witam mam pytanie w aucie marki vw passat b5fl 2002r 1.8 turbo w benzynie ginie mi płyn chłodniczy jest to jakieś 1litr może 0,7 na 2500km wymieniłem uszczelke pod głowicą nie sprawdzałem głowicy na szczelność:( i teraz się zastanawiam czy to jest ona winą ginięcia płynu czy turbina lub chłodniczka olejowa turbiny dodam że samochód gorzej mi odpala...
A , jakie były objawy przegrzania silnika ? Jeśli układ chłodzenia działa to temperatura silnika nie powinna nadmiernie rosnąć , natomiast bulgotanie nawet przy niezbyt ciepłym silniku to może być objaw przedmuchu spod głowicy ( uszczelka ) również dostawanie się płynu chłodniczego do oleju (piana lub zmętnienie oleju ).
Jeżeli piana nalot jest tylko na korku bagnet jest czysty i jeździsz na lotosie to nie stresuj się i jeździj dalej Jeżeli sie myle to niech mnie ktoś poprawi, ale jeżeli na korku jest "majonez" to chyba winna jest temu nim. uszczelka pod głowicą. jeżeli woda pojawi się w oleju to do roboty na warsztat A jeżeli jest "majonez" to chyba jest woda w oleju....
I stanęło na tym że my wiemy swoje a "fahofcy" swoje. Przynajmniej fachowcy będą co mieli robić i za co kupować żonie waciki ;) Mnie powaliła na łopatki historia zeimp`a. To jest tak głupie i nieprawdopodobne że na pewno się zdarzyło. I wierze w 100%. My tutaj piane tłuczemy a i tak nic się nie zmieni w tej kwestii... Powyżej 80k km lejemy półsyntetyk,...
Kolego ....w twoim aucie jest jeden z udanych i lepszych silników wysokoprężnych włoskiej firmy VM ( 163KM ) ...... tak bynajmniej o nim piszą na forach , i chyba to prawda. Więc co by nie bić piany to weż go zalej półsyntetykiem 10 w40 i to będzie najlepiej , i proszę Cię nie wlewaj mu oleju mineralnego . Tak jak pisałem już CR i TURBO NIE LUBI OLEJU...
Witam, ostatnio po przejechaniu ok. 100 km w samochodzie zapaliła się kontrolka oleju, (migała z sygnałem dźwiękowym). Wcześniej nie miałem takich problemów, kontrolka zaświeciła się podczas jazdy, w linii prostej, nie na żadnym zakręcie czy pochyleniu. Zatrzymałem się aby sprawdzić czy rzeczywiście oleju brakowało, okazało się że jest w porządku, już...
Witam. Od pewnego czasu borykam się z wyciekiem oleju hydraulicznego ze wspomagania kierownicy.Gdy spadnie temperatura poniżej zera olej strasznie się pieni i wycieka przez odpowietrznik w korku. Co morze być przyczyną pienienia się oleju i jaki powinien być olej czerwony czy żółty .
Witam. Jestem przed wymianą oleju i ostatnio zaczęła mi zaświecać się kontrolka ciśnienia oleju, ale tylko wtedy kiedy auto chodzi na wolnych obrotach, silnik jest rozgrzany i włączę dmuchawę i podgrzewanie tylnej szyby, gdy silnik jest zimny jest wszytko ok. Pod korkiem wlewu na razie nie zaobserwowałem żadnej piany, gdy wyjmę bagnet olej jest ciemny...
Mam taki problem z hydrauliką we władku. W ostatnim czasie wymieniłem rozdzielacz na nowy bo już był zmęczony i opadały szybko cięgła i nie chciał podnosić. Po wymianie rozdzielacza podnosi szybko ale nie naprawił się jeden problem. Gdy uniosę nawet lekką maszynę (około 200 kg) zaraz po podniesieniu opada i jednocześnie opadając ze zbiornika oleju tryska...
Kod silnika to akq Silnik oleju nie bierze wcale, jest świeżo dotarty po remoncie generalnym-wiem, bo sam robiłem, pierścienie, rozrząd, rzecz jasna smog był wyczyszczony, olej i filtr świeże, wymiana uszczelniaczy w głowicy, czyszczenie. Wszystkie podciśnienia na 100% są na swoim miejscu i są szczelne. Egr był zaślepiany, ale nic to nie zmieniało więc...
Czy powodem uszkodzonogeo intercoolera może być zwiększenie dymienia samochodu Wydaje mi się że tak. Intercooler wygląda na nieszczelny ale weź kompresor nabij ciśnienie w dolot spryskaj pianą i patrz gdzie bąbluje
To akurat się domyśliłem, przy mniejszej ilości płynu pompa zasysała pianę i wyła, nie wiem tylko co powoduje powstawanie piany, przy stanie oleju pomiędzy min max, początkowo jest ok potem trochę piany a po jakiś 30 sek zaczyna się pienić jak cholera i wyć. Czy ktoś wyciągał to sitko bo chciałbym je przeczyścić też od spodu.
A poziom oleju wspomagania właściwy?? Instalacja wspomagania nie ma wycieków??
Witam Posiadam Fiata Stilo 1.6 16V 2002rok od pewnego czasu zauważyłem że silnik głośniej pracuje, przy sprawdzaniu stanu oleju zauważyłem że w oleju znajduje się woda, a po otwarciu korka wlewowego zobaczyłem mnóstwo piany (wody z olejem). Nie jest to uczszelka po głowicą bo ze zbiorniczka nic nie ubywa. Mechanik stwierdził że to przez to że pokonuje...
Witam, Chciałbym przedstawić swój problem który ostatnio zauważyłem a mianowicie podczas gdy auto się nagrzewa i osiąga temperaturę roboczą w zbiorniczku od płynu chłodzącego ukazuje mi się piana tak że wypełnia ona wolną przestrzeń. Jak auto ostygnie piana znika i poziom płynu jest na takim samym poziomie. Dodam że spróbowałem odkręcić korek na zagrzanym...
Na zimnym oleju sprawdzałem, mechanik dolewając wcześniej też na zimnym, sugerując się skalą dla ziemnego oleju
Uszczelnienia tulei glowica sprezarki tulejki wtryskiwaczy w glowicy uszczelnienia w chlodnicy oleju chlodnica retardera jesli ma mogla tez peknac glowica albo blok silnika mozliwosci jest sporo
Jeśli zdecydujesz się na zamianę miejscami wyjść i efektem tego będzie działanie układu kierowniczego a brak działania hydrauliki rozdzielacza to moim zdaniem pompa ma za mały wydatek ( zużyta pompa , zatkany przewód ssący , filtr oleju zabrudzony , piana , gęsty olej ). Kręcąc kierownicą na wyłączonym silniku jesteś w stanie ruszyć kołami , a przynajmniej...
Ot i całe forum. Pierwsza odpowiedź, kolegi marcpol wyczerpała temat a tu piana dalej bita. Dodam tylko, że gwintowanie, zakup nowej śruby i uszczelki trwa dużo krócej niż ta cała debata.
Pewnie, że dobrze. Nie łykajcie takich kitów. Sprawa jest między serwisem a klientem, do tego można dodać rzeczoznawcę. Forum w takich sprawach niczemu nie służy, chyba że komuś zależy rozpętać wojnę. Bo ten wątek to kolejna wojna i bezsensowne bicie piany.
Widze ze jednak, mimo roznic w wypowiedziach, wiesz jaka jes roznica miedzy motogodzina a KW, wiec nie bij piany tylko przerob potrzebne dane i podaj swoje kalkulacje energii paliwa i KW EElektrycznej uzyskanej i ECieplnej odzyskanej z silnika.
Odpal i pokręć kierą. Jak masz w zbiorniczku pianę to masz i powietrze w układzie. Piana musi się odstać żeby opadła i żeby pompa nie łapała bąbelków. Resztki powietrza mogą się utrzymywać jeszcze kilka dni ale wspomaganie powinno działać normalnie.
Właśnie , przez takie odpowiedzi jak niektórych z Was , jest tylko bicie piany . Nie masz konkretów , nie zaśmiecaj .
Swego czasu siedziałem w 1,8T i ja bym wersji "AGU" jako świetnej nie traktował, dobra wersja, serducho mocne ale graty to porażka, turbinka zabawka, wtryski najmniejsze jakie producent dawał do 1,8T i potencjał w serii na 170+ koni, czyli płacisz np 1200 pln za program na 170 kilka koni. 20 koni przyrostu w silniku turbo to dziś raczej nie jest nic...
Bardzo prosto można to sprawdzić - wszystko wyczyścić, kupić sprej do szukania nieszczelności (tworzy sie piana) odpalić silnik popryskac na wolnych obrotach w okolice wtryskow tam gdzie zbiera Ci się olej - jeżeli nic nie dojrzysz poproś kogoś aby dodał lekko gazu 1.5 -2 tyś obr - jeżeli jest przeciek na miedzianej uszczelce zobaczysz delikatne bąbelki...
Tak jak przewidywałem, bicie piany. I pokazywanie braku wiedzy w temacie. Nie mam zamiaru się sprzeczać bo to nie ma sensu Cały czas to robisz, sprzeczasz się nie odpowiadasz na zadawane pytania, ciągle wyciągasz jakieś kolejne argumenty bezwzględnie obnażajace twój brak wiedzy w temacie. Po wymianie mamy coś takiego jak docieranie. Sam pierścień jako...
Witam Podczas wymiany świec odkręciłem kolektor dolotowy powietrza i zauważyłem pianę na kolektorze i na korku wlewu oleju. wczoraj sprawdzałem olej i poziom płynu chłodniczego i wszystko było w porządku. Poziom oleju nie uległ zmianie a płynu chłodniczego trochę dolałem (wczoraj) bo był kilka dni temu wymieniany i do końca się odpowietrzył. Mechanik...
Siemanko Jechalem sobie autem w dieslu dostał dużych obrotów prawie max nagle zgasło i nie mogłem juz zapalić kręci ale nie łapie ,poleciał olej z lewej strony silnika co mogło pójść ?Do tego jeszcze dziwne powietrze i piana w przewodach paliwowych za filtrem powietrza , wydaje mi się ze ropa dostaje się do oleju . Paliwo jest ,olej w silniku tez Błagam...
Kolego płyn może dostać się przez: -uszczelke głowicy , -pęknietą głowice , -peknięty blok silnika. Jeśli masz "nową" głowice powinno się ją dać do sprawdzenia ,jeśli zakładasz to możesz ją jeszcze raz ściągać jak znów będzie piana w oleju. Ja tak miałem kiedyś z Polonezem jak byłem młody i głupi !!! 3 razy ściągałem i zakładałem głowice zanim się kapłem...
Przy "pełnoletnim" :D samochodzie, takie objawy mogą powstać przy rozszczelnieniu wewnętrznym (korozja) chłodnicy oleju silnikowego :-o następuje mieszanie czynnika chłodzącego z olejem i grozi zatarciem silnika :!: A co to ma wspólnego z kopcenie silnika na biało? W takim wypadku pojawia się szara piana/maź w oleju i ślady oleju w płynie. A czy ten...
Niesprawności automatu mogą być spowodowane:-złym stanem silnika -niepełnymi osiągami silnika ,-niewłasciwie wykonanymi regulacjami,-usterkami hydraulicznymi,-usterkami mechanicznymi,-niesprawnością elektronicznego modułu sterowania lub jego obwodów sterowania. Sprawdz poziom oleju i jego jakośc (czy nie ma białej piany tj. spieniony),oleju nie może...
Witaj, Sprawdź szczelność układu hydraulicznego po stronie ssącej ( wzrost poziomu oleju jaki opisujesz pasuje do piany/powietrza w oleju) mam nadzieje ze filtry i olej ok? (!) jak to opanujesz to powinno byc ok jeśli nie to pompa do weryfikacji.
No właśnie jest to typowe zjawisko w "przechłodzonych"silnikach,tzn.takich które nie uzyskują temperatury pracy.Wiąże się to z tym że silnik jak się rozgrzewa ze skrzyni korbowej "uchodzi powietrze (rozszerza się),następnie silnik stygnąc wsysa powietrze z wilgocią.Wilgoć ta zawsze reaguje z olejem w ten sposób-tworzy się taka zółtawa maź-piana na korku...
Nie rozumiem po co te dywagacje. Napełniam takim gazem do jakiego jest przystosowany układ. Jeśli jest coś nie tak to przynajmniej mam pewność,że to nie wina gazu(nie jest coś wypłukane i nie robi sie "piana" z oleju).
Praca silnika na wolnych- ma być jak organy- równiutko jedno wielkie miarowe rrrrrrrrrr W zbiorniczku płynu chł. ma być czysta ciecz nie jakiś kisiel, czy piana. przejechać też po dziurach, wtedy wszelkie dobijania, telepanie bedą powodem do targowania, zawieszenie kabiny z przodu główne simmerblocki, otworzyć drzwi i za te drzwi kołysać kabiną jednemu...
Tenzi ma dobre środki. Do kół Felga lub Prix, do silnika zielony Specjal, a do mycia szampony lub aktywna piana. Zielony Specjal to rewelka. Nawet rozcieńczony 1:5 zmyje najgorsze smary i plamy oleju.
No właśnie ja nie wiem czy przypadkiem powodem wypchnięcia oleju nie było to że się rozgrzał. Nie dolewaj oleju i obserwuj co się będzie działo./ po pracy/. Zauważyłem jeszcze że pod korkiem robi zbiera mi się taki biały nalot: Chyba są takie oleje, które zostawiają taki nalot. Może to jest piana. Jak masz czas i chęci to połóż ten korek i zobacz co...
Witam Kolejna porcja cierpkich faktów dotycząca mojej Renówki. Dzisiaj ponownie postanowiłem odwiedzić gazownika. Odśnieżyłem auto, odpaliłem na benzynie. Odpaliła bardzo ładnie i bez długiego kręcenia. Przełączyłem na gaz i tez jechała bez problemów. Fakt, że było tak ślisko ze nie przkroczyłem 2000 obrotów. Ale zauważyłem ze pomimo iż silnik jest...
Witam! Dotyczy. Peugeot Partner I 2000r 1.9D DW8 Zimą , w najgorsze mrozy chyba lekko stężał płyn chłodniczy. W te najsilniejsze mrozy akurat nocował pod chmurką. Widocznie płyn chłodniczy nie trzymał parametrów (rozcieńczony zgodnie z zaleceniem wodą zdemineralizowaną). Pojawiło się parę oczek oleju. Powietrza nie było, płyn nie ginął. Nie było też...
Kolor oleju normalny, taki ciemny brązowy. Grudki takie wodniste bardziej, a tłusta jest piana.
Myślę, że jest nieszczelność na połączeniu zbiornik-pompa ewentualnie za mało masz oleju co do wydajności pompy i robi się piana.
płynw oleju wygląda w ten sposób że olej ma kolor szary i mętny a na korku wlewu oleju jest gęsta szara piana.Sprawdz to.
Jazda ze stanem oleju +2l w trasę jak mamy to nazwać?? .. Przecież korby walą zapewne wtedy w lustro oleju i robi sie piana...
(at)balonika3 W baniaczku mieszasz jedną cześć benzyny ekstrakcyjnej jedną cześć płynu do naczyń i jedną wody (detergent potrzebuje wody bez nie działa dla tego nie ma sensu walenie do pralki więcej proszku niż pisze na opakowaniu). Mieszasz, detergent emulguje ekstrakcyjną i powstaje mleczna emulsja. Rozcieńczasz ciepłą wodą i płuczesz. Jednym płukaniem...
Dzieki koledzy, dodam ze auto kupiłem od pośrednika, kontaktowałem sie z poprzednim wlasicielem ale to dosyć duża firma, i własciciel jak i pośrednik powiedzieli ze oddawali 15 takich dafów w rozliczeniu i brali nowe z serwisu, pośrednik to firma która współracuje z serisem Dafa. wymieniłem narazie chłdniczke oleju, do tej pory po płukaniu i po przejechaniu...
Najprostszy wariant to poszukanie śladów zaolejenia - zwykle wraz z czynnikiem ucieka nieco oleju, ale to nie jest reguła, jak już znajdziesz gdzieś ślady oleju to jest przesłanka do wycieku w tym miejscu. Nabicie azotem ponad 20 barów i szukanie na wszystkich łączeniach i lutach - najczęściej robi się gęstą pianę ze zwykłego mydła i smaruje rurki w...
w prawdzie mówiąc to woda lekko szła do góry podczas pracy silnika podejrzewałem że to jest uszczelka i mu to mówiłem,ale na szczęście woda nie dostała się do oleju bo nie było nalotu ani piany jaka powstaje jak woda się dostanie do oleju.Wiem jak to wygląda bo kiedyś mi w cieniasie poszła uszczelka.mam jeszcze pytanie jaki to może być koszt naprawy,a...
Chodzi o pienienie się oleju. Są takie możliwości np.: - małe lub zerowe ciśnienie w separatorze (początek pracy) -większe pienienie się oleju, - duże ciśnienie, pienienie maleje. Czy tak jest? Pytam dlatego, bo jeśli za dużo piany by się wytworzyło, to podejdzie ona pod wkład separatora.
Wykręć świece i pomierz ciśnienie.Koszt 20zł.Posprawdzaj przewody paliwowe.Gdzieś to paliwo musi być skoro tyle pali.Zobacz na olej w czy nie ma tam benzyny lub płynu chłodniczego.Paliwo sprawdzisz najłatwiej upuszczając trochę oleju.Co do płynu najczęściej jest na korku od wlewu oleju piana w kolorze kawy.To najprostsze rzeczy do od których pasuje...
Witam. Jestem tu nowy i proszę o pomoc. Mam problem z moja audi a4 1.9 tdi afn 1997r. A mianowicie kilka miesięcy temu zaczęło ubywać mi płynu chłodniczego, ciagle dolewalem w sumie z 5l dolałem w jakiś miesiąc. Węże od chłodnicy miałem cały czas napuchnięte wymieniałem termostat bo zaczął mi świrować czujnik temperatury myślałem ze to główny powód....
Najlepiej gdy grzałka karteru sprężarki jest sterowana termostatem, wówczas pracuje tylko wtedy gdy jest to faktycznie potrzebne. Wystarczy zwykły termostat mechaniczny np. Danfoss UT72. Wystarczy gdy olej jest ciepły, powiedzmy 20-40oC. Sama grzałka może się rozgrzać do 120oC, ale już umiejscowiona w sprezarce całego karteru tak nie rozgrzeje. Innym...
Dalej bicie piany a nie widać co to za silnik. Paski te latają w oleju. Co ty porównujesz mokry pasek od paska zalanego olejem przez nieszczelności silnika? Masz rację tylko producent robiący paski (nazwy nie podam) z tej samej "gumy i tego samego kevlaru robi wszystkie paski na produkcji do aut osobowych. Czy to opel czy to ten ford więc co w fordzie...
Miałem dokładnie taki sam przypadek. Kupiłem auto w Niemczech. 1.9 TDI 116KM z 2002 roku. Po zakupie zauważyłem, że nie grzeje mi na wolnych obrotach. Jak obroty wskoczyły powyżej 2000 obr było OK. Przejechałem 50 km i zgasiłem auto. Po nocy zapaliłem silnik i zaczęła mi mrugać kontrolka od poziomu płynu w zbiorniczku. Dolałem prawie litr wody. Pojeździłem...
Aha i jeszcze na powyższym schemacie np dwie żarówki małe przednie czerwonym kablem są taką kropką połączone i idą na bezpiecznik oznacza to że trzeba je polutować? Te żarówki to światła pozycyjne umieszczone w reflektorach głównych. Najprościej, aby nie lutować, wystarczy wyprowadzić żyłę zasilającą od razu ze złączki konektorowej tej co idzie z bezpieczników....
Usterka naprawiona. Okazało się że z przewodu powrotu paliwa szła piana, po wymianie oringów problem zapowietrzania się układu nie powrócił. Chociaż po stanie gniazg wtryskiwaczy obawiam się że do problemu trzeba bedzie kiedyś wrócić. Ostre ranty spolerowałem papierem, ale pomimo zwilżenia gniazd olejem bardzo ciężko wchodziły, wręcz wciskałem sprężynę...
Przecież szczęki muszą być twarde a nie z ołowiu, bo ściskany materiał będzie wysmykiwał się Głupoty wypisujesz -właśnie po to szczęki się stosuje dodatkowe z miękkiego materiału, jak blacha cynkowa żeby nie uszkodzić mocowanego przedmiotu i zapobiec zaciśnięciu się szczęk imadła za mocno, oraz chronią oryginalne szczeki imadła przed nadmiernym zużyciem....
Czy nie można tu już polemizować bez kłutni? Widziałem różne przeszczepy głównie golfy III z ciężkimi silnikami AAA a i golfy II też jeden się trafił, polonez 1,6 przerobiony na rovera. Zczepy z kilku ćwiartek sprzedane jak niebite, podłużnice robione papierem toaletowym i uszczelniaczem. Więc nie ma o co bić piany, o jakiś wydech i filt oleju.......? Sam...
Odpowiedni to znaczy jaki ? Bo wyczytałem całą książkę od samochodu i nie ma ani słowa jaki tam ma być olej. Pytałem swojego mechanika mówił że to jest odpowiedni olej do tej skrzyni. Pisze tylko że tam ma być 80W90. Chciałem kupić Castrol, ale mają tylko w pół litrowych butelkach i za jedną ponad 40 zł więc musiał bym mieć 4 sztuki, plus robocizna....
Zmień mechanika. Teraz po tym remoncie zobacz czy niema piany na miarce oleju, korku od zbiornika płynu chłodzącego. Powiedz mechanikowi że poprzedni mechanik mógł spartolić robotę, i żeby zobaczył ciśnienie na wale korbowym. Mechanik będzie wiedział co robić dalej. Dodano po 3 Krzywy blok silnika to raczej bzdura. To może nie być bzdura, ponieważ jeśli...
Według mnie to pisze też, że pompa chodzi głośniej niż przedtem, czyli jest zatarta, dlatego ma spadek ciśnienia i kierownica drży :idea: Kwestia odpowietrzenia to podałem link to strony forum Paska, a dalej do szukania służy wyszukiwarka, ale jeżeli komuś nie chce się szukać to proszę, opis odpowietrzania z forum Passata; "Po spuszczeniu oleju i założeniu...
panewka jest ok, po prostu wytarta naturalnym zużyciem, ale nie przytarta czy coś wał jest dziwny, wygląda jak by pracował na jakimś strasznie beznadziejnym oleju z wodą (pewnie tak pracował bo silnik ma pewnie najmniej 30 lat) albo więcej stał niż pracował jeśli niema rys wyczuwalnych pod paznokciem to nie jest zły, pomierzyć oczywiście nie zaszkodzi,...
Przez kilkadziesiąt lat PRL-u działał z Zabrzu Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla. Plonem jego pracy było kilkaset doktoratów, kilkadziesiąt habilitacji, mnóstwo publikacji i laboratoryjne ilości syntetycznej benzyny, którą wczesniej, w latach 1939 - 1945 Niemcy produkowali na skalę przemysłową w Kędzierzynie. I NIC. Od pewnego czasu móóóóóówi sie...
W A3 zaczął mocno ubywać płyn chłodzący.Nie widzę zadnego wycieku, do oleju sie nie dostaje poniewaz stan oleju jest ciagle taki sam i nie ma w oleju piany ani nie zmienia konsystencji. Jedyny pomysł ktory przychodzi mi do głowy to taki ze płyn dostaje sie walnieta uszczelka na cylinder i wyparowuje. Jest to A3 z 96r, Silnik 1.6 benz. W poniedziałek...
Panowie, k'woli ścisłości auto kupiłem 4 miesiące temu i po jakimś tygodniu zaczęły się problemy. Po wymianie oleju żadnych wycieków ani ubytków nie stwierdzono stan oleju utrzymuje się na stałym poziomie. Proszę więc o bardziej merytoryczne wypowiedzi bo to nie miejsce na "bicie piany" i udowadnianie sobie kto ma więcej oleju w głowie. Jest problem...
Witam ponownie. Dzisiaj znowu przyjrzałem się bliżej mojemu autu i tak. Odpala bez problemu za pierwszym razem. Oleju nie przybywa i ma barwę ciemną mocno zbliżoną do czarnego. W zbiorniczku wyrównawczym natomiast zbiera się piana, ale jak silnik nie pracuje to znika. wielkość piany to może 3mm nad poziom płynu.
Samochód: Renault Scenic I ph II, 1.6 16v + LPG sekwencyjne AG Compact Opis: Samochód 250 km temu odebrany po naprawie głowicy (były opiłki na zaworach - 4 wymienione), wymianie uszczelki pod głowicą + planowaniu głowicy (była skrzywiona, mimo, że wg. wskaźnika temp. auto nigdy się za mojej kadencji nie przegrzało). Po wejściu na obroty samochód wyrzucał...
Myślę, że są 2 opcje - kupić odkurzacz przemysłowy z automatycznym magnetycznym otrząsaczem filtra; Jeżeli nie masz kasy, to polecam kupić beczkę 60L możliwie jak najwyższą. Wziąć otwornicę i na górze beczki wywiercić 2 dziury, Jedną dziurą wpuścić około 5cm rury uszczelnić łączenie sylikonem lub klejem montażowym i połączyć ją z najtańszym odkurzaczem...
Eeeeee ...:?: Myślałem, że prościej się nie da :D Ja wiem, jak to nazwać? Konwekcja? Grzałka celowo jest pod kątem iluś tam stopni - stąd wymuszony kształt "ukrainy" Olej się podgrzewa, idzie sobie w lewo do góry, tam ma +/- 80-90* - dla mnie nie istotne - termostat na grzałce jest na +/-50*. Z lewej strony "górala" - niech będzie, że tam miałaby być...
Właśnie kolego sprawdziłem testerem co2 na reakcję płynu.Kolor niebieski pozostał cały czas od zimnego 0stp do rozgrzanego silnika 86stp mimo wkręcania na obroty.Strumień jest idealny.Powietrza po odkręceniu odpowietrznika raczej nie widać tylko sam zielony płyn.Generalnie kłopot jest tylko ze wskaźnikiem płynu.Jeżeli ja odciągnę 300ml wskaźnik opadnie...
Dawno nie widziałem takiego człowieka który ma tak mało rozumu pod deklem A co nie masz lustra w domu? Że już dawno się nie oglądałeś? Czy po prostu z zasady wolisz głupocie prosto w oczy nie zaglądać? Wiem dlaczego się tak stało ale nie powiem bo gdy bym nie wiedział to bym nie dyskutował odpowiedzialny za to jest tylko, środek do płukania i mechanik...
panowie co wy piszecie? po 1. istnieje takie cos jak ustawa o ochronie danch osobowych ( w Niemchech Datenschutzgesetz) i mozesz pisac i dzwonic i bog wie co i nikt ci nie da zadnego odpisu w niemczech szczegolnie na to patrza! i jak nie ty byles wlascicielem i nie na ciebie byly rachunki to zapomnij po 2. to samo dotyczy firm ubezpieczeniowych w zyciu...
Jestem posiadaczem Astry i Seicento. Oba te autka pokonują dziennie ok 15 km w sezonie letnim i zimowym. W Astrze miałem podobne objawy - czyli krople wody na bagnecie a pod korkiem wlewu oleju pianę (nie ubywa oleju ani płynu), natomiast w Seicento nie zaobserwowałem żadnych śladów kropli na bagnecie ani piany pod korkiem - jak to wytłumaczyć :?:
Proszę o pomoc mam od półroku astre II 1,7dti z silnikiem Isusu Od pewnego czasu mniej więcej co 400km muszę dolewać do zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia około 1 litr płynu. Auto nie dymi oleju nie przybywa pod korkiem oleju nie ma piany widocznych wycieków nie widać czyktoś miał podobny przypadek i jak go rozwiązał proszę o pomoc.
Witam przedstawie moj glowny problem ktory stal sie ostatnio podczas jazdy: 1. Jade sobie z gorki moim golfem 1,8 benzyna gaz (8-letnia instalacja) wiedzialem ze juz cisne na oparach gazu ale planowalem dojechac na nich do cpn, niestety skonczyl sie gaz przerzucilem na benzyne i jak to moj golfik lubi zaczal sie dusic na niej i zgasl. Przy predkosci...
Wymieniłem olej, tamten był ciemno-zielony (bardzo ciemno). Na zimnym silnkiu tak jak pisałem wcześniej chodziło dobrze, poczekałem aż się zagrzał no i znowu, jest opór ale może "tyci tyci" lepiej niż wcześniej. Zgasiłem (cały czas miałem otwarty zbiornik z olejem do wspomagania) i zobaczyłem w zbiorniku, że jest pełno bąbelków (piana), zaczekałem jak...
Czy razem z czynnikiem chłodniczym wyciekł olej to wie tylko osoba demontująca instalację. Uzależnione jest to od wielu czynników a zwłaszcza od szybkości wycieku. W sprężarce olej tworzy mieszaninę z czynnikiem chłodniczym, który przy gwałtownym obniżaniu ciśnienia paruje. Powoduje to pienienie oleju, gwałtownie zwiększa się objętość piany i może wydostawać...
(at)kukiz1986 - piec inny, niż wszystkie "patelnie" dotąd prezentowane, a przede wszystkim ma już odbiór kierunkowy wyprodukowanego ciepła. (at)michcior - wysoka temperatura "załatwia" tutaj praktycznie wszystko, poczytaj o frakcjach i "nie bij piany". Jeśli "dużemu" wolno, to dlaczego mały nie może? Poza tym: jeśli cała tablica Mendelejewa jest w tym...
Więc winny okazał się termostat, gotowany ponad godzinę w czajniku nawet nie drgnął, teraz już wiatrak chłodnicy się włącza ale na postoju trzeba było czekać około 30 min. zanim włączył drugi bieg ale ważne że działa a że rzadko to może i dobrze bo znaczy silnik się nie grzeje. Niestety żeby życie miało smaczek itd. zauważyłem że bardzo robi się twardy...
Witam, Mam problem z moim Polo. Od jakiegoś czasu silnik ma nierówne obroty (dławi się). Przy odpaleniu jest wszystko w porządku, po ssaniu (tj. jakoś po 15 sekundach) zaczyna się dławić. Wzrósł poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym oraz po odkręceniu korka ukazał się brud w postaci jakby piasku (kolor płynu jest różowiutki) oraz pojawia...
Witam Wszystkich! Chce wszystkich posiadaczy Suzuki wagona r+ 1.3 benzyna Poinformować że przyczyną szalejącego licznika jest zawsze jedna i ta sama usterka! Czyli Stary olej w skrzyni biegów! A chodzi dokładnie o to że w tej skrzyni gromadzi sie dużo wilgoci i skrapla się woda! I olej traci swoje właściwości co powoduje Dużo nie dogodności a w skrajnych...
Witam Jeżeli to będzie tak gwałtowny spadek ciśnienia, jak przy otwarciu szampana to czynnik chłodniczy zawarty w oleju może spowodować wytworzenie się piany. Pozdrawiam.
Też mamm Poldka z gazem i przez dwa lata było OK. Teraz jeżdze passatem, ale poldek stoi jeszcze pod blokiem i mam bardzo podobne kłopoty z reduktorem.Odpalam na benzynce chodzi jakies 3-4 min przełączam na gaz jest ok. Jest ok ale do momentu kiedy nie otworzy sie duży obieg. Wtedy nie moge cisnąc poldka bo od razu reduktor sie szroni i auto szarpie...
Witam Troche poczytałem a jest co Co do świateł cały rok i podawanie statystyk ilu to ludzi mniej zginie to bzdura. Ja jestem przeciw końcowej ustawie, a mianowicie samjeżdze na światłach przez cały rok i tego nikt mi nie nakazywał ale tylko poza miastem i ma to trochę sensu ale w mieście ? Teraz się zacznie wymiana aku żarówek alternatorów . Pomyślcie...
Witam, od jakiegoś czasu, powoli remontuje sobie kompresor na sprężarce HS11. Mam pytanie, dlaczego z otworu w skrzyni korbowej wylatuje mi olej ( mgiełka ) ? Dlatego że jest go za dużo , czy dlatego że mam już za duże przedmuchy ? Sprawdź czy z otworu wylotowego(w głowicy) nie wyrzuca zbyt dużo oleju. Instrukcja sprawdzania jw. Możesz mieć też, tak...
Jakość oleju w silniku + podjechany już silnik + krótkie dystansy - na których silnik nie nagrzewa się do normalnej temp pracy. Wszystko to może powodowac że z odmy może wydobywac się coś w rodzaju tłustej piany, która oblepia gażnik. Oprócz ponownego czyszczenia i regulacji gażnika nie da się z tym nic zrobić. Ten chwyt ciepłego powietrza z nad kolektora...
Piana w paliwie świadczy z reguły o nieszczelności drogi paliwowej racja szukaj miejsca w którym w paliwie pojawia sie powietrze Zrób próbę szczelności instalacji olejowej. Zamontuj filtroodpowietrznik lub odpowietrznik oleju opałowego bądź wezwij serwis kotłów olejowych.
; > Dziekuje. Musze wspomniec, ze zainspirowal mnie projekt Co do plynu wewnatrz.. coz jest to woda jak narazie. O oleju myslalem, ale musialby to byc jakis bezzapachowy czy cos poza tym tlusta ciecz wraz z babelkami prowadzi do powstawania piany. Co do LEDow, w konfiguracji discolitez pro mozna ustawic dynamicznosc lypkania takze teraz korzystam...
Żeby się pozbyć tłustych śmieci z układu chłodzenia najlepiej zalać go wodą destylowaną z dobrym płynem do mycia naczyń i niech trochę pochodzi na rożnych obrotach do zagrzania oczywiście na odkręconym korku żeby piana nie wywaliła, następnie zlać wszystko i porządnie przepłukać układ. Jeśli sytuacja z olejem będzie się powtarzać, silnik do ponownego...
Witam serdecznie. Posiadam vw passata z 98 roku. Silnik 1.9 TDI AFN 110 KM. Wczoraj mechanik w serwisie CASTROL wymienił mi olej, filtr oleju, powietrza, przeciwpyłkowy no i PALIWA(był Knecht jest Filtron). Przy wymianie filtra paliwa zalecane jest zalanie go świeżą ropą do pełna. Nie mieliśmy aż tyle ropy więc zalany został mniej więcej na 3/4 i postanowiliśmy...
Po przejechaniu 1 tyś km zlej gorący olej i wymień filtr - i powinno być OK - Ten nalot to opary i resztki wody które pozostały po awarii uszczelki, Chuba że pomieszałeś dwa rodzaje oleju wtedy robi się taka piana na korku i pokrywie zaworów
Sprawdzić jeszcze czy przybyło oleju, ale wyrzucanie białej piany z pod uszczelki- uszczelka do wymiany i głowica do planowania, a jeśli się odkształciła- do wymiany lub regeneracji;
Witam. Mam podobny problem, więc podepnę się tu, bo mój temat został kiedyś usunięty. Mianowicie posiadam Fiata 600 1.1 MPI oraz instalację gazową drugiej generacji ze sterownikiem TEC99 i centralką Tartarini, która została zamontowana w grudniu zeszłego roku i wszystko było dobrze, do czasu odbioru auta po naprawie w ASO. Otworzyłem maskę przed odbiorem...
Na 99% masz nie szczelny przewod zasilający (ssący). Przez noc do pompy dostaje ci sie powietrze i przy pierwszym uruchomieniu pompa zrobi piane! pozniej juz ciagnie ze zbiorniczka na bierzaco i w miare nagrzewania sie oleju wszystko sie poodpowietrza. Posprawdzaj wszystkie zlącza gumowe, śrubunki i rurke. ja mialem to samo wymienilem rurke na przewod...
pierwsze co musiał byś zrobić przed regulacją to oczywiście zdjąć rozebrać na czynniki pierwsze i wymyć wyczyścić i najlepiej byłoby przedmuchać wszystkie kanałki w gaźniku sprężarką-kompresorem jeśli miałbyś do niego dostęp (postaraj się), zanim zaczniesz składać gaźnik w całość obejrzyj go dokładnie każdy element a zwłaszcza obudowę czy nie jest gdzieś...
radzio2041 dziękuje za rady dzisiaj jest już pużno (nie mam garażu) więc sprawdze to jutro. uchpal - czy jest możliwość sprawdzenia błędów na kompie domowymi sposobami i gdzie go znajdę.? Dodano po 53 Mimo zimna i ciemna poszedłem z latarką sprawdzić tą "puszke": przewody prowadzące do niej są przelotne, na korku od wlewu oleju nie ma piany i koloru...
Próbowałem dodawać odrobinę płynu do zmywania ale piana wcale nie pomaga w zatrzymywaniu pyłu. Może proszek do prania? bo chyba ma dodatki przeciwpieniące, ale nie wiem jak z tym napięciem powierzchniowym. Kiedyś motocykle w latach 60tych miały filtry powietrza olejowe, tzn powietrze przechodząc przez taki filtr było kierowane na powierzchnię z oleju,...
kurcze ale same problemy juz sam nie wiem jutro rozbiorę to egr a teraz zauważyłem ze w ciągu 170km wciągną cały pojemnik płynu chlodzacego Nie rozbieraj na pałę auta bo nic ci to nie da. Narobisz się a niektóre rzeczy są jednorazowe tak jak cybanty np. Obejrzyj lepiej układ chłodzenia pod kątem wycieku płynu. Sprawdź czy olej jet czysty czy nie zmienił...
Witam wszystkich. Od pewnego czasu Audi bardzo ciężko odpala na ciepłym silniku. Długo kręci zanim odpali. Nie dymi , nie bierze oleju , silnik suchy i turbinka też. Byłem na warsztacie , pod pieli kompa i stwierdzili że wszystkie parametry silnika ok. wtryski, pompa, kąt wyprzedzenia i temperatura dolotu. Sugerują że może to być wina nie domykających...
serwisuję często myjki różnych producentów wypowiem sie trochę od innej strony nie licząc jakości ( tanie boshe, karchery itp niewiele odbiegają jakością od lepszych marketówek) myjka na nic się nie zda nawet o dwukrotnie większym ciśnieniu jeśli nie będzie zastosowany zbiorniczek z pianą lub jakimś płynem, osobiście stosuję jakąś podróbkę z chin kupioną...
Mam w układzie filtr odwadniający, ale też o tym myślałem. Dolałem ok. 1kg propanu ilość wilgoci w nim jest mniejsza niż pojemność filtra. Przed dodaniem propanu odpowietrzyłem pompą próżniową układ. Próżnię trzymałem ok. 30 min. Nie wiem z czego zrobiła się biała piana. Po dodaniu propanu znikła. Chcę ściągnąć tą dziwną mieszaninę i napełnić ponownie...