Czy Pana accu nie jest martwe?
Udało się rozwiązać problem ?
Sluchaj poszedłem do sklepu i mówiłem że chce nowe cewki zamówili mi kupiłem i zamontowałem 1.5 dnia i na nowo akumulator nie ładuje
Najlepiej taki jak był fabrycznie po założeniu sprawdzić pobór prądu amperomierzem czy nie ma jakichś upływności a po odpaleniu voltomierzem ładowanie. Jeżeli są upływności to trzeba pogrzebać w instalacji co kradnie prąd. To tak na szybko.
Piaggio sfera 50cc . Jaki rok?
Witam, (znaczy używany, bo zamówiłem taki sam) Używany nie znaczy sprawny, tak samo ,,nowy" nie znaczy sprawny. gdzie szukać przyczyny ? Zdaję się, że tam jest jeszcze cewka, uszkodzona może dawać zaniżone ładowanie, bo 12,5V to jakieś ładowanie jest, czy może rozładować akumulator, tego nie wiem.
poprostu na wolnych ładuje na obrotach ładowanie spada dlaczego ?
Witam, zgubiłem masę w mojej Piaggio sfera, a mianowicie po ściągnięciu silnika i ponownym założeniu, motor nie ma masy. Muszę kablem z akumulatora do minusa podłączyć do ramy i wtedy wszystko zaczyna działać. Tylko jest problem, jak tak jest podłączone, to akumulator się nie ładuje.
W Piaggio mp3 400lt nie ładuje się akumulator w czasie pracy silnika- czy to regulator napięcia czy alternator? gdzie jest umieszczony regulator napięcia, gdzie alternator ? jak usunąć problem, czy regulator da się sprawdzić przed zakupem nowego?
Sprawdź akumulator. Po odpaleniu z kopnika masz juz ładowanie akumulatora i wszystko działa. Bez ładowania prawdopodobnie aku jest padniety i nie ma prądu. Może też bezpiecznik z aku na instalacje. Zacznij od sprawdzenia akumulatora. Naładuj go.
Jakie masz ładowanie?
W zdecydowanej większości przypadków powodem braku ładowania jest uszkodzony regulator napięcia lub stator/prądnica. Zacznij od sprawdzenia tańszego regulatora.
że się tak wyrażę nie profesjonalnie te ładowanie nie wydoli, czyli mówiąc wprost będzie za słabe
Sprawdź połączenie masy do regulatora/przerywacza. Prawdopodobnie cały zespół jest uszkodzony. Może da się naprawić? Daj zdjęcia i napisz czy da się go "otworzyć". Sprawdź ładowanie może być niewłaściwe.
Regulator napięcia-na klemach nie widzę żadnego napięcia stałego, bo miernik wskazuje tyle co jest na akumulatorze. Natomiast pojawia się napięcie zmienne ~18V, ale tylko jedna połówka (jak odwrócę bieguny miernika to ~0V). Błąd pomiarowy. Właściwie to lipny miernik. Unity tak miały, że mierząc napięcie stałe na zakresie napięcia przemiennego wskazywały...
Witam, mam problem w skuterze piaggio NRG mc3. Napięcie ładowania na wolnych obrotach wynosi ok. 13-14V a powyżej 3-4tys. obr. i więcej dochodzi do 16V. Sprawdzone dwoma miernikami jeden analogowy za 20zł drugi trochę lepszy analogowo-cyfrowy. Schemat ładowania taki jak załączyłem (znalezione na elektroda.pl). Regulator 8 pinowy. Regulator napięcia...
Mase na swiece i dotykalem przez pół sekundy. Zamowie cewke. A czy modułu CDI wychodzi prawidlowo zasilanie? Dodam tez ze skuter nie ma ładowania, wiecie może jak to jest tam rozwiązane?
Skuterek przewiozłem dziś na przyczepię pod miasto, na taras weszła ekipa remontowa z administracji, musiałem zrobic miejsce. filtr to nie był dobry trop. Nie był bardzo brudny, a sytuacja w zasadzie się nie zmieniła. Wracam jednak do układu paliwowego. Coś jest chyba nie tak z podciśnieniem kierowanym z gaźnika do kranika paliwa. Kopanie powoduje ruch...
W zależności od wersji, rocznika cewka świateł i cewka ładowania mogą mieć moc 35/55W lub 55/35W. Jedna uzwojenie jest nawinięte na dwóch rdzeniach, a drugie uzwojenie na trzech rdzeniach. Cewka ładowania jest "bezmasowa" - przewody szary i niebieski, jeden z nich trzeba połączyć z masą. W oryginalnym rozwiązaniu Piaggio przewód niebieski jest podłączony...
Proszę sprawdzić czy na przewodzie od gaszenia nie ma zwarcia do masy lub przebicia z napięcia +12V. Odłącz w pierwszej kolejności okrągłą wtyczkę od statora (tam znajduje się przewód zielony od gaszenia oraz przewody od cewki oświetlenia i cewki ładowania).
Masz nagrzebane poprzerabiane w instalacji. Automat ssania owszem, może być uszkodzony i robić zwarcie, ale wówczas nie byłoby tylko świateł zasilanych z AC. Piaggio ma swoje własne rozwiązanie w którym jest stosowane osobne uzwojenie ładowania na statorze, jeden koniec uzwojenia jest połączony z akumulatorem niebieskim przewodem przy gnieździe bezpieczników,...
Dokładnie, prąd ładowania przekraczał 2A, ale z tego względu że akumulator 7Ah obsługowy był częściowo rozładowany, po podłączeniu go pod prostownik również to było widoczne. Ale również przy innym akumulatorze można zauważyć taki sam efekt, jeśli chodzi o światła. Regulator odpowiadający za ładowanie podaje pełny prąd ładowania oraz przerywa ładowanie...
Światła i ładowanie: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... http://www.motelek.net/schema/spannung/r... Poza tym: 1. Schemat numer 2 to schemat Piaggio Zip, tam jest wszystko zupełnie inaczej. 2. Schemat z CPI jest mało czytelny. 3. Nie ma żadnego czujnika Halla, w "50" tylko biegowe Derbi na zapłonie Leonelli ma czujnik...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
Akumulator ładujesz 10% jego pojemnosci jesli ma 100ah to ładujesz 10A . Teraz juz mozesz sobie obliczyć dla swojego zródła. Napieciem ładujesz takim jakie ma akumulator.
Niespecjalnie precyzyjny jesteś w opisach. Co to za nowa instalacja? Co pod tym rozumiesz? Skąd twoja pewność, że regulator jest sprawny? Czy ten regulator jest odpowiednio włączony do instalacji? I wreszcie jaki poziom napięcia masz na linii cewka żarówki? A przy okazji jak wygląda ładowanie akumulatora?
Po pierwsze nie ma możliwości aby cewkomoduł się nagrzewał i przepalał po podłączeniu akumulatora, bo obwód zapłonu typu AC-CDI jest od niego całkowicie niezależny. Problem tkwi w mocno przekombinowanej instalacji elektrycznej. Cewkomoduł raczej nie da się inaczej podłączyć aby to zaistniało (przewody zielony, biały, czerwony). Proszę zwrócić uwagę...
Znaczy chciałem żeby ładowało dopiero po przekręceniu kluczyka ze względu na t żeby akumulator się nie rozładował.
Szanowni Panowie .Posiadam skuter PIAGGIO X9 125 problem w tym że prądnica przestała ładować . Otwierając osłony zobaczyłem co jest grane .Istna pajęczyna. Złączka stykowa poupalana , porobione krosy różnymi kolorami przewodów. Prosił bym o pomoc w rozszyfrowaniu tego problemu : tj. zaznaczam że chodzi o schemat , przepraszam z kolorami przewodów jakie...
Witam , mam chiński skuter Zumico Shiva w którym wykonałem swap silnika z Piaggio hexagon 150 cc 2t .W skuterze po swapie zastosowałem : -org. regulator napięcia z piaggio -org. cewke z piaggio -org. moduł z piaggio Reszta elektryki została z Zumico.W skuterze zrobiłem już ładowanie , światła , start/gaszenie . Mam małe problemy z resztą , mianowicie...
Przetwornica napięcia 6/12V moc zależna od ilości diód (obciążenia) . Drugi dodatkowy akumulator 6V (ale co z jego ładowaniem) . Kupić neony/diody na 6V (chyba najprostsze rozwiązanie).
Z góry podejrzewam uszkodzony stator - przegrzane uzwojenia. Jeśli masz miernik cęgowy, zbadaj wydajność alternatora na zwarciu przy zimnym i gorącym silniku. Bez miernika cęgowego sprawdź prąd ładowania amperomierzem podłączonym w miejscu głównego bezpiecznika, przewody muszą być podłączone w sposób trwały, tzn. nie mogą zostać rozpięte podczas pracy...
Witam w moim kolejnym temacie :). Panowie mam proste pytanie czy można podłączyć akumulator samochodowy 12v 55Ah do mojego skuterka i będzie go normalnie ładował bez żadnych problemów ani opcji uszkodzenia jakiejś części??
Ditech ma alternator tylko do zasilania świateł i ładowania akumulatora. W nowszym silniku Piaggio Purejet alternator trójfazowy. Układ zapłonowy jest typu TCI i sterowany przez ECU. Uszkodzenie cewki WN lub czujnika położenia wału korbowego powinno zostać zasygnalizowane kodem błędu w wyniku przerwy w obwodzie. Dodatkowo brak sygnału z czujnika położenia...
Według serwisówki, rezystancja cewki zasilającej w tym statorze (produkcji Langfang Kokusan) powinna wynosić 800 - 1100 omów (pomiędzy przewodami zielonym a białym). Rezystancja impulsatora 90 - 140 omów. Pozostałe trzy przewody od cewki ładowania i cewki świateł nie mają tutaj znaczenia.
Mój Piaggio ma też 12V i nie pali się elektryka :D W skuterach akumulatory z reguły są niedoładowane - krótkie odcinki , jazda na światłach , częste kręcenie rozrusznikiem . Ja raz na tydzień ładuję akumulator prostownikiem i to wystarczy .
Czy to jest oryginalny regulator od tego silnika? Bo bardzo przypomina regulator przeznaczony do starszych Piaggio. Literą "A" oznacza się zacisk do cewki świateł oraz wyjście do lamp, "G" to początek cewki ładowania (koniec połączony z + akumulatora), "B+" to + akumulatora, uziemienie to masa. Jeśli ładowanie to jest cewka "bezmasowa" to powinien być...
Wentylator od Żuka od nawiewu zamontowany na nagrzewnicy jest dosyć skuteczny.Pobór prądu w trakcie jego pracy to około 3A Pobór prądu przez proponowany przez Ciebie wentylator od Poloneza to około 10A.Weż pod uwagę iż układ ładowania w tej hulajnodze też ma określone parametry.
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
Witam, mam problem z instalacją elektryczną w piaggio hexagon. Przez jakiś czas jeździłem bez akumulatora. Teraz, po założeniu akumulatora, najpierw palą mi się żarówki w przedniej lampie, potem w tylnych lampach. Wskaźniki pokazują co chcą (np. wskaźnik paliwa pokazuje że zbiornik jest pusty a kilka sekund później że jest pełny, kontrolka ładowania...
Regulator został wymieniony najwidoczniej na uszkodzony. W Piaggio nie ma innej opcji przy palących się żarówkach, jak uszkodzenie regulatora, ale generalnie w nich część odpowiedzialna za światła i ładowanie rzadko ulega awarii (miałem tylko jeden taki przypadek), tylko padają nagminnie elektroniczne przerywacze kierunkowskazów z wyjściem tranzystorowym...
Ten stator z allegro będzie pasował. Regulator musi być podłączony, aby światła działały (taka konstrukcja połączeń). Do ładowania masz osobne uzwojenie bezmasowe na statorze, jeden z końców jest połączony z biegunem dodatnim akumulatora, a drugi z końców podłączony do regulatora. Poniżej określonego napięcia akumulatora ładowanie jest zablokowane....
Jak masz stary model (z silnikiem AM6) to ładowanie jest realizowane diodą prostowniczą umieszczoną w skrzynce bezpiecznika, wyprowadzoną pomarańczowym przewodem połączonym ze zasilania oświetlenia. Jak masz nowy model (z silnikiem Piaggio) to będziesz miał specjalny regulator napięcia z 6-pinami pełniącego również funkcję przerywacza kierunkowskazów....
Zielony - zasilanie CDI. Żółty - cewka ładowania akumulatora - strona regulatora (niebieski - połączony z "+" akumulatora) W wyniku zwarcia na 99% będzie spalony moduł zapłonowy. Sprawdź czy jest iskra.
Kolego, czy aby na pewno masz ładowanie 14 V plus, a może wcześniej skuter ładował Ci prądem zmiennym, to wówczas nawet nowy akumulator musiałby paść. Sprawdź tzw. masę skutera tj. minus od akumulatora do ramy i bloku silnika oraz połączenia do przekaźnika i do rozrusznika. Czy skuter odpala na innym akumulatorze np. samochodowym. Jeśli te sprawdzenia...
http://obrazki.elektroda.pl/1037409500_1... Sprawdź połączenie uzwojenia ładowania z biegunem dodatnim akumulatora, oraz połączenie uzwojenia ładowania z regulatorem. Patrząc inaczej, na nieuruchomionym silniku na pinie ósmym regulatora powinieneś mieć napięcie akumulatora. Sprawdź także czy na pinie piątym regulatora masz napięcie...
Witam, walczę z MP3 z 2008 roku. Problemy zaczęły się po dobrej jeździe i lekkim deszczu. 1. Kontrolka immo raz mruga raz nie ! 2. Skuter nie chce odpalić ale wystarczy ,że odłączę akumulator na chwilę i mogę uruchomić pojazd. 3. Komputer nie łączy się z ECU !!! Żaden program nawet ten polecany na grupie Piaggio MP3. ( W sumie mało tam fachowców jedynie...
Po pierwsze - ładowanie jest sprawne? Gdy skuter pracuje światła nie przygasają więc tym samym twierdzę że ładowanie jest. W wielu motocyklach widać że ładowanie działa na tej zasadzie, że po lekkim dodaniu gazu z obrotów biegu jałowego światła się lekko rozjaśniają. Gdyby przygasały wraz z obrotami to raczej byłby problem z akumulatorem lub regulatorem....
Lol, niedługo Malossi i Polini będą robić własne skutery... Odłącz okrągłą kostkę od wiązki statora do instalacji elektrycznej, w ten sposób odłączysz gaszenie, zasilanie świateł oraz ładowanie. Podłącz prawidłowo moduł zapłonowy, bianco - biały, rosso - czerwony, verde - zielony. W takim układzie iskra powinna występować bez problemów. Jeśli jednak...
Zapomniałem o temacie... sory... Układ elektryczny w takich skuterach jest bardzo porsty. Nie ma wczuwać sie we wnętrze regulatora napięcia bo... jest on nierozbieralny. I rzeczywiście za słabe światło odpowiedzialny był regulator napięcia. Zamiast wymiany przełożyłem jeden przewód zasilający z magneta w taki sposób ze na niskich obrotach napięcie na...
Witam, otóż mam problem z instalacją elektryczną w moim skuterze, jest on złożony z 2 podobnych do siebie skuterów. Silnik to 180 dwusuwowy z prądnicą (z tego co mi wiadomo). Silnik pochodzi z Piaggio Hexagon/Gilera Runner FXR a reszta to normalny Piaggio Zip z 96". Problem głównie zakreśla się w obszarze przednich świateł, tylnych świateł i licznika...
Spróbuj mu po prostu wstawić mocniejszy bezpiecznik :/ . Bo skoro bezpiecznika nie pali od razu, to bezpośredniego zwarcia nie ma. A wygląda właśnie na to, że to jakiś główny bezpiecznik. Zwłaszcza że obok masz bezpiecznik 30A. Wsadź "na próbę" 15A. Jak zauważysz że przebija go rzadziej, albo nawet wcale to masz winę :) . Nie zepsutą instalację, a za...
Jaki rocznik i jaka wersja zapłonu (CBC)? Trzeba brać pod uwagę że poszczególne części różnią się między sobą w zależności od rocznika. Co z zasilaniem świateł? Ten układ zapłonu to dość skomplikowany system, analizowałem podobny z Suzuki Katana. Tam ładowanie akumulatora jest realizowane w dość tradycyjny sposób - jak w zwykłym regulatorze od skutera,...
Zamieść schemat jako jpg. Łatwiej będzie go analizować. Zrób schemacik (schemat to za duże słowo) twojej prądnicy z zaznaczeniem cewek i kolorów kabli. Chodzi o to aby się zorientować które kable są od cewki zasilającej moduł. Ktore od impulsatora (o ile w ogóle on jest) a które to ładowanie. Pomierz rezystancje cewek. Może ta praca wyda się bezsensowna,...
Próbuję pomóc swojemu znajomemu, któremu w skuterze Piaggio NRG 50 uszkodził sie moduł zapłonowy (ten zespolony z cewką). Po wymianie modułu na nowy skuter przejechał kilka kilometrów i moduł znowu padł. I wtedy "wkroczyłem" ja . Sprawdziłem większość kabli - wszystkie wyglądały OK. Zamontowaliśmy nowy moduł, odpaliliśmy skuter ,chciłlem zmierzyć napięcie...
Witam. Jest zima więc postanowiłem przerobić instalację przy swoim skuterze, ponieważ miałem problemy ze światłami. Najpierw postanowiłem że całe oświetlenie będzie zasilane z akumulatora ( tak jak jest to zrobione np. w Piaggio Skipper 125ccm 2t, podpatrzone u kolegi ), z tym że pojawił się problem z bardzo wydajnym ładowaniem. Stator (alternator)...
Można jeszcze próbować obejść regulator, łącząc bezpośrednio stator z cewkomodułem (przewody szaro-niebieski z fioletowym we wtyczce regulatora). W zasadzie połączenie to występuje bezpośrednio w regulatorze, tylko w nim znajdują się także dodatkowe układy odpowiadające za ładowanie i oświetlenie które mogą wywierać wpływ na zapłon, a regulatory tego...
Skuter piaggio. Generator - "alternator". W kazdym razie w obwodzie reflektora leci prad zmienny (o czestotoliwosci proporcjonalnej do obrotow silnika). Jak wyprostowac ten prad aby moc ladowac akumulator? Ogolnie potrzebny mi prad stały w drugim obwodzie(oswietleniowym). Obwod zwykły ładowania akumulatora działa ok. Zastosowałem mostek prostowniczy...
Jestem posiadaczem Piaggio MP3 400ie rok. prod. 2007. Mechanicznie bez zarzutu, ale jak go kupiłem to od początku nie gasła kontrolka hamulca ręcznego, jednakże nie przeszkadzało mi to. Obecnie od dwóch miesięcy mam problem z kierunkowskazami. Serwis motocyklowy rozłożył ręce, ale myślę, że z lenistwa i niewiedzy. Sprawdziłem regulator napięcia i tam...
Piaggio MP3 500 prod. 2009r po wymianie silnika z wersji 250 na 500 "powoli" reaguje na manetkę gazu - słabo przyśpiesza. http://obrazki.elektroda.pl/5582589800_1... Wymieniony został kompletny tylny wahacz z zespołem napędowym, wraz z kołem, amortyzatorami, zbiornikiem paliwa, wtryskiwaczem, komputerem ECU, przepustnicą, pompą paliwa,...
Witam! Jest to skuter z prostym chińskim silnikiem dwusuwowym bez wariatora tylko napędzany łańcuszkiem. Pod kołem magnetycznym jest stojan z dwoma cewkami - jedna do świateł i ładowania a druga podająca napięcie na cewkomoduł. Podejrzewałem, że uszkodzony był cewkomoduł. Kupiłem nowy identycznego typu niestety nie pomogło. poniżej zdjęcie cewkomodułu...
Organ18: po co tak kombinować? jeśli nie masz prawka, to nie możesz też jeździć żadnymi Axiamami/Ligierami/Piaggio itp, bo one niestety też wymagają prawka. Na ta krótkie odcinki to kup sobie Melexa bez akumulatorów za 1000zł, najlepiej takiego na 36V, załóż 3 akumulatory samochodowe (jednakowe) i spokojnie dojedziesz i wrócisz, a na noc można sobie...
Pomoże , pomoże, tylko najpierw sam musisz się wykazać... Znajdź i zamieść schemat instalacji lub choć schemat układu zapłonowego. Dzięki temu można cię będzie nakierować. Podejrzewam uszkodzenie cewki ładującej CDI - jedna z cewek magneta . Trzeba też sprawdzić, zgodnie z linkowanym tematem, obwód gaszenia i zabezpieczeń przed odpaleniem.
Podejrzewam uszkodzenie cewki ładującej CDI. Obawiam się jednak, że sobie nie poradzisz z tematem. Nie potrafisz nawet opisać jak sprawdzasz iskrę. Zawieź motorek do fachowca. Ja straciłem cierpliwość. Sorry.
Porównanie o którym pisałem nie dotyczy kolorów! Zapomnij o takim sprawdzaniu jakości iskry. To urban lagend. Ocena kolorów jest bardzo subiektywna a przez to niemiarodajna. Sprawdza się odległość na jaką można odsunąć końcówkę kabla WN od masy gdy iskra jeszcze przeskoczy. Napięcie musi być na tyle duże aby iskra pokonała odległość min. 8 mm w powietrzu...
MOTOROWERY I MOTOCYKLE APRILIA BAOTIAN BMW CAGIVA CPI DNIEPR HARLEY HONDA ITALJET IŻ JAWA - CZ JUNAK KAWASAKI KTM KYMCO MACAL MALAGUTI MIŃSK MZ - ETZ PEUGEOT PIAGGIO ROMET, OGAR, KOMAR, MOTORYNKA (polskie) SIMSON STELLA SUZUKI SYM TRIUMPH WFM WSK VESPA YAMAHA [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... YZFR1L schematy...
skuter piaggio ładowanie czujnik piaggio skuter piaggio
lotnicze słuchawki vitodens vitotrol regulacja obrót szlifierka
philips 55pus6262 windows server
Ekspres Siemens EQ.6 - ciągła praca pompki wody Schemat elektryczny Seat Altea 2006 - gdzie znaleźć?