Witam a gdzie przekaźnik się znajduje ?
Nie masz wrażenia, że dotyczy to obwodu pierwotnego przekaźnika pompy paliwa w zbiorniku.
A co jeśli przy przekroczeniu progu ciepła nie jest potrzebny prąd - w nocy. Kogeneratory mają dwa standardy wykonania: z modulacją mocy i bez modulacji. Bez modulacji to raczej takie małe. I właśnie jakie małe? Silnik 1,1 musi, niestety pracować mocą przynajmniej 4 kW bo poniżej takiej mocy nie ma sprawności. Przepustnica jest tak zamknięta, że opory...
Kolego tak jak pisał "kmitki" przywróć do stanu pierwotnego bez żadnych trójników i kombinacji. Poszukaj może nieszczelność ma pompa paliwa!
Zaczynasz mnie martwić, wyżej Cię ceniłem. Słuchaj, w tym systemie podstawą do uruchomienia przekaźnika pompy jest obecność impulsów zapłonowych na uzwojeniu pierwotnym cewki.
12V, na stronie pierwotnej układu zapłonowego też większe nie występuje. Strony wtórnej, czyli WN Kolega nie rusza.
Masz podgląd jakie ciśnienie pokazuje?...nawet wypięcie wtyczki nie zablokuje uruchomienia pompy...test pompy możesz wykonać? Czujnik wskazuje jakie jest ciśnienie pierwotne...
Jeśli chodzi ci o pierwotne zdjęcie, to by była rezerwa.
Kolego, u mnie błąd P0230 opisywany był błędem "błąd pierwotnego obwodu pompy paliwa" Okazało się ze w paliwie były opiłki. Do regeneracji poszła pompa wysokiego Ciśnienia (ta na rozrządzie) + nowa pompa w zbiorniku i płukanie całego układu.
Moc wiatru 1MW. 0.5MW leci dalej, ze względu na limit Betza. 0.5MW turbina konwertuje na moc mechaniczną na wale. Ta moc wynosi np. 0.4MW. Sprawność turbiny to zatem 80%. Inna sprawa że z wiatru odzyskała tylko 40% mocy. Ale to nie sprawność wynosi tu 40%. Gdyby tak było to reszta energii była by bezpowrotnie stracona. A nie jest stracona. Ależ właśnie...
Ze strony projektu. Sprawdzane na gotowym budynku to nie było czyli nie był robiony bilans cieplny czy charakterystyka energetyczna. Energooszczędność EUco+w (to wskaźnik zapotrzebowania budynku na energię użytkową do ogrzewania i wentylacji.) - 25,11 [kWh/(m2*rok)] EP (to wskaźnik zapotrzebowania budynku na nieodnawialną energię pierwotną, paliwo stałe...
pewnie tak bede musiał przywrócic filtr w pierwotne miejsce .
Webasto nie posiada własnego czujnika poziomu paliwa, a informację tę uzyskuje po CAN z instalacji pojazdu. Błąd tego typu prawdopodobnie źle odczytany.... błąd nie samego czujnika, tylko niskiego poziomu paliwa i jako "nie aktualny" tylko "były sporadyczny" zapisany w pamięci. Przy trybie aktualnym urządzenie w ogóle nie będzie miało próby startu....
Albo przekaźnik pompy do k-jetronic'a, włącza pompę na 3 sek, a później na stałe jak dostaje impulsy z uzwojenia pierwotnego cewki wn
Jeżeli mierzysz pomiędzy +12V akumulatora, a pinem piątym instalacji, to się nie dziw że masz tam 12V, bo przez pin 5 zamykasz obwód. Na drugim końcu masz masę przez pompkę paliwa. Tak jak napisał kolega wyżej. Przywróć instalację pod maską do stanu pierwotnego (powpinaj wszystko na swoje miejsce) i wtedy pomiary na wtyczce od pompy paliwa.
Sprawa wygląda tak ! Auto chodziło ! Po wymianie filtra paliwa odpala i czasem gaśnie po 5 sek. Czasem chodzi dobrze na wolnych, dopiero po załączeniu turbiny gaśnie. Czasem w garażu chodzi a zaraz po wyjechaniu zgaśnie ! Pojawia sie błąd pierwotnego cisnienia paliwa, chyba 203, oraz jeden nieznany. Próbowaliśmy podłączyć pompę w baku na stałe, nic...
Witam Samochód jak w temacie. Świeci się kontrolka check engine. Silnik przymula, ciężko wkręcić go powyżej 3tys obrotów i klekocze na wolnych obrotach jak stary diesel. Po wizycie u elektronika ciągle pozostaje błąd pierwotnego obiegu pompy paliwa, zalecił nową pompe. Poprzedni właściciel rok temu kupił org pompe bosha.. i już by nawaliła? Zamontowano...
Zasilane są szeregowo (po stronie pierwotnej) po dwie przez przekaźnik pompy paliwa. Sterowane są przez moduł mocy znajdujący się w sterowniku silnika styk 1 cylindry 1 i 4, styk 32 cylindry 2 i 3.
Znalazłem, do pompy paliwa podpięty był dodatkowy kabelek zasilany z radia puszczony przez tunel. Widocznie kiedyś komuś przestała działać i jakiś magik wymyślił coś takiego. Problem zrobił się kiedy obie wiązki zaczęły działać jednocześnie i przekaźnik dostawał podtrzymanie, a pierwotnym problemem okazała się kostka wiązki pompy paliwa na tylnej belce...
Brak iskry do sprawdzenia uzwojenie pierwotne zasilanie z przekaznika wtrysku i masa z ecu
Albo coś z pompą paliwa się dzieje w obiegu pierwotnym, albo błąd oprogramowania/aktualizacji sterownika silnika. Jeśli kontrolka silnika świeci, to błąd pompy, jeśli nie, to najprawdopodobniej trzeba zaktualizować sterownik silnika w serwisie.
Syczenie to nic innego jak paliwo wali do kolektora ssącego.jeżeli tak , to uszkodzony ECU. Przywróć zasilanie pompy do stanu pierwotnego. , lub na próbę w czasie zapalania odłącz bezpiecznik pompy paliwa Nr.26.
Pierwotną przyczyną była awaria dwóch świec zapłonowych jednocześnie.
Co odpowiada za regulację ciśnienia paliwa na wtryskiwacze-tylko zawór w pompie czy jest jeszcze coś? Ciśnienie pierwotne mam 3 bary, wysokie dochodzi do 47 bar, ale z chwilą dodania gazu spada do góra 10 bar i silnik gaśnie, czyli tak jakby pompa w.c. nie wyrabiała. Podstawiona trzecia pompa wysokiego ciśnienia i bez zmian.
A jaka była pierwotna przyczyna wizyty we warsztacie ??
Udało się!!!! Zdecydowałam się zdjąć obudowę cylindra. Odpięłam wężyk paliwa. Plastik z wiatraczkiem miałam widoczny od dołu i mogłam bez przeszkód ciągnąć linkę. W trakcie kręcenia elegancko wystawiały się takie plastikowe zaczepy, które mają obracać takim wielkim ustrojstwem całym metalowym. A zatem szarpak okazał się ok. Ale to wielkie ustrojstwo,...
Cała rzecz polega na tym, że obecnie masz kocioł na pellet, zapewne 5 klasy, który nie posiada nawet rusztu do awaryjnego palenia drewnem czy węglem. Posiada bardzo małą komorę paleniskową i mały popielnik. Cały proces spalania jest zautomatyzowany, a powietrze do spalania tylko i wyłącznie tłoczone wentylatorem. Popieram. Aby czysto i efektywnie spalać...
widze ze wszyscy piszą jakieś ble ble ble a nikt na temat -jeżeli nadal interesuje Cię jak to zrobić w prosty domowy sposób nie tnąc kabli i z możliwością powrotu do stanu pierwotnego (nawet w drodze) to odezwij się na moje gg3835151
Witam. Mam problem ze swoim Peugeot'em. Po wymianie spalonego podświetlenia zegarów, powstały dwa problemy. 1. Błędne wskazywanie poziomu paliwa, tzn. wskazówka wskazuje poniżej 0. 2. Temperatura, tak samo błędnie wskazuje. Moje spostrzeżenia. Prędkościomierz pracuje poprawnie, przebyte kilometry również. Po przekręceniu kluczyka wskazówki się podnoszą,...
Witam. Potrzebuję schematu zasilania ECU firmy Magnetti Marelli typu IAW 5AF.SM dla Fiata Panda 1.1 z 2004 roku. Objaw: po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC pompa paliwa startuje. Podczas kręcenia rozrusznikiem pompa nie chodzi i nie ma impulsów na cewki oraz wtryski. Impedancja obwodu pierwotnego i wtórnego cewek jest podobna. Czujnik położenia wału...
(-) Jeśli chodzi o te opiłki w filtrze paliwa, to jak to sprawdzić, trzeba wylać jego zawartość do jakiegoś naczynia czy jak?? Jakoś nie wyczuwam żeby głośniej działał silnik, nie mam takiego ucha. A czy gdy zabraknie paliwa to też pompa się zatrze? (-) Inna opinia z forum Renault: w masterze pompę CR nalezy ustawić. Obecność opiłków w paliwie można...
Witam Mój Peugeot sprawił dzisiaj niespodziankę. 306 2.0 HDi - RHY 90 KM system Bosch Otóż po "zgaszeniu" czyli przekręceniu kluczyka w zasilanie silnik jeszcze pracował przez jakieś 3-5 sekund. Typowa usterka regulator ciśnienia paliwa. Po odpaleniu ponownie samochód jedzie ale nie osiąga większych obrotów jak 2,5 tys. W trakcie dojeżdżania do świateł...
a masz w ogóle paliwo sprawdź a jak masz to tak jak kolega powyżej podpowiada jak nie to pompka ci padła tak tak tak tylko sterownik ma nadzór nad obwodem pierwotnym przekaznika
Źle wyczytałeś na forum. Pomyliłeś silnik CR z wtryskiem mechanicznym, gdzie jest zawór paliwa na pompie blokowany immobiliserem. Silnik w twoim samochodzie jest w pełni elektroniczny ze sterowanymi elektrycznie wtryskiwaczami i to one właśnie są programowo blokowane przez immo. Tu żadne druciki na pompę nic nie pomogą. W komorze silnika po lewej jest...
Witam Niedawno miałem agregacik kipor ig770 u elektryka ponieważ nie wchodził na obroty i gasł przy obciążeniu go. By wyciągnąć elektronikę podniósł zbiornik paliwa i był w trakcie naprawiania nad agregatem. Okazało się że super pracuje teraz to ja już nie wiem co jest grane. A po skręceniu - zbiornik paliwa wrócił ma swoje miejsce, sytuacja wróciła...
Z punktu widzenia emisji CO2 jest kwestia, jak wybór typu samochodu (silnik spalinowy + zbiornik z paliwem / silnik elektryczny + akumulatory) wpłynie na ilość węgla w paliwie zużytym na przejechanie takiej samej odległości. Silnik spalinowy w samochodzie ma gorszą sprawność, niż elektrownia, ale paliwo do tego silnika i jego zbiornik ważą niewiele,...
Tam jest immo w kluczyku i po wlozeniu do stacyjki dioda security gasnie czyli immo przyjelo kod.Wtedy rozrusznik kreci,pompa paliwa podaje. Kontrolka CHEK raz gasnie raz nie roznie z nia bywa.A iskry brak.
Sam stwierdził że dziwiło go to że niezależnie czy to silnik mały czy duży, osobowy czy większy, wtrysk czy gaźnik, olej syntetyk czy minerał efekt o dziwo zawsze niezmiennie ten sam. Bujda. O ile jestem w stanie uwierzyć w wersję z gaźnikiem to przy instalacji wtryskowej sterownik wykryje zwiększone obroty i po małej chwilce zmniejszy dawkę paliwa...
Oscyloskop w łape i sprawdz cewke po pierwotnej stronie. cos mi mówi ze masz ster uwalony. Analiza spalin tez by duzo powiedziała.
Zrob tak niech ci to dadza na pismie to co ci powiedzieli. Nastepnie zawiez samochod do innego serwisu opla np w nastepnym miescie. Tam jak ci naprawia niech wystawia swoja opinie tez na pismie i nastepnie wroc do tego pierwotnego z awantora i z prosba o zwrot kosztow holowania . A moze jakis proces?
Dodatkowy termostat pokojowy od kotla gazowego, zamocowany na pionie kotla weglowego powinien zalatwic sprawe. Jak rozpalisz w weglowym i temperatura pionu z kotla weglowego przekroczy np. 25 st. C, to gazowy odbierze to jako uzyskanie max. ustawionej temperatury w pomieszczeniach i sie wylaczy, do czasu az temperatura na pionie weglowego kotla spadnie...
Witam !!! Mam podobny problem tylko u mnie nie ma + na pompie paliwowej . Tymczasowo zrobiłem prowizoryczne podpięcie z włącznikiem plusa na krótko , ale chciałbym to przywrócić do stanu pierwotnego. Czy może mi ktoś powiedzieć w których miejscach mogę sprawdzić gdzie znikł prąd? Z góry wielkie dzięki.
pierwotny obwód zasilania elektrycznego pompy paliwa. czyli obwód sterujący przekażnikiem.
Spojrz na test przyspieszenia silnika przy jednoczesnym odcinaniu wtryskow. W tabeli przy przy nr 3 jest wartosc -1 . Tabelka oznacza przyspieszenie ,wartosc wzrostu obrotow silnika w czasie 1 sekundy. Pierwsza pozycja jest to pomiar przyspieszenia przy wszystkich wtryskach pracujacych.Potem sterownik wylacza po kolei kazdy wtrysk i mierzy ten sam przyrost...
80% cipowanych aut przed naprawą silnika powinno być przywrócone do pierwotnego programu. Ot taka mała niedogodność. Pozatym Diesel jak co nie chce palić to kopci . Na jaki kolor ci kopci bo jak nie kopci to znaczy że nie ma wtryskiwanego paliwa.
Ale ta kosa to ponoć 100% Made in Japan, Dokładnie!!!! Takie samo twierdzenie można 'wypluć' że telefony komórkowe 'iPhone', są w całości robione w: Cupertino, California, United States (w siedzibie firmy). Niefortunnie tak nie jest! Nawet te po $1500 (USD) są produkowane w CHINA., co absolutnie nie przesądza o ich jakości zarówno samego projektu....
Kolego, znajdz najpierw bardzo precyzyjny przepływomierz, który odmierzłby przepływ na poziomie 5l/h a potem znajdz jego odmianę która byłaby odporna na wysokie ciśnienie po pierwotnej stronie instalacji gazowej (i posiadałaby takowy atest, potrzebne do przeglądu instalacji gazowej) a potem to już tylko z górki.
Wyżej informacje o światowym zużyciu energii pierwotnej pochodzące z najnowszego raportu BP. Jak widać energetyka jądrowa dostarcza zaledwie 25 EJ z niemal 600 EJ zużywanych na świecie. Do poziomu rozwoju technicznego umożliwiającego bezpieczną eksploatację elektrowni atomowych nie wszyscy dorośli mentalnie. Z OZE jest dużo prościej. Ale uran uranowi...
przy paleniu paliwem podstawowym czyli koksem, kocioł należy zasypywać małymi porcjami paliwa W przypadku koksu nie ma to większego znaczenia dla sprawności czy porcje będą małe czy duże- koks nie ma składników lotnych, więc narzucenie dużej porcji na żar nie spowoduje intensywnej suchej destylacji lotnych składników paliwa. Raczej jest to pewnie spowodowane...
W prawie utracenie pojazdu to również sytuacja dalszego posiadania tegoż pojazdu Utracenie pojazdu, to fizyczna utrata rzeczy - nie jest utraceniem pojazdu zniszczenie silnika, urwanie koła czy brak paliwa - pomimo że te usterki powodują utratę pierwotnych cech użytkowych, będących istotą "pojazdu mechanicznego". Jak tracisz wzrok, to już go nie posiadasz...
Czy ciśnienie paliwa jest mierzone przez kompa ? Nie da się go odczytać z PyREN czy DDT ? Druga sprawa - wiem jak wygląda szarpanie silnika przy uszkodzonych cewkach - jest to łatwo diagnonowalne. Natomiast u mnie jest inaczej. Silnik nie wchodzi w tryb awaryjny a wachnięcie silnika na jałowym jest losowe - nie trwa długo. Więc jak wyjmę jedną cewkę...
W starych samochodach to był skutek a nie przyczyna pierwotna - kilkakrotne kręcenie bez możliwości uruchomienia silnika, doprowadzało do zalania świec. W nowych - nie znam się czy jest możliwe zalanie świec po kilku obrotach wału, wskutek nadmiernego wtrysku paliwa. swoje auto do starych czy nowych zaliczasz?
Zbiornik został sprawdzony jest czysty.. filtr paliwa wymieniam zawsze regularnie w granicach 10-12 tyś km. Jak mówiłem pompa została sprawdzona i wymieniona gdyż nikt nie chciał się podjąć jej regeneracji że wzgłedu na rdze wtrysku dałem do sprawdzenia gdyż mogły tam przedostać się opiłki oraz przemysłem listwę, by ten odcinek był czysty. Czyli obstawiamy...
Kosa była już w 2 serwisie po pierwszym zatarciu, serwisant dokładnie nie wie, czemu to się stało Czy masz możliwość wykonania zdjęć tych uszkodzonych zestawów cylinder i tłok z pierwszej i drugiej awarii dla porównania i wstawienia ich tutaj? Czy zastosowano na pewno właściwą świecę (np. dano bez tłumika zamiast z tłumikiem; może dano jakąś chińską...
Pomiary ciśnienia wykazały podciśnienie :cry: Bezpośrednią przyczyną było zatkanie zaworka zwrotnego w króćcu łączącym wąż zasilający z obudową filtra paliwa(tego mniejszego - wstępnego). To skutek. A przyczyną pierwotną buło założenie sitka na smoku na powrót a nie na wąż ssący. Jakiś czas temu zleciłem w serwisie wymianę czujnika poziomu paliwa i...
A większość piszę że odpowietrzyć się samo ? Stary daj spokój , dizle opla w tym 1,7 nie są dla wsiowych mechaników, ale koleś ma rację trze podciśnieniowo odpowietrzyć układ. Ale to nic nie da bo tę usterkę sam stworzyłeś w gratisie do pierwotnej. Odczytaj błędy, zobacz na komputerze czy widzi obroty silnika i obroty pompy wtryskowej. Jak odpowiesz...
Witam.Dawkę paliwa zmieniałem ponieważ samochód strasznie słabo odpala i robiłem to w adaptacjach kanał 05 lecz nic to nie pomogło i wróciłem do ustawień pierwotnych.
Witam serdecznie prosiłbym o jakaś poradę bądź nasunięcie mnie na jakiś kierunek działania , a wiec w corsie z został wymieniony ECU BSI oraz licznik ponieważ wcześniej poszło zwarcie i upalilo ECU na ten moment wróciła komunikacja z autkiem ale nie odpala błąd to P0230 obwód pierwotny pompy paliwa wadliwe działanie i tu zaczyna się przygoda pomierzone...
Sprawdź kopułkę, a najlepiej jakbyś miał od kogoś pożyczyć do sprawdzenia na podmiankę. Jeśli stara cewka jest już wypracowana, będzie za słaba iskra na świecach - co skutkuje niedopaleniem wtryśniętego paliwa do cylindra. Wymieniłeś świece na nowe - lepsza przewodność, ale po czasie kopułka może przestać już pracować, problem z obwodem pierwotnym/wtórnym.
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
Witam. Wiemy wszyscy, że wśród "fachowców" są też naciągacze i mam tego serdecznie dosyć. Wydałem już sporo, aby uzyskać poprawę i na naprawy. Dlatego piszę tutaj, aby otrzymać wskazówki, poradę. Mam problem ze zbyt dużym zużyciem paliwa w mieście. Bardzo wiele tematów wytłumaczyło mi, dlaczego tak się dzieje. W moim przypadku wymontowany został DPF...
Błąd p1187 - zawór regulacji ciśnienia - nieprawidłowe działanie. Wymieniłem filtr paliwa, w zbiorniku czysto, na zaworze kilka opiłków na sitku, wymyłem zawór w myjce ultradźwiękowej i nie pomogło. Tłumaczenie kodu usterki: P1187 - Za niskie ciśnienie paliwa, odchylenie regulacji. "Odchylenie regulacji" nie oznacza więc tylko i wyłącznie usterkę regulatora...
Mam problem ...spotykam się z opinią, że piece gazowe kondensacyjne są bardzo ekonomiczne.... Proszę o opinię w tej sprawie . Znalazłem lekturę : Usunąłem link. Po co link i skopiowany z niego cały tekst? "Jedną z najciekawszych cech kotłów kondensacyjnych jest możliwość osiągnięcia sprawności przekraczającej 100 procent. A to wszystko dzięki kondensacji...
Jakieś dowody? Jeśli kolega do tej pory nie wiedział, a myśli, że go oszukuję to naturalnym działaniem byłoby samemu znaleźć kontrargumenty, ale niektórzy mogą miewać problemy ze znalezieniem informacji w przepaściach internetu więc wrzucam gotowca: https://en.wikipedia.org/wiki/Photosynth... https://www.britannica.com/science/photo...
Na szczęście przed regulacją wykonałem pomiary każdej sruby. I mogę wrócić do pierwotnych ustawień. Jak wygląda ten przyrząd zegarowy ?? To jest ten sam co do lucasa ??? Gdzie się go wkręca ??? Ja miałem ustawiane lampa stroboskopową .
Próbuję uruchomić bmw318,po włączeniu kluczyka zapalają się kontrolki,rozrusznik kręci,ale nie działa pompka paliwa ani nie ma iskry.W niemczech stwierdzili po podłączeniu pod gniazdo diagnostyczne że uszkodzona jest cewka zapłonowa,co prawda cewka jest zespolona i każdy cylinder ma swoją,ale ja uważam że poprostu nie ma sterowania bo wszystkie uwojenia...
Nie istnieje coś takiego jak czysta energia a tym bardziej nie pasuje to sformułowanie do atomu jeśli ktoś to bezmyślnie powtarza to chyba powinien rozpocząć proces edukacji na nowo lub wstrzymać się od głosu. Całkowicie się z Tobą zgadzam, jak można mówić czysta energia - kiedy masa odpadów wynosi 98% pierwotnego wsadu. Ale z drugiej strony proces...
Bez przesady. Magazynować OZE można tylko mało jest aktualnie chętnych na inwestycje. Pierwsze co na myśl przychodzi to elektrownie szczytowo-pompowe, ale tutaj trudno zadbać o retencję energii z lata w zimie, bardziej o wyrównanie dobowe. Drugie co przychodzi na myśl to elektroliza wody. Sprawność procesu sięga obecnie 80%. Problem jest taki, że wodór...
sprawdziłem i jest jeden problem wtryski na krótko działają ale po podłączeniu pierwotnego zasilania brak reakcji. I jeszcze jedno bo z tego co sprawdzałem to mądrzy gazowninicy podpieli sie pod zasialanie od pompy paliwowej. totalnie nie wiem co to może być pomocy.
witam kolegów mam podobny problem z 306 HDI 2.0 od połowy grudnia auto wędruje od mechanika do mechanika jak na razie straciłem 1500zl i dalej nic auto nie działa wiec podwinąłem rękawy i do pracy rodacy problem mam taki ze auto odpali na Plaku, na postoju działa idealnie nawet dochodzi do 5000obr/min ale jak zacznę jechać zaczynają się problemy auto...
Nawiasem mówiąc diesle mają niższy ślad węglowy niż benzyniaki Chodzi o zużycie paliwa? moim zdaniem wywierają mniejszą presję na środowisko, zwłaszcza wykorzystanie zasobów. Porównując klasyczne rozwiązania konstrukcyjne to do wyprodukowania silnika Diesla trzeba jednak zużyć więcej zasobów i energii pierwotnej. Pozostaje jeszcze kwestia trwałości...
Witam, Noszę się z zamiarem wykonania urządzenia, które będzie m. in. realizowało krótkie (rzędu kilkudziesięciu ms) odcinanie zapłonu i paliwa. Moduł zamierzam wpiąć szeregowo w wiązkę elektryczną pomiędzy sygnały wychodzące z ECU, sterujące cewkami i wtryskami. O ile z odcinaniem paliwa nie widzę większych problemów, o tyle sytuacja z odcinaniem zapłonu...
Witam :) Posiadam Peugeota 206 2.0Hdi W trasie zapaliła mi się kontrolka check. Od dłuższego czasu silnik zaczął głośno pracować metalicznie stukanie kiedyś działo się tak na wolnych obrotach.Dźwieki dochodzą od strony rozrządu(podejrzewał bym napinacz)ale jest tak tak niewiele miejsca że ręki nie można wsadzić. Podłączyłem komputer i wyskoczyły mi...
http://obrazki.elektroda.net/59_12382745... na poczatek bedzie gaznik - to jest phbn 12 bs, prawdopodobnie masz wlasnie taki, bo to standard w Area 51 - zaznaczylem Ci srube regulacji powietrza NR 1, i ta srube nalezy najpierw wkrecic do oporu, a potem wykrecic o 1 i 7/8 obrotu. Sruba nr 2 to regulacja wolnych obrotów, to juz regulujesz w zaleznosci...
Witam, po prawidłowym ustawieniu rozrządu i usunięciu usterki z czujnikiem położenia wału auto pali, pozostał jesZcze problem z pompa paliwa. Do jednego z przekaźników nie dochodzi sygnał ecu , po występowaniu ręcznie przekaźnika pompa działa . Wyskakuje błąd p0230 pompa paliwa , obwód pierwotny ,zawór ELAB Czy ktoś wie gdzie szukać usterki? Aha , na...
Widzę że potrzebujesz raczej nowej obudowy filtra powietrza, bo tej nie ma już jak przykręcić i z tego powodu masz problemy ze spadaniem z gaźnika. Jak zatkasz otwór nr. 1 to skąd silnik będzie brał powietrze do przyrządzenia i spalenia ładunku? Wkład filtra powietrza (gąbkę) można umyć w benzynie, tyle że chińskie gąbki puchną od benzyny i muszą one...
Nawiasem mówiąc rok 2020 to będzie istny armagedon w energetyce bo poza w/w opłatą za moc dojdą jeszcze "transfery statystyczne" za niewykonanie 15% udziału OZE. Co prawda prosumentów to nie dotknie bo są liczone od kWh ale obowiązek zakupu trwa przez 15 lat. Co gorsza ostateczną datą jest rok 2035 czyli każdy kto zechce uciec przynajmniej przed częścią...
Przed napisaniem odpowiedzi zdjąłem plastikowy kosz z klapką i sprawdziłem wnętrze. Po oględzinach i "przejechaniu" palcem nie stwierdzam żadnych śladów korozji ani błota. Powłoka antykorozyjna jest nienaruszona. Z zewnątrz oczywiście wszystko wygląda idealnie. Krótko mówiąc - naprawa okazała się skuteczna, a nadkole skutecznie eliminuje pierwotną przyczynę...
Witam Wszystkich auto nie zapala ,diagnozowana Techem zgłasza błąd P0230-obwód pierwotny przekażnika pompy paliwa napięcie za wysokie. Pompa pracuje kilka sekund po włączeniu zapłonu ale przy kręceniu rozrusznikiem stoi , Gdy robię jej test z techa pracuje normalnie .Po spięciu przekażnika na krótko pompa pracuje ale auto dalej nie zapala ;brak ciśnienia...
Zakładam, że masz osprzęt Bosch, bo sugeruje to ten zaworek w obudowie filtra paliwa. Ten zawór znajdujący się wewnątrz filtra ma za zadanie utrzymać ciśnienie paliwa na wyjściu z filtra do pompy wysokiego ciśnienia na poziomie ok. 2 barów. Trzeba tam wpiąć manometr i sprawdzić czy to ciśnienie utrzymuje się na poziomie tych 2 barów. Jeżeli jest niższe...
WITAM Mam problem z autkiem KIA CARENS 2,0 CRDI , autko zimne ciężko odpala trzeba długo kręcić około 1min. Jak ciepły to jest lepiej ale też czeba chwilę pokręcić. Błędy jakie były to P0230 - obwód pierwotny pompy paliwa i P1181 - kontrola ciśnienia na szynie paliwowej. Podczas sprawdzania w parametrach wyszło ciśnienie na listwie CR jest za niskie...
witam. potrzebuje rady odnośnie pompy wtryskowej. mam mały problem w postaci takiej iż na biegu jałowym silnik szarpie i troche nie równo pracuje. początkowo myślałem, że ucieka kompresja, ale po wymianie uszczelki zero poprawy. myśle, że to moze byc wina zbyt dużej dawki paliwa. posiadam pompe wtryskową lucas, silnik mam o pojemnosci 1.9 D. dziś przyjrzałem...
Z tą redukcją (jako reakcją chemiczną a nie ograniczeniem emisji) NOx przez magnetzery to już zakrawa na alchemię... jeśli to jest EOBD to po wycięciu katalizatora pracuje w trybie awaryjnym ze zredukowaną mocą (aby utrzymać emisję zanieczysczeń w normie) i to jest odpowiedź. Swoją drogą to producenci samochodów ograniczają koszty jak mogą (porównaj...
Poszukuję takiego urządzenia / rozwiązania. Pierwotna instalacja to 6V. Chcę wymienić: prądnicę 6V na alternator 12V akumulator 6V na akumulator 12V. Zasilane z przetwornicy: wskaźniki 6V wskaźnik ilości paliwa - 6V silnik wycieraczek - 6V. Związku z powyższym poszukuję przetwornicy 12/6V ok 10A lub sugestii jak to rozwiązać? Pozdrawiam.
Witam wszystkich, zwłaszcza miłośników maszyn elektrycznych i silników spalinowych. Gdy jedno z drugim połączyć... Jestem nowy na tym forum (chyba daawnoo temu tu byłem przez chwilę -?), więc jakby co to proszę mnie nie bić tak od razu ;-). Wobec widma drastycznych podwyżek cen energii, szczególnie w postaci elektrycznej, głośno przypomniał o sobie...
Witam, Witam wszystko, Z góry uprzedzam, że nie jestem żadnym mechanikiem. Znam się na tym na tyle, by wiedzieć jak sprawdzać sprawność świecy, jak wymienić klin w silniku kosiarki, czy jak wyczyścić gaźnik i wymienić uszczelki :- ). Coś tam czy tam na temat, ale specem nie jestem, więc proszę o wyrozumiałość i pomoc. Mam stary miniciągnik czecho-słowackiej...
Moje auto spadało 7-8 litrów benzyny. Po przeprowadzeniu się zaledwie 18 km dalej nagle zaczęło spać 12 13. Jak myślisz Co się zepsuło? A może klimat mu nie odpowiadał trochę dalszej odległości? Po przeprowadzeniu się w pierwotne miejsca spalanie wróciło do tej samej podanej pierwszej normy. Kobieta mówisz że jeździ delikatnie nie przyciąga na super...
Zacznijmy od początku do pracy silnika są potrzebne 3 podstawowe rzeczy ciśnienie sprężania mieszanka paliwowo-powietrzna i oczywiście iskra w odpowiednim momencie zakładając, że nie jest przestawiony rozrząd i ciśnienie nie idzie ale w gwizdek. kolego jeśli nie chce ci odpalić to sprawdź w tym momencie czego jej brakuje. Czy paliwa aby wytworzyć mieszankę...
2H2 + O2 -> 2H2O => (2 + 1) : 2 => 3 : 2 Czyli dwie objętości wodoru i jedna objętość tlenu dają w wyniku dwie objętości pary wodnej, a wiec po reakcji całkowita objętość gazu zmniejszy się w stosunku 3:2. Dla porównania: C7H16 + 11O2 -> 7CO2 + 8H2O => (1 + 11) : (7 + 8) => 12 : 15 dla benzyny (orientacyjnie), gdzie objętość spalin po reakcji rośnie....
Dziś odłączyłem całkowicie LPG, emulator itd. Następnie odłączyłem alarm i jakieś śmieszne blokady zapłonu. Po przywróceniu instalacji do pierwotnej postaci jak fabryka nakazuje silnik dalej nie pali. Odpala na plaku i chodzi więc iskra jest. Strzela w przepustnicę ogień pewnie przez podawanie placka. Napięcie do wtrysków dochodzi . Z wtrysków "sika"....
Włodku nie bardzo rozumiem powietrze wtórne to spaliny? Pierwotne to to co doprowadzasz do procesu spalania? Masz rację, że w czasie spalania zmienia się stosunek powietrza do paliwa gdy uwolnią się już najbardziej lotne składniki. Dlatego myślę o tym rozwiązaniu, aby nie przechładzać bo i po co robić straty? Tob widzę, że temat potraktowałeś poważnie,...
Czy przy pomiarze ciśnienia w silniku wskazane jest wypiąć bezpiecznik od pompy paliwa i wtryskiwaczy w tym modelu? Pytam, bo kiedy dawno temu sprawdzałem w Xsaro Picasso nie odpialem i po uruchomieniu auta okolica była zadymiona przez jakis czas. Zrobiłem pomiar kompresji. Na sucho było 11-11,3 bara. Zmierzyłem z olejem, wzrost ciśnienia o 2 bary na...
My tu gadu-gadu, ale powoli sam już odbiegam od pierwotnego tematu jakim był zakup kotła. Ja powiem tak: jakikolwiek kocioł kupisz, będzie ci ogrzewał mieszkanie. Ale będziesz płacił ogromne koszty użytkowania. I chyba tylko nie moim zdaniem, mógłbyś tego uniknąć. Trzeba tylko popytać, poszperać w przepisach. Bo na chwilę obecną sytuacja wygląda tak,...
Nie tyle pompa w baku, co pompa CR. Na boku pompy masz zawór na dwa torxy, chyba T30. Czasami się zacina. Czyszczenie często pomaga, ale w beznadziejnych przypadkach (czyt, przebiegach) trzeba wymienić. P0230 to obwód pierwotny zasilania pompy paliwa/zawór elab Sprawdź czy masz przekaźnik pompy paliwa, czy masz wstawioną zworkę. Potem sprawdź, ewentualnie...
Ecodriving liczy tylko koszty paliwa. Diesel trzymany na superniskich obrotach, zwłaszzcza przy próbach zwiększania prędkości robi kosmiczne przepały i wytwarza warstwę nagaru, pomijając zarzynanie wtrysków, które są chłodzone paliwem. Hamować silnikiem trzeba umieć, bo są osoby, które wykańczają tym sprzęgło. I ciekawostka: Mimo mojego pierwotnego...
Kupiłem nowa piłe Handy Rg 5300 , do tego zakupilem olej i mieszanke do paliwa , po przeczytaniu instrkujci odpalenia , dolalem paliwo i olej do smarowania. Po pierwszej probie pociagniecie za sznurka nie chcial sie wrocic , to coz bylo robic jak odkrecic plastik i sporawdzic sznurek do pierwotnego stanu. Po skreceniu wgl nie chciala palic ani nic ,...
Jakby ktoś szukał to naprawiałem raz taki ATS (jednofazowy), w wolnej chwili poszukam odręcznego schematu zrysowanego z płytki. Usterka była banalna - utrata pojemności kondensatora 100nF na wejściu RESET mikrokontrolera AT89C2051 przez co nie startował poprawnie. Sygnały na tym 5-pinowym złączu: 1 - +12V akumulator, w ATS jest ładowarka (flyback z...
Obecna sytuacja pokazuje chyba kierunek. Większość gazu jest spoza Europy, uran drożeje. Wiatr i słońce będzie zawsze .... aczkolwiek nierównomiernie :) Problem w tym, że decydenci nie odróżniają mocy od energii. Wiatr i Słońce mogą oszczędzać energię ale nigdy nie dostarczą nam pewnej podaży mocy. Z tego powodu konieczne należy ją zabezpieczyć, a...
Witam! Mam wyciek paliwa z pod nastawnika pompy wtryskowej. Auto pracuje prawidłowo. Czy jest możliwa wymiana uszczelki spod nastawnika w własnym zakresie bez użycia VAG-a. Czy po zdjęciu nastawnika nastąpią samoczynnie , niekontrolowane jakieś przestawienia pompy. Chodzi mi o uszczelkę między korpusem pompy a nastawnikiem. Zamierzam wcześniej zaznaczyć...
Kolego Xantix, niedawno napisałem, że w temacie propagandy tak się zapętliliście, że potrzebujecie chwili oddechu. Lekarzu lecz się sam ;) Gdy zajrzysz do GUS-owskich statystyk dot. energii zobaczysz tam coś co nazywa się "energią końcową". https://stat.gov.pl/files/gfx/portalinfo... Jest to energia...
filtr pierwotne nawinąć pierwotne pierwotne oporność
pomiar temperatury termoparą manta trzaski termik sprężarka
stacja parowa wyłącznik czasowy
Sony KD-49X755F eMMC Failure: Symptoms, Repair, Replacement, and Main Board Swap