Czyli najlepiej wrócic do poprzedniej pozycji zawleczki na iglicy ? Próbuj. Mam jeszcze problem z szarpaniem roweru podczas jazdy Prawdopodobnie jest źle wyregulowane sprzęgło, poniżej filmik jak się je reguluje. https://www.youtube.com/watch?v=zAp8h9WR... Czy musisz użyć dość dużej siły wciskając klamkę sprzęgła ? Wydaje mi się że tak. Czy to może...
1052184 Temat silników rowerowych był wałkowany, ale pomijając dyskusję prawną, gotowe rozwiązania itp zostaje mało treści. Mam taki silnik w dość dobrym stanie który chciałbym zaprzęgnąć do pomocniczej pracy w rowerze. Sprawa jest i prosta i nie gdyż chcę aby silnik był tylko pomocą oraz powinien być sprytnie ukryty w czeluściach roweru - pod siodełkiem....
Masa po masie a plus po szczotce na widelcu i pierścieniu na szprychach w pobliżu piasty?
Dynamo cierne na oponie to zbrodnia gdy jest dostępna energia z obracającego się w piaście koła generatora.
W piastach można spotkać też łożyska maszynowe, ale raczej masz tam wiankowe tak jak wszyscy piszą. Może być tak, że nie ma wianków tylko same kulki - rozbierzesz, to się przekonasz. Można w rowerowym kupić same kulki. Na ośce masz po każdej stronie konusa, czyli taką nakrętkę z bieżnią dla kulek oraz zwykłą nakrętkę która blokuje konusa jak już dobrze...
Nie, nie mam żadnych rysunków. Mogę wysłać zdjęcie jaki sterownik wykorzystałem, tam jest opisane co i jak podłączyć i tyle. W sterowniku jest możliwość podłączenia hallotronu, ale nie trzeba.Całą oryginalną elektronikę trzeba wywalić, jest niepotrzebna. Porzuciłem temat, robiłem to rok temu. W piaście koła tego roweru jest mało miejsca na przeciągnięcie...
Baterię możesz dać do piasty koła.
(at)yogi009 Jaki posiadasz rower? Jakie dynamo? Zastanawiam się nad kupnem koła do mojego roweru.
Patrząc na to od strony praktycznej, podczas jazdy na rowerze z dynamem w piaście w zasadzie trudno się zorientować, że mamy większy opór. Natomiast można to łatwo wykazać stawiając taki rower do góry nogami i kręcąc powoli przednim kołem. Zatrzyma się ono na pewno szybciej, niż koło w rowerze bez takiej piasty z prądnicą. A to moje archiwalne rozwiązanie...
Witam Jest to piasta torowa. Widoczny na zdjęciach napęd nazywa się ostrym kołem.
Tu na tym forum był temat (nie umiem teraz go znaleźć), w którym autor przymierzał się do wykorzystania elektrycznego silnika 250W w piaście koła do roweru jako prądnicy. Przedstawiał na filmie, jakie wyniki uzyskiwał na tandemie (silnik w piaście + mostek trójfazowy) obciążonym lampą Led 60W/12V. Przy ręcznym obracaniu piastą, z obrotami odpowiadającymi...
Tak, silnik którego zdjęcie zamieściłeś, jest odpowiedni do napędu roweru. Największą zaletą tego silnika jest to, że posiada wbudowany reduktor obrotów. Odpada konieczność budowy skomplikowanych przekładni, dlatego jego montaż do roweru będzie bajecznie prosty. Moc 250W jest wystarczająca dla prędkości maksymalnej w okolicach 25km/h. W zależności od...
A ten rower nie ma dynama? Standardowe dynamo dawało moc 3.3W - dość na 2 LED-y 1W i kilka mniejszych lampek. Ja też w tym kierunku bym szedł. Ja mam dynamo w piaście. Z przodu zamiast żarówki halogenowej wsadziłem Leda 3W na małym radiatorze, zasilanego poprzez LM317, jako źródło prądowe (prąd ustawiony na 0.5A), jasność świecenia jak halogenu przy...
Jak jest zbudowana oś trajki? Romet takie produkował, jest jakiś dokładny schemat z wymiarami, jakie łożyska itd by samemu zrobić? https://obrazki.elektroda.pl/5856234300_... https://obrazki.elektroda.pl/2950439900_... Na zdjęciu widać że to zwykłe koła ze zwykłymi piastami. Napęd tego typu rowery na jaką stronę mają...
Gotowego koła to raczej nie kupisz musisz sobie zapleść taką piastę. Szukaj: Piasta tylna pod tarczę PLANET
A jak wygląda piasta tylnego koła? Może rozsypał się wianek?
Kiedyś w rowerku miałem takie lampki: https://obrazki.elektroda.pl/7436069400_... Ledy sobie migały, i przy okazji kręcenie kołem ładowało kondensatorek, pozwalający na miganie przez kilkadziesiąt sekund po zatrzymaniu. Owszem, po zastosowaniu odpowiednio silnych magnesów i dobranej cewki można by uzyskać odpowiedni prad. Ale szanowny...
Dzień dobry. Mam problem z lampką od roweru Sparta ION. Po konwersji na zwykły rower i montażu koła z dynamem w piaście lampka działała normalnie. Po jakimś czasie nie działa. Rozebrałem ją i w środku jest płytka.jak na foto. Po jej ominięciu lampka działa. Co to za płytka i czy można ją czymś zastąpić lub pominąć ? https://obrazki.elektroda.pl/9075100900_...
Prosta konstrukcyjnie i niedroga w budowie, minielektrownia,.. właściwie generator prądu. Można tu zastosować silniki jakie montowane są zamiast piasty w kołach rowerów elektrycznych. http://www.hydro-electric-barrel.com/ind... Oświetlenie niewielkich mostów, zasilanie na kempingach i ładowanie akumulatorów, to kilka prostych i pożytecznych pomysłów,...
Koło zębate to nie jest zębatka. Wszyscy używają tego określenia nie znając jego znaczenia. Zębatka to listwa zębata. W rowerze są koła koła łańcuchowe ew. zębate. Autor napisał, że otwór w obręczy jest, ma średnicę otworu na nypel. Nie ma otworu w piaście. Zatem odpada otwór na wentyl. Pozostaje możliwość taka, że otwór jest nadprogramowy, że obręcz...
A czemu dynamo tylko w piaście? Nie może być takie przykładane do koła?
Trochę to drogie. Może lepiej do roweru (ale trzeba mieć taki z dynamem w piaście, bo takie "butelkowe" za słabo działa) zrobić stojak i pas do napędzania przedniego koła z tylnego (bo dynamo jest w przednim, a pedały napędzają tylne), i kręcić pedałami.
Faktycznie, jest tak jak mówisz. Silnik jest w piaście tylnego koła. Myślałem, że łańcuch też bierze udział w napędzaniu, ale przecież można jechać na samej manetce nie pedałując :) .
Tak, też mruga. Jeżeli wolno kręcisz kołem to logiczne, że żaróweczka raz się zapali a raz zgaśnie i tak w kółko ale to przy prędkości obrotowej koła na pozionie 1obr/sek
ja wyrzuciłbym akumulator. to tylko dodatkowy kłopot w tym układzie. Co do piasty. Nie stawia ona prawie wgl oporu, bynajmniej ja tego nie odczułem Dodano po 3 Skoro rower ma mieć 4 koła to może warto z przodu zamontować piasty z prądnicami w środku, takie na 12v jeśli dostaniesz. Z dwóch już by był jakiś efekt. Duży ten głośnik masz zamiar do tego...
Dzięki, niezły pomysł, zastosuję go jak będę zdejmował tylne koło. Taśma samoprzylepna (oczywiście po umyciu błotnika) utrzyma drut gdy narażona jest na wszelkie brudy spod koła?
Prościej chyba użyć dedykowanego dynama w piaście koła (koło można założyć do wózka, nie musowo do roweru). Pewnie da się znaleźć jakieś o mocy z 10...20W.
Zapodam drugie zdjęcie. http://obrazki.elektroda.pl/4431235400_1... Myślałem jeszcze o łożyskach igiełkowych... a jeśli chodzi o mocowanie koła, to jak w rowerze. Koła 10' z tymi piastami kupiłem na złomowcu, nie wiem od jakiej są maszyny prawdopodobnie jakiejś deszczowni. Za podpowiedzi bardzo dziękuje.
"Czlowiek moze wygenerowac max ok. 400W na rowerze, wiec bedziesz mial rezerwe mocy." Kto? moze 250 sie uda zazwyczaj jest to max 200W. Ale dla pojazdu musisz miec mocny silnik,dla roweru min 500W ale przy 750W dopiero jazda jest komfortowa, mozliwe ,ze skomplikowane skrzynie biegow zmniejszylyby zapotrzebowanie na moc ale eleganckie rozwiazania w piastach...
A myślałeś może o ładowaniu akumulatorka z ruchu roweru (miniaturowy wiatraczek+prądniczka czy prądniczka przytknięta do koła kiedy zjeżdżamy w dół)? Są też gotowe piasty, przykładowo seria Shimano Nexus.
Dwie możliwości, albo jakimś cudem wielotryb się odkręca z piasty albo zapdka nie łapie. Aby wykluczyć/potwierdzić zapadkę ustaw rower do góry kołami i pokręć tylne koło jakbyś jechał do przodu. Czy słychać „cykanie”? Jeśli nie to zdaje się zapadka jest brudna i trzeba by ją było wyczyścić jak jest rozbieralną. Jak nie rozbieralną to proponuję...
Witam dziś dostałem rower z tym samym błędem 28 i z tymi samymi problemami czy ten czujnik w piaście wylutowałeś sam i wlutowałeś nowy?na jakiej stronie ewentualnie mogę go kupić z tym że mieszkam w Niemczech,czy kupno nowego koła z silnikiem jest lepszym rozwiązaniem z góry dziękuję za pomoc pozdrawiam Adam
Witam, przymierzam się do przeróbki roweru na elektryczny. Chciałbym to zrobić w opcji DIY/reusable czyli recykling starego roweru Chcę to zrobić na instalacji 36V, silnik w piaście koła 28, najlepiej z przodu zeby było jak najprościej. Jeśli to możliwe chciałbym kupić używany ale dobrej jakości silnik 250-350W razem z kołem, np z rowerów niemieckich...
Witam serdecznie. Przyszła wiosna i postanowiłem trochę odświeżyć rower. Korba, łańcuch, nowe linki, klamkomanetki, wolnobieg. Przy zdjęciu starego wolnobiegu zauważyłem, że piasta ledwo się kręci. Więc postanowiłem rozebrać piastę (łożysko kulkowe), wyczyściłem, dałem dużo smaru. Jak dokręcam ręcznie konusy, oczywiście po jednej stronie już kontra...
Chciałbym widzieć tego kolarza, który "wyciągnie" 500-800W przy tak małych obrotach. NIEREALNE. Gdyby zastosować to do wiatraka to potrzebny byłby solidny wiatr i spory wielołopatkowiec. Taka jest moja opinia. Szanowny Kolego marpio09. Hi, hi... Nikt nie zmusza kolarza do produkowania prądu, a jest dokładnie odwrotnie, to prąd zgromadzony w aku za...
Witam. Po prawie dwóch latach użytkownika pojawił się problem: Po przekręceniu kluczyka włączającego zasilanie z akumulatora i pokręceniu pedałami silnik elektryczny nie włącza się. Czasem (ale rzadko) "usiłuje" się chyba włączyć, pojawia się bowiem dziwny dźwięk, jakby coś ocierało o coś innego (trochę podobny do dźwięku wydawanego przy hamowaniu roweru),...
Witam wszystkich. Mam pewien problem, dotyczący roweru elektrycznego firmy Piaggio. Nie mam do tego sprzętu żadnej instrukcji, w sieci też nic nie mogę znaleźć, a otrzymałam go bez akumulatura i rozprutymi wiązkami przewodów. Sterowanie wygląda na dobre, przynajmniej pomiary elementów nie wskazują na uszkodzenie. Czy ktoś może coś wie na temat tego...
Popsułem w rowerze elektrycznym silnik bez szczotkowy 250W 36V w piaście koła. Mam możliwość kupna silnika 24V. Problem w tym czy wytrzyma taki prąd. Może na kablu prądowym zastosować jakiś opornik? Nie bardzo się znam się na elektryce, wić wdzięczny będę za wskazówkę.
Mam zamiar kupić sobie silnik elektryczny do roweru montowany w piaście koła. Mam tylko mały dylemat z wyborem odpowiedniego. Rozpiętość mocy i zasilania jest dość spora od 250W do 1000W i napięcia od 24V do 48V. No i tak się zastanawiam nad wyborem. Oto kilka pytań: 1. czy lepiej wybrać silnik w kole przednim, czy tylnym? 2. czy lepiej wybrać silnik...
Mam jeszcze drugi rower i mam porównanie. Tam jest z przodu halogen, z tyłu LED i działa inaczej, dużo lepiej. W opisanym mruga dużo mocniej i przy większej prędkości. Jeszcze tak myślę na chwile zamienić koła przednie w rowerach i zobaczyć jak będzie.
Nie ma tam żadnego mechanizmu różnicowego {czy tam dyferencjału}( koła są zamocowane na czerwonej osi na sztywno ,tylna piasta pomiędzy jednym i drugim łańcuchem to zwykłe jednobiegowe torpedo z tylnego koła czyli działa tak że jak kręcisz to trajka jedzie ,jak nie kręcisz to koło ma możliwość swobodnego obrotu wobu kierunkach a jak kręcisz do tyłu...
Przy pomiarze napięcia zmiennego nie patrzy się na minus. Zmierz jakie napięcie jest przy szybszym obrocie kołem. Żarówka nie świeciła światłem ciągłym, ponieważ napięcie z dynama nie jest stabilne.
Powiem więcej... wojsko od dawna posiada technologie pozwalające robić seryjnie takie koła (oby tylko koła!), tylko ta tajemnica :-) W sumie pomysł, jak pomysł: duża piasta, najlepiej z elementami samosmarującymi z jakiegoś kosmicznego tworzywa.
Takie doładowywanie jest wykorzystywane w jakimś samochodzie(chyba toyota) z napędem hybrydowym.W piastach każdego koła są umieszczone silniki elektryczne które podczas hamowania działają jak prądnica i doładowywują akumulatory.
Hallotrony służą tylko do startu koła, żeby sterownik wiedział, w którą stronę ma się kręcić silnik. Tam nie ma przekładni, bo silnik jest w piaście.
Tak to cewka powietrzna, uklad jest zrobiony na kole od roweru. Jakie musialyby byc cewki i magnesy zeby uzyskac 600W, i ile ich? Tak jak koledzy wcześniej piszą z cewek powietrznych nie osiągniesz takiej mocy. Proponuję abyś na złomowisku samochodów wymontował alternator ( ew . prądnicę ) połączył przekładnią z kołem roweru ( lub użył korby , łańcucha...
Mimo wszystko chciałbym się sam podjąć naprawy, Zdejmujesz oponę dętkę i fartuch, wyciągasz nypla -specjalną nakrętkę . Wkładasz nową szprychę w otwór w piaście, wkładasz nowego nypla. Wkręcasz go wkrętakiem płaskim - powinien mieć nacięcie w główce . Koniec. Powodzenia.
Szanowni, bardzo proszę o poradę. Wyjąłem os piasty w rowerze, kulki łożysk, są ładne więc przepchnalem brud z dziury na os piasty, z gniazd kulek łożyska. Nasmarowalem gniazda łożysk poskładałem kulki, trochę dałem smaru lozyskowego ale nie za dużo do środka gdzie wchodzi oś. Problem w tym że koło chodzi leciutko ale chrupie. Rozebrałem raz jeszcze...
Tak właśnie mam zrobione. Tylko ja wykorzystałem oś z tylniego koła od roweru ( poczciwego składaka :D ) owa oś właśnie trzyma się na dwóch łożyskach, a do ośki przyspawany klucz 10 i to do silnika.... Natomiast koło zębate trzyma się już na gotowym elemencie z tylniej piasty. I właśnie niestety problem w tym że 16 zębów to min. jakie w sklepie mogę...
W moim aktualnym rowerze tylne koło składałem patrząc na przednie i niestety robiłem to dobre kilka godzin . :( Do mnie centrowanie nie jest takie straszne , przewracam rower na kierownice i centruję. (kilka razy centrowałem i bicie jest na prawdę niewielkie) P.S. Pytam bo chciałem naprawić rower kolegi (luźna oś) i niestety okazało się że piasta jest...
Temat jest bardzo ciekawy, tylko na dzień dzisiejszy nierealny. Sprawdzone: - rower z silnikiem elektrycznym bezszczotkowym PMDC o bardzo wysokiej sprawności (w piaście koła bez przekladni) - moc silnika 550W (chwilowa 1000W) - masa roweru, silnika i akumulatorów (450 Wh) około - 28 kg (w tym akumulatory 11 kg) - zasięg (na samym silniku) w zależności...
Witam....... Zastanawiam się czy np. koła 20'' z silnikiem w piaście będą przydatne do tego typu pojazdu , kol. Jurek co prawda zastosował je w rowerze trójkołowym z całkiem dobrymi osiągami: http://trojkolowce.republika.pl/ powodzenia.........
Też nie uważajcie mnie za masochistę... Drugie dynamo jest odłączane i od układu i od koła, tego w piaście w ogóle nie czuć, także jest tak jakbym jechał normalnie rowerem (no chyba że załączam drugie dynamo na wspomnianych wcześniej ciemnych zadupskach). To co z tymi układami?
Jeśli na ten kemping jedziesz samochodem, to na Allegro są ładowarki samochodowe - wtykasz do gniazda zapalniczki, i dostajesz 5V na gnieździe USB, z którego ładujesz smartfona (a przy okazji taka ładowarka pokazuje prąd ładowania i napięcie akumulatora). A jak jeździsz rowerem, to wykorzystaj prądnicę rowerową, tylko trzeba mieć porządną (nie taką...
Witam wszystkich, mam problem z lampką w rowerze, mianowicie założyłem do roweru lampke ledową 3v i zaczyna mrugać gdy koła się lekko poruszają, przy pewnej prędkości lampka świeci normalnie, gdy jadę szybciej lampka znowu zaczyna mrugać tylko że mocniej, i stad moje pytanie co musze zrobić by lampka nie mrugała? Ledowa świeci mocniej niż tradycyjna...
Przy malym rozstawie kol (do 80cm) dobrze zdaje egzamin sprzeglo zapadkowe na jednej z piast, tzw. grzechotka, dzialajaca podobnie jak w rowerach wolnobiezka. Nie jestem pewien, ale automatyczne sprzeglo przedniej piasty sam. terenowego moglo by tez zdac egzamin.
Ale przypuszczam, że nie był to rower z silnikiem włączanym w momencie rozpoczęcia ruchu korby pedałów. Uruchamianie silnika było w czasie jazdy, od koła roweru. Przy każdym zatrzymaniu roweru wcześniej trzeba było podnieść silnik z nad koła i zahaczyć (zawiesić) na zaczepie i wtedy (nie pamiętam szczegółów) chyba silnik gasł.
rower do lasu,trochę jazda miastem,na rynku jest tego tyle że ciężko wybrać,zależy mi przede wszystkim na jakości Czyli najlepiej rower crossowy albo treking (koła 28) do 2000pln można kupić bardzo dobry rower używany na bdb osprzęcie typu deore plus hamulce hydrauliczne, solidne piasty i suport. W tej samej cenie nowy będzie posiadał osprzęt kilka...
Jakiej jazdy ? Z zablokowaną ośką raczej się nie da chyba, że Kolega potrafi. :D W hamulcach zainstalowanych w " torpedzie " hamowanie odbywa się przez naciśnięcie pedałami do tyłu. W tym przypadku nic nie trzeba przerabiać, wystarczy koło napędzać w odpowiednim kierunku. Mają tak rowery np Wigry, Jubilat i inne z przerzutkami w tylnej piaście.
Widziałem kilka lat temu w sklepie rowery składane Jubilat (możliwe że pod nową nazwą) z przerzutką 3 biegową w piaście oraz bez niej ze zwykłym "torpedo", ale nie interesowałem się ile cali mają koła, nie wyglądały na większe niż miały "kiedyś" rowery Jubilat. Możliwe że da się kupić luzem taką przerzutkę i samemu zaplatać szprychy, ale ani to łatwe,...
Stary "ruski "silniczek do roweru , Mam takowy tylko stary model z wkrecaną głowicą .Ten jest nowszy i ma głowicę na szpilkach ale konstrukcja ta sama . Silnik pasował do rowerów męskich np. Ukraina . Do górala nie wiem , może być za gruba srednica rur ramy aby pasowały obejmy mocujące silnik . Innym problemem jest dołożenie dodatkowej zębatki do tylnego...
Nowy rower przyjechał kurierem. Po złożeniu nie świeci tylne światło. Przednie jest. Jak to jest z dynamem w piaście - czy to normalne iż światło miga a nie świeci, czym szybciej kręci się koło tym mocniej świeci? Tylne światło po odłączeniu od roweru sprawdziłem z zasilaczem 5V ATX i działa. Sprawdziłem też miernikiem czy na końcu kabla jest jakieś...
Dzień dobry. Wymyśliłem że przerobię na miejskiego elektryka posiadaną starą damkę. Jest to rower z przerzutką w tylnej piaście, bodajże Sturmey-Archer z hamulcem typu torpedo czy też "kontra" (dla pokolenia które nie załapało się na "Wigry z komunii" to taki hamulec uruchamiany przez pedałowanie do tyłu). Wiem że prościej i taniej byłoby kupić jakiś...
tylko szeregowo - szczególnie w układach ze stabilizacją prądu. Dokładnie tak - diody szeregowo zasilane ze źródła prądowego. Np. na LM 317. Mruganie i inne bajery skomplikują układ. Dodatkowo możesz wpiąć zwykłe dynamo albo - w wersji LUX - dynamo w piaście koła. Zawsze można podładować akumulatory w czasie jazdy z górki.
Witam ! Chciałbym zamontować sobie do mojego motoru licznik elektroniczny pokazujący prędkość aktualną i dystans ogólny. Nie wiem jak taki wykonać. Motor jest zmodyfikowany (bardzo odchudzony), dlatego większość części jest przodujących marek w przemyśle rowerowym. Szprychy, koła, widelec, hamulce, piasty, klamki, kierownica są z roweru. Rama została...
http://obrazki.elektroda.pl/6574906600_1... Witam. Od jesieni składałem kolejny rowerek z elektrycznym wspomaganiem. Silniczek słaby - tylko 250W, szczotkowy, do tego chiński kontroler i akumulatorki z laptopów. Poskładane w pudełku z pokrywek od skrzynek elektrycznych. http://obrazki.elektroda.pl/9947820600_1... To...
Prościej będzie gdy będziesz miał na wzór oryginalne fabrycznie zaplecione koło, wówczas będziesz wiedział w jaki sposób zapleść koło. Zaplatanie wcale takie trudne nie jest, tylko trzeba wiedzieć jaki jest na to sposób. Felgi zawsze mają taki sam powtarzający się układ otworów. Dwa do przodu, dwa do tyłu. Pierwszy na lewą stronę piasty, drugi na prawą...
Pochwała dla Panów za włożony trud. Ktoś inny powinien to ładnie ubrać Dla mnie dizajn to bardzo istotna cecha produktu, która to, czyni owaki czymś, oczekiwanym lub bezużytecznym. Nosiłem w sobie podobny zamiar aczkolwiek... Zakupiłem rower legalny z papierami do naprawy koszt zakupu 1000,-zł który zastąpi mi ten który używam. Obecnie od 3 lat jeżdżę...
Moim zdaniem brakuje układu odzyskujacego energię podczas jazdy z górki i hamowania - pewnie zwiększyło by zasięg o kilka km Nie zastanawiałeś sie żeby wykorzystać silnik zabudowany w piaście koła - (są do kupienia takie rozwiązania) - dużo zmniejszyło by to masę i uprosciło konstrukcję Dodaj do tego jakąś lekką obudowę np z włókna i żywicy, jakiś spray...
http://obrazki.elektroda.net/7_128792894... Witam, Parę lat temu kupiłem rower z przeznaczeniem na dojazdy do pracy. Jeździłem równy rok od wiosny do wiosny nawet w śniegu. Zrobiłem 3000km, ale po zmianie samochodu straciłem motywację do pedałowania :) W międzyczasie wymyśliłem sobie elektryczne wspomaganie do roweru. Kupiłem szczotkowy silnik...
zdejmij pasek z koła alternatora i pokręć nim w obie strony. Jeżeli masz sprzęgło to alternator będzie się kręcił tylko w prawo, w lewo piasta będzie kręcić się luźno, podobnie jak w tylnym kole w rowerze.
Fabryczny rower z silnikiem szczotkowym ma przekładnię planetarną. Tryby raczej słabe, ale dało radę przejeździć tym wehikułem 10 tys. km, więc nie jest tak źle. Łańcuchy i paski nie wytrzymają takiego przebiegu. Silnik z przekładnią był montowany na piaście przedniego koła. Przekładnia miała sprzęgło jednokierunkowe i silnik był napędzany tylko podczas...
Podstawiłem inny silnik, zaczęła wyświetlać się prędkość i sterownik ruszył bez błędów, nawet z niepodłączoną lampą. Błąd 28 generuje brak sygnał prędkości 1 impuls na obrót. Wygląda na to że ten czujnik H4 wewnątrz silnika to zwykły Hall w obudowie SOT23, do tego teraz dojrzałem magnes w korpusie piasty/silnika. Muszę to usprawnić i dam znać. Kolego...
Przede wszystkim nie chce kolega pracować na 24V. Duży prąd oznacza większe straty. Lepiej od razu celować w 36V lub więcej. Wyjdą cieńsze przewody, sterownik nie będzie się tak grzał. Z tego co widzę to jest napęd na oba koła tylne. Co więcej są osie więc montaż silników w piaście raczej będzie niemożliwy. Załatwi kolega sobie korbę z wolnobiegiem...
Witam! Mam problem mało elektroniczny ale proszę o pomoc. Mam zbudowanego gokarta z silnikiem WSK 125 i chcę założyć mu prędkościomierz. Zdobyłem na t okoliczność prędkościomierz od startego 126p tzw. gablotka. I zastanawiam się jak go napędzić. Myślałem żeby zastosować linkę prędkościomierza od 126p i ślimak od WSK. Czy końcówki linki będą pasować?...
Witaj, jeżeli koło ociera o ramę, to centrowanie koła nic tu nie pomoże. Poluzuj nakrętki przy piaście mocujące koło, ustaw je, by było równo między widełkami i następnie skręć. Po tej operacji ustaw hamulce. Koło centruje się w przypadku gdy bije na boki lub góra - dół. Pozdrawiam.
Piasty przednia i tylna mają taką samą szerokość! Mierzyłem przed chwilą. Oś jest dłuższa a rozstaw widelca większy bo musi wejść pakiet kół zębatych przerzutki. Dokładnie. A wezmę ja jutro spróbuję rozebrać te tylne koło, które zostało mi od tego roweru. Może da się tą choinkę z zębatkami skrócić, zostawić tylko jedną zębatkę i oś założyć od przedniego...
Witam, jeśli post nie w tym miejscu proszę o przeniesienie. Mam problem z lampą LED w rowerze. Przestała działać. Po rozkręceniu ukazało mi się takie coś i chyba coś w tej płytce się zepsuło. Co to jest za płytka i jak samemu ją sprawdzić? Dodam, że po podpięciu diody bezpośrednio do prądnicy dioda świeci się, ale mruga wraz z kręceniem koła. P.S. prądnica...
Słyszałem, o przeróbkach silnika od pralki automatycznej, na maszynę prądu stałego. (Według nauki, każda maszyna prądu stałego, jest prądnicą, lub silnikiem). Nie wspomnę o klasyku, jakim był (i jest), silniki popularnej ,,Frani", prymitywnej pralki, która do dzisiaj, ma swoich zwolenników. Interesuje mnie uzyskanie 0,5 KW mocy, z możliwie dużymi obrotami,...
W sumie nic nowego, ale zakładam temat dla maniaków takiego napędu w rowerach. Sam zanabyłem ostatnio gotowy rowerek z napędem elektrycznym, jakiejś dalekowschodniej produkcji. http://www.zeeltom.eu/re.jpg I nie powiem, że się zawiodłem. Przy mojej wadze (ok.115 kg :) ) po małej ingerencji w układ elektroniki rozpędza mi się toto do ok. 27 km/h i przejeżdżam...
Albo coś w rodzaju "wolnego koła" Ściśle biorąc właśnie tzw. wolne koło, czyli mechanizm rolkowy z piasty tylnej zwykłego roweru. Gdy silnik przedni i tylny "ciągnie" napęd jest normalnie przenoszony, natomiast gdy przedni zgaśnie, lub pojazd toczy się siłą rozpędu lub tyllko tylne tylne koło jest napędzane (co jakby symuluje jazdę z górki, z tym że...
Zwracam się z prośbą o ratunek. Załatwiłem sobie moją ładowarkę do w/w skuterka. Mam dwa pojazdy elektryczne, skuterek kazuki ES-063 180W i rower trójkołowy z silnikiem w piaście przedniego koła. Oba pojazdy jeżdżą na takich samych akumulatorach 3*12V/7Ah. Aby sobie życie ułatwić i nie wyjmować akum.z roweru, zrobiłem sobie przelotkę, pech chce, zaćmienie,...
Jeśli jednak w tym rowerze prądnica jest oporna, raczej przełączę się na baterie, bo wiadomo że sam rower już jest dość toporny przez rozmiar tylniej zębatki . Nie wiem jak rozumieć to co podkreślone. Jeżeli opory toczenia się roweru, to wyrzuć we wszystkich łożyskach (koła, układ korbowy i pedały) koronki i uzupełnij luki z tego wynikłe odpowiedniego...
Też spotkałem się z opinią, że nieobciążone dynamo (była mowa o tym w piaście) potrafi przy większych prędkościach dać większy opór niż przy zwartych stykach. Napięcie bez obciążenia ponoć miało dochodzić nawet do 50V. Nie wiem ile w tym prawdy. W swoim rowerze nie mam dynama żadnego typu, oświetlenie działa na akumulatorkach które starczają na bardzo...
Sorry. Zwracam honor _ita_. Próbuję zadać pytanie, czy można zbudować reaktor jądrowy w np. Warszawie , burząc Pałac Kultury, nawiasem mówiąc "pomnik Stalina"? Woda do chłodzenia jest, odbiorca na miejscu, tylko co na to ogół społeczeństwa ? Dla fanów motoryzacji jest ciekawe rozwiązanie: Pedelek, powiązanie napędu elektrycznego z mechanicznym w rowerze....
Może i to jest wykonalne, ale czy opłacalne to nie wiem. Podczas jazdy czyli obracania się koła z różna prędkością a co za tym idzie nierównomiernego prądu ładowania musiał byś zastosować jakiś stabilizator napięcia, oraz jakiś układ który by to napięcie utrzymywał na jednym poziomie a nie wachlował nim w zależności od Twojej prędkości jazdy. Dokładanie...
Lampka fajna, ale bym dodał ulepszenie - dynamo w piaście przedniego koła (są takie jeśli ktoś nie wie, w co wątpię) i z niego ładowanie akumulatorków. Całkiem nowocześnie i drogo, więc nie ma się do czego przyczepić. Aku li-ion nie da rady w prosty sposób ładować z dynama. Jeśli zastosowałbym aku żelowy, albo Ni-Mh to już znacznie masa wzrośnie (waga...
Nie wiem jak prądnice w piaście koła, ale klasyczne dynama powodują obciążenie pedałującego niewspółmiernie duże do ilości wyprodukowanej energii. Również bezpośrednie zasilanie z dynama GPS-a poprzez stabilizator to chyba marny pomysł z racji na to że na rowerze zwłaszcza w mieście przerwa w jeździe może się zdarzyć nawet kilka razy na minutę, a takie...
Jako że na rynku brak gotowych urządzeń tego typu, zwłaszcza w akceptowalnej cenie - Chcę zbudować taki generator możliwie prostym sposobem i żeby był możliwie trwały. Na takiej zasadzie jak dynamo w piaście, tylko że w tylnym kole i o znacznie większej mocy (by móc napędzać go stacjonarnie z podniesionym tylnym kołem - poprzez łańcuch i zębatki) Moc...
Warto poczytać o silnikach bezkomutatorowych, na allegro można znaleźć takie silniki, wraz z osprzętem, manetkami, ładowarką, wskaźnikiem naładowania akumulatorów itp. Silnik taki montowany jest w piaście przedniego koła, jest bardzo mały i lekki, na bagażniku zostaje miejsce na zamontowanie akumulatorów. Silniki są różnej mocy i o różnym napięciu zasilania...
Chodzi mi o naprowadzenie w jaki sposób to wykonać, z czego itp. Nie chcę szczegółowo - po prostu taki grubszy opis. Mam wrażenie, że to właśnie szczegółowych porad będziesz potrzebował ;) Musisz mieć coś na ramę - kątownik, ceownik, teownik, profil itp. Rozplanuj wymiary i układ napędu - sztywna oś lub np. osobne piasty. Napęd wspólny czy oddzielny...
Też mam taką prądnice w piaście, i nawet kiedy idę z rowerem żarówka się pali (mryga). U mnie też mrugała przy wolnej jeździe (4.5 - 5 km/h, normalny chód) i to mnie denerwowało, dlatego przeszedłem na diodę i teraz przy tej prędkości lampa świeci tak samo jak przy szybkiej jeździe, przy wolniejszej jeździe nadal mruga. Może poprawiłby to jakiś większy...
W okolicy 1900r był znany rower trzy kołowy Rudge Tricycle lub o drugiej nazwie handlowej Coventry Rotary. Na jego podstawie był zbudowany jeden z pierwszych rowerów hybrydowych https://obrazki.elektroda.pl/9461970100_... Dodano po 2 Zbieram informacje o silniku szeregowym. Już wtedy były silniki wielobiegowe. Więc czy jest możliwe...
Ponoć istnieją takie rzeczy jak alternatory do roweru - wbudowane w piastę, akumulator oczywiście poza piastą. Informację tę mam z drugiej ręki i zanią nie ręczę ale pomysł wbudowania prądnicy w piastę jest niezły z tego względu że bardzo redukuje się opory ruchu (zwykłe dynamo to RZEŹNIA) kiedyś w sieci natknołem się na silnik elektryczny montowany...
Problem z orginalnymi prądnicami jest taki że nawet jak nie produkują prądu stawiają jakiś spory opór. Tarcie o oponę też jest niekorzystne. Od pewnego czasu produkuje się dynama montowane w piaście przedniego koła. Co prawda też stawia niewielki opór to odpada tarcie o oponę i taka prądnica działa o wiele lepiej. Poza tym pracuje cały czas więc wydaje...
Witam. Panowie ja przymierzam się do wykorzystania jako obrotnicy przedniej piasty od stara 266 - przez środek jest spory otwór na kable itp.. . Mam ją w garażu i spokojnie się nada (półoś wchodzi do środka i blokuje się ją jeszcze innymi śrubami - więc bez ośki mamy spory otwór przez kompletna piaste... tylko ta wielkośc... Mam troche inny problem,...
witam! chciałbym zwiększyć użytkową prędkość silnika BLDC który służy do napędzania roweru elektrycznego (silnik w piaście koła bez przekładni z czujnikami hallotronowymi), i chciałbym zrobić to nie zwiększając napięcia ogniw zasilających gdyż stosuje już maksymalne napięcie które nie uszkadza sterownika. Wiem że najlepszym rozwiązaniem byłaby wymiana...
Gdyby naprawdę głęboko poszukać to można by znaleźć to, że nazwa "klin" też jest prawidłowa. Nie wiem gdzie trzeba by szukać i jaki to ma związek z pochyleniem stożka czopa wału??? Aby coś nazwać klinem musi ono mieć kształt klina czyli trójkąta (czasem z obciętym najbardziej "szpiczastym" kątem). Tego typu element stosowano kiedyś do połączenia piasty...
OT Jak duży odczuwasz opór w stosunku do zwykłeś piasty oraz czy jest odczuwalne ( jeśli tak to jak bardzo ) zwiększenie oporu koła po obciążeniu prądnicy ? Praktycznie w ogóle nie odczuwam oporu podczas jazdy(jest ale naprawdę minimalny. Wykonałem nst. test. podniosłem przednie koło i zakręciłem ręką licznik wskazywał 5km/h. Koło kręciło sie przez...
Witam, oglądłem wczoraj program galileo i był zaprezentowany rower z prądnicą i silnikiem elektrycznym który osiągał 80km/h (kosztował 20,000 euro) . Czy mógłby mi ktoś doradzić ( jaki silnik, prądnica) zainstalować do mojego projektu. I czy projekt roweru który zrobiłem będzie w ogóle jeździł, a jeżeli już ruszy to z jaką prędkością będę mógł jeździć...
piasta koła piasta roweru koła roweru
układ oznaczenie nóżka lutować rurka miedzianych mazda adaptacja
whirpool opinia whirpool opinia
Peugeot 406 2.0 HDi schemat instalacji elektrycznej Silnik pralki Amica AW100N nie działa - przyczyny