Cześć. Minął szmat czasu od momentu powstania tego zapytania, ale podpowiem tylko, że u mnie objawy były dokładnie takie same, jak opisuje autor... Po wymianie 3-krotnie czujnika ABS, któryś mądry mi podpowiedział, że Ford nie ma tradycyjnej koronki ABS, tylko pierścień magnetyczny w łożysko-piaście. W moim przypadku okazało się, że ten pierścień miał...
Także walczyłem z niedziałającym wspomaganiem i kontrolką ESP po rozładowaniu aku. W ESP adaptacja czujnika położenia kierownicy przechodziła prawidłowo, ale kontrolki ESP i kierownicy nie gasły. Okazało się podczas adaptacji kierownicy, kiedy trzeba skręcić na maksa w lewo, a potem w prawo i potem jechać poniżej 20 km/h, że przy tak małej prędkości...
W Renault Laguna 1.9 DCI pierścień magnetyczny ABS jest zintegrowany z łożyskiem koła. Znajduje się na wewnętrznej stronie piasty, co wymaga demontażu łożyska do inspekcji.
Witam Mam problem w Fiacie bravo 2 2007 r Wymieniłem łożysko przednie prawe założyłem starczy czujnik.Przy jedzie testowej od razu brak absu. Pierwsze co zdjąłem całą zwrotnice lecz pierścień magnetyczny na łożysku wygląda dobrze żadnych uszkodzeń więc wymieniłem czujnik na nowy.Problem nie znikł ABS ciągle nie działa. oczywiście przed każdą jazda usuwałem...
Autko przyjechało do mnie z innego warsztatu, muszę się dowiedzić co robili, na pewno wymieniali czujnik PP. Oby nie było tak jak z czujnikami ciśnienia klimy, pójdzie tylko oryginał. Audi jak zwykle "laleczka", przewody od ABS cięte, w izolacji, widać że ktoś chciał to zrobić. Teraz już dużo więcej wiem. Był klient i było tak: W samochodzie od jakiegoś...
Sprawdź czujniki ABS w obu kołach. Błędne odczyty lub uszkodzenia czujników przekładają się na nieprawidłową pracę skrzyni automatycznej, jazdę na maksymalnie 3 biegu, skrzynia ma nieprawidłowe informacje o prędkości kół i w rezultacie nierówne obciążenie jednego i drugiego koła. Blokuje w ten sposób możliwość jej uszkodzenia. Przekłada się to także...
Pierścień magnetyczny łożyska?
Dziękuję za podpowiedź. Czujnik jest halotronowy,typowo dla francuzów mocowany na wcisk przed pierścień magnetyczny łożyska więc masy nie łapie. Sprawdzę napięcie na przewodach, niestety brak oscyloskopu więc spróbuje multimetrem. Pzdrawiam.
Sam tego błedu nie widziałem bo czytał kolega , ale podłączę jutro TACH i będę wiedział. Jeszcze raz - czy można wymienić pierścień magnetyczny łożyska ....jeśli będzie taka potrzeba ... Co do watku domex32 rozumiem, że powinienem przejechać się skręconą kierownicą 20 km/h wg zaleceń ...- czy dobrze to zrozumiałem
Problem rozwiązany 😁. Były dwie usterki pierwsza to uszkodzony fizycznie pierścień magnetyczny łożyska koła. Po wymianie kontrolka zgasła i po chwili jazdy znów się zapaliła, po skasowaniu błędu podczas jazdy, znów po chwili się zapała i wyskakiwał błąd czujnika prawego przedniego koła. Drugą ustrką okazał się styk we wtyczce czujnika ABS prawego...
Ja uszkodziłem pierścień przy czyszczeniu, guma magnetyczna się posypała została tylko metalowa obręcz. W warunkach domowych dobrze jest stary pierścień częściowo zbić z łożyska przed ściągnięciem z piasty, znacznie to ułatwia wymianę.
Też myślę przetoczyć i zobaczę ile zostanie. Łożyska ok w mechaniźmie jest całe a na górze wirnika wymienione. Być może kiedyś obcierał. Martwi mnie ten pierścień magnetyczny zbliżają do plastiku opiłki nic sie nie chwyta.... (czy dobrze sprawdzam?) i teraz nie wiem czy nie zamówić nowego.
Witam problem częściowo rozwiązany winne było łożysko w lewym kole nie było docisnięte do końca i wysuneło się przez co pierścień magnetyczny był za daleko od czujnika co powodowało że licznik przestawał działać po wymianie łożyska nie zapala się już konktrolka od wspomagania oraz nie pulsuje na czerwono kontrolka od ręcznego natomiast zapala sie sama...
Tak jak Jurek napisał, ma to wpływ na łożysko. Auto na geometrię i sprawdzić kąty tylnych kół. Co do ABS, na tarczy jest magnetyczny pierścień ABS, zapewne przy wyciskaniu łożyska został uszkodzony.
Czy istnieje możliwość, że jeśli instalacja dochodząca do czujnika jest uszkodzona to komputer nie wykryje błędów? Czy jeśli pierścień magnetyczny jest nie z tej strony co trzeba to komputer również nie wykryje błędu? I jak sprawdzić łożysko? Pod kątem czego? uszkodzenia zewnętrznego, czy ten pierścień magnetyczny jest widoczny po zdjęciu koła czy muszę...
Tak jak wspomniałem wcześniej, do uzyskania prędkości 50km/h czujnik pokazuje prędkość tego koła prawidłowo - zlogowałem czujnik ABS podczas jazdy programem diagnostycznym, więc motyw ze złą stroną łożyska raczej odpada. Wydaje mi się, że uszkodzono pierścień magnetyczny podczas montażu albo przewód czujnika. W najgorszym przypadku to i to - przypomnę,...
a chcę wymienić wszystkie łożyska bo mają luzy. Przykro mi, ale w tych modelach Boscha jest to niewykonalne we własnym zakresie. Odkręcenie zębatki tylko kluczem udarowym, a zdjęcie na prasie hydraulicznej. Jeśli masz regulator obrotów/softstart to na końcu wirnika masz pierścień magnetyczny który podlega wymianie przy wymianie łożyska. W zasadzie...
Witam.Ford focus ma pierścień magnetyczny w łożysku koła. Łożysko musi być do wersji z ABS. Łożysko do wersji bez ABS ma takie same wymiary lecz nie ma pierścienia. Pierścień jest po jednej stronie łożyska, więc ważny jest również montaż.
Witam. Dziś zmieniłem pierścień magnetyczny ABS. Stary pierścień miał juz prawie całkowicie zdartą okładzinę magnetyczną i praktycznie był sam metalowy pierścień, dlatego kontrolka ABS paliła sie wciąż bo czujnik nic nie wykrywał i ABS-ów wogóle nie było. Dziękuję wszystkim za pomysły i pomoc w znalezieniu usterki. Pozdrawiam
Zazwyczaj problem jest w piaście. W niej (łożysku) jest pierścień magnetyczny z którego czyta czujnik. Łożysko gnije i uszkadza pierścień. Trzeba zdjąć piastę by obejrzeć pierścień. Do tego potrzeba odkręcić śrubę piasty, jarzmo zacisku i tarcze hamulcową. Można próbować zaglądać przez dziurę po wyjętym czujniku ale może nie być nic widać. Zazwyczaj...
No i właśnie pytanie, co mogłem zepsuć. W lewym łożysku przed montażem zauważyłem, że pierścień magnetyczny jest wysunięty dużo ponad płaszczyznę łożyska, więc go wcisnąłem tak, aby był na równo. Czy to mogło spowodować taką usterkę?
Z doświadczenia podpowiem że najczęściej w tym modelu uszkodzenie jest w przednim lewym kole. Pierścień magnetyczny na piaście. Niestety trzeba wymienić całość tj piasta z łożyskiem.
Witam. Regulacja luzu promieniowego w tego typu tokarkach polega na rozprężaniu pierścienia wewnętrznego łożyska głównego, które jest osadzone na stożku wrzeciona. W tym celu należy wymontować znajdujący się na wrzecionie przed tym łożyskiem pierścień dystansowy tzw. dwudzielny. Pierścień ten należy przeszlifować na szlifierce do płaszczyzn ze stołem...
NIe wiem czy na chwilę obecną masz sprawne te czujniki. Ale: Czujniki ABS w tej chwili dzielimy na pasywne i aktywne. Zasadę działania pasywnych znasz i nie sa one raczej u ciebie, bo nie generowały napięcia. Aktywne czujniki to po prostu czujniki Halla najczęściej. Masa brana jest z obudowy, jeden kabel to zasilanie, a drugi to sygnał. Teraz już chyba...
Witam muszą być takie same dla wszystkich kół. W/g mnie masz uszkodzony pierścień enkodera od czujnika ABS lub sam czujnik w którymś kole. Maiłem takie same objawy i przyczyną był pęknięty pierścień enkodera (tzw. koło foniczne) Jeżeli informacja o prędkości jest różna dla poszczególnych kół, to po wykryciu przez ABS sygnału ze stycznika hamulca rozpoczyna...
Przy kupnie łożyska niektórzy producenci podają moment dokręcenia. W Grande Punto 1,4 8V zakup łożyska SNR R158.44 podane było 240 Nm. Przy kupnie łożyska zwracać uwagę na pierścień magnetyczny, wymagany jeśli w aucie jest zamontowany ABS, i oczywiście odpowiednią stroną zamontowany. Dwa razy sprawdzić, zanim się go zamontuje.
Jest razem z łożyskiem i piastą do kupienia to po co się babrać.
U nas problemem było lozysko pierścień liczący obroty miał 2 razy więcej magnesów. Prosty sposób sprawdzenia starego i nowego lozyska przyłożyć do dziecięcego tabletu magnetycznego i zobaczyć jaki robi ślad i porównać z nowym łożyskiem. Nowe fizycznie pasują ale niektóre (tansze) liczą podwójnie prędkość
Witam. Auto kupiłem niedawno i przy kupnie już świeciła kontrolka. Koleś wcisnął mi kit że coś tarcze wymieniał i się świeci bo trzeba skasować na kompie błąd. Teraz wiem że to była ściema. Zatem nie znam do końca historii auta. Konkret jest taki: Nie mam ABSu i świeci się kontrolka. Mechanik podłączył pod kompa auto i wskazał prawy przód (jak to bywa...
Na wirniku zamontowany jest pierścień magnetyczny, zazwyczaj na końcu wirnika za łożyskiem. W pobliżu gniazda łożyska znajduje się regulator obrotów w którym hallotron odczytuje prędkość i reguluje prędkość obrotową. Dodatkowo taki regulator może posiadać zabezpieczenie które natychmiastowo wyłącza urządzenie w przypadku nagłego zatrzymania wirnika....
Dziękuję za pomoc. Problemem okazał się pęknięty pierścień magnetyczny na wirniku. Po wymianie wszystko śmiga. One są dosyć delikatne. Musiałem go uszkodzić przy montażu łożyska.
Zobacz czy na wirniku od strony komutatora za łożyskiem 607 jest pierścień magnetyczny.
Za chwilę biorę się za mierzenie i czujnika i wiązki, czy prędkość poszczególnych kół moim sprzętem sprawdzę to nie wiem, profilaktycznie zamówiłem nowe łożysko z pierścieniem magnetycznym, jak wiązki całe to pozostaje wymiana łożyska. Dodano po 3 Oporność starego czujnika 601 omów, nowego 571, wiązka całą sprawdzona, jest ok. Prędkość jaką widzi sterownik,...
Laguna ma czujniki przy łożyskach -> łożyska mają spec pierścień magnetyczny. Z tego co pamiętam w każdym razie. W twoim przypadku jeżeli chcesz odpalić ten ABS to najlepiej by było się podłączyć z diagnozą i popatrzeć jakie tam błędy są..
Pierścień magnetyczny, czytałem, że w m6 znajduje się w łożysku. Dobrze, jeżeli czujniki mamy pominięte wezmę się za łożyska . Muszą być jakieś felerne bo oba przednie koła pokazują zła prędkość .
Gumowa nakładka na łożysko wargą do góry (amortyzator), magnes wciśnięty na wirnik i z nim się kręci (inaczej nie miałby sensu).
Tam nie ma żadnego koła fonicznego tylko jest pierścień magnetyczny wbudowany w łożysko.Więc albo uszkodzony pierścień albo jaki ponad przeciętny śpec źle wprasował/wbił młotem łożysko.Musisz to sprawdzić widać to dobrze ale auto na podnośnik.Dalej,bardzo możliwe że i drugi czujnik jak i przewód do sterownika uszkodzony .Miernik jak coś w dłoń i mierzysz...
W megane III tarcza hamulcowa jest zespolona z łożyskiem i z ABS, Oryginalna część jest produkowana przez firmę SNR nie pamiętam indeksu ale pan z serwisu na dobrą sprawę powinien zaproponować wymianę obu tarcz hamulcowych, koszt jest ogromny ale na bezpieczeństwie nie polecam oszczędzać. Co do Twojego łożyska to ma ono tzw. pierścień magnetyczny, który...
Czujnik raczej teraz jest dobry, bo jak zamieniam je miejscami (z prawego koła daję do lewego) to nadal błąd pojawia się tylko na lewym przednim. Może ktoś wie jak rozwiązany jest pierścień magnetyczny w lagunie II? Nie ma tam pierścienia z zębami. Pewnie jest jakiś pierścień magnetyczny. Czy ten pierścień jest wymienny? Czy trzeba wymienić razem z...
No nie, to faktycznie wygląda że inst jest ok. Możliwe że coś się stało przy robieniu ręcznego. Nie w Jumperze, ale widziałem jak się sprężyna od szczęki się wypięła i uszkodziła pierścień magnetyczny na piaście. Choć Jumper chyba ma łożysko z pierścieniem magnetycznym, ale ręki sobie obciąć nie dam ;) Zrzucaj tarczobęben i patrz co tam.
Czy przypadkiem nie została zmieniona odległość od elementu czytającego( pierścień z nacięciami )czujników? Tam nie da się raczej zmienić odległości czujnika od pierścienia bo czujnik siedzi w specjalnym koszyku montowanym razem z lożyskiem, poza tym pierścień jest magnetyczny i nie ma ząbków
witam łożysko skf z czujnikiem nie do kupienia na chwile obecna ostatnio pytałem w zeszłym roku pierścień magnetyczny jest w całości po obwodzie taki sam czyli równe przerwy nie widzę sensu żeby mial byc w danym miejscu ja obstawiam na uszkodzona elektronika alternatora pod katem rozruchu alternator valeo ist 180 A ? w moim przy rozruchu zaczyna kręcić...
To cytatat z linku , który podałeś wyżej Opis: Nowe aktywne czujniki koła współpracują z tzw. magnetycznymi pierścieniami ABS. Są one zintegrowane z łożyskiem koła. Guma ta jest wzbogacona pyłkiem żelaznym a następnie namagnesowana przeciwnymi biegunami. Te naprzemienne bieguny są bardzo wrażliwe. Optycznie te pierścienie magnetyczne są nie do sprawdzenia....
To powodzenia w kupnie i wymianie. Tam masz pierścienie magnetyczne zintegrowane z łożyskiem, więc wymieniasz albo łożysko-przód, albo kpl. z tyłu. Pierścień osobno montowany na tarczy, jak bosch, luk, ate itp. sprzedaje same tarcze bez pierścienia i łożyska, to i osobno można kupić to i to.
To były takie igły wsuwane i przekręcane aby zablokować we wkładce? Ty piszesz o wkładaniu igieł do korpusów wkładek Uf- 50. Ja pisałem o montażu igły, nie o wkładaniu jej do korpusu wkładki. Seria Mf to były wkładki magnetyczne. Kompletna igła składała się z osłony, uchwytu igły, ramienia z ostrzem i łożyska czyli gumowego pierścienia. Ściśnięte końce...
Witam. Od pewnego czasu borykam się z problemem świecące kontrolki abs-u w polo 9n, po diagnostyce komputerowej wymieniłem 3 czujniki abs (prawy przedni, lewy przedni, tylny lewy) wszystko wskazywało na awarię czujnika, po wymianie czujnika z tylniej lewej strony wyskoczył błąd 003 mechanical failure, dobrałem się do piasty długo nie myśląc stwierdziłem...
Tak, pierścień magnetyczny enkodera w przednich kołach jest częścią piasty. Skoro wymieniałeś czujnik to przecież widziałeś skąd "czyta" sygnał. Piasta kosztuje ok 100zł... być może poprzednio kupiłeś piastę do wersji bez ABS. Samo łożysko jest raczej niewymienne, a jak ktoś potraktuje piastę palnikiem, żeby wycisnąć łożysko to zniszczy magnetyczny...
Cześć To jest silnik histerezowy, zaś ten jest "... silnikiem synchronicznym, w którego stojanie wytwarza się pole magnetyczne wirujące - za pomocą uzwojenia trójfazowego, a w silnikach bardzo małęj mocy za pomocą uzwojenia jednofazowego z fazą pomocniczą lub ze zwojami zwartymi na części nabiegunników. Wirnik silnika histerezowego jest wykonany w postaci...
Witam forumowiczów. Wiecie może jaka powinna być odległość czujnika ABS od pierścienia magnetycznego, zamontowanego w piaście? Podczas wymiany szpilek do mocowania kół musieliśmy na prasie zdjąć piastę, w wyniku czego pierścień troszkę się cofnął. Jak go ustawić? Wepchnąć maksymalnie do łożyska czy może zostawić go w najbliższym położeniu do czujnika?...
Sterownik to Motronic ME3.1 auto z 2001 roku, piny odpowiadające za linię CAN to 12,29 we wtyku A, pompyABS i sterownika nie da się przełożyć bo wiązałoby się to z wymianą czujników ABS (hall) i łożysk w kołach (pierścień magnetyczny), oryginalny ABS pracuje na czujnikach indukcyjnych i pierścieniu zębatym. Więc czy jest jakiś sposób żeby się "CHECK"...
Przypadkiem nie były robione hamulce? może ktoś przy składaniu skręcił przewody elastyczne i przy skręcie zaczyna je naciągać i w ten sposób może blokować koła. Nie sądzę, według mnie jest problem w tym, że ABS wykrywa poślizg. Zwłaszcza że kolega napisał, że odłączenie pompy wyeliminowało problem. Bardzo możliwe, że któreś z łożysk ma luz i na zakręcie...
pierścień magnetyczny magnetyczny łożyska łożyska magnetyczny
przednia klapa przekręcić wałek kontrolka cordoba
Restart ECU w Toyocie Verso 2.2 D-4D 136 KM Opel Vivaro A – regulacja drzwi kierowcy, zawiasy, zaczep, szczeliny, tuleje