Różnie to bywa, np. grupa VAG ma przy 89 do 91, grupa PSA 90 do 93 zależy jaka firma, czy diesel czy benzyna, nie raz miałem tak. Jaki to Peugeot, model rok silnik
Skoro temperatura silnika roście a w ECU maleje to wygląda tak jak by był zły czujnik. Zrób pomiary. Poniżej wrzucę Ci opisy jak powinno być prawidłowo.
Pewnie dobrze się otwiera, tylko jest nieszczelny i nawet jak zamknięty to cienko sika, przepuszcza, a to wystarczy żeby silnik nie osiągnął temperatury.
Siedzi w obudowie termostatu
Air box, fragment dolotu powietrza do silnika, bez wpływu na temperaturę silnika
Mam problem z peugeot 207 1.4 8V, a mianowicie wyrzuca płyn jak jest odkręcony korek od zbiorniczka. A może to żaden problem, tylko normalna rzecz, gdy temperatura silnika ma być powyżej 100°C. W peugeot 2008 córk,i temperatura silnika utrzymywana jest na poziomie 103°C i w tym przypadku, to normalna rzecz, że przy poluzowanym korku będzie wyrzucać...
No to moja diagnoza brzmi ; Albo uszczelka pod głowicą do wymiany albo zapłon przestawiony (zabardzo opóźniony) . Żeby być pewnym najpierw sprawdź poprawność ustawienia zapłonu . Jak problem bedzie dalej to jedynie uszczelka (tak mi sie wydaje :))
Witam, mam następujący problem, mianowicie chodzi o wskaźnik temperatury. Zachowuje się on nieco dziwnie tzn. gdy silnik złapie trochę temperatury wskaźnik czasem zachowuje sie 'normalnie' a czasem długo wskazuje minimum nawet po przejechaniu paru kilometrów. Niekiedy tez zdarza się podczas jazdy, że pokazuje np 90st za chwile opada na minimum po czym...
większość teromstatów ma temp. otwarcia powyżej 90st więć siłą rzeczy musi być więcej na wskaźniku(jeśli jest dokładny) a diesle pracują sporo powyżej 100 Dodano po 3 zresztą idzie zima-ciepła bryka sama radość
Nagraj filmik i wrzuć link.
To nie jest wysoka temperatura. https://intercars.com.pl/pl/prawidlowa-t...
Witam.Moim skromnym zdaniem bruździ tylko czujnik temperatury przed katalizatorem.Kalkulator na wszelki wypadek schładza silnik(na wypadek gdyby czujnik temperatury silnika kłamał)
Spoko a jaką temperaturę widzi sterownik silnika?
pojeździ i się nagrzeje, to po ponownym uruchomieniu silnika błąd już nie wyskakuje A oprócz szukania błędu podglądałeś te temperatury w czasie rzeczywistym bo piszesz Zauważyłem natomiast, że jest połączony w jakiś sposób z temperaturą
Masz klasyczny objaw nie zamykania się termostatu po jego pierwszym otwarciu. Cały czas działa duży obieg poprzez chłodnicę. Skontroluj temperaturę chłodnicy po kilku kilometrach od włączenia auta - powinna być zimna - i potem przy tym skoku
na tablicy rozdzielczej.., proponujesz sprawdzić temperaturę inaczej?
Wszystko jest OK, nic nie kombinuj.
Ten komunikat oznacza występowanie błędów sterownika silnika,w pierwszej kolejności diagnostyka DIAGBOX-em, i odczytanie błędów
Jestem ciekaw czy problem został rozwiązany. Mam podobny problem w mini, silnik po remoncie z nowym termostatem (chyba fazowym) nie trzyma temperatury, średnio 70 st.
Sugeruję sprawdzić poprawność działania termostatu.
Wiatrak chłodnicy jest sterowany elektrycznie, włącza się gdy temperatura silnika przekroczy ok 90 stopni, może być przepalony bezpiecznik, przekaźnik, czujnik temperatury itd...
nie wiem czy oglądałeś co wstawiłem ,czujnik 1 pin z bimetalem ,masz schemat wewnętrzny i numer części. Odpinasz ten czujnik na właczonym zapłonieco jak kontrolka zgaśnie to jest ten i wkręcasz ten z linku . Tam sa TRZY typy czujników w tym aucie montowane w zależności od wyposażenia Za wskazówkami Kolegi Andrzej20001 kupiłem czujnik - zamiennik jak...
Podejrzyj diagnoskopem temperaturę silnika widzianą przez ECM i moduł wskaźników
Odpowiedż na pyanie pierwsze brzmi w głowicy tj w górnej części silnka.Jeśli chdzi o pytanie drugie to sprawdż czy przy skrzyni biegów pod samochdem jest czujnk od ,którego wychodzą dwa przewody wyjmij wtyczkę i je zewrzyj przy włączonym zapłonie powinno świecić jak nie to instalka jak tak to czujnk albo styk nie kontaktuje.
Dobrze Ci pokazuje te parametry temperatura silnika z kosmosu
Hej, ogólnie rzecz biorąc w chłodnicy montuje sie czujnik tylko do sterowania wiatrakiem, z jednym bolcem jedna predkość, z dwoma bolcami dwa biegi. Czujnik temperatury do wskażnika montuje sie na głowicy silnika . czasem spotyka sie czujnik poziomu płynu chłodzacego, montowany w górnej czesci chłodnicy. Pozdrawiam. Andrzej.
Gotuje płyn, jaką temperaturę łapie silnik?
Jeszcze raz sprawdź wiązkę zielonego czujnika i głowicy.
Tego jeszcze nie sprawdziłem, ale od chwili wymiany termostatu pojawił się dźwięk nieustannego cykania, jak w zegarku, tylko szybciej.
witam mój problem polega na tym ze auto grzeje się temperatura skacze od 90 do 110 stopni wymieniłem termostat sprawdzając go i otwiera się chłodnica równomiernie nagrzana wszystko dobrze odpowietrzone a temperatura nadal skacze i co najdziwniejszego nie mam ogrzewania chodź nagrzewnica jest czysta ,cały układ tez nigdzie żadnego zatoru do 80km/h temperatura...
wentylator się włącza (jak zewrę na krótko w czasie jazdy to jest w miarę dobrze. Latem jak włączałem klimę też się grzał. Myślę że jest to chłodnica ale brak mi pewności.
W/g opisu nie działa grzałka w sondach przed i za katalizatorem ale to nie musi być uszkodzenie czujników ale np bezpiecznik . Silnik zapewne vti lub thp? Temperatura spada ponieważ jak sterownik silnika wykryje usterkę to profilaktycznie uruchamia wentylatory chłodnicy
Czy temp. 100-110*C nie jest prawidłową temperaturą pracy dla silnika "zalanego" płynem? Może poczytaj i sprawdź zanim wymienisz połowę silnika.
Jest wielce prawdopodobne że nie działa czujnik temperatury silnika.
Temperatura pracy tego silnika wynosi 82 stopnie...
Płyn ma być w układzie (normalny stan), silnik najlepiej zimny (stała temperatura) i silnik oczywiście wyłączony. Schemat el. posłałem na PW.
No można sie zdziwić.
Można tak to nazwać, na jej pracę ma wpływ temperatura, obroty, obciążenie i przepływomierz, który to wszystko kontroluje.
Czujnik temp. powietrza nie ma raczej nic wspólnego z "ssaniem". Jeśli już to ... czujnik temperatury silnika albo ... "zacięty" stabilizator "wolnych obrotów" ;)
Sprawdź kostkę czujnika temperatury, u mnie w 607 był identyczny objaw, dodatkowo wentylator chłodnicy pracował wtedy na max, po wyczyszczeniu styków wróciło do normy. Choć i tak mam czujnik do wymiany, ponieważ w pp2000 pokazuje 118C a na zegarach 90C i cały czas jeden błąd: Kalkulator sterujący silnikiem - Błąd przejściowy. Sygnał czujnika temperatury...
Jaką ECU widzi temperaturę silnika przy rozruchu ?
może ktoś wie z jakich czujników korzysta kalkulator wtrysków w silniku 1,6 16v peugeot 307. na przykład temperatura silnika, czujnik wału i co tam jeszcze. gdzieś musi być zwarcie na wilgotno, bo na sucho auto śmiga .
Bo po wyłączeniu silnika temperatura wzrasta do 100 lub więcej czyli zgasze silnik A temperatura rosnie
Więc podmień sterownik silnika.
Pytanie, czy komp widzi poprawną temperaturę silnika zimnego?
ale świece jak zimno to sie świeci kontrolka i gaśnie ta od swiec silnik pali ok bez szarpania równo odpala Czy ja piszę po chińsku!? To że kontrolka się zapala,to nie znaczy że świece są sprawne i że wszystke grzeją. A co do odpalania,to silniki HDI przy obecnych temperaturach będą odpalać nawet bez grzania świec. Sprawdź te świece bo niedługo wymienisz...
Nie, wejdź w listę parametrów silnika, tam gdzie masz temperaturę, naciśniecie pedału gazu.
Czy było wszystko sprawdzane co ma wspólne z temperaturą spalania w silniku? Nie tylko sam układ chłodzenia jest w tym przypadku brany pod uwagę. Sprawdzić, czy nie zachodzi spalanie poza układem, które znacznie podnosi temperaturę silnika.
Witam. mam P3071.6 16v. od 1,5 roku i zrobiłem juz 35tys km. nabiera bardzo szybko 80 stopni nawet zimą i wskazówka ani drgnie trzyma stałą temp 80 i dobrze grzeje. Patrząc na instrukcję obsługi zakres jest od 70 - 95 stopni,chciałem wymienić termostat,ale mechanik mi odradzał, bo mówi że 80 jest do zaakceptowania
To masz uwalony sterownik silnika, skoro sam czujnik i okablowanie jest w porządku.
być może termostat został wymieniony na inny o troszkę innych parametrach i otwiera po prostu przy mniejszej temperaturze
Witam, posiadam peugeot 207 1.4 benzyna i ostatnio zaczął mi dymić na biało po odpaleniu i na zimnym silniku. Po rozgrzaniu samochodu nic nie dymi, może za to odpowiada jakiś czujnik temperatury?
A może czujnik? Mierzona ta temperatura jakoś inaczej?
Witam dzisiaj pojechałem na zakupy i wszystko niby było w porządku ale po chwili dalej jest tak samo wymieniłem czujnik temperatury
OK! Doszedłem sam :D Może komuś się przyda: był wkręcony na sztukę jakiś pasujący gwintem czujnik od nie wiadomo czego. Oryginalny czujnik dwupinowy ma na jednym styku termistor do wskaźnika masowany poprzez masę ogólną oraz czujnik przegrzania na drugim styku.
Mechanik
Czy w tedy nie była by wysoka temperatura? Z braku obiegu mogło by gotować? Też myślałem o pompie ale wydaje mi się że skutek był by odwrotny niż zbyt niska temperatura... Dodano po 3 Termostat otwiera się przy 83st. Tak pisało. Właśnie problem jeszcze w tym że słabo grzeje nagrzewnica
Czujnik temperatury silnika?
Regulator w silniku.
Zapowietrzony układ.
A co się dzieje jak już się silnik nagrzeje? Spróbuj odłączyć jeszcze czujnik temperatury, i zobacz co się będzie działo.
Odepnij kostkę czujnika temperatury silnika i sprawdź, czy jest lepiej.
Węże od chłodnicy ciepłe, czy zimne?
Jeśli wentylator startuje po chwili na maxa to dzieje się to w dwóch przypadkach-brak odczytu ciśnienia klimy, odczytu temperatury silnika(tryb awaryjny wentylatora) lub zbyt wysokie ciśnienie w klimie, od 16-17barów
Zakończenie tematu. Dla ewentualnych zainteresowanych w przyszłości - okazało się że ma trzy, nie licząc tego na chłodnicy... W obudowę termostatu wkręcone są: czujnik dla wskaźnika na desce, czujnik temperatury krytycznej (zapala na desce alarm pow. 110 stopni) i czujnik dla sterownika (dwa przewody). Pozdrawiam i zamykam.
Kod silnika daj.
Masz przecież gruszkę na silniku do odpowietrzania układu, pod osłoną nad filtrem powietrza. Pompuj aż będzie bardzo twarda. Albo wyciągnij cały filtr i zobacz co się dzieje.
Niskie cisnienie oleju. Kontrolka temperatury zapala sie razem przez diode sluzaca do jej kontroli przed uruchomieniem silnika.
Witam, mam takie pytanie. Włączyłem procedurę wypalania w Peugeot 307 2.0 HDi 136 km. Wszystko było dobrze, tylko temperatura silnika osiągnęła 100 stopni i właśnie nie wiem, czy to jest normalne, czy nie. Do tego nie włącza się wentylator ale jak włączę go programem to działa. Pozdrawiam.
Odpytaj błędy BSM, SILNIk, klima. Odczytaj : ciśnienie czynnika, żądanie właczenia klimatyzacji, temperatury w klimie.
Witam. na mój gust to problem leż w układzie chłodzenia inwertera ,uszkodzona jedna z wielu pomp obiegowych lub zapowietrzony układ .Pasowało by podejżeć parametry bieżące temperatury silnika oraz inwertera .
jakiej firmy termostat ?
Temperatura paliwa ma wpływ na zużycie paliwa i na pracę samego silnika.
Teraz sprawdzenie sygnału na wtryskiwacze, i sprawdzenie parametrów, np co pokazuje czujnik temperatury silnika.
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-prze... chyba jednak da się kupić
Ja profilaktycznie wymienilbym termostat, wystepuje on z cala obudowa i czujnikiem. Odpowiednia temperatura silnika to zdrowie silnika oraz ekonomia spalania.
Stojac twarza do silnika, z prawej strony, na obudowie termostatu. Zlaczka zielona 2-pinowa. Zanim rozbierzesz auto, zobacz jaka temperature widzi kalkulator silnika. To on wszystkim "rzadzi".
Jest zwykła skrzynka bezpieczników i obok BSI. W przypadku aut bez BSI 1 czujnik szedł do komputera, drugi na zegary, czasami był trzeci, ale miało to najczęściej związek z klimą. Ale standardowo szły 2 pinowe. Włącza się wentylator, bo komputer uznaje błędne odczyty i woli uruchomić go żeby nie przegrzać silnika.
Witam, u mnie jest podobnie tzn też temperatura rośnie tylko do 80 stopni nigdy nie osiąga 90. A drugi problem to taki że nieraz włącza się wentylator nawet gdy się silnik do tych 80 stopni nie nagrzeje. Dziś miałem tak że zrobiłem 15 km i po zgaszeniu silnika wentylator pracował - przy temperaturze na zew -7 stopni. Czy to tez wina termostatu czy może...
niestety ale tak temperatura oleju jest zawsze wyższa od temperatury płynu chłodzącego
Na razie sie nie przejmuj. To dobrze że się tak szybko nagrzewa. To nie stary motor i to prawidłowy objaw. Jak będzie łapał wysoką temperaturę wtedy zacznij się martwić.
trzeba podłączyc interfejs i zobaczyc i pokazuje temperature silnika to 1-a rzecz podejrzewam raczej przerwę do czujnika temperatury!!
Skoro temperatura silnika jest w normie to masz zamuloną nagrzewnicę.
Co wychodzi z diagnostyki komputerowej? Podaj wartość MAP na biegu jałowym. Podaj wartości wszystkich temperatur.
Witam. Od samego początku zakupu pojazdu silnik po osiągnięciu standardowej temperatury 80-90 stopni staje się gorący. No bo jak jedziesz, to rozpalasz silnik i jest gorący. Normalka.
Sprawdziłeś cokolwiek w tym temacie? Czy liczysz na naprawę za pomocą klawiatury? My mamy na odległość oceniać, czy czujnik jest sprawny lub zgadywać, co niedomaga? Napisz, jak.
Zobacz czy przy tej temperaturze włącza się wentylator na chłodnicy,steruje nim czujnik umieszczony na chłodnicy ,jego zwarcie na "krótko" powinno uruchomić wentylator (przy pracującym silniku) .
A sonde lambda masz podgrzewana? Jeszcze moze byc uszkodzony czujnik temperatury silnika.
Podgląd parametrów pracy silnika: temperatura cieczy, prace sondy, odczyty MAP itp. Diagnostyka nie polega na kasowaniu błędów i bezpodstawnej wymianie komponentów systemu, jak to zrobiono w Twoim aucie.
Nie masz żadnych błędów? Odczytałem ostatnio w instrukcji mojego auta, że po zgaszeniu temperatura regulowana jest wentylatorem. Jednak dziwi mnie to, że przy niskich temperaturach wentylator pracuje.
Peugeot 308 1,6 benzyna VTI po uruchomieniu silnika zapala się check engine i załącza się wentylator, mimo że temperatura jest niska. A podczas dodawania gazu auto traci moc. Co może być przyczyną tego?
Czujnik wygląda więc na sprawny. Masz tam takie pudełko koło wiatraka ? tam powinny byćprzekaźniki załączania wiatraka (zakładam że jest dwubiegowy). Jeżeli tam OK to niestety tylko ktoś "z kompem" i test elementów wykonawczych. Bo wiatrakiem sterownik silnika ("kalkulator wtrysku" po peżotowemu) steruje.
Jakby pompa wody się kończyła to by rosła temperatura. W niektórych autach czujniki temperatury były podwójne i wtedy teoretycznie jeden pomiar mógł iść do ECU a drugi na deskę. Wtedy coś innego mógłbyś widzieć Ty a coś innego ECU. Musiałbyś podać kod silnika.
Wtryski (Bosh) były regenerowane przez poprzedniego właściciela 4 lata temu, ale jeden jest mokry jakby spod podkładki troszkę przepuszczało. Tylko czy temperatura silnika ma wpływ na wtryskiwacz? To szarpanie i dymienie trwa około 4 min, a potem równiutko i cichutko pracuje, nie dławi się, przyspiesza rónomiernie.
Ja na poczatek sprawdzilbym czy sterownik silnika widzi rzeczywiste temperatury, oraz wykonalbym adaptacje czy reset parametrow w sterowniku silnika
Sprawdzić jaką widzi temperaturę silnik na kąpie.
Mechanik podłączył komputer ale nic nie pokazał? Prawdopodobnie nie szczytuje temperatury i dlatego się nie załącza ssanie
Przekaźnik świec to ma napewno wysterowywany oczywiście przez sterownik silnika, myślę że warto sprawdzić również jaką temperaturę silnika widzi sterownik silnika.
Witam, Mam pytanie czy mogłby mi ktoś powiedzieć gdzie się znajduje czujnik temperatury silnika w peugeocie 406 2.0 HDi?
Witam. Po raz drugi przydarzyła mi się taka sytuacja, że temp. silnika osiągała 90stopni i w jednym momencie wskazówka wskakuje ma MAX, a na konsoli środkowej wyskakuje STOP o raz informacja o zbyt wysokiej temp. silnika i konieczności zatrzymania pojazdu. Słychać, że wentylator się nie włącza, ale po wypięciu wtyczki z czujnika temp cieczy, wentylator...
temperatura silnik peugeot temperatura silnik peugeot partner peugeot czujnik temperatura silnik
centrala alarmowy schemat unitra r8040 dobrać tranzystory sterujące
CR8F6128 14-pin – mikrokontroler ChipON, parametry, pinout, zamienniki Schemat z układem Corebai CR8F6128 – link do dokumentacji EVB i datasheet