Możliwe że wytrzyma o ile wcześniej łańcuch się urwie. Przy takiej mocy to przerzutki niepotrzebne a łańcuch motorowerowy
Jeszcze wieczorem to rozebrałem i szpilkę dałem do wkrętarki . Szpilka jest krzywa, dość czuć bicie na wkrętarkę 😅, więc chyba zakupie nowe i wtedy zacznę to ustawiać. To nie jest szpilka ; to jest ośla koła! Po ustawienia luzu w łożysku, do zakontrowania nakrętki potrzebujesz dwa cienkie, płaskie klucze jak na tej prezentacji z poniżej linku: https://www.google.com/search?client=fir...
Czy widzisz gdzieś na tej aukcji podany pobór prądu? Czy podałeś pobór prądu dotychczasowej lampki? Więc co mam odpowiedzieć?
Matko ale Wy straszycie tych biednych ludzi jak nie przegną z mocą silnika to nic się nie stanie.Przypomnijcie sobie pierwsze komary ze sztywną ramą , ramę taką można było niemal giąć w rękach !! Piasty z łożyskami rozbieralnymi jak w rowerze felgi z byle miękkiego g_wna itd... a mimo to się to kupy trzymało.Dziś mamy porządne ramy w rowerach szczególnie...
Czerwona oś (ta na której są kółka i trybik) jest ułożyskowana w 2 miejscach . Dodatkowa piasta rowerowa (po przyspawaniu dodatkowego kółka zębatego została wykorzystana jako hamulec i naciąg dla łańcuchów.
Kwazor Dynamo bodajże " Shimano " przednia piasta rowerowa . Można z tego bez żadnych przeróbek wycisnąć 12V i jak piszesz około 5W tylko obroty będą większe . A tu jak dbają o posiadaczy elektrowni wiatrowych , nawet już grzałki robią po tym kątem . http://obrazki.elektroda.net/31_12208188...
1052184 Temat silników rowerowych był wałkowany, ale pomijając dyskusję prawną, gotowe rozwiązania itp zostaje mało treści. Mam taki silnik w dość dobrym stanie który chciałbym zaprzęgnąć do pomocniczej pracy w rowerze. Sprawa jest i prosta i nie gdyż chcę aby silnik był tylko pomocą oraz powinien być sprytnie ukryty w czeluściach roweru - pod siodełkiem....
Czy może tez Driver będzie odpowiedni? Tak, to będzie to. Przy podłączaniu pamiętaj o: (skopiowałem conieco z opisu tamtejszego) Rozłączona masa wejściowa i wyjściowa, minus wyjściowy nie może być połączony z minusem wejściowym. <-- (oznacza to że do LEDa musisz doprowadzić oba przewody zasilające, nie możesz użyć masy roweru) Brak zabezpieczenia...
Do miost Wcześniej śledziłem wątki z tzw. amerykankami rowerowymi . Jeżeli lubisz majsterkować, to powinieneś zainteresować się właśnie tą konstrukcją. Wcześniej przeczytaj strony: dla początkujących może coś tak małego, co wystarczy do zapalenia w ogrodzie na kilka godzin żarówki led... http://obrazki.elektroda.net/88_12665293...
Hah, i ja nie mam optyki? mam wszystko elegancko zamontowane w radzieckiej (nie śmiać się, jest dobra) obudowie na lampę, która ma szybkę z soczewkami skupiającymi. Nie narzekam. To ja ponarzekam :) Do diody jednak dobrze jest mieć dedykowaną optykę - inaczej trochę (nawet duże trochę) światła się traci, zwłaszcza że Twoja dioda (Luxeon) to już prehistoria...
Może jest tu gdzieś jakiś gotowy schemat? Do tego rozwiązania nie ma schematu bo nie wiadomo jakie parametry będzie miała prądnica. Bardziej zwarta budową prądnica z magnesami stałymi na wirniku i uzwojeniami na stojanie bywa zabudowana w piaście rowerowej - w obcej mowie "hub dynamo" Jak wpiszesz "hub dynamo usb charger schematic" to wyrzuci troche...
Zalecenia są takie, żeby skręcać tak, żeby nie było luzów i lekko się obracało. Przy zużytych łożyskach jest to trudne. Do tego kontrowanie konusów i zakręcenie osi może to ustawienie zmienić. Nie musisz mnie słuchać, nie jestem mechanikiem rowerowym, tylko co najwyżej zaawansowanym użytkownikiem.
Chyba prościej mieć dynamo w piaście...
Witam, tylna piasta z biegami wewnetrznymi [ 2 lub 3 biegi ], to nie jest piasta rowerowa, tylko 3 - 5 razy wieksza piasta planetarna / motocyklowa z tamtego okresu [ 1900 - 1920 ], u nas praktycznie nieznana, bo stosowana np. w Harley - Davidson w 1905 / 09 roku, w pierwszym - drugim modelu Harleya 500 z pasowym napedem tylnego kola po lewej stronie...
Czyli na wyjściu zakładając napięcie 5V (USB) mamy 4 W, a dynamo daje 3W? Ładowarka ma podane swoje parametry, to ile jest w stanie "dać" na wyjściu zależy od tego ile dostanie na wejściu i nie ma tu żadnych cudów tylko prawa fizyki. No i jak uzyskiwany jest ten wysoki prąd ładowania? 99% ładowarek to przetwornice Step-down a prąd wyjściowy jest uzależniony...
Jeśli chcesz małymi prądami ładować to musisz zrobić taką konstrukcję, aby przy małych wiatrach dawała ok 1A. Czyli powinieneś zrobić sobie amerykankę na bazie piasty rowerowej. Co do elektroniki to możesz zrobić prosty układ aby nie dopuszczał do prądów większych niż maksymalny dla tego aku oraz napięcia pow 13,6V. Naddatek, będziesz musiał kierować...
Witam Was. Jeżeli dział nieodpowiedni proszę moda o przerzucenie (nie skasowanie!). Chciałbym zasięgnąć po radę, czy istnieje jakakolwiek szansa na zespawanie elementu który (jak widać na zdjęciach) oderwał się od reszty bębenka. Bęben jest aluminiowy (nie wiem jaki to dokładnie stop). Chciałbym w miarę bezinwazyjnie to naprawić tylko czy jest sens,...
Witam. Mam takie 2 sterowniki, czy wiadomo jak to uruchomić?? Ktoś próbował bo ja nie mogę tego ogarnąć:(
Witam; Planuję zbudować ładowarkę rowerową w oparciu o taki moduł LM317: http://www.ebay.co Linki zostały usunięte - zgodnie z regulaminem pkt.3.1.18 Czy po podłączeniu modułu do dynama zamontowanego w piaście rowerowej i wyregulowaniu napięcia wyjściowego na 5V całość będzie służyła jako ładowarka do urządzeń USB jak np. smartfon? Proszę o pomoc bo...
Dokladnie :)
Tak! Najprościej jest zastosować gotowe koło z dynamem w piaście.
https://obrazki.elektroda.pl/6724509100_... Dzisiaj niewielki projekt, jednak z wykorzystaniem nowoczesnych elementów i wykonany w całości domową metodą montażu. W tak zwanej przeszłości poszukiwałem metody "napędzania" przedniej lampki Power LED bezpośrednio prądnicą (dynamem) zintegrowaną z przednią piastą rowerową. Oczywiście jest...
Dzieki bardzo Przemo!mam amerykanke mocy rzędu te 35w (na piaście rowerowej)14v uzyskuje przy 250 obr i potrzebuje zrobic śmigła żeby uzyskały takie obr do ładowania aku a niechce przkładni większe obr tez mile widziane.profil płasko wypukły.Konkretnie chodzi mi zeby uzyskac obroty do ładowania czyli minimum 250 obr/min. Kuba101vip(malpa)interia.pl...
Potrzebuję oryginalnej diody dodam tylko, że mam prądnice w piaście. Pomóżcie proszę
zawór jest w kształcie walca przykręcany nakrętką kołpakową taką jak w do piasty rowerowej
Prądnica rowerowa. Do lampek też się przydaje. Taka prądnica w piaście będzie dużo mniejszym problemem niż akumulator w sakwie ;)
Napisz jeszcze jakie masz dynamo. Butelkowe, czy w piaście?
Zacisk wkrętarki można zdemontować (w środku jest śruba z lewym gwintem - odkręcamy w prawo, a następnie cały zacisk w lewo). Zostaje nam oś napędowa i można na niej zamocować nakrętkę kontrując lekkim spawem (chyba w większości jest to gwint M9 i pasuje na nią nakrętka z piasty rowerowej na klucz 15). Pozostaję połączenie w osi nakrętki ze śrubą napędową...
Sprawdzę ta przednia co tam jest zastosowane. Czyli nie pozostaje nic innego jak bateria litowo jonowa.
Tak jak w temacie, prądnica w piaście koła przedniego rowerowego. Wyżej opisałem tez to co będzie zasilane.
Witam ! Na ulicy Miodowej w Poznaniu jest warsztat rowerowy, poszukaj nr. telefonu w internecie zatelefonuj, przedstaw sprawę albo jedź i się zapytaj. Pozdrawiam. Stefan
Witam. Polecam obciążyć dynamo stabilizatorem równoległym. Sposób stosowany w skuterach, gdzie również jest dynamo o wysokim napięciu gdy jest nie obciążone.
Teraz "stare dobre dynamo" chowają w przedniej piaście ;).
Cześć. Mam problem z biegami rowerowymi w piaście. Może ktoś tutaj się orientuję. Nagrałem filmik, biegi do 5 pracują prawidłowo problem jest z wyższymi. Proszę o diagnozę. https://www.youtube.com/watch?v=mNQo54b7...
A jakbym wykorzystał dynamo w piaście.
To bardziej skomplikowane niż się koledze wydaje. Do uzyskania jakiejś sensownej mocy (1-3W) potrzeba śmigła o średnicy przynajmniej 15cm, oczywiście moc uzyskujemy z wiatru o prędkości przynajmniej 6-8m/s, a nie z powietrza opływającego pieszego podczas ruchu, prędkość pieszego jest zbyt mała żeby uzyskać zadowalającą moc. Jako prądnicę proponuję silnik...
Witam koledzy szukam jakiejś skrzyni biegów, redukotora, przekładni biegowej cokolwiek co ma minimum dwa biegi nie potrzeba żadnych synchronizatorów itp. Prosta skrzynia tryby i wajcha. wystarczą mi dwa biegi 1:1 2:1 lub inaczej Będzie pracowała jako skrzynia biegów w pojeździe który buduje pojazd mały zdalnie sterowany (wielkość małego quada) Plan...
Kawałek blaszki, młotek piłka, kombinerki. Trochę kombinowania i stelaż pod czujnik gotowy. teraz tylko przyleić magnes na beben hamulcowy, najlepiej gdzieś od wewnętrznej strony piasty (no, nie od środka :) ). kombinacj lekka jest ale wykonalna. Będziesz musiał przedłużyc przewód sygnałowy. Polecam zastosowanie przewodu ekranowanego.
Stara zębatka została stoczona i dopasowana i przyspawana inna zębatka. http://obrazki.elektroda.net/79_12486816... http://obrazki.elektroda.net/11_12486816... Przełożenie do tej hulajnogi jest za małe bo silnik nie wkręca się na obroty i grzeje się sprzęgło. Dodam przekładnie planetarną z piasty rowerowej. po odpowiednich przeróbkach...
Może poszukaj dynama rowerowego do piasty - może gdzieś na szrocie kupisz za grosze.
No to się trochę powstrzymaj z tym siłowaniem, a pooglądaj obrazki. Ja z rowerów już wypadłem, ale żebyś nie miał takiej piasty https://www.google.com/search?q=piasta+r... Takiej "kasety" nie rozbierałem, tylko taki...
Myślałem nad tematem, na pozór prosta sprawa, ale zrobiło się z tego ciekawe zagadnienie elektroniczne :-), przynajmniej dla mnie. Podczas rozważań doszedłem do 2 możliwości: -rozwiązanie z uC, -rozwiązanie z komparatorem i bramką logiczną. Zaraz przedstawię oba schematy blokowe. Kolejnym etapem będzie budowa "hamowni" do piasty rowerowej. Chcę zbadać...
Ta prądnica ma taką zaletę, że jest montowana w miejsce standardowej piasty. W miejsce rowerowej piasty i ma 550W? Nie pomyliłeś się? Co do problemu w pierwszym poście wątku - ta prądnica ma magnesy stałe czy zewnętrzne wzbudzenie? Co do altenatora, czy nie wymaga on około 1500 obr/min do optymalnej pracy? Owszem - zastosować trzeba przekładnię.
Które silniki rowerowe przednie mają opcję pracy jako dynamo w piaście? Kiedy nie są używane jako silniki lub rower jedzie bez baterii.
Jeśli już dynamo rowerowe, to takie w piaście - jest wolnoobrotowe.
Ok. Silnik robi 1 obrót, piła 10. Konstrukcja z wykorzystaniem piasty rowerowej. A silnik 7kW jak podłączyć do domowej instalacji? tego nie bardzo rozumiem. ZE dają zabezpieczenia 25A co najwyżej 10,5 kW. Maksymalny silnik podłączony do sieci w domu nie może przekroczyć mocy ~5kW. Proszę o wyjaśnienie bo nie rozumiem. Dodano po 4 A do cięcia grubych...
Czy nastąpiła jakaś aktualizacja tematu? Chciałbym zbudować ładowarkę li-ion z dynama w piaście. Zrobiłem prosty test, silnik DC napędza dynamo w piaście bez całego koła, sama piasta + licznik rowerowy no i byłem w szoku. Co prawda prędkość była abstrakcyjna bo dobiłem do 70km a to dało napięcie (przy obciążeniu diodą LED, czyli bardzo małym) równo...
Ok, dokładny opis to zadanie dość trudne (zajmujące), ale postaram się Ci pomóc. Na początek: Zasadnicza trudność to ułożyskowanie tarczy z magnesami. Można pokombinować ze starym dyskiem twardym lub - łatwiej - zrobić to z piasty rowerowej. Tarcze: w mojej amerykance mają średnicę 80 mm, z blachy żelaznej 1 mm, wzmocnone sklejką 2mm, w której (w sklejce)...
Są też nasadki do nakrętek wieńcowych ale taniej kupisz w rowerowym wyżej wspomniany klucz hakowy.
Zacząłem niedawno jeździć na starym rowerze, ale przestało działać dynamo. Pierwszego dnia działało normalnie - rolka kręciła się i oświetlenie działało. Parę dni później dynamo już nie chciało się kręcić. Tak jakby rolka zamiast napędzać oś dynama, zaczynała się odkręcać. Czy da się to dynamo naprawić, czy nie ma sensu? Nie wiem nawet jak takie dynamo...
Ale wszystkie otwory i szprychy są rozmieszczone równomiernie? W kołach rowerowych stosuje się różne liczby szprych - są np. wersje 36 lub 32 szprychy. I oczywiście piasty są także przystosowane do stosownej liczby szprych. Obręcz i piasta muszą wzajemnie pasować. Może ktoś coś pomieszał.
do dynama w piaście Dynamo rowerowe jest dość interesującym źródłem napięcia. Przy szybkiej jeździe i braku obciążenia może wygenerować nawet 70V. Trzeba zabezpieczyć przed tym układ.
https://hollandbikeshop.com/pl-pl/markow...
Próbowałem ale piasta wychodzi mi z boku koła i jakoś tak dziwnie więc Wolak by to komuś oddać. A w aso kasuja 100 zł koło w jakimś rowerowym
Przeczytaj ten artykuł: http://www.elportal.pl/pdf/k01/10_15.pdf http://www.elportal.pl/pdf/k01/11_11.pdf A tu jest opisana ładowarka, w której można prosto dostosować prąd ładowania: http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT2309.p... http://sklep.avt.pl/go/_search/full_sear... Dzięki, ciekawa lektura...
silniki modelarskie sie do tego celu nie nadają! mają zamaly momet! polecam przejżeć silniki rowerowe w piaście koła. taki silnik idzie wykonać ze starych kół motorowerowych (wsk, romet...)
lampka jest podłączona do torpeda w przedniej piaście zdjęcie dopiero jutro jak dobrze pójdzie
Witam Podajcie link gdzie mogę kupić kompletne obręcze z czarnymi piastami o wymiarze 26. Dodano po 5 W sklepie rowerowym mieli tylko z białymi piastami.
W najbliższym serwisie rowerowym co powiedzieli ?
Możliwe, że przeoczyłem, ale mógłbyś jeszcze raz podać symbol / numery tej piasty / dynama? Kupowałeś w sklepie czy miałeś w rowerze?
Nie tyle ważniejsze, co po prostu ferromagnetyki 'ściągają linie sił pola magnetycznego' do swojego wnętrza. 'Pole woli przejść wnętrzem ferromagnetyka niż powietrzem'. Oczywiście to takie obrazowe analogie, ale można je pokazać w odpowiednich doświadczeniach z magnesami i opiłkami żelaza. Dzięki temu, stosując odpowiednią konfigurację geometryczną...
A jakie to dynamo? Jeśli rowerowe to moje próby pokazują, że podłaczasz najprościej - dynamo rowerowe w piaście to bardziej źródło prądowe (w rowerze ma taki punkt pracy, że działa prawie na zwarcie) i bez problemu da 12V, tyle że potrzeba jakieś 15-20km/h. Prąd osiągniesz znamionowy - ok 500mA, może być nawet za dużo jak na akumulator żelowy 12V 1,3Ah....
Przyłączę się do dyskusji, bo temat ciekawy.... Chodzi mi po głowie od dłuższego czasu taki pojazd do poruszania się po okolicy. Tak sie składa, że wczoraj widziałem jak przsebiegają prace nad pojazdem EV typu SAM. Pierwotnie miał to być rower elektryczny, który ewoluując otarł sie o rower poziomy, a ostatecznie o pojazd czterokołowy. Układ kierowniczy...
Jakiej jazdy ? Z zablokowaną ośką raczej się nie da chyba, że Kolega potrafi. :D W hamulcach zainstalowanych w " torpedzie " hamowanie odbywa się przez naciśnięcie pedałami do tyłu. W tym przypadku nic nie trzeba przerabiać, wystarczy koło napędzać w odpowiednim kierunku. Mają tak rowery np Wigry, Jubilat i inne z przerzutkami w tylnej piaście.
Naładuje, tylko trzeba się najeździć :-) Do tego trzeba odizolować drugi koniec uzwojenia od masy, dać mostek prostowniczy i ograniczenie napięcia. Robiłem kiedyś takie testy, dynamo w piaście wypada lepiej pod względem efektywności. Same plusy.
Pisząc ten post miałem na myśli; ktoś ma taki silnik w swoim rowerze czy np. można przejechać kawałem w deszczu czy w samej piaście nie zrobi się żadne zwarcie
Witam Zakupiłem ostatnio prądnicę rowerowa w piaście taką jak autor tematu. Co do oporu jest on dużo mniejszy jak przy standardowym dynamie i wydaje mi się że wykorzystanie prądnicy do ładowania jest jak najbardziej dobrym pomysłem. Sam chcę lądować nią akumulatorki Ni-Mh i/lub telefon :)
Ale czy jeśli bym do tego wiatraka podpiął metalową rurę to chyba zwolni trochę ten silniczek bo będzie miał ciężar. Oj .... to nie tak. Nie ruszy, silniki elektryczne rzadko mają poniżej 1500 RPM a często dużo więcej, bo to jest efektywny sposób na budowanie silników. Żeby tą moc efektywnie wykorzystać nie możesz stosować żadnych sposobów spowalniania,...
Te w piaście to je torpedo.... Dynamo, czyli prądnica rowerowa mocowana opaską do przedniej lub tylnej widełki i napędzana rolką dociśniętą do boku opony.
Lepiej będzie nie zablokować ładowanie, ale odłączyć dynamo od napędu - wtedy lżej się jedzie. Moment w którym należy to zrobić może wZkazać zaświecenie diody - prosty układ elektroniczny wysteruje diodę po osiągnięciu przez baterię napięcia wZkazującego naładowanie. Co jeśli autor ma dynamo w piaście?
Tam jest chyba zwykła dioda i kondensator. Ale miernik i tak mierzy głównie napiecie akumulatora. Do podładowywania akumulatora 12V z dynama w piaście wystarczy zwykły mostek. Kiedyś wykonałem pomiary prądu ładowania akumulatora 11,4V z takiego dynama z mostkiem: [syntax=text] Prędkość Prąd ładowania [km/h] [mA] 8 40 11 80 16 180 20 270 24 330 28 380...
koło z kołnierzem do hamulca tarczowego ma dłuższą oś i się w przedni widelec nie zmieści. O tylnym kole nie wspomnę. A jest co wspominać... Piasty przednia i tylna mają taką samą szerokość! Mierzyłem przed chwilą. Oś jest dłuższa a rozstaw widelca większy bo musi wejść pakiet kół zębatych przerzutki. Ponieważ i tak musisz rozszerzyć widelec (niewiele,...
Lampy rowerowe na dwie żarówki kosztują kilkanaście złotych. Jest z wyłącznikiem, który można wykorzystać do wyłączania światła z magneta w piaście. http://www.kross.pl/pl/oswietlenie/lampa...
elektrit Dzięki za informację. Nieco podejrzewałem że najlepiej będzie od samochodu - szroty itp - niewysoka cena. Jakby co chętnie pomogę Ci w dziedzinie elektrotechniki teoretycznej wyższej lub matmie z politechniki gdybyś potrzebował takiej pomocy. :) Próbuję zrobić ze stycznika, śmigiełka ze starej wialni, rowerowej piasty z łańcuchem i jak się...
Od kiedy dynamo wytwarza jakikolwiek opór podczas jazdy? Od zawsze. Pozdrawiam! Dynamo w piaście ma minimalne opory.
Koledzy, przykłady z dynamem rowerowym są tu nie na miejscu. Pomijam dynama zabudowane w piaście koła, bo to inna bajka, ale dynama napędzane rolką dociskaną do obręczy (a zwłaszcza te dociskane do opony) to namiastka prądnicy, gdyż ten sposób przeniesienia napędu generuje duże opory co wymaga "pedałowania za bezdurno". Wystarczy prosty eksperyment...
jandrzej36 - Rzecz w tym, że generowany prąd zmniejsza przyciąganie wtedy, gdy się zbliżają, a zmniejsza wtedy, gdy się oddalają - to jest elementarna wiedza, którą wypada znać ze szkoły, żeby nie pisać tu (ani gdzie indziej) takich głupot. brandys Jak dla mnie to teoria i praktyka budowy generatorów prądu zostały celowo zafiksowane ostatecznie około...
Z tego co widać to nie jest to silnik, tylko piasta z prądnicą Nie nie nie - to raczej silnik.
uwierz ale takie dynamo w piaście wprowadza opór toczenia tak mały że zupełnie nieistotny. To prawda. podczas stromych zjazdów napięcie generowane przez prądnice może być większe niź 60V To chyba bez obciążenia. Jak je obciążysz prądem znamionowym to powinno spaść do kilku woltów. Sam to kiedyś przerabiałem. A jeśli chodzi o "zabezpieczenie przepięciowe"...
Miałem podobny problem. Niedawno na YouTube opublikowano film, w którym podano przyczynę problemu i rozwiązanie: https://www.youtube.com/watch?v=-0jxbv83... Autor filmu wspomina, że najtrudniej jest zdjąć korbkę. Ja posłużyłem się szprychą rowerową a konkretnie zagiętą końcówką czyli częścią, która jest osadzona w piaście.
Witam ! Chciałbym zamontować sobie do mojego motoru licznik elektroniczny pokazujący prędkość aktualną i dystans ogólny. Nie wiem jak taki wykonać. Motor jest zmodyfikowany (bardzo odchudzony), dlatego większość części jest przodujących marek w przemyśle rowerowym. Szprychy, koła, widelec, hamulce, piasty, klamki, kierownica są z roweru. Rama została...
Gdzieś mi się obiło o uszy że dynama w piaście zwierają wyjście by napięcie z prądnicy nie osiągnęło zbyt wysokiego napięcia ponieważ może zniszczyć izolację :)
Mam w swoim rowerze piastę tylną Joytech 93C i nie wiem gdzie dostane tą piastę bo w moim rowerze właśnie zepsuła się ta piasta. Gdyby ktoś wiedział to proszę o odpowiedz ile by taka piasta kosztowała lub od jakiego innego roweru by ona pasowała. Pozdrawiam :D
Witam, 'teoretycznie / karkolomnie' istnialaby najprawdopodobniej jedna - jedyna droga zarejestrowania, a mianowicie - wykorzystujac wczesniej zarejestrowany zabytkowy 'motorower Sachs' z lat 30 / 50-tych, czyli tzw. 'setke Sachs' lub wielu innych firm wykorzystujacych w latach 30-stych te silniczki 'Sachs', np. motorki 'Triumph', 'Wanderer', 'Diamant',...
Masz szprychy ocynkowane, pomoże fosol ale rdza sie znowu pojawi. Najlepsze są szprychy ze stali nierdzewnej, po umyciu płynem do mycia silnika sa jak nowe, nyple też. Kup nowe nierdzewne, ocynkowane są ok na krótką mete, zależy jakie masz piasty i obręczy czy to sie ogólnie opłaca.
Chciałbym wykonać uchwyty rowerowe które posiadałyby podgrzewanie, zasilane z dynama w piaście. Mam parę problemów na które nie mogę znaleźć odpowiedzi. Dynamo takie daję ok 3W/6V. Jakie grzałki nadawałyby się do tak małego prądu w układzie? Na ile stopni można liczyć na grzałce w takim przypadku?
Cześć. Szukałem forów stricte rowerowych, ale mając TOTALNE zaufanie do mojej ulubionej "elektrody" sprawdziłem, że i tutaj są wątki rowerowe;) Ale do rzeczy: nie wnikając co, jak i dlaczego taki anie inny, stałem się posiadaczem (a właściwie córka) roweru Indiana Moena 28 S 36 (uwierzcie - kolor czyni cuda;) Działają dwa biegi ale doczytałem, że powinny...
najlepiej zdjąć schemat Ja niestety tego nie zrobię, bo nie mam płytki. Możesz dać większe zdjęcie i koniecznie umytej płytki (IPA/Nitro), bo nie idzie odczytać oznaczeń elementów. Niestety z tego nie idzie odczytać. Nie jest jakaś skomplikowana. Dwa tranzystory, dioda i kilka oporników. Być może właśnie to źródło prądowe. Czym to zasąpić ? Trzeba...
Ja mam w rowerze mam diodę 3W na małym radiatoru, zasilana jest z dynama w piaście, poprzez mostek i LM317 (jako źródło prądowe z ustawionym prądem 700 mA). Oświetlenie jest wystarczające. Przy zasilaniu z dynama sama dioda i LM się nie grzeje, ale przy zasilaniu z akumulatora (3.7-4.2 V), może być problem z grzaniem się diody. Warto to sprawdzić zmierzyć...
Właśnie dlatego mo żna dać mały podłóżny magnes neodymowy, żeby kontrakton reagował przy nieco większej szczelinie. Przy biciu koła montujemy to bliżej piasty. Szczerze mówiąc, używałem magnesu neodymowego z dysku 2.5" i było ok.
Ja w rowerze wymieniłem w lampie będącej na wyposażeniu, zarówkę halogenową 3W na 3W diodę led i zasiliłem ją z dynama w piaście przez układ LM317 (źródło stałoprądowe). Dioda chłodzona jest przez radiator.
Witam podepnę się pod temacik :). Czy prądy wirowe działałyby sprawnie przy tarczy z wysokowęglowej stali nierdzewnej SUS410 ? Tego typu np. http://www.ambike.pl/photo/product_info/... Bo stwierdziłem że można by złożyć trenażer na bazie dwóch piast rowerowych i opór magnetyczny na jednej piaście która by miała tarcze hamulcową....
Witam dziękuje za podjęcie tematu. Oczywiście podałem zbyt mało szczegółów i faktycznie jest błąd w układzie. diodę LED wyrzucę. Prądnica to prądnica rowerowa SHIMANO w piaście 6V i 3W. Z tego co się zorientowałem to prąd jaki daje maks to 0,5A, akumulator żelowy 6V 4,5Ah. Cały układ to zwykły model (makieta) elektrowni wiatrowej, który ma pokazać,...
To będzie gokart rowerowo-elektryczny. Sąsiad ma trochę złomu rowerowego. Ale nie było pomysłu co z tym zrobić, wywalić szkoda. A ruch to zdrowie. Zostanie zbudowane klasycznie jak dawne wózki ręczne, ramka wokół każdego koła, układ delta. Oryginalne koła bez przeróbek. Nie ma sprzętu ani chęci by w to ładować pieniądze. Dziękuję za pomoc, temat można...
Mam dynamo w piaście -czy wy czytacie co pisze autor? Póki nie poda parametrów to w buty wsadzić taką pisaninę
Jakiś czas temu "wyrzeźbiłem" moduł zasilający przednią lampkę Power LED (3W, stosownie do mocy dynama w piaście) z wykorzystaniem układu Maxim'a MAX16822. To jest bardzo ciekawy scalak.
(at)jarzabek666 Tutaj w grę wchodzą nie ogniwa ani telefony, tylko standardy napięć USB. Do tego spora część telefonów współczesnych z 5 V nie będzie ładowała się wcale, najwyżej tylko podtrzymywała swoje działanie z poziomem naładowania baterii rzędu kilkudziesieciu procent. Także różne tryby szybkiego ładowania napięciami po 12-20 V to już nie opcja,...
Czy kolega ma w rowerze dynamo w piaście? Ja u siebie ładuję telefon właśnie z dynama, daje ono około 5V.
Mi chodzi o piastę rowerową z lożyskami maszynowymi. Łożyska będą w piaście w całym już zaplecionym kole, a wkładać będę do nich ośkę, którą wymieniam. Więc nagrzać raczej tego się nie da. Co do azotu, dla mnie jest łatwiej dostępny i łatwiejszy w użyciu niż grzanie. Mam go w pracy bez limitu i używam na co dzień, więc przy okazji mogę wrzucić na chwilę...
Widzisz różnicę? Heh 8-O ! A ja cały czas myślałem, że moja prądnica w piaście i lampa halogenowa to super oświetlenie :? . Chyba czas na zmiany.
piasta rowerowa dynamo budowa piasta rowerowa lampka rowerowa
samsung galaxy niebieski electrolux blokady transportowe toyota avensis zawieszenie
zasilacz regulowany schemat elektronika podstawy
Wymiana ekranu w Samsung LED 3D UE40F6329 Problemy z zacinaniem odtwarzacza DVD Starlogic