Wyczyść mu przepustnice
Oscyloskop i sprawdzasz potencjometry, jak trzeszczą, są do naprawy lub wymiany. A ja wiem, że będą trzeszczały.
Zobacz czy zapali na plaka w przepustnice.
A one mają jakiś czujnik położenia ? A tak się z głupa spytam bo nie widziałem na oczy własne: czemu one służą ? Nie puszczają powietrza przez IC jak za zimno ? Czy może zawirowywanie powietrza jak w oplowskim 2.0 DTLu ?
Masz na myśli elementy na dolocie po lewej stronie turbo stojąc przed autem?Jeśli tak to są klapy obejścia intercoolera i powinny być podpięte obie
Jaka znowu klapa gaszenia? Nie ma czegoś takiego w tym silniku, jest tam tylko przepustnica EGR.
Jaka przepustnica? Chodzi ci o klapę do gaszenia? To powinna się zamknąć po wyłączeniu kluczyka i otworzyć po sekundzie lub dwóch. Zrób zdjęcie tego elementu wtedy będziemy pewni.
Dzień dobry! Czy naprawiłeś ten problem, wymieniając przepustnicę?
Tam jest przepustnica elektryczna
Pomysły? Pomierzyć wszystko przy przepustnicy.
Pozostają błędy związane z działaniem przepustnicy. Możliwe że nowa wytrzymała zaledwie jakieś1,5 roku, maks. 2 lata? Witam Możesz sprubować wyczyścić przepustnicę. Możliwe że jest tylko brudna i to powoduje problemy z jej działaniem.
P0194,"Czujnik ciśnienia listwy paliwowej - przerwa" P0224,"Przepustnica /czujnik położenia pedalu /przełącznik B - przerwa"
Czujnik temp Przepustnica Sonda jak tam sprawa wygląda Świeczki itd?
Można to jakoś uszczelnić czy przepustnica do wymiany?
Miałem podobnie w 1.6 był olej w przepustnicy . Załozona nowa z ori , przy okazji był usuwany wyciek z pokrywy zaworow zauwazyłem uszkodziny górny slizg łancucha. Auto dostało nowy rozrzad , uszczelke i w/w przepustnice i jest jak nalezy.
W załączniku schematy. 1320 to sterownik silnika ECU. 1262 to przepustnica. 1261 to pedał gazu. Tam czasem pękało połączenie miedzy płytką potencjometru a gniazdem przepustnicy - połączenie za pomocą aluminiowych drucików.
Najczęściej winna jest przepustnica powietrza, wiązka elektryczna z ECU do przepustnicy lub ECU. Rzadziej mapsensor czy sonda lambda.
Podczas pracy silnika przepustnica jak i EGR sterowany jest z przepływomierza z tego co mi wiadomo, zastanawia mnie tylko sygnał do zamknięcia klapy podczas gaszenia Wszystko to jest sterowane z ECM a nie z przepływomierza. ECM wykorzystuje sygnały z MAF by kontrolować pracę EGR. Czyli jeśli EGR jest wysterowany na stałę w pozycji 0, to możliwe żeby...
W dieslu gaz steruje przepustnicą W dieslu nie ma przepustnicy.
Lewe powietrze za przepustnicą
Kolego problem rozwiązany przetarty kabel od kostki zasilającej przepustnice
Jak trzęsie przy gaszeniu to poszukaj nieszczelności zespole przepustnic .
Śćiągnij pokrywe zaworów, kluczem plaskim chwyć za walek rozrządu i delikatnie próbuj przekrecic w tyl, potem w przoď. Zrób tak z wałkiem ssacym jak i z wydechem. Jeleli któryś wałek da sie swobodnie ruszyć, tzn wałek można ruszyć, a koło i łańcuch stoją, to wymieniak koła zmiennej fazy. Oba koła.
Witam. Jaki komputer lub urządzenie polecacie w rozsądnej cenie max 200€ do Peugeot 206cc i BMW X1, bo ostatnio chciałem wymienić przepustnicę, a w moim urządzeniu, które podłączyłem, nie było opcji, aby zainstalować nową przepustnicę. Pozdrawiam, Piotr
Błędy dotyczą przepustnicy.
W dieslach nie ma przepustnicy a klapa gasząca. Są klapki zawirowywacza. . Jak to w Dieslach nie ma przepustnicy skoro jest przykłady: VW https://allegro.pl/oferta/przepustnica-0...
A widzisz gralu , tam jest zmechanizowana przepustnica.
Witam! Jezeli przepustnica jest w oleju to znaczy ze silnik jest juz do wymiany.Naprawa jest nieoplacalna.Pozdrawiam.Stefan.
Przepustnica czysta?
Witam, coś się wyjaśniło w powyższym temacie?
Ja to bardziej coś z przepustnica bym obstawiał niż z pedałem gazu
Witam. Może tu znajdziesz. [url=http://salko.pl/przepustnica/43543-...
Egr ,egr a przepustnice posiada ten wóz? Jak tak to zobacz w ich okolice.
wgraj nowy soft i wczytaj przepustnice
Przepustnica jest wymieniona. Nowa cewka, nowe świece.
A gdzie i w jaki sposób mogę sprawdzić te przepustnice ?
No tak ale masz chyba stary typ bo w nowym przepustnica to cały kom. jeśli chcesz wymienić przepustnicę to wraz z IMO i stacyjką. Oddałem mojego do Pana z okolic Wieliczki ma pojęcie obiecał że zrobi, walnięty kom. w przepustnicy. Dzięki. Pozdrawiam
Sprawdź dokładnie, popraw w razie potrzeby instalację elektryczną między przepustnicą a ECU.
Tak, klucz widzi.
Czujnik temperatury, w jakim stanie przepustnica, świece?
Najczęściej przepustnica do wymiany
niestety tanio nie było .Mimo ,że silniczek był ok wymieniono całe łopatki przepustnic.
jest to moim zdaniem prawidłowa wartość. chyba nie spotkałem się jeszcze z kątem otwarcia równym 90 stopni .
Przeczytaj w sieci, jak działa przepustnica. To prosta wiedza.
Według Autodaty mierzymy następująco: Zacisk 1 i 5: zapłon włączony, wartość ok. 5V Zacisk 1 i 2: zapłon włączony, przepustnica zamknięta, wartość ok. 2,1V Zacisk 1 i 2: zapłon włączony, przepustnica całkowicie otwarta, wartość ok. 4,9V Zacisk 1 i 4: zapłon włączony, przepustnica zamknięta, wartość 0V Zacisk 1 i 4: zapłon włączony, przepustnica całkowicie...
Tam masz linkę czy przepustnicę elektryczną?
Skąd się tacy doradzacze biorą? Tam jest zmotoryzowana przepustnica mistrzu.
Ciągnie ci lewe powietrze.Ew.zwarcie wtryskiwacza.
Odpowie tak jak myślę że,podmiana sterowania elektrycznego przepustnicy rozwiąże problem bo wymieniać tak jak piszesz swap starszego sterowania to może nie problem , lecz pozostaje kwestia podłączenia podłączenia - więcej przewodów w wersji jaką masz założoną . sprawdź jeszcze sterowanie przy p gazu . Być może po zgaszeniu auta i ponownym uruchamianiu...
Ktoś miał podobny przypadek? Mam dokładnie to samo. Na wolnych obrotach samochód często gaśnie, a jak nie zgasnie, to chodzi nierówno. Powyżej 2tys chodzi idealnie, wkrexa się bez problemu. Po włączeniu zapłonu, przepustnica otwiera się na max i w takiej pozycji pozostaje. Wciśnięcie pedalu gazu do oporu, zamyka ją powoli. Czyli działa na odwrót. Jeśli...
witam Pierwsze pytanie czy ten nowy silnik sprawdzałeś tez gdy był zimny czy tylko jak ciepły? zamontowałeś kompletny z przepustnicą?
Odłącz klemę bo w peugeotach przepustnice się wtedy adaptują automatycznie, spróbuj potencjometrem przepustnicy wyregulować jeśli ma możliwość regulacji na śrubkach.
Witam , silnik 1.9d dw8 mam problem z podłączeniem przewód podciśnienia . Jeśli ktoś zna temat to proszę o przesłanie takiego schematu jest to wersja z przepustnicą z góry dziękuję
co to może być innego? Wszystko. Dziura w dolocie ,uszkodzona przepustnica,itp.Potrzebny tester i diagnoza.
Witam, Auto ja w temacie gaśnie podczas jazdy niezależnie od stylu jazdy czy temperatury silnika, czasem gaśnie po 1 km a czasem przejedzie 100 km i nie gaśnie, odpala dopiero po jakim czasie 10 - 15 min. W ECU tylko jeden błąd P0487 Obwód A sterowania przepustnicą egr.
1.6 Hdi? jeżeli tak to umyj map sensor przy przepustnicach w dolocie - olej go zakleja.
Przepustnica w HDi ??
Przyczyną jest uszkodzony układ sterujący (scalak) silniczkiem krokowym w sterowniku silnika. Jest to częsta przyczyna takiego zachowania w samochodach Renault i Peugeot.
Proponowałbym uważnie przyjżeć sie przepustnicy.Mój peugeot miał podobny objaw z utrzymywaniem się na wyższych obrotach za sprawą odłamku plastikowego z obudowy filtra powietrza który niefortunnie utkwił i zablokował w pozycji półotwartej przepustnicę.
Pomocy. Peugeot 1.4 16v z silnikiem kfu et3j4 wchodzi w tryb awaryjny. Podmieniona była przepustnica, czujnik podciśnienia, cewka zapłonowa i wymieniony zawór sterujący fazami rozrządu. Nic nie pomaga. Błąd p1160
Witam Mam problem z peugeot partner 1.6 HDI z roku 2008 mianowicie auto wogóle nie odpala a jak uda się odpalić to po chwili gaśnie,cały czas wyskakuje błąd P1586.W czym szukać?Czyżby coś z przepustnicą?
Przepustnica takż do wyeliminowania
Wymieniłem potencjometr pedału gazu lecz nic to nie dało Po co ?, ten błąd dotyczy potencjometru - czujnika położenia przepustnicy
W sumie znając peugeota masz marne szanse ,przepustnica do wymiany inne kombinacje tylko częściowo rozwiążą problem.
Immo? Stan sterownika (w parametrach)? Ciaglosc i izolacja linii przepustnica-ECU?
Może masz problem z przepustnicami, nie poszarpuje czasem?
Powodem długich czasów wtrysku oraz sygnału MAP na poziomie 600mbar może być padnięta sonda.Do badania szczelności kolektora możesz użyć samostartu preparatu do odpalania diesli i obserwować czy nie zmienia się praca silnika.Poziom podciśnienia MAP ma wynosić około 300mbar,całkowicie otwarta przepustnica przy pracującym silniku to MAP około 950.
Według Peugeot Planet 2000 jest 490mV na zamkniętej przepustnicy. Na otwartej przepustnicy 3959mV. Otwarcie przepustnicy pokazuje na 73% przy max otwarciu. W każdym położeniu pokazuje, że przepustnica do połowy otwarta.
Po odpaleniu kopci na niebiesko, utraty oleju dużej ilości nie zauważyłem, jak z przepustnica nie mam pojęcia
Kolego jak nie podasz błędów czy choćby podstawowych parametrów to nikt ci tu nie pomoże . Jakie jest podciśnienie w kolektorze ssącym ? czy przepustnica widzi bieg jałowy ?
Wsteczny- odepnij wtyczkę z czujnika światła wstecznego na skrzyni biegów i patrz czy dalej mrugają, tak - masz zworkę na kablach, nie - wykręć czujnik i podłóż podkładkę ok 0,5mm, może ktoś wstawił nie oryginalny i jest troszkę za długi albo jest uszkodzony wtedy wymiana. Szarpanie - temat rzeka, ale spróbuj wyczyścić przepustnicę.
To dziura w dolocie za przepustnicą lub uszkodzony czujnik MAP. Na początek dymiarka i test szczelności.
Regulacja linki gazu ok? Wężyki na EGR i przepustnicę prawidłowo założone?
Od jakiegoś czasu w zaworach, nastawnikach, przepustnicach bywają takie specyficzne układy nazywane position sensor. Są one programowane, w rejestrze konfiguracyjnym określasz też rodzaj wyjścia, i tam masz albo magistralę 1-przewodową albo PWM. Coś mi świta że w tych hdi-kach jest właśnie takie coś. Musiał byś zobaczyć co jest pod czapeczką. Najlepiej...
Skoro przepustnica zafajdana to mozesz byc pewien że kolektor wyglada barzo podobnie tak samo chlodnica egr . Ja bym sie przyjrzał przepustnicy czy jest sprawna zwlaszcza porównując rzeczywisty kat otwarcia z reference czy idą w parze. Jakiś rok temu miałem podobny przypadek w peugeot 2.0 dw10 przez uszkodzone sterowanie przepustnicy silnik gasł w podobny...
Przepustnicy nigdzie nie znalazłem . Wyjscie z turbo idzie bezpośrednio do kolektora ssącego. Dozownik powietrza to chyba to samo co przepustnica. Szukałem po zdjęciach silnika z osprzętem i wszystko wygląda podobnie jak u mnie. Wersja z przepustnicą ma inny kolektor. Szukałem na schemacie w autodacie boxer 2,0 hdi i tam również nie ma przepustnicy.
adaptowałeś przepustnice>? sprawdz czujnik temp
Kolego pedał gazu to potencjometr podobnie jak potencjomtr w przepustnicy. Po prostu odczytujesz ich położenie procesorem. Przepustnica z vW 1,4 1,6 16v , nowe peugeoty, ople wszystko teraz to ma.
Posłuchaj, problem może być błachy jakieś podciśnienie nieszczelne itp. Ale z tych informacji ciężko będzie Ci pomóc. Potrzebny interfejs podpiąć i parametry przejrzeć w kierunku owego silniczka krokowego jak i samej przepustnicy..
Po odłączeniu komputera nadal działa można wyjac kluczyk i nic chodzi nadal. Żeby zgasic musiałem zatkać przepustnice, potem po odpaleniu gasnie normalnie
Proponuję jednak zdjąć przewód zasilania powietrzem tuż przed przepustnicą powietrza i odpiąć przewód podciśnieniowy od sterowania przepustnicą.Na uruchomionym silniku powinna być otwarta po zdjęciu wężyka.Proszę sprawdzić zachowanie się samochodu.Jeżeli usterka ustąpi to do wymiany będzie elektrozawór EGR lub przepustnica powietrza.
To jest rozpylacz. Znajduje się pod rurką emulsyjną dyszy głównej. Tam, gdzie porusza się iglica przepustnicy stałopodciśnieniowej.
Przy ssaniu silniczek krokowy się przesówa i obroty masz wyższe nawet powyżej 1500 mogą być. Po nagrzaniu silnika spadają do 800-900. Jeżeli na postoju ci po depnieciu gazu spadają powoli. Utrzymują się na ok 1500. I po czasie spadają do 900 to znaczy, że masz zanieczyszczczną przepustnice
Co się dzieje że chcesz ją adaptować? Ostatnio miałem taką 307 i nic takiego nie robiłem i nie było żadnych problemów. Nie kojarzę też żeby było coś takiego w PP2000. Wynalazek z tą przepustnicą dosyć fajny - przepustnica sterowana elektronicznie a pedał gazu i tak na linkę :D
Dalej nie ogarniam swoich Peugeotow i mechaniki ale jest to rezystor ogrzewania gaźnika albo obudowy przepustnicy :) Pewnie ma to jakaś bardziej cywilizowaną nazwę.
przejedz sie bez wydechu zaadoptuj przepustnice badz pewny rozrzadu
Krokowiec do czyszczenia lub do wymiany. krokowiec powinien znajdować się przy przepustnicy, a przepustnica połączona razem górą z filtrem powietrza.
Ewidentnie problem z przepustnica .Spróbować kodować swoją przepustnice a jak nie to wymiana na inną i kodowanie adaptacja przez pp2000
test przelewów to: 65, 65, 80, 90/ml. Podciśnienia OK. Okazało się, że efekt nierównych obrotów (skaczącego ciśnienia) był po stronie przepustnicy. Po podstawieniu innego mechanizmu sterowania przepustnicą wszystko się wyrównało ale zaczęło wyrzucać błąd. Po nocy ciężko odpala i podczas jazdy przy przyspieszaniu miedzy 1000-2000 obr. ma efekt szarpania...
Orientuje się ktoś w jakich warunkach otwiera sie lub zamyka siłownik pneumatyczny egr (nr.2 na jednym ze schematów powyżej) i do czego tak naprawdę służy? U mnie jakoś nie zaobserwowałem działania tego siłownika (silnik 2.0 hdi 150KM), na wolnych i w czasie gazowania na postoju nie pojawia się też podciśnienie na wężyku dochodzącym do gruszki. Na zimnym...
Zdarza się że się wyrabiają plastikowe zębatki i przepustnica się blokuje. Zdejm pokrywkę i obejrzyj zęby. Błąd p0122 niektóre sterowniki interpretują jako zawór EGR. Jakie oznaczenie silnika? 9HX, 9HV ?
Po prawej ustawiasz powietrze optymalnie powinna być na 1,5 obrotu wykręcona. Środkowa odpowiada za obroty na luzie. Jeśli gaśnie to masz ustawiona przepustnice za nisko. Wtedy trzeba ustawić wyżej przepustnice. Do tego służy środkowa śrubka. Za niskie obroty - wkręcać. Za wysokie - wykręcać.
Witam, co mieliście na myśli mówiąc "stabilizator wolnych obrotów" ? Pozdrawiam, mam podobny problem :) Jest to zawór powietrza dodatkowego, który jest właczony równolegle z przepustnicą. Sterowany on jest z ECU tylko, gdy przepustnica jest zamknięta.
madamsz1, dziękuję Ci serdecznie za schematy. Masz rację, źle wpisałem rocznik. Pojazd jest z 2008 roku. Już poprawiłem w poście. Czyli zwarcia muszę szukać w obwodzie pedału przyspieszenia. O dziwo, wcześniej sprawdzałem pedał przyspieszenia — pracuje prawidłowo, przepustnica również z wypiętym pinem E2. Błędów brak. Jeszcze raz dziękuję!
Witam po długiej przerwie. Kolego jedras masz tam przepustnice elektroniczną, czy na linkę tak jak u mnie? Pozdrawiam.
Chyba odpowiedź roku na forum :) :) , przepustnica od 3,0 doda mocy. I opornik z all... :)
Między przepustnicą o kolektorem masz oring. Sam wąż jest gumowy więc tylko opaska. Jak leci z osi przepustnicy to ona jest do wymiany. Sprawdz węże i sam IC czy nie ma tam duzo oleju. Jak jest wypłucz i zrób turbinę.
Silnik zwykły, mechanik sugeruje zrobienie adaptacji przepustnicy.
zatkany katalizator (wywierć dziurkę przed katem wiertłem 10mm), odpal silnik i zobacz czy będzie jezdził normalnie. Jeżeli tak, to kat zapchany. Jeżeli nie, to dziurke zaspawać i sprawdzić przepustnice. Kapryśna jest cwaniara
Witam. Mam problem z 307 cc. jest silnik 2.0 130kw. Mianowicie maksymalne obroty na postoju, czy podczas jazdy to 3500 ;/. błedów brak.. macie jakieś pomysły co może być przyczyną przedwczesnej "odciny". Dodam, że jak odpale auto jest ok, dosłownie minuta i już jest problem. Czujnik MAP podmieniłem, nie ma żadnej różnicy, aczkolwiek na odpietym Mapie,silnik...
przepustnica peugeot sygna przepustnica peugeot sygnał przepustnica peugeot
schematy instrukcje serwisowe samsung scroll touchpad czyszczenie głowicy magnetofonowej
włacznik zbliżeniowy włacznik zbliżeniowy
Telewizor nie odtwarza plików z pendrive'a: brak audio lub wideo Problemy z laserem DVD w LG VC8716 - naprawa i diagnostyka