Chodzi o pienienie się oleju. Są takie możliwości np.: - małe lub zerowe ciśnienie w separatorze (początek pracy) -większe pienienie się oleju, - duże ciśnienie, pienienie maleje. Czy tak jest? Pytam dlatego, bo jeśli za dużo piany by się wytworzyło, to podejdzie ona pod wkład separatora.
Witam, mam 2 pytanie na ile powinien być ustawiony czas chłodzenia śruby? I drugi jest taki problem że czasami temeperatura , najczęściej zaraz po włączeniu, idzie na 100'C i termik śruby wyłącza maszynę. Przy tym pieni się olej cały czas. Czy ''nie działanie'' zaworu tego przy filtrze oleju może być tego przyczyną gdyż jest on trochę roztrzepany.
Nie ma tam zaworu, sprężarka wali ciągle swoje max. Kolego milejow z całym szacunkiem, ale w Masterach siedzi Harrison V5. W tych sprężarkach są montowane zawory regulujące wydatek. Znajdują się one w środku sprężarki i mają za zadanie regulować pojemność skokową. Nie mylić z elektrozaworem, bo w tym przypadku go nie ma. Jak pisałem nie podejrzewam...
Ciekawe jak "taki zestaw wydłuża żywotność sprężarki" ??? Wlasnie sobie odpowiedziales wg. mnie dobra metoda na zabezpieczenie sprężarki przed zalaniem i pienieniem się oleju. Czlowieku w 404A tez stosuje sie zbiorniki ale chyba nie szlyszales o takim gazie W mrozniach to jest mus stoswania "pump down system"
Wystarczy zakupić zestaw dedykowany Kaisai zestaw pracy całorocznej w funkcji grzania. W zestawie grzałka karteru sprężarki która zapobiegania absorpcji czynnika chłodniczego przez olej. Spadek temperatury znacznie przyśpiesza ten proces co przy rozruchu sprężarek powoduje pienienie się oleju, co znacznie ogranicza smarowanie sprężarki i może prowadzić...
Czy razem z czynnikiem chłodniczym wyciekł olej to wie tylko osoba demontująca instalację. Uzależnione jest to od wielu czynników a zwłaszcza od szybkości wycieku. W sprężarce olej tworzy mieszaninę z czynnikiem chłodniczym, który przy gwałtownym obniżaniu ciśnienia paruje. Powoduje to pienienie oleju, gwałtownie zwiększa się objętość piany i może wydostawać...
Oczywiście, że (at)jack63 dobrze gada i za jego radą pójdę. Po krótkim namyśle- płyn do wspomagania nie przejdzie, bo się pieni jak głupi, gdy elementy w nim pracujące nie są w pełni zanurzone. ATF powinien się nadać. Albo rzadki maszynowiec. Zbyt gęsty może narobić problemów ze względu na specyfikę transportu oleju i smarowania, w dodatku dociąży i...
Jestem autorem przytoczonego w dyskusji kompresora: Kombinujecie jak koń pod górę- szczególnie rozwiązanie uszczelnienia simmeringiem koła pasowego jest świetne- z tym, że chyba ktoś nie przewidział paru rzeczy (albo nie widział tej sprężarki na oczy): - simmering nachodzi na koło pasowe napędowe, pomijając kwestię tego, że to trochę niepraktyczne bo...