Pierwotną przyczyną uszkodzenia jest uszkodzenie silnika dmuchawy - zbyt duży pobór prądu.
Pewnie tranzystory w module nawiewu. Czy tam jest climatronic czy pokrętło skokowe od regulacji nawiewu (dmuchawy). Opornica dmuchawy w postaci rezystora czy elektronicznego modułu?
A opornica sprawna?
Uszkodzona opornica zwykła przy manualnej nagrzewnicy. Szukaj w tunelu powietrza, zaraz za wentylatorem.
Nie podajesz szczegolow, ale z tego co piszesz wnioskuje, ze masz klimatyzacje. W tym przypadku nie ma w ukladzie termowylacznika lecz czujnik typu PTC (brazowy). Wentylator z dwiema predkosciami (dwa przekazniki i opornica na scianie przedniej) jest sterowany przez tzw. BITRON (pudelko ok. 6cmx12cmx2cm z wtykiem 15-pinowym). Moze on byc uszkodzony....
Witam. Czy ktoś się orientuje co może być nie tak , gdzie może leżeć problem ? Peugeot 206 1.4 HDI 2005r. w załączniku błąd jaki mi się wyświetla. Wymienione dwa zielone przekaźniki i opornica umieszczona w obudowie chłodnicy.
Powinien. Możliwe, że opornica jest uszkodzona, bądź ścieżki w regulatorze nawiewu są wytarte. Należy to sprawdzić.
W większości peugeotów sa one razem z wentylatorem (obok niego),występowały też wentylatory sterowane tranzystorami,one też znajdowały się obok wentylatora,(czy napewno padła ta opornica czy może przełącznik nawiewu czasami i tak się zdaża choć żadko) pozdrawiam.
Masz uszkodzony jeszcze I bieg wentylatora chłodnicy (ta opornica na obudowie wentylatora). HP powinno być zdecydowanie niższe. Wczoraj robiłem Berlingo II na wymianę rurek i naprawę sprzęgła. Po napełnieniu LP poniżej 2 atm a HP około 8 atm. Temperatura z wylotów środkowych poniżej 3 stopni . Tu masz podobny temat : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4...
Brak wszystkich biegów?Jak tak to brak zasilania na wentylatorze,wytarte szczotki,padła opornica.Sprawdź czy masz napięcia przy wentylatorze opornica też tam jest.
https://obrazki.elektroda.pl/6849129800_... https://obrazki.elektroda.pl/9366930900_... Kupiłem zestaw ale poprzednia opornica też jest dobra. Na zdjęciu widać, 4 piny do kostki z opornica (kostkę mam na 5 pina więc jednego nie podpinam) i w tle dwa piny do dmuchawy - tam też kostka była "zwichnięta" a to już zostawiam.
https://obrazki.elektroda.pl/9496615100_... To opornica od Renówki To schemat od 206 https://obrazki.elektroda.pl/2387978400_...
Też została sprawdzona i jest ok. Jak sprawdzić czy opornica jest w porządku bo na pierwszy rzut oka jest z nią wszystko dobrze ale może jednak tam jest problem?
jest w tym modelu opornica nawiewu ocobno ? wymieniony czujnik temp. wnetrza silnik i bez zmian.
Zdejmujesz plastykowe podszybie i we wlocie powietrza do kabiny będzie widać opornicę.
To opornica ma przerwę
Występuje jeszcze pod nazwą opornica wentylatora, która przypuszczam ze jest usterką w Twoim 306
Opornica w tunelu powietrznym ma zupełnie inną temperaturę,czytaj z uwagą i wyciągaj wnioski myślenie nie boli.
NA 4 biegu musisz mieć pełne 12V, jeśli nie to kable. Jeśli tak to opornica leży.
Tak jak kolega georgesgr wspomniał opornica z przyłączem do sprawdzenia.
Po drodze musi być opornica dmuchawy, gdzieś koło wentylatora.
A czy opornica nie byla mokra od czegos?Ja moja spryskalem wd40 i jak wlaczylem to tez dymilo bo opornica sie nagrzewa, ale potem ustalo
rozbierałem przekaźnik, jest wszystko w porządku raczej ,nie jest nigdzie nadpalony ani w inny sposób uszkodzony...tak jak pisałem problem jest tak jakby w zasilaniu dochodzącym do cewki przekaźnika,jak jest napięcie ,przekaźnik działa bez zarzutu. Luz na wirniku wentylatora? hmmmmm coś mi się zdaje że wentylator zatrzymuje się bo nie dochodzi momentami...
He, tyle to ja wiem. Problem w tym, że elektryk ze mnie żaden i z tego schematu poza tym, że elementy 19-22 to po kolei przekaźnik, termowłącznik, wentylator i opornica nic nie kumam.
Gdyby tak kolega jaśniej opisał swój problem. Ja z tego opisu wnioskuje, że dmuchawa przestaje pracować podczas pracy rozrusznika i to jest poprawnie. Po co komu ogrzewanie akurat w momencie rozruchu (2 sek)? Nie zaszkodziłaby wiedza jaką klimatyzację ma auto (czy określenie opornica jest właściwe?).
jaki rok i jaki silnik o ile dobrze pamiętam na chłodnicy z przodu pod zderzakiem jest opornica i dwa przekaźniki sprawdź czy nie zaśniedziały połączenia ( to był 206 z 2003r 1.4l) sprawdź bezpieczniki, sam wentylator na krótko, najlepiej podłącz kompa i zobacz usterki
Opornica (moduł) silnika do wymiany. A jak silnik chodzi cięzko to tez.
Optymalna temperatura 90*C +- 5% W/g instrukcji? W większość współczesnych samochodów jest wyżej - od dobrych 50 lat stosuje się zamknięte układy chłodnicze które przy 100 stopniach jeszcze sie nie gotują. Termostat wymieniony Korek wymienić i sprawdzić efekt. po odpięciu czujnika temperatury płynu zielony w obudowie termostatu wentylator startuje...
Opornica znajduje się w kanale nawiewowym,demontujesz półkę pasażera włączasz wewnętrzny nawiew i przez klapkę masz dojście do opornicy.Na znanym portalu za 25 zł.
Cześć wszystkim! Niedawno nabyłem C4 2005r. z silnikiem 1.6 16V o oznaczeniu NFU (TU4JP5). Samochód jest wyposażony w climatronic. Sterownik silnika zgłasza błąd P0480, jest to błąd dotyczący wentylatora chłodnicy. Na wstępie obejrzałem i sprawdziłem wszystkie połączenia elektryczne - brak zastrzeżeń. Bezpieczniki F1 i MF1 są OK. Opornica wraz z przekaźnikami...
Co ma opornica do pierwszego biegu, który ma dobra regulację ale nie leci ciepłe powietrze? Wy się chyba z choinki urwaliście.
1. Wszystkie bezpieczniki sprawne 2. Żaden przekaźnik nie wygląda na uszkodzony 3. Do obydwu dmuchaw dochodzą 3 kable - gruby czerwony zasilający (12V), gruby zielony (masa) i cienki biały sterujący (napięcie na nim wacha się od 1 do 5V i zależy od zadanej prędkość wiatraków na panelu). Sytuacja na początku wyglądała tak, że nie działał prawy wentylator....
Bezpiecznik od dmuchawy jest pod maską, a opornica czyli "jeż" wbudowany jest w dmuchawę. Próbówką nie sprawdzisz sterowania z panelu.
pierwsza rzecza ktora bymsprawdzil to opornica wentylatora czy posiada wolny i szybki bieg wentylatora... problemem moze tez byc za duza ilosc czynnik w ukladzie...
Miałem identycznych problem z tym komunikatem.Gdy włączałem klimatyzację po chwili wyskakiwał komunikat engineer coolant temperature to hight Stop Stop i takie tam.Po wyłączeniu klimy alarm znikał.Ale pojawiał się również jak stałem np.w korku to też zaczął się pokazywać że niby dochodzić do przegrzania silnika co było oczywiście nie prawdą bo temperatura...
Witam. Mam podobny problem. Peugeot 306 hatchback, silnik 1,8 16V. Opornica wentylatora w moim modelu znajduje się przy samym wentylatorze na aluminiowym radiatorze. Można ją wymontować po wyjęciu silnika wentylatora, który w obudowie trzyma jedna śruba. Sam radiator jest przymocowany do obudowy trzema wkrętami. Elementy opornicy zalane są czarnym silikonem...
Witam. Mam problem z moja papuga ktora nie dawno nabylem. Mozna powiedziec ze jest wiele postow z podobnymi problemami , a jednak... 1) Wiec zaczne moze od wentylatora chlodnicy , dziala tylko drugi bieg : bezpieczniki w bsi i bsm sprawdzone, styki poczyszczone. instalacja przegladnieta, dwa przekazniki oraz ich oprawy wymienione (przekazniki przy samym...
Wiem że rezystory są do ograniczania prądu na diodzie...mam całą instalację w domu na diodach mocy..chociaż tam jest to podobno inaczej realizowane... Tak jak mówiłem wole zainwestować w siebie niż w serwisantów od siedmiu........którzy pół auta mi zniszczą przy rozbieraniu...Kupiłem miernik Fluke:) taki jak marzyłem...sądziłem że się przyda...Torx'y...
Z racji mojego pierwszego postu witam serdecznie wszystkich i proszę o pomoc z problemem, otóż: wentylator chłodnicy pracuje tylko gdy włączona jest klima, raz szybciej, raz wolniej ale zawsze, kiedy wyłączę klimę, wtedy temp płynu może dojść do 100 st i wentylator się nie włączy, wypiąłem wtyczkę z opornicy i tu zdziwienie, wtyczka jest dwupinowa a...
Oj ma płynną regulacje także chyba będzie ta opornica na dwóch tranzystorach co w cytrynach jest. http://www.google.pl/imgres?imgurl=http:...
Na dole, pod wentylatorami jest opornica do nich, tak jak przekaźniki, tylko poniżej śmigieł, tam najprawdopodobniej jest przerwa. Oprócz tego sprawdź wszystkie 3 przekaźniki, bo w tym samochodzie jest dziwny układ: silniki pracują szeregowo, jeden przez opornik, oba przez ww, oba równolegle, usterka (zielono w środku) jednego przekaźnika (styki NC)...
Opornica Behr 89382: http://obrazki.elektroda.net/83_12595109... Tranzystory trzeba wydłubać, zaczynając jak najbliżej ścianek przy blaszkach. Jak będziesz pisał w przyszłości to podawaj więcej danych, przynajmniej rok produkcji, Domyślam się tylko, że jak już padła dmuchawa więc będzie to starszy rocznik, chociaż w nowych też się zdarza. Nie...
Witam kolegów Szykuję się do kolejnego zadania związanego z Peugeot’em 206+. Samochód został sprzedany mojej mamie z „prawie” sprawną klimatyzacją. Według sprzedawcy miało brakować jedynie rurki od skraplacza do wymiennika. Rzeczywistość okazała się o wiele bardziej brutalna. Dane auta: Peugeot 206+, rocznik 2009 VIN VF32M8HZA9Y129998...
Witam Jak w temacie - w Peugeocie 205 1.9d 1995r nadmuch pracuje na pełnych obrotach nie zależnie od ustawienia pokrętła - nawet w pozycji wyłączony nadmuch. Za postami na forum i zgodnie z książką sprawdziłem płytkę regulacyjną za pokrętłem (brak elementów elektronicznych - same ścieżki - wydaje się OK), potem wymieniłem wentylator gdyż podobno tranzystorki...
Masz problem ze sterowaniem wentylatorów,dlatego klimatyzacja się wyłącza gdyż ciśnienie w układzie rośnie a nie ma kto schłodzić. Sprawdź zasilanie do opornicy która jest przy wentylatorach,następnie samą opornice.
Witam Potrzebuje schematu elektrycznego Peugeota 306 1.4 XR KAT z 2001 roku. Jest to wersja bez klimatyzacji z jednym wentylatorem. Z samochodem od samego początku był problem z tym że się grzeje. W lato samochód jest prawie nie do jazdy. Nagrzewa się do 90 stopni, przy około 98*C włącza się wentylator, a przy 100*C zapala się ikonka "STOP", teoretycznie...
Pomiary wysokoprądowe robimy żarówką nie miernikiem.A jezeli mierzysz prąd to wartość ma być w amperach a nie voltach więc w sumie nie wiadomo co dokladnie mierzysz,gdyż prądy rzedu 5 czy 12A w tym przypadku to nic dziwnego.Jeża mierzymy lekko inaczej ale i tak nic nie rozumiem co i gdzie mierzyłeś.Opisz wszystko jaśniej.Raz jeż raz opornica.W aucie...
Tam na ciepłym podczas pracy silnika trzeba dodać płynu bo inaczej ciężko odpowietrzyć. Biegi to są dwa w tym samochodzie pierwsze załącza się przy 95 drugi przy 105. Często tam pierwszy bieg nie działa. Pada opornica, a przekaźnik śniedzieje. Bez pierwszego biegu czasem cuda z płynę się dzieją.
znaczy się naprawić opornice?
Sprawdź termik opornicy
opornica peugeot opornica wentylator peugeot opornica wentylatora peugeot
reset modemu jednostka przetwarzania samsung moduł napęd
interfejs diagbox bateria milwaukee
Audi A3 8L - Kod błędu 18062: Przyczyny i Rozwiązania Epson Stylus DX4000 - Migające diody, przyczyny i rozwiązania