Witam. Posiadam skuter j.w. Brak iskry, cewka i świeca podmienione. Impulsator pracuje poprawnie- Podłożyłem moduł z skutera 4T też zasilany z 12V i iskra się pojawia, więc problem ewidentnie tkwi w module. Po przekręceniu stacyjki mignie dioda CODE i zgaśnie ( informacja, że odczytał immobilizer poprawnie) - Następnie kręce rozrusznikiem i po sekundzie,...
Próbuję pomóc swojemu znajomemu, któremu w skuterze Piaggio NRG 50 uszkodził sie moduł zapłonowy (ten zespolony z cewką). Po wymianie modułu na nowy skuter przejechał kilka kilometrów i moduł znowu padł. I wtedy "wkroczyłem" ja . Sprawdziłem większość kabli - wszystkie wyglądały OK. Zamontowaliśmy nowy moduł, odpaliliśmy skuter ,chciłlem zmierzyć napięcie...
Witam Zlecę a raczej zapytam się o cenę wykonania modułu komputera do skutera. Komputerek miałby wyświetlać na zmianę co 5 sek. Temp z pierwszego termometra, temp. z drugiego termometra, stan naładowania akumulatora, i na początku włączenia komputerka napis "PIAGGIO". Moduł musiałby współpracować z wyświetlaczem LCD Charakterystyka wyświetlacza : [url=]KLIK...
Mój brat ma piaggio zipa z 2006 roku i u niego blokada jest głównie na module, miał coś tam jeszcez kombinowane przy gaźniku i to dało kilka kilometrów więcej ale głównie blokuje moduł. Niestety z tego co wiem to jedyna możliwość to kupno odblokowanego modułu, nie da się przerobić fabrycznego pozdrawiam
Witam. Posiadam pojazd jakim jest Derbi Gp1 Racing a zamontowany w nim silnik to nic innego jak P/G. Ten sam silnik znajduje sie w Gilerze Runner, DNA Piaggio NRG i innych. Skuter na zimnym silniku ładnie odpala i ładnie jeździ, ale gdy się nagrzeje zaczyna przerywac na wyższych obrotach a na niskich gaśnie. Na zimnym silniku odpala od jednego lekkiego...
Jeśli gaźnik wg Ciebie ok. ( i dysze udrożnione ), to podmień na próbę moduł.
Wiesz, że dzwonią... Rozrusznik nie ma osobnego uzwojenia, bo by je spalił. Jest podłączony pod akumulator i z niego czerpie energie do rozruchu. A akumulator jest ładowany przez istniejący regulowany blok zasilania. Dodatkowo są tam jeszcze cewki: zasilania świateł - którą chcesz przerobić, zasilania modułu zapłonowego (rozwiązanie stosowane w większości...
Masa jest ok. Odłączyłem cewkomoduł, miernik do zielonego i do masy zerowe napięcie. A przeciez zielonym jest podawany prąd na moduł.
Napisz prędzej jaki rodzaj silnika posiadasz - Minarelli, Morini czy Piaggio. Podobne objawy mogą pojawiać się również z powodu złej pracy układu zasilania, np. zalewanie paliwem lub olejem. Świeca dostanie przebicia i silnik przestanie pracować.
Od pewnego czasu mam problem z moim skuterem Piaggio Free 50. Chodzi dokładnie o to że w skuterze nie ma iskry. Stał się to w ciepły dzień kiedy wyjechałem na górę i zostawiłem go na chwilę aby ochłodził się, po jakoś 5 min. przyszedłem skuter normalnie odpalił i zjeżdżając z góry nagle skuter zgasł. Prowadząc go do domu próbowałem jeszcze kilka razy...
Jeżeli moduł ma takie samo gniazdo to bez problemu będzie pasował. Masz na 4 konektorach, czy na sześciu?
Poszukałem szczęścia w okolicach modułu i trafiłem w samo sedno raczej, szczęście chciało że brat miał moduł mu zbędny i okazał się to strzał w 10 jak na razie :) od godz jakoś 19 spokojnie się trochę pojeździło, zobaczymy jak będzie dziś w dzień mam nadzieję ze na tym się skończy mój problem. Moduł - darmo Świeca - 14 zł, wydatek na tą usterkę mam...
Dziś wymieniłem stator i cewko moduł. Okazało się, że winny był stator. Skuter odpala na obu cewko modułach. Na nowym i starym. Pojawił się jednak inny problem. Nie chce odpalić z rozrusznika, choć ten bardzo ładnie kręci. Pali i to ładnie, ale tylko z kopniaka. Czy to może być wina tego wymienionego statora ?
witam mam problem ze skuterem piaggio nrg 50 . problem polega na tym że nie ma iskry . nie ma wgl napięcia na przewodach które podłącza się do cewki (zielony,czerwony i biały )myślałem że to iskrownik padł kupiłem nowy i to samo . dodam że w skuterze nie ma stacyjki ,ktoś kiedyś tam zamontował przełącznik mam nadzieję że dobrze . proszę o pomoc Dodano...
Mam problem ze skuterem Piaggio Typhoon 2T z 2004 roku a mianowicie przerywa na pełnym gazie... robi harakterystyczne buuu.... po odpuszczeniu gazu i dodaniu znowy to samo. Silnik jest przerobiony na 70. Gaźnik weber 18mm a problem zaczął sie kilka dni temu. Co do gaźnika to był czyszczony i regulowany ale żadnych efektów. Co do modułu zapłonowego był...
Problem w skrócie był następujący: brak iskry po zgaszeniu silnika. Odpala zimny rano i może pracować do wypalenia całego paliwa. Jak wyłączy się silnik (czy to po 10 sekundach czy po wypaleniu baku) nie odpali przez najbliższą godzinę. Pomiary wykazały brak napięcia zasilającego moduł CDI. Po rozbebeszeniu magneto i dokładnym przemierzeniu okazało...
Problem rozwiązany. Przyczyną okazał się spalony moduł kodujący immobilisera. Szczęście w nieszczęściu że moduł był kompatybilny z modułami samochodowymi. Różnił się jedynie wykonaniem, był wodoszczelnej obudowie zalanej silikonem. Na chwilę obecną w skuterze siedzi moduł od fiata marea z przegranym wsadem procesora z oryginalnego immo. Wszystko śmiga...
11V na akumulatorze jest bo akumulator jest umierający i pełni jedynie funkcję "jakiegokolwiek akumulatora by nie zepsuć regulatora napięcia, który potrzebuje akumulatora". U mnie w instalacji światła są zasilane z wiązki, akumulator jest połączony do regulatora i na tym połączeniu są również światła. Jak już mówiłem instalacja elektryczna to połączenie...
tak to był cewko-moduł który wymieniłem pojeździłem sobie 2 dni i zgasł, teraz nie ma wgl iskry :/ czy mógł spalić się moduł?? jeśli tak to od czego??
Witam wszystkich.Mam problem ze swoim skuterem, ponieważ z dnia na dzień stracił iskrę. Po zdjęciu przedniej osłony zobaczyłem stopioną instalacje elektryczna wszystkie kable wymieniłem lecz iskry nadal niema.Zamontowany jest w nim tzw. cewko moduł sprawdzałem go i na zielonym kablu jest napięcie podczas startowania i iskry nadal niema przewód i świeca...
Witam ! Mam problem ze skuterem Piaggio Nrg nie mam iskry i nie wiem o co chodzi sprawdzałem cewko moduł stator, i nie wiem co mogło sie stac Prosze o pomoc
Witam mam problem z Piaggio Typhoon ponieważ nie chce odpalić. Iskra jest ale słaba Wymienione zostało: -regulator napięcia -cewko/moduł -iskrownik -klin na wale -świeca -fajka -kabel wysokiego napięcia I problem nie znika co to może być. Odpaliłem go, pracował z 2 minuty i sam zgasł proszę o pomoc
w tym module nie idzie ominąć immo ale są w ostrołęce fachowcy którzy zajmują się modułami zapłonowymi i napewno ci pomogą "elserwis" tel.29-7642867-polecam
to nie jest cewka zapłonowa tylko cewkomoduł-o ile się nie myle ma różowy kolor...nie pamiętam dokładnie kolorów ale : na jednym z nich przy kręceniu rozrusznikiem powinno być około kilkudziesieciu wolt, na drugim impulsy z czujnika położenia wału na trzecim masa przy wyłączonej stacyjce.Postaram się dokładnie opisać wieczorem który kolor do czego Ale...
Akurat w piaggio jest to cekomoduł czyli cewka i moduł zapłonowy zalane w jednej obudowie. Nie pamiętam jak w tym modelu, często impulsator i cewka zasilająca CDI to jedno uzwojenie pod magnetem. Nawiasem mówiąc najbardziej awaryjny zapłon jaki spotkałem w skuterach. weż woltomierz AC i popatrz na przewody - jak pamiętam jest tam zielony, czarny i czerwony...
Witam. Mam proste pytanie, jaka powinna być w przybliżeniu rezystancja cewki zasilającej moduł zapłonowy w skuterku jak w temacie?
włoskie skutery zazwyczaj blokady mają na wariatorze i na tłumiku. Na tłumiku są 2 rodzaje blokad- zwężka w tłumiku lub tzw. "zawirowywacz spalin". Trzeba tą zwężkę czy też zawirowywacz usunąć po prostu. Często też jest blokada na krućcu ssącym -zmniejszona powierzchnia - należy wymienić kruciec. Na wariatorze blokada jest w postaci podkładki między...
Napisałem wcześniej że wystarczy odłączyć kostkę od przewodów statora, gaszenie od stacyjki będzie odłączone i iskra powinna pojawić się przy kopnięciu na kopstarter. Zostaw na razie tą stacyjkę. Jeśli te 115V na przewodzie zielonym było przy podłączonym module zapłonowym, to masz dwie możliwości: uszkodzony moduł zapłonowy lub uszkodzony impulsator.
Jedna sprawa - nie wolno nigdy odłączać akumulatora podczas pracy silnika! Grozi uszkodzeniem regulatora, modułu zapłonowego TCI i innej elektroniki.
Masa łączy się przewodem masowym rozrusznika, jest przykręcona przewodem z końcówkami oczkowymi po obu stronach. Ponadto masa łączy się przez stator i moduł CDI. Ładowanie nie potrzebuje masy, zastosowano cewkę "bezmasową" która z jednej strony jest połączona bezpośrednio z "+" akumulatora.
A może to albo tamto? Jak nie sprawdzisz, to nie będziesz wiedział. Z_bynek napisał: Czytałem że bez ssania też powinien zapalić. Tylko jak jest gorący! Zimny silnik nie powinie zapalić bez działającego ssania. Mało tego. Wręcz nie powinien zapalić. Chyba, że jest źle wyregulowany lub uszkodzony. Z_bynek napisał: Czy może mieć iskrę przy uszkodzonym...
Witam. Mam problem ze swoim piaggio jak napisałem w temacie nie odpala. Skuter ma już trochę lat ale kupiłem go niedawno bo niecały rok temu od kolegi. Sytuacja przedstawia się następująco, niedawno chciałem go umyć oczywiście nie korzystałem ze szlaufa tylko ściereczką lekko mokrą. Po przemyciu odpaliłem i chwilkę pochodził, następnie przejechałem...
Siema. jechałem raz i kable od iskrownika wleciały przed koło i sie przetarł dokładnie zielony ten od iskry. następnego dnia, nie wiedząc od tym ;d przejechałem się i skuter zgasiłem i już nie chciał odpalić . Potem zesztukowałam kabel, iskry nie było przez 3 dni a jak się pojawiła to skuter odpalał na 2 sekundy a teraz raz jest a raz nie ma iskry....
Witam dzisiaj przez nieuwagę w moim skuterze dotknęły się 2 kabelki (zielony ,żółty) co spowodowało zwarcie przez co nie mogę odpalić skutera ,gdy odpalam na starter to kręci ,ale nie chce odpalić a przed awarią palił na dotyk . Co się stało , powinno pójść w bezpiecznik ale on jest cały. Czy spalił się moduł? proszę o pomoc
W silnikach Piaggio 125-180 cm³ 2T stosowano dwa typy układów zapłonowych i cewkomodułów, do silników chłodzonych powietrzem ze stałym kątem i do silników chłodzonych cieczą ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Możliwe że założyłeś niewłaściwy moduł. Skontroluj punkt zapłonu za pomocą lampy stroboskopowej. łonu-piaggio-125-2t-ac.jpg
Kopnik??? Tam cewkomoduł nie ma nic wspólnego z akumulatorem. Zobacz sobie w schemat. Pełna serwisówka dostępna w sieci. Sprawdź, czy dociera napięcie zasilające do modułu, czy nie jest gdzieś umasowione, sprawdź sygnał z cewki wyzwalającej, przewód wn, fajkę, świecę. Jak to sprawne, to pozostaje cewkomoduł. Jego schemat i schematy zastępcze też dostępne.
Witam strat mocy raczej niema tylko trzeba opóźnić zapłon poprzez przesunięcie go do góry względem koła magnesowego. Tu jest schemat podłączenia instalacji. Dodano po 9 To jest ten z pomarańczową obwodką. Impulsator (zielony kabelek dajesz odrazu pod moduł) . +12v kabelek z modułu prowadzisz do stacyjki żeby po przekreceniu stacyjki plynol prąd. Z modułu...
Usterka usunięta. Uszkodzony był moduł kodujący immobilaisera. Po prostu dostał wilgoci. Służę pomocą jeśli ktoś ma podobny problem.
Aa. No tak. A ssanie ręczne nie musi być jakoś połączone z świecą? Bo jak miałem to automatyczne to połączeniem ze świecą był ten moduł. Chodzi mi o to czy ta świeca musi być jakoś z gaźnikiem połączona bo fajka jest połączona z modułem i z modułu leci drugi kabel do tego ssania.
W takim razie upewnij się co do rezystancji uzwojeń cewki zasilającej i impulsatora, prawidłowego podłączenia modułu oraz sprawdzenia modułu na innym skuterze.
Nie mam dobrych wieści - może być uszkodzony moduł sterownika - poszukaj i sprawdź wszystkie połączenia elektryczne - zerknij pod osłony , masa też jest ważna.
Cewki zamiennej nie mam pewnie zamówię w pierwszej kolejności bo jest tańsza niż stator - jeśli nie pomoże to jeszcze pewnie stator trzeba będzie wymienić. Widzę że można kupić różne cewkomoduły. Są jakieś lepsze i gorsze? Niektórzy piszą że są odblokowane - tzn. że można też kupić jeszcze zablokowany Czym się różnią te oryginalne używki czerwone od...
Sprawdź zasilanie modułu , impulsator, masę, połączenia ze stacyjką (czy nie zwiera cały czas do masy), czujnik nóżki bocznej (czy nie zwiera cały czas do masy)
Piaggio hexagon był produkowany też z silnikiem 4t, jest to wersja LX4. Żeby zmierzyć rezystancję to ustawiam volty/omy/ampery na mierniku? Mierzyłem rezystancję od razu przy impulsatorze, a to czy przy module czy tak to już chyba to samo. Piaggio stosowało wiele rozwiązań układu zapłonowego, oznaczenia modułu są te same, wcześniej skuter jeździł normalnie....
Witam.Tak sprawdzałem rezystancję impulsatora nawet podpiąłem inny i rzuciłem kabel po wierzchu do modułu.Bez skutku.Temat raczej do zamknięcia ponieważ skuter wrócił do właściciela gdyż nie mam czasu inne lepiej opłacalne roboty czekają hehe dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc.
Witam, udało mi się rozwiązać problem. Kable od statora były zwarte (w koszulce z tworzywa idzie kilka przewodów), izolacja się stopiła przez co paliło moduł.
Czy po takim przymuleniu sprawdzałeś świecę (kolor, mokre/sucha) i czy ma "bogatą" iskrę. Sprawdź filtr paliwa, może zanieczyszczony i silnik nie otrzymuje odpowiedniej dawki paliwa. Może korek zbiornika niedrożny i podciśnienie "blokuje" dopływ paliwa do gaźnika. W jakim stanie są uszczelniacze wału silnika i "zawór membranowy". Może moduł szwankuje...
Czyli jak można sprawdzić ten cewko moduł?
Jak to gaśnie licznik, światła i wszystko inne? Musisz sprawdzić akumulator i instalację pod kątem zwarcia albo utrata połączenia w przewodach lub stacyjce. Może masz bezpiecznik polimerowy który odzyskuje sprawność po jakimś czasie od rozłączenia obwodu. Jaki typ modułu?
na poczatek proponuje zmniejszyć obroty biegu jałowego. moduł zapłonowy oryginalny czy zamiennik?
Tak jak kolega wyżej podpowiedział z bezpiecznikami tylko dodałbym amperomierz pod akumulator żeby nie czekać z każdym bezpiecznikiem tygodnia czasu. Jak ten mechanik tego nie ogarnie a Ty nie będziesz wiedział jak do tego podejść to przywieź to do mnie, bo jak dobrze skojarzyłem to dzwoniłeś z wymianą modułu.
Witam Posiadam skuter, w którym został wymieniony silnik (początkowo był tam oryginalny chiński 4T, który odmówił posłuszeństwa). 2 lata temu wymieniłem silnik na ten z Piaggio Zip 2 50 (2T). Elektryka została przerobiona, wszystko działało poprawnie przez 2 lata. Niestety, po zimie skuter przestał odpalać. Przyczyną okazał się brak iskry. Do tej pory...
Witam ponownie Może ktoś wie jaki podłączyć zasilanie modułu interkomu jest w nim min. białe dniazdo z 3 pinami. Nigdzie nie mogę znaleźć schematu. Jeśli ktoś miał z tym doczynienia to prosiłbym o podpowiedź.
Przerwany przewód dochodzący do anteny immo na stacyjce lub wypadła/uszkodziła się pestka w kluczyku. Zarówno w pierwszym jak i drugim przypadku będziesz musiał dostać się do modułu immo pod czaszą.
Sprawdzić przeowdy przy stacyjce a później przy module.
Witam, Posiadam jak w tytule skuter Piaggio Sfera 125 RST z 1996r, z silnikiem czterosuwowym chłodzonym powietrzem. Jestem jego posiadaczem od wielu lat, lecz nigdy za mojej "kadencji" nie jeździł. Zrobiłem remont silnika (nowy tłok, pierścienie, szlif cylinder, wymiana zaworów, obróbka głowicy), więc po wielu miesiącach przyszła pora na odpalenie i...
info/Immobilizer_Fault_Finding.pdf od strony 17 Master Immobilizer. Kluczowe pytanie. Masz klucz matkę (czerwony/brązowy)? Bez niego czeka Ciebie wymiana wszystkiego (kpl. zamków ze stacyjką, moduł immo i ECU).
Witam Posiadam skuter Piaggio Hexagon 125ccm. Skuter 2 lata stał w stodole, przez to nie odpala. Brak iskry. Gdy sprawdziłem cewkę to opór pomiedzy jednym uzwojeniem a drugim to 5,4 k om. Opór pomiedzy masą a pinem gdzie podłacza sie sygnał z modulu CDI to 3 omy, natomiast miedzy masą a uzwojeniem wtórnym(wyjscie na świece) to 130 omów. Czy to świadczy...
Witam, Panowie mam problem z odpaleniem takiej 400, mianowicie kupiłem silnik z całą wiązką, jest komputer z kluczykiem, antena regulator napięcia, moduł Gemini, zwarłem jeden czujnik hamulca, wtrysk sprawny bo działa po zapodaniu mu bezpośrednio napięcia, fajka ze świecą ok, cewka nie wiem. Chce wsadzić ten silnik do buggy lecz nie chce odpalić, brak...
Piszesz że wszystko zaczęło się od tego, że silnik przestał odpalać. To nie jest typowa pompa paliwa jak w silniku z wtryskiem paliwa, że jak nie działa to silnik nie ma prawa działać. W takim przypadku należy zalać komorę pływakową gaźnika paliwem z kroplówki i wtedy spróbować odpalić. Jeżeli nadal nie odpala, to możliwe że gaźnik wymaga wyczyszczenia...
Witam, gdzie ten impulsator jest ?? i moduł gdzie jest schowany?? motorek jest u mechanika i mechanik twierdzi iż jest dobrze gdyż rozgrzał go i przejechał 5km i nie gaśnie, wentylatory sie włączają i nie zgasł u niego co jest ?? zbieg okoliczności??
No to jeżeli cewka jest sprawna t pewnie uszkodzony moduł.
Tak w ogóle, to jaki to jest typ układu wtryskowego, producent? To jest osobny moduł czy układ wtryskowy zintegrowany z przepustnicą?
.....do motorowerów typu piaggio lub innych z zapłonem cdi można taki moduł oryginalny zastąpić innymi np : z charta ,i różnych chińskich skuterów jeśli ktoś potrzebuje informacji chętnie pomogę.... .....jakie napięcie zasilające powinno być podłączone do modułu zapłonowego ??.... Oferujesz pomoc przy zapłonie a nie wiesz jakim napięciem zasilać ten...
A czy mogę zastąpić tą cewkę/moduł inną? Chodziło by mi o cewkę od piaggio tylko że tam za sygnał jest czujnik halotronowy, i czy mogę dać tam mój impuls napięciowy? Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.
zybi271 Nawet jak tak robisz, to nie wolno Ci się tym chwalić! Nie chodzi o Ciebie. Ty wiesz co robisz i jakie mogą być konsekwencje. Natomiast młodzi "fachowcy" z młotkiem i śrubokrętem poczują wiatr w żagle. Po co stosować ściągacz jak taki zybi271 doradza dwa (to i tak postęp w stosunku do jednego) śrubokręty. Potem będą płacze, że coś nie działa...
Jaki rocznik i jaka wersja zapłonu (CBC)? Trzeba brać pod uwagę że poszczególne części różnią się między sobą w zależności od rocznika. Co z zasilaniem świateł? Ten układ zapłonu to dość skomplikowany system, analizowałem podobny z Suzuki Katana. Tam ładowanie akumulatora jest realizowane w dość tradycyjny sposób - jak w zwykłym regulatorze od skutera,...
Witam. Potrzebuje pinout regulatora napięcia Piaggio Liberty 125 4t 1998r. Regulator 8 pin. Dokładniej taki:
Może któryś z tych byl by sie nadał ? Lub ten cewko moduł ? Dodano po 2 Z ciekawostek zamieszczam diagram który udalo mi sie wreszcie znaleźć a moze sie on przydać innym
Jak ma być stylowe, to popatrz na włoskie, klasyki i nowoczesne stylizowane na klasyki, Lambretta, Piaggio, Vespa itp. Wszystkie między 49 a 200ccm.
Było to ponad dekadę temu , ale tak jak piszesz wystarczyło prze lutowanie kilku punktów i zadziałało . Zastępczo dobrałem do tego zapłonu cewko-moduł chyba od Piaggio i to chodziło .PVL został jak na zdjęciach z racji braku czegoś odpowiedniego do sklejenia tego do kupy.
Witam, mam zamiar zmienić silnik w moim starym, chińskim skuterze Zipp. Następcą obecnego silnika ma zostać jednostka z Piaggio 125 4T chłodzony cieczą, ze względu na fakt iż wszystkie mocowania są te same. Cena silnika jest okazyjna niestety do całego zestawu brakuje modułu zapłonowego oraz regulatora napięcia, a z tego co kojarze w tym silniku regulator...
Oryginalnie przewody od statora powinny być zakończone kostką która bezpośrednio jest podłączona do modułu zapłonowego. Przewody są połączone zgodne z oznaczeniami na module, czyli rosso, bianco, marone, verde. Silnik chłodzony powietrzem według serwisówek posiada stały kąt wyprzedzenia zapłonu, mimo to oryginalny moduł ma możliwość kontrolowania punktu...
Witam. Mam problem. Nie wiem jak podłączyć cewko moduł. Wychodzą z niego 3 kable zielony czerwony i biały. I teraz pytanie... Jak to podłączyć??
Witajcie, Mam pytanie o kolory cewko-modułu do Paggio - uwaga !! nie chodzi mi o kolory kabli przyłączeniowych i ich podłączenie, a o kolor obudowy cewki... w oryginale miałem czerwony (pomarańczowy ??) moduł ale padł - brak iskry na świecy. Pożyczyłem od kolegi moduł w kolorze czarnym (z piaggio ZIP) i wszytko działa, skuter jeździ ale wydaje mi się...
Czy mógłby mi ktoś pomóc, bo mam problem, dostałem skuter, ale w nim została odcięta wtyczka od modułu i nie wiem gdzie jaki kabek idzie, a wtyczkę już załatwiłem? Tylko jak była odcinana to bardzo daleko od tej wtyczki. Z modułu wychodzą 4 kable - czarny, szaro-niebieski, brązowy i zielony, chciałbym uzyskać od kogoś informację, gdzie te kable mają...
Witam, jestem w fazie tworzenia swapu skutera gilera stalker 50 2t do którego zamontowałem silnik z piaggio x9 125 4t. mechanika w miarę już ogarnięta, chłodzenie w trakcie i teraz pora również na elektrykę i tu potrzebuje waszej pomocy. Nie ogarniam zbyt dobrze jeszcze samodzielnie elektryki ale nie jestem też do końca ciemny w temacie ;) do silnika...
Witam serdecznie, w skuterze Piaggio Hexagon 150 z 1998 roku nastąpiła awaria modułu, który między innymi odpowiada za regulację napięcia. Znajomy mechanik/elektryk rozebrał już moduł i zdiagnozował uszkodzenie elementu TPA 233: Mam pytanie, czy macie może pojęcie jakim innym elementem łatwiej dostępnym można ten tyrystor zastąpić? Jeśli nie, to pozostaje...
Witam.Mam chiński skuter 4T i chciałem zrobić w nim swap na silnik od Piaggio x9 125ccm 4T.Niestety problem polega na tym, że nie wiem jak podłączyć elektrykę od chińczyka pod ten silnik. Wiem,że były tematy na ten temat lecz linki są powygaszane lub stare jak świat :/ Jeśli jest ktoś kto przerabiał tak elektrykę to proszę o pomoc . Najlepiej gdyby...
Jeśli masz Vespe na wtrysku , to jest to model z immo , a tu niestety do zamiany modułu musisz posiadać kluczyk "matkę" ja sobie dałem spokój i poszukałem firmy która dorobiła mi moduł do mojej Vespy , i "hula krasula" natomiast problem który dodatkowo napotkałem po przeróbce na "Digitech" to za niskie napięcie na zaworze gaźnika "choke" może to wina...
Witam , mam chiński skuter Zumico Shiva w którym wykonałem swap silnika z Piaggio hexagon 150 cc 2t .W skuterze po swapie zastosowałem : -org. regulator napięcia z piaggio -org. cewke z piaggio -org. moduł z piaggio Reszta elektryki została z Zumico.W skuterze zrobiłem już ładowanie , światła , start/gaszenie . Mam małe problemy z resztą , mianowicie...
Normalnie odpalasz na kopstarter z odłączonym złączem od stacyjki (zespołu styków), ale że go nie masz to iskra powinna być nawet bez akumulatora. Tylko potem problem z zgaszeniem silnika. Jeśli nie ma iskry, to w nowszych Piaggio pada moduł zapłonowy oraz stator. Chyba że ktoś zaczął rozwalać instalację elektryczną (złącze przy silniku). Poza tym nowsze...
MOTOROWERY I MOTOCYKLE APRILIA BAOTIAN BMW CAGIVA CPI DNIEPR HARLEY HONDA ITALJET IŻ JAWA - CZ JUNAK KAWASAKI KTM KYMCO MACAL MALAGUTI MIŃSK MZ - ETZ PEUGEOT PIAGGIO ROMET, OGAR, KOMAR, MOTORYNKA (polskie) SIMSON STELLA SUZUKI SYM TRIUMPH WFM WSK VESPA YAMAHA [url=]Yamaha YZFR1L schematy mechaniczne, część 1 [url=]Yamaha YZFR1L schematy mechaniczne,...
Witam chciałbym prosić o w miarę uniwersalny schemat blokady obrotów do skutera 4T w moim przypadku jest to Piaggio X9 250 ale tak jak pisałem ma to być blokada (sterownik) uniwersalny. Powiedzmy jakiś sterownik do CDI lub cewki. Przykładowo przy kierownicy mam miejsce na dodatkowy przycisk chciałbym go tam zamontować tak by po jego załączeniu skuter...
Jestem ciekaw czemu wybrał właśnie cewkomoduł od Piaggio. Jeżeli został założony alternator Mitsuba GF-4, to powinien do niego zostać założony zwykły moduł od Peugeota/Hondy/chińskiego 2T. Różnica pomiędzy tymi modułami a cewkomodułem Piaggio polega na zastosowaniu diody na wejściu zasilania modułu, która zwiera ujemne połówki napięcia do masy obniżając...
Dysponujesz może serwisówką do tego rocznika? Mam do rocznika 98, a tam już jest zapłon Kokusan. Zapłon nie posiada impulsatora? Znowu nietypowe rozwiązanie układu zapłonowego. Problem może tkwić w module zapłonowym (czarny moduł). Stator ma dwa uzwojenia niskonapięciowe - jedyne co możesz sprawdzić to czy nie mają zwarcia do masy. Co to za wyniki pomiarów...
Witam Mój pierwszy post na forum w życiu :D Od miesiąca walczę z uruchomieniem Quada 250cc, przy zakupie był sprawny. Postanowiłem ze wymienie wszystkie przewody w instalacji, było tak pokombinowane. Od momentu położenia nowej prostej instalacji - brak iskry. Próbowałem dosłownie wszystkiego a przy Quadzie byli majstry co robią instalacje w samochodach....
Prędkościomierz nie ma nic wspólnego z układem zapłonowym i pracą silnika. Jedyną rzeczą którą mogłeś uszkodzić w rejonach naprawy czujnika prędkości to stacyjka i przewód "gaszenia". Widzę że dałeś skuter do niekumatych mechaników, albo takich, co chcą zarobić na naiwnych. Mogą sobie załatwić moduł za 300 zł sygnowany "Piaggio Vespa Gilera Derbi Aprilia...
Witam.Zakupiłem skuter malaguti madison 150 2004r z uszkodzonym silnikiem.Zamontowałem silnik od piaggio x9 250.Po kilku przeróbkach prawie wszystko pasuje oprócz jednego…zapłonu.W starym silniku zapłon jest zczytywany z jednego punktu na kole magnetycznym natomiast w nowym od piaggio na kole magnetycznym punkty są umieszczone w kilku miejscach...
Witam! Jest to skuter z prostym chińskim silnikiem dwusuwowym bez wariatora tylko napędzany łańcuszkiem. Pod kołem magnetycznym jest stojan z dwoma cewkami - jedna do świateł i ładowania a druga podająca napięcie na cewkomoduł. Podejrzewałem, że uszkodzony był cewkomoduł. Kupiłem nowy identycznego typu niestety nie pomogło. poniżej zdjęcie cewkomodułu...
F12 z 2006r miały silnik Piaggio ? Piszesz o cewko module z tego co wiem F12 zawsze wychodziły z silnikiem Minarelli Horizontal a tam cewka i moduł są osobno. Proponuje sprawdzić połączenia pomiędzy nimi oraz masę przy cewce. Osobiście spróbował bym na innym module.
Witam, poniżej załączam film Video z dźwiękiem silnika. Kingway kiedyś po prostu zgasł i po tym już zaczął się problem. Jeździłem nim na cewko-module Piaggio/Gilera, czy to może być przyczyna że moduł jest od 2suwa? Dodam ze silnik rozebrałem, przeczyściłem i skręciłem jak należy. Pozdrawiam.
Sprawdziłbym najpierw przewody idące do cewko-modułu. Ogólnie to jeżeli moduł oryginalny to rzadko się zdarza żeby sam z siebie padł ale gdyby już nie zalecam chińskich zamienników sam taki miałem w piaggio i objawy były podobne znikała iskra tylko że przy dużych obrotach i silnik nie mógł osiągnąć maksymalnych, po wymianie na oryginał wszystko jak...
W instalacji od dzielnie mam moduł i oddzielnie cewke wn Co to za pojazd, że ma moduł? Yamaha TZR50 czy CPI? Co to za przeróbki? Silnik Derbi/Piaggio jest montowany na osi wahacza, a silnik Minarelli z tyłu na dwóch wspornikach do ramy...
Identyczny układ jest w Piaggio Zip 50, kolory też się zgadzają. Odezwij się na Priv to skonsultujemy kolory w złączce od modułu. To rozpiska modułu to taka tajemnica, ze trzeba ją aż prywatnie przesyłać?
Widziałem już tą stronę dokładnie ta sonda paliwowa kosztuje 1200zł o ile dobrze pamiętam. Ja chcę cenę mojego urządzenia zamknąć w kilkuset złotych razem z sondą A może ultradźwiękowy czujnik poziomu ?? Np. w skuterze piaggio beverly 500 wskaźnik poziomu paliwa oparty właśnie na takim czujniku. Składa się to z 2 elementów, czujnik w samym zbiorniku...
Tak jak widać na zdjęciu, zewnętrzny impulsator. Ten zapłon pochodzi z chińskiej podróby silnika AM6 stosowanego m.in. w CPI. Z tego co słyszałem to nie da się go nawet zamontować do silnika Minarelli AM6, nie wiem jakie są różnice, ale z pewnością jedną z nich jest brak mocowania impulsatora. Druga sprawa, alternator który jest sprzedawany na Allegro...
A po czym mogę poznać czy to cewka czy cewko-moduł ? Zielony jestem kompletnie i szukać też próbowałem ale coś słabo mi to idzie. Dodano po 15 Może warto by było zastąpić to tym?
Do instalacji z SR50R na gaźniku musiałbyś jeszcze wymienić lewe i prawe przełączniki na kierownicy (różnice w przyciskach od licznika), licznik od wersji na gaźniku oraz regulator napięcia. Nie jestem pewien do do różnic w niektórych detalach jak np. czujnik poziomu paliwa. Poza tym z instalacją od SR50R dalej nie podłączysz tego silnika. Po pierwsze...
Moduł CDI z elektryczną pompką oleju ma inną wtyczkę, z resztą w Piaggio była zawsze mechaniczna pompka oleju. Jak silnik dwusuwowy, to regulator powinien być typowy 8-pinowy. Ładowanie realizowane cewką "bezmasową" gdzie jedno wyprowadzenie jest podłączone do bieguna dodatniego akumulatora, a drugie wyprowadzenie do regulatora napięcia. Rzadko się...