Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
Musisz zastosować pierścienie ślizgowe i szczotki. Wpisz w wyszukiwarkę pierścienie ślizgowe elektryczne.
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
Powinno być 3-4Ω.P
Pierścienie ślizgowe i szczotki.
Zapewne brak wzbudzenia. Szczotki i pierścienie ślizgowe sprawdzone?
http://obrazki.elektroda.net/82_12263411... Z CARGO sprowadzą.P
Wypalone w środku pierścienie ślizgowe zwiera przewód pierścienie.P
Ja zostawiam jeśli nie uszkodzona, jak uszkodzona to nową nie zawracam sobie głowy.
Szczotki się skończyły. Wyciągnij i sprawdź przy okazji pierścienie ślizgowe obejrzysz
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
Witam. A może szczotki się kończą. Można je wymienić bez wyjmowania alternatora i przy okazji przeczyścić pierścienie ślizgowe na wirniku.
O ile ja się znam na alternatorach to są pierścienie ślizgowe uzwojenia wzbudzenia . Możesz wytłumaczyć tak prosto, jakim cudem zdemontowany i rozkręcony alternator może dawać jakiekolwiek napięcie? I ja Ci wyszło te 3 V kiedy miernik masz ustawiony na omy?
Doradzacze, kupcie sobie okulary. Jednego pierścienia ślizgowego już nie ma - tak samo szczotki. Cała przyczyna. Alternator do regeneracji/wymiany.
Podobne pierścienie ślizgowe stosowane są przy zwykłych wylewkach obrotowych stosowanych w klasycznych bateriach z zaworami grzybkowymi, kwestia poszukania po marketach budowlanych albo sklepach instalacyjnych odpowiedniej średnicy. Ewentualnie można spróbować zastąpić część pierścieni lub wszystkie oringami tak dobranymi żeby uzyskać większe tarcie.
Kumutator regenerowałem na bez wyjmowania altka.? Biorąc pod uwagę fakt, że żaden alternator nigdy nie miał komutatora stawia to pod sporym znakiem zapytania twoją fachowość. No dobra, masz rację, ja też :). Regenerowałem pierścienie ślizgowe.
Jaka rezystancja powinna być na wale (tj. w punktach styku szczotek) tego generatora? Na pierścieniach ślizgowych wirnika powinieneś mieć poniżej 100 om. Pomiar przy odłaczonym regulatorze. Wynik 6,7Mom świadczy o tym że masz gdzieś przerwę w obwodzie magnesicy(wirnika).
Witam. Zobacz w jakim stanie masz szczotki na alternatorze, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i połączenia elektryczne na samym alternatorze. Oraz masy na silniku. Była wymieniana skrzynia więc i grzebane przy rozruszniku. Przewody "+" na nim sprawdzić - to wszystko w ciągu obwodu jest połączone. No i podstawa - czy same klemy na akumulatorze...
Cargo 134687 regulator kpl. Następnie 140093,140087 łożyska,przeważnie jeszcze pierścienie ślizgowe 135172.Koszt do 100zł
Pierścienie ślizgowe też wymieniał? Objaw jak na zużyte pierścienie. Albo przy wymianie podgiął wałek. Mógł też słabo je zalutować i siła odśrodkowa powoduje że nie łączy odpowiednio.
Zapomniałem dodać że pod magnesami zostawiłem uzwojenie jakie było wzbudzeniem chyba. Przy pierścieniach ślizgowych poprostu je obciąłem i mam nadzieję że nie robi to jakiegoś zakłócenia pod magnesami. Nie powinno generować się tam napięcie bo nie ma ruch względem magnesów, ale rozproszone pole magnetyczne ze stojana może generować prądy co wywoła...
Tak, tak ale nawet fachowe wydawnictwa i fachowe hurtownie części samochodowych pierścienie ślizgowe nazywają komutatorem; chodzi wszak tylko o to co prąd "podaje" szczotkom.
Pierścienie ślizgowe i szczotki. Tak, jak np. podawany jest prąd wzbudzenia dla alternatora. W dużych wiatrakach nie spotyka się takiego rozwiązania. Po prostu nie ma możliwości, aby wiatrak obrócił się więcej, niż dajmy na to, 270 stopni. Do obrotu są stosowane specjalne serwomechanizmy.
W tej wtyczce 2 pin masz D+ do lampki ładowania i DF, informacja do sterownika o obciążeniu alternatora. Zewrzyj niebieski kabel z tej wtyczki do masy i włącz zapłon, kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jak się zapala, to uszkodzony jest *regulator, szczotki, pierścienie ślizgowe lub wirnik (*niepotrzebne skreślić).
Po co rozbierać jak masz dojscie do każdej fazy, poprześ srubki. 2 trzeba sprawdzić czy płyni eprąd wzbudzenia czyli czy iskrzy na wsówce szczotek. Bez rozlutowania mostka z diodami wzbudzenia nie ma sensu. Jeśli chodzi o sam alternator to zmierz oporność między dwoma pierścieniami ślizgowymi na wirniku, wrzuć zdjęcie szocztek. Wydłub ten klej z osłony...
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
To są wszystkie.P http://obrazki.elektroda.net/86_12202856... http://obrazki.elektroda.net/12_12202857...
No nie do końca, niektóre silniki indukcyjne mają wyprowadzone uzwojenia wirnika na pierścienie ślizgowe (np. silnik pierścieniowy w łączu selsyny ) a nie komutator. Wskazówką może być liczba tych pierścieni ślizgowych, np. 2 . Ja bym orientował się jednak po prędkości znamionowej zapisanej na tabliczce (spisz sobie je ze strony producenta). Różnica...
Dodatkowa masa poprawiła stabilność napięcia. Na osi altka jest pompa vacum, gdzie cały czas jest tłoczony olej. Jeśli o-ring będzie trochę przepuszczał, to olej może być na pierścieniu ślizgowym i może być słaby styk ze szczotką - czyli chwilowe braki wzbudzenia
W tych alternatorach z tyłu zamontowana jest pompa podciśnienia, jest ona smarowana olejem z silnika, w przypadku nieszczelności na wałku wirnika olej wycieka na pierścienie ślizgowe i na szczotki, może to powodować takie objawy.Zobacz czy tył alternatora nie jest tłusty od oleju, jeśli tak, to wymiana uszczelnień wirnika.
Chyba chodzi Ci o regulator a nie komutator. Jeżeli już to pierścienie ślizgowe ;).
Nagminny taki problem miałem w Uazach przyczyną był wirnik alternatora w dwóch przypadkach był to zły lut wyprowadzeń uzwojenia na pierścienie ślizgowe a w trzech ;;coś'' z samym wirnikiem choć oględziny nie wykazywały żadnych uszkodzeń ,podejrzewam że to coś z magnetyzmem wirnika lub z samym uzwojeniem po wymianie na nowy usterka ustała
Jeżeli masz ten typ regulatora to masz dwie nakrętki i jedną małą śrubkę,ponadto może być problem z wyciągnięciem jeżeli na pierścieniach ślizgowych są głębokie rowki.P http://obrazki.elektroda.net/99_12015178...
230 V na szczotki regulatora, to chyba koniec z regulatorem. Sprawny regulator "daje" ok. "+" 18-20 V na szczotki wirnika (biegunowość jest oznaczona). W przypadku podejrzenia, iż regulator jest niesprawny, to po jego zdemontowaniu i uruchomieniu agregatu (zachowując właściwe obroty silnika i należytą ostrożność) można na próbę podłączyć napięcie stałe...
Biorąc pod uwagę wiek auta, logika podpowiada mi żeby zaglądąć nie tyle na szczotki ile na współpracujące z nimi pierścienie ślizgowe. Oczywiście szczotki też nie będą w najlepszej kondycji. Kolejna sprawa to pomiary spadków napięcia, bezpośrednio przy alternatorze i na zacikskach aku. Mimo to myśle że tu problemem będzie bardziej zużyty rozrusznik...
Nie może być połączenia między pierścieniami ślizgowymi i uzwojeniem wirnika, a jego korpusem. Jeśli takowe występuje, to powoduje właśnie uszkodzenia tranzystorów mocy w regulatorze. Jeśli wirnik ma przebicie, to nadaje się do wymiany, bo przewijać to mało kto chce ze względu na ruch wirowy, jaki wykonuje. Choć mogę ci podać firmę, która to pewnie...
Nitron-nie opowiadaj bzdetów jak kija wiesz w tej materii, na tym foru stało się standardem, że ktoś nic nie wie a najwięcej ma do powiedzenia. Altek w 1,8TD dymi dlatego, bo jest zalewany olejem kapiącym z intercoolera. Trzeba altka wymontować, dokładnie wymyć, i wumienic pierścienie ślizgowe i szczotki. No i zlikwidowac źródło przecieku, czyli uszczelnic...
Tam się pierścienie ślizgowe wycierały.
Z tego co pamiętam to 6303 i 6202 RS to jedno a C3 to drugie :D Chociaż i zwykłe bez powiększonego luzu też by się nadały myśle Skoro łożyska już piszczą to na bank i pierścienie ślizgowe są wyjechane. Skoro pierścienie to i szczotki już zużyte. Z dostępnością pierścieni slizgowych jest bardzo trudno. Tylko Cargo lub Bendiks takie posiada, prowadzą...
3 miesiące temu wymieniłem łożysko 6203 i 6204 (FŁT) + simering, pochodziło 3 miesiące i ..... Nawet na chińskich łożyskach i byle jakim simeringu pochodziło by o wiele dłużej. Są 3 możliwości: 1.Błąd montażu 2.Uszkodzona półoś - utrata wymiaru nominalnego 3.Uszkodzenie pierścienia ślizgowego (tego z brązu). Podaj model pralki.
Nie komutator tylko pierścienie ślizgowe. Zazwyczaj da się je wymienić. Mostek ma minimum 6 diod. Po 3 na blachę. Każda dioda jedną stroną dotyka swojej blachy a drugą uzwojenia. Jedna z blach jest podłączona do masy, druga do plusa - która jest która to zależy od tego czy blacha ma połączenie do katod czy do anod diod. Są 3 uzwojenia i jeden punkt...
Na pewno problem w alternatorze . Raz jeszcze musisz wszystko rozłożyć i patrzeć gdzie jest błąd . Osobiście stawiam na diodę . Idź gdzie indziej idiotyzmy pisać. Jeszcze jedna sprawa czy po przyłożeniu miernika do pierścienia ślizgowego na komutatorze ma być przejcie na obudowę alternatora ? (regulator napięcia zdemontowany) Dałeś ciała przy wymianie....
Witam Przepraszam że ciut nie na temat ale też o alternatorach Zabrałem się za regeneracje alternatora w swoim autku. Rozebrałem alternator magneti marelli, i nie było tego klina na ośce wirnika jest na niego miejsce, ale na kole pasowym nie ma miejsca na klin, jest miejsce na klin tylko na tej tarczy wentylatora i podkładce.Czy tak ma być? Może warto...
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
Witam. W alternatorze nie ma komutatora:) Sa dwa pierscienie:) Pozdrawiam.
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Budujesz ramę, mocowaną do dachu. Wszystkie napędy i instalacje montujesz na tej platformie, zamiast na dachu. Tu już trzeba się zastanowić i przygotować sobie jakiś projekt. Przekazanie napędu możesz zrobić nawet na zębatkach rowerowych. Jedna dospawana do osi wieży, druga do walka zamocowanego w uchwycie wkrętarki. Łańcuch spina wszystko. Identycznie...
Serwo ...hmm ale jak prąd doprowadzić ? Pierścienie ślizgowe.
Koniec szczotek lub pierścieni ślizgowych. Alternator do naprawy.
Zapewne chodz ci o silnik pierścieniowy który w normalnych warunkach uzwojenie stojana ma zasilane jest z sieci a wirnik poprzez pierścienie ślizgowe połączony jest z rozrusznikiem. Tobie chodzi (tak mi się wydaje) o jego synchronizację z siecią. Miałem kiedyś w technikum na pracowni takie ćwiczenie. Rzeczywiście wtedy stojan zasilany jest z sieci a...
Jak regeneracja polegała na wymianie łożysk i założeniu nowego regulatora plus mycie. To tak się czasem taka regeneracja kończy jak pierścienie ślizgowe maja głębokie bruzdy i trochę na okrągłości straciły i kontakt jest raz lepszy raz gorszy. Wtedy regulator szaleje by utrzymać stałe napięcie na wyjściu.
Akuratnie regeneruję pompy i wcale nie jest to takie drogie jak nie trzeba dorabiać wału. Wirników nie trzeba nowych, jedynie uszczelki, dławnicę (sznur). Do Andrychowskiej trzeba dorobić tulejkę od strony ssącej. Bez sprzęgła czasami pierścień ślizgowy.
Może obroty wzrastają bo napięcie ładowania spadło. Proponuje sprawdzić długość szczotek i stan pierścieni ślizgowych.
Póki co został zamówiony nowy regulator napięcia (Bosch). To sobie jeszcze zamów pierścienie ślizgowe wirnika (oraz łożysko tylne) bo znając te alternatory już są starte
Na zdjęciu poniżej masz pokazany element z którego wychodzą dwa kabelki zasilania, aby to rozebrać należy włożyć cienką blaszkę pomiędzy pierścień ślizgowy a blaszki które ślizgają się po tym pierścieniu, blaszki są po to aby łatwiej było zdjąć ten pierścień ślizgowy bo na środku ma rant. Następnie bierzesz duży płaski śrubokręt i odchylasz zaznaczoną...
Może ktoś miał podobne problemy i podpowie co i jak W moim byłym prywatnym berlingo z 2002r 1,9 zwykły osiołek, miałem miałem prawie identyczne objawy z tym że też nie można było uruchomić spryskiwania przedniej i tylnej szyby. Co się okazało... bezpiecznik o pompki spryskiwacza dostawał przerwy w momencie gdy popłynął prąd większy niż multimetr wymusza...
Witam. Nie ma nic prostszego od pierścieni ślizgowych i szczotek. Należy zastosować szczotki od alternatora i przy takich obrotach mamy żywotność około 20 lat. Pzdr.
W praktycznie każdych alternatorach obudowa okrywa stojan, tylko, że w przypadku MM wymieniam koło 17 rocznie, w przypadku innych modeli 5,6, a to o czymś świadczy (wystarcza wymiana diod, pierścieni ślizgowych, czy regulatora). Przy produktach magnetti Marelli, są to zwykle zwłoki nie warte naprawy, bo pękła obudowa i wirnik uszkodził stojan
Tak jest. Kolejny Chinczyk oszukał Polaka. Wirnik wyposażony w diody, nie w pierścienie ślizgowe i szczotki, stator wyposażony w tzw. ,,kondzioła", oraz uzwojenie 12VAC + mostek Greatza - ładownik akumulatorów. Żadnej stabilizacji napięcia wyjścowego. Nic ! Po co wy, Koledzy to kupujecie i dajecie się ,,nabijać w butelkę" ? Co pare dni ostatnio ukazują...
Gdyby problem był w braku wzbudzenia czyli zasilania regulatora alternatora to ładowanie pojawialo by się po przegazowaniu i ponad 3000. Tu raczej problem jest w alternatorze ubita dioda, regulator albo jajowate pierścienie ślizgowe.
Tyle że 99% problemów alternatorów w ciągnikach rolniczych to zatarte łożyska. A według mojego doświadczenia to zużyte pierścienie ślizgowe i niszczące się szczotki. Mało który alterantor który rozbierałem z ciągnika czy maszyny budowlanej nie wymagał wymiany pierścienia ślizgowego i szczotek. Może dlatego niektórzy producenci maszyn budowlnaych (np....
Witam wszystkich Buduję napęd żyrokompasu symulującego ruch statku. Żyro umieszczone jest na obrotowej tarczy i kabel od żyrokompasu łączy się ze specjalną przetwornicą wysokiej częstotliwości która umieszczona jest na osobnym pulpicie. Mój problem polega na tym że kabel od żyra owija się wokół niego podczas obrotu tarczy. Chciałbym połączyć kabel przez...
Kolego Tos 18 , nie chce rezygnować z jednej fazy , wole mieć pełna kontrolę nad siłą żywiołu napiecie w uzwojeń pradnicy 3 fazy przekazywane przez szczotkotrzymacz - czyli pierścienie ślizgowe - marnej jakości wg. mnie ,,chinskie,, plastelina - dlatego gdyby soś sie wydarzyło podczas porywów wiatru i jedna faza mogła by nawalic to wtedy klapa z ogonem...
W zwijaczach odkurzaczy są pierścienie ślizgowe bardzo podobne do tych z alternatorów.
Sprawdź czy pierścienie ślizgowe nie mają wżerów lub czy nie są jajowate.
Alternator raczej do naprawy, pierścienie ślizgowe na wirniku i szczotki.
Chciałeś wymienić pierścienie ślizgowe? Czy chciałeś dostać się do uzwojenia lub wymienić oś wirnika?
Witam, potrzebuję pomysłu z czego najlepiej wytoczyć pierścień ślizgowy do silnika hydraulicznego - tak żeby było wytrzymałe na okres dłuższy niż 30 motogodzin? https://obrazki.elektroda.pl/1547668900_...
Sterownik wstępnie zrobiony :) https://filmy.elektroda.pl/13_1749225773... Dodano po 2 Mam teraz mały problem. Wszędzie są pierścienie ślizgowe najwięcej na 6 kabli i 30A. A ja potrzebuje aż 8 kabli i nie wiem jak to rozwiązać. Są dostępne 8x 10 A ale to może być za mało? Wolałbym zarobić bezpieczniejsze i mocniejsze. 3 od prądnicy 2 od siłownika 3...
Należało by sprawdzić pierścienie ślizgowe czy nie są zowalizowane,i ewentualnie przetoczyć je
6303 od strony koła pasowego, 6203 od strony pierścieni ślizgowych
Pierścienie ślizgowe do wymiany. "Trochę" to dla Ciebie ile? Dla mnie bez sensu zakładać go do auta bo pierścienie kosztują groszę.
Wina alternatora. Należy go przejrzeć. Szczególnie pierścienie ślizgowe czy nie są nadmiernie wytarte.
To prawda, w dieslu powodem może być to, że altermator jest zalewany ropą cieknącą z pompy. Ale druga prawda jest taka, że pierścienie w tych mowych alternatorach lecą szybciutko.
Przerabiałem podobny silnik na alternator(cena ze szrotu mniejsza niż regulator) Alternator ze szrotu to często szroty... Wyjące łożyska, kończące się szczotki czy wycięty pierścień ślizgowy a do tego często koło pasowe na pasek wielorowkowy. Nie twierdzę że to złe rozwiązanie ale na pewno nie tańsze jak nowy regulator do tej prądnicy.
Regulację napięcia w maszynach synchronicznych przeprowadza się przez zmianę prądu wzbudzenia, takie samo zadanie ma regulator napięcia w alternatorze samochodowym. Alternator to także prądnica synchroniczna, trójfazowa, która po prostu ma wbudowany mostek na wyjściu. Częstotliwość napięcia w tworniku (stojanie) maszyny synchronicznej zależy od prędkość...
Mógłby ktoś wrzucić zdjęcia wirnika po przeróbce? Jestem ciekaw jak założyliście pierścienie ślizgowe.
To są pierścienie ślizgowe, a nie komutator. Co nie zmienia faktu, że do wymiany
Pierścienie ślizgowe. Bo znając alternatory Valeo szczotki tam są trwalsze niż pierścienie.
Jak na trzech końcówkach XYZ uzyskałeś cztery pomiary? To jakiś cud, choć wyniki są do przyjęcia. Nie zaplątał ci się tam pomiar z końcówką 86 alternatora. Czy przypadkiem nie są pomylone połączenia między alternatorem (końcówki XYZ i 86) a prostownikiem i przekaźnikiem? Pomiary rezystancji wyglądają OK. Dlaczego nie zrobiłeś innych pomiarów i prób?????...
Zobacz jak wyglądają pierścienie ślizgowe, szczotki, pasek klinowy i czy jest dobrze przykręcone koło pasowe. Pierścienie ślizgowe i szczotki muszą mieć świecącą powierzchnię tarcia. Bicie pierścieni też może zakłócać ładowanie. Można na chwilę podać bezpośrednio prąd na szczotkotrzymacz i zobaczyć jak będzie rosło napięcie z obrotami. Opór wirnika...
Witam ponownie! Uzwojenie wirnika choć aluminiowe było dobre . Rezystancja mierzona na pierścieniach ślizgowych wynosiła 34 Ohm-y. Zwarcia zwojowego nie było , sprawdzałem na próbniku . Magnesy nie uszkodzone , stabilnie zamocowane. Pozdrawiam.
W tych pralkach wymienia się całe łożyskowania wraz z uszczelkami pierścieniem ślizgowym Jeśli dochodzi do szybkiego ścierania uszczelniacza wina jest po stronie pierścienia ślizgowego Jest to taka gładka plaszka montowana przed łożyskowaniem
Typowy Valeo żaden cud. are3054. I nie psują się. SzSzkoda pieniedzy Dokładnie, wyjmij go i tylko wymień szczotki. Zobacz w jakim stanie są pierścienie ślizgowe.
Pierścienie ślizgowe.
To jest zależne od ilości biegunów silnika. Szerokość szczotek też musi być ograniczona do około szerokości lamelki komutatora. O tym, że obie szczotki będą mogły jednocześnie dotykać po dwie lamelki należy zapomnieć - zwarcie. W zasadzie da się to wykonać bez spawania/zgrzewania/lutowania, ale sama tokarka to za mało. Przyda się frezarka z podzielnicą...
No jasne jak się ma prądnicę a nie alternator. Pierścienie ślizgowe do wymiany i szczotki nowe wlutować.
To zobacz czy dasz radę zdjąć tylną obudowę plastikową alternatora bez wyjmowania go z samochodu, jak się uda to pod nią na dwie śrubki na krzyżak będzie przykręcony regulator. Przy wymianie uważaj byś nie połamał szczotek. I skontroluj stan pierścieni ślizgowych, mogą być już mocno wydarte.
Szansa na podwieszeni szczotek, czy jakieś ich niekontaktowanie po polaniu wodą jest raczej niewielka. Woda nie rozpuszcza węgla, a pierścień ślizgowy też od razu cały nie zzielenieje. Woda zrobiła gdzieś zwarcie i poleciała jakaś elektronika. Proponuję obrać kierunek na jakiś warsztat.
Sprawdź stan i docisk szczotek do pierścieni ślizgowych.
Znalazłem na allegro taki agregacik za 550zł: https://allegro.pl/oferta/agregat-pradot... I widzę że tutaj przynajmniej mechanicznie jest w miarę przyzwoicie. Tzn prądnica jest tak zamocowana że idzie ją wymontować i zamontować gdzieś indziej. Prądnica z uzwojeniem aluminiowym, przód i przednie łożyskowanie...
DF to połączenie pomiędzy regulatorem napięcia a uzwojeniem wirnika (oczywiście poprzez szczotki i pierścienie ślizgowe) Napięcie na tym zacisku zależy od regulatora napięcia w alternatorze, przeciętnie 5, 6 V, jeśli przewód podłączony do DF będzie miał gdzieś zwarcie, to ładowania nie będzie, w dodatku może sie spalić tranzystor sterujący w regulatorze...
Korbki brakuje :D . Model, nie wiadomo czy działający, prądnicy. Nie widać wyprowadzeń uzwojenia. Jezeli ma komutator to prąd stały, jeżeli pierścienie ślizgowe to przemięnny.
W końcu dostałem się do prądnicy. Na generatorze prądu stałego są dwa pierścienie ślizgowe z którymi pracują dwie szczotki na pierścień oraz 4 szczotki węglowe na komutator. Podłączyłem akumulator 12v na wzbudzenie i zakręciłem innym silnikiem prądnice to na zaciskach otrzymał napięcie. Przy większym napięciu wzbudzenia( łączyłem Aku) miałem większe...
Witam Sprawdziłbym ,szczotki ,pierścienie ślizgowe,oraz diody wzbudzenia,to na początek.
Wymień wirnik. Jeżeli masz wytarte pierścienie nie ma innej możliwości. Może urzywany?
Nie rozumiem o jakie "pierścionki" chodzi Pierścienie ślizgowe. Doprowadzony do wirnika prąd stały powoduje że uzwojenie/a wirnika wytwarzają pole magnetyczne w jednym kierunku a kierunek ten zmienia się wraz z położeniem kątowym wirnika względem uzwojeń stojana. Komutator jest tak jakby "prostownikiem elektromechanicznym" i mimo obrotu wirnika, kierunek...
tuleje ślizgowe kulkowe ślizgowe łożysk ślizgowe
kostki kierownicą passat slican admin zasilacz lenovo zamiennik
odbiornik reakcyjny odbiornik reakcyjny
Uszczelnienie pokrywy rozrządu Honda Jazz II Lokalizacja przycisku zasilania w Hondzie Civic 4D