Kierunek przepływu prądu przez wirnik nie ma żadnego znaczenia. Będzie pracował tak jak należy.
CARGO jest to firma handlująca częściami do alternatorów poszukaj w sklepie u siebie we Wrocławiu nie będzie problemu przesyłka drozsza byłaby niż sam pierścień
http://obrazki.elektroda.pl/9079765200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1810415200_1...
Koniec szczotek lub pierścieni ślizgowych. Alternator do naprawy.
Żarówka może być sprawna i też nie będzie świecić gdy szczotki są zużyte i nie dotykają do pierścieni w alternatorze.
To są wszystkie.P http://obrazki.elektroda.net/86_12202856... http://obrazki.elektroda.net/12_12202857...
6303 od strony koła pasowego, 6203 od strony pierścieni ślizgowych
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
Witam Jestem po remoncie alternatora elmot a125-55e 55A. Wymieniłem łożyska, szczotki, diody wzbudzenia, pierścienie ślizgowe wirnika. Problem żarzącej się kontrolki zniknął. Niestety nie przetoczyłem po założeniu pierścieni i jest na nich wyczuwalne bicie (koło 0,5 mm). Prześledziłem prace alternatora i przy zwiększaniu obciążenia widać chwilowy spadek...
Pierścienie są podłączane -koniec uzwojenia dolny pierścień, początek górny pierścień.P
Oddaj wirnik do zakładu, zwykła cyna nie wytrzymuje siły odśrodkowej, do tego dochodzi podwyższona temperatura.
Nie ma żadnego znaczenia jak połączysz. Ale zauważ, że są dwa typy pierścieni w kompaktowych Valeo, białe i czarne. Róznica w wyfrezowaniu osi wałka, albo masz wąskie wyfrezowanie albo szersze.
Znajdź przyczynę czemu jest brak kontrolki. Może pierścień się kończy na alternatorze.
Po wyjęciu regulatora sprawdź jak wyglądają pierścienie wirnika bo może się okazać że nie ma sensu wymieniać samych szczotek. Dość często trafia się że pierścienie są już blisko końca swojego żywotu. Gdyby co to tutaj będzie pasowało z firmy AS: - szczotki PX60 - pierścienie alternatora ASL9015 - regulator ARE3010 - łożyska 6303 oraz 6202 oczywiście...
Witam. Mam Renault Clio 1.9D 99 rok, pewien czas temu wymieniłem alternator gdyż wytarł się w nim pierścień ślizgowy. Pomyślałem, że od starości czy coś... tak jak mój mechanik. Zamontowałem drugi używany z dobrym pierścieniem i szczotkami. Po pewnym czasie przestał ładować i co się okazało zawiesiły się szczotki gdyż zaczęło się to samo... I teraz...
Napisałem, że regenerowałem. Akurat w megane iii 1.5 jest bardzo dobry dostęp do alternatora. A łożysko jest za pierścieniami.
Witam. Zobacz w jakim stanie masz szczotki na alternatorze, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i połączenia elektryczne na samym alternatorze. Oraz masy na silniku. Była wymieniana skrzynia więc i grzebane przy rozruszniku. Przewody "+" na nim sprawdzić - to wszystko w ciągu obwodu jest połączone. No i podstawa - czy same klemy na akumulatorze...
Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
Będzie. Ale to średnio-dobre alternatory. Pierścienie grube jak ołówek, stojan jak poczuje wodę to puchnie.
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
Przy wymianie sprzegielka warto przy okazji sprawdzic stan łożysk,szczotek i pierścieni.
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
W sumie możliwości są dwie, albo stojan nie jest współosiowo zamontowany w stosunku do wirnika, albo coś nie tak z łożyskiem tylnym alternatora (za małe lub brak plastikowego pierścienia)
Sprawdzałeś mostek prostowniczy może któraś dioda padła. Miałem podobny problem, ładowanie 13,5 - 13,8V ale nie miałem problemów z niedoładowaniem akumulatora, niestety padło sprzęgiełko i ze względu na stan łożysk i pierścieni ślizgowych zmieniłem alternator na 8 lat młodszy ładowanie 14,2 - 14,4V, niestety nie zagłębiałem się co było przyczyną niskiego...
Chciałem jeszcze zaznaczyć że właśnie w alternatorach Valeo po wymianie pierścieni i ponownym zalutowaniu zdarza się pęknięcie przewodu koło miejsca lutowania.P
Wyrażnie przedstawiłem przebieg prądu stacyjka - regulator napięcia aż po pierścienie wirnika i wystarczy miernikiem lub zwykłą żarówką nawet 2 Watową prześledzić obwód zasilający regulator napięcia.Jedną z przyczyn braku ładowania może być również przerwa na uzwojeniu wirnika alternatora w postaci zimnego lutu na jednym z pierścieni doprowadzających...
Jak wspomniałem parę postów wcześniej, szczotki są nowe. Co do rowów jak okopy :) to owszem, rowy są - mają ze 2mm - nie wiem czy to już okopy, trochę chyba jeszcze zostało z tych pierścieni. Alternator faktycznie A13Ncośtam 70A
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
Raz urwała się łapa od silnika, 2x alternator (szczotki,potem komutator) i raz rozrusznik W alternatorze jest pierścień ślizgowy a nie komutator
Witam! Pierścień od alternatora +szczotki ale ten pierścień ma małą średnice wewnętrzną więc nie wiem czy będzie pasował ale pomysłów nigdy mało Pozdrawiam Dominik
O ile ja się znam na alternatorach to są pierścienie ślizgowe uzwojenia wzbudzenia . Możesz wytłumaczyć tak prosto, jakim cudem zdemontowany i rozkręcony alternator może dawać jakiekolwiek napięcie? I ja Ci wyszło te 3 V kiedy miernik masz ustawiony na omy?
Witam. Nie ma nic prostszego od pierścieni ślizgowych i szczotek. Należy zastosować szczotki od alternatora i przy takich obrotach mamy żywotność około 20 lat. Pzdr.
1. wymontować 2. wymienić 3. zamontować narzędzia, klucz 8,10,13,17,19, ściągacz do łożysk, lutownica, materiały lakier nitro, cyna ,sznurek np. dratwa wymień a masz spokój na 200,000 km , brak problemów z pulsowaniem świateł albo kontrolki ładowania wiem co piszę męczę się z tym prawie na codziń
W tych alternatorach kończą się pierścienie z szczotkami lub pęka uzwojenie wirnika.P
Tak jak piszesz to można robić wtedy gdy nie masz możliwości kupienia i wymiany pierścieni na nowe. Cena to 30-40zl i pozostanie ci tylko zdjąć łożysko rozlutować końcówki uzwojenia wirnika lub obciąć jak były zgrzewane zaprasować nowy pierścień polutować bo pewnie zgrzewarki nie posiadasz i przetoczyć aby pierścienie nie miały ,, bicia,, .Możesz też...
Witam również FR 4345 - sygnał prędkości ma przerwę, lub zwarcie z masą lub zwarcie z biegunem dodatnim BS 0263 - sygnał CAN przyczepy ma przerwę MR 5427 - pompa jednosekcyjna dla cylindra 5: usterka zasterowania. MR 5327 - j/w ale dla cylindra 4 Jeżeli chodzi o skoki napięcia to prawie na pewno rozsypało się małe łożysko w alternatorze. Pierścień kontaktowy...
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
To wygląda na uszkodzony wirnik alternatora. Pierścienie wirnika są wybite (nie centryczne) i szczotki podskakują. Może uda się przetoczyć pierścienie u tokarza. Ewentualnie może być luźny przewód lub słabe połączenie do pierścienia wirnika, ale to mniej prawdopodobne. Wszelkie luźne przewody muszą być doklejone najlepiej specjalnym lakierem albo klejem.
Sprawdzić: Ciągłość i obecność napięcia na przewodach dochodzących do alternatora Długość szczotek w alternatorze - wytarte tzn. wyrobione szczotki nie naciskają mocno na pierścienie w alternatorze stąd brak styku i ładowania To są podstawowe czynności do wykonania na miejscu: Pozdro lepciak
Jeżeli chodzi o alternator to zdarza się pękanie uzwojenia wirnika szczególnie przy połączeniu z pierścieniami ślizgowymi.P
Witam, w jaki sposób można nawet orientacyjnie ocenić stan pierścieni ślizgowych wirnika alternatora? Posiadam kilka starych polskich alternatorów o różnym stopniu zużycia i potrzebuję nawet orientacyjnie określić ich żywotność bo szkoda składać alternator na wirniku który pochodzi 2 miesiące.
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
usterka usunięta przyczyną był wypalony pierścień na wirniku alternatora!!! Pozdrawiam i dziękuje za dobre rady!!
Ewidentny brak ładowania na co wskazuje brak pracy obrotomierza. Jeżeli kontrolka od ładowania po przekręceniu słabo świeci uszkodzony obwód wzbudzenia -regulator, wirnik. Przyczyną może być blokowanie regulatora,brak szczotek , pierścieni. Na początek zdjąć z alternatora wtyczkę i zmasować niebieski cienki przewód kontrolka powinna zaświećić normalnie...
Nikt nie poddał koledze myśli o możliwości wymiany pierścieni ślizgowych na nowe. W alternatorach nie tylko Boscha jest to standardowa czynność ( a nie przetaczanie na grubość bibułki papierosowej). Koszt nowych pierścieni 10-20 zł . Oczywiście to nie pomoże jeśli usterka nie wynika tylko z tego. Na obudowie alternatora Boscha jest jego 10-cio cyfrowy...
Falowanie zależy tylko od regulatora ( jest to jeden z wielu objawów uszkodzen jego) Jesli bedziesz wyjmował alternator a mysle ze bedzie tam Bosch 45A 12V to sprawdz czy nie ma za głebokich rowów pierścień slizgowy jesli samochód ma powyzej 80 tyś km to on jest do toczenia przed założeniem nowego. Łozyska w tym przypadku też jesli po kreceniu reka...
Do sprawdzenia regulator napięcia, diody prostownicze, pierścień wirnika czyli alternator na stół
Jedna śrubka mocująca regulator ma zapewnić kontakt z korpusem alternatora- sprawdź, czy nie włożyłeś jakiejś podkładki izolacyjnej, czy szczotki dolegają do pierścieni ślizgowych.
Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
Robek, pierścienie są, a że jeden czorny to normalka jak szczotka się po nim smyrla bez przekazywania prądu. Drugi ( górny) trochę podebrany, ale może chodzić. Po przeoraniu pierścieni nie widać aby to miało dużo przejechane.
Witam, Wielce prawdopodobne jest to że skończą się szczotki i pierścienie stykowe wirnika. Przy wymianie regulatora (wraz ze szczotkami warto wymienić łożyska i przetoczyć pierścienie stykowe.
Problem rozwiązany winne były szczotki i pierścienie w alternatorze po wymianie kontrolki zgasły. Uważam temat za zamknięty.
Wypalone w środku pierścienie ślizgowe zwiera przewód pierścienie.P
Najtrwalsze rozwiązanie doprowadzenia prądu do lampek to wykorzystanie pierścieni ślizgowych z alternatora - przy takich obrotach byłyby nie do zdarcia.
Witam. A może szczotki się kończą. Można je wymienić bez wyjmowania alternatora i przy okazji przeczyścić pierścienie ślizgowe na wirniku.
Wirnik,zwarcie pod pierścieniami.
Ja walnołem już 200tys i nie miałem żadnego problemu z alternatorem ale teraz to mogą być wytarte pierścienie.
Kwok, widziałeś kiedy w Favorit/Felicja zryte do cna pierścienie?
Pozostaje pytanie o owal - jeśli jest to alternator może się różnie zachowywać. Toczenie ma tą zaletę że mamy pewnośc co do kształtu pierścieni.
Jakie jest bicie pierścieni ślizgowych wirnika alternatora (nie magneta!)? Czy stojan pewnie siedzi w korpusie silnika? Jak i czym mierzyłeś te 6 mm wyprzedzenia?
Wymiana szybka i łatwa, małymi szczypcami zginam blaszkę wzdłuż drutu uzwojenia następnie ostrym i wąskim nożem odchylam drucik od blaszki. pierścień przecinam wzdłuż osi wirnika dłutem stolarskim może być duży nóż ,,napędzany,, młotkiem. Wciskam nowy pierścień, uzwojenia lutuję do blaszek . Nie ucinaj drutów bo nic nie wyciągniesz, powodzenia
Przyczyną okazał się alternator. Jeden z pierścieni ślizgowych był praktycznie całkowicie wytarty.
Mam ten sam problem w Mondeo: od kilku dni nie ma ładowania akumulatora i nie działa obrotomierz. Przebieg auta to ponad 220 tysięcy km więc teoria o zużytych pierścieniach alternatora może być właściwa- czy naprawa jest kosztowna?
Pewnie ładowanie siada - szczotki lub pierścienie alternatora. Woltomierz w rękę i mierzyć!
Trzeba to i tak naprawić. Jednak zachowanie kontrolki może być spowodowane słabą masą na silnik, słabym połączeniem alternatora z plusem akumulatora, kończącymi się szczotkami lub pierścieniami alternatora.
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
Proponowałbym pomyśleć o większym alternatorze. Z tego co mi wiadomo profesionalne firmy montujące sprzęt grający niejednokrotnie wymieniają również alternatory, stosownie do zapotrzebowania mocy. Nie jestem znawcą tematu ale miałem przyjemność wyciągać z Astry 2 alternator, w którym po pierścieniach "komutatora" został tylko zwęglony ślad. Co gość...
Panowie na temat tego typu alternatora było pisane wiele razy. Akurat w tym typie są słabym punktem prostowniki dlatego że jak dla alternatora 100A i 120A zastosowano te same 50A diody dlatego włączając takie obciążenie jak w podanym przykładzie musi nastąpić przegrzanie po pewnym czasie eksploatacji.Oczywiście pomijam sprawę pierścieni ślizgowych.P
Trzeba wyciągnąć alternator, ocenić jak bardzo zużyte są szczotki i pierścienie. Jeśli nie wiesz w jakim stopniu są zużyte - to pokazać je jakiemuś elektrykowi samochodowemu, i to on najlepiej niech zdecyduje czy naprawiać, czy wymienić na inny alternator.
witam regulator napięcia znajdujący się w alternatorze powinien utrzymywać napięcie na poziomie 14.4V twoje zmierzone napięcie 13.6V na akumulatorze może być spowodowane jak pisałem wyżej słabymi (skorodowanymi lub luźnymi połączeniami) przewodów, lub słabym naciągiem paska klinowego napędzającego alternator może również wystąpić zużycie szczotek lub...
Do wymiany pierścień ślizgowy w alternatorze. Jak jest już spory rowek to szczotka nie układa się dobrze i ma małą powierzchnię styku.
Witam Piszesz że kontrolka nie świeci,odłącz przewód zielony regulatora od alternatora ,zacisk na alternatorze przymasuj.Jeżeli kontrolka się zapali(silnik zgaszony,włączona stacyjka)to regulator do wymiany.Jeżeli nadal nie świeci ,sprawdź czy szczotki(krótkie,lub zawieszone),jak dobre ,to wina wirnika ,pod warunkiem dobrych pierścieni ślizgowych.
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
USTERKA: uszkodzony regulator napięcia, dodatkowo zostały wymienione dwie szczotki grafitowe, doprowadzające prąd do pierścieni ślizgowych uzwojenia wzbudzenia alternatora oraz pierścienie ślizgowe były tak samo wyeksploatowane. PODZIENKOWAŁ :)
Przerabiałem podobny silnik na alternator(cena ze szrotu mniejsza niż regulator) Alternator ze szrotu to często szroty... Wyjące łożyska, kończące się szczotki czy wycięty pierścień ślizgowy a do tego często koło pasowe na pasek wielorowkowy. Nie twierdzę że to złe rozwiązanie ale na pewno nie tańsze jak nowy regulator do tej prądnicy.
Aaaa,stare valeo.Nie ma dobrej masy z jednej z śrub,ewentualnie podczas ściągania łożyska oberwaleś kable przy pierścieniu ślizgowym,albo przemieściłes pierścienie.
Chodzi mi o te pierścienie po których ślizgają się szczotki gdy się przetrą na wylot tzn.do izolatora to altek raz ładuje a raz nie gdy się przetrą na całym obwodzie to ładowanie kaput.Wyjmij szczotki i sprawdź dokładnie owe pierścienie obracając wirnikiem.
Słuchaj-napisz jaki to alternator (producent).Czasami niewarto kombinować. Co za herezje,że regulator też musi być z alt.70?Dziwne teorie. Z tego co tam piszesz wyglada że alternator Boscha,to "fi " oznacza do jakich pierścieni jest on przystosowany,w starych alternatorach Boscha były stosowane pierścienie o srednicy 28 i 32 mm
Jaki jest opór elektryczny wirnika pomiędzy pierścieniami ślizgowymi?
U nas niestety, dotaczanie i wciskanie na nadwymiar...Wiem że rzeźba,ale chodzi,sam tego nie dotaczam ;-) Z jakiej paki Bosch robi pięknie wciskany pierścień do swoich alternatorów a dlaczego konkurent NIE?? Jakieś chore kombinacje trzeba tworzyć itp??? Czemu?
W zwijaczach odkurzaczy są pierścienie ślizgowe bardzo podobne do tych z alternatorów.
Szukam numerów części do alternatora Valeo 2542966D Wytarty pierścień ślizgowy i szczotki Gdzie można znaleźć katalog z częściami do alternatorów, W hurtowniach motoryzacyjnych często wystarczy tylko podanie numeru alternatora i mają wykaz wszystkich części
Regulator założony a alternator dalej nie ładuje. Widocznie koniec szczotek to zbieg okoliczności. Zastanawiam się czy nie spaliła się któraś dioda. Tylko nie mam dużej lutownicy odlutować diody od stojanu :/ Wirnik ma przejście między pierścieniami. Alternator daje tylko 200-80mV Możliwe że poszły diody od wzbudzenia wirnika?
No własnie. Nie przeraża cie to dziadowstwo które tam się osadza? Złaszcza w starym dieslu, gdzie kapie z pompy wprost na alternator.
Kilka razy się mi zdarzyło, że rozleciało się małe łożysko alternatora (to od strony pierścieni). Pierścień wirnika dostaje zwarcie do masy i prąd wzbudzenia rośnie na max. Napięcie ładowania rośnie na ok. 30V
I po co piszecie bzdury? Ma zwarcie pod pierścieniami, musi po prostu zaizolować pręty idące do pierścieni, siła odśrodkowa jest odpycha i dlatego tak się dzieje na obrotach.
Trzeba jednak wyjąć alternator... Na jego osi jest pompa vacum i często traci szczelność o-ring, a wtedy pierścienie alternatora są zaolejone i tracą kontakt ze szczotkami. Mam identyczny silnik w Astrze i miałem podobnie.
No fakt sprawdziłem ten komutator /pierścień ślizgowy alternatora http://obrazki.elektroda.pl/5839765000_1... i ma dosyć głębokie rowki (wytarte) . Ktoś wie czy łatwa wymiana jest takiego komunikatora ? To NIE JEST komutator, a tym bardziej komunikator!
W alternatorze mogą "gwizdać" łożyska, sprawdź stan pierścieni - tych do których dochodzą szczotki które wymieniłeś. Odnośnie problemu migotania - może być padnięta dioda prostownicza lub - jak już pisałem - uszkodzone pierścienie.
1. W 12 letnim samochodzie jak wyjmiesz wtryski to na maszynie prawie zawsze wyjdą, że są do zrobienia. To jak czasami ludzie dają „z ręki” do regeneracji alternator z 20letniego auta, szczotek prawie nie ma, pierścień na ukończeniu. Naprawisz, a potem telefon po co był robiony jak dalej źle:p 2. EGR po 12 latach będzie zabity nagarem, ale...
Typowy Valeo żaden cud. are3054. I nie psują się. SzSzkoda pieniedzy Dokładnie, wyjmij go i tylko wymień szczotki. Zobacz w jakim stanie są pierścienie ślizgowe.
Z długimi ,nowymi szczotkami "od biedy" ten szczotkotrzymacz będzie jeszcze działał a i tak trzeba nowe bo widoczna na zdjęciu szczotka to juz kończy żywot. Ciekawe że wtedy nieznane było zjawisko rowów na pierścieniach :)
Szansa na podwieszeni szczotek, czy jakieś ich niekontaktowanie po polaniu wodą jest raczej niewielka. Woda nie rozpuszcza węgla, a pierścień ślizgowy też od razu cały nie zzielenieje. Woda zrobiła gdzieś zwarcie i poleciała jakaś elektronika. Proponuję obrać kierunek na jakiś warsztat.
Prąd do RGB można przenosić za pomocą szczotek i pierścieni z alternatora np malucha. Kiedyś na elektrodzie widziałem jak ktoś przerobił chiński mały agregat prądotwórczy na AVR i zastosował tam szczotki. Można np. tak zrobić że 1 dioda świeci na zielono a druga podłączona do pierwszej np. na czerwono. Dało by to zmienianie kolorów parami i tylko potrzeba...
sprawdź pierścienie w alternatorze mogą być wytarte lub uwalona dioda
Cargo 134687 regulator kpl. Następnie 140093,140087 łożyska,przeważnie jeszcze pierścienie ślizgowe 135172.Koszt do 100zł
podłączyć przez szczotki od starego pierścienia od alternatora a co, taśma zerwana czy ktoś ukradł ?
Około 13000 rpm robocze, chwilowe dopuszczalne do 15000 rpm, to z jakiejś noty katalogowej zapamiętałem. Pierścieni raczej nie rozerwie, prędzej zacznie rozchylać wirnik. Widzieć nie widziałem, uszkodzonego w ten sposób.
W tych alternatorach z tyłu zamontowana jest pompa podciśnienia, jest ona smarowana olejem z silnika, w przypadku nieszczelności na wałku wirnika olej wycieka na pierścienie ślizgowe i na szczotki, może to powodować takie objawy.Zobacz czy tył alternatora nie jest tłusty od oleju, jeśli tak, to wymiana uszczelnień wirnika.
alternator pierścień wymiana pierścień alternator zużyć pierścień alternator
airlive reset ważność klucz wymuszenie sinusoidalne
głowica telewizyjna lampowa głowica telewizyjna
Resetowanie pralki Ariston Hotpoint - instrukcje i metody Jak rozsunąć półosie w przedniej osi okrągłej Ursus C-330?