sondy lambda a najlepiej 2. Wykręcić trzeba obie sondy za katalizatorami, wkręcić emulatory, wykasować błędy i powinno być dobrze.
To jak jest faktycznie? katalizatory oba sa? filtr czastek stalych jest?
Tak - tylko jak zmierzyć ;) Które kabelki ?
Najlepiej to jakbyś nawet pożyczył od kogoś na chwile albo podjechał do mechanika, który by miał taką cewkę podmienił i wtedy zobaczył. Innego sposobu jakoś nie widzę. Ewentualnie dobrym programem diagnostycznym sprawdzić i wtedy zobaczyć co i jak.
tak tez myslalem ze to przyczyna braku katalizatora nie jestem mechanikiem z zawodu dlatego pytalem dzieki za podpowiedz
Nie błędów. Samochód zachowuje się tak od momentu kupna. W dniu dzisiejszym po powrocie do domu i zaparkowaniu też włączył się wentylator, a temperatura na dworze to 3 st. C. Kiedyś w internecie przeczytałem, że włączenie wentylatora ma chronić katalizator przed przegrzaniem.
Jest zaraz przy dpf/katalizatorze, pod taką osłonką termiczną. Jak złapiesz za kabeli od wtyczki alternatora to go znajdziesz. Dodano po 35 Jak masz wyciek oleju to cięzko będzie go tam znaleść.
Jakie jest ciśnienie pomiędzy wlotem i wylotem katalizatora, gdy silnik pracuje? Co pokazują czujniki w niepracującym silniku?
Witam, mam problem z wypadaniem zapłonu. Pacjentem jest Peugeot 508 SW 1.6 THP. Dodam, że został wymieniony rozrząd, turbina i nowe wtryski. Po odbiorze od mechanika przejechałem około 60 km i błąd powrócił. Dodam, że załącza się wentylator chłodnicy na najwyższych obrotach. Może wy będziecie mieli jakieś sugestie, co mogę jeszcze sprawdzić. A i dodam,...
a może zapchany katalizator dusi silnik
Drożność katalizatora dla tej głowicy sprawdziliście?
Jeszcze katalizator /zatkany,sonda/.
To akurat prawda- facet mi powiedzial, ze chodzi o sonde za katalizatorem, ze ona nie pracuje.....
Drodzy forumowicze mam następujący problem: Mianowicie zniknęły mi w jednej sekundzie kierunki i wycieraczki poza tym wszystko działa a i nie świeci się kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka na pierwszą pozycje A (powinna się świecić ). Po dodaniu gazu zapala się kontrolka ładowania czyli żarówka nie jest przepalona !Dodam że alternator po regeneracji...
Pompa powietrza wtórnego może jest uszkodzona, ale sprawdź też katalizator czy się nie zapchał.
Witam, miałem taki sam problem. Niby wszystko było ok, a błąd P20EE wyskakiwał co 40 km. Autoryzacja ciśnienia i temperatury była, a wtryskiwacz nie wtryskiwał AdBlue. Winny był czujnik NOx przed katalizatorem, pokazywał za niskie wartości. Auto to Peugeot 1.5 HDi.
Mam problem z Peugeotem 307, 1.4 benzyna z 2003 roku. Przez rok od zakupu wszystko działało świetnie, nie można było na nic narzekać. Problem zaczął się od problemów z BSI. Po naprawie zaczęły się problemy z układem paliwowym, samochód zaczął gasnąć szczególnie przy zwalnianiu. Mechanik najpierw uznał, że to wtryski, później okazało się, że to przepływomierz....
coś podobnego było z peugeotem wymiana katalizatora rozwiązała problem
Serwis podłączył komputer błąd 0420 uszkodzenie katalizatora. Wymiana za jakieś 3 tygodnie. Nie jestem jednak przekonany czy wymiana katalizatora usunie problemy ze skrzynią ale zobaczymy
czujnika w zbiorniczku ma nie byc czujn temp przed katalizatorem nie ma znaczenia
Podczas podłączenia komputera wyskakują te same błędy, co miałem, tzn. błąd katalizatora i wycieraczek były dużo wcześniej niż pojawiło się mruganie tego wyświetlacza.
Na benzynie i na gazie to samo, dodam jeszcze ze samochód ma wycięty katalizator i wspawana strumienica.
Posiadasz w nim Katalizator czy problem pojawił sie po wycieciu ?
W/g opisu nie działa grzałka w sondach przed i za katalizatorem ale to nie musi być uszkodzenie czujników ale np bezpiecznik . Silnik zapewne vti lub thp? Temperatura spada ponieważ jak sterownik silnika wykryje usterkę to profilaktycznie uruchamia wentylatory chłodnicy
Witam!! Google całe przeleciałem i lipa. Z niecierpliwością czekam na pomoc pozdrawiam Jeśli temat aktualny, poszukaj tu: http://www.peugeot-klub.pl/index.php Przede wszystkim odczytałbym błędy w sterowniku silnika. Niewykluczone, że silnik wszedł w tryb awaryjny. Jeżeli nie zapala się check engine wówczas obstawiałbym katalizator.
Problem leży po stronie katalizatora bądź sond lambda . Wypalanie nic nie pomoże to nie DPF . Trzeba by zajrzeć czy czasem ktoś monolitu nie wydłubał
przejazd przez miasto, nagle hałas (jakby brak tłumika), przepalony wydech/tłumik. Trzeba obejrzeć cały układ czy nie ma dziur, rozszczelnień.
Tak, posługiwałem się dobrym schematem. Ktoś wcześniej pokrzyżował kable od sondy. Poprawiłem wedle schematu mierząc na ECU. Oczywiście po wszystkim musiałem jeszcze wymienić sondę lambda, bo przez nieprawidłowe podłączenie przez kogoś wcześniej została ona uszkodzona. Check engine zniknął. Pojawił się nowy check engine :P tym razem od katalizatora...
Diagnozy robione były Diagboxem
Kod błędu? Ten silnik miał dwie główne przypadłości czyli cewka i/lub świece potem sterownik silnika, zapchany katalizator, inne usterki jak np padająca pompa paliwa lub wtryskiwacz.
sprawdz katalizator - wyjmij, obejrzyj ... i czekam na flaszkę :)
Wymieniłem uszczelkę między katalizatorem, a filtrem FAP, i gwizd zniknął.
Witam Chciałem dowiedzieć się czy ktoś ma podobne objawy w momencie uruchomienia systemu FAP. U mnie podczas jazdy da się odczuć wahanie mocy tzn wygląda to tak jakby turbina załączała się z opóźnieniem i w dolnych partiach obrotów występuje nie dobór mocy. Naciskam pedał gazu auto reaguje strasznie wolno, jest kompletnie bez mocy. Przy wciśniętym gazie...
Ostatnie zdjęcie już po czyszczeniu To jest katalizator! A co z filtrem cząstek stałych? Jakie operacje wykonałeś?
Gwarancje dostałem na miesiąc na cały silnik, nie robiła mi to firma Peugeot ani żadna większa tylko osoba prywatna która prowadzi warsztat, więc bez problemu przyjmie ją ;P Jak z świadomego? Gdyby się pytał kiedy to się stało to bym powiedział że w trakcie jezdy z czech z silnika lekki dym leciał :/ Podejrzewam że może to byś spowodowane tym że wylał...
Elektronika nie była sprawdzana jeszcze, jutro planuję zaprowadzić auto do elektromechanika. Natomiast w aucie brak FAP'u, katalizatora, a kod silnika RHZ 109km.
witam. Podobny problem do tych powyżej pojawił się w mojej Cromie 1.9 multi 150 koni. Podczas jazdy nagle auto przestało jechać. Zupełnie nie słucha pedału gazu, dopiero po dłuższej chwili po przekroczeniu 3.5 tyś dostaje kopa. Innym razem nie przekracza 3300 obr. Wystartować z miejsca graniczy z cudem, dopiero jak dodam gazu to przy ok 4000 tyś obr...
katalizator peugeot katalizator peugeot benzyna lambda katalizator peugeot
pralka polar filtr pompy router airlive hasło granie klasie
modernizacja instalacji elektrycznej uziemienie instalacji elektrycznej
Whirlpool JT479 - Mikrofala nie wyłącza grzania Mikrofala Whirlpool JT479 nie wyłącza grzania po osiągnięciu temperatury