Kasujesz odłączając klemę.
W przypadku zwiekszonego zuzycia paliwa, przy braku widocznych problemow w pracy silnika i wlasciwym skladzie mieszanki (raport z ostatniej kontroli), nalezy zaczac od podstaw: jakosc i cisnienie opon, stan hamulcow, geometria podwozia, jakosc paliwa.
Czy przelewy na wtryskach sprawdzać be zaworków nadciśnieniowych, czy muszą mieć przelewy obciążone?
Dobra znalazłem, dzięki za pomoc wymieniaczom krokowców. W pp jest opcja "pseudo zarządzanie paliwem" i w podpowiedzi "zaznaczyć włącz jeżeli samochód wyposażony jest w silnik diesla euro5", trzeba to wyłączyć. Po co to zarządzanie jak dziwnie działa.
Możliwe fałszywe powietrze, + błędna regulacja.
?? tak mi się wydaj bo komp od lpg odcina zasilanie i daje gaz ale ju,z sama niewiem wiec jak to jest? Tzw. "ssanie", jeśli w ogóle można to tak nazwać - bardziej prawidłowo trzeba byłoby to nazwać sterowaniem zimnego silnika przez ECU - we wtryskowych układach zasilania benzyną na zimnym silniku, korzystając z sygnałów odpowiednich czujników temperatury,...
Witam Przerabiałem podobny przypadek 405 samochód zalewał się i przepalał usterka okazał się czujnik MAP po wymianie usterka ustąpiła. pozdrawiam
Szczerze mówiąc nie jest to dużo ani mało. Pamiętaj że mamy zimę i jeżeli jest to jazda po mieście z niedogrzanym silnikiem to nie ma co się spodziewać niskiego zużycia paliwa . Moja propozycja to zatankuj go do pełna przejedź się na trasie i wtedy sprawdź spalanie. Wymiana na oślep elementów nic nie pomoże.
sprawdź przekaźnik zespolony,zasila EVAP, jeżeli EVAP nie będzie miał prawidłowego zasilania pochłaniacz par paliwa zostaje wyłączony z pracy.a wtedy odczyt sondy będzie zakłócony i sporadycznie będzie wywalał jej błąd
Kopci na czarno? Końcówka wydechu pokryta sadzą? Nie ma czasem zbyt dużego stanu oleju i nie śmierdzi olej benzyną?
Czy mógłbyś opisać dokładnie sposób regulacji za pomocą woltomierza? Ja na razie znalazłem tylko opisy z użyciem boxa. Box to jest to samo co woltomierz, mierzy napiecia i zamienia na odczyt diodowy (zrobisz na LM3914 i 10 LED). Schemat znajdziesz na autokaciku. Ja uzywam woltomierza analogowego na zakresie 3V (napiecia na DIN5 sa od 0 do ok. 3,5V)....
Prawa manetka wymieniona na obsługującą komputer?
Czujnik temperatury wykazywał błędne dane. Sonda lambda padła. Po wymianie wszystko ok.
Witam, peugeot 106/citroen Saxo, silnik 1,5D, spalanie poniżej 4 l, przy w miarę dobrym przyspieszeniu, bez dodatkowych problemów jak turbo itp.
A gdzie to robiłeś? To raczej może zrobić tylko ASO. W Lexi jest opcja zmiany, ale wymagana jest zgoda centrali na zmianę koloru bagnetu. Dlatego, jeżeli ktoś próbował zrobić to poza ASO, to się to nie udało. Zmiana wałka powinna pomóc. Ale czy to będzie tańsze niż zmiana softu? Trzeba się nad tym zastanowić... Trzeba dokłądnie określić w ASO co chce...
...Obrotomierz wskazuje 900 ale i na słuch są troszkę za duże. ... "Normalne" obroty biegu jalowego, to 850 obr/min. W praktyce - 800 - 900, wiec nie widze problemu. Co znaczy "duze spalanie"?
Witam. Mam Peugeota 206 1.4 z roku 2000. Peugeot pali benzynę jak smok. Na krótkich odcinkach, kilka kilometrów, czasem około 20, spalanie wynosi ponad 10. Kiedy jest zimny, gaśnie po zapaleniu lub przy ruszaniu. Trzeba go trzymać na obrotach. Kiedy się rozgrzeje, gaśnie przy redukcji biegu przed skrzyżowaniem. Check nie świeci. Komputer wykrył błąd,...
Zapraszam, naprawię,
To samo zauważyłem w berlingo HDI RHY po zrobieniu EGR ciągnie ładnie ale i pali. Ale to normalne, nie pałuj tak to i spalanie spadnie, te lodówki palą tak jak przekraczasz 90km/h.
Przycisk w manetce wycieraczek nie działa???
Co myślicie?
Witam. Tak sie sklada ze jezdze takim samochodem 1.6 99r . I tez mnie ostatnio zastanawialo duze spalanie noge mam ciezka i w miescie dochodzilo do 12l/100km. Dziennie pokonuje okolo 60-70km w cyklu mieszanym. Powymienialem wszystkie filtry olej itd. i teraz badam spalanie po dwoch tankowaniach wychodzi mi okolo 8-9 l/100 t5akiego wyniku nigdy nie mialem...
Witam dziś byłem na sprawdzeniu w serwisie.Na komputerze stwierdzono znów bogatą mieszankę na biegu jałowym,i na wysokich obrotach też bogata jest mieszanka.Tylko czasami jak sie kilka razy przygazuje zmienia się na ubogą ale znów wskakuje na bogatą i dlatego tak pali 10L/100km .Dziwne jest to że jak się odpali go to na kompie widać normę cykli silniczka...
Powiem krótko - błądzisz waść, aż miło. Po pierwsze - kąt wtrysku ustawia się nie na oko, tylko przy użyciu np. czujnika zegarowego. Wiadomo czego wtedy się czepić, oczywiście pod warunkiem że reszta rozrządu ustawiona jest poprawnie. Skoro pracuje twardo, to pewnie ów kąt jest zbyt wczesny - ale jak to stwierdzić na oko, skoro nie wiadomo czy wcześniej...
No pewnie że ma spalanie super na takiego konia przy tych temperaturach. Ja robię odcinki 2-3 km, reszta to 10 km czy 20km zmiana na lpg po 500m( -1 do + 4 st C ). Po 4 godzinach po 100- 200m. Ja liczę od 10 l do 13l. Lpg Zależy czy jadę gdzieś dalej, o dziwo benzyna nie opada tak szybko jak w lato - teraz odchylka +/- 5 %. Pojemność 1.8
A wie może ktoś jakie powinno być napięcie na kablach od iskrownika podczas kopania ??
Peogeot z 2008r,podszarpuje przy przyspieszaniu na rozgrzanym silniku,wymieniłem swiece zapłonowe i jedna cewke(była uszkodzona)
Witam, mam taki dosyć ciekawy problem z peugeotem 1.4 8v rok 2003. Jadę 60-70 km/h puszczam gaz i na biegu dojeżdżam do skrzyżowania. Wciskam sprzęgło i auto gaśnie. W chwili wciśnięcia sprzęgła obroty bardzo szybko spadają. Ta sama sytuacja, prędkość 90km/h. Zwalniam do podobnej prędkości jak w wypadku powyżej. Wciskam sprzęgło - obroty spadają ale...
Witam. Po rozgrzaniu silnika w Peugocie 1,4 do tem. 60-70 stop. po zdjęciu nogi z gazu, obroty utrzymują się w zakresie 2000-4000 tys. obrotów. Jeżeli ruszę auto porusza się żabimi skokami. W aucie wymieniłem już silniczek krokowy, czujnik temp. silnika, czujnik położenia przepustnicy i objawy są nadal te same. Proszę o pomoc jeżeli ktoś miał już takie...
Jak wyliczyłeś te 12,5l? Ja swoim dieselkiem spalam koło 20 litrów w mieście.
Peugeot po zapaleniu chodzi równo po paru sekundach zaczyna go szarpać i przestaję na wyświetlaczu pojawią się "DEPOLLUTION system FAULTY " i oczywiście świeci check komputer pokazał takie błędy P0170 wtrysk paliwa stały P0172 wtrysk paliwa mieszanka zbyt bogata Nieciongly Po usunięciu błędów jest spokój na dzień lub na dwa co to może być pomożecie...
Witam auto nie odpala, brak błedów w komputerze iskra jest ,rozrzad i cisnienie na listwie sprawdzone ,probowałem pryskac w przepustnice ale bez efektow wszelkie pomysły mile widziane
Witam, próbuję ogarnąć koleżance 107 w benzynie, rok 2012. Problem powstał podczas jazdy, samochód zgasł, i już nie odpalił. Podłączyłem diagboxa i o dziwo zero błędów, co sprawdziłem? Więc tak, pompa paliwowa sprawna, podaje paliwo na listwę, wtryski sprawne bo ściągałem listwę żeby sprawdzić czy podają paliwo, cewki zapłonowe sprawne, świece nowe...
Witam . Mam problem z Peugeotem 207. Mianowice , wczoraj narzeczona jechała do pracy i w trakcie jazdy na 2 biegu auto samo jej zgasło . Próbowała je odpalić , lecz się nie dało . Rozrusznik normalnie kręcił jak i kręci do tej pory , lecz nie odpalił się . Auto ma już od ponad roku nie było z nim żadnych problemów wcześniej ,nigdy taka sytuacja się...
Podczas ostatniej próby rozruchu silnika bezpiecznik 25 amper się nie przepalił natomiast rozrusznik się nie kręci. Prosiłbym o podanie problemu czy jest to uszkodzony rozrusznik czy alternator czy może jakiś inny problem.
Witam, nie znalazłem konkretnie takiego problemu dlatego postanowiłem stworzyć temat. Od dłuższego czasu czyli kilka miesięcy samochód ciężko pali- nie tyle kręci bez efektu co dlawi się podczas przekrecenia kluczyka. Tak jakby powoli zakręci raz drugi a później w końcu zaskoczy i pali ale wtedy kasuje się zegar i data. Na 30 odpalen może 4 razy zegar...
Witam!! mam podobny problem ze spalanie - tz pali mi w granicach 14-15l 2.8hdi wersja bez przeplywki - dodam ze nowa turbina, filtry - po podlaczeniu kompa fachowiec powiedzial ze dostaje za mala dawke paliwa i trzeba przejrzec wtryski - czy ma racje - czy cos innego moze to byc
Witam posiadam peugota 407sw 1.6 po wymianie turbiny zaczal sie mulic.Sprawdzone wszystkie przewody,wymieniony N75,przeplywomierz i EGR wyczyszczony.Przy dodawaniu gazu na 3 4 biegu muli go dopiero jak lekko puszczam zaczyna przyspieszac.prosze o jakies pomysly bo moje sie skonczyly.POMOCY :cry:
Jak w temacie. W samochodzie po puszczeniu nogi z gazu słychać fuknięcie/strzał w wydechu. W czasie rozpędzania jest mułowate. Do 100km/h rozpędza się w czasie 22-24s. Żeby uprzedzić pytania napiszę co było zrobione: 1.wymieniłem uszczelkę pod głowicą ( głowica sprawdzona kompleksowo w profesjonalnym warsztacie) 2.wymienione pierścienie na tłokach 3....
Witam wszystkich. Problem w moim peugeocie jest nastepujacy; nie swieca zadne kontrolki , nie dziala immo, rozrusznik kreci ale auto nie odpala. Bezpieczniki sprawdzone , po wlaczeniu zaplonu slychac pykniecie stycznika i prace pompy paliwa. Moze mial ktos podobny problem?
Witam wszystkich, mam problem z Peugoetem 207, 2007 r., 1.6, benzyna+lpg. Od jakiegoś czasu samochód gaśnie na niskich obrotach. Przykładowo dojeżdżam do skrzyżowania, wrzucam na luz, obroty lecą w dół i gaśnie. Inna sytuacja - dojeżdżam do skrzyżowania, redukuje na dwójkę, obroty spadają i gaśnie. Problem występuje zazwyczaj w chłodne dni - jesienią...
Po zapaleniu lekko odstanego silnika (ok 1 godz, temperatura w dotyku silnika w okolicach 40 stopni) szarpie, prycha nawet gaśnie tak przez kilkanaście sekund. Pomaga stopniowe delikatne, ostrożne deptanie gazu i podwyższenie obrotów i problem znika. Śmierdzi paliwem nieprzepalonym z wydechu. Dodam, że taka sytuacja występuje tylko i wyłącznie w w/w...
Witam! Mam problem z moim peugeotem 207. Jest to wersja 1.4 73KM benzyna. Chodzi o to, że samochód bardzo dużo pali. Normalnie średnie spalanie tego samochodu jest na poziomie około 7.5l, a teraz po zatankowaniu go gdzieś za około 14-15l przejechał może 130km-140km. Dodam, że spaliny pachną taką "spalenizną" co jak podejrzewam może być związane z niewłaściwym...
auto sporadycznie kopci na czarno po przygazowaniu i przyspieszeniu pusci czarna chmure sadzy ,nie dymi na wolnych obrotach zero bledow pod komputerem, rowna praca silnika,odpala bez problemow na zimnym i cieplym silniku ,nie bierze oleju, turbina nie ma luzu i nie chalasuje ale jest maly wyciek oleju z przewodu smarowania turbiny, doslownie po wytarciu...
peugeot 306 1.6 wielopunkt mam problem z silnikiem otoz wszystko chodzilo dobrze nagle na gazie skoczyly obroty na 2500 i tak jest caly czas. zgasilem silnik i na benzynie nie pali zalewa swiece . raz pali i chodzi nie rowno nie ma mocy a raz wogole nie lapie. sprawdzil mechanik kompresje sonde wtryski wszystkie czujniki jeszcze ma sprawdzic czujnik...
Witam! Mam problem z moim Peugeotem ,tzn zaczął palić 15 l /100 km po mieście! Auto pracuje normalnie ,moc na tym samym poziomie co zwykle ,nic nie dymi, nie pobiera płynu chłodzacego ,ani oleju, kontrolka silnika nie świeci , tester diagnostyczny (uniwersalny )nie pokazuje żadnych błędów,,, Moje auto to peugeot 207 sw 1,4 75 KM 2009 rok 140000 przebiegu...
Dzięki za podpowiedź, po podpięciu pod komp wyszło, że jest problem z turbiną.A turbina hula jak wściekła. Miałem podobny problem z silnikiem HDi starszej generacji (98 rok). Problemem okazało się sterowanie turbiną i EGR-em, a w zasadzie wężyki podciśnieniowe. Układ podciśnienia całkowicie zapchany, więc znikło sterowanie, a komputer pokazywał "błąd...
Witam Mój PEUGEOT 1.6 wtrysk wielopunktowy pali w trasie tak jadąc ok. 100km/h - 9.5l ok 120-130km/h - 12l w mieście(ja mieszkam w małym mieście więc nie ma często korków) ok 13-14l. Dodam że posiadam automatyczną skrzynię biegów. I jeszcze to jest jazda na gazie ponieważ na bęzynie praktycznie nie jeżdzę. Pozdrawiam, myślę że pomogłem.
Zalety: Jezdzisz o polowe taniej nisz na PB Wady: butla zajmuje miejsce w bagazniku, koniecznosc wymiany filtrow gazu co jakis czas (koszt niewielki), przy przegladzie troche drozej Lpg to bardzo fajna sprawa pod warunkiem ze jest zamontowana i wyregulowana prawidlowo. Nie dziwie sie wcale ludziom ktorzy narzekaja na lpg, bo jak instalator nie ma pojecia...
Ciężka noga :)) A tak serio, to kupa różnych spraw. Od ciśnienia w oponkach, przez blokujące hamulce po problemy z elektroniką (o ile na pewno pugi z tego roku ma wtrysk-bo może być karburatorek, ale myślę, że wiesz, co masz:) )
Spróbója zrobić tak: włoż bezpiecznik, wczesniej wyłącz klimę i wentylator, następnie daj od razu na max obroty went. w kabinie. Jeśli się przepali, to spróbój dawać powoli po stopniu. Jak będzie ok, to przyczyna leży w silniku wentylatora. Możesz też odłączyć sprzęgło sprężarki klimy i sprawdzić czy będzie się przepalał. Co do opinii serwisu, to zdaje...
Witam serdecznie. Posiadam starego Peugeota 106 silnik 1.1 monowtrysk. Czy jest jakaś szansa na to abym miał jakiś wpływ na tak zwane ssanie? Chodzi o to, że do pracy mam około 5 km i całą tą drogę silnik pracuje na ssaniu, przez co bardzo dużo spala. Chciałbym mieć jakiś wpływ na ssanie. Może oszukać silnik, że jest ciepły? Wcześniej posiadałem Peugeota...
Mam sprawdzić opór na tym czujniku temp. co jest wkręcony w termostat? Zauważyłem, że od razu po odpaleniu samochodu włączają się wentylatory chłodnicy.
Tą srubką to się i owszem, reguluje, ale skład mieszanki-pewien wpływ na obroty to ma, ale od wolnych obrotów jest inna śrubka-widoczna na zdjęciu po lewej stronie. Mad Max nie uważam żeby ta śruba była do regulacji składu mieszanki bo ona nie znajduje się w gaźniku tylko jakby wg mnie podnosi i opuszcza przepustnice czyli jakby do regulacji obrotów...
własnie rozwiązałą sie ta sprawa, dosc stary temat ale moze ktos odpisze
Mogą być dwie pompy, albo Lucas albo Bosch. Ta druga lepsza.
Witam. Mam od niedawna Peugeot 307 silnik 1.4, 75 KM, benzyna, 2002r. Problem w nim jest taki że strasznie dużo pali. Nie mam jak sprawdzić spalania ale obliczyłem i 100 zł starczyło mi na 210km. To w tym samochodzie normalne, czy jednak coś może być uszkodzone jak zapchany filtr powietrza, sonda lambda lub błędy w komputerze ? Dodam że na komputerze...
tak powietrza instalacia jest 2003 roku mam go 3 m-cy i tak palił
Sprawdź na początek, czy jest poprawnie odpowietrzony - na wszystkich odpowietrznikach, czyli: przy ścianie grodziowej, na termostacie i jeśli jest to na chłodnicy. Miałem 1.4 (TU3JP) i nagrzewał się faktycznie dość wolno - zwłaszcza w porównaniu do EW7J4 (1.8i 16V). :)
Mam Problem z moją 406 2.0 HDI (90 KM). Spala około 11 l paliwa na 100 km. Niby jest wszystko ok. Nie mam problemów z odpaleniem (nawet przy 20°C mrozie odpala i odrazu pracuje równo. tzn. musze troszke dłużej pokręcić, ale przy takim mrozie??) obroty trzyma dobre dobrze przyśpiesza tylko to spalanie. Nie wiem co się stało bo nagle zaczęła tyle palić....
przeppływomiez w miare dobrze wskazuje opór (przepływka klapkowa), czujnik temp wody dla kompa tez sprawny. Auto spala 12 l/100km przy spokojnej jezdzie. Czujnik połozenia przepustnicy sprawny. Why??
Piszecie tutaj o czujniku map sensor czy to może być ten problem?? (...)Mechanik twierdzi że może być przestawiony zapłon . Map sensor jak najbardziej tak. Koniecznie trzeba też sprawdzić, czy wężyk podciśnieniowy jest szczelny i drożny. Swoją drogą ciekawy ten mechanik... W sumie moje strony... Nie niejaki Wiącek przypadkiem? Pozdrawiam
Autokalibracja na rozgrzanym silniku znacząco poprawiła sytuację. Spadek spalania o około 2l/ POZDR.
Aktualizacja wątku: - Samochód odebrany 2 tygodnie temu od mechanika - Działa Obserwacje: - tempomat się nie buntuje (od kiedy go mam, raz działał, raz nie, a czasem działał i losowo przestawał) - brak komunikatu o uszkodzonym systemie oczyszczania spalin (ten też był od kiedy go mam) - minimalnie spadło spalanie - auto prawidłowo się nagrzewa - auto...
Mam klopot z niedawno zakupionym ssamochodem w.w. Otuz srednie spalanie peugeota to 7 litrow a potrafi i 9 spalic. Na terazniejsze ceny to stanowczo za duzo. Co na wstepie sprawdzic. Co moze byc powodem tak duzego spalania. Uklad paliwowy jak i zbiornik jest ok szczelny.
Pasuje powąchać ten dymek, od oleju powinien być bardziej niebieski, biały to raczej branie płynu chłodniczego. Ten silnik to zbiór porażek BMW spakowany do jednej obudowy l opchnięty grupie PSA. Słynne wyciąganie łańcuchów, lecą tłoki itp, a sensowny remont tego silnika to spore koszty. Co ciekawe, trafiają się egzemplarze, które mają najechane naprawdę...
Za duża dawka. Nie przepala tego więc skręć dawkę na pompie.
spalanie peugeot peugeot spalanie komputer peugeot wysokie spalanie
liczenie impuls stm32 magistrala rezystory panel korpus
urmet cyfral subwofer wzmacniacz
Tryb serwisowy telewizora Majestic SM22 - jak wejść? Kody do pilota Silvercrest KH2156 - jak zaprogramować?