Może najpierw poszukaj bezpiecznika.
Jaki to model? W X9 Amalfi 180 cm³ za wszystko odpowiedzialny jest zestaw liczników. Tam jest wbudowany przerywacz kierunkowskazów. Przełącznik kierunkowskazów to taki joystick, trzy styki: lewo, prawo, reset. Nie pamiętam jak jest z awaryjnymi. Ogólnie patent ten ma na celu automatyczne wyłączenie kierunkowskazów jeżeli przejedzie się jeden kilometr...
Przecież tam jest przełącznik świateł: "lighting switch" więc o co chodzi ?
Masz nagrzebane poprzerabiane w instalacji. Automat ssania owszem, może być uszkodzony i robić zwarcie, ale wówczas nie byłoby tylko świateł zasilanych z AC. Piaggio ma swoje własne rozwiązanie w którym jest stosowane osobne uzwojenie ładowania na statorze, jeden koniec uzwojenia jest połączony z akumulatorem niebieskim przewodem przy gnieździe bezpieczników,...
akumulator, który ładowałem w domu przez zimę dał radę, ale po kilku minutach ładowanie na zaciskach - na maksymalnych obrotach ok. 13,5V a na wolnych 12V z kawałkiem i spadało. Nie dało się już uruchomić - podłączyłem go na kabel z samochodu. Twój opis wszystkiemu przeczy. Na wysokich obrotach masz ładowanie - napięcie 13.5V, co zarówno oznacza że...
Nie widziałem jeszcze serwisówki do RS50 MY 06, a szkoda bo interesowały by mnie informacje na temat silnika Piaggio 6-biegowego. Trzeba do tego podejść standardową metodą, czyli z miernikiem i sprawdzić napięcia i przejścia pomiędzy przełącznikiem świateł a żarówką i masą.
Podłączyłem ten żółty do włącznika świateł postojowych, a czarny podłączyłem do minusa od świateł mijania i postojówki święcą ok, tylko wtedy nie świecą mi mijania. A jak odłączę ten minus od postojówek to mijania normalnie świecą. Więc gdzie podpiąć się z tym minusem??
Został odłączony czujnik poziomu oleju, dozownik został usunięty? Nie pamiętam czy w Apriliach z silnikiem Piaggio jest to zabezpieczenie, ale we wszystkich Piaggio odłączenie czujnika poziomu oleju nie da zasilania na obwody DC i nie odpalisz na rozrusznik elektryczny.
Witam. Posiadam Piaggio typhoon mam problem ze światłami. Na żarówce 12v ledwie swiecą, a na zarówce 6v 10a swiecą dobrze ale skuter musi pochodzic 3-4 min zeby dostal prąd na światła. Czego to może być wina?? Regulatora??
że się tak wyrażę nie profesjonalnie te ładowanie nie wydoli, czyli mówiąc wprost będzie za słabe poprzyj to argumentem. :) Żarówka fabryczna jest 35W do tego tylna 5W i podswietlenie wskazników 5W Xenon pobiera 35-40W. Jak tylna lampe zastapie diodami to wyjdzie na jedno. Poza tym np nie 100% czasu bede jezdził na światłach.
Według serwisówki, rezystancja cewki zasilającej w tym statorze (produkcji Langfang Kokusan) powinna wynosić 800 - 1100 omów (pomiędzy przewodami zielonym a białym). Rezystancja impulsatora 90 - 140 omów. Pozostałe trzy przewody od cewki ładowania i cewki świateł nie mają tutaj znaczenia.
Schemat instalacji pasuje, ale nie do wszystkich typów regulatorów. Zadziała wyłącznie gdy regulator będzie mieć wewnątrz osobne obwody na ogranicznik świateł i regulator napięcia. Większość regulatorów są z wejściem typu "sense" i one wymagają podłączenia obu przewodów (żółtego i białego) do uzwojenia statora. Piaggio ma dwie osobne cewki i tu zbytnio...
Dokładnie, prąd ładowania przekraczał 2A, ale z tego względu że akumulator 7Ah obsługowy był częściowo rozładowany, po podłączeniu go pod prostownik również to było widoczne. Ale również przy innym akumulatorze można zauważyć taki sam efekt, jeśli chodzi o światła. Regulator odpowiadający za ładowanie podaje pełny prąd ładowania oraz przerywa ładowanie...
Sprawdź stan blaszek pomiędzy gaźnikiem a cylindrem - śrubkę od obrotów wkręć 3 obroty - i po rozgrzaniu ustaw obroty jakie trzeba by nie gasł na światłach. Mieszanka - wkręcona śruba na 1,5 obrotu.
Piaggio NRG Power 2009 odpala na pełnej manetce, po czym po chwili gaśnie. AI: Czy problem pojawił się nagle, czy stopniowo się nasilał? Problem pojawił się po samoczynnym zgaśnięciu na światłach na drodze. AI: Były ostatnio jakieś naprawy albo serwis, np. czyszczenie gaźnika, wymiana świecy, paliwa? Nie czyszczony gaźnik, filtr paliwa, świeca mokra,...
Skoro wiesz lepiej... A może cały czas świeci się postojówka, a jak wciśniesz hamulec to prądu brakuje? Wsadź akumulator i nie filozuj.
Ostatnio mój Tato kupił sobie samochodzik marki microcar. Chce wymienić silnik w Nin i juz ma jednostkę napędowa i padło to na silnik od skutera piaggio (...) nie chce aby na mnie ze świateł trąbili O to się nie martw - i tak będą trąbili ;) nikt po mieście nie jeździ 45km/h. Skuter nie jest szybszy ale mniej miejsca zajmuje i łatwiej go wyprzedzić....
Ditech ma alternator tylko do zasilania świateł i ładowania akumulatora. W nowszym silniku Piaggio Purejet alternator trójfazowy. Układ zapłonowy jest typu TCI i sterowany przez ECU. Uszkodzenie cewki WN lub czujnika położenia wału korbowego powinno zostać zasygnalizowane kodem błędu w wyniku przerwy w obwodzie. Dodatkowo brak sygnału z czujnika położenia...
Czy to jest oryginalny regulator od tego silnika? Bo bardzo przypomina regulator przeznaczony do starszych Piaggio. Literą "A" oznacza się zacisk do cewki świateł oraz wyjście do lamp, "G" to początek cewki ładowania (koniec połączony z + akumulatora), "B+" to + akumulatora, uziemienie to masa. Jeśli ładowanie to jest cewka "bezmasowa" to powinien być...
w jakim stanie jest stacyjka ?może to ona broi ? najlepiej jakbyś mógł podstawić inną stacyjkę :) wtedy miałbyś pewność i jeszcze jedno :) jeśli przycisk startera i przełącznik świateł są blisko siebie to duże prawdopodobieństwo że zwarły ci się gdzieś przewody :) posprawdzaj je :)
Proszę o pomoc. Kupiłem synowi bez akumulatora. Zamontowałem nowy, nie ma świateł, zdemontowałem osłony - SZOK. Instalacja - poskręcane kable - jaja. Potrzebny schemat instalacji elektrycznej, żeby z tego wybrnąć. Warto też pewnie zrobić przegląd. Dziękuję. Cześć chodzi mi o schematy do Piaggio typhoon. Dzięki.
W wielu skuterach ssanie zasilane jest z obwodu świateł, pod wpływem tego prądu element grzejny po kilku minutach powoduje wypchanie iglicy i odcięcie dodatkowej dawki paliwa. Ssanie będzie działać przy prądzie stałym i zmiennym.
Jak sprawdzić membranę? Króciec łatwo sprawdzić, czy jest szczelny. Membranę sprawdzałem tak jak mówiłem pod światło, czy nie ma jakichś prześwitów czyli czy blaszki dobrze uszczelniają.
Jaki rocznik i jaka wersja zapłonu (CBC)? Trzeba brać pod uwagę że poszczególne części różnią się między sobą w zależności od rocznika. Co z zasilaniem świateł? Ten układ zapłonu to dość skomplikowany system, analizowałem podobny z Suzuki Katana. Tam ładowanie akumulatora jest realizowane w dość tradycyjny sposób - jak w zwykłym regulatorze od skutera,...
Witam, otóż mam problem z instalacją elektryczną w moim skuterze, jest on złożony z 2 podobnych do siebie skuterów. Silnik to 180 dwusuwowy z prądnicą (z tego co mi wiadomo). Silnik pochodzi z Piaggio Hexagon/Gilera Runner FXR a reszta to normalny Piaggio Zip z 96". Problem głównie zakreśla się w obszarze przednich świateł, tylnych świateł i licznika...
Mój Piaggio ma też 12V i nie pali się elektryka :D W skuterach akumulatory z reguły są niedoładowane - krótkie odcinki , jazda na światłach , częste kręcenie rozrusznikiem . Ja raz na tydzień ładuję akumulator prostownikiem i to wystarczy .
Miałem przez pewien czas właśnie z tym, że mi gasł na wolnych obrotach. Migotanie świateł raczej było od początku, gdy go kupiłem, słyszałem, że niby tak jest w motorowerach 2T, bo miałem podobnie w skuterze Piaggio Typhoon, ale wątpię, że nie da się tego jakoś naprawić. Sprawdzę akumulator.
Poproszono mnie o wstawienie nowych świateł ale tutaj cała elektryka jest lipa. Nie znam się na tym. 12V dochodzi do stacyjki i po przekręceniu zapłonu działa tylko klakson. Brak świateł, kierunków, zapłonu stopu itp. Sam zapłon na krótko działa, więc akumulator jest sprawny. Według schematu napięcie na zapłon, światła i stop brane jest z 5 wyjścia...
Najlepsza jest zmiana magneta wraz z statorem i przerobienie tego pod wymagany pobór prądu, kiedyś zrobiłem przeróbkę wsk na stator od gpz500(taki był pod ręka) i magneto od niego, prądu nigdy nie brakło, gość jeździł sobie tym w zimę i chciał mieć grzane manetki i siedzonko, do tego lepsze światła. Sam mam w elyseo grzane manetki i siedzenie z "regulatorami"...
Witam odgrzeje temat ponieważ mam problem z tym samym modelem ale u mnie objawy są inne, bez włączonych świateł mam 16v a z włączonymi światłami 12.8 - 13v na 5000 obr. Podejrzewam regulator... Co do przeciążenia prądnic w motocklach/ skuterach jest to raczej nie możliwe. Tam są regulatory napięcia stratne, które po prostu zwierają + do masy i powodują...
Sprawdź membranę, znajduje się ona za kolektorem ssącym. Nie jest to duży koszt. O ile się nie mylę średnoi zaleca się wymieniac ją co 10 tys km. Wykręc ją i zobacz pod światło czy nie ma malutkich szczelin w miejscu przylegania "blaszek" do obudowy całego zaworu. :D
Nie może być tak, że włączenie któregoś z czujników świateł stop powoduje złą pracę rozrusznika. Jeden i drugi musi dać prawidłowe zasilanie na światło stop, które z kolei zasila cewkę stycznika rozrusznika. Przypuszczam że mogą występować jakieś anomalie związane z masą silnika lub masą instalacji elektrycznej. Na przykład brak masy silnika (przerwany...
Lol, niedługo Malossi i Polini będą robić własne skutery... Odłącz okrągłą kostkę od wiązki statora do instalacji elektrycznej, w ten sposób odłączysz gaszenie, zasilanie świateł oraz ładowanie. Podłącz prawidłowo moduł zapłonowy, bianco - biały, rosso - czerwony, verde - zielony. W takim układzie iskra powinna występować bez problemów. Jeśli jednak...
Witam Wszystkich, Taki przypadek: jadę skuterem wszystko jest ok. Wjeżdżam na drogę z wybojami - nierównościami. Skuter nagle gaśnie. Wskazówka prędkościomierza na 60 km/h, obrotomierz 2 tyś. Skuter nie reaguje na kluczyk. Przekręcam w stan zapłonu i nie zapala się nic oprócz tego co na zdjęciach. Nie reaguje na nic. Nie włączysz świateł, nie działa...
wolę dwusuwowy bo szybszy jest w mieście jak masz dużo świateł szybciej się rozpędza. Silnik dwusuwowy pracuje zdecydowanie lepiej i bardziej ekonomicznie przy stałych obrotach i dużym obciążeniu, natomiast przy biegu jałowym praca jego jest nie równa Zdecydowaną zaletą tego silnika jest jego obsługa i naprawa, które są prostsze i tańsze niż w silniku...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
Witam. Jest zima więc postanowiłem przerobić instalację przy swoim skuterze, ponieważ miałem problemy ze światłami. Najpierw postanowiłem że całe oświetlenie będzie zasilane z akumulatora ( tak jak jest to zrobione np. w Piaggio Skipper 125ccm 2t, podpatrzone u kolegi ), z tym że pojawił się problem z bardzo wydajnym ładowaniem. Stator (alternator)...
Jestem posiadaczem Piaggio MP3 400ie rok. prod. 2007. Mechanicznie bez zarzutu, ale jak go kupiłem to od początku nie gasła kontrolka hamulca ręcznego, jednakże nie przeszkadzało mi to. Obecnie od dwóch miesięcy mam problem z kierunkowskazami. Serwis motocyklowy rozłożył ręce, ale myślę, że z lenistwa i niewiedzy. Sprawdziłem regulator napięcia i tam...
- Przecież mam dwa osobne reflektory a nie żarówkę dwuwłókową. Ciekawe co piszesz i co nam sugerujesz. Chińczyki w tej budzie mają takie "podwójne" reflektory, ale z funkcją świateł mijania/drogowych po lewej i prawej stronie lampy, mają dwie żarówki dwuwłóknowe o mocy 18/18W lub 25/25W typu S2 lub HS1 o zmniejszonej mocy. Z resztą ze schematu który...
Dzisiaj wziąłem się samodzielnie za pomiar amperomierzem mojej instalacji... Odłączając bezpieczniki doszedłem do tego, że akumulator rozładowuje przekaźnik/stycznik umiejscowiony w czaszy za lampami i odpowiada za światła krótkie/długie. Zdziwił mnie natomiast wygląd tego przekaźnika (ale czego się spodziewać po handlarzu który sprzedał mi motor):...
Zapomniałem o temacie... sory... Układ elektryczny w takich skuterach jest bardzo porsty. Nie ma wczuwać sie we wnętrze regulatora napięcia bo... jest on nierozbieralny. I rzeczywiście za słabe światło odpowiedzialny był regulator napięcia. Zamiast wymiany przełożyłem jeden przewód zasilający z magneta w taki sposób ze na niskich obrotach napięcie na...
Witam, posiadam w/w skuter, mam z nim następujący problem: gdy włączę światła mijania, są one bardzo słabe,no i ledwo co podświetla mi zegary. Natomiast na światłach pozycyjnych wszystko ładnie świeci. Aha, podczas jazdy gdy włączam kierunek, on normalnie 'mryga', a jak jeszcze wcisnę hamulec, to częstotliwość migania wzrasta, podobnie, gdy w samochodzie...
(at)ElektrodaBot Aprilia Atlantic 125 po wywrotce nie odpala. Rozrusznik nie kręci światła stop nie świecą. AI: Czy po wywrotce sprawdzałeś bezpieczniki i stan akumulatora – czy wszystko jest w porządku... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W Atlanticu 125 linia zasilająca żarówkę STOP jest tą samą linią, która zasila cewkę przekaźnika rozrusznika (sygnał...
Mówisz o wskaźniku przepalenia żarówek? Dawno temu, gdzieś w połowie lat osiemdziesiątych Kawasaki stosowała układ wyłączający kierunkowskazy po przejechaniu pewnego dystansu (0.5 km/1 km tudzież mili). Patrząc z perspektywy czasu na obecną technikę, to tamte rozwiązania były dość skomplikowane. Obecnie np. pierwsze Piaggio X9 ma takie rozwiązanie....
Witam, posiadam model skutera opisany wyżej z 2004 roku. Jest on po wielu przygodach i stał ponad rok w garażu. Postanowiłem się za niego zabrać. Głównym problemem jest to iż gdy przekręcę stacyjkę nie działa zapłon elektryczny (zero dźwięków, nic) oraz nie pali sie żadna kontrolka, ani światło (nawet stopu po wciśnięciu hamulca). Skuter natomiast pali...
Piaggio x9 125cc z 2003 roku. Po gwałtownym dodaniu gazu skuter gaśnie chyba, że w odpowiednim momencie puści się manetkę, bez względu czy na zimnym czy ciepłym silniku. Jak motocykl reaguje na gaz pokazałem na filmiku poniżej: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... (ogólnie lepiej odpala, na filmiku akurat nie wiem dlaczego...
Nic nie napisałeś , że skuter chłodzony cieczą tylko , że chcesz dodatkowy wiatraczek.:P Wyjęcie termostatu to skrajna głupota. Po jego wyjęciu większość przepływu płynu zamyka się w tzw małym obiegu poza chłodnicą. Powoduje to przegrzewanie się silnika. Termostat wbrew pozorom działa na tej zasadzie, że przełącza obieg z małego na duży, a nie tylko...
Witam! Jest to skuter z prostym chińskim silnikiem dwusuwowym bez wariatora tylko napędzany łańcuszkiem. Pod kołem magnetycznym jest stojan z dwoma cewkami - jedna do świateł i ładowania a druga podająca napięcie na cewkomoduł. Podejrzewałem, że uszkodzony był cewkomoduł. Kupiłem nowy identycznego typu niestety nie pomogło. poniżej zdjęcie cewkomodułu...
Na pewno nie czujnik paliwa, czujnik jest podłączony, poza tym to są dwa piny. Wykopałem w necie schemat i wygląda raczej na światełko do rejestracji. Dzięki za info z przerywaczem :) W sklepie mieli tylko bimetalowe, więc zamontowałem taki i elegancko działa. Dzięki za pomoc, temat do zamknięcia.
Mam problem.Ponieważ w moim Typhoonie podczas dodawania gazu światła powinny mocienj swiecic,a u mnie jest odwrotne.Światła świeca słabiej.W czym jest proble.Prosze o pomoc.
tak swiatła przygasają wtedy nie gasna całkiem ale widac różnice ze gorzej świeca ? wiesz co to moze byc ?
Witajcie. Szukam i szukam, i znalezc nie moge, jak podlaczyc ladowanie i zasilanie swiatla przedniego z zaplonu DE w Simsonie. Zaplon pochodzi z Piaggio NRG. Sa w necie schematy tegoz skutera, lecz nie wiem, gdzie wpiac dwa kable, co mi zostaly. [url=http://obrazki.elektroda.pl/1018048... Piaggio Zaplon podlaczony, i zostaly mi...
Omomierzem tego tak nie sprawdzisz. Żarówka 65W w miejscu bezpiecznika i grzebiesz. Gdy będzie zwarcie zaświeci pełnym światłem.
Witajcie Chciałbym się zwrócić o pomoc do fachowców odnośnie skuterka jak w temacie. Piaggio 2006 rok, stracił światła, tzn nie ma wcale ani drogowych ani postojowych. Porozbierałem i z tego co widzę nie ma zasilania, przejścia na kablu zasilającym sprawdziłem do termoregulatora napięcia jest (kabel kolor żółto/czarny). Chciałbym Was zapytać jak sprawdzić...
Odkopię trochę temat. Regulator został wymieniony i nadal to samo. Raz działają, raz świecą ciągłym światłem. Postanowiłem ominąć przerywacz w regulatorze i zastosować zwykły zewnętrzny przerywacz. Jeśli ktoś miałby może opis wyprowadzeń pinów z regulatora, byłbym wdzięczny.
Witam, Piaggio Beverly 500 2004r Pojawił się u mnie problem prawdopodobnie z immobiliserem. Usterka wystąpiła dość niespodziewanie, po zgaszeniu skuter nie dał się uruchomić. Pomogło chwilowo odpięcie akumulatora. Po resecie da radę odpalić ale zazwyczaj tylko raz potem już można zapomnieć. Jeżeli odpali to jeździ dobrze (nie zapala się check engine)...
witam mam problem ze skuterem piaggio nrg 50 . problem polega na tym że nie ma iskry . nie ma wgl napięcia na przewodach które podłącza się do cewki (zielony,czerwony i biały )myślałem że to iskrownik padł kupiłem nowy i to samo . dodam że w skuterze nie ma stacyjki ,ktoś kiedyś tam zamontował przełącznik mam nadzieję że dobrze . proszę o pomoc Dodano...
piaggio kontrolki piaggio immobilizer piaggio światła
irf540 audio ustawienia ramki panasonic scalić
bosch aquatak odblokowanie kosiarek bosch indego
Arduino Nano miernik napięcia 0-30V z OLED I2C – kod, schemat, kalibracja Silnik 3-fazowy 7,5 kW – podłączenie gwiazda-trójkąt, zaciski U V W Z X Y, stary typ