Mnie to bardziej podchodzi na pierścień jednostronie ścięty. Bardziej podczas suwu w górę zgarnia. A to że dołem zaoblona krawędź, na cóż dla lepszego docisku. Na pewno jest założony prawidłowo. Ważne jest ze pierścień może zgarniać olej podczas pracy i w górę i w dół. Czyli tutaj konstruktor podjął decyzję że głównie podczas wydechu bądź sprężania...
To chodzi o olej który smaruje sprężarkę , a tam nie ma żadnych pierścieni które by ten olej zgarniały,im większy luz między tłokiem a cylindrem ( starszy agregat) tym więcej tego oleju wydmucha. pozdr.
Zbyt duża ilość oleju spowoduje takie przekłamanie na 4 cylindrze (uszkodzony pierścień zgarniający), lub zła regulacja zaworów. Należy sprawdzić powtórnie sposobem mechanicznym za pomocą adapterów.
Jest to pierścień zgarniający, olejowy, uszczelniające to te dwa. Są tam w tłoku zamki pierścieni? Jeżeli nie ma, to pierścień chyba niezależnie jak, w czasie pracy i tak może się obracać, ale najlepiej jak by były ustawione co 120 stopni, tak aby ich połączenia nie były nad sobą.
Ile kosztowały uszczelki i pierścionki, gdzie je kupiłeś? Dziś rozkręciłem sprężarkę, okazało się że pierścień od zgarniania oleju jest pęknięty :(
Jeżeli dolny pierścień ma otwory to jest to pierścień zgarniający czyli olejowy . Jeżeli gładź cylindrowa jest ładna to nie przejmuj się tym fioletem na tłoku . Przytrarcie na tłoku możesz delikatnie zapolerować . Gorzej będzie z pierścieniami , trzeba kupić nowe . PS Jaka jest średnica tłoków ?
Dojedzie. Aby tylko nie pałować za mocno. Chodzi o to że jak wał korbowy dosięga do oleju to tak nim chlapie na ścianki cylindrów że pierścienie nie nadążą go zgarniać, a jak już zacznie go ciągnąć przez pierścienie to nie skończy dopóki w misce nie będzie pusto. Ale takie rzeczy się zdarzają tylko na autostradach no i widać chmurę dymu za samochodem.
Może być to przyczyna ostatniego pierścienia olejowego na tłoku ona ma takom sprężynkę na sobie i ten pierścień ma zasadę zgarniania oleju z tulei cylindra a pozostałe pierścienie są od kompresji i jak będzie olejowy pierścień uszkodzony itp to nie będzie oleju zgarniał z tulei cylindra a pozostałe pierścienie olej puszczą
(at)robokop ma rację. Obydwa pierścienie olejowe powinny mieć sprężynki. Jeżeli założysz bez sprężynki pierścień nie będzie prawidłowo zgarniał oleju, bo ma on znikomą sprężystość. Pewnie kupiłeś jakiś wadliwy komplet pierścieni. Mam jeszcze pytanie. Jakiej firmy one są?
Ikarus powoli się składa. Cylindy po honowaniu. Nowe pierścionki. Przy zakładaniu cylindra gdy został ostatni pierścień zgarniający traf chciał czy nie chciał pęknął... Na miejsce jego niestety wejdzie stary z luzem 0.40.... Ale mam pytanie co do oleju. Jaki polecacie i ile go wlać?
Ten nie pompuje odmą - wygląda na to, że pierścienie nie zgarniają prawidłowo.
no ja wiem co to jest próba olejowa, ale w przypadku próby olejowej jednak trochę się tego oleju wlewa do cylindra przez otwór na świecę, natomiast w przypadku normalnego natryskiwania oleju na gładź cylindrową tego oleju jest mniej a poza tym jest on zgarniany przez pierścień zgarniający no ale jakaś tam minimalna ilość oleju chyba nie zostaje zgarnięta...
Szanowny kolego Mich431.Sprawa jest jasna.Mając odmę i przewietrzanie silnika masz olej w filtrze to znaczy,że pierścieni zgarniające i nie tylko są do wymiany.Można spróbować wymienić uszczelniacze zaworów.Wszystko zobaczysz po zdjęciu głowicy.Zobaczysz nagar w cylindrach,zapieczone pierścieni,zużyte uszczelniacze,no i nieszczelne zawory.Jak zdejmiesz...
"Poziom nominalny", który powino sie utrzymywać to 3/4 poziomu, jeżeli przez dłuższy czas był eksploatowany na ponad maxymalnym poziomie oleju mogłodojść do zaklejenia pierścieni zgarniających olejowych, jężeli nie masz nigdzie wycieku to takiej ilości spalonego oleju nie zauważysz w dymie.
Witam. Ja miałem przypadek w 360-3p, że zacioł się pierścień zgarniający na tej sprężynce która powinna go dociskać do gładzi cylindra. Niedociśnięty pierścień przepuszczał olej który wyrzucany był do kolektora wydechowego.
Albo pierścienie, które nie zgarniają oleju i wydmuchuje je do kolektora, albo uszczelka/mocowanie, albo wywala przez gwint szpilek od wydechu przy głowicy.
Jeśli pierścień zgarniający tłoka jest zapieczony lub uszkodzony to kompresja wyjdzie mi dobra.
Problem może leżeć w pierścieniach, wysoka korekcja na 3 cylindrze wykazuje iż jest słabszy (powiedzmy mniej szczelny) dodatkowo pierścienie nie zgarniają dobrze oleju stąd niebieski dym, po rozgrzaniu cylinder się "doszczelnia" i jest OK.
gdyby było coś z pierścieniem to przy pomiarze kompresji by to wyszło chyba.. Niekoniecznie, bo pierścień olejowy ma za zadanie zgarniać olej a nie uszczelniać cylinder.
Tyle że ciśnienie może być normie a pierścienie olejowe mogą nie istnieć. Ciekawa teoria :D nie słyszałem jeszcze o takom przypadku. Pierścień zgarniający który ma pełne smarowanie się starł, a uszczelniające gdzie występuje minimalne smarowanie i extremalne temperatury jest nietknięty. Pomyśl logicznie zanim napiszesz.
Ciągle nie rozumiesz że Perpetuum Mobile to nie jest coś co zgarnia energię.
spaliny są koloru czarnego, poczekam jeszcze trochę i zobaczę czy w miarę docierania dalej będzie ciekło, jak tak to wyjmę tłok i sprawdzę pierścień zgarniający, dzięki za wskazówki
(at)wopor, urwało mu "uszy" w których normalnie pracuje sworzeń, reszty destrukcji dokonała korba, która tez na tym trochę ucierpiała ;) Konstruktorzy przesadzili trochę z mocą tego silnika, wolnossący ma 165kM, uturbiony o 100 więcej. Silniki Subaru nie są tak cudowne, jak się w ogólnych opiniach słyszy, standardem jest zapieczony pierścień zgarniający,...
Pewnie wyrobiony pierścień zgarniający. Przypuszczam, że silnik nie jest już w najlepszej kondycji, więc zbadanie ciśnienia w cylindrze będzie też zasadne.
Pierścienie na "słuch"? Dobry jesteś- popatrzyłeś do książki jaki powinien być?. Dodano po 25 Z czystej ciekawości poszedłem po książkę, pierścienie uszczelniające- 0,4-0,6 mm dla pierścieni zgarniających 0,3-0,45 mm, kanały w tłoku trzeba wyczyścić z nagaru. Z kolegi opisu tego nie robił.
Uszczelniacze prowadnic też by się przydało wymienić do pełni szczęścia ale w twoim przypadku to elementarne zużycie pierścieni zgarniających na tłokach. Do wymiany kpl pierścieni na wszystkich czterech. Szkoda że nikt nie pokwapił się na ich wymianę przy wcześniejszym demontażu głowicy - to bardzo popularne zjawisko w tych silnikach że pierścienie...
Mocno dymi? Przez gumki nie będzie mocno dymił. I pierścieni zgarniających może nie być, a ciśnienie sprężania będzie, i to jakie!
Witam! Spalanie oleju wskazuje na niezgarnianie oleju ze ścianek cylindra przez pierścień zgarniający. Cena kompletu pierścieni to ok. 15.- zł, pozostała część "kosztów remontu" to własna robocizna. Nie rozumiem pytania o opłacalność remontu: zastanawiasz się czy lepiej wymienić pierścienie, czy silnik?
Nieobciążony silnik zatrzymuje się zawsze przed suwem sprężania. Jeżeli pierścień zgarniający będzie już trochę zużyty, to ciepły cylinder będzie dodatkowo doszczelniony olejem, co zwiększa kompresję. Dodając do tego zbyt duży luz zaworu wydechowego, ewentualnie starty bolec odprężnika, i rozrusznik nie może pokonać oporu sprężania. Rozgrzany silnik,...
Udało się to wybić. Trzeba rozwiercić zaprasowania dość głęboko, oraz rozciąć wokół przy głowicy, ok 5 mm, tak żeby ominąć zaprasowanie wokół szyjki. Teraz mam dostęp do wszystkiego w tubie, zostało zamówić simmering, 42x32x7. Nie da się tego zanitować bo głowica jest odlewem, więc pójdzie śruba M6 na przelot. Na całość planuję naciągnąć koszulkę termokurczliwą,...
trochę zgarnia antena, a trochę śmieci idzie też pewnie w obwód zasilania, w radiach CB na przewodach zasilających instaluje się pierścienie ferrytowe, to trochę wycisza zakłócenia; swoją drogą można pomyśleć o wymianie cewki WN.
Honowanie zrobisz głowicą z osełkami z all... za 20 dychy i wkrętarką. Pierścienie wymienia się głównie po to aby się zabezpieczyć przed braniem oleju z uwagi na zużycie pierścieni zgarniających. Jeżeli silnik traci kompresję w dół (do karteru) to żadna wymiana pierścieni nie pomoże, chyba że stare były popękane.
Gdzieś na forum wyczytałem że sprężarki od chłodziarek nie maja pierścieni zgarniających i jest normalna sprawa że biorą olej czy to prawda bo jakoś nie chce mi się wierzyć .
Witam. Autorze tematu prze de wszystkim wymontuj siłownik z urządzenia aby mieć możliwość manewru w wymianie uszczelnień. Pamiętaj, że przed demontażem ramię kopiące musi być zabezpieczone w ten sposób aby w żaden sposób nie mogło się poruszyć(w celach bezpieczeństwa). Po wymontowaniu siłownika zatkaj czymś(taśmą, korkiem, skarpetą) króćce od węży oraz...
Robisz może remont dołu silnika? Myślałem nad tym aby pozbyć się drugiego dolnego pierścienia zgarniającego. Nie chodzi o to, że z jednej strony doszczelniam silnik, a z drugiej go rozszczelniam. Już dawno temu zrezygnowano z dwóch pierścieni „olejowych” w silniku Diesla. Chodzi o to, że zgarnianie oleju na dole tłoka skutkuje ograniczonym...
Czy jest to normalne, że niecałe 100 km po wymianie cylindra i drugiej wymianie oleju ten nowy już tak błyszczy? Do póki nie dotrzesz silnika może się pojawiać zabarwienie metaliczne. Druga sprawa, przy takich wymianach jak cylinder tłok, powinno wymieniać się też łożyska, większe sprężanie i dużo większy nacisk na łożyska wału. Pierścienie tłoka założone...
Pytanie do kogoś kto wie gdzie jest problem w tych nieszczęsnych 1.4 16V ? Po naprawie głowicy dalej spala olej. Pierścienie wykluczam . Po zdjęciu głowicy na grzybkach zaworów ssących stał olej. Uszczelniacze zmienione choć stare nie wyglądały by puszczały. Jedynie co mi nie pasowało to nie trzymały się na prowadnicach dobrze . Dlatego olej mógł puszczać...
Czy silnik zużywa nadmiernie olej silnikowy. Jeśli stwierdzasz duży ubytek, to może być uszkodzony pierścień zgarniający na tłoku, bądź masz już zużyty silnik. Sprawdź ciśnienie w cylindrze.
Można tanio wsadzić tylko pierścienie jak ma się szczęście i cylinder trzyma w miarę wymiary i rowki pod pierścienie w tłoku nie rozjechane. I zrobić kilkaset km, po czym zezłomować silnik, bo zrobi się jeszcze gorzej. Wtedy zmiana honowanie cylindra wkrętarką I co to pomoże? pobór oleju spada do tych akceptowalnych 0,3 - 1 litr na 15 000km. Jak już...
sprężarki chłodnicze chermetyczne nie nadają się do pompowania powietrza problem polega natym że oprucz powietrza pompują olej ponieważ niemają pierścieni zgarniających , i po jakimś czaśe braknie oleju w karterze sprężarki dochodzi jeszcze woda skraplająca się w czasie sprężania
Miałem to samo-dymił że z tyłu nic nie było widać. Wymieniłem uszczelniacze na trzonkach zaworów i pierścienie na tłokach . Pierścień zgarniający był zapieczony i składał się z trzech części, to wymieniłem na jednoczęściowy ze sprężynką. Tłoków nie zmieniałem, zrobiłem tylko honowanie cylindrów. Przy okazji trzeba sprawdzić panewki na korbowodach,...
Witam. Kolego podobny przypadek miałem w 3p, nie wiem jak to się stało ale potrafił się zaciąć pierścień zgarniający na tej sprężynce co go rozpycha, nie dociskał do gładzi cylindra no i w efekcie tego wywalał olej do kolektora.
jak by pierścienie go nie zgarniały to ze wszystkich cylindrów Nie koniecznie u mnie w vectrze 2 cylindry były dobre a 2 pozostałe brały tak olej jak by ich w ogóle nie było a na dystanisie 100 km dolewałem 5L oleju
Nie są zapieczone. Na skutek kolizji z zaworami doszło do odkształcenia tłoków i zakleszczenia pierścieni - tłok w miejscu kanałów pierścieni zgarniających jest najdelikatniejszy. Tak że nie próbuj kombinować z wymianą samych pierścieni, bo narobisz większego bałaganu w silniku ( urwana główka tłoka nie należy do przyjemnych rzeczy).
Jak wyglądały świece zapłonowe po wykręceniu ? Czy silnik kopci na niebieskawo ? JAkieś wycieki oleju z silnika ? Mogą też być uszkodzone uszczelniacze zaworowe , co do pierścieni zgarniających to mogły pęknąć {w co wątpię } lub {są zapieczone , to prędzej jeżeli samochód długo stał }.
JA bym optował za radą udręki ;o) Komplet pierścieni na wszystkie tłoki to nie są wielkie koszta a i może się okazać że konstrukcyjnie zmodyfikowano pierścień zgarniający olej, dzięki temu uszczelnisz silnik. Jak masz wszystko na wierzchu to się nie zastanawiaj. Olej lepiej zmień na tej samej lepkości ale innego producenta. Omijaj Castrol, mobil, Shell,...
Być może nie ma kompresji i wtedy wiadomo,, nie sprawdzasz nigdy kompresji tylko rozkładasz silnik od razu na kawałki brawo. Zajmij ty się może tymi lodówkami i zmywarkami jak masz w podpisie, bo o silnikach spalinowych pojęcia nie masz. I to zupełnie. Silnik żre olej po prostu. Czego nie rozumiesz, (ach wiem niczego bo się na tym nie znasz) może być...
Dwie główne przyczyny to już chyba wymieniłeś i na nich trzeba się skupić. Po pierwsze pierścień zgarniający na tłoku -wystarczy go źle założyć (odwrotnie) i będzie pompował olej nad tłok. Miałem już taki przypadek -3 litry oleju na 250 km. Po drugie uszczelniacze na zaworach ssących jeżeli utraciły swoją elastyczność to trzeba wymienić na nowe najlepiej...
Albo masz silnik na prawdę ruina albo masz uszkodzone serwo, wciśnięcie hamulca może powodować minimalne wahnięcie obrotów ~50 rpm. Zobacz też czy nie masz benzyny w przewodzie podciśnieniowym regulatora ciśnienie paliwa. Uszkodzony pierścień zgarniający nie powinien mieć wpływu na osiągi, te silniki zazwyczaj biorą olej przez uszczelniacze na prowadnicach...
U mnie korba przykręcana jest dwoma różnymi śrubami. Czy coś może być kombinowane? Briggs stosuje korbowody montowane na dwie różne śruby. Oznacza to tylko tyle, że krótszą należy dokręcać momentem nie większym niż 18 Nm, a dłuższą 23 Nm. Luz pomiędzy pierścieniem a rowkiem w tłoku to max 0,23 mm. Luzy na zamkach pierścieni: - uszczelniający i zgarniający...
Jeździć aż zdechnie, doprowadzić budę do stanu używalności żeby nie wyrzucili cię ze stacji diagnostycznej przy okazji najbliższego przeglądu, bo wkładanie zdrowego serducha do starej skorupy to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Skoro jest żwawy to nie jest z nim najgorzej. Co dokładnie dzieje się z silnikiem, bo to że pali olej bez umiaru to w oplu w takim...
Który pierścień? Uszczelniający, kompresyjno-zgarniający, zgarniający?
gdzieś czytałem że zużycie pierścieni zgarniających olej ma efekt w postaci zbyt wysokiej kompresji (olej uszczelnia wyższe pierścienie). sprawdzę ten nagar, spróbuję dorwać endoskop. jak się okaże że faktycznie jest dużo to co dalej? głowica do góry i skrobiemy? zastanawia mnie fakt wolnego narastania kompresji, kilka pierwszych obrotów wału daje powoli...
Musiał byś przerobic głowicę cylindra ( wstawić zawory, ssący z filtrem i tłoczący) Zatkać otwory w cylindrze, wydechu i od gaźnika. Rozwiązać smarowanie tłoka (prosta sprawa) Dołożyc na tłoku dodatkowy pierścień zgarniający olej. W przeciwnym razie malował byś olejem a nie lakierem. Zrobić odpowietrzenie skrzyni korbowej.To tyle. Ps. Przecztyaj ostatni...
A więc sprawdziłem tłok i skrzydełka różnią się o około milimetr więc wydaje mi się że bez znaczenia jak go zamontuje. Pytanie jeszcze odnośnie pierścieni, zauważyłem że na jednym rancie pierścienie mają mały frezik, zdjęcie poniżej, wydaje mi się że to do "zgarniania" resztek oleju ze ścianek cylindra. Powinienem i górny i dolny pierścień zamontować...
Na pewno są założone inne tłoki niż były poprzednie.Nie wiem co z nadwymiarem,ale nowe tłoki mają pierścień zgarniający umiejscowiony poniżej sworznia ,natomiast te,które mi pokazywał miały wszystkie pierścienie osadzone nad sworzniem.Czy to może być przyczyną wibracji?Co do pracy silnika to odczuwa się takie wrażenie jakby nie osiągał maksymalnych...
Witam, mam pewien problem, rozbierałem silnik po raz kolejny, bo silnik strasznie dymił na niebiesko, okazało się że pierścień zgarniający był zaklinowany. Teraz silnik nie puszcza ani dymka, pracuje dobrze ale, przy gwałtownym dodaniu gazu coś stuka w silniku, taki metaliczny dźwięk, na wolnych obrotach jest ok ale jak zwiększam gaz energicznie to...
Jak masz szczeliny 0,40 to są już duże przerwy . Powinny być rzędu 0,15- 0 ,25 to by było ok. Starzy mechanicy kupują w takich przypadkach pierścienie na pierwszy szlif i je dopasywują . To się zgadzam, tylko zastanawiałem się jak to ma być z olejowym pierscieniem, bo/ponieważ, uszczelniający pierścień i zgarniający wszędzie zużycie było w normie,...
Wykręć świece i wlej po 50ml nafty na każdy tłok strzykawką. Po dobie zakręć rozrusznikiem bez świec oczywiście. Wydmuchnie resztki. Potem wkręć świece i gotowe. Nie potrzebny doktorat do tego. Jeśli był syfiasty olej przez lata to czasem pierścienie staną od nagaru i nie zgarniają oleju. Koszt niewielki a może w tym przypadku coś da. Jeśli olej to...
Zainteresowałeś mnie z tematem przybywania oleju w silniku :D o takich cudach nie słyszałem jak napisał kolega z postu powyżej jeśli leją = słabe rozpylanie to ON ścieka po ściankach cylindra i jest zgarniany przez pierścienie olejowe. No i oczywiście jak post powyżej ważny jest "kop" ale chyba inny AKU sprawdzałeś
Witam. Mam taki problem ze sprężarką a mianowicie nie była używana jakieś 20 lat i teraz wymieniłem tylko pierścienie (brak funduszy) odolejacz, regulator i zawór wszystko wyczyszczone i sprawne. Regulator ustawiony na 6bar, sprężarka nabija bez problemu ale mam problem z nadmiarem oleju. Widać że nawet pomiędzy głowiczką a cylindrem poci się założona...
Witam poraz drugi! Problem jest bardziej skomplikowany, ponieważ właśnie niedawno wymienione zostały tłoki, pierścienie, cylindry, głowica też zfrezowana, uszczelniacze popychaczy nowe. Cieknie z gwizdka od strony sprężyny (mocowanie silnika). Przed remontem było to samo. A taka jest moja hipoteza - przy wkładaniu zauważyłem, że pierścień smarująco...
Tłok ze zdięcia nie jest od silnika 2-suwa , Silniki od podkaszarek ,pił mają po dwa pierścienie uszczelniające .Na tłoku ze zdięcia widać pierścień olejowy zgarniający i otwory olejowe,to jest tłok od silnika 4-suwa.
Ale właśnie te tzw wzmocnione tłoki i cylindry do C360 to głównie te zetoroskie o średnicy 90mm. Oryginalny w C360 ma 80mm. Natomiast udało mi się znaleźć w jednym sklepie tłok o średnicy 80mm na 4 pierścienie. Dwa gumowa, dwa metalowe. Gumowe oczywiście jak tu ktoś wyżej napisał, daję niebieskie. Także wezmę chyba ten tłok na 4 pierścienie i zwykły...
Rozebrałem starą HS11. Pomiar z dokładnościa +/-0,5mm Tłok od HS11 jest taki sam jaw w Aspie. Flansza cylindra HS11 ma wymiary: głębokość-4mm, średnica zewnętrzna-fi82mm. Flansza cylindra Aspy ma wymiary: głębokość-13mm, średnica zewnętrzna-fi68mm. Wygląda na to że zastosowanie cylindra do HS11 odpada bo flansza jest większa po średnicy i nie obejdzie...
Jak masz 3 takie same pierścienie, jak każdy jest inny ? I co, założyłeś zwykły pierścień zamiast zgarniającego olej ?, przecież on ma z 2mm luzu w rowku !, popęka i rozwali tłok Komplet nowych pierścieni kosztuje raptem 78zł [url=https://e-katalog.intercars.com.pl/... Ale to...
Nie jestem specjalistą w tej dzieninie, ale! Na obrazku z podanego wyżej odnośnika wyraźnie widać, że zapychają się szlamem otwory odprowadzające olej pod pierścieniem zgarniającym ( Old Piston with clogged Oil passages ). Czyli: pierścień zgarniający nie powoduje spływu oleju do miski, a pewnie dodatkowo wyrzuca w górę, do komory spalania. I teraz:...
Poczytaj troche o pierscieniach minutowych(minutenring).i skręceniu pierscienia.Pierscien minutowy (z fazką ) jako drugi.. Napisem TOP do góry w strone komory spalania.Napis jest wazny bo bywają pierscienie z górna i dolną fazką(skręcanie dodatnie i ujemne). Jak sie dobrze przyjzysz temu pierscieniowi to zauwazysz ze jego powierzchnia pracujaca z cylindrem...
Sprawa przedstawia się następująco kupiłem sprężarkę na złomie za przysłowiowe "piwo" okazało się że jest prawie kompletna i poza ułamaną korbą i brakiem pierścieni jest wszystko chciałem dokupić brakujące elementy ale nie mam zielonego pojęcia co to za model mam nadzieje że ktoś pomoże mi w rozszyfrowaniu :D Dane: Tłok średnica ≈ 71,6mm wysokość...
wymiana ..... pierścieni tłokowych (zgarniające żeliwne) stan gładzi tłoków doskonały.] Ręcznej honowniczki nie chciało się użyć? Co da wymiana pierścieni bez uszorstnienia gładzi? Luz jaki miały w rowkach tloków? Bo pierścień może ładnie pompować olej. :) A co da wymiana uszczelniaczy jak zawory mają luz w prowadnicach?
łukasooo to ma nikłe pojęcie o całości chyba. To, że łyka olej i ma ciśnienie oleju nie ma nic wspólnego. Dół silnika- wał korbowy na łozyskach głownych i korbowych, smarowanie pomp, samoregulatorów zaworów i wałka mało kiedy ulega uszkodzeniu, i ma to wpływ wyłącznie na CIŚNIENIE OLEJU. Ciśnienie sprężania też nijako ma się do zużycia oleju. Pierścienie...
Jak na to co opisałeś to wygląda mi że na którymś tłoku zastały się pierścienie i to przyczyna niebieskiego dymu. Po prostu pierścienie nie uszczelniają cylindra i nie zgarniają nadmiaru oleju. Niebieski dym to w 85% spalanie oleju co daje specyficzny zapach spalin. Na zimnym silniku nie widziałeś bo po rozruchu do nagrzania ma zwiększona dawkę paliwa...
Silnik trabanta, nie nadaję się na kompresor. Zalanie skrzyni korbowej olejem, w zupełności zapewni smarowanie łożysk i gładzi cylindra, ale, ze względu na to, że jest to dwusuw, więc nie posiada pierścieni zgarniających, a więc olej ze skrzyni korbowej błyskawicznie zostanie przepompowany nad tłok. Druga sprawa to kanały ssące i wydechowe, które będą...
Tak, to jest ten silnik, o którym mówiłem, są tam pierścienie olejowe złożone z 3 elementów, nagar blokuje je i przestają spełniać swoją rolę tj. zgarniać olej z tulei cylindrów. Do wyjęcia tłoków i tak musisz zdjąć głowicę, warto przy okazji dać ją do regeneracji do zakładu, który się tym zajmuje, przy okazji wymienisz sobie czujnik wałka rozrządu
Jak końcówka jeszcze dobra to trochę szkoda po niej tłuc (ewentualnie w ostateczności przez nakrętkę). No chyba, że nie siedzi mocno to postukać i zobaczyć czy wyjdzie. Najlepiej ściągaczem albo podeprzeć lewarkiem od dołu żeby było naprężone i wtedy obstukiwać. Ten wystający gwint jeśli nie jest luźny to albo doszedł do końca w "mufce" albo jest mocno...
A tak jeszcze do tego. Do filtra powietrza pewnie nadmuchało ci już mgły olejowej.Zobacz czy wkład jest mokry. A korki jednak wypadają ,jak kolega ci napisał. Trzeba w nim dogiąć krawędzie zaczepy. olej syntentyczny jest rzadszy, i do wyklekotanego silnika nie bardzo się nadaje. Tylko w zimie. Maluch ma prawie zawsze przegrzany silnik. Pozatym 2,4 litra...
Prosiłbym jeszcze o sugestie czym się kierować w rozmowie z mechanikiem? Gość jest na swoim i na pewno będzie więcej wiedział na temat niż ja więc chciałbym mieć jakieś podstawy np. czy na pewno da się wymienić w tym silniku uszczelniacze bez zdejmowania głowicy, czy sprawdzenie kompresji mogłoby wyeliminować zużyte pierścionki? Pozdrawiam Ja sobie...
A śmierdzą te spaliny palonym olejem (taki charakterystyczny zapach starego diesla)? Jeśli tak, to oznacza że Twój silnik spala duże ilości oleju - albo rozpadł Ci się uszczelniacz zaworowy, albo rozpadł się pierścień zgarniający olej. W każdym razie do sprawdzenia głowica - tak czy owak wymień wszystkie uszczelniacze (bo to tanie). A jeżeli to nie...
Coś mi się wydaje że te uszczelniacze sobie tam latają, nie zostały poprawnie osadzone. Jeśli wszystkie świece masz w oleju to nie jest to kwestia słabego ciśnienia. Jeśli kopcenia przed wymianą nie było, to sprawa prosta, trzeba zareklamować usługe u mechanika, jak słusznie zasugerował Ireneo, i nie ma czegoś takiego jak jazda żeby się uszczelniło,...
Witam po sprawdzeniu szczelności głowicy też doszedłem do wniosku że najwidoczniej są uszkodzone pierścienie i silnik nie nadąża go spalić podczas pracy. - Świadczy o tym ubytek oleju ponad 1L na 200Km. Swoją drogą ciekawe jak katalizator dostał po tyłku bo auto nie kopciło na niebiesko jak katalizator nabrał temperatury i zaczynał pracować. Wczoraj...
Silnik wypalił olej. To nie ulega wątpliwości. Sprawdź na początek kompresje. Po co? Bez sensu robota. Kompresja będzie taka, jak nominalna, ew. niewiele niższa. Trzeba przywyknąć, że 16 zaworowe Ople lubią olej. Końcówka układu wydechowe jest czarna zakopcona? Przy krótkich trasach zawsze będzie - nawet bez spalania oleju. Przy długich, nawet ze spalaniem...
Ok. Ale skoro wymieniam pierścienie, to po co nowe tłoki ? Jakby Ci tu powiedzieć? Główne ciśnienie wytwarzają tłoki a pierścienie to tylko "dodatek", który niewątpliwie dodatkowo uszczelniają, ale również zgarniają olej uniemożliwiając na jego przedostawanie się nad tłok. Aby zadecydować, czy jest konieczność wymiany tłoków i pierścieni, trzeba to...
Opis fajny ale moje pęknięcie to str 34 identyczne tylko możliwych powodów w opisie jest tyle że dalej nie wiadomo dlaczego 3.4.4 Spękania denka tłoka i wgłębienia komory spalania (silniki wysokoprężne) Opis Pęknięcia naprężeniowe przy krawędzi wgłębienia. Główne pęknięcie do poziomu piasty sworznia tłokowego. Wypalony kanał od wgłębienia pod...
Przepraszam za offtop od sprawy zakładającego wątek, ale jemu też to może się przydać. W nurnikowym nie ma żadnych uszczelnień na tłoku, właściwie nurniku, jak sama nazwa wskazuje. Na końcu jest tylko pierścień ślizgowy, prowadzący nurnik w cylindrze, a całe uszczelnienie, olejowe jak i przeciwpyłowe, jest realizowane w głowicy siłownika, gdzie uszczelniacze...
Pierwszy chromowany, drugi żeliwny, trzeci zgarniający. Zobacz, czy nie ma znaczników T, Top na jednej z powierzchni.
Zmierzyłem szczeliny zamków pierścieni tłokowych: Cylinder 1 - pierścień 1 uszczelniający - 0,40 mm,2 - pierścień uszczelniająco -zgarniający - 0,40 mm, 3 - pierścień olejowy - 0,30 mm.Średnica tłoka - 79,82 mm, średnica cylindra 79,99 mm = luz 0,17 mm Cylinder 2 - pierścień 1 - luz - 0,30 mm,pierścień 2 - luz - 0,40 mm,pierścień 3 - luz - 0,15 mm.Średnica...
Sprawdź szczelinę (luz do ok. 0,6 mm) na zamkach pierścieni. Szczególnie sprawdź stan pierścienia zgarniającego (odoliwiającego, najniższy na tłoku), który składa się z 2 cienkich pierścieni, pomiędzy którymi powinien być "pierścień" pofalowany.
Olej możesz zastosować syntetyczny silnikowy np.5W30 lub olej do sprężarek klimatyzacji . Co do odzyskania oleju to taniej będzie go uzupełniać a najlepiej pozbyć się sprężarki od chłodni bo nie ma pierścieni zgarniających i będzie pobierał olej i nic na to nie poradzisz pozostaje uzupełniać i spuszczać z separatora ta mala śrubka z boku . Można z powodzeniem...
witam temat już troszkę stary ale na przyszłość napiszę. pierścienie zakładasz zawsze znakami lub literkami do góry w takiej kolejności 1 pierścień chromowany, krawędź jego jest pólkolista - masz ich tylko dwa w kąplecie, 2 to są pierścienie płaskie na krawędzi w kąplecie szt. 4 , pieerścienie zgarniające jest ich 8 sztuk, 4 jednego rodzaju, i 4 innego....
Na portalu ogłoszeniowym jest dostępny wałek do modelu 12,5 HP i tam widać dokładnie że wznios krzywki jest taki sam jak u mnie, jest też opisana wysokość 30,8 mm. Porównam to z moim i zobaczę, póki co dziękuję za porady. Dodano po 11 Pomierzyłem wałek i wyszedł 30.07. Luz na zamkach pierścieni: Uszczelniające 0,75 Zgarniający 1,48
Faktycznie, część z tych pierścieni miała oznaczona górę, chyba dokładnie dwa, ale które to były tego nie pamiętam. Zwróciliśmy uwagę na ich rodzaj, czyli chromowy od góry i tak dalej, przy zakładaniu patrzyliśmy także na ich profil, zakładając tak aby zgarniały
To są zupełnie inne pierścienie. Nowy pierścień środkowy (kompresyjno-zgarniający) ma nosek, stary tego nie ma. Będę z nimi jutro rozmawiał, to dam znać. No i wyjaśniło się - w naszym pięknym kraju nie ma pierścieni do tego samochodu. Sprawdzone u kilku dostawców, w tym z allegro. Seryjnie: uszczelniający - 2,5 mm trapezowy środkowy - 2 mm, z rowkiem,...
A dlaczego miały by nie być prawidłowe ? Dwa wąskie, uszczelniające, jeden szeroki ( składany) zgarniający.
Jednak praktyka wskazuje na to, że pierścienie znajdują swoje stałe miejsce i w nich tkwią bez obracania. Zacytowałem sam siebie w kwestii obracania pierścieni. Z mojej praktyki wynika, że z reguły się nie obracają. Wyjątkiem jest pierścień olejowy/zgarniający. Te wyższe przeważnie na jakimś odcinku są "trzymane" przez nagar co niejednokrotnie utrudnia...
Witam forumowiczów. Temat szeroko opisywany na forach, przyjrzałem już chyba wszystko i sugerowałem się wskazówkami lecz problem nadal nie rozwiązany. Otóż moja Astra (98r kombi 1.6 16v 74kW silnik X16XEL) w lipcu 2017 dostała lekki strzał w lewy przedni błotnik. Auto zaprowadzone do blacharza i lakiernika. Po odbiorze gdy wracałem od lakiernika do...
1. Odpiąć odmę od kolektora dolotowego. 2. Otwór w kolektorze zaślepić. Do tego celu można użyć korka po winie. Ważne aby był na tyle duży aby nie wpadł tudzież nie został wessany do środka (o zgrozo !!) i tak dobrze zamocowany aby w żadnym wypadku nie wypadł. 3. Odpiętą odmę przedłużamy odpowiednio dobranej średnicy wężem olejoodpornym (najlepiej lekko...
Luzu na korbowodzie nie stwierdziłem. Przy rozbiórce silnika jak miałem już ściągnięte magneto i przy ściąganiu koła pasowego zauważyłem luz osiowy wału (chodził w górę i w dół jakieś 2 mm). Myślałem że to na łożyskach ale nie okazało się że nie posiada. Jednorazowe troszkę dla mnie te silniki. Co do pierścieni to luzy na zamku odpowiednio wynoszą pierścień...
Witam. Niewiem czy założyłem temat w odpowiednim dziale, jeżeli nie to proszę o przeniesienie. Posiadam taki oto mały kompresor: Agregat sprężarka kompresor ZSM "polmo" TYP 1js60m Rok produkcji 1986 wydajnosc 5m3/1h Ciśnienie 0,6Mpa MAsa 28kg Rodzaj pracy S3-60 Dostałem ją od znajomego. Przydałaby się do przedmuchiwania kurzu itd. Problem jest następujący:...
Witam, dziś przychodzę z problemem zapieczonych pierścieni. Otóż rozebrałem silnik 4t od kosiarki, w którym ktoś ewidentnie używał mieszanki. Wszystko w nagarze i żużlu po oleju. Pierwszy pierścień ciśnieniowy udało mi się ruszyć, ale i tak pękł, ale wydostałem go. Zgarniający bez większych problemów zdemontowałem, najgorzej z drugim ciśnieniowym, otóż...
Witam. Proszę o wasze opinie. Mam SEICENTO 900 99 r. 196500 km. Od pewnego czasu bierze dużo oleju na 200 km. do pracy jadąc ekspresówką 100-110 km/h dolewa 2-3 setki oleju. Czytałem że to zapieczone pierścienie, wymoczyłem je naftą po zabiegu jest - 1 - 10,5/11,5, 2 - 11,5/12, 3 - 10,5/11,5, 4 - 11/11,5. Niby jest lepiej, ale świece 1 i 2 mokre, nawet...
listwa zgarniać listwa zgarniać toner pierścień wału
arduino termometr ds18b20 akumulator skuter elektryczny nabłyszczacz zmywarka bosch
agregat malarski żelazko philips rozebrac
Błąd E na płycie indukcyjnej Electrolux, Bosch, Whirlpool – interpretacja i typowe przyczyny Xerox WorkCentre 6605 – ustawienia papieru 200g, pas transferu i fuser, jakość druku foto