jako konsument Jeśli tak to obowiązuje coś takiego jak reklamacja z tytułu niezgodności z umową. Poszukaj na stronie federacji konsumentów, tam jest dokładne omówienie i podstawa prawna. Kupiłeś produkt niezgodny z umową. Umową była taka, że kupujesz sprawne auto. Jeśli usterka ujawniła się w terminie do 6 miesięcy od kupna produktu to zakłada się,że...
Witam serdecznie, za sterowanie turbiną odpowiada zawór (23).
Między przepustnicą o kolektorem masz oring. Sam wąż jest gumowy więc tylko opaska. Jak leci z osi przepustnicy to ona jest do wymiany. Sprawdz węże i sam IC czy nie ma tam duzo oleju. Jak jest wypłucz i zrób turbinę.
To przewód pokrótce - z turbiny do kolektora ssącego gdzie jest sprężone powietrze dostarczane do silnika. Po jego wymianie na sprawny auto powinno odzyskać moc. Nie ma wystarczającego ciśnienia doładowania.
A ten kapitalny co znaczy? Tak czy inaczej, zostaje odma i turbina.
Konrado00 a ten luz jest poprzeczny czy wzdłużny, jeśli wałek turbiny ma luz na boki w tym zakresie to wszystko jest OK, taki luz nawet wzdłużny to norma, jeśli widoczny jest olej w części zimnej turbiny na wirniku to też jest to normalny objaw, nie daj się skusić na wymianę lub regenerację turbosprężarki.
MAF, wtryski, turbina, i inne cuda. Power jest?
wchodzi w trub serwisowy czyli: 1. uszkodzony ERG, (tylko na czas testu) można zaślepić 2. uszkodzona turbina. 3. problem z przepływomierzem powietrza.
możliwe , że turbina stoi lub zatkany filtr powietrza
Juz wyjasniam. Kiedy silnik przekroczy 3000obr/min czuje spadek mocy, samochod nie przekroczy 160km/h Moze jakas blokada predkosci. Pozdrawiam. Po co? To juz 30 km/h powyzej najwyzszej dopuszczalnej predkosci na drogach publicznych. A powaznie: to tylko 90 KM w aucie, ktore jest dosc ciezkie. Nie wiem, czy to naprawde niepokojace. Jesli jednak masz...
Kieruj się do N75, one się potwornie zacinały w tych autach, zwłaszcza, jeżeli miałeś jakąś delikatną nieszczelność (tak jak ja na EGR) i syfiło pod maską, to podciśnieniowy N75 zasysał to. Rozbierając go potem do mycia, sporo sadzy wyleciało i gąbeczka była zabita. Też łapałem notlaufy i zacinało się, lub nie wstawało wcale.
moja bryka straciła moc czy przyczyną może być uszkodzony przepływomierz czy padła turbina
Witam. Problem rozwiązany. Przyczyną była turbina.
turbina kaput...
Padło turbo 1400 za montaż i demontaż + turbina ?
A czy przyczyna mogą byc świece że turbina się grzeje ?
No więc problem pozostaje tylko demontażu turbo z auta. Odsyłasz do firmy która regeneruje, i dostajesz gotową turbinę do montażu.
Witam, Jak w temacie. Podczas przyspieszania, bez różnicy na jakim biegu słychać gwizd, czy to może być turbina ?
Nieszczelność w układzie dolotu lub uszkodzona turbina.
Robiłem niedawno corsę 1.7 CDTI, było to dosyć ciekawe, ale w momencie pęknięcia płytki na podłodze mojego warsztatu, szybko wypchnęliśmy corsę na plac. Obroty w granicy 3500, a turbina i część wydechu świeciła na czerwono... Masakra...
To kompletnie źle jest. Musisz mieć podciśnienie ok -0.8bar, zapatka(sztanga turbosprężarki, vtg, zmienna geometria) ma opaść PO ODPALENIU i cofać się w miarę wzrostu obrotów - choć na postoju nie będzie to aż tak widoczne. Elektrozawór przy zmniejszaniu napięcia z ECU ma tą zapatkę tak jakby popuszczać. Dodano po 1 Najpewniej masz źle podłączone przewody...
Może filtr fap masz mocno zanieczyszczony , zainteresował bym się też turbiną.
Postaralem sie nagrac jak zachowuje sue turbina. http://youtu.be/Td8Zvayfauw Koniec turbiny?
Auto kupiłeś uszkodzone? Historia usterki z turbiną ??
Samochód kupiłem w komisie, więc... Jak sprawdzić w jakim stanie jest turbina?
Temat zamknięty zatkany zawór sterowania turbiną
Zlokalizuj to klepanie, pompa, listwa, zawory, turbina itp.
Witam, poszukuje schematu rozrządu do Peugeota 406, 2.0 HDI 2000r. 120k z turbiną.
Witam Peugeot 307 2.0 hdi odcina moc, komputer pokazuje przeładowanie turbosprężarki. Czy turbina pada, czy to wina gruszki? jaka przyczyna?
No dobrze,ale jakie zadanie ma ten czujnik.Czy może być na drugim wtryskiwaczu i co się stanie jak go odłączę.A co z tą turbiną?Może ktoś wie?Wydaje mi się,że u mnie turbina mocno szumi(tak myślę ,że to turbina)
zawór sterujący turbiną sprawdź
Witam! Czy mógłbym prosi o pomoc w takiej kwestii mianowicie mam problem z kontrolką silnika w peugeocie 406 po lifcie 2,0HDI 110KM, co zgaśnie to po jakimś czasie się znowu zapala i samochód przechodzi w tryb awaryjny, problem pochodzi prawdopodobnie z turbiny. Zaobserwowałem coś takiego że kontrolka zapala mi się najczęściej przy wysokich obrotach...
Witam, mam problem z Peugeot 307 2.0hdi, po odpaleniu silnika i ruszeniu turbina od razu nie działa, dopiero po przejechaniu 300m zaczyna działać albo musi pochodzić z 3 min. - jaka przyczyna?
Tyle porobiłeś e turbinę ktoś sprawdził?
Turbina na zasilaniu ma elektrozawór, w którym często pękają membrany. I zgodnie z zaleceniami wymieniłem go.
Może sterowanie turbiną się zacina? Sprawdź czy chodzi w pełnym zakresie
Peugeot 407 1.6 HDi Turbina nie doładowuje ok 200-300 bar, rok temu był podobny problem ale winowajcą okazała się uszkodzona geometria, teraz żeby wszystko wykluczyć zacząłem szukać i pompa vacuum daje 0,9 a na przewodzie przy turbo jest 0.5-0.6 a przy pompowaniu pedałem hamulca spada nawet do 0. Przewody wymieniłem i szczelność też sprawdzona, zostaje...
Turbina wogóle pompuje, sprawdzałeś?
Jak auto stoi większych obrotów nie będzie.
Witam posiadaczy Peugeotów może ktoś miał taki problem swego czasu padła turbina miała prawo po wymianie turbiny ,czujnika ciśnienia ,czyszczenia egr, zaworu sterującego turbiną, Peugeot stracił moc jak by miał 90 koników wkręca się dopiero przy 2,5 tys obrotów i po jakimś czasie wyskakuje błąd czujnika ciśnienia kod błędu P0238 po kasacji błędu po...
Witam posiadam Peugeota 407 1.6 HDI z 2005r. Mam problem gdyż po zapaleniu nie otwiera sie turbina (gruszka podciśnieniowa nie otwiera turbiny). Zawór i czujnik ciśnienia doładowania był zmieniony a nadal to samo. Na krótko podłączając podciśnienie do gruszki turbina działa. Podłączając komputer wyskakuje bład "581" i nie daje sie skasować
Turbina do czyszczenia{zmienna geometria}
Peugeot Partner lift 2005 2.0 HDi 90 KM. Mam problem z turbiną w aucie. Chodzi o to, że raz turbo jest, raz go nie ma i nie wiem, co może być przyczyną. Ktoś miał taki przypadek??? Od czego mogę zacząć??
Zawór na pompie wtryskowej. Nie pytaj nic więcej, Google ma tego wiele. PS. pogratuluj koledze wiedzy i dobrego oka... Bo ja tu widzę usr**ą błotem turbinę...
Turbina nowa czy używka?
Jak je zmniejszyć turbina demontaż i ta śrubka co jest przy cięgnie ? Zawór podciśnienia jest nowy. turbina ze zmienną geometrią
Nie ma takiej możliwości żeby odłączyło turbinę, no chyba że się zatarła.
Na zimnym silniku zaświecą się klucz na połowie wyświetlacza i turbina się nie załącza. Po przejechaniu paru kilometrów na tym kluczu gaszę samochód i odpalę, i już chodzi normalnie, bez żadnych problemów. Na komputerze pokazuje błąd P11B7, Peugeot Partner 1.5 HDI 2018 96KW.
Tylko został mi serwis z tą cytryną a możesz napisać mi coś więcej ,tz. czy to padła turbina pozdrawiam :cry:
hmm nom może masz i racje ale podejrzewam ze w takim aucie podczas diagnostyki komputerowej podał by jakiś bład dotyczący pompy .... a pokazało 3 błędy dotyczący zaworu ERG, zatkany FAP, nie działająca turbina(tzn nie podaje Ciśnienia) - turbina jest sprawna była już sprawdzana. wiec myślę że problem nie tkwi w pompie bo w systemie awaryjnym auto jedzie...
Może nie TDI,a HDI. I to z turbiną i to.
egr, szczelnosc przewodu od turbo to kolektora ssacego, turbina, przepływka, paliwo, wtryskiwacze? Podaj wiecej szczegułów.
Turbina pracuje była sprawdzana częste usterki to zacierająca się turbina w tych silnikach .
Jeszcze moze być wiele przyczyn - zawor sterujacy lopatkami turbiny - zacierajace się łopatki - podcisnienia - zapchany kat- fap Lub tez sama turbina. Stawiam na łopatki.
Witam, błąd P2563 może być spowodowany uszkodzonym czujnikiem ciśnienia, czujnikiem turbiny, podciśnieniami lub jest taka opcja, że przycina się gruszka od turbiny. Błąd P1496 to do sprawdzenia czujnik ciśnienia lub elektrozawór sterujący turbiną. Może kolega również zobaczyć czy jak był mieniany termostat może coś nie jest dopięte i spadło przewód,...
Pytanie tylko czy odczyt tego czujnika wpływa na wysterownie zaworu podciśnienia turbiny. Chyba musi bo nowy i dalej to samo. Na krótko turbina wstaje i az przeładowuje.
Coś się dzieje ze sterowaniem turbiny i pewnie przeładowuje lub daje nie wystarczające cisnienie, ale przyczyn może być kilka, elektrozaworek, podciśnienie, turbina, nieszczelność w układzie. Więcej wykaże diagnostyka.
Na pewno... odpadają wtrychy , turbina, dwumasa i wiele innych niespodzianek...
aaaa..... już łapię, trzeba pamietać jak w każdym dieslu że nie wolno dawać w piz..... na zimny silnik a po dłuższej szybkiej jeżdzie nie wolno od razu gasić silnika, musi spaść temperatura oleju w silniku i turbina musi mieć niskie obroty, bo po zgaszeniu jeszcze trochę sie obraca a nie ma już smarowania łożysk wewnątrz pozdro T
Witam! Immobilizer blokuje! Najlepiej nie odpalaj więcej! Tylko do warsztatu gdzie zmienią kody Immo! I sprawdzą błędy :idea: -P1435 -problem z komunikacją CAN z pompą. -P1445 -problem z filtrem cząstek stałych. -P1351 -Problem z układ przekaźnika podgrzewania. -P2562 -problem z ciśnieniem doładowania. -P0238 -problem z turbiną. -P0087 -problem z regulacją...
Witam... po latach odpowiem... ale miałem taki przypadek. Mam Boxera 2012 z silnikiem RMR Puma 2.2 HDI 130 koni, przy 145 tys. km (2019 roku) też mi się rozsypała pompa oleju. Turbina się zatarła, silnik ok. Wymieniłem na nową i śmigam dalej. Nie wnikałem, czy to wada firmowa silników, turbinę po regeneracji kupiłem też. Pozdro.
Witam, mam problem z wypadaniem zapłonu. Pacjentem jest Peugeot 508 SW 1.6 THP. Dodam, że został wymieniony rozrząd, turbina i nowe wtryski. Po odbiorze od mechanika przejechałem około 60 km i błąd powrócił. Dodam, że załącza się wentylator chłodnicy na najwyższych obrotach. Może wy będziecie mieli jakieś sugestie, co mogę jeszcze sprawdzić. A i dodam,...
Witam w moim peugeocie od jakiegoś czasu na ciepłym silniku słychać nierówną pracę silnika. Wiem że turbina się nie załącza ponieważ nie mam ustawionego bajpasa czy nierówna praca silnika może miec coś wspólnego z niedziałającą turbiną?
Witam mam problem, bo silnik pracuje bardzo głośno w dodatku jest wrażenie jakby coś się zacierało.Hałas dobiega z prawej strony silnika.Gdy wszedłem do kanału okazało się,że nie chodzi rolka paska wielorzędowego,rozruszałem ją,nic to nie zmieniło.Czy możliwe,by alternator wydawał takie dżwieki?Aha gdy ruszam pojawia się dzwięk jakby się turbina uruchamiała
turbo i tak do naprawy, moze Ci zrobia sama ta klapke jak turbina na maszynie wyjdzie ok, ale to juz oni sprawdza
. Od niedawna posiadam Peugeot 3008 GT (2021) 1.6 PureTech Hybrid. Zaniepokoił mnie dziwny odgłos odpalania silnika. Nie odpala on płynnie, tylko ma takie krótkie buchnięcie (mogę to porównać do podobnego odgłosu odpalania piecyka gazowego). Mechanicy obstawiają na zapchany kolektor dolotowy lub turbinę. Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem.
A jak ci pomóc....sam musisz sprawdzić sterowanie turbiny albo czy dobrze podłączyłeś zawory, podciśnienia itp. Lub dobry komputer i test elementów wykonawczych Sprawdź zawór sterujący kierownica turbiny
Czasami przy wyższych prędkościach turbina lubi się przywiesić. Rozwiązanie to wyłączyć i włączyć auto. Zagadka rozwiązana.
uszczelniacz turbiny , zapytaj mechanika niech ci go pokarze , bo chyba tylko doi od ciebie kasę, jak turbina bardzo leje trzeba ją zregenerować.
Mam 1,6 THP 156KM. Wymieniony rozrząd, zmienione świece, Zrobione turbo (nowa gorąca część z WG) Wyczyszczone zawory ssące. Auto idzie rozpędzić do 200km/h. Auto słabo przyspiesza w przedziale do 4000obr. Od 4000-7000 idzie dobrze. Po przejechaniu 5km turbina świeci na czerwono jak żarówka. Czy ta turbina powinna tak świecić, co jest nie tak?
Syczeć może wszystko - zarówno podciśnienie - chociażby poprzez nieszczelne serwo, przewody do niego czy "szlaufiki" do elektrozaworów sterujących pracą turba, EVAP czy ogrzewania, tak samo syczeć może nadciśnienie, wydostające się z nieszczelnego dolotu - odcinka pomiędzy samą turbiną a kolektorem ssącym - czyli węże, IC. Nie da się poprzez forum określić,...
wiązka, akumulator, turbina, pompa paliwowa, przewody, przepływomierz.... Tak na poważnie czego brakuje ?
Na moje to nie byłeś u żadnego mechanika. Co pokazała diagnostyka, ciśnienie podczas ruchu i podczas jazdy, doładowanie?
Koledzy to na 100 procent zapchany smok od pompy oleju, czysciłem to nie raz, niektóre były tak przytkane że rozpuszczalnik ledwo co się przedostawał, tylko kapało po woli ze smoka, dla mnie główna przyczyną moim zdaniem są wymiany oleju robione co 20 lub 30 tyś.km., sprawdźcie też sobie sitko w przewodzie olejowym zasilającym turbinę, w c-maxie 1.6...
no ja to wiem. Można turbinę załatwić. Ale dlaczego ten dym?
To nie zostaje nic innego jak wyciągnąc turbinę. Pozdrawiam
peugeot 807,2.2 hdi,2003, w ktorym miejsu jest zawor egr?silnik nie wkreca sie,turbina wlacza sie pow.2000 obrotow.czye gr moze byc przyczyna tego.7 lat mam 807 i nigdy egr nie byl czyszczony lub wymieniany,turbina po regeneracji.
No tak tylko że procedury czyszczenia FAP nie włączysz z poziomu diagnoskopu jeżeli w kalkulatorze wtrysku jest zapamiętany jakiś defekt. A może są jakieś defekty związane z turbiną. Miałem ostatnio taki problem z tym silnikiem w C5. Turbina poszła do wymiany.
Witam Miałem taki sam problem z moim 307 SW. Wymieniłem elektrozawór sterowania turbiną. pomogło śmiga. pozdrawiam
Witam. Temat rozwiązany. Brak mocy wynikał z braku podciśnienia do sterowania turbina. A strzelanie powodował wtrysk, który się zacinał. Dodano po 1 Wymiana wadliwego wtrysku pomogła. Przywrócenie podciśnienia do sterowania turbina załatwiło brak mocy.
Witam, mam ten sam problem, że jest w trybie awaryjnym i już nie wiem, co mam zrobić dalej, a między innymi wymieniłem zawór EGR na nowy, przepływomierz powietrza nowy, turbinę po regeneracji, wyczyszczony intercooler, odma również, wtryski sprawdzone są w 100% dobre, kostki wtrysków nowe, a samochód dalej bez mocy i w trybie awaryjnym do 3 tys. obrotów...
Auto po naprawie, turbina po regeneracji. Koszty 1/4 tego co oferowało ASO.
Przed turbiną jest MAF. Za turbiną jest MAP. To co kupiłeś to MAP. Błąd który podałeś nie ma nic wspólnego z tym. Sprawdź parametry w programie, czujnika Turbocharger Boost Control Position. Potem zasilania a dopiero potem wymiana . To samo z MAP jak już się upierasz.
witam czy ktoś może mi pomóc z moim peugeotem 307 2.0hdi 136km a konkretnie chodzi o to ze po wymianie gruszki na turbinie i odblokowaniu geometri samochód stracił moc wcześniej turbina przeładowywała a teraz wcale jej nie słychać poradźcie coś z góry bardzo dziękuje
Jak obficie to pewnie turbina... Sprawdzałem już cis przy silniku? Ciężko jest na odległość doradzać
Witam Wielkie dzięki za schematy, niestety bez elektryka i tak bym sobie nie poradził bo okazało się, że czujnik oszukany był rezystorem w wiązce, teraz już pokazuje parametry. Auto dymiło bo uszkodzony był przepływomierz powietrza, i poprzestawiana była turbina (auto przeładowywało ) Pozdrawiam
Porządną kłódkę zakładaną na koło pasowe lub łańcuch łączący felgę z turbiną.
Witam. Poszukuje schematu do 2.0 HDI 110 KM (z FAP). Mam problem ze sterowaniem elektrozaworu sterowania turbiną. Muszę prześledzić instalację. Pozdrawiam.
Silnik jest peugeota z turbiną. Wychodzi na to, że coś jest nie tak z elektryką skoro dwie pompy i żadna nie działa, nie bardzo wiem co i jak po kolei sprawdzać w tym samochodzie, peugeot ma inną instalację.
kolego kris mam ten sam problem w 307 hdi 20 byłem na diagnostyce silnika i zacina się cięgło sterujące turbiną i wymiana elektrozawór sterujący turbiną ile kosztował ten elektrozawór pozdrawiam.
Czy wymiana przewodu smarowania turbiny w Peugeot Partner 1,6HDi MK1 polift, , 90KM (9HX (DV6ATED4)) wymaga demontażu katalizatora aby dojść do śruby w bloku silnika czy może wystarczy odkręcenie turbiny ? Czy ktoś poratuje ściągawką z procedurą serwisową ? Z góry dziękuję :) Pozdrawiam Krzysztof
Na mój gust to przepływomierz powietrza.
w 407 2,0hdi podczas przyśpieszania wyskakuje błąd P2562 potencjometr komunikatu turbosprężarki usterka elektryczna potencjometr w siłowniku turbiny wymieniony zawór sterujący turbiny też turbina wyczyszczona kierownica łopatek chodzi płynnie ktoś spotkał się z taką usterkią
turbina mi padła wymieniłem na nową i dwa wtryski mam słabe
Witam Zobacz temat o problemach tego samego silnika bez turbiny czyli 1.6vti. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Powiedziałbym że jest to wręcz kultowy temat o tych silnikach :) i warto go przeczytać. Silnik z turbiną jest bardziej wysilony więc automatycznie będzie miał więcej problemów.
Wrzuć zdjęcie tego wycieku bo ja nie bardzo rozumiem gdzie to jest. Wnioskuję, że chodzi ci o wejście przewodu dolotowego do turbiny. Turbina wymieniona na inna, ale czy na nową? Spływ olejowy drozny?
Na tym filmie to ja nie słyszę gwizdania ,ale może jestem już trochę głuchawy.Jeśli chodzi o turbinę to jak łopatki jadą po obudowie to możesz słyszeć gwizdanie ,szum itp.
Laguny "dwojki" nie bierz, to krolowa lawet, turbiny w dieslach padaja po 150tys, elektronika koszmar. Dwoch znajomych mialo w firmie, wzieli nowki i serwis byl odwiedzany bardzo czesto, miedzy innymi turbina po nieclaych 150tys.
Naj prawdopodobniej turbo już zaczyna puszczać olej, to foto 2 to powrót oleju raczej niema nic wspólnego z padającą turbiną ale sprawdź dokładnie czy to z tego miejsca czy z przewodu zasilania powietrza nie zlewa się olej po turbinie.
Każdy koncern samochodowy oznacza inaczej silniki diesla z turbiną. VW ma TDI, Renault DTi, Peugeot HDi, a Ford TDCI(nie pamiętam jaki ma Opel)
turbina peugeot wymiana turbina peugeot peugeot boxer turbina
sprawdzić zasilacz laptop lenovo bateria huawei indesit instrukcja pralka
momenty dokręcania panewek momenty dokręcania panewek
Moovo X4 – czyszczenie pamięci sterownika, reset pilotów i ustawień Sennheiser HD 458BT – instrukcja obsługi, parowanie Bluetooth, aplikacja Smart Control