Robiłem tak, ale nic się nie dzieje. Zostaje mi chyba tylko podpięcie do kompa. Kolego czy udało Ci się zdiagnozować problem ? Mam własnie takie same objawy. Podczas jazdy miga EFI a normalnie świeci cały czas. Jak wejdzie w obroty jedzie cały czas a jak tylko zwolnię lub się zatrzymam czasami nie chce wejść w obroty - zachowanie z obrotami jak przy...
A wtryskiwacz podaje paliwo?
Automaty padaja jak sie nimi ciaga np. ciezkie przyczepy i wlasnie takie sa objawy, ale nie mowie, ze to jest to napewno. Jak sprowadziles lub kupiles sprowadzone auto z hakiem to proponuje udac sie do dobrego serwisu skrzyn automatycznych. Jest dobry pod Warszawa w strone Lublina, ale nie pamietam teraz gdzie.
Witam mój problem dotyczy Peugeota 307 1.4 16v, na zimnym silniku szapie nim. Najbardziej widoczne jest to gdy dodam gazu na 2 czy 3 biegu i nagle puszcze wtedy szarpie całym samochodem(dławi go) . Gdy silnik sie zagrzeje, przejade powiedzmy 10 km szarpanie ustepuje choć czasem potrafi bujać obrotami na jałowym biegu ale nie gaśnie. Nowe świece, wymieniona...
Podmień przepływomierz
Wyciagnij swiece zaraz po pracy silnika i zobaacz czy jest mokra w paliwie,moze byc swieca wadliwa,cewka albo ostatecznie brak sprezania na danym cylindrze.
Przepustnica powietrza do czyszczenia i przesmarowania. Sprawdzić szczelność układu dolotowego pod kątem łapania lewego powietrza (stąd wzrost obrotów) a to szarpanie przy ujmowaniu gazu to zużycie mechanizmu różnicowego i przekazania napędu na koła (luzy na półosiach i mechanizmie)
Myślę, że chyba lepiej będzie, żeby sprawdził to jakiś fachura.
Jakie masz korekty addywna i multiplikacyjna?
mialem taki przypadek w xara 1.4 wtedy byla to listwa cewek lecz obroty byly mniejsze do 1800
odepnij egr i zobacz czy przeszło
Jak masz 200k to jednak w stronę filtra bym spoglądał. Należy wykonać pomiar ciśnienia roznicowego na biegu jalowym, podczas jazdy oraz przy tzw odcince, znając parametry ciśnień można określić stan filtra. Dodatkowo weryfikacja stanu egr. Dodano po 1 Duże znaczenie ma jak jest użytkowany samochód. Długie trasy bez gaszenia czy krótkie po mieście i...
Z tego co wyczytałem wskazywało by to na wtryskiwacze. Kopcenie dodatkowo by to potwierdziło, a trzaski - uszkodzony wtrysk potrafi czasem nieźle zastukać. Jakby młotem w imadło.
Zajmij się zaworem egr
Zanim cokolwiek zaczniesz robić z instalacją gazową dobrze by było, żebyś upewnił się, że od strony benzynowej z silnikiem wszystko jest ok np.zapłon(świece,cewki...),lambda, krokowy, przepustnica itp itd. Jeżeli benzynowo będzie ok to wtedy trzeba popatrzeć w instalację gazową.Przyczyn szarpania może być kilka - od błachostek po poważne naprawy. W...
1. Może być problem cewce; tam pełni ona też rolę czujnika wałka rozrządu, czyli na podstawie napięcia przeskoku iskry identyfikuje fazę silnika. 2. Zdarzało się że w niektórych silnikach montowanych w 206 padały wtryski. Daje się to stwierdzić po oporności cewki wtryskiwacza, w chwili gdy błąd się powtarza. Jeżeli wywala ci błąd na 1 i 3 to zamień...
A co dokładnie działo się w tej magistrali? Uszkodzony był jakiś sterownik czy wiązka?
Temat rozwiązany zamykam
silnik to 1.1 wydaje mi sie ze na monowtrysku, niestety niemam obrotomierza wiec ciezko stwierdzic mi na jakim przedziale, ale generalnie nastepuje to przy przyspieszaniu czyli chyba bardziej w nizszym-srednim zakresie. na biegu jalowym silnik raczej pracuje rowno (ma tam male wachniecia ale mysle ze w przedziale +/-50obr i chyba bylo tak zawsze) zarowno...
I co nie zaslepiles jeszcze go?🫣
Diagnostyka komputerowa i podgląd parametrów czujników mógłby dużo powiedzieć a szczególnie czujnik temperatury, przepływa, sondy.
Komputer nic nie pokazuje.
Wtryski zakodowane? Skąd pewność, że następstwem błędu jest szarpanie?
1998 . 1,4 75 km ,KFX
Miałem taki przypadek, i winowajcą był egr. Możesz go na próbę zaślepić i przejechać się.
No to albo czujnik ciśnienia (mówisz, że wymieniony?) albo ten wtryskiwacz który leje jest do wymiany.
Nie rozumiem natomiast w jaki sposób dane z raportu które wygenerowane są dla danej sekundy miały by pomóc w diagnozowaniu usterki. W którym konkretnie momencie mam wygenerować raport bądź zrobić zrzut ekranu ? Przy 2500 obr ? Przy 3000 obr ? Czy może na postoju ? Wszystkie raporty, które wstawiłeś są bezwartościowe z dwóch powodów: 1) Graficzne nie...
witam mam ten sam problem 407 hdi automat na wolnych szarpanie gasnięcie po wciśnięciu gazu do oporu wszystko ok pomocy
mam podobny problem ale u mnie silnik nie szarpie tylko zapala się kontrolka serwisowa i moc silnika spada o połowę, po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika i odczekaniu chwili kontrolka gaśnie i jest wszystko w porządku na jakiś bliżej nie określony czas może to być 60km jazdy a równie i tylko 10km a nawet i 400 km zrobione w Niemczech, problem zaczął...
Witam. Udało się rozwiązać problem?
jak do tego doszedłeś? mam podobne objawy... auto mi szarpie na 1,2,3 biegu w okolicach 1000-1600 obr a tak to normalnie śmiga, oprócz tego mam wrażenie że jest większe spalanie
Odłącz bezpiecznik od gazu zakrec butle gazową i zobacz czy po dwóch dniach jest to samo
Takie szarpanie szczególnie przy delikatnej jeździe może być powodowane niewłaściwym działaniem EGR-u, szczeólnie w motorze 2.0 HDI.
Czy temat został wyjaśniony ?
Pomiar ciśnienia CR podczas pracy?
Jeśli jest tam podpora na półosi długiej od prawej strony, to jak najbardziej może powodować szarpania oraz drgania, płynnie nie przenosi napędu
Może być naprawdę b.różnie z tym szarpaniem.
Sprawdzić o ring na czujniku - czasem pojawia się nieszczelność przy zamiennikach i dlatego Ci szarpało.
Witam sam doszedłem do przyczyny jaka dotknęła mojego Peugeota.Jak na razie działa bez zarzutu tylko jest dylemat.Powiem co zrobiłem po prostu odpiąłem kostkę od elektrozaworu zaznaczoną na rysunku ,jest to zapewne zawór od filtra węglowego. A teraz moje obawy :?: związane są s tym czy po odłączeniu tejże kostki od elektrozaworu na dłuższą metę można...
Witam. Mam takie same objawy. Udalo sie moze zlokalizowac usterke?
Czujnik wymienoiny, skrzynia poskłądana i ... Tryb awaryjny wskakuje nadal :/ Ale nie ma już szarpania przy zmianie biegów. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną ? Inny profil opon przód / tył ? Jakoś się tę skrzynię "resetuje" ? Może ona coś pamięta ?
Bez ich rozbierania ciężko je wyczyścić.
Sprawdź sonde lambda bo często właśnie ona jest przyczyną szarpania,gaźnik wyregulowany?
Witam Uszkodzony sterownik skrzyni kupiłem inna skrzynie wymieniłem i auto śmiga
Z mojego doświadczenia jeśli auto jest diagnozowane dobrym sprzętem a nie jakimś ELM to przy usterce której nie da się zdiagnozować zazwyczaj przyczyna tkwi w sterowniku silnika.Trzeba by było na dobrym kompie przejechać się i obserwować parametry rzeczywiste pojazdu bo diagnostyka prawidłowa nie opiera się na samych kodach błędów.Możliwe jest też że...
To jest raczej błąd w tłumaczeniu, bo wyżej masz "regulacja wysokiego ciśnienia paliwa" a w ramce masz raptem 118 barów ciśnienia paliwa przy 3k obrotów silnika.
Czyli pompiarz mógł się mylić? Z tego co mi mówił to sprawdzał tez regulator ciśnienia i ponoć był ok. Ja jedyne co widziałem to to, że na postoju ciśnienia zadane i uzyskane trzymają się równo. Przy następnej jeździe z komputerem postaram się na to zwrócić uwagę podczas szarpania.
Odpal auto i szarp instalacją.
Jest to Weber
No może na początek sprawdzić świece żarowe. Jedna padnięta i będzie szarpał.
Sprawdź dobrze schemat tego silnika, a sam się przekonasz, że jest czujnik ciśnienia doładowania.
Do Vyzn-R: Ratunku mam to samo. Sprawdziłem wszystko, czujniki, czyszczona przepustnica, krokowy, uszczelniony kolektor wydechowy. I nic. Jak u Ciebie sprawa się skończyła, możesz podać co było przyczyną?
jesli po jezdzie na gazie masz problemy na benzynie to dochodzi do przestawienia mapy benzyny.zle wyregulowana lub niesprawna lpg podaje paliwo w ilosciach zmuszajacych sterownik benzynowy do zmiany czasow wtrysku.komputery koncernu PSA sa bardzo czule na niedokladne zestrojenie.
być może kalibracja by pomogła wypadanie zapłonów nie musi być spowodowane usterkami w WN a również źle ustawioną mieszanką jeżeli to pojawia się rano to może brakuje korekt temperaturowych(są za słabe)
wymien ten czujnik. Sprawdzone świece i przewody?
Wymieniłem cewkę zapłonową i jest dobrze.Temat zamykam.
Egr wymieniony po prostu padł całkiem Teraz wszystko wróciło do normy włacznie z szarpaniem na zimnym ^^ a już myślałem że jest ok :P
Witam. Mam problem z moim autem. Mianowicie, gdy silnik jest zimny, pracuje idealnie, ale gdy już się nagrzeje, to zaczyna nim szarpać. Wyczytałem na necie, że może to być problem z cewką. Czy takie są tego objawy? Pozdrawiam
Witam, Może ktoś z Was miał takie problem z Peugeout 206 1.4 (benzyna). Parę dni temu zaczął się dusić przy wchodzeniu powyżej 2000 obrotów/ bardzo go szarpało. PO jakiejś chwili mu przeszło, potem stało się to znowu i znowu przeszło. PO drugim razie zaplił się "check" (żółta kontrolka silnika). Rano już nie odpalił. Teraz odpala co jakiś czas ale chodzi...
Tylko czy komputer odczyta jakieś błędy, jak nie wyświetla się żadna kontrolka? Wcześniej dużo mocniej szarpał, a po wymianie filtra paliwa są delikatniejsze, ale jednak są.
Nie ma DPF.
Czytałem trochę na temat tego silnika, bo taki silnik jest w samochodzie córki. Z tego co czytałem to ten silnik nie ma przepustnicy, jej funkcję spełnia zmienny wznios, a w zasadzie większe lub mniejsze otwarcie zaworów ssących.
Podmień na próbę BM34
u mnie był uszkodzony regulator ciśnienia na pompie.
Moze podjedz do serwisu na diaga moze zacina sie cos przy kompie,a tak przy okazji pisalem do ciebie e-maila nie wiem czy dotarl,chodzilo mi o dokladne pdanie adresu i pelnych nazw tych instytucji w sprawie tego baku
Witam, nie wiem czy nie ma podobnego zapytania ale ogólnie widziałem podobne tematy tylko, że żaden nie odpowiedział na mój problem. Proszę o pomoc. Peugeot 106 z 93 roku z silnikiem 1,1. Benzyna na monowtrysku. Problem polega na tym, że samochód szarpie przy lekko podgrzanym silniku. Przykładowo przejadę 30 km. Zostawię go na 30 minut do godziny czasu,...
Nie wrzuciłem zdjęcia bo problem się rozwiązał. Na przyszłość dla innych: wymiana cewki pomogła, co prawda wydatek 600zł, ale problem ustał. Pozdrawiam wszystkich
Witam wszystkich i proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterku W moim Pegoucie Partnerze przy przyspieszaniu szarpie , objaw występuje tylko przy rozgrzanym silniku . Wszystkich znających sie na temacie proszę o pomoc.
Obejrzyj przewody przy map sensorze i kolektorze wlotowym pod kątem dziurek szczególnie na łączeniach guma-metal-plastik.Powinno pomóc.
pokaż co wymieniłes.
Odepnij kostkę czujnika temperatury silnika i sprawdź, czy jest lepiej.
Ktoś miał podobny przypadek? Mam dokładnie to samo. Na wolnych obrotach samochód często gaśnie, a jak nie zgasnie, to chodzi nierówno. Powyżej 2tys chodzi idealnie, wkrexa się bez problemu. Po włączeniu zapłonu, przepustnica otwiera się na max i w takiej pozycji pozostaje. Wciśnięcie pedalu gazu do oporu, zamyka ją powoli. Czyli działa na odwrót. Jeśli...
Sprawdź świece.
Jak wyżej opisałem kruciec w pompie paliwa czyli po wyciągnięciu pompy z baku okazało się problem.
Ja mam z immobilizerem i są właśnie takie głupie objawy, ostatnio dopiero po 30 km zapaliła się ta kontrolka żółta (silnik z "K") i tracił moc mimo dodawania gazu. Z tego co panowie mówicie to może być tyle rzeczy że jak pojadę do mechanika to się boję, że stwierdzi, że w sumie wszystko warto wymienić i tak po kolei a w ja w tego partnera z 97 nie zamierzam...
Tel:79002 wróżka prawde powie
Często luz na sworzniu na szarpakach jest niewidoczny, ujawnia się po podniesieniu koła i szarpaniu nim 😉
Tak o tą wiązkę chodzi.
poczatek wtrysku ustawia sterownik
moze cos z zaplonem? cewa?!
Błędy jakieś pokazuje? Co z parametrami w czasie rzeczywistym? Żadnych błędów nie pokazuje. Kilka minut przed zgaśnięciem silnik zaczyna szarpać.
mam takie pytanko mam peugeota 306 1.6 98 r 90 KM 150 tys i mi skacza obroty np. jak go odpale zimnego to obroty sa na 2 tys i po kilku sekundach spadna do 0.9 tys ale jak już jade np. jade 80 km/h i wciskam sprzęgło to trzyma mi obroty na dwoch tys. Ale jak się zatrzymam to sa normalne czyli 0.9tys i czasami raz chodzi mi na gazie a raz chodzi na benzynie...
czujnik podciśnienia również podmieniany, wężyki są drożne .Dziwne jest to że jadąc na trzecim biegu przy tych samych obrotach nawet nie zadrży. Natomiast jadąc na czwartym obroty 1400 szarpanie wystepuje a przy 1200 jest ok. Problem jest na czwartym w granicach 1400-1500 powyżej i poniżej tych newralgicznych obrotów jest ok.
Witaj kolego ,czy udalo sie tobie juz zdiagnozowac problem? Ja posiadam 407 z tym samym silnikiem i jest to bardzo irytujace ,ze nawet mechanicy nie potrafia znalezc przyczyny "szarpania".
A co sprawdziłeś sam?
Więc może warto zatankować innego paliwa i sprawdzić czy się coś poprawi jeśli masz takie podejrzenia.
"nie pali na 3 tłoku" - iskra jest , świeca sucha czy mokra, jakie ciśnienie sprężania . Serwis sobie nie poradził - to co oni tam właściwie robią ?
pod komputer
Jest tam zamontowany LPG??
A FAP to ma?
dzieki za pomoc sprawdze
Witam, Problem jest następujący: stała prędkość, silnik nieważne ciepły czy zimny, przy obrotach rzędu 2-2,5 tys., czuć delikatne, równomierne szarpanie. Ledwo wyczuwalne, ale powoduje u mnie wyrzut adrenaliny i radość jazdy szlag trafia. -EGR zaślepiony, -klapa gasząca otwarta na stałe, -poduszki silnika nowe, -filtr paliwa i powietrza wymienione,...
Znalazłem rozwiązanie mojego problemu, ostatnio się zaciął gaz, wcale się nie włączał. Po wymianie komputera zniknęło te szarpanie i gaśnięcie oraz znowu zaczęło działać.
Panowie proszę o pomoc.Dzięki
To trzeba sprawdzić zapełnienie i ilość dodatki oraz ilość płynu. Bo jak się ciągle chce wypalać to też będzie szarpać tak.
Tego się nie da poznać bo to nie musi być wina czujnika, możne nie docierać sygnał z czujnika do sterownika - efekt identyczny. Przy braku tego sygnału silnik nie odpali, na diagnoskopie nie będzie widać prędkości silnika, gdybyś próbował takie auto odpalić na holu to nie będzie ruszała się wskazówka od obrotomierza.
Po 2 tygodniach użerania się z autem, sprawdzeniu auta przez specjalistę, któremu w komputerze wyświetlało, że to problem z katalizatorem, zadzwoniłem jeszcze do ASO Peugeot i tam dowiedziałem się, żeby wymienić świece i cewki. Po zakupie i wymianie świec błąd katalizatora zniknął, samochód przestał szarpać i kontrolka check engine też zniknęła.
stawiał bym na niedomykający śię wtryskiwacz.....i stąd bogata mieszanka skoro dostaje dużo więcej paliwa to i spalanie większe oraz szarpanie śilnikiem....................
Wyczysciłem EGR,wszystkie usterki związane z szarpaniem silnika znikły.
Witam. Mam 406 2.0 16v 97r. silnik szarpał w trakcie jazdy przy obrotach między 1500-2000 obr./min szczególnie na 2 biegu gdy dodawałem gaz. Po przekroczeniu 2000 obr./min było wszystko ok. Sprawdziłem masę w samochodzie. Prześledziłem kable od akumulatora do miejsca mocowania masy. Na silniku i na karoserii odkręciłem , wyczyściłem i na koniec pasta...
szarpanie peugeot szarpanie ruszaniu peugeot peugeot szarpanie silnika
schemat zasilacz antenowy paliwo vectra zbiornik oświetlenie przez bluetooth
reklamacja wtryskiwacze stable diffusion
Czy wyłączniki siłowe działają przy 2-15V, 15mA? Podgrzewacz wody: ciepła woda, potem zimna - przyczyny i rozwiązania