Witam. Kupiłem golfa z uszkodzonym silnikiem. W aucie wymieszal się płyn z olejem w zbiorniku i przewodach ogrom mazi. Nie chodził na drugi cylinder był brak kompresji. Auto rozebrane do zera tłoki głowica itd. Okazało się że tłok pekniety głowica wywalona. Więc nowy tłok głowica do regeneracji nowe śruby nowe uszczelki. Wyplukany cały układ nowa chłodnica....
Silnik ma może 240 motogodzin i więcej stał, więc komresji nie sprawdzałem . Miałem kiedyś przytpadek przy nowym silniku SW400 , że zawór się nie domykał, ale to już kręcąc kluczem dało się wyczuć. Dodano po 7 Piana z tej pierwszej sekcji sugerowała nieprawność pompy, ale po serwisie pompy jest to samo, więc albo serwis ( Bosch} spłycił temat, albo...
Regulacja zaczyna się, gdy zawór wydechowy cylindra pierwszego jest całkowicie otwarty (otwarty, czyli przesunięty całkowicie w dół). Aby ustawić zawór w taki sposób, należy kręcić wałem korbowym za pomocą środkowej śruby koła pasowego. Nasadka dla tej śruby to 22 mm. Można wykręcić świece zapłonowe (choć bez ich wykręcenia też jest dość łatwo), aby...
A ja mam dla ciebie inną propozycję, oto dwa cylindry z zaworami zasilającymi z1 i z2 które mają zawory "odpowietrzające zo1 i zo2 oraz czujniki poziomu cieczy (czP1 i czP2) Woda z jednego cylindra do drugiego przepływa przez turbinę T. (mozna zrobić system sterujacy tak żeby kręciła się w jedną stronę) I tak mamy napełniony cylinder pierwszy wodą,...
Pierwszy cylinder w gmp i regulacja zaworów pierwszego cylindra. Potem obrót wałem bodajże o 180. Dawno nie robiłem i się trochę zapomniało. Ale raczej o 180 stopni i regulacja zaworów cylindra drugiego. Szczelinomierz oczywiście i ssący na 0,2-025 wydechowy na 0, 3 mm
Napisz co konkretnie chciałbyś wiedzieć. Nie ma żadnego punktu BMP. Jest GMP-górny martwy punkt, czyli położenie tłoka całkowicie w górze (tak to nazwę), oraz DMP-dolny martwy punkt, czyli położenie tłoka na dole. Co do metody ustawiania to obracasz wałem aby tłok pierwszego cylindra znalazł się w GMP (koniec suwu sprężania), wtedy obydwa zawory masz...
Skoro ma nową głowice i wtryski po regeneracji to nie po winno być to przynajmniej teoretycznie. Szczelność zaworów sprawdzisz samemu nabijając powietrze pod ciśnieniem do cylindra przez otwór wtryskiwacza. W nowych głowicach zdarza się że ciężko chodzi zawór i nie nadąża się zamknąć. Ale wtedy lubi walić w tłok. Wtryskiwacz sprawdzisz samemu przykręcając...
A sprawdzałeś czy na tym zaworze są całe sprężyny? Czy któraś nie pękła? Na każdym zaworze są dwie(jedna w drogiej) Sprawdź to koniecznie.
(at)Aleksander_01: To jest zawór za pierwszym stopniem sprężania i nominalnie ma 4 bary. Zakładam, że w tym miejscu kompresora nie powinno być więcej niż te 4 bary. Drugi zawór bezpieczeństwa ma 15 barów. Myślę, że to zaworek na płycie zaworowej nie trzyma w jedną stronę i wysokie ciśnienie wraca do pierwszego cylindra. Nie znalazłem nigdzie informacji...
Auto nie pali na pierwszy cylinder. Zacznę od tego, że auto miało niewielki pożar, spaliła sie instalacja elektryczna od wtrysków. wcześniej auto paliło na wszystkie cylindry Teraz instalacja jest odtworzona i wszystko powinno byc w porządku, sygnał na wtryski jest, wtryski też działają, iskra tez jest, na gazie i benzynie jest tak samo. Kompresja jest...
Skoro zaczyna się otwierać zawór ssący to znaczy ze sie skończył suw wydechu i rozpoczyna ssania. I wtedy palec POWINIEN być naprzeciwko styku do pierwszego cylindra. Potem suw ssania, sprężanie przy zamkniętych zaworach, iskra, praca przy zamkniętych zaworach i otwarcie zaworu wydechu.
Spalony zawór czy głowica?
Witam! Problem dotyczy c330 po kapitalnym remoncie. W ciapku zrobione: -szlif walu / panewki -pompa po regeneracji -wtryski po regeneracji -głowica splanowana -zawory wszystkie nowe -tuleje, tłoki. Po złożeniu ciągnika i uruchomieniu ( za strzałem) okazało się ze spod uszczelki głowicy sączy się woda. Zjechałem głowica na stół. Woda poszła do oleju...
Zawory zawsze są lekko uchylone, gdy tłok znajduje się w górnym położeniu, pomiędzy suwami wydechu i ssania. Nic z nimi nie kombinuj, narobisz sobie tylko problemów. mnie nie chodzi o kombinowanie,bo w skuterku wymieniłem filtr paliwa i jeździ, ale dociekam po kiego grzyba jest tam ten niby,,erg,,bo jeśli oba zawory są otwarte to niema podciśnienia...
stwierdził to wyciagnieciu kazdego przewodu po kolei i właśnie przy pierwszym nie było słychać róznicy[/quote] Dobrze, że językiem jak baterii nie sprawdzał. Czy po zdjęciu przewodu WN z pierwszego cylindra i trzymaniu go w pewnej odległości od świecy słychać przeskok iskry? Jak tak to kompresja do pomiaru. Na dzisiejszym paliwie mógł zawór się "wykruszyć".
Pokrywa rozrządu w górę i zawory do regulacji. W Renówkach pierwszy cylinder jest od skrzyni. Potwierdzam jednak przed zmierz ciśnienie w cylindrach
I nie odkręcaj żadnych przewodów. Jak będziesz kręcił wałem to patrz kiedy zawory będą miały mijankę. To znaczy zamyka się wydechowy a otwiera ssący. To znak że ten tłok jest w górze tylko nie w tej fazie cyklu. Namaluj znak na kole pasowym i zrób wałem jeden pełny obrót tak by znak znalazł się w tym samym miejscu. Na tym cylindrze możesz ustawiać zawory....
witam szukam instrukcji wymiany paska rozrzadu i kolejnosc zaplonu od ktorej strony liczy sie pierwszy cylinder suzuki wagon + r 2000 poj 1.3 auto przy zapalaniu troche dymi podejrzewam ze to uszczelniacze ,przebieg auta 93 tys czekam na pomoc.pozdrawiam
Powiem Ci z doświadczenia że 2 razy już się nadziałem, doszukiwałem się problemu w elektronice (sterowanie wtryskiem) albo układzie zapłonowym (też wypadanie zapłonu, migający check itp z tym że w benzynie-pierwszy przypadek wypalony zawór-za mały luz, drugi przypadek wypalona upg między 2 a 3 cyl.), a zacznij od tego co koledzy wcześniej sugerują....
Bunt maszyn. To ja wam powiem coś takiego. 12 lat temu jak zaczynałem życie w UK to zdarzyło mi sie popracować półtora roku w bazie autobusów jako ich mechanik. Były tam tez trzy maszyny Optare Solo. Maszyny te nie miały całej wiąchy przewodów lecących wzdłuż autobusu do zasilania i kontroli wszystkiego ale sześć modułów elektronicznych po jednym w...
Koledzy to mój pierwszy wpis na forum. Mam problem z samochodem i być może z mechanikiem. Na początku listopada toyota carina 1,8 benzyna/gaz przestrała palić na jeden gar. Pierwszy z lewej jak się patrzy od przodu. Wymieniłem świece i kable i dalej nie palił. Pojechałem do mechanika. Zmierzył ciśnienie na tłoku i stwierdził, że jest "0". Rozebrał silnik...
Ciśnienie na pewno jest... pierścionki wymieniłem i zawory dotarte, ustawione tak jak w książce pisze i to samo co i przed remontem. To nie jest mój pierwszy Polonez, co robiłem, ale ten, i to jeszcze mój, mnie już załamuje.
Do 1.6 AEE też mam legalną instalację z parownikiem, może dlatego legalna bo ponad 10 lat temu zamontowana. Co do plastikowego kolektora mam założony podwójny grzybek na strzały gazu, masz zapewne taki sam kolektor w AEX jak w AEE gdzie grzybki przeciwwybuchowe można wmontować od dołu kolektora z tyłu. Oraz drugi grzybek na wierzchu w obudowie filtra...
1. ceramizer nie jest motodoktorem. Motodoktor zagęszcza olej jest słaby bo ten najlepszy zawiera teflon, ceramizer oblepia miejsca gdzie powstaje największe tarcie ceramiką z miedzią i potem następuje ugniatanie/szlifowanie tej warstwy. Z tego co wiem najdroższe silniki japońskie mają ceramiczne niezniszczalne zawory. Silnik zaprojektowany z ceramiki...
Witam. Jestem użytkownikiem Kia sportage z 2008r 2.0 16v która jest wyposażona w instalację gazową firmy Vialle. Samochód zakupiłem w 2017r. Auto sprowadzone z Holandii zakupione w komisie w Radomiu(opinie się potwierdzają tam nie kupujemy) od początku były jakieś problemy. Pojazd kupiłem zimą do tego w niedzielę daleko od miejscowości gdzie mieszkam....
Przepraszam Panowie, rzeczywiscie "troszeczkę" pomyliłem te święta... no cóż, możne za bardzo się przejmuję tą usterką, zawory te owszem pierwszy raz regulowałem i się nie udało;/. Co do tego sposobu co jest w pliku "megane zawory.doc" to mam nadzieje ze zadziała. Dam znac pewnie za trzy dni, hehe po tych siwetach co to je pomyliłem<zawstydzony>...
Czapka do góry i rób głowicę, nie Ty pierwszy i nie ostatni w tym motorze;) A pierścienie? Upewnij się po zdjęciu głowicy jak trzymaja zawory..
No właśnie teraz widzę że bezpośredni wtrysk paliwa może być problemem z racji małej przestrzeni na zawory (komora częściowo w tłoku) oraz związane błędu montażu o których wspominano wcześniej (przykręcenie głowicy z otwartym zaworem akurat na tłok w GMP).
Witam. Mam poważną usterkę w Oplu Meriva 2005 1.6 16v z16xe. Mianowicie silnik nie pali na pierwszym cylindrze. Do tej pory sprawdzona cewka (ok.), podmieniony wtryskiwacz i napięcie na przewodzie (ok.), nowe świece, również sterownik znajdujący się na silniku, wprawdzie używany, ale na gwarancji i podaje napięcie na wtryskiwacz jak również na cewkę...
witam opiszę całą historię ; samochód przyjechał do mnie z zerwanym łańcuchem więc założyłem nowy rozrząd ,popychacze,dźwigienki i przy okazji olej i zapalił ale już nie chodził na 4 cylindrze więc uznałem że oberwały zawory i są krzywe więc zdoiłem głowice i na pierwszy rzut wszystko ok po rozebraniu okazało się ze zawory są minimalnie krzywe więc...
Witam, mam problem z Mercedesem w202 2.2D 75KM. Spadło nagle ciśnienie na cylindrze 4 do 10atm. na pozostałych jest po 33atm. 4 cylinder w ogóle nie chodzi czasem na wyższych obrotach wystąpi zapłon stukowy (zbiera się paliwo uszczelnia i czasem odpali) zdjąłem głowice zalałem pierwszy sprawny i czwarty wadliwy ropą paliwo ubywa z cylindrów po równo...
Witam! Samochód Opel Omega 2.0 na jednym wałku (GAZ i BENZYNA). Gość zatarł silnik, kupiliśmy silnik od vectry i zrobiliśmy przekładkę, z vectry został blok, wał i głowica (+zawory i wałek) reszta od omegi w tym rozrząd. Silnik odpalił, lecz nie pali na jeden cylinder (na pierwszy), benzyna jest na wtrysku, a gaz drugiej generacji (mixer przed kolektorem...
witam wszystkich to mój chyba pierwszy temat wiec jak coś nie tak zrobiłem to przepraszam ale proszę o podpowiedzi co mam poprawić . A wiec mój problem polega na tym ze auto chodzi dobrze ogólnie tylko jak silnik próbuje wkręcić do odcięcia to pod końcem auto przestaje chodzić na jednym cylindrze i nie jest to spowodowane brakiem iskry tylko brakiem...
witam! Mam taki problem z moim oplem combo 1.7 td isuzu mianowicie: Na zimnym silniku odpala idealnie, pracuje w miare równo, im bardziej ciepły to zaczynają sie problemy z pierwszym od rozrządu cylindrem. Zaczyna kopcić na niebiesko, bardzo mocno, jak luzuje rurki od wtrysków to na pierwszy nie reaguje. Była wymieniana uszczelka pod głowicą, pompa...
Witam, po wlaniu oleju na rozgrzanym silniku kompresja skoczyła do 5 bar na pozostałych bez olej na rozgrzanym tak jakby spadłą może pierwszy pomiar na zimnym źle wykonałem bo na 2,3,4 średnia między 13-14 bar , jeszcze raz sprawdzę jutro na rozgrzanym bez olej na pierwszy bo tak wskazywałoby to na pierścienie na pierwszym cylindrze a ja obstawiałem...
a więc tak, po rozkręceniu wszystkiego (łącznie z całą klawiatura, zaworami itd) oraz przeczyszczeniu, chociaż nie było żadnych dużych zabrudzeń, wszystko złożyłem, ustawiłem zawory i rozrząd. skuter zapalił od pierwszego jak przed awarią, normalnie jak by się nic nie stało. co do usterki pewności nie mam ale najprawdopodobniej to rozrząd się przestawił....
Witam. Mam taki problem ze swoją Leganzą 2.0 133KM. Mianowicie w czasie jazdy przy zmianie biegu strzeliła mi z gazu (zwykła instalacja) i od razu zaczęła pracować na trzech cylindrach ledwo doczłapałem się do domu z braku sił silnika na pierwszych biegach tak mi się wydaje. Nie chodzi cylinder patrząc na silnik to pierwszy od lewej. Stwierdziłem to...
Witam Pacjent to Skoda Octavia 2, 2005r 1.6 FSI. Auto dotarło do mnie z przeskoczonym łańcuchem rozrządu. Po wymianie wszystkich zaworów i poskładaniu silnika samochód pracował dobrze przez 15min. Po badaniu wyszło że ciśnienie sprężania na pierwszym cylindrze wynosi tylko 3 Bar. Po kolejnych badaniach udało mi się ustalić że na pierwszym cylindrze...
Ale dwusuw wymaga szczelnej skrzyni korbowej w której tłok spręża mieszankę swoją "spodnią" częścią i kanałów przelotowych doprowadzających sprężoną mieszankę do cylindra. Gdzie zrobić otwory ? Tłok w DMP, okno wylotowe na wysokości górnej krawędzi tłoka, okna kanałów przelotowych ciut wyżej, po bokach. dolot najprościej do skrzyni korbowej i zainstalować...
Napisałeś, że po odpaleniu słychać klepanie, ale nie napisałeś czy długo klepie i czy podczas jazdy i przyspieszania to ten sam odgłos, jeśli nie to bym szklanek nie ruszał. Na wszelki wypadek trzeba sprawdzić podstawowe: zapłon, czy dobrze rozrząd ustawiony (znaki), sprężanie. Opiszę Ci jak to wyglądało u mnie. Klepanie przy odpalaniu pojawiało się...
Czujnik przepływu powietrza. Generuje błąd 17705 ponieważ suma powietrza dostarczanego do cylindrów nie zgadza się z wartością dostarczoną od strony filtra. Pierwszy czujnik przepływu jest tuż za filtrem. Dlatego zawory tunerskie typu BOV nie nadają się do tego rodzaju silników. Dodano po 44 Czy mógłby ktoś zerknąć na poniższy log. Czy można określić...
Witam po długiej przerwie. Temat jest nadal aktualny. Dzisiaj miałem chwilkę i pomierzyłem kompresję: 1 - 18 2 - 7 3 - 11 4 - 11 To był pierwszy pomiar i od razu zrobiłem drugi - wyniki po około 11 na każdym. Za duże ciśnienie na pierwszym jak sądzę może być wynikiem nienabitych popychaczy, za małe ciśnienie na drugim jak sądzę podparty zawór. Silnik...
Witam, wczoraj traktor odpalił. Po wymianie filtrów i zalaniu świeżym paliwem traktor zagadał. Jak wcześniej pisałem, traktor ma zawsze problem z odpaleniem pierwszy raz po postoju rzędu 8-12 godzin, ale jak już zagada, to potem pali na dotknięcie, wymieniłem dziś zawór zwrotny w pompie wtryskowej, bo wyczytałem gdzieś że on jest odpowiedzialny za takie...
Witam, jestem początkujący na forum i w majsterkowaniu. Przeglądając internet wpadłem na proste silniki parowe domowej roboty i od słowa do słowa postanowiłem sprawdzić swoje umiejętności majsterkowicza przy budowie takiego działającego silnika. Jako, że takie konstrukcje typu rurka i tłoczek odlewany mi nie podeszły do gustu postanowiłem uprościć sobie...
W prowadnicy zaworu zbiera się nagar który częściowo blokuje zawór i się nie domyka. Właśnie dzisiaj robiłem taki silnik i zabieg czyszczenia układu dolotowego i zadziałało (zresztą nie pierwszy raz :) ) Oczywiście wykluczając uszkodzenia elektryczne. Można też ściągnąć głowicę i oddać do naprawy. Zauważyłem że jak jeździ się na krótkich odcinkach i...
Świeca jest sucha, czarna, tłok z góry też wygląda suchy, czarny, pozostałe tłoki szare. Dziwne jest to, że przed naprawą głowicy trzeci cylinder miał te same objawy co pierwszy teraz, a cała głowica i wszystkie zawory były naprawiane i sprawdzone, i wszystko się domykało.
Witam, sprawdźcie elektrozawór odpowietrzający zbiornik paliwa. Opary z baku wciągane są do cylindrów i silnik nie chce odpalić - nie po fachowemu napisane ale nie jestem mechanikiem, wpadłem na to przypadkiem. U siebie nie wypróbowałem bo jest zima i czekam, aż zrobi się ciepło - jak jest zimno to pali jak marzenie, najgorzej jest w letnie upały. Z...
Dobra po wymianie uszczelki pod głowicą (cały dzień roboty + wymiana miski) problem ustał, choć dymiło jeszcze z rury przez pierwszy kilometr. Dzięki wszystkim za pomoc. Jak byście podali jeszcze jakie mają być luzy na zaworach w tym silniku bo mi się szklanki pomyliły?
W tłumik strzela, jest strasznie nieszczelna przez tłumik ucieka powietrze z mieszanką, może nie jest wypalony, nie wiem pierwszy raz grzebie przy spalinówce. Nagaru prawie nie było pod głowicą, tłok cylinder bez żadnych rys.
Pierwszy raz piszę jakikolwiek post na forum, więc dlatego tak to wygląda. Zawory sprawdziłem jeszcze raz i jest dokładnie tak, jak podałeś, są ustawione poprawnie, rozrząd jest na 100% dobrze ustawiony, nie jest to aż tak skomplikowane. Jeszcze raz mówię, że ciśnienie zostało poprawnie zmierzone, jak i luz zaworowy .
Witam ponownie, Trochę czasu minęło ale nareszcie zrobiłem pomiar. Cylindry po kolei od pierwszego gara pomiar pierwszy: 12,5 13 13 12,5 Pomiar drugi: 12 13 13 12,5 Tak jak pisałem wcześniej , nierówna praca nie występuje zaraz po odpaleniu tylko po ok 10 sekundach co wydaje mi się potwierdzają pomiary bo przy pierwszym pomiarze w miarę równo, a przy...
Przyczyną usterki były wypalone zawory, bardzo duża ilość nagaru w kanałach. Jeden z trzonków zaworu wyglądał jakby go mysz ogryzła. Byłem sam zdziwiony, że po 140kkm głowica może być tak zdewastowana, fakt że od pierwszego kilometra auto miało gaz założony fabrycznie. Mechanik mówi, że jest bardzo zdziwiony, że silnik aż tak wysoko i równo trzymał...
Zegar się zepsuł. Dzięki. Manometry były dwa. Pierwszy który był dociskowy pokazywał ok 4 atm na każdym, drugi wkręcany który po 3 dniach pokazał 0 atm. Myślimy, że zawory nie domykają się ale czacha dymi od tych domysłów szukając objawów. Pozdrawiam Dodano po 1 Próbę olejowa zrób Dziękuję, ale jak robi się próbę olejową. Pozdrawiam
Witam ,mam problem ponieważ mój silnik 2.0tdi 136km AZV DSG , podczas jazdy padła mi turbina auto zgasło i nie dało się odpalić ,po wymianie turbiny silnik dziwnie pracuje cały się trzęsie , w silniku coś stuka jakiś metaliczny dźwięk i gdy ruszam i auto wżuci sobie pierwszy bieg następnie drugi to całe auto się trzęsie i nie ma mocy . Gdy wcisne pedał...
Panowie chwilowo temat odkładamy na półkę Przed Panami " sebap" i "szymitsu21 " chylę czoło, kierunek kompresja okazał się trafny Tylko to nie pierścienie, ani zawory są winne, tylko pęknięty na pół i wyrwany z głowicy wałek od krzywek ( pierwszy raz widzę coś takiego)
Wykonanie części zamiennych (przez niektórych wykonawców) pozostawia czasami dużo do życzenia. Też spotkałem się z takim samym przypadkiem, że dźwigienka zaworowa nie trafiała prosto w czoło trzonka zaworu. Winne było nieprawidłowe wykonanie podstawy dźwigni zaworowych - za szerokie. Żeby sprawdzić, co jest przyczyną, proponuję przełożyć klawiaturę...
Witam.Przyszło mi pierwszy raz składać Alfie.Po wielkich bólach kupiłem blokady czerwone 4 sztuki polskie z Hp za 395 zł.Pomijając fakt że tylko jedna blokada leży ładnie,a trzy pozostałe,brak słów,straszne badziewie. Blokady są opisane 907 009 S1,,,czyli ssący na 1 cylinder. 907 009 W1,,czyli wydech na 1 cylinder 907 009 S6,,,czyli ssący na 6 cylinder...
Witam, pacjent jak w temacie - CC 700 - wersja z katalizatorem i gaźnikiem Aisan. Przebieg 90k Problem ze stukającymi zaworami w tym silniku miał chyba każdy posiadacz tego autka. Niestety natrafiłem na egzemplarz wyjątkowo denerwujący. Zaczęło się dosyć niewinnie od stukających popychaczy podczas uruchamiania silnika po postoju. Później problem nasilał...
Widocznie coś partolę, bo teraz też stuka. Opiszę, jak to robię: -kręcę wałem korbowym, żeby na 1 cylindrze od mojej lewej zawór ssący się otworzył, a wydechowy zamknął, kręcę tak, że już zaczyna być słychać wydech na innym cylindrze -ustawiam zawory na 4 cylindrze tak jak napisałeś -kręcę wałem, ustawiam tak samo zawory na 4 cylindrze i reguluję pierwszy...
Witam. Jak ustawić zapłon w silniku m10b18.Wymieniłem uszczelkę pod aparatem i nie zaznaczyłem sobie w jakim położeniu był. Wymieniłem silnik z m40 na m10, podpiołem wszystkie kable,rozrusznik kręci,pompa paliwa chodzi ale nie chciał załapać.Próbowałem kręcić aparatem ale nic to nie dawało.Kilka razy był strzał z kolektora wydechowego. Ustawiłem znacznik...
Jak wyjmowales aparat to znaczy ze tam masz problem.....Silnik ustaw tak by znaki na kole byly zgrane. Wyjmij aparat zaplonowy ,zobacz gdzie jest kabel wysokiego .od pierwszego cylindra. Powinna byc tam wycisnieta ,,1,,.(Na kopolce).Zdejm kopolke ,jesli sie nie myle to na aparacie w miejscu przylegania kopolki jest naciecie ktore nie pozwala na obrot...
Musisz być pewien , że " na znakach" masz pierwszy cylinder w gmp i oba zawory zamknięte , rozdzielacz na pierwszy cylinder.
Zrobiłem tak: gdy mijają sie zawory na 4 cylindrze i znak na kole pasowym jest na 0 stopni wtedy włożyłem aparat tak aby palec był ustawiony na pierwszy cylinder. Dobrze ? Obejrzałem aparat i sprężyny są całe, cewka w aparacie ma oporność 1.5 kΩ a Morawski podaje 700-800 Ω ale mam drugiego poldka 1.6 GLE i tam również cewka ma 1.5 kΩ.
a wtryska następuje w tedy kiedy tłok jest jakieś 10mil… od głowicy albo mniej Jak chcesz prawidłowo ustawić kiedy następuje ''wtryska'' (po naszemu kąt początku wtrysku) to łopatologicznie robi sięto tak. Odkręcasz przewód wys. ciśnienia na pierwszy cylinder. Żeby Ci było łatwiej obserwować to robisz sobie specjalny ''przyrząd''. Można go zrobić...
Witam. Syn wracając z wakacji zajechał do mnie na kilka dni i pojechaliśmy do mojego mechanika, bo jego Mazda ma duże kłopoty przy pierwszym rozruchu - szczególnie jak jest zimno. Okazało się że na wolnych obrotach nie pracuje pierwszy cylinder. Po krótkim sprawdzeniu elektryki, pozostała kontrola ciśnienia we wszystkich cylindrach. Wynik to : 1 - 6,5...
Nie wiem czy nie jest to złącze od czujnika stukowego. Czujniki położenia wałkow masz z przodu, tak samo jak zawory wanosow. Sprawdź połączenia, przeczyść czujniki i sprawdź zawory. Choć to i tak nie wiele da skoro silnik pluje olejem spod korka. Uszczelki pod głowica, uszczelniacze zaworów, silniki i czujniki valvertonic, vanosy to normalne usterki...
Wypadanie zapłonu pierwszy cylinder. Świece nowe, nawet zmieniane miejscami, cewki i wtryski też zamieniałem miejscami i ciągle wywala 1 gar. Na wolnych obrotach chodzi jak zegarek, ruszysz czuć, że słabnie i wywala błąd i ser wyłącza pierwszy wtryskiwacz do momentu, aż skasujesz błąd. Ciśnienie paliwa 3,8bar, przepływka pracuje, map też. Zawory nie...
Witam. Właśnie wróciłem od mechanika, po sprawdzeniu na komputerze wyskakuje błąd wtryskiwacza pierwszego cylindra. Wskazówka obrotomierza zatrzymuje sie na 3 tys. obrotów, auto nie dymi, silnik pracuje równomiernie chociaż od czasu do czasu słychać delikatnie zawory. Wtryskiwacze są na gwarancji zakodowane w komputerze, wiec myślę, ze wystarczy włożyć...
Z całym szacunkiem dla Kolegi ale podtrzymuje swoje zdanie. Niedokręcone koło oczywiście mogło byc powodem zerwania klina. Zasada działania układu dwóuch kół z paskiem zębatym jest taka, że są w niej dwa kliny, a klin oprócz przenoszenia momentu obrotowego ma również za zadanie ochronę układu czyli jest najsłabszym ogniwem , jak układ jest przeciążony...
Silnik 8v to bardzo prosta konstrukcja. Nawet jeśli na znakach jest dobrze a jest problem to wystarczy wykręcić świece, ustawić gmp na pierwszym tłoku, porównać ze znakiem na wale i ustawić wałek rozrządu tak aby pierwszy i czwarty cylinder miał całkowicie zamknięte zawory.
jeżeli znasz się dobrze na mechanice to możesz spróbować ustawić rozrząd śledząc cykl pracy pierwszego cylindra,ale nie polecam tego bo możesz sobie pokrzywić zawory.Załóż klin na koło zębate (rozrządu) i koniecznie zdobądź kołki ustalające-bez nich nic nie zrobisz. U ciebie jest jeden klin ponieważ fabrycznie rozrząd jest montowany bez klina.Niektórzy...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Sprawdzenie i regulacja luzu zaworów Z powodu zużywania się elementów rozrządu okresowa regulacja luzów zaworów jest jedną z podstawowych i koniecznych czynności obsługowych, które należy wykonywać po ściśle określonych przebiegach: — po pierwszych 2000...3000 km, — po przebiegu każdych 10 000 km. Luz zaworów powinien być również sprawdzony...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Wymontowałem głowicę i wygląda to tak... Silnik jest po remoncie z powodu kolizji tłoków z zaworami. Na tłokach są ślady po zaworach. Dwa zawory wydechowe na drugim cylindrze są wymienione, reszta wygląda na oryginał. Tłok na 3 cylindrze jest wymieniony. Zalałem głowice benzyną i tylko na drugim cylindrze zawory nie przepuszczają. Najszybciej ucieka...
Witam. Mam mocno nietypowy problem. Wymiana rozrządu silnik 1.9tdi model 1Z Silnik miał robioną głowicę wymiana prowadnic, uszczelniaczy, planowanie sprawdzenie na szczelność. Czyli tip top. Nowa uszczelka nowe śruby, wszystko zamontowane na silniku i dokręcono książkowo 40Nm, 60Nm, 90 stopni i potem jeszcze raz 90stopni. Wał obraca się bez problemów...
Taki luz nie jest dopuszczalny w silniku MX. Można ustawiać według znaków na przednim kole pasowym i punkcie odniesienia obok modułu olejowego ale nie pamiętam dokładnie kolejności.Ta metoda pozwala po prostu zaoszczędzić czas.Jeżeli nie znasz tego dokładnie to ustawiaj tradycyjnie tzn. odsłaniając okienko w obudowie koła zamachowego od spodu.Na obwodzie...
zamieszczam tutaj bo silnik bardzo podobny jak w samochodach skuter wodny sea doo rxp 255 rok 2010 Silnik 3 cylindry, 4 zawory na cylinder na jednym wałku, hydro-regulatory, łańcuch rozrządu, kompresor od początku: kupiłem uszkodzony, po zdjęciu głowicy okazało się że wszystkie zawory wydechowe są krzywe, pomiar ciśnienia wskazywał: pierwszy od rozrządu:...
Wykręcasz go i wkładasz gładką częścią w otwór, kręcisz wałem aż wpadnie w otwór w kole zamachowym. W tym miejscu ma być początek tłoczenia. Odkręcasz pokrywkę przed pompą, odkręcasz zdaje się dwie śrubki i kręcisz zębatką do momętu pokazania się na pierwszej sekcji paliwa. Skręcasz i tyle. Witam o ile mogę coś dołożyć ,otóż - otworki w kole zamachowym...
Witam. Chciałbym prosić abyście mi wytłumaczyli ciąg przyczynowo-skutowego tego co się stało. Wczoraj we fronterze 2.2dtl wyczyściłem cały kolektor dolotowy, razem z klapami wirowymi, i kanałami dolotowymi w głowicy. Wiadomo częsta przypadłość, jedynie na kanałach pierwszego cylindra było ok także praktycznie zostawiłem go w spokoju, resztę wyczyściłem...
Trochę zbyt pochopnie kupiłeś te zawory, doczytaj mój pierwszy post. Mówiąc o zaworach jednokierunkowych chodziło mi o to ,że opryskiwacz zbudowany jest na zasadzie pompki, posiada on 2 zawory jednokierunkowe, podnosząc tłok opryskiwacza zasysamy do jego cylindra powietrze z zewnątrz, opuszczając tłok wpychamy powietrze z cylindra do zbiornika. Zawory...
Poprosiłbym jeszcze o jakieś dane na temat ustawienia 1-go cylindra w TDC lub do ustawienia zaworów. Gdzie szukać znaków itp. Które zawory na głowicy to ssące a które wydechowe(są dwie krzywki na klawiaturze na każdy cylinder, krótka i długa) Mam silnik 420dci z 2003r. Reasumując: 1. Jak ustawić do regulacji 1 cyl(gdzie znaki). 2. Które zawory to ssące...
Jeżeli możesz kręcić wałkiem i nie blokują się one to możesz zakładać pasek i sprawdzić na sucho czy nie będzie się blokowało nic przy obracaniu wałem. Można też ustawić wałek tak by na pierwszym cylindrze zawory były pozamykane i napuścić sprężonego powietrza na pierwszy cylinder, potem ustawić wałek by na drugim były pozamykane zawory i napuścić powietrza...
Co do modelu silnika jest to G13B tak pisze na kadłubie silnika. Nie jest to silnik na rozdzielaczu tylko na 2 cewkach elektronicznych. Co do znakow mamy grzyt ojciec nie chce ich ruszyć bo tak jak ma być znaki i to dla niego jest swiete (przed zmiana paska). A E się ustawia jak masz kopulke rodzielacza ( ale cewka to tez jest palec tylko wersji elektronicznej)...
Musisz znaleźć znaki na wale korbowym do ustawienia tłoka pierwszego cylindra w GMP. Znak może być na kole pasowym, na kole zamachowym lub otwór w bloku do wkładania bolca w koło zamachowe, może być też okienko przez które widać kolo zamachowe. Najprościej to ściągnąć pokrywę zaworów kręcić wałem zgodnie z obrotami i obserwować zawór wydechowy na pierwszym...
1. Ustawienie wału. Na łączeniu skrzyni z blokiem powinno byc wyciete okienko ze strzałką. Widac tam koło zamachowe. Tak ustaw aby wyciecie na kole pokryło sie ze strzałką. Wtedy pierwszy cylinder jest w górze. Wrzucic 5 bieg w celu zablokowania położenia. 2. Pompa wtryskowa ma nacięcie z boku koła i na uchwycie trzymającym pompe. Muszą sie pokryć....
Witam drogich kolegów, mam problem ze swoją bravką (silnik to 1.6 16v), a więc opisuję całą historię kolektor ssący zassał śrubkę ,która urwała się w przepustnicy, śrubka trafiła do 1 cylindra od strony lewej, wiec zdjąłem głowice okazało sie ze wbiła sie w jeden zawór wydechowy , głowice oddałem do regeneracji wymienili mi zawór , splanowali i sprawdzili...
Założenie niesprawnej turbiny nie zapobiegnie dymieniu, możesz mieć źle ustawiony kąt początku wtrysku, niedrożny wydech, albo filtr powietrza zalany olejem, w grę wchodzi również zapowietrzony układ zasilania- jeśli były rozłączane przewody paliwowe. Wyżej wymienione przyczyny dają te same objawy (trudny rozruch i brak mocy), zakładam że fazy rozrządu...
Ciśnienie sprawdzałem między cylindrami 1 i 4 oraz 1 i 3. Wynosi ono 13,5 bara do atmosferycznego i różnice między wymienionymi max 0,5 bara. Bez wskazania na szczególne osłabienie pierwszego cylindra. Świece wymienione na 2 komplet. Wtryskiwacze sprawdzone na stole i zamienione miejscami. Usterka zostaje na cylindrze, a nie idzie za wtryskiwaczem....
Witam Mam problem z fordem focusem 1.8 TDCI 115km 2001r. W fordzie strzelił w trzech miejscach wałek rozrządu, pogięły się delikatnie zawory itp... Głowica poszła do regeneracji, po regeneracji złożyłem silnik, ustawiłem rozrząd itd... Przyszedł czas na odpalenie, a tu miga świeca żarowa, po podłączeniu kompa wyskoczył błąd który mówił o niezaprogramowanych...
Witam Pierwszy cylinder od strony chłodnicy. Ustawienie pompy rozdzielaczowej: na kole zamachowym są dwa znaki widoczne przez okienko w obudowie koła zamachowego [obok filtra paliwa] pierwszy wskazuje punkt ustawienia pompy drugi GZP pierwszego cylindra. W pompie wtryskowej pod boczną pokrywką znajduje się pierścień z oznaczeniem literami od A do H....
Nie mam instrukcji jak ustawiać w tym konkretnie silniku rozrząd ale zwykle stosuję zasadę ustawień typowego diesla i jak dotąd nie miałem przypadku pomyłki. Po pierwsze stosuję zasadę nic na siłę. Rozpoczynam od znalezienia GMP pierwszego tłoka i ustawiam wał w tym punkcie robię to ostrożnie ponieważ wałek rozrządu jest w bezruchu i w wypadku uderzenia...
To jeszcze nie wszystko. Może przestawione o 360 stopni. (zamiast zamkniętych zaworów pierwszy cylinder jest w mijance) Najgorsze że jedni radzili 1 cylinder na przecięciu a inni że 4 cylinder z tego co pamiętam to teraz jest ustawione 1 cylinder krzywki obie na dole zawory zamknięte wałek na znaku czyli nacięcie względem wycięcia w głowicy teraz nasuwa...
Masz książkę do ciągnika? Opisze jak umiem bo z książki nie każdy rozumie. Odkręć przy pompie przewód wysokiego ciśnienie od pierwszego cylindra - wtrysku. Zahamuj ciągnik, ustaw na luz, podnieś zawory, ustaw maksymalny gaz i ciągnij za pasek klinowy by obracać walem silnika tylko zgodnie z jego obrotem. Jak nie dasz rady to klucz na nakrętkę kola pasowego...
Naprawdę nie trzeba bawić się w skomplikowane wzory, wystarczy szczypta wyobraźni. Dalej "magiczny trójnik" ale tym razem pierwszy cylinder wyposażony jest w zawór, a tłok w mechanizm zapadkowy (po wsunięciu już się nie cofnie). Rozpędzamy wózek/masę/kulkę do jakiejś prędkości i to rozpędzone coś uderza w tłok. Następuje sprężenie gazu. Eureka wynaleźliśmy:...
Ustawienie wału silnika wg znaków GMP - jak na rysunku, to GMP mają tłoki 2 i 3 , tłok 1 i 4 jest na dole A przekręć wałem tak, żeby pierwszy tłok był w górze i zobacz na znak na wale. :) Myśleć przy robocie, myśleć :) wałek rozrządu zamontowany. koło zębate zgodnie z punktem montażowym > zawory zamknięte dla 1 cylindra /krzywki na dole/ tłok pierwszego...
Ściągnij pokrywę rozrządu wtedy wszystko będzie wiadomo. W silniku czterocylindrowym jak jest mijanka na 4 cylindrze to zapłon jest na pierwszym. Mijanka na czwartym jest wtedy gdy zawór wydechowy kończy się zamykać a zaczyna się otwierać ssący. Kiedy tłok pierwszego cylindra jest w górze łatwo sprawdzić wciskając dzwignią zawór wydechowy lub ssący...
A może być tak że cały rozrząd jest źle złożony,może któryś wcześniej grzebał,bo pierwszy cylinder mam od kabiny tak pisze na bloku, gdy ustawie koło pośrednie 00 na koło pompy 3,6 na te znaki to wtedy tłok pierwszy od kabiny jest w górze i na nim jest mijanka zaworów a tłok pierwszy od rozrządu (na bloku nr 6) jest w trakcie sprężania bo są zawory...
moment dokręcenia śrub głowicy -w pierwszym etapie 3KGm w drugim etapie 10KGmpo dokręceniu wszystkich ponownie sprawdzić od początku ,wspornik dźwigienek zaworowych 1,9KGm luzy zaworowe ssący 0,20 mm,wydwech 025mm,,ustawienie pokręcasz walem i w momencie kiedy na 4 cylindrze masz koniec wydechu początek ssania ustawiasz zawory pierwszego cylindra i...
Dziękuje za odpowiedż . Zrobiłem po swojemu według kolejności 153 624 czyli na czwartym cylindrze zawór wydechowy konik atakuje to na pierwszym zawory sie zamykają i reguluje pierwszy cylinder i oczywiście znak na pompie wtryskowej na tłoczeniu.Następnie na pierwszym konik atakuje zawór wydechowy na piątym zawory się zamykają i reguluje i tak za porządkiem...