Pierścień magnetyczny łożyska?
Witam.Ford focus ma pierścień magnetyczny w łożysku koła. Łożysko musi być do wersji z ABS. Łożysko do wersji bez ABS ma takie same wymiary lecz nie ma pierścienia. Pierścień jest po jednej stronie łożyska, więc ważny jest również montaż.
W Renault Laguna 1.9 DCI pierścień magnetyczny ABS jest zintegrowany z łożyskiem koła. Znajduje się na wewnętrznej stronie piasty, co wymaga demontażu łożyska do inspekcji.
Zazwyczaj problem jest w piaście. W niej (łożysku) jest pierścień magnetyczny z którego czyta czujnik. Łożysko gnije i uszkadza pierścień. Trzeba zdjąć piastę by obejrzeć pierścień. Do tego potrzeba odkręcić śrubę piasty, jarzmo zacisku i tarcze hamulcową. Można próbować zaglądać przez dziurę po wyjętym czujniku ale może nie być nic widać. Zazwyczaj...
Cześć. Minął szmat czasu od momentu powstania tego zapytania, ale podpowiem tylko, że u mnie objawy były dokładnie takie same, jak opisuje autor... Po wymianie 3-krotnie czujnika ABS, któryś mądry mi podpowiedział, że Ford nie ma tradycyjnej koronki ABS, tylko pierścień magnetyczny w łożysko-piaście. W moim przypadku okazało się, że ten pierścień miał...
No i właśnie pytanie, co mogłem zepsuć. W lewym łożysku przed montażem zauważyłem, że pierścień magnetyczny jest wysunięty dużo ponad płaszczyznę łożyska, więc go wcisnąłem tak, aby był na równo. Czy to mogło spowodować taką usterkę?
Dziękuję za podpowiedź. Czujnik jest halotronowy,typowo dla francuzów mocowany na wcisk przed pierścień magnetyczny łożyska więc masy nie łapie. Sprawdzę napięcie na przewodach, niestety brak oscyloskopu więc spróbuje multimetrem. Pzdrawiam.
Sam tego błedu nie widziałem bo czytał kolega , ale podłączę jutro TACH i będę wiedział. Jeszcze raz - czy można wymienić pierścień magnetyczny łożyska ....jeśli będzie taka potrzeba ... Co do watku domex32 rozumiem, że powinienem przejechać się skręconą kierownicą 20 km/h wg zaleceń ...- czy dobrze to zrozumiałem
Autko przyjechało do mnie z innego warsztatu, muszę się dowiedzić co robili, na pewno wymieniali czujnik PP. Oby nie było tak jak z czujnikami ciśnienia klimy, pójdzie tylko oryginał. Audi jak zwykle "laleczka", przewody od ABS cięte, w izolacji, widać że ktoś chciał to zrobić. Teraz już dużo więcej wiem. Był klient i było tak: W samochodzie od jakiegoś...
Witam Mam problem w Fiacie bravo 2 2007 r Wymieniłem łożysko przednie prawe założyłem starczy czujnik.Przy jedzie testowej od razu brak absu. Pierwsze co zdjąłem całą zwrotnice lecz pierścień magnetyczny na łożysku wygląda dobrze żadnych uszkodzeń więc wymieniłem czujnik na nowy.Problem nie znikł ABS ciągle nie działa. oczywiście przed każdą jazda usuwałem...
Z doświadczenia podpowiem że najczęściej w tym modelu uszkodzenie jest w przednim lewym kole. Pierścień magnetyczny na piaście. Niestety trzeba wymienić całość tj piasta z łożyskiem.
Tam nie ma koronek, są pierścienie magnetyczne w łożyskach
z pierścienia magnetycznego w łożysku.
Witam. Regulacja luzu promieniowego w tego typu tokarkach polega na rozprężaniu pierścienia wewnętrznego łożyska głównego, które jest osadzone na stożku wrzeciona. W tym celu należy wymontować znajdujący się na wrzecionie przed tym łożyskiem pierścień dystansowy tzw. dwudzielny. Pierścień ten należy przeszlifować na szlifierce do płaszczyzn ze stołem...
W 90% spuchnięte łożyska pod pierścieniem magnetycznym - czyli piasta do wymiany. Przydało by się ściągnąć piastę by to obejrzeć. Jak się postarasz to powinna zejść piasta po odkręceniu tarczy i zsuwaniu jest (piasty) z czopa wraz z odchylaniem tarczy. Czujnik raczej nie będzie odsunięty a będzie wytarty od wypchniętego pierścienia. Raczej mu to nie...
NIe wiem czy na chwilę obecną masz sprawne te czujniki. Ale: Czujniki ABS w tej chwili dzielimy na pasywne i aktywne. Zasadę działania pasywnych znasz i nie sa one raczej u ciebie, bo nie generowały napięcia. Aktywne czujniki to po prostu czujniki Halla najczęściej. Masa brana jest z obudowy, jeden kabel to zasilanie, a drugi to sygnał. Teraz już chyba...
Przy kupnie łożyska niektórzy producenci podają moment dokręcenia. W Grande Punto 1,4 8V zakup łożyska SNR R158.44 podane było 240 Nm. Przy kupnie łożyska zwracać uwagę na pierścień magnetyczny, wymagany jeśli w aucie jest zamontowany ABS, i oczywiście odpowiednią stroną zamontowany. Dwa razy sprawdzić, zanim się go zamontuje.
Witam. Auto kupiłem niedawno i przy kupnie już świeciła kontrolka. Koleś wcisnął mi kit że coś tarcze wymieniał i się świeci bo trzeba skasować na kompie błąd. Teraz wiem że to była ściema. Zatem nie znam do końca historii auta. Konkret jest taki: Nie mam ABSu i świeci się kontrolka. Mechanik podłączył pod kompa auto i wskazał prawy przód (jak to bywa...
Za chwilę biorę się za mierzenie i czujnika i wiązki, czy prędkość poszczególnych kół moim sprzętem sprawdzę to nie wiem, profilaktycznie zamówiłem nowe łożysko z pierścieniem magnetycznym, jak wiązki całe to pozostaje wymiana łożyska. Dodano po 3 Oporność starego czujnika 601 omów, nowego 571, wiązka całą sprawdzona, jest ok. Prędkość jaką widzi sterownik,...
Problem rozwiązany 😁. Były dwie usterki pierwsza to uszkodzony fizycznie pierścień magnetyczny łożyska koła. Po wymianie kontrolka zgasła i po chwili jazdy znów się zapaliła, po skasowaniu błędu podczas jazdy, znów po chwili się zapała i wyskakiwał błąd czujnika prawego przedniego koła. Drugą ustrką okazał się styk we wtyczce czujnika ABS prawego...
Skoro czujnik jest nowy to do sprawdzenia łożysko (pierścień magnetyczny) i dobrze by było zwrócić uwagę również na instalacje dochodzącą do czujnika.
Witam muszą być takie same dla wszystkich kół. W/g mnie masz uszkodzony pierścień enkodera od czujnika ABS lub sam czujnik w którymś kole. Maiłem takie same objawy i przyczyną był pęknięty pierścień enkodera (tzw. koło foniczne) Jeżeli informacja o prędkości jest różna dla poszczególnych kół, to po wykryciu przez ABS sygnału ze stycznika hamulca rozpoczyna...
Jest razem z łożyskiem i piastą do kupienia to po co się babrać.
Witam Jeżeli wymieniałeś przegub to zwróć uwagę na ten pierścień z ząbkami (liczba zębów chyba 48) i odległość między nim a czujnikiem. Pozdrawiam W lagunie 2 nie ma wieńca ABS lecz jest pierścień magnetyczny w łożysku. Podepnij pod Clipa, sprawdź na którym kole jest defekt, zrób kontrolę pierścienia ABS, na prawą stronę masz zwrócić uwagę bo tam półoś...
Ja uszkodziłem pierścień przy czyszczeniu, guma magnetyczna się posypała została tylko metalowa obręcz. W warunkach domowych dobrze jest stary pierścień częściowo zbić z łożyska przed ściągnięciem z piasty, znacznie to ułatwia wymianę.
Jakie błędy zgasną i jak mogą błędy gasnąć? Bo widzę że nic nie rozumiesz. Po włączeniu zapłonu i jest zrobiony zgrubne self test komponentów. Jak czujnik są to gaśnie kontrolka ABS. A jak się zapala ponownie po paru metrach to znaczy że nie dostaję prawidłowego sygnału z którego z czujników. U ciebie jest to lewe przednie koło więc zacznij działać...
Tak jak mówili poprzednicy problem może być z odległością pierścienia magnetycznego od czujnika. Wystarczy ściągnąć tarcz hamulcową, możliwe że mechanik nie zabezpieczył łożyska, a ono po 3 tygodniach zaczęło się wysuwać.
No nie, to faktycznie wygląda że inst jest ok. Możliwe że coś się stało przy robieniu ręcznego. Nie w Jumperze, ale widziałem jak się sprężyna od szczęki się wypięła i uszkodziła pierścień magnetyczny na piaście. Choć Jumper chyba ma łożysko z pierścieniem magnetycznym, ale ręki sobie obciąć nie dam ;) Zrzucaj tarczobęben i patrz co tam.
To powodzenia w kupnie i wymianie. Tam masz pierścienie magnetyczne zintegrowane z łożyskiem, więc wymieniasz albo łożysko-przód, albo kpl. z tyłu.
Zobacz czy na wirniku od strony komutatora za łożyskiem 607 jest pierścień magnetyczny.
Bez diagnostyki komputerowej się nie obejdzie, trzeba odczytać błąd w sterowniku ABS/ESP, przejrzeć w parametrach prędkości kół. Po opisie usterki podejrzewam, że jest problem z odczytem prędkości któregoś koła, może to być wina czujnika abs, pierścienia magnetycznego w łożysku, instalacji do czujnika (przewody, kostki).
Któreś łożysko wstawione odwrotnie, albo i oba, albo uszkodzone pierścienie magnetyczne na łożyskach. No i tak jak koledzy wyżej piszą ;) To są "magiczne" łożyska, i bez "magicznego" przyrządu nie powinno się przy nich grzebać. Bo można je dość łatwo uszkodzić, albo zamontować odwrotnie.
.. Wiem, że dzieje się to tam gdzie czytnik był wymieniany. Czy zna ktoś jaka powinna być idealna szczelina pomiędzy elementami ABS. Pozdrawiam, Darek na pierwsze.. czytnik? Pierwszy raz słyszę takie określenie czujnika. na drugie.. konstrukcja tego zdania chyba lekko nie po polsku. No i jakimi elementami ABS? Tak to wygląda jakbys nie wiedział o czym...
Na wirniku zamontowany jest pierścień magnetyczny, zazwyczaj na końcu wirnika za łożyskiem. W pobliżu gniazda łożyska znajduje się regulator obrotów w którym hallotron odczytuje prędkość i reguluje prędkość obrotową. Dodatkowo taki regulator może posiadać zabezpieczenie które natychmiastowo wyłącza urządzenie w przypadku nagłego zatrzymania wirnika....
Lista danych i prędkoścć z 4 rech kół do obserwacji podczas jazdy . Astra j ma magnetyczne pierścienie na łożysku piasty i często pęknięta podkładka przegubu jest tam przyklejona i uszkadza powierzchnię .
Mój IST Valeo 210A. Ładował do końca i odpalał również. Nie mam testera do tych alternatorów. Myślę że wina w pierścieniu magnetycznym wybiłem go ze starego łożyska i podłożyłem pod nowe tylko ma lekkie bicie po złozeniu ładował Ok ale nie odpalal. Teraz leży bo wymieniłem na nowy ori alternator.
Laguna ma czujniki przy łożyskach -> łożyska mają spec pierścień magnetyczny. Z tego co pamiętam w każdym razie. W twoim przypadku jeżeli chcesz odpalić ten ABS to najlepiej by było się podłączyć z diagnozą i popatrzeć jakie tam błędy są..
Dziękuję za pomoc. Problemem okazał się pęknięty pierścień magnetyczny na wirniku. Po wymianie wszystko śmiga. One są dosyć delikatne. Musiałem go uszkodzić przy montażu łożyska.
Czujnik raczej teraz jest dobry, bo jak zamieniam je miejscami (z prawego koła daję do lewego) to nadal błąd pojawia się tylko na lewym przednim. Może ktoś wie jak rozwiązany jest pierścień magnetyczny w lagunie II? Nie ma tam pierścienia z zębami. Pewnie jest jakiś pierścień magnetyczny. Czy ten pierścień jest wymienny? Czy trzeba wymienić razem z...
Pierścień magnetyczny, czytałem, że w m6 znajduje się w łożysku. Dobrze, jeżeli czujniki mamy pominięte wezmę się za łożyska . Muszą być jakieś felerne bo oba przednie koła pokazują zła prędkość .
Pitol nie pitol. Jak by źle wcisnął łożysko miał by błąd po przekroczeniu 7,5 km/h. Masz dwie opcje, nie taka sama ilość pól magnetycznych w pierścieniu, zbyt duża odległość czujnik-pierścień, lub zmieniająca się odległość.
U nas problemem było lozysko pierścień liczący obroty miał 2 razy więcej magnesów. Prosty sposób sprawdzenia starego i nowego lozyska przyłożyć do dziecięcego tabletu magnetycznego i zobaczyć jaki robi ślad i porównać z nowym łożyskiem. Nowe fizycznie pasują ale niektóre (tansze) liczą podwójnie prędkość
Problem tkwił w łożysku. Łożysko które kupiłem i wcisnąłem w piastę miało inny wymiar pierścienia mocującego czujnik abs niż seryjne co spowodowało uszkodzenie pierścienia magnetycznego znajdującego się na łożysku. Czujnik abs działał. Żadne blaszki nie są potrzebne i nie pełnią funkcji masy. Kupiłem droższe łożysko niemieckiej firmy, które miało być...
To cytatat z linku , który podałeś wyżej Opis: Nowe aktywne czujniki koła współpracują z tzw. magnetycznymi pierścieniami ABS. Są one zintegrowane z łożyskiem koła. Guma ta jest wzbogacona pyłkiem żelaznym a następnie namagnesowana przeciwnymi biegunami. Te naprzemienne bieguny są bardzo wrażliwe. Optycznie te pierścienie magnetyczne są nie do sprawdzenia....
W megane III tarcza hamulcowa jest zespolona z łożyskiem i z ABS, Oryginalna część jest produkowana przez firmę SNR nie pamiętam indeksu ale pan z serwisu na dobrą sprawę powinien zaproponować wymianę obu tarcz hamulcowych, koszt jest ogromny ale na bezpieczeństwie nie polecam oszczędzać. Co do Twojego łożyska to ma ono tzw. pierścień magnetyczny, który...
Dokładnie indukcja działa niczym 'koło zamachowe' w tej sytuacji... koło na łożyskach magnetycznych bez tarcia ;)
Film przedstawia wprawdzie kontrolę łożyska z pierścieniem magnetycznym ABS, ale idea jest taka sama[url=https://www.youtube.com/watch?v...
Gumowa nakładka na łożysko wargą do góry (amortyzator), magnes wciśnięty na wirnik i z nim się kręci (inaczej nie miałby sensu).
Witam Miałem identycznie i też w Multipli. Objazd po dwóch fachowcach - diagnoza identyczna czyli czujnik (u mnie prawy tył) - do sklepu 150,00 zł i już drugi rok spokój. Po uruchomieniu silnika centralka ABS sprawdza czy są czujniki natomiast już podczas jazdy wykonuje test i w momencie niepoprawnych odczytów wywala kontrolkę. Tego typu czujnik można...
Witam problem częściowo rozwiązany winne było łożysko w lewym kole nie było docisnięte do końca i wysuneło się przez co pierścień magnetyczny był za daleko od czujnika co powodowało że licznik przestawał działać po wymianie łożyska nie zapala się już konktrolka od wspomagania oraz nie pulsuje na czerwono kontrolka od ręcznego natomiast zapala sie sama...
Sprawdź czujniki ABS w obu kołach. Błędne odczyty lub uszkodzenia czujników przekładają się na nieprawidłową pracę skrzyni automatycznej, jazdę na maksymalnie 3 biegu, skrzynia ma nieprawidłowe informacje o prędkości kół i w rezultacie nierówne obciążenie jednego i drugiego koła. Blokuje w ten sposób możliwość jej uszkodzenia. Przekłada się to także...
Czy przypadkiem nie została zmieniona odległość od elementu czytającego( pierścień z nacięciami )czujników? Tam nie da się raczej zmienić odległości czujnika od pierścienia bo czujnik siedzi w specjalnym koszyku montowanym razem z lożyskiem, poza tym pierścień jest magnetyczny i nie ma ząbków
Sterownik to Motronic ME3.1 auto z 2001 roku, piny odpowiadające za linię CAN to 12,29 we wtyku A, pompyABS i sterownika nie da się przełożyć bo wiązałoby się to z wymianą czujników ABS (hall) i łożysk w kołach (pierścień magnetyczny), oryginalny ABS pracuje na czujnikach indukcyjnych i pierścieniu zębatym. Więc czy jest jakiś sposób żeby się "CHECK"...
Witam. Od pewnego czasu borykam się z problemem świecące kontrolki abs-u w polo 9n, po diagnostyce komputerowej wymieniłem 3 czujniki abs (prawy przedni, lewy przedni, tylny lewy) wszystko wskazywało na awarię czujnika, po wymianie czujnika z tylniej lewej strony wyskoczył błąd 003 mechanical failure, dobrałem się do piasty długo nie myśląc stwierdziłem...
Witam forumowiczów. Wiecie może jaka powinna być odległość czujnika ABS od pierścienia magnetycznego, zamontowanego w piaście? Podczas wymiany szpilek do mocowania kół musieliśmy na prasie zdjąć piastę, w wyniku czego pierścień troszkę się cofnął. Jak go ustawić? Wepchnąć maksymalnie do łożyska czy może zostawić go w najbliższym położeniu do czujnika?...
To były takie igły wsuwane i przekręcane aby zablokować we wkładce? Ty piszesz o wkładaniu igieł do korpusów wkładek Uf- 50. Ja pisałem o montażu igły, nie o wkładaniu jej do korpusu wkładki. Seria Mf to były wkładki magnetyczne. Kompletna igła składała się z osłony, uchwytu igły, ramienia z ostrzem i łożyska czyli gumowego pierścienia. Ściśnięte końce...
u mnie piasta z łożyskiem i pierścieniem magnetycznym w jednym. Nie będę tutaj oszczędzać bo trzeba jeździć, ale wracajmy do tematu o ściągaczach i nasadkach lub kluczach / fajkach przelotowych - co kupić. Dodano po 10 Warto kupić coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/1044215100_1...
a chcę wymienić wszystkie łożyska bo mają luzy. Przykro mi, ale w tych modelach Boscha jest to niewykonalne we własnym zakresie. Odkręcenie zębatki tylko kluczem udarowym, a zdjęcie na prasie hydraulicznej. Jeśli masz regulator obrotów/softstart to na końcu wirnika masz pierścień magnetyczny który podlega wymianie przy wymianie łożyska. W zasadzie...
Jak najlepiej zamontować takie małe łożyska ? Tak jak pisaliście są dosyć delikatne. Jeśli masz takie łożysko wcisnąć na wał to możesz siłę przykładać tylko do pierścienia wewnętrznego, czytaj - musisz użyć odpowiedniej tulejki przy pomocy której wciśniesz łożysko na wał. Analogicznie wciśniecie do oprawy musi się odbyć z przyłożeniem siły wyłącznie...
Też myślę przetoczyć i zobaczę ile zostanie. Łożyska ok w mechaniźmie jest całe a na górze wirnika wymienione. Być może kiedyś obcierał. Martwi mnie ten pierścień magnetyczny zbliżają do plastiku opiłki nic sie nie chwyta.... (czy dobrze sprawdzam?) i teraz nie wiem czy nie zamówić nowego.
Przypadkiem nie były robione hamulce? może ktoś przy składaniu skręcił przewody elastyczne i przy skręcie zaczyna je naciągać i w ten sposób może blokować koła. Nie sądzę, według mnie jest problem w tym, że ABS wykrywa poślizg. Zwłaszcza że kolega napisał, że odłączenie pompy wyeliminowało problem. Bardzo możliwe, że któreś z łożysk ma luz i na zakręcie...
Cześć To jest silnik histerezowy, zaś ten jest "... silnikiem synchronicznym, w którego stojanie wytwarza się pole magnetyczne wirujące - za pomocą uzwojenia trójfazowego, a w silnikach bardzo małęj mocy za pomocą uzwojenia jednofazowego z fazą pomocniczą lub ze zwojami zwartymi na części nabiegunników. Wirnik silnika histerezowego jest wykonany w postaci...
Witam. Mam problem z ABS w fordzie Kuga 4x4, zapaliły się kontrolki, przestał działać napęd tył(załączany elektrycznie). Po podpięciu komputera pokazuje błąd czujnika koło lewe przód. Został zmieniony czujnik, nic to nie dało, następnie zostało zmienione łożysko z pierścieniem magnetycznym i dalej jest to samo. Wiązka jest całkowita więc nie idzie wymienić...
Dyskutanci ! Wyprowadźcie jeden, jedyny praktyczny wzór na siłę z jaką przyciągaja się rolki do pierścienia centralnego dla sześciu i dwunastu rolek (dla dwunastu, siła docisku pojedyńczej rolki jest na pewno mniejsza;sprawdziłem doświadczalnie, lecz bez pomiarów ilościowych) . Dane wejściowe to m.in.: odległość rolek od pierścienia, średnice, wysokości,...
Witam Temat wrócił ABS ciągle zgłasza tylne czujniki. Czujniki przeczyszczone obejrzałem pierścienie przez otwór czujnika nie widać pęknięć. Przebieg prędkości z tylnych kół przy małych prędkościach w postaci pików, duże silne szybko narastające sygnały przy równomiernym kręceniu kołem. Miał ktoś coś podobnego. Czy w tym aucie są łożyska są magnetyczne,...
W tych pierścieniach są bardzo słabe magnesy i bardzo łatwo je uszkodzić (zamazać) np namagnesowanym wkrętakiem. Sprawdziłeś, że namagnesowany wkrętak potrafi je rozmagnesować? Ja kiedyś próbowałem magnesem neodymowym (jednym z silniejszych, jakie są) Sprawdzałem a nawet sam nowe łożysko od peugeota w ten sposób uszkodziłem - padło łożysko i je wymieniłem...
Tachometr z czytuje obroty z silnika. Umiejscowiony jest w silniku za łożyskiem od strony komutatora na wirniku jest pierścień magnetyczny a w obudowie cewka, na 99% uszkodzony masz magnes. W tych silnikach miałem już parę przypadków że spadał z oski. Jak jest cały to wklej go na oś a jak się połamał to masz mały problem bo przychodzi z całym silnikiem....
Witam Peugeot 407 1.6hdi 2008 rok sedan Nie działa mi ABS w prawym przednim kole Wymieniłem czujnik i problem nie ustąpił Nie wiem co dalej robić. (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej – jeżeli nowy czujnik ABS jest sprawny – przyczyną braku sygnału na prawym przednim kole w Peugeocie 407 (1.6 HDi, 2008 r.) jest: 1. uszkodzony...
Sprawdziłem tak dla pewności jeszcze bezpiecznik ale jest OK. Czy jest możliwe, że podczas wymiany tarcz hamulcowych łożysko się przesunęło? (Wówczas czujnik mógłby nie czytać poprawnie pierścienia magnetycznego) Teoretycznie nie powinno bo piasty raczej się nie ściąga - a jak wygląda to w praktyce?
Czujniki tylne wymienione. Łożysko z przodu wymienione. Ilości biegunów magnetycznych na pierścieniach ABS w łożyslach to: 96 na kołach przednich 86 na kołach tylnych (informacje potwierdzone organoleptycznie - sam liczyłem, producent SNR to potwierdził na podstawie rysunków technicznych łożysk). Inny producent stwierdził, że według jego łożysk liczba...
Błąd wyczytany lexią: nieprawidłowy sugnał z czujnika lewego przedniego koła. Błąd daje się skasować, ale po przekroczeniu ~30km/h pojawia się znowu. W trakcie jazdy z podłączoną lexią widzi poprawnie prędkość wszystkich kół, aż do momentu zgłoszenia błędu, wtedy sterownik podstawia jakąś absurdalną wartość (ale tak chyba ma być). W związku z tym wykluczam...
Witam. Dziś zmieniłem pierścień magnetyczny ABS. Stary pierścień miał juz prawie całkowicie zdartą okładzinę magnetyczną i praktycznie był sam metalowy pierścień, dlatego kontrolka ABS paliła sie wciąż bo czujnik nic nie wykrywał i ABS-ów wogóle nie było. Dziękuję wszystkim za pomysły i pomoc w znalezieniu usterki. Pozdrawiam
U mnie -alternator -VALEO-migotanie było spowodowane regulatorem,napięcie było poprawne oczywiście,po wymianie problem zniknął.Przy oględzinach wirnika warto spojrzeć,czy zewnętrzna część obwodu magnetycznego minimalnie nie ociera o obwód magnetyczny stojana-szczelina jest bardzo mała i przy zużyciu łożyska lub plastikowego pierścienia osadczego może...
Nie zawsze problem byłby z wstecznym - ogólnie wtedy najwięcej użytkowników zgłasza ten problem. Nawet 1 mm do ogranicznika po kalibracji będzie działało sprzęgło przez jakiś okres - robię tak np. w aucie dzwigiem, gdy musi jeszcze chwilę popracować, a wiadomo, nie wyciągniesz skrzyni w godzinę. Ale wszystko zależy od ustawienia linek, lubię poprawiać...
Odpowiadając na pytanie o rozmontowanie silnika w tym napędzie to kolejno demontujemy 1. Obudowa z czujnikiem obrotów 2. Pierścień magnetyczny czujnika obrotów 3. Śruby imbusowe obudowy silnika 2x 4. Blaszki trzymające obudowę silnika 2x 5. Obudowa silnika 6. Wirnik wraz z łożyskiem (wykręcić i wysunąć ) Mamy dostęp do wymiany szczotek. Montaż w kolejności...
Witam mam problem ze świecącymi się kontrolkami ABS I ESC.Mechanik powiedział mi że to prawdopodobnie uszkodzony sterownik ABS bo czujniki są ok.Po wykasowaniu błędu kontrolki gasną i ABS Wraz z ESC działają ale po przejechaniu kilku km.Wszysko znowu powraca kontrolki świecą itd.Ktoś może ma namiary na jakiegoś konkretnego fachowca który zajmuje się...
Kolego u mnie były identyczne objawy (po ruszeniu i przejechaniu ok. 50 m pokazywał błąd ABS i ESP, udało mi się to dość szybko zlokalizować dzięki kumatemu gościowi przy komputerze i jeszcze bardziej kumatemu mechanikowi, komputer pokazywał błąd czujnika ABS w prawym kole z przodu. Niestety po jego wymianie objaw był taki sam, założyłem drugi nowy,...
To rzadki model a mechanizm "wyszukany"- stara, solidna konstrukcja. Domyślam się, że chodzi o CAPSTAN i przez pozbycie się jednej usterki poszukałeś sobie drugą. Jeżeli (jak piszesz) silnik ciężko się obracał to należało go rozebrać, sprawdzić panewkę i łożysko, przeszlifować oś rotora, jeżeli była zmatowiona, wymienić panewkę lub łożysko (w zależności...
Pompa ABS znajduje się z przodu po lewej na dole pod zderzakiem. Wypnij i sprawdź wtyczki, w razie potrzeby wyczyść i psiuknij siuwaksem do połączeń elektrycznych. Sprawdź też wtyczki od czujników ABS, przewody czujników ABS. W przypadku Reni sprawdź oznacza rozepnij i wepnij. Wtyczka do pompy ABS ma jak dobrze pamiętam 37 pinów. Zasilanie z aku, masa,...
Film jest niedostępny. Przepraszamy za usterki. Tak przynajmniej jest u mnie :( Mogę się jedynie domyślać, że przesuwa się po uruchomieniu i blokuje. Tylko dlaczego nie jest utrzymywany we właściwym dla niego miejscu/położeniu?. Nie znam dokładnie konstrukcji tego modelu wentylatora. Czy z drugiej strony jest jakaś naklejka, którą można ściągnąć, a...
Cześć wszystkim mam parę pytań. Posiadam Dacie Logan MCV od stycznia walczę z kontrolą abs i ręcznego. Gdy jadę że stałą prędkością np 80 km/godz zapała się kontrolka ABS i wiadomo system przestaje działać . Zaznaczam mam łożyska z paskiem magnetycznym przód a pierścienie w bębnach z tyłu ,sprawdzałem programem ddt 2000 wywala błąd niespójna prędkość...
Podałem ceny pierwsze z brzegu, firma SKV. Nie wiem ile jest warte to auto, ale to chyba nie ma znaczenia. Zasada jest jedna - albo się robi dobrze, albo wcale. Piasty są identyczne, ale jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia magnetycznej płytki przy przekładce. A jak pęknie to będzie 362 postów w temacie "mam nową piastę z uszkodzonym magnesem, jak...
Co innego elektromagnetyczne, a co innego magnetyczne. Wreszcie jakieś konkretne dysputy. Czyli jednak lepiej na rurze i na gnieździe; chyba racja. Wyliczeń nie mam, ale porównuję siły innych walcowych i płaskich; dopasuję grubości. Cały ciężar oprę na walcowych 10-ciu sztukach z jednej strony i 10 sztuk z drugiej strony o wym. fi 45mm i gr. 10 mm (łożysko...
Nie mogę się z tym nie zgodzić. Akurat miałem 90% potrzebnych narzędzi w domu, musiałem tylko dokupić jeden ściągacz do łożysk oraz obcęgi do ściągania pierścieni zaciskowych. Co do pras – posiadam manualną z różnymi końcówkami, coś jak klucz do suportu. Przy odrobinie uwagi i kreatywności nie miałem absolutnie żadnego problemu, żeby sobie ze wszystkim...
Przyjąłem założenie, że urządzenie do nagrzewania łożysk ma być używane tak: - zakładamy łożysko na rdzeń transformatora i zamykamy rdzeń - włączamy na kilka-kilkanaście sekund prąd - wyłączamy prąd, otwieramy rdzeń, i łożysko szybko - zanim ostygnie - przekładamy na wał. Można by brać pod uwagę inną konstrukcję: urządzenie ma szczelinę, w którą na...
Tester łożysk. http://obrazki.elektroda.pl/8842179400_1... http://obrazki.elektroda.pl/5819341000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2029917100_1... http://obrazki.elektroda.pl/6746941700_1... Czasem może być na pierścieniach magnetycznych trochę rdzy czy opiłków, może powodować błędny odczyt.
A jak pierścienie ślizgowe wirnika,nie mają schodów?a łożyska na wirniku?Regulator odpada,skoro wymiana nic nie dała.Można domowym sposobem sprawdzić izolację stojana po odlutowaniu od diód i wirnika po wyjęciu.Potrzebna żarówka 60W/230 V,kostka zaciskowa,przewód z wtyczką i przewody od miernika-wykonujemy połączenie szeregowe żarówki z badanym elementem...
Witam Ostatnio w programie TV "Ecopolis" na kanale "Discovery" był prezentowany przez konstruktora ,kanadyjczyka Jima Rowana z Mag Wind Turbines,nowy typ turbiny wiatrowej o mocy 5kW. Jest to turbina cichobieżna o osi pionowej o wysokości ok.3,5 - 4m. Osadzona na łożysku magnetycznym,czyli dwóch magnesach pierścieniowych skierowanych biegunami jednoimiennymi...
Witam szanowne grono ekspertów motoryzacyjnych. Trafił mi się dziś ciekawy przypadek. Z racji padniętego łożyska piasty przedniej prawej w moim aucie, odkryłem pewną anomalię. Mój lokalny dostawca części nie rozróżnia piasty prawej od lewej bo uważa, ze są takie same. Na pierwszy rzut oka tak lecz po serii błędów i dogłębnej analizie okazuje się, ze...
Witam Nie sądziłem że aż tak poruszę temat. Gdyby ten generator istniał to władze różnych państw zrobiły by taki generator po to żeby np latać w kosmos lub walczyć z innymi państwami. Iran ma tyle kasy że zbudował by setki tych generatorów. Znalazłem firmę w Polsce największy magnes mogą wykonać na 200mm i taki zamawiam. Jak ktoś czytał artykuł to wie...
dobra kończąc temat należy wymienić uszczelniacz u mnie razem z kompletem sprzęgła. Kilka rad za każdym razem po ściągnięciu skrzyni w tym aucie jeśli blacha wam wypadnie z tulei prowadzących ściągajcie koło zamachowe jest ona zaczepiana za zimer z tyłu dwie opaski samo zaciskowe po zamontowaniu blachy i wsadzamy skrzynie co do samego zimera na necie...
Zgadza się brałem. I mam nawet ściągnięte te schematy. Tak na wszelki wypadek. Sam naprawiałem kiedyś ruski bardzo dziwny altek. Musiałem wymienić łożyska. I jakie było moje ździwienie, kiedy okazało się że nie ma tam szczotek i pierścienia ślizgowego. Za uzwojeniem alternatora i mostkiem prostowniczym było jeszcze jedno, nawinięte wokół osi altka na...
Potrzebuję schemat instalacji od czujnika ABS (LT) do sterownika. (poproszę) Mógłbym kupić nowy czujnik i podpiąć na próbę, ale jeśli jest ok nie będę mógł zwrócić. No i odkręcenie śruby mocującej czujnik to będzie wyzwanie (imbus) :/ Będę zobowiązany za podesłanie w/w schematu. Sprawdziłbym czy dwa przewody z ABS są nienaruszone. Gdzie one ew kończą...
1. Prędkość obrotowa wirnika silnika klatkowego: -a) jest równa prędkości pola stojana Nie jest. Jest równa tylko w silniku synchronicznym. -b) opisana jest równaniem n=((60*f1)*(1-s))/p tak -c) jest mniejsza od prędkości stojana Co oznacza wyrażenie "prędkość stojana"? Stojan stoi i się nie rusza. Więc nie ma żadnej prędkości. -d) jest większa od...
W liczniku indukcyjnym stosuje się przetwornik indukcyjny wielostrumieniowy . Licznik posiada dwa uzwojenia; napięciowe i prądowe dające odpowiednio strumienie magnetyczne Φu i Φi . Organem ruchomym licznika jest tarcza aluminiowa przez którą przenikają w/w strumienie indukując w niej prądy wirowe, które oddziaływując ze strumieniami magnetycznymi...
Witam!! NIKT NIE MUSI KUPOWAĆ NOWEGO STEROWNIKA!! Możesz dać do naprawy stary.. Wymiana sterownika z takim samym nr a z auta z innym silnikiem wiąże się z adaptacją sterownika w samochodzie..tak jak w przypadku nowego sterownika..Inaczej i profesjonalnie nazywa się to KODOWANIE WARIANTOWE.. Bez adaptacji system ASC,DSC nie będzie dalej działał a tylko...
Do Władysław C Alternatora nie Ruszaj - Ten komplet jest tylko dla Samochodu. Tam jest dobry tylko prostownik trójfazowy. Każdy silnik trójfazowy, aby stojan miał duże Φ wewnętrzne jest lepszy. W komplecie jest już wałek, łożyska, dekle, obudowa a nawet przydatne uzwojenie. Można mieć dwa stojany - drugi przewinięty. Wystarczy etatowy wirnik przetoczyć...
http://obrazki.elektroda.pl/1542210200_1... Przedstawiam projekt wyświetlacza zrealizowanego na 64 diodach SMD, sterowanych mikrokontrolerem Atmega64A. Już wcześniej miałem okazję budować podobne konstrukcje, więc bazując na doświadczeniach i wadach rozwiązań poprzednio zastosowanych, starałem się, aby ta wersja była mocno dopieszczona....
Ciach ... Jestem już po całej lekturze i ... powiem, że nie było warto! straciłem dużo cennego czasu a było to całkowicie niepotrzebne. Twoje wnioski mogą być błędne, ale jedno wynika z lektury cz1 i cz2 wątku: "Budowa małej elektrowni wiatrowej domowym", wiesz już co nie co o budowie wiatraka i można z Tobą o tym pogadać. Również niewiele o amerykankach...
Witam Pozwolę sobie podzielić się moja przygodą z wentylatorem klimatyzacji w BMW-5 E39 2.8i /99 Zaczęło się od tego, że zauważyłem słabe działanie klimatyzacji na postoju oraz przy małej prędkości jazdy . Znajomy podłączył sprzęt aby ewentualnie dobić czynnik chłodzący R134 Ale okazało się, że jest wszystko porządku, nic nie trzeba uzupełniać. Wróciłem...
Diagnostyka maszyn wirujących i wczesne wykrywanie potencjalnych zagrożeń jest niezbędnym elementem utrzymania ciągłości ruchu wielu obiektów przemysłowych i linii produkcyjnych. Poprawna ocena stanu silnika pozwala na precyzyjne zaplanowanie ewentualnych napraw i uniknięcie nieplanowanych przestojów. W wielu przypadkach pełny obraz kondycji uzwojeń...
pierścień magnetyczny magnetyczny łożyska pierścień magnetyczny wału
automatyczna skrzynia biegów naprawa dźwięk jednej słuchawce lenovo sterowa optotriakiem
miele w5877 zelazko jakie kupic
Kalibracja podnośnika w Massey Ferguson 8240 Dobranoc w ASCII – zapis kodów, konwersja, mikrokontrolery, UART, C, Python